دستور Else If در PHP

دستور else If
دستور else If در PHP

آموزش طراحی سایت با PHP – ساختارهای کنترلی در PHP

با سلام خدمت همراهان همیشگی سایت میزفا

در جلسه ی قبل در رابطه با دستور شرطی If Else در زبان  php  صحبت کردیم و امروز در ادامه آموزش پی اچ پی به زبان ساده در خدمت شما عزیزان هستیم. در صورتی که با ساختار دستورات شرطی در php  آشنایی ندارید ، ابتدا به پست قبل مراجعه نمایید .

 

دستور  Else If

دستور If Else  به منظور اجرای کدی خاص در صورت صحیح بودن شرط(true) و یا غلط بودن(false) آن به کار گرفته می شد. اما در صورتی که شرط های ما بیش از 2 حالت داشته باشد ، باید از دستور Else If  استفاده کنیم.

 

ساختار دستور Else If

if (condition1) {
    code1 to be executed if  condition1 is true;
} elseif (condition2) {
    code2 to be executed if  condition2 is true;
} else {
    code3 to be executed if all conditions are false;
}

همانطور که مشاهده میکنید اگر شرط یا Condition1 صحیح یا True باشد Code 1 اجرا میشود و اگر شرط یا Condition2  صحیح یا True باشد  Code 2 اجرا می‌شود و در صورتی که هر دو شرط غلط یا False  باشند Code3  اجرا خواهد شد.

 

 

شما هم چنین می توانید از دستور Else If  به دفعات دلخواه استفاده نمایید.

 

 

در مثال زیر در صورتی که ساعت جاری قبل از 10 باشد ، “Have a good morning!”  و در صورتی که  قبل از 20 باشد ، “Have a good day!” و در صورتی که هیچ کدام از شرط ها صحیح نباشد ، “Have a good night!”  را چاپ می کند .

 

 

<?php
$t = date("H");
echo "<p>The hour (of the server) is " . $t;
echo ", and will give the following message:</p>";

if ($t < "10") {
   echo "Have a good morning!";
} elseif ($t < "20") {
   echo "Have a good day!";
} else {
   echo "Have a good night!";
}
?>

 

این جلسه هم به پایان رسید اگر سوالی داشتید حتما در قسمت نظرات مطرح کنید. ممنون که در این دوره آموزش PHP با ما همراه بودید و در آینده نزدیک درخواهید یافت که یادگیری PHP  چقدر آسان هست و چه مزیت‌هایی می‌تواند در کسب‌وکار شما داشته باشد.

فیلم آموزشی asp.net core 2

نسرين ولی خانی
کارشناسي نرم افزار علاقمند به برنامه نويسی

فیلم آموزشی asp.net core 2

2 نظر

2 پاسخ

  1. با عرض سلام و خسته نباشید
    من یک دکمه نوشتم که توی صفحات محصول ووکامرس زیر دکمه افزودن به سبد خرید نمایش داده بشه، این دکمه کاربر رو به تهیه اشتراک ویژه هدایت می کنه. می خوام این دکمه فقط به کاربران مهمان و کاربران وارد شده با نقش مشتری نمایش داده بشه، چون کاربرانی که اشتراک ویژه رو تهیه می کنن نقششون به مشترک تغییر پیدا می کنه و نیاز به مشاهده این دکمه توسط این نقش کاربری نیست، لطفا راهنمایی کنین که چطور این کار رو انجام بدم؟
    با تشکر از زحمات شما

    1. سلام محمدحسین
      با یک متخصص وردپرس باید صحبت کنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=