حل خطای 404 not found در سایت وردپرس و اختصاصی

چگونه این خطا را سمت سایت وردپرسی یا سمت مرورگر حل کنیم؟

رفع خطای 404 not found error
رفع خطای 404 not found error

بار‌ها برای من پیش اومده که وقتی صفحه خاصی رو در اینترنت جستجو می‌کردم، به درِ بسته خوردم و چیزی که می‌خواستم رو پیدا نمی‌کردم. معمولا به یک صفحه خالی بر‌می‌خوردم که هیچ محتوایی نداره و فقط عدد 404 رو کنار یک سری نوشته نشون میده.
شاید برای شما هم سوال باشه که معنی error 404 not found چیست؟ دلایل خطای ۴۰۴ سمت کاربر و سمت سایت چیست؟ چگونه ارور 404 سایت رو برطرف کنیم؟
هدف اصلی ما هم در این مقاله میزفا بررسی دلایل اصلی و روش برطرف کردن خطای 404هم از طرف کاربر و هم از طرف مدیر سایت– هست. برای آشنایی بیشتر و یافتن بهترین روش حل خطای 404 not found در سایت‌ وردپرس یا اختصاصی و همچنین برطرف کردن مشکل 404 از سمت کاربر، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اگه تمایلی به دونستن مفهوم و علت ارور ۴۰۴ در سایت ندارید، از قسمت مربوط به رفع خطا شروع به مطالعه کنید.

خطای 404 Not Found Error چیست | معنی error 404

“پیدا نشدن” ساده‌ترین معنی‌ای هست که به ارور 404 Not Found Error می‌تونیم نسبت بدیم. خطای 404 یک کد وضعیت از پروتکل HTTP از نوع خطاهای مهم رده 4XX هست. در واقع به این معناست که صفحه‌ وب‌سایتی که شما به دنبال دسترسی به اون هستید، بر روی سِرورش قابل دسترسی نیست. خطا یا ارور 404 جزء معروف‌ترین خطاهای سمت کاربری محسوب میشه.

ارور 404 معمولا توسط مدیران وب‌سایت‌ها، سفارشی‌سازی میشه. یعنی بعضی از سایت‌ها برای ایجاد رابط کاربری بهتر، نحوه نمایش ارور 404 Not Found رو تغییر میدن و بر اساس سیاست‌های داخلی اون سایت باز طراحی می‌کنند. مثلا نمایش خطای ۴۰۴ در سایت میزفا به این صورته.

طراحی صفحه ۴۰۴ در میزفا
طراحی سفارشی خطای ۴۰۴ در سایت میزفا

نمایش ارور 404 Not Found شکل‌های مختلفی داره و به احتمال زیاد خطای 404 در مرورگر کروم و یا سایر مرورگرهای معروف، به شکل یکی از موارد زیر هست:

404 Error
404 Not Found
Error 404
The requested URL [URL] was not found on this server
HTTP 404
Error 404 Not Found
404 File or Directory Not Found
HTTP 404 Not Found
404 Page Not Found
404 not found the resource requested could not be found on this server
net err_file_not_found

علاوه بر این‌ها، ممکنه با پیغام‌هایی مشابه پیام‌های زیر مواجه بشید:

  • صفحه مورد درخواست شما یافت نشد! این صفحه ممکن است حذف، تغییر نام و یا به طور موقت از دسترس خارج شده باشد.
  • فایل شما پیدا نشد. ممکن است جابه‌جا یا حذف شده باشد.

که همگی نمونه‌هایی از ارور 404 در بستر اینترنت هستند.

ممکنه خطاهای مربوط به ارور 404 ، در هر مرورگر یا سیستم عاملی پدیدار بشه. بیشتر خطاهای 404 Not Found به صورت پیش فرض، درست همون‌طور که صفحات وب در مرورگر نمایش داده میشن، ظاهر میشن.

اگه از مقالات دسته خطاهای مهم در سئو میزفا، خطای 400 رو مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که اینترنت اکسپلورر برای خطای 400 و خطای 404 یک پیغام رو نشون میده. پس برای اینکه بتونید تشخیص بدید کدوم خطا هست، کافیه که عنوان مرورگر رو مشاهده کنید تا نوع خطا رو دریابید.

دلایل بروز خطای HTTP 404 | علت خطای ۴۰۴

خطای 404 از نظر فنی، خطایی از سمت کاربر هست تا خطایی از سمت سرویس‌دهنده (سرور). به بیان واضح‌تر، خطای ۴۰۴ ناشی از اشتباه شما (کاربران) هست. برای مثال اشتباه در نوشتن صحیح آدرس اینترنتی و یا این که صفحه‌ (مورد نظر) منتقل شده و یا اون صفحه به طور کل از وب‌سایت حذف شده و شما از این موضوع اطلاع ندارید.

یکی دیگه از دلایل خطای ۴۰۴ این هست که وب‌سایتی، صفحه یا منبعی رو جابه‌جا کنه، ولی این کار رو بدون آدرس‌دهی از نشانی اینترنتی قدیمی، به نشانی جدید انجام داده باشه. به بیان واضح‌تر، ریدایرکت (Redirect) صورت نگیره. در این مواقع به جای این که به صفحه جدید هدایت بشید، با خطای 404 مواجه خواهید شد.

در اینجا برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سئو و نتایج سایت شما، مطالعه مقاله بهترین روش‌های حذف صفحات از نتایج گوگل رو پیشنهاد می‌کنم.

انواع ارور ۴۰۴ | معنی error 404 با پسوندهای مختلف

گاهی اوقات سرورهای وب (سرویس‌دهنده‌های وب) مربوط به خدمات اطلاعات اینترنتی مایکروسافت، با اضافه کردن پسوندِ عددی بعد از 404، اطلاعات تخصصی بیشتری رو در مورد علت بروز خطاهای 404 یافت نشد ارائه می‌کنند،  مثلاَ خطای HTTP 404.3- یافت نشد که به این معنا است که در نوع ضمیمه‌های چندمنظوره اینترنت، محدودیت وجود داشته است. در ادامه می‌بینید که دلیل هر ارور 404 برای چیست.

404.0 - Not found.
404.1 - Site Not Found.
404.2 - ISAPI or CGI restriction.
404.3 - MIME type restriction.
404.4 - No handler configured.
404.5 - Denied by request filtering configuration.
404.6 - Verb denied.
404.7 - File extension denied.
404.8 - Hidden namespace.
404.9 - File attribute hidden.
404.10 - Request header too long.
404.11 - Request contains double escape sequence.
404.12 - Request contains high-bit characters.
404.13 - Content length too large.
404.14 - Request URL too long.
404.15 - Query string too long.
404.16 - DAV request sent to the static file handler.
404.17 - Dynamic content mapped to the static file handler via a wildcard MIME mapping.
404.18 - Querystring sequence denied.
404.19 - Denied by filtering rule.
404.20 - Too Many URL Segments

معنی ارور 404 با پسوندهای مختلف:

  1. پیدا نشد.
  2. سایت پیدا نشد.
  3. محدودیت در رابط کاربری برنامه‌نویسی برنامه‌ی سرویس‌دهنده‌های اینترنت (ISAPI) یا واسط گذرگاه عمومی (CGI).
  4. محدودیت در نوع MIME.
  5. بدون پیکربندی شده.
  6. رد به علت درخواست فیلترسازی پیکربندی.
  7. فعل رد شده است.
  8. فرمت یا پسوند فایل رد شده است.
  9. فضای نام پنهان.
  10. ویژگی فایل پنهان.
  11. سر صفحه‌ی درخواست‌شده‌ی بسیار طولانی
  12. درخواست دربردارنده‌ی دنباله‌ی گریز دوبرابری است.
  13. درخواست دربردارنده‌ی کاراکترهای بیت بالا است.
  14. حجم محتوا، بیش از حد طولانی است.
  15. درخواست نشانی اینترنتی، بسیار طولانی است.
  16. رشته یا ردیف جستجو، بسیار طولانی است.
  17. درخواست نوشتن و نسخه‌برداری توزیع شده به برنامه‌ی کنترل فایل استاتیک ارسال شده است.
  18. محتوای پویا از طریق علائم هماهنگ‌کننده‌ی MIME ترسیم‌کننده، بر روی برنامه‌ی کنترل فایل استاتیک ترسیم شده است.
  19. توالی ردیف درخواست، رد شده است.
  20. به واسطه‌ی مقررات فیلترکننده رد شده است.
  21. بخش‌های بسیار زیاد نشانی اینترنتی

