پیاده سازی MVC در ASP.NET

پياده سازي MVC در ASP.NET
پياده سازي MVC در ASP.NET

با یکی دیگر از جلسات آموزشی طراحی وبسایت با ASP.NET  در خدمت شما دوستان برنامه نویس هستیم در جلسه گذشته با مفهوم Controller و View در MVC آشنا شدیم در این جلسه قصد داریم درباره نحوه پیاده سازی MVC در ASP.NET صحبت کنیم.

نحوه پیاده سازی MVC در ASP.NET

ASP.NET Core MVC مفاهیم MVC را در دنیای ASP.NET و بر پایه زبان #C پیاده می کند. در این نگارش MVC ، کنترلرها کلاس های #C هستند که از کلاس پایه‌ی Microsoft.AspNetCore.Mvc.Controller ارث بری کرده اند. هر متد عمومی (Public) در کلاس کنترلر یک Action Method (متد اکشن) است که با URL در ارتباط است.
زمانی که درخواستی به URL مربوط به Action Method فرستاده می شود، کد درون Action Method برای پردازش Domain Model (مدل دامنه) و انتخاب نمایی برای نمایش به کاربر، اجرا می شود.
تصویر زیر چگونگی ارتباط بین Controller ، Model و View را نشان می دهد