محدود کردن سطح دسترسی کاربران غیر عضو به Area در ASP.NET MVC

محدود کردن سطح دسترسي به Area
محدود کردن سطح دسترسي به Area

با سلام خدمت تمامی علاقمندان به مباحث طراحی سایت با ASP.NET MVC ، با یکی دیگر از مقالات کاربردی آموزش MVC در خدمت شما عزیزان هستیم در این مقاله آموزشی قصد داریم تا نحوه محدود کردن سطح دسترسی کاربران عضو نشده در سایت به View ها ، Controller ها و Action Method ها و سایر موارد موجود در پوشه Area را آموزش دهیم .

محدود کردن سطح دسترسی کاربران عضو نشده به محتویات پوشه Area درASP.NET MVC

گاهی شما در پروژه های خود قصد دارید تا اجازه مشاهده و دسترسی به بعضی از View ها (صفحات) را تنها به کاربران عضو سایت بدهید تا از طریق این سیاست ، بازدیدکننده های سایت خود  را ترغیب کنید تا برای مشاهده و استفاده از مطالب و یا امکانات این صفحات در سایت شما عضو شوند خب در این مواقع پیشنهاد بنده این است که یک Area در پروژه خود ایجاد نموده و View ها ، Controller ها و سایر مواردی را که میخواهید از دسترس کاربران غیر عضو خارج نمایید درون این Area تعریف کنید چرا که تنها با اضافه نمودن چند خط کد به فایل Web.config می توانید محتوایات این پوشه را از دسترس کاربران غیر عضو خارج کنید.

Area جیست ؟

از Area در ASP.NET MVC برای تفکیک پروژه های بزرگ به بخش های کوچکتر استفاده می شود . هر Area دارای پوشه Models ، Views و Controllers است.

Area in MVC
Area in MVC

نحوه ایجاد Area در ASP.NET MVC

برای ایجاد Area بر روی پروژه ی خود در Visual Studio راست کلیک کرده و پس از انتخاب گزینه Add ، بر روی Area کلیک نموده و یک نام برای آن انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Ok کلیک کنید .

محدود کردن سطح دسترسی به پوشه Area
محدود کردن سطح دسترسی به پوشه Area

نحوه محدود کردن سطح دسترسی به Area

به منظور محدود کردن سطح دسترسی پوشه Area تنها کافی است که کدها زیر را در فایل Web.config درون تگ  <configuration> </configuration> کپی نمایید. مقدار deny users را برابر ؟ قرار داده ایم که نشان دهنده این است که کاربرانی که عضو سایت نیستند نباید به محتویات پوشه Area دسترسی داشته باشند.

همچنین مقدار path را برابر با نام Area خود قرار دهید من نام Area را User قرار داده ام.

<location path="User">
    <system.web>
      <authorization>
        <deny users="?"/>
      </authorization>
    </system.web>
  </location>

به پایان این مقاله آموزشی رسیدیم در صورتی که پیرامون این مقاله و سایر مقالات ASP.NET MVC سوالی داشتید حتما در انجمن میزفا مطرج متید.

 

 

فیلم آموزشی asp.net core 2

آرزو ابراهیمی
بیش از 6 سال است که زمینه طراحی و توسعه سایت فعالیت می‌کنم، طراح و برنامه نویس انواع سامانه‌های تخصصی پزشکی، مناقصات، فروشگاهی و … بودم و هستم و هدفم در سایت میزفا ارائه اطلاعات بروز و ناب در زمینه طراحی سایت است. تا از این طریق بتونم تجربیات و دانسته های خودم را با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی سایت به اشتراک بزارم .

فیلم آموزشی asp.net core 2

9 نظر

9 پاسخ

  1. سلام من از formsAuthenication.signout
    برای خروح از سیستم استفاده کردم ولی کاربر با زدن این دکمه لاگ اوت نمیشه درحالی که دره پروژه های قبلیم این اتفاق می افتاد نظر شما چیه؟

  2. سلام و خسته نباشید خدمت شما ادمین محترم
    یه مشکلی راجب نحوه اوردن Area دارم همه جا میگن کلیک راست قسمت اسم و اد رو میزنی و بعد اریا میزنی برای من تا اد اوک ولی اصلا Area ندارم اون بالا اولین چیزی که نوشته New Item ممنون میشم کمکم کنید مشکل از ویژوالمه یا چیز دیگ
    باتشکر

    1. سلام وقتتون بخیر
      معمولا وقتی ویژوال استودیو رو آپدیت میکنید مشکل حل میشه ، اگر حل نشد خودتون یک پوشه به نام Areas ایجاد کنید بعدش داخل این پوشه ، پوشه های مربوط به area رو بسازید و نامگذاری کنید.

  3. سلام و عرض خسته نباشید …
    دقیقا همین نوع بستن دسترسی به Area رو چگونه در asp core انجام بدیم ؟

    1. سلام ممنونم ، توی asp.net core من کدی برای محدودیت area پیدا نکردم
      با این حال شما می تونید از اتربیوت [Authorize] برای محدود کردن کنترلرهای area استفاده کنید.

  4. سلام
    من به این قسمت دسترسی ندارم
    محدود کردن سطح دسترسی کاربران بر اساس نقش در ASP.NET MVC

    مشکل چی هستش؟

    Accessing author info via REST API is forbidden

  5. باسلام و خسته نباشید
    لینک محدود کردن سطح دسترسی کاربران بر اساس نقش در ASP.NET MVC مشکل داره
    بی زحمت حلش کنید
    ممنون

    1. با سلام … تشکر … لینک ها بررسی شد … لطفا اگر اشکالی در لینک ها مشاهده کردید به محل دقیق اشاره کنید تا هر چه سریع تر برطرف بشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=