رفع خطای 404 Not Found در سمت کاربر | چگونه ارور 404 را برطرف کنیم؟

  1. از راه حل‌های بدیهی برای برطرف کردن ارور 404 میشه به تلاش دوباره برای دسترسی به صفحه وب از طریق فشردن دکمه F5 اشاره کرد. یا کلیک بر روی دکمه تازه‌سازی یا بارگذاری مجدد (refresh) و یا امتحان دوباره‌ نشانی اینترنتی از نوار آدرس می‌تونه یک روش حل خطای ۴۰۴ باشه.
    دلایل خطای 404 not found مختلف و متفاوت هست. گاهی هم ممکن هست که واقعاَ هیچ مسئله‌ای وجود نداشته باشه، بنابراین گاهی اوقات یک تازه‌سازی ساده (رفرش کردن)، در بیشتر موارد موجب بارگذاری صفحه‌ای میشه که شما به دنبال اون هستید.
  2. پیشنهاد دوم ما برای حل خطای ۴۰۴ این هست که خطاهای انسانی موجود در نشانی اینترنتی (URL) رو بررسی کنید. همونطور که می‌دونید خطای 404 که به معنای یافت نشد هست در بسیاری از مواقع به دلیل نگارش نادرستِ نشانی اینترنتی یا کلیک بر روی لینکی که به نشانی اینترنتیِ اشتباهی هدایت می‌کند، به وجود میاد.
  3. شما می‌تونید در زمان برخورد با خطای 404 به دایرکتوری بالاتر اون آدرس مراجعه کنید. به عنوان مثال:
    اگر نشانی اینترنتی mizfa.com/blog/programming-tutorials/asp-net-mvc/core شما رو با خطای 404 مواجه کرد، خب به یک دایرکتوری بالاتر، یعنی به آدرس mizfa.com/blog/programming-tutorials/asp-net-mvc برید. اگه باز هم چیزی که به دنبالش بودید رو پیدا نکردید و یا با خطا مواجه شدید، یک بار دیگه این عمل رو تکرار کنید، یعنی به mizfa.com/blog/programming-tutorials منتقل بشید. این کار باعث هدایت شما در همون راستایی میشه که به دنبالش هستید. هر چند این روش در برخی آدرس‌ها پاسخگو نیست. حالا اگه دوباره با خطا روبه‌رو شدید، خب به آدرس mizfa.com/blog برید تا بالاخره به یک آدرس صحیح برسید.
    نکته: اگر شما تمام راه‌هایی که در بالا ذکر شده رو انجام دادید و به صفحه اصلی سایت برگشتید، برای دستیابی به اطلاعاتی که به دنبال اون هستید، یک فرایند جستجو (در باکسِ سرچِ سایت) انجام بدید. اگه سایت قابلیت جستجو رو نداشت، با استفاده از لینک‌های دسته‌بندی که در سایت هست، جستجو رو ادامه بدید. همچنین می‌تونید اون چیزی رو که دنبالش هستید، به همراه نام دامنه مدنظر در گوگل سرچ کنید.
    برای اینکه بهتر متوجه این موضوع بشید، روی لینک مقابل کلیک کنید. یادگیری سئو میزفا
  4. برای حل ارور 404 در گوگل یا بینگ یا … می‌تونید صفحه‌ سایتی که به دنبالش هستید رو در این موتورهای جستجوگر، جستجو کنید. این احتمال وجود داره که نشانی اینترنتی‌ که در دست دارید، اشتباه باشه، در این صورت یک جستجوی سریع در موتورهای جستجوگری مانند بینگ یا گوگل، می‌تونه شما رو به اون چه که به دنبالش هستید برسونه.
    اگر صفحه‌ای که به دنبالش بودید رو بالاخره پیدا کردید، بخش نشانه‌گذاری (bookmark) یا علاقه‌مندی‌های (Favorite) مرورگرتون رو جهت جلوگیری از بروز خطای HTTP 404 در آینده، به‌روزرسانی کنید.
  5. اگه براتون مشخص شد که خطای 404 ، تنها برای شما (سیستم شما) رخ میده، حافظه‌ پنهانِ مرورگر (browser’s cache) خودتون رو پاک کنید. مثلا اگر با تلفن همراه می‌تونید به یک نشانی اینترنتی دسترسی پیدا کنید، ولی با تبلت‌تون نمی‌تونید به اون صفحه وارد بشید، پاکسازی حافظه‌ پنهان مرورگری که روی تبلت‌تون نصب هست می‌تونه گره‌گشا باشه.
    همچنین به این نکته توجه کنید که اگه پاکسازی حافظه‌ پنهان، کارساز نبود، کوکی‌های مرورگر (browser’s cookies) و یا دست‌کم یکی از کوکی‌های اون رو که در درخواست وب‌سایت شما مداخله می‌کنه، پاکسازی کنید.
  6. و سرانجام این‌که اگه همه‌ مواردی که در بالا اشاره شد با شکست مواجه شد، به طور مستقیم با وب‌سایت تماس بگیرید. اگه اون‌ها صفحه‌ای رو حذف کنند، پس خطای 404 کاملا درست هست و اون‌ها می‌تونند شما رو راهنمایی بکنند. اما اگه صفحه‌ای رو منتقل کرده باشند و به جای هدایت صحیح شما به صفحه‌ جدید، به خطای 404 برخورد کرده باشید، مدیران سایت خوشحال خواهند شد که گزارش این اشکال رو از شما دریافت کرده‌اند و می‌تونند اون رو برطرف کنند.

رفع خطای ۴۰۴ Not Found سمت مدیر سایت (وردپرس یا اختصاصی)

  1. اگه خطا مربوط به عکس‌هاست، برای رفع خطای ۴۰۴ سایت باید بررسی کنید که این عکس‌ها رو در کجا فراخوانی کردید. اصولا وقتی به آدرس یا URL عکس دقت کنید، متوجه می‌شید که این عکس مربوط به افزونه یا مربوط به قالب هست. و یا به هیچ کدوم ربطی نداره، بلکه شما اون رو آپلود کردید. مخصوصا مدیران سایت‌های وردپرسی که باید به این موضوع توجه کنند. مثلا اگه مشکل لود عکس برای افزونه مشخصی باشه، می‌تونید وارد تنظیمات افزونه بشید و عکس جدید رو به اون افزونه وردپرس بدید تا عکس جدید رو از این به بعد لود کند.
  2. گاهی وقت‌ها سایت وردپرس خودمون رو از یک دامنه به دامنه دیگر انتقال می‌دهیم. مثلا آدرس mizfa.com بوده و سپس به mizfa.ir انتقال داده شده و متوجه می‌شویم که تمام آدرس‌های mizfa.ir با ارور ۴۰۴ وردپرس روبه رو شده‌اند. در این حالت اگه مطمئن هستیم که انتقال به درستی صورت گرفته، تنها کاری که باید انجام بدید اینه که وارد قسمت تنظیمات ⬅ پیوندهای یکتا ⬅ تنظیمات عمومی بشید و سپس یک بار گزینه ساده رو انتخاب کنید و ذخیره کنید و دوباره بعد از این کار، همون گزینه خودتون رو انتخاب کنید. به عبارت دیگر، اگه تنظیمات من “نام نوشته” هست، گزینه “ساده” رو انتخاب می‌کنم و ذخیره می‌کنم و سپس دوباره گزینه  “نام نوشته” رو انتخاب کرده و مجددا ذخیره می‌کنم.
  3. اگر در سایت وردپرس خود هیچ کاری نکردید و یک باره با خطاهای ۴۰۴ روبه‌رو شدید، برای حل مشکل ارور 404 در وردپرس باید بررسی کنید که اخیرا چه افزونه‌ای رو نصب کردید. گاهی به دلیل تداخل‌های موجود بین افزونه‌ها ممکن هست شاهد ارور 404 در سایت‌ وردپرسی باشیم.
    حالا برای رفع خطای 404 در وردپرس چه کنیم؟
    بهترین روش برای حل ارور ۴۰۴ اینه که بیایید دونه دونه افزونه‌ها رو غیرفعال کنید، و از افزونه‌هایی شروع کنید که اخیرا نصب کردید. همینطور دقت داشته باشید که چندتا افزونه رو با هم (همزمان) غیرفعال نکنید، بلکه یکی رو غیرفعال کنید و بعد سایت رو بررسی کنید و ببینید آیا باز خطای ۴۰۴ میده یا نه و همینطور این روند رو ادامه بدید.
    اگه مشکل حل نشد همین کار رو با قالب انجام بدید؛ ولی حتما قبل از این کار بک‌آپ بگیرید.
  4. اگه در سایت وردپرس خودتون صفحه یا نوشته ای رو پاک کرده باشید، طبیعتا با خطای ۴۰۴ مواجه خواهید شد. بهترین افزونه برای ریدایرکت کردن هم افزونه Redirection هست و می‌تونید به کمک این افزونه آدرسی رو که حذف کردید، به آدرس جدید و یا مشابه اون انتقال بدید. توضیحات بیشتر درباره ریدایرکت رو در مقاله ریدایرکت ۳۰۱ میزفا مطالعه کنید.
  5. یک اشتباه مرگ بار!!
    All 404 Redirect to Homepage
    تصویر بالا، یک نمونه افزونه وردپرس برای انتقال همه صفحات 404 به صفحه اصلی هست(All 404 Redirect to Homepage).

    یکی از اشتباه‌هایی که در رفع خطای ۴۰۴ در وردپرس وجود داره، اینه که برخی دوستان، هزاران صفحه خطای ۴۰۴ دارند و به کمک یک افزونه، تمام خطاهای خودشون رو به صفحه اصلی انتقال میدن. این نوع رفتار، هم از نظر سئو و هم از نظر تجربه کاربری اصلا جالب نیست و نتایج بدی رو به بار میاره.

  6. قبلا در دوره جامع آموزش گوگل سرچ کنسول درباره خطاهایی که این ابزار قدرتمند گوگل در رابطه با سایت‌تون گزارش میده، به صورت کامل صحبت کردیم، این ابزار با عنوان خطای Submitted URL not found (404) به مدیر سایت ایمیل می‌زنه و درباره صفحاتی که مشکل دارند، اطلاع رسانی می‌کنه. عکس زیر گویای گزارش خطاهای ۴۰۴ یک سایت در سرچ کنسول هست.
    شماره یک: نام خطا در سرچ کنسول رو نمایش میده.
    شماره دو: برای اعلام رفع خطاهای ۴۰۴ به گوگل هست.
    شماره سه: نمودار بالا و پایین این نوع خطا هست.
    شماره چهار: آدرس صفحاتی که با خطای ۴۰۴ روبه‌رو شدند رو نمایش میده.
    شماره پنج: اخرین زمانی که ربات گوگل وارد اون صفحه شده و دیده خطای ۴۰۴ داره.

    خطای Submitted URL not found 404 در سرچ کنسول

    خطای Submitted URL not found 404 در سرچ کنسول

خطاهای مشابه‌ ارور 404 Not Fount

پیام‌های خطای زیر با 404 not found یافت نشد مرتبط هستند. زیرا همه اون‌ها به خطاهای مربوط به سرویس‌گیرنده (کاربر) مربوط میشن. پس مطالعه درباره این موارد رو جدی بگیرید.

البته کدهای وضعیت HTTP متعددی که مربوط به سرویس‌دهنده (سرور) باشند نیز وجود دارند. از جمله پیغام 500 که به بروز خطای داخلی در سرور اشاره داره که لیست این گونه خطاها در قسمت خطاهای 5xx سرور قابل دسترس هست.

جمع بندی رفع ارور 404 Not Found

در این مقاله به بررسی دلایل و علت خطای ۴۰۴ در سایت پرداختیم و روش رفع خطای 404 not found رو از دو جهت (مدیر سایت یا کاربر) با هم بررسی کردیم. چرا که این موضوع می‌تونه روی بهبود تجربه کاربری و همینطور SEO سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر گذار باشه. امیدوارم که این مقاله براتون مفید بوده باشه و به پاسخ این سوال که چگونه ارور 404 رو حل کنیم رسیده باشید. اگه سوالی دارید می‌تونید در قسمت نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان پاسخ بدیم.

اینفوگرافیک همه ارورها در یک نگاه

اینفوگرافیک همه ارورها در یک نگاه

پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …

181 نظر

181 پاسخ

  1. وقت شما بخیر
    در شرکت فقط یک سیستم هنگام باز کردن سایت خطای 404 دریافت میکند، علت چیست؟

    1. سلام وقت بخیر
      بهتره تنظیمات سیستم مثل مرورگر ریست بشه.

  2. سلام
    صفحات سایت بنده در حالت دسکتاپ بدون خطا باز میشه ولی از طریق گوشی همه صفحات بدون استثاء پیام خطای 404 not found را میده می خواستم لطف کنید برای حل مشکل راهنمایی فرمایید
    آدرس سایت

    1. سلام
      حتما گوشی شما مشکل داره. برای ما که بدون مشکل باز شد.

