معرفی php و قابلیت های پی اچ پی

آموزش php به زبان ساده
آموزش php به زبان ساده

دوره آموزش PHP به زبان ساده

سلام دوستان عزیز، قصد داریم آموزش PHP با زبان ساده را شروع کنیم این دوره برای افرادی مناسب است که قصد دارند کار کردن با PHP را تازه شروع کنند و یا اطلاعات کمی درباره این زبان قدرتمند دارند. آموزش طراحی سایت با PHP به زبان ساده بیان‌شده و به دور از هرگونه پیچیدگی است و با آوردن مثال‌های ساده به درک بهتر شما از این زبان کمک می‌کند. به این نکته توجه کنید اگر اصطلاحاتی برای شما در طول دوره گنگ هست با کمی تعمل و ادامه دادن دوره به آکاهی کامل خواهید رسید.

پی اچ پی مخفف چیست؟

پی اچ پی (PHP) مخفف عبارت Hypertext Preprocessor است معنی این عبارت به فارسی پیش پردازنده فرامتن می‌شود. یک زبان برنامه نویسی Open source ، رایگان و بسیار مشهور است. برنامه نویسی های PHP بر روی سرور اجرا می‌شوند.

کلوز سورس (Closed Source)

اوپن سورس یا متن باز چیست؟ قبل از تعریف این اصطلاح به نقطه مقابل ان نگاهی بیندازیم یعنی کلوز سورس (Closed Source). کلوز سورس اکثر نرم‌افزارهایی هستند که شما تهيه يا از طريق اينترنت دانلود می‌کنيد، صرفا به‌صورت نسخه‌های ترجمه‌شده و آماده اجرا در اختيار شما قرار می‌گيرند. ترجمه، فرآيندي است که در آن کد برنامه‌های نوشته‌شده توسط برنامه نويسان که از آنان به‌عنوان کد اوليه ياد می‌شود پس از استفاده از برنامه‌های خاصي موسوم به کامپایلرها به‌گونه‌ای ترجمه می‌شوند که توسط کامپيوتر قابل درک باشند. اعمال تغييرات دلخواه در اکثر برنامه‌های ترجمه‌شده، امري بسيار مشکل و گاهی غیرممکن است. اکثر توليدکنندگان نرم‌افزار از ويژگي فوق به‌منظور صيانت و حفاظت از کدهاي نوشته‌شده، استفاده می‌کنند.

اوپن سورس یا متن باز (Open Source)

نرم‌افزارهای اوپن سورس یا متن باز Open Source نقطه مقابل رويکرد فوق هستند. در این‌گونه نرم‌افزارها علاوه بر نسخه ترجمه‌شده، کد اوليه نيز در اختيار متقاضيان قرار می‌گیرد. بدين ترتيب امکان اعمال تغييرات يا سفارشي کردن آن متناسب با خواسته استفاده‌کنندگان، فراهم می‌شود. افرادي که از ايده Open Source حمايت می‌کنند بر اين اعتقاد هستند که با اجازه دادن به اشخاصي که علاقه‌مند به تغيير کد اوليه هستند امکان استفاده مفيدتر از برنامه فراهم و احتمال بروز خطا در آن کاهش خواهد يافت. براي بسياري از مردم اصطلاح کدباز به معني رايگان است که البته اين به‌خودی‌خود يک مزيت مهم تلقي می‌شود.

قابلیت های زبان PHP

شما را با اندکی از قابلیت‌های PHP آشنا می‌کنیم:

چرا PHP ؟

  • تولید محتوای پویا
  • جمع‌آوری داده‌های فرم
  • کنترل کردن دسترسی کاربر
  • اضافه کردن، حذف کردن و تغییر دادن اطلاعات ذخیره‌شده در پایگاه داده
  • ایجاد باز کردن، خواندن، نوشتن ، حذف کردن و بستن فایل‌ها بر روی سرور
  • و بسیار قابلیت‌های دیگر

 

[box type=”note” align=”alignright” class=”” width=”100%”]

PHP قدرت کافی برای کار در هسته و مرکز وردپرس (پراستفاده‌ترین سیستم وبلاگ نویسی تحت وب در دنیا) را دارد و همچنین عمق کافی برای اجرای سایت قدرتمند فیسبوک که بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر است را دارد.

[/box]

در این دوره آموزش پی اچ پی با ما همراه باشید و در آینده نزدیک درخواهید یافت که یادگیری PHP چقدر آسان هست و چه مزیت‌هایی می‌تواند در کسب‌وکار شما داشته باشد.

اگر دنبال منابع خوب خارجی در زمینه PHP هستید دوره های ساده و سریع سایت w3schools میتواند برای شما مفید باشد و همچنین اگر دنبال آموزش جامع با انواع مثال های مختلف هستید سایت php.net مرجع زبان PHP میتواند بسیار به شما کمک کند. در میزفا هم سعی شده قسمت های کاربردی این سایت ها را در مقالات خود بگنجانیم.

 

فیلم آموزشی asp.net core 2

پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …

فیلم آموزشی asp.net core 2

7 نظر

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    برای اینکه بتونم تغییرات دلخواه خودم را در وردپرس اعمال کنم یادگیری چه زبان هایی کفایت می کند؟
    در حال حاضر html و css را بلدم آیا به یادگیری php هم نیاز هست یا نه ؟
    ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام امیرحسین
      بله کلا وردپرس با php نوشته شده.
      همینطور جاوااسکریپت هم بهت کمک زیادی میکنه.

  2. سلام
    ممنونم از آموزش های خوبتون
    من دوره css و html رو گذروندم و دارم js یاد میگیرم
    می خواستم بدونم که میشه با html , css , js و php یه سایت داینامیک ساخت
    یا فقط با cms ممکنه ؟

    1. سلام
      بله میشه یک سایت داینامیک ساخت.
      توجه داشته باش که CMS ها هم با همین زبان ها نوشته شدن. مثلا CMS وردپرس دقیقا داره از همین ۴ تا که تو پیغامت اشاره کردی استفاده میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=