نحوه ساخت باکس اطلاعات سایت در کنار نتایج جستجو

باکس بیزینس یک وکیل در نتایج جستجو گوگل
باکس بیزینس یک وکیل در نتایج جستجو گوگل

نحوه اضافه کردن باکس اطلاعات سایت در نتایج موتور جستجوی گوگل و فرق آن با باکس بیزینس

قبل از هر چیزی باید بدانید که ما در نتایج گوگل چندین باکس با هدف‌های مختلف داریم و ادامه مطلب ما به معرفی دو نوع از باکس‌ها میپردازیم

معرفی باکس اطلاعات (information box)

باکس اطلاعات نوکیا در نتایج جستجو گوگل
نمونه باکس اطلاعات شرکت نوکیا در سمت راست نتایج جستجو گوگل

به این نوع باکس‌ها که در شکل بالا مشخص است Knowledge Graphs یا information box نیز گفته می‌شود، همان طور که از نام این باکس مشخص است یک سری اطلاعات کلی در اختیار کاربر میدهد. گوگل از سایت‌های مختلف که مورد تایید خودش است اطلاعات را ایندکس میکند و در نتایج جستجو نشان میدهد باکس اطلاعات از نوع Rich Answers است (Rich Answers چیست)، میتوان گفت گوگل اکثر نوشته‌های داخل باکس اطلاعات را از سایت ویکی پدیا استخراج می‌کند و وقتی شما نام برندهای معروف را سرچ میکنید خلاصه‌ای از آن برند در سمت راست همراه با نتایج جستجو نشان داده میشود، اگر زبان موتور جستجوی گوگل شما فارسی باشد باکس اطلاعات به شکل فارسی برای شما نمایش داده میشود و اگر زبان گوگل انگلیسی باشد باکس اطلاعات به انگلیسی نشان میدهد البته اگر اطلاعات در ویکی پدیا به این زبان‌ها ترجمه شده باشد.

باکس اطلاعات دیجی کالا به شکل فارسی و هم انگلیسی در نتایج جستجو گوگل

در باکس اطلاعات موارد زیر اصولا درج می‌شود:

  • آدرس شرکت یا دفترکاری
  • شماره تلفن
  • ساعات کاری
  • امتیاز
  • لوگو و عکس‌های مربوط به شرکت
  • آدرس شرکت در نقشه و …
  • چگونه باکس اطلاعات را در نتایج جتسجوی گوگل برای شرکت خود بسازیم؟

میتوان گفت این عمل مستقیما دست شما نیست و نمیتوانید چنین باکس‌هایی را برای سایت خود در نتایج جستجو بسازید. گوگل براساس محبوبیت نام برند شما، تعداد دفعات سرچ شده نام برند، میزان لایک ، اشتراک گذاری و فالورهای شما در صفحات رسمی شبکه‌های اجتماعی و به شکل کلی براساس فاکتورهایی که خودش مد نظر دارد و انیکه چقدر میتواند به برند شما اعتماد کند چنین باکس‌هایی را برای سایت شما در نتایج جستجو ایجاد میکند. ولی توجه کنید که درست است این عمل مستقیما دست شما نیست ولی با داشتن سیاست‌های مناسب و گذر زمان میتوانید به نتیجه لازمه برسید، به این مورد توجه کنید که برای اضافه کردن شبکه‌های اجتماعی به این باکس اطلاعات باید از داده‌های ساخت یافته (structured data) استفاده کنید ( structured data چیست ) ولی بقیه موارد را گوگل از اطلاعات موجود در ویکی پدیا فراخوانی میکند.

در آینده این پست آپدیت خواهد شد و نحوه اضافه کردن شبکه های اجتماعی در باکس اطلاعات با ابزار structured data خواهیم گفت.

معرفی باکس بیزینس (Business box)

باکس بیزینس یک وکیل در نتایج جستجو گوگل
باکس بیزینس یک وکیل در نتایج جستجو گوگل

نحوه درج اطلاعات موجود در باکس بیزینس برخلاف باکس اینفورمیشن است و شما خودتان مستقیما تایین میکنید که چه اطلاعاتی در آن قرار بگیرد. در باکس بیزینس موارد زیر اصولا درج می‌شود.

  • آدرس شرکت یا دفترکاری
  • شماره تلفن,ساعات کاری
  • امتیاز
  • لوگو و عکس‌های مربوط به شرکت
  • آدرس شرکت در نقشه و …

برای ثبت چنین اطلاعاتی باید به Google Business  مراجعه کنید و اطلاعات لازمه را پر کنید آموزش ثبت و نحوه درج اطلاعات و وریفای سایت را در آینده به شکل کامل در همین پست آموزش خواهیم داد.

آپدیت (July 11 2018): قبلا باید به بیزینس گوگل مراجعه میکردید برای اینکه بتونید مثل عکس وکیل مشخصات شرکت خودتان را ثبت کنید ولی حال کافی است وارد ادرس Google Map شوید و در مکانی که شرکت شما در واقعیت وجود دارد را در نتیجه مشخص کنید و سپس کلیک راست کرده و گزینه Add a missing place انتخاب کنید و سپس به راحتی مشخصاتی که از شما می‌خواهید را به شکل صحیح درج کنید.