  3. سلام. مقالتون عالیه. بنده اخیرا افزونه دوره ساز نصب کردم. داخل آن ویدیو و آزمون قفل شده و مرحله به مرحله گذاشتم.

    سرچ کنسول تمامی صفحات آزمون رو 404 شناسایی میکنه. درصورتیکه کاملا سالمه. بنده در یوآست گذاشتم این صفحات ایندکس نشن و لینکش دنبال نشه ولی فایده نداشته. از طرفی نباید صفحات آزمون رو به جای دیگه ریدایرکت کنم.
    پیشنهاد شما چیه؟

    1. سلام روز بخیر
      ایا کسی که عضو سایت شما نیست و اکانت نداره میتونه به این صفحات دسترسی داشته باشه؟ اگر نمیتونه پس گوگل هم نمیتونه.

  4. سلام وقت بخیر
    ببخشید صفحه فروشگاه سایت من بالا میاد ولی مشکلی که وجود داره ولی url اون صفحه میزنه page not found! ببینید:
    sakhtemanak.com/shop
    میخواستم علتش بدونم و برای رفعش چکار باید بکنم
    مرسی از راهنمایی تون

    1. سلام
      کد ۴۰۴ صفحه شما نداشت.
      فکر کنم مشکل عنوان دارید. اون صفحه رو ویرایش کنید و عنوانش رو عوض کنید.

  5. سلام روزتون بخیر
    من یه سایت دارم که با فایرفاکس بالا میاد ولی از دیروز با کروم ارور 404 File or directory not found میده
    علت و راه حلش چیه؟

  6. سلام. آموزش هاتون واقعا راه گشا هست. راه حل شماره 2 مشکل من رو حل کرد.
    تنها کاری که باید انجام بدید اینه که وارد قسمت تنظیمات ⬅ پیوندهای یکتا ⬅ تنظیمات عمومی بشید و سپس یک بار گزینه ساده رو انتخاب کنید و ذخیره کنید و دوباره بعد از این کار، همون گزینه خودتون رو انتخاب کنید. به عبارت دیگر، اگه تنظیمات من “نام نوشته” هست، گزینه “ساده” رو انتخاب می‌کنم و ذخیره می‌کنم و سپس دوباره گزینه “نام نوشته” رو انتخاب کرده و مجددا ذخیره می‌کنم.

    خواستم تشکر کنم.

    1. سلام ممنون که حضور پیدا کردید و به ما انرژی دادید.
      موفق باشید.

  7. سلام وقت بخیر
    من یک پیج محصول دارم که هیچ مشکلی نداره و لود میشه و حتی در تنضیمات seo yoast روی حالتی هست که توسط گوگل ایندکس بشه اما در سرج کنسول خطای Failed: Not found (404) میده و ایندکس نمیشه. میشه راهنمایی بفرمایید؟

    1. درود
      در سرچ کنسول برای این ادرسی که میگید ۴۰۴ داره یک test live برید و بعد ببینید گوگل چطور نگاه میکنه و بعد اگر مشکلی نداشت ریکوئست ایندکسینگ بزنید.

  8. سلام وقت بخیر یه ارور 404 دارم تو تست جی تی متریکس
    من اصلا همچین برگه ای ندارم اما یدونه از عکسایی که اپلود کردمو به صورت لینک در میاره و ارور 404 میده من عکس رو پاک کردم ینی الان اصلا فایلی با اون اسمو نشان در کل دیتا بیسم نیست ولی همچنان این ارور پابرجاست چه کنم ازبین بره؟

    1. سلام مهدی
      این مورد که ۴۰۴ شده، برگه نیست و در واقع یه تصویره که GTmetrix آدرسش (آدرس مسیری که تصویر رو در سرور آپلود کردی) رو برات مشخص کرده.
      چون عکس رو از روی سرور پاک کردی، اما لینکش هنوز توی صفحه هست، خطای ۴۰۴ میده.
      ۲تا راه حل برای رفع ارور ۴۰۴ داری: روش اول اینکه یه فایل مرتبط دقیقا با همین اسم، دقیقا در همین مسیر در سرور آپلود کنی.
      راه دوم اینه که کدها و منابع صفحه رو بررسی کنی و ببینی از کجا به این فایل لینک داده شده و اون لینک رو حذف کنی (حواست باشه که ممکنه از صفحاتی بجز صفحه اصلی هم لینک داده باشی).
      موفق باشی

  9. سلام ببخشید من این اخطار به وجود اومده در ورد پرسم لطفا راهنمایی کنید
    Ooops… Error 404
    We are sorry, but the page you are looking for does not exist.
    Please check entered address and try again or go to homepage
    بعد از به وجود آمدن این اخطار دیگه سایتم شلخته بالا میاد و هیچ کدوم از گذینه های ورد پرس داخل داشبورد کار نمی کنند

  10. سلام جناب اقای اریافر خیلی عالی
    الان حدود 4 ماهه که از طرق کنترل پنل میخواهم وارد سایت شوم این ارور را میده لطفا راهنمایی فرمایید.
    ممنون

    The resource cannot be found.
    Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

    Requested URL: /admin/

    1. سلام وقت شما بخیر باشه
      به هاستینگ پیغام (تیکت) بدید.

  11. سلام من یک سایت تازه تاسیس دارم و وقتی jtmetrix میگیرم سایتمو ،jtmetrix توی مرحله ی دوم خطای 404 میده . دلیلش چیه ؟ آدرس سایت هم به درستی وارد می کنم
    متن کامل ارور
    Analysis Error
    The page returned an error: 404 Not Found
    Please check that the URL was entered correctly and try again.

    1. سلام
      شاید وقتی لاگین هستی به تو سایت نمایش داده میشه ولی به بقیه نمایش داده نمیشه و یا سایتت با ای پی های خارجی مشکل داره و ده تا دلیل دیگه

  12. با سلام خدمت تیم میزفا من یک سوالی از شما داشتم ایا باید برای بهبود سئو سایتمان صفحه خطای 404 سایتمان رو از طریق فایل
    htaccess.ریدایرکت کنیم به یک صفحه دیگه مثلا به صفحه ایندکس سایتمون . لطف میکنید اگر راهنماییم کنید.

    1. سلام محمد
      سوالت خیلی کلی هست.
      اگر نظراتی که داخل این صفحه هست رو بخونی به پاسخت میرسی.
      با این حال بستگی به صفحه داره اگر یک صفحه مهم دارم ۴۰۴ شده باید ابتدا سعی کنم اون صفحه رو درست کنم و اگر لازمش دیگه نداریم باید ریدایرکت کنم به صفحه مرتبط.
      اگر صفحه بی ارزشی هست و اصلا بهتر که ۴۰۴ شده ولش کنم.
      مقاله ریدایرکت ۳۰۱ هم بخون در داخل کامنت ها بالای ۱۰۰ ها سوال پاسخ دادیم.

  13. با سلام متاسفانه دیتای سایتمون طی یک حادثه ای به کلی از بین رفتن
    الان که مجدد محتوا گذاری کردیم در قسمت ریموال سر برگ کلیر کش درخواست کلیر کش دادم و دوباره از قسمت اینسپکت در خواست ایندکس اما هنوز ورودی هامون از گوگل به 404 می خورن، با توجه به تعداد بالای محصولات(10 هزارتا) امکان ریدایرکت کردن یکی یکی محصولات نیست آیا راهکاری داره، بدونه اینکه ارزش لینک های قدیممون از بین بره بتونیم به کارمون ادامه بدیم؟

    1. سلام
      تنها راه ریدایرکت هست. ریدایرکت نمیکنید ولی قصد دارید ارزش لینک نگه دارید؟ خب نمیشه که. مثل این هست که بگی من میخوام ادم موفق بشم ولی تلاش نمیخوام بکنم.
      ب نظر من بهتره اولویت بندی کنید و ادرس های مهم رو ریدایرکت کنید. این نکته رو هم توجه داشته باشید که هر چقدر دیرتر ریدایرکت کنید اعتبار صفحات قدیمی کمتر میشه و ارزش ریدایرکت هم پایین تر میاد.

  14. سلام من تو هاست دانلودم فایل اپلود میکنم ارور Not Found
    The resource requested could not be found on this server! میده
    =

    1. سلام
      آدرسی که فرستادی بررسی کردیم و مشکلی نداشت و باز شد.

  15. سلام . خیلی ممنون از این آموزشتون . فقط یه سوال .. در سایت من حدود 500 لینک اینطوری درست شده میخواستم ببینم چه کار باید کرد که وردپرس برای این صفحان خطای 4040 نمایش بده . به نظر من این یه مشکل برای تمام سایت های وردپرسی هستش

      1. نه 404 منظورم هست … نمایش صفحه 404 برای https://behtamusic .com / moein-ramezan-gol-boodi/?ssds . نگاه اگر بعد از علامت (?) حرفی نوشته بشه صفحه 404 نمایش داده نمیشه . سایت خود شما هم اینطوری هستش

        1. خب درستش همینه و نباید ۴۰۴ نمایش بده. اینا کوئری هستن و اصولا باعث ایجاد صفحه جدید نمیشن (البته تو برخی سایت ها باعث ایجاد محتوای جدید میشن ولی نه صفحه جدید)

  16. سلام
    روزتون بخیر
    یک سایت فروش ملک داریم که از سال 96 ایندکس شده و الان میخوام چندتا صفحه از املاک موجود در سایت را که دیگه موجود نیستند حذف کنم ، چون هم فروش رفته هم حجم زیادی از فضای هاست را عکس و فیلم های مربوط به این املاک گرفته ، میخوام کلا عکسو فیلم و اون صفحات رو حذف کنم ،
    اینطور که تمام مقالات رو خوندم
    به نظر خودم رسید این کار را انجام بدم، خواستم ببینم درست متوجه شدم ایا شما تایید میکنید؟
    1.اون ادرس را ریدایرکت 301 بدم به صفحه ملک مشابه آن.
    2.متاتگ نوایندکس بدم به صفحه ای که میخوام حذف بشه.
    3.چند ماه صبر کنم که یه رفرشی بکنه گوگل اطلاعات را .
    4.بعد صفحه ملک را حذف کنم و بعد رسانه هایی کهروی اون صفحه اپلود شده را از قسمت رسانه حذف.
    ممنون میشم اگر در این مورد راهنماییم کنید.

    1. سلام سیما.
      همون مرحله ۱ رو انجام بدی کافی هست. مرحله ۴ رو هم بعد مدتی.

      1. مچکرم آقای آریافر ، برای اینکه لینک سازی داخلی خارجی و رپورتاژ و اینارو یاد بگیرم کدوم آموزشتون را تهیه کنم؟

        1. سلامت باشی
          آموزش عمومی متاسفانه نداریم ولی در دوره رایگان صوتی سئو یک سری اشاره ها داشتیم.
          یک سری دوره های آنلاین سئو داریم و فعلا فقط اونجا این موارد آموزش داده میشه.
          راستی اگر سئو براتون مهم هست پیشنهاد میکنم ابزار جدید میزفا تولز بررسی کنید قطعا میتونه کمک خوبی به دوستانی که سئو براشون مهمه بکنه.
          آدرس:
          mizfa.tools

          موفق باشید.

  17. واقعا ازتون ممنونم کارم تموم شده بود و این ایراد یهو توی سایتم به وجود اومد، و با کاری کع شما گفتید ایراد رفع شد واقعا ازتون سپاس گزارم 🙂

    1. سلام خوشحالیم تونستید با مقاله ما ایرادها رو رفع کنید.
      پیروز و سلامت باشید.

  18. سلام من امتحان داشتم و وقتی ثبتو زدم با ارور مواجه شدم میخام بدونم که آیا امتحان من ثبت شده یا خیر چون بلافاصله بعد از ارور اومد تو صفحه قبلی و نوشت که شما قبلا در آزمون شرکت کرده اید از یک طرف هم که قانون آزمون جوریه که وقتی رفرش کنی دیگه نمیتونی امتحان بدی و مسدود میشه لطفا کمکم کنید

    1. سلام علی عزیز. لطفا این مورد رو از همون جایی که ازت ازمون گرفتن بپرس چون طبیعتا ما اطلاع نداریم

  19. سلام وقت بخیر
    امروز با خطای (Submitted URL not found (404 برای 22 صفحه و ‘Submitted URL marked ‘noindex برای 2 صفحه مواجه شدم متاسفانه سر رشته ای از این موضوع ندارم ممنون میشم کمک کنید که این خطاها را برطرف کنم

    1. سلام
      خب این مقاله رو نوشتیم برای شما دیگه. کلی هم کامنت هست و میتونه بهتون کمک کنه. اگر مطالعه کردید و براتون سخته پیشنهاد میشه از یک متخصص سئو درخواست بدید تا براتون انجام بده.

  20. سلام وقتتون بخیر. من بعد از نصب افزونه Ultimate Member زمانی که وارد خوده برگه های ساخته شده توسط پپلاگین میشم با این خطا 404 با عنوان Not Found مواجه میشم و نمیدونم چطور باید این خطا رو درست کنم در صورتی که قبلا با این افزونه کار کردم و این خطا رو دریافت نکردم.ممنونتون میشم اگر لطف کنید راهنماییم کنید

  21. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تیم میزفا،

    بنده از یک سایتی مشکلم رو پرسیدم آدرس این صفحه شما رو داد تا مزاحم شما بشم،

    بنده یک قالبی رو روی سایتم نصب کردم اما صفحه ی اصلی و سایر صفحات عجیب هستند اگر زحمت نیست خودتون برین داخل سایت متوجّه میشین بالای صفحه خطا می ده و میگه صفحه پیدا نشد امّا پایین سایت رو نشون می ده ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. سلام سید امیر.
      خطاها مربوط به قالب شما هست. قالب تغییر بدید و دوباره تست کنید.

      1. بله این مشکل از قالب هست

        بنده به این قالب احتیاج دارم، و یک سایتی هم دیدم که از این قالب استفاده می کنه و مشکلی براش نیست (کسی نیست که قال رو تعمیر کنه؟)

          1. خیلی ممنون از راهنماییتون

            امّا من اون قالب رو می خوام
            یا حد اقل قالب گالری که مثل اون باشه

            بازم ممنون

            یاعلی مدد

  22. سلام من یک سایت وردپرسی میخوام راه اندازی کنم یعنی یک بار این کار رو کردم و وقتی خواستم از روی لوکال هاست منقلش کنم به هاست مشکل پیدا کرد و پاکش کردم حالا دوباره میخوام یکی دیگه راه اندازی کنم ولی قسمتی که میخوام وردپرس رو نصب کنم localhost رو میزنم و در ادامه اسم سایت خطای 404 میده و هر چی امتحان میکنم درست نمیشه از نظر شما باید چیکارا کرد 🙂

    1. سلام ریحانه.
      بدون بررسی هیچ نظری نمیشه داد. معلوم نیست کجای کار اشتباه کردی و باید بررسی بشه تا بتونیم نظر بدیم.
      به آدرسی که وردپرس انتقال دادی دقت بیشتری کن.

  23. سلام ویب سایت من در قسمت صحفه اصلی مشکلی ندارد بشکل درست باز می شود و همه اطلاعات را بالا میاره ولی زمانیکه روی مینو ها کلیک می کنم ارور 404 page not found می دهد

    1. سلام
      اگر وردپرس هست برید تنظیمات و پیوندیکتا و یک بار حالت ساده رو انتخاب کنید و save کنید و دوباره حالت قبلی و دوباره save و درست میشه. اگر اختصاصی هست طبیعتا باید به برنامه نویس خودتون بگید.

      1. خدا خیرت بده منم این مشکل رو داشتم با راهنمایی شما حل شد

        1. ممنون محسن عزیز
          باعث افتخاره میزفا ست که تونستیم به شما کمک کنیم.
          برات آرزوی موفقیت داریم

  24. سلام ببخشید میشه بگید چرا این سایت باز نمیشه من سرمایه زیادی ریختم ولی الان باز نمیشه
    ********

    1. سلام متین
      کلا این جور سایت ها کلاه بردار هستند و طبیعی هست بعد از مدتی سوءاستفاده از کاربران، دیگه نباشن.

  25. سلام
    من یک مشکل در وردپرس دارم زمانی که از url های فارسی استفاده می کنم کارکتر ها با حرف بزرگ انگلیسی میفته مثل زیر :

    https://sample.com/%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D8%B9%D9%87/

    و خطای 404 برای اون صفحه برام ظاهر میشه به جز اینکه url های سایتم رو تغییر بدم آیا راه حل دیگه ای هست برای رفع این موضوع !

    البته می توانم دونه به دونه ریدایرکت بدم به url با کارکتر های کوچک اما این بسیار زمان بر میشه برام …

    1. سلام
      این مورد ۱۰ ها دلیل میتونه داشته باشه. مثلا تداخل افزونه ها. مشکل قالب. مشکل هاست و ۱۰ ها چیز دیگه.
      باید بدید به یک متخصص تا بررسی کنه و یا خودتون ازمون خطا کنید.

    2. سلام من برای رف مشکل خطای 404 همه کاری که گفتید انجام دادم اما حل نشد و میخام بگم آگه گوشیم و فلش کنم خطای 404 برطرف میشه لطفا جواب بدید ممنون میشم آگه بگید??

      1. سلام حسین
        نه ربطی به فلش کردن گوشی نداره. حتما اون سایتی که میری مشکل داره و ربطی اصلا به گوشی تو نداره.

  26. سلام و درود بر شما دوست گرامی
    وقت‌تون بخیر و شادی باشه و خدا قوت می‌گم بهتون بابت مقالات پر باری که در سایت‌ میزفا منتشر کردین.

    من یک سایت وردپرسی دارم که به تازگی راه اندازی‌ش کردم (دامین، هاست و قالب به تازگی خریداری شدن)
    بعد از این که توسط طراح قالب بسته نصبی آسان قالب بر روی سایتم نصب شد و درست شبیه دمو دارای ساختار کلی و برگه و مقاله و … شد.
    دو روز اول همه‌چی خوب بود و مشکلی وجود نداشت تا این که متوجه شدم هر برگه یا نوشته‌ای از سایت رو باز می‌کنم خطای
    404Not Found
    The resource requested could not be found on this server!
    رو نشون میده و به تنظیمات پیوند‌خای یکتا مراجعه کردم که روی نام نوشته تنظیم شده بود و ساده رو انتخاب کردم و دوباره نام نوشته رو زدم و رفرش کردم اما درست نشد.
    برگه و نوشته جدید ایجاد کردم باز هم همین خطا رو نمایش میده
    و فقط صفحه اصلی سایت رو بالا میاره.
    طراح قالب پیشنهاد کردن که کش مرورگر و کش سایت رو پاک کنم و بعد از این کار همچنان این مشکل به قوت خودش باقیه.
    افزونه‌های نصب شده همراه با قالب هم دچار مشکل و تداخلی نشدن.
    واقعا الان گیج شدم و نمیدونم مشکل از کجا می‌تونه باشه و چطوری می‌تونم این خطا رو رفع کنم. ( مثلا از سرور هاست هست یا از تنظیمات درونی وردپرس یا چیزی که من ازش اطلاع ندارم.)
    درخواست داشتم لطف کنید در مورد چگونگی رفع این خطا بنده رو راهنمایی فرمایید.
    سپاسگزارم از وقت و ارزشی که قائل می‌شید.
    متن کامل خطا:

    404
    Not Found
    The resource requested could not be found on this server!

    Proudly powered by LiteSpeed Web Server
    Please be advised that LiteSpeed Technologies Inc. is not a web hosting company and, as such, has no control over content found on this site.

    1. سلام وقت بخیر
      این جور مشکلات بدون بررسی نمیشه نظر داد. با این حال پیشنهاد میشه افزونه ها رو دونه دونه غیرفعال کنید و بعد بررسی کنید و یا فایل htaccess رو موقت خالی کنید ببینید چی میشه. اگر همچنان مشکل وجود داشت به یک متخصص بسپارید تا بتونه از نزدیک سایت شما رو بررسی کنه.
      امیدوارم مشکلتون حل بشه. موفق باشید

  27. سلام،

    من بعد از نصب ادان دامین، خطای ۴۰۴ رو دریافت کردم. زمانی که آدرس ادان دامین رو می زنم، با خطای ۴۰۴ مواجه می شم. هنوز نه SSL برای ادان دامینم گرفتم، نه وردپرس روش نصب کردم؛ چون اصلا بالا نمی آد که روش نصب کنم.

    ولی دامین اصلی کاملا خوب کار می کنه، مشکلی نداره و خطای نمی ده. تا الان آموزشی مرتبط با این قضیه جایی ندیدم. ممنون می شم در این رابطه، راهنمایی بکنید.

    1. سلام فاطمه.
      هزار تا دلیل میتونه داشته باشه. بدون بررسی نمیشه فهمید.
      ولی حدس میزنم پوشه root شاید یک سری مشکلات داشته باشه و یا پوشه ای که برای دامنه ساختید یک جا دیگه رفته. خلاصه بهتره پوشه دامنه رو پیدا کنید و یک سری اطلاعات بذارید و بعد ببینید باز این خطا رو میده یا نه.
      گاهی هم ممکنه سیستم خود شخصی شما کش شده باشه و این خطا رو بده درحالی که چننی خطای ۴۰۴ رو نداریم.

  28. سلام مهندس. ممنون از مقاله جامعتون.
    یک سوال در مورد حذف صفحات بی ارزش دارم.
    سایت ما دارای یکسری صفحات است که قدیمی و بی ارزش و فاقد بازدید است. ما اول میایم این صفحات را نوایندکس میکنم و بعد از حدود 1 ماه اونا را حذف میکنم. گوگل برای صفحات نوایندکس هم 404 ثبت میکنه؟
    به نظر شما بهترین کار برای حذف این صفحات بی ارزش چیست؟
    بعضی ها که ارزش داشتند بروزرسانی کردیم ولی اونایی که ارزش بروزرسانی نداره چیکارشون کنیم؟ ممنون

  29. سلام من امروز خواستم یکی از لینک هامو به گوگل برای ایندکس بدم این ارور رو میده
    Indexing request rejected
    بعد هر لینکی رو بخوام که دوباره بیاد ایندکس کنه دوباره این ارور رو میده . لطفا کمک کنید♥

    1. سلام وقت بخیر
      من در اموزش های سرچ کنسول در بخش URL is not on Google به این مورد پرداختم. لطفا مطالعه کنید.
      موفق باشید.

  30. با سلام و عرض خسته نباشید و تبریک سال نو خدمت شما

    میخواستم ببینم میشه کاری کرد که اگر کاربر داخل سایت اشتباه جستجو کرد به صفحه مورد نظر من منتقل بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام علی جان. عید شما هم مبارک.
      خب صفحه ۴۰۴ رو اون جوری که دوست داری طراحی کن و شبیه صفحه مد نظرت بکن. هر چند خطا رو هم بهش نشون بده.
      موفق باشی.

  31. درود بر شما
    من مدتی است که هنگام ورود به سایت یا هنگام ورود به مدیریت جوملا با خطای 404 مواجه میشوم، در این حالت اما امکان ورود به سیپنل را دارم، ورود به سایت یا مدیریت جوملا پس از لحظاتی میسر و مجددا برای مدتی طولانی ناممکن و خطای 404 مشاهده میشود. پهنای باند مصرفی براساس امار سیپنل مشکلی ندارد. هنگامی هم که امکان ورود به سایت بدون بروز خطا برای لحظاتی مقدور است تعداد بازدید کننده ها تقریبا همیشه صفر هستند. چه عاملی سبب بروز این خطا است و چگونه باید رفع شود. سپاسگزارم

    1. سلام سیامک عزیز.
      این مورد باید دقیق بررسی بشه و بدون بررسی نمیشه نظر داد.
      شما در همون هاست به کمک سی پنل یک جوملا دیگه نصب کن و ببین ایا اونم همین مشکل رو داره یا نه. اگر داشت پس هاست شما ظاهرا مشکل داره، اگر نداشت پس جوملا یک مشکلی پیدا کرده، حالا یا باید بیای جوملا رو اپدیت کنی و یا یکی یکی ماژول هایی که نصب کردی رو غیرفعال کنی و ببینی مشکل از کدومشه.
      موفق باشی

  32. با سلام. من بازی را میخوام نصب کنم بعد روی ستاپ که انتخاب میکنم یه حجم کمی باید دانلود بشه. بعد وسط دانلود این خطا میاد (file not found(404 این را چطور باید درستش کرد؟

    1. سلام پارسا، یا مشکل از سرور اون بازی هست و یا باید با ای پی غیرایران وارد بشی.

  33. سلام
    سایت من از طریق کاربرانم بالا نمیاد و این خطا رو میده:404 – The page you requested could not be found.
    File name: pages/index.html

    1. سلام. حتما اختصاصی هست و باید با برنامه نویستون صحبت کنید و اگر نیست و وردپرس جوملا هست با یک متخصص در همین زمینه صحبت کنید. اینکه بالا نمیاد و این خطا رو میده میتونه صد میلیون دلیل داشته باشه.

  34. سلام اقای آریافر ببخشید سایت من ویروسی شده بیست هزار تا صفحه ایجاد کرده بود تو سایتم همه صفحات رو حذف کردم از دیتابیس و سایت مپ ولی مشکلی که الان هستش گوگل این لینکها رو ایندکس کرده به نظر شما باید چیکار کنم؟

    1. سلام آزاده.
      مهم ترین کاری که میتونی بکنی این هست که دیگه از گذشته درس بگیر و ببین علت ویروسی شدن چی هست. وقتی خطای ۴۰۴ هست کم کم اون صفحات از نتایج از بین میرن و کار خاصی نمیشه کرد، درواقع صفحات بی ارزشی هستند.
      موفق باشی

  35. سلام خسته نباشید
    من نتونسته بودم تو کنکور سراسری ثبتنام کنم که از سازمان سنجش خواستم لینک مربوط به ثبتنام رو برای من ارسال کردن تا ثبتنام کنم ولی متاسفانه لینک مربوطه رو میرم تو Error میده و با پیام
    404 – File or directory not found.
    The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
    روبرو میشم چیکار کنم تورو خدا راهنمایی کنین
    باتشکر.

    1. سلام علی عزیز.
      همون طور که در مقاله اشاره کردیم این خطا برای شما یعنی ادرسی که براتون ارسال کردن وجود نداره، حالا یا لینک رو اشتباه براتون ارسال کردن که باید دوباره بهشون بگید لینک درست رو ارسال کنن چون خطای ۴۰۴ میده یعنی این لینک وجود نداره. یا ممکنه موقت اون لینک رو پاک کرده باشن و در ساعت یا روز دیگری دوباره بیارن. تنها جایی که میتونی پیگیری کنی همون سازمان سنجش هست. همینطور ببین سایر دوستانت ایا این مشکل دارن.
      موفق باشی.

  36. سلام آقای آریا فر حالتون خوبه
    من اوایل که تازه سایت راه اندازی شده بود محصولاتی با عکسهای ساده میذاشتم تو تولید محتواهای محصول و گاها خود محصول .بعدها که تجربه م بیشتر شد بعضی از اون عکسها رو حذف کردم .بعضی ها هم با تغییر قالب سایت پاک شد و فقط متن جایگزین ازش موند که اونم حذف کردم
    خطاهای 404 و 400 که تو گوگل کنسول برام میاد حدود35 هست برای خطای 404
    توخود صفجه وقتی وارد inscapهم شدم اون خطاهارو دیدم بااسم 400 و 404
    میشه راهنماییم کنید لطفا

    1. سلام پرستو.
      وقتی داخل کدها این خطاها رو داری میبینی پس هنوز موجوده و گوگل هم میبینه. راه حل ساده هست باید ویرایش محصول بزنی و ببینی این عکس در کجای محصول داره لود میشه و دیگه حذفش کنی.
      دفعه های بعدی پیشنهاد میشه عکس های قدیمی رو از سرور یا هاست پاک نکن.

      1. سلام آقای آریافر ممنون از پاسخگوییتون.ارور های ۴۰۰روهم میشه راهنماییم کنید چیکارشون کنم؟
        من افزونه ای برای تغییر آدرس یا ریدایرکت نصب کردم برای تغییر آدرس های ۴۰۴not foundایا کار درستی کردم؟
        تو آموزشها گفته بودید به قسمتfetchگوگل کنسول بریم .من فنچ رو پیدا نمیکنم میشه راهنماییم کنید.ممنون از سایت خیلی خوب و همینطور خود شما و وقت گرانبهایی که در اختیارم میذارید

        1. سلام
          مقاله ارور ۴۰۰ بخونید.
          در کل اره ولی بستگی داره.
          فچ دیگه گوگل نداره و اسمش شده request indexing که قبلا در مقاله های سرچ کنسول دربارش صحبت کردم
          خواهش میکنم. موفق باشید.

  37. سلام.ببخشید من وقتی میخوام فایل رو دانلود کنم میره تو اپیزو کد میخواد وقتی میزنم خطا 404 دریافت می کنم

    1. سلام وقت بخیر. این مربوط به کسی هست که در سایت opizo.com اومده فایل اپلود کرده و حالا ممکنه پاک کرده باشه. باید از ادمین و یا کسی که فکر میکنه فایل اپلود کرده این درخواست کنید تا بهتون فایل بده. خطای ۴۰۴ یعنی فایل وجود نداره و حالا میتونه ۱۰۰ دلیل داشته باشه و تنها کسی که میدونه اپلود کننده هست.
      موفق باشید.

    2. سلام من ی بازی دانلود کردم که نسخه فیت گرل بود و معمولان فیت گرل ی 60 مگی برای بازی ها دانلود میکنه البته باید اینترنتمون وثل باشه
      من با بقیه بازی های مشکلی نداشتم ولی تو این سر دانبود ارور 404 not found. داد خوب من تمام روش های احتمالی رو رفتم از غیر فعال کردن ویندوز دیفندر و انتی ویروس بگیر تا استفاده از ف*لتر شکن اما بازی جواب نداد تا اینکه اینترنتمو عوض کردم و این دفعه ارور 503 داد که نمیدونم چیه و در سایت شما هم چیزی درباره 404 در هنگام نصب بازی نگفتید ممنون میشم راهنماییم کنید
      با سپاس

      1. سلام. بازی از سرور اصلی پاک شده یا داده ها پاک شده و فکر نکنم بتونید کاری کنید. بالاخره نسخه فیت گرل هست و کرک شده.

  38. سلام علیم. بنده یک اپلیکیشن رو دانلود کردم از حالت فشرده خارج کردم اما در زمان نصب اون یعنی آخرین مرحله با ارور 404 مواجه شدم. لطف کنید راهنماییم کنید…

    1. سلام. اپیلیکیشن اندروید یا ios اگر منظور شما باشه خب اونها رو باید از خود استوری های اپ مثل پلی‌استور و یا بازار دانلود کنید اینطوری امنیت بیشتری داره. پیشنهاد میشه از سایتی اپ دانلود نکنید. اگرم نصب کردید این خطا رو میده طبیعتا باید با سازنده اون اپلیکیشن صحبت کنید.