توجه داشته باشید که درج اطلاعات در گوگل مپ به معنی تایید و نشان دادن آن نیست و باید از سمت گوگل مورد تایید قرار بگیرد تا در نتایج نشان داده شود، اینکه اسم شرکت را چه چیزی انتخاب میکنید بسیار مهم است و اگر سایت شما در نتایج حتی با سرچ نام شرکتتان رتبه اول را ندارد گوگل ممکن است آدرسی که درج می‌کنید را تایید نکند و فکر کند اطلاعات اشتباه را درج می‌کنید، به همین منظور بهتر است در نام شرکت خود چه به شکل فارسی و چه به شکل انگلیسی رتبه اول باشید تا گوگل مطمئن شود اطلاعات وارد شده صحیح هستند.

 

به سرفصل‌های جامع آموزش سئو سایت میزفا هم حتما سر بزنید.

پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …

18 نظر

18 پاسخ

  1. سلام. ببخشید چطوری میتونم تو مثال تصویر اول این مقاله:
    https://mizfa.com/blog/wp-content/uploads/2017/03/bussiness-box.jpg

    چطوری میتونم برگه های دیگه رو مثل تصویر زیر لینک سایتم نشون بدم.
    مثلا تو این تصویر، چطوری میتونم گزینه هایی مثل Areas of practice , contact و اینارو ایجاد کنم؟
    ممون میشم جواب بدید.

    1. سلام
      کنترلی روی این موارد نداری و گوگل این سایت لینک ها رو میاره.

  2. سلام مهندس بیزحمت بگید چکار باید بکنیم تا اینستاگرام در باکس بیزینس یا باکس اطلاعت بیاد
    ممنون

    1. سلام محمدی
      باید سئو فنی انجام بدید و تک های سوشال رو در متاتگ های سایتتون درج کنید. پیشنهاد میشه درباره این موضوع سرچ کنید چون در قالب کامنت این موضوع نمیگنجه.
      موفق باشی.

  3. سلام
    من مشکلی دارم که وقتی اسم سایت توی گوگل سرچ میشه یک شماره تلفن کنار اسم سایت نان داده میشه که شماره مربوط به بیزنس نیست. نمیدونم چطور میتونم حذه یا ادیتش کنم.
    یک عکس آپلود کردم و توی عکس نشون دادم که منظورم کدام شماره است.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام نگین
      عکسی که پیوست کرده بودی رو نگاه کردم. به کسی که براتون تبلیغات ادز میره بگید.

  4. با سلام
    اول از همه سپاس از اطلاعات این مقالتون.ممنون میشم به این چند تا سوال من پاسخ بدید.
    1. باکس بیزینس فقط با اسم شرکت میاد بالا، چه کاری باید انجام بدم که با بقیه کلمات کلیدی باکس بیزینس رو نشون بده در نتایج گوگل؟ آیا دلیل اینکه با بقیه کلمات کلیدی بالا نمیاد، مربوط به سئو داخلی سایت هست؟ یا در اکانت اصلی باید کاری انجام بشه؟ مشکل چیست؟
    2. در مورد اینکه پوینت ها چه معنی دارند و کاربردشون چیه در این قسمت لطفا راهنمایی بفرمایید. تو سرچ هام متاسفانه نتونستم به نتیجه ای برسم.
    3. برای اینکه اطلاعات رو کامل کنم، حتما نیاز به اکانت اصلی دارم؟

    1. سلام مارال.
      ۱ – باید فقط با اسم شرکت بیاد بالا. بقیه کلمات اسم شرکت نیستن که بخواد بیاد بالا و درست هم نیست.
      ۲ – منظورتون از پوینت چیه؟ بیشتر توضیح بدید.
      ۳ – کدوم اکانت؟ میشه واضح تر سوال کنی.
      ممنون

  5. سلام
    مقاله شما را خواندم
    آیا آن باکسی که با افزونه Yoast Local EOE ساخته میشه با این باکسهایی که شما توضیح دادین فرق داره؟

    1. سلام. هر دو یک حرف میزنن ولی در جاهای مختلف.
      در کل بله و باید حرف هر دو یکی باشه.

    1. سلام. مقاله خیلی وقت هست آپدیت شده، پیشنهاد میشه با دقت مطالعه کنید.

  6. سلام
    ببخشید اخر روش توضیح ندادید ما باید به کدوم قسمت بریم و چه کارای انجام بدیدم میشه یه آموزش تصویری بزارید

    1. سلام، مقاله آپدیت شد و شما میتونید سایت و یا شرکت خودتون رو در گوگل ثبت کنید.

  7. سلام

    وقتی میخوایم اطلاعات در Google My Business وارد کنیم، مرحله اول آدرس و کد پستی رو میخواد. هر چیزی وارد کنیم این ارور رو میده:
    This country code is not currently supported
    چطور میشه این مرحله رو رد کرد؟ اگه نمیشه پس چطور میشه باکس بیزینس ساخت؟

    1. سلام، نحوه ساختن باکس بیزینس تغییر کرده و به زودی مقاله رو اپدیت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=