  39. سلام وقتتون بخیر
    یه فایلی خریدم بعد لینکی که بهم دادن خطای Not Found رو میده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام میلاد. من این خطا رو ندیدم. وقتی روی لینکی که دادی زدم ازم پسورد میخواست. پسورد رو بزن و دانلود کن. پسورد رو اگر نمیدونی از اون کسی بپرس که فایل رو ازش خریدی.
      موفق باشی

  40. سلام من اومدم از داخل وردپرس پلاگین هارو آپدیت کنم، اول بعد چند ثانیه ارور404 داد بعد اون نوشت سایت دچار مشکلات فنی شده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام علی جان.
      البته من بررسی کردم خطای ۵۰۰ میداد ولی پیشنهاد میکنم همیشه قبل آپدیت، بک آپ تهیه کنید چرا اینکه مشخص نیست آیا افزونه ها و پلاگین های جدید وردپرس با هم سازگار هستند یا نه. شما برای پیدا کردن و رفع این مشکل ۵۰۰ پیشنهاد میکنم وارد کنترل پنل سایتتون بشید مثل سی پنل یا دایرکت ادمین و وارد پوشه افزونه ها بشید و دونه دونه پوشه های افزونه ها رو تغییر اسم بدید تا ببینید مشکل از کدوم افزونه هست. پوشه هر افزونه رو تغییر اسم میدی سایتت رو تست کن تا بتونی متوجه مشکل بشی.
      موفق باشی

      1. سلام مجدد
        اون مشکل با اپدیت کردن وردپرس از داخل هاست درست کردم اما الان محتوا ها نمایش داده نمیشه و این ارور رو میده
        Not Found
        The requested URL was not found on this server.

        Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

        1. سلام.
          همون کاری که در نظر قبلی گفتم رو انجام بدید تا مشکل رو پیدا کنید.

  41. سلام وقت بخیر
    من وقتی میزنم رو لینک دانلود همین ارورو میدع الان شما میگی مشکل از کجاس؟
    با تشکر

    1. سلام محسن جان. در مقاله و همینطور در نظرات درباره این موضوع گفتم.
      وقتی شما چیزی رو قصد دارید دانلود کنید ولی خطای ۴۰۴ میده به این معنی هست که فایل مد نظر شما وجود نداره و این مشکل از سمت سایت است. اگر امکانش بود سایت رو عوض کن از یک سایت دیگر دانلود کن و اگر نبود به مدیر اون سایت بگو لینک دانلود خرابه و ۴۰۴ میده تا درست کنه.
      موفق باشی

  42. سلام عرض ادب، من نزدیک ۲۴۰۰ برچسب تو سایتم درست کرده بودم همشون ایندکس شده اند و الان همشون رو حذف کردم و همسون به صفحات ۴۰۴ تبدیل شده یه افزونه نصب کردم که کاربر رو به صفحه اصلی میکشونه،حال سوالم اینه که این ایندکس ها آپدیت میشن و این صفحات از گوگل پاک میشن؟ نقشه جدید سایتمم به گوگل دادم ، تا کی زمان میبره این آدرس ها از گوگل پاک بشن؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام صادق عزیز. هر چند کار شما بسیار اشتباه بوده و نباید چنین میکردید ولی با این حال کاری که شده.
      بله باید صبر کنید تا نتایج در گوگل تغییر کنه و گاهی حتی ممکنه به ۶ ماه هم طول بکشه و این بستگی به قدرت صفحات سایت شما داره.
      موفق باشی.

  43. سلام.واقعا باعث خوشحالی که شما با روی باز جواب میدید.من از یه سایت یه فایل خرید کردم که همین مشکلو404 داره .یعنی وقتی میخوام دانلودش کنم این صفحه باز میشه .لطفا راهنمایی بفرمایید .سپاسگذارم

    1. سلام مصطفی عزیز. خواهش میکنم.
      مشکل از سایتی هست که شما خرید کردید. ظاهرا اون فایل خریداری شده جاش عوض شده یا یک مشکلاتی رخ داده که شما خودت نمیتونی حل کنی و باید به پشتیبان اون سایت این مورد اطلاع بدی تا بهت یک لینک بدون ادرس ۴۰۴ میدن.
      موفق باشی.

  44. سلام قربان.من یه نرم افزار حسابداری خریداری کردم.بعد میخوام ازا نرم افزار پرینت بگیرم تو گوگل کروم با این خطای 404 مواجه میشم.متن خطا هم این هستش
    Object not found!
    The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error.

    If you think this is a server error, please contact the webmaster.

    Error 404
    localhost
    Apache/2.4.17 (Win32) OpenSSL/1.0.2d PHP/5.6.21

    1. سلام سینا. باید با پشتیبان نرم افزار حسابداری که خریداری کردید پیغام ارسال کنید تا بتونن شما رو راهنمایی کنن.

  45. با سلام.دریافت اررور 404 not found در هنگام نصب بازی به چه معناست؟راه حلی دارد؟

    1. سلام معین جان. باید بدونید هر نرم افزاری میتونه نوع ارور رو تغییر بده یعنی مثلا باید به صورت منطقی ارور ۵۰۳ بده ولی یک نرم افزار یا سایت میاد ارور ۴۰۴ میده. اگر بازی معروفی هست پیشنهاد میکنم با وی پی ان تست کنید.

  46. باسلاموعزض ادب چناب اریان فرعزیز
    من یک سوالی داشتم که واقعا نمیدونم چیکارکنم خواهش میکنم درصورت امکان راهنمایی بفرمایید
    والاحدوددوهفته ای میشه که رباتها به صفحاتی که مینویسه “برگه پیدانشد”سایتم حمله میکنن وپهنای باندسایتم روتموم میکنن افزونه امنیتی iThemes رونصب وفعال کردم صفحه لوگین پیشخوان روتغییردادم اماهیچ فرقی نکرده واونا با ای پی های مختلف شدیدترحمله میکنن من واقعا هرچی توی گوگل گشتم درمورداین سوالم چیزی پیدانکردم
    ممنون میشم اگه چیزی به ذهنتون میرسه بمن کمک کنین
    باتشکر

    1. سلام ساهین.
      من آریافر هستم 🙂
      پیشنهاد میشه با یک متخصص امنیت در این باره صحبت کنید. با این حال اگر اتک ها بر روی ای پی هاست نباشه و بر روی دامنه باشه میتونید از CDN هم استفاده کنید. مثل کلودفلیر. اموزش کلودفلیر رو ما گفتیم. همینطور در کل سایت بیاین از ریکپچا گوگل ورژن اخر اون استفاده کنید. افزونه ای که نصب کردید این ویژگی دوم که اشاره کردم رو داره.
      همینطور به هاست تیکت بزن و بگو سمت هاست قصد داری کسانی که درخواست های نامتعارف دارن رو ای پی هاشون به شکل موقت بلاک کنی. هر چند هاست های باکیفیت چنین چیزی رو خودشون دارن.
      امیدوارم پاسخم برات مفید باشه. موفق باشی.

      1. باسلام وعذرخوواهی جناب اریافرعزیز
        ممنونم بابت پیشنهادخوب شما . من فعلا اموزش کلودفلیر رومطالعه میکنم امیدوارم که بتونه کمک کنه . امایک سوال دیگه ایا در دایرکت ادمین نسخه PHP رو خودمون میتونیم ارتقاء بدیم یابایدبه پشتیبانی تیک بدیم چون توی سرچ گوگل بازم چیزی پیدانکردم شرمنده ام واقعا

        1. سلامت باشی شاهین 🙂
          بستگی به سطح دسترسی داره. اصولا در برخی شرکت ها میشه برخی ها نه. مثلا شرکتی که ما استفاده میکنیم این اجازه رو میده.
          با این حال تیکت بزن.
          موفق باشی.

  47. سلام وقت بخیر
    مشکل من یکم عجیبه چون توی وبگردی هیچ مشکلی ندارم فقط میخوام فایلی رو دانلود کنم ارور404 میاد واسه یه سایت بخصوصم نیس همه جا همینطوریه نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

    1. سلام امیر جان. پس با این تعریف شما مشخص میشه مشکل از سیستم شما هست. باید ببینید از چه چیزی برای دانلود کردن استفاده میکنید اگر IDM هست من پیشنهاد میکنم یک بار کلا این رو پاک کنید و سیستم ریستارت کنید و دوباره نصب کنید و همینطور پیشنهاد میکنم با یک مرورگر دیگه تست کنید و ببینید ایا باز همین مشکل هست یا نه.
      امیدوارم پاسخ من براتون مفید بوده باشه.

  48. آقای آریافر حسابی گل کاشتی همونطور که گفتید اجرا کردم مشکل حل شد دست گلت درد نکنه .

      1. سلام . وقتتون بخیر
        من بعد از نصب پرستاشاپ ، قسمت url بومی رو فعال کردم و تو قسمت url اشنا یه کلمه فارسی تایپ کردم . دیشب مشکلی نداشت بعد از ذخیره تنظیمات بالا . ولی امروز صبح خطای 404 رو دیدم . و دیگه نمیتونم وارد سایت بشم و تغییرش بدم .
        از طرفی میترسم دیتابیس و پرستا روحذف کنم و دوباره نصب کنم ، بعد هاستم رو از دست بدم .
        ممنون میشم راهنماییم کنید??

        1. سلام عاطفه. متاسفانه من با پرستاشاپ کار نکردم و دقیق نمیدونم مشکل شما چه چیزی میتونه باشه.

  49. سلام من 3تا خطای 404 تو جتمتریسک در قسمت خطای بد دارم مال فایل های عکسی هست که پاک کردم چگونه من برم داخل قسمت کد نویسی سایتم و این 3تا کد خطا را پاک کنم خواهشا اگه میدونید واضح بگید و نپیچونید.

    1. سلام محمد. عزیزم میخوای بری داخل کدنویسی ها بدون دانش کدنویسی؟ سوالت به قدری گنگ و غیرواضح است که به خودی خود پیچیدگی رو درست میکنه.
      لطفا ادرسی که مشکل داره رو بفرست تا خودم بررسی کنم

      1. https://tread ir/wp-content/uploads/2019/06/cropped-Untitled-2-192x192.png
        https://tread ir/wp-content/uploads/2019/06/cropped-Untitled-2-32x32.png
        https://tread ir/wp-content/uploads/elementor/css/global.css

        ایت آدرس خطاهاست بیزحمت ی نگاه بندازید.

        1. نکته اول اینکه شما نباید بیای سایتت رو ایندکس کنی وقتی هنوز داری طراحی میکنی. الان یک سری داده های نمونه وجود داره و این جالب نیست. با این حال من صفحه اصلی شما رو بررسی کردم فقط یک خطای ۴۰۴ داشتی که مربوط به المنتور بود. توی تنظیمات المنتور قسمت ابزارها یک قسمتی داره برای بازسازی فایل های css اونو بزن و همینطور کش سایت رو پاک کن.
          اگر عکسی خطای ۴۰۴ میده باید صفحه رو بررسی کنی و نه خود ادرس عکس رو. باید ببینی این عکس که خطای ۴۰۴ میده در کجا کدوم صفحه داره لود میشه. من بررسی کردم توی صفحه اصلی شما عکسی خطا نمیداد.

          1. سلام آقای آریانفر برای خطای المنتور راهکارتون عالی بود و جواب داد ممنون از اینکه وقت با ارزشتونا گذاشتید برام. ولی خطای بعدی بله درسته تو صفحه ی اصلی نیست توی صفحه ای هست که لینکشا قبلا براتون گذاشتم حالا هم میزارم
            اینها را خود جتمتریسک داده و همانطور که گفتید من داخلاین دو صفحه رفتم و ایسپکت و سپس کنسول را زدم این خطارا نشون میداد

            jquery-migrate.min.js:2 JQMIGRATE: Migrate is installed, version 1.4.1
            cropped-Untitled-2-192x192.png:1 Failed to load resource: the server responded with a status of 410 (Gone)
            checkout.js:1 Failed to load resource: net::ERR_TIMED_OUT
            wc-gateway-ppec-smart-payment-buttons.js:70 Uncaught ReferenceError: paypal is not defined
                at render (wc-gateway-ppec-smart-payment-buttons.js:70)
                at HTMLBodyElement. (wc-gateway-ppec-smart-payment-buttons.js:167)
                at HTMLBodyElement.dispatch (jquery.js:3)
                at HTMLBodyElement.r.handle (jquery.js:3)
                at Object.trigger (jquery.js:3)
                at Object.a.event.trigger (jquery-migrate.min.js:2)
                at HTMLBodyElement. (jquery.js:3)
                at Function.each (jquery.js:2)
                at a.fn.init.each (jquery.js:2)
                at a.fn.init.trigger (jquery.js:3)
            render @ wc-gateway-ppec-smart-payment-buttons.js:70
            (anonymous) @ wc-gateway-ppec-smart-payment-buttons.js:167
            dispatch @ jquery.js:3
            r.handle @ jquery.js:3
            trigger @ jquery.js:3
            a.event.trigger @ jquery-migrate.min.js:2
            (anonymous) @ jquery.js:3
            each @ jquery.js:2
            each @ jquery.js:2
            trigger @ jquery.js:3
            success @ cart-fragments.min.js:1
            i @ jquery.js:2
            fireWith @ jquery.js:2
            x @ jquery.js:4
            c @ jquery.js:4
            XMLHttpRequest.send (async)
            send @ jquery.js:4
            ajax @ jquery.js:4
            n @ cart-fragments.min.js:1
            (anonymous) @ cart-fragments.min.js:1
            i @ jquery.js:2
            fireWith @ jquery.js:2
            ready @ jquery.js:2
            J @ jquery.js:2

            من کلا دوتاعکس از قسمت رسانه وردپرس حذف کردم این خطا ها شروع شد لطفا راهنمایی کنید چطوری حذفشون کنم .

          2. سلام محمد جان. خواهش میکنم. من آریافر هستم 😉
            اره توی inspect نشون میده به احتمال زیاد مربوط به favicon باشه یا تو وردپرس بهش میگن نمادک، توی قسمت سفارش سازی قالب هست. همون ایکون سایتی که در عنوان مرورگرها نمایش میده. اون داره خطا میده. لوگوی سایتت رو در قالب ایکون دوباره توی سفارشی سازی وردپرس لود بکن.
            موفق باشی.

  50. سلام
    برای من از طرف nginx خطای 404 میده
    همه صفحات سایتم 404 شده به جز صفحه اصلی
    مشکل از کجاست؟

    1. سلام مجید. بدون بررسی دقیق نمیشه فهمید، به همین دلیل ما سعی کردیم دلایل رایج مربوط به این خطا رو در مقاله درج کنیم. پیشنهاد میکنم در ابتدا به هاست تیکت بزنید و این مشکل رو بگید و اگر حل نشد به پشتیبان قالب صحبت کنید.
      همینطور اگر اخیرا چیزی رو در سایتت نصب کردی و یا تغییراتی رو اخیرا اعمال کردی به حالت قبل برگردون و بررسی کن ببین مشکل حل میشه یا نه.

  51. آقا سلام
    ممنون از آموزش های جامع و خوبتون
    مشکلی که من دارم این هست که دایرکتوری فونت رو به عنوان یک پیج حساب میکنه و خب طبیعتا ۴۰۴ میگیره!
    چه باید کرد؟

    1. سلام امیرحسین. ادرس کامل رو میدی؟ یا نسبی رو؟ منظورم اینکه ایا ادرس uploads/font اینطوری میدی؟ و یا ادرس رو کامل با دامنه میدی؟

      1. توی جی تی متریکس این خطا رو دارم:

        There are 2 requests that are 404 Not Found
        
            https://iranjan.com/wp-content/themes/betheme/font/IRANSansWeb.woff
            https://iranjan.com/wp-content/themes/betheme/font/IRANSansWeb.ttf
        1. چنین خطایی نداری. من بررسی کردم و مشکلی نداشت

          1. الان ندارم چون رفتم فونت ایران سنس رو غیرفعال کردم 😐
            مرض ندارم الکی بگم فلان خطا رو دارم ک :))

          2. پس لطفا با پشتیبان قالب این مورد رو در میون بذارید و بگید ادرس فونت رو اشتباه گذاشتن و یا اگر خودتون آشنایی با CSS دارید به کمک افزونه String Locator محل فراخوانی این فونت رو پیدا کنید و ادرس صحیح رو درج کنید. برای پیدا کردن ادرس صحیح فونت ها هم باید دسترسی به هاست رو داشت تا بشه پیداشون کرد و ادرس صحیح (جدید) رو جایگزین ادرس قدیم (اشتباه) کرد.

          3. ممنونم، خودم ردیفش میکنم
            گرفتم چی شده

  52. 404
    Not Found
    The resource requested could not be found on this server!
    ؟
    پس از نصب ssl چطور حلش کنم

  53. سلام …..من وقتی میخواهم وارد سایت *** بشوم این ارور را میدهد……404_the page was not found لطفا راهنمایی کنید …….

    1. سلام. خب بسیار مشخص هست. یعنی سایت وجود نداره و داره خطای ۴۰۴ میده.

  54. سلام وقتتون بخیر
    من نو سایتی که طراحی کردم هم تو بخش روت سایت فایل 404.html رو قرار دادم و هم اینکه مدیریت خطا تو webconfig انجام دادم که در صورت وجود خطای 404 فایل 404.aspx رو نمایش بده. و واقعا هم به این شکل تو سایت عمل میکنه.
    ولی تو سایت های تست سئو ، همچنان میگه صفحه اختصاصی برای 404 ندارید.
    این مورد رو چطور بررسی کنم؟

    1. سلام دوست عزیز.
      ببینید این سایت های تست سئو خیلی هاشون باگ دارن و مهم نیست (البته اگر مطمئن هستید درست طراحی کردید).

  55. با سلام من در هنگام باز کردن برخی از سایتها که قبلا به راحتی باز میشده با این پیام روبرو می شوم لطفا راهنمایی بفرمایید.HTTP Error 404. The requested resource is not found

    1. سلام مهدی جان. به این خاطر است که اون سایت ها دیگه چنین صفحاتی که شما مد نظر دارید رو حذف کردن و یا جابه جا کردن. پیشنهاد میشه به مدیر اون سایت پیغام بدید تا از روند این موضوع بهتر اطلاع پیدا کنید.

  56. راستی یه ایمیل دریافت کردم – با عناون “مهدی شما بودید در میزفا نظر گذاشتید؟” ولی هیچ لینک تایید آدرس ایمیل داخل اون ایمیل نبود- گفتم اطلاع بدم بررسی کنید این مورد رو یا این که متن بالای این باک رو اصلاح کنید.

    1. زمانی که شما ایمیل رو باز میکنید به شکل اتوماتیک تایید میشه و ما متوجه میشیم. ممنون از گزارشی که ارسال کردید.

  57. سلام – بعد از هک شدن سایتم مشکلاتی ایجاد شد ( که بعد هاستو پاک کردم و دوباره وردپرس رو نصب کردم ) از جمله مشکلات این مورد :
    در گوگل وبمستر هر روز در قسمت
    (Coverage > Submitted URL not found (404
    چندتا لینک اضافه میشه – که این لینک های مورد دار به صورت زیر هستند اکثرا – چیکار کنم؟

    *******
    ==============

    در قسمت crawl-errors قسمت Smartphone هم حدود 1,132,595 خطای Not found دارم – چطور اینا رو حل کنم؟

    1. سلام روزتون بخیر، راه حل هایی که به ذهن من میرسه این موارد هست. یا یک پروژه ایجاد کنید که این موارد رفع کنن که هزینه زیادی داره. و یا یک صفحه ۴۰۴ زیبا طراحی کنید تا کاربران رو بتونید به خوبی هدایت کنید به سایر صفحات.

  58. با سلام و وقت بخیر، ممنون از راهنمایی ها و جوابگویی دقیق تون
    ببخشید من مشکلی برای سایتم پیش اومده اگر امکانش هست راهنماییم کنید، سایت من هر روز به خطاهای 404 ش در گوگل وبمستر اضافه میشه و الان حدود 125 تا خطاداره، نمیدونم مشکل چیه ، صفحه ای که ارور میده در صورت تغییر تاریخ در لینک میاد بالا مثلاٌ لینک زیر
    *****
    اگر تاریخش بشه 2019/01/04 تو سایت هست اما با لینک بالا در سایت نیست
    ****
    خواهش میکنم در صورت امکان کمکم کنید. ممنون

    1. سلام دوست عزیز. روزتون بخیر
      مشکل شما در پیوند یکتا است. لطفا وارد تنظیمات -> پیوند یکتا بشید و پیشنهاد میکنم گزینه “نام نوشته” انتخاب کنید. تا با تغییر تاریخ، آدرس سایت‌هاتون عوض نشه. پایدار باشید.

      1. ممنون از شما، من این کار رو انجام دادم، الان ارورهایی که در گوگل وبمستر در قسمت crawl errorوجود داره رو باید چیکارشون کنم؟

        1. خواهش میکنم. باید به شکل صحیح عمل ریدایرکت کردن (Redirect) رو انجام بدید. می‌تونید از همین مقاله استفاده کنید بعلاوه اینکه در گوگل جستجو کنید و با خواندن مقاله و ازمون و خطا مشکلات رو حل کنید و یا می‌تونید از این دوره جامع ما که یکی از سرفصل‌هاش به موضوع حل خطاهای سمت سایت هست و به شکل عملی توضیح داده شده استفاده کنید.
          هر دو راه مناسب است، راه اول نیاز به زمان و خطای بیشتری داره تا یاد بگیرید راه دوم دقیق و سریع است جدا از اینکه یاد میگیرید. موفق باشید.

      2. ممنون از شما، من این کار رو انجام دادم، الان ارورهایی که در گوگل وبمستر در قسمت crawl errorوجود داره رو باید چیکارشون کنم؟ و یک مشکل دیگه اینکه الان صفحاتی که من ایندکس کردم با تاریخ هست الان وقتی روی لینک این صفحات کلیک میکنم ارور میده، چیکار باید بکنم؟

        1. چه کاری رو انجام دادید؟ شما دوباره همون سوال و همون مشکل قبلی رو که پرسیدید. جواب این سوال اگر در حد ۱۰ خط هم بود میگفتم ولی متاسفانه طولانی است و به شدت بستگی داره. به همین منظور راه‌کارهای بالا رو پیشنهاد دادم. لطفا در گوگل سرچ کنید و آموزش های مربوط به سرچ کنسول مشاهده کنید.

          1. خیلی ممنونم از شما، به اشتباه دو بار پرسیدم، با انجام تغییر تنظیمات پیوند یکتا همه ی صفحات ایندکس شده که الان بیش از هزارتا هست و با تاریخ هست ارور ۴۰۴ میدن در این صورت باید چکار کرد؟

          2. نباید این مورد پیش بیاد. من خودم دوباره تست کردم و وقتی تغییر میدم خوده وردپرس اتوماتیک ریدایرکت میکنه. ظاهرا تداخل و یا مشکلاتی در سیستم شما وجود داره و یا صورت مسئله اشاره شده توسط شما ایرادی داره.

  59. سلام وقت بخیر
    اول از همه بابت سایت زیباتون و مطالب عالی که میذارید نهایت تشکر و قدردانی دارم
    من قبلا یه سایتی داشتم که بخاطر مشکلاتی که داشت تصمیم گرفتم طراحی مجدد کنم و این کار رو هم انجام دادم؛ سایت قبلی با وردپرس طراحی شده بود و سایت جدید با cms اختصاصی و زبان برنامه نویسی asp.net طراحی شده.
    بعد از انتقال و طراحی سایت جدید برای حفط لینک های قبلی سایت من به برنامه نویسم گفتم که ریدایرکت 301 انجام بدیم اما ایشون قبول نکردن و گفتن بهتره روی لینک های جدید تمرکز کنید و سریع میتونید پیشرفت کنید من هم مجبور شدم قبول کنم اما متاسفانه الان با خطاهای 404 وحشتناک زیادی در وبمستر گوگل مواجه شدم سوالی که داشتم اینه که چطور میتونم این خطاها رو رفع کنم تا مشکلی بابت سئو سایت بخاطر این خطاهای 404 نداشته باشم؟
    با تشکر

    1. سلام وحید عزیز. خواهش میکنم
      برنامه نویس طبیعتا سئوکار نیست و نباید از ایشون درباره سئو مشاوره میگرفتید و همینطور برعکس از یک سئوکار نباید در زمینه طراحی مشاوره گرفت. عملا ایشون دارن به شما میگن بیا بریم خودکشی کنیم اینطوری راحت تر و زودتر موفق میشیم.
      باید بین صفحات اولویت بندی کنید و صفحاتی که مهم تر هستند رو در ابتدا ریدایرکت کنید. به همین منظور به برنامه نویس بگید شرایط ریدایرکت کردن رو براتون در CMS فراهم کنه تا بتونید این کار شروع کنید. از طرفی یک صفحه اختصاصی برای این ارور فراهم کنید و کاربران رو به صفحات مهم موجود راهنمایی کنید. این موارد نیاز به دانش برنامه نویسی داره.
      موفق و پایدار باشید.

  60. من هر وقت میخوام برم تو سایت تانگل ارور 404 رو میده برای رفعش چیکار کنم؟
    ایدی من در تلگرام ممنون میشم جواب بدین
    @omid_ebrahemY

    1. سلام، علت اینکه سایت Tunngle خطای ۴۰۴ میده این است که قوانین جدیدی در اروپا برای حفاظت از داده ها وضع شده (GDPR) و نزدیک چهار ماهه که سایت تانگل بسته شده.

  61. با ریدایرکت کردن آدرس سایت ممکن تمام ارور هارو برطرف کرد؟

  62. با سلام و خسته نباشید.
    این ارورو در gtm به عنوان avoid bad request مشاهده میشه. برای رفعش باید چه کار بکنم؟

    1. سلام. دقت داشته باشید که gtm ابزار گوگل است و سایت gtmetrix مخفف نداره. و درباره مشکل اشاره شده هر آنچه که لازم بوده در مقاله بهش اشاره کردیم لطفا مطالعه بفرمایید. و همینطور در گوگل سرچ کنید رفع خطای avoid bad request مقاله میزفا میاد و مطالعه کنید.

  63. سلام , روز بخیر
    یه سوال
    ما یه سری تگ پاک کردیم قبلا که الان ارور ۴۰۴ میده ( اون موقع بی اطلاع بودیم , گوگل وب مستر خطای تکراری بودن تگ ها رو میداد )
    الان برای ریدایرکت کردن صفحه ای که دیگه وجود نداره به صفحه مشابه یا صفحه نخست باید چی کار کنیم ؟

    1. سلام، من جمله اخر شما رو به خوبی متوجه نشدم، اگر صفحات مشابه وجود داره خب به این صفحات ریدایرکت کنید و اگر نیست میتونید یک صفحه ۴۰۴ زیبا طراحی کنید که خوده این موضوع باعث رضایت کاربر بشه

      1. ممنون بابت پاسخگویی
        راستش نمیدونم صفحه ای که پاک شده رو به چه روشی ریدایرکت به صفحه مشابه کنم

        1. توی گوگل سرچ کنید plugin redirect wordpress به شما کمک میکنه تا به راحتی عمل ریدایرکت انجام بدید.

  64. پس با این اوصاف اون صفحه، نوشته یا تگ رو پاک نکنم و همونجوری بمونه خیلی بهتر از اینه که برای خودم مشکل بتراشم!
    باز ممنون بابت راهنمایی های خوبتون.

    1. راه حل شما هم جالب نیست. هر راه حلی باید در شرایط خاص خودش اجرا بشه و نمیشه یک نسخه کلی برای راه حل پیچید.

  65. سلام ممنون از مقاله خوبتون
    من یه صفحه تو وردپرس داشتم که دیگه بهش نیازی نداشتم و به خاطر همین حذفش کردم و چون گوگل ایندکسش کرده بود تو گوگل وبمستر از بخش remove urls اون صفحه رو حذف کردم.
    الان تو بخش ارورهای 404 داره اون صفحه رو نمایش میده با اینکه من صفحه رو تو گوگل پاکش کردم. (لینک اون صفحه رو تو گوگل سرچ کردم و کامل پاک شده)
    اگه فقط mark as fixed کنمش درست میشه و مشکل رفع میشه یا باید کار دیگه ای هم انجام بدم؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام، ما درباره نحوه صحیح ابزار remove urls توی دوره صحبت کردیم و نباید برای این کار ازش استفاده کنید.
      به هر حال مشکلی نیست و میتونید مارک بزنید و اگر مشاهده کردید دوباره میاد میتونید ریدایرکت کنید به صفحه مشابه.

      1. یعنی این کاری که من میکنم اشتباهه؟!
        برگه رو حذف میکنم بعد تو وبمستر از گوگل ریموش میکنم و بعد مارکش میکنم!
        این برگه ای که من میگم یه برگه سایت در دست تعمیر است بود و هیچ نیازی بهش نداشتم و پاکش کردم.

        1. این کار شما بر روی برگه‌ای که ارزش نداره موردی نداره ولی برای بقیه صفحات مهم، کاری اشتباه هست.

          1. ممنون از اینکه انقدر سریع جواب سوالات رو میدید. تو سایتای دیگه باید چند روزی منتظر موند اگه کسی پیدا بشه جواب بده!!!
            من خیلی از مقالات سایت شما رو خوندم و همش کامل بوده و خیلی چیزها ازتون یاد گرفتم بازم ممنونم.

            معمولا برای برگه های بی ارزش استفاده می کنم.
            یه سوال دیگه ممنون میشم اینم جواب بدید.
            مثلا من اگه یه دسته بندی داشته باشم که اول کار اصلا مطمئن نبودم میخوام رو این دسته بندی (یا یک برچسب خاص) کار کنم و ساختمش. حالا بعد از گذشت چند هفته یا چند ماه پشیمون شدم و میخوام اون دسته بندی رو حذف کنم. اگه حذف کنم مطمئنا با کلی ارور 404 مواجه میشم. شما میفرمایید تو این حالت استفاده از روشی که گفتم اشتباهه چون صفحه با ارزشه. میشه راهنمایی کنید تو این حالت دقیقا چیکار باید کرد؟ با توجه به اینکه صفحه مشابهی وجود نداره که ریدایرکت کنم به اون صفحه.

          2. خواهش، مگه میشه صفحه مشابه نداشته باشه؟ بالاخره صفحه ای هست که ۵۰ درصد مشابهت داشته باشه و اگرم نداشت به صفحه اصلی هدایت کنید. هر چند باز این مورد اگر زیاد تکرار بشه هم جالب نیست.

  66. سلام. وب مستر داره برای صفحات برچسب ها بهم ارور 404 نشون میده. صفحاتی که وجود داره و هست. هیچ مشکلی هم ندارن. اما ارور 404 براشون نشون میده. فقط هم برای برچسب ها. چیکار کنم؟

    1. سلام، این مورد باید بررسی بشه و نمیشه همینطوری دربارش حرف زد، ممکنه مشکل کدنویسی داشته باشه و یا مشکل از گوگل باشه و یا حتی از مدیر سایت. هر احتمالی ممکن است باشه. با یک متخصص سئو که با روند کلی سایت شما آشنایی داره مشاوره بگیرید.

  67. سلام جناب اریا فر خسته نباشید. من حدود دوهفته پیش ssl سایت رو فعال کردم و از اون موقع در افزونه redirection تب 404 هرروز بیش از 100 تا لینک به من نشون میده ولی فعلا در سرچ کنسول خطای 404 نگرفتم . ممنون میشم راهنمایی کنید که این خطا های 404 رو برطرف کنم که دیگه نشون نده . الان به 600 تا رسیده . چند روز اول همه رو پاک می کردم اما دوباره این خطاها تکرار می شه .
    نوع خطا :

    https://domain.com/wp-content/plugins/wp-jalali/assets/css/wysiwyg-rtl.css?wp-mce-4711-20180425-tadv-4.7.11
    https://domain.com/wp-content/themes/Avada/ParSiGroup/IRANSans.woff2
    https://domain.com/wp-content/themes/Avada/ParSiGroup/IRANSans.ttf
    1. عرض ادب، مهم سرچ کنسول است، نه افزونه
      ما نحوه رفع خطای 404 اشاره کردیم در این مقاله، ولی موردی که شما گفتید و دقیقا توی دوره فیلم اموزش سرچ کنسول بهش پرداختیم. خواستید میتونید ازش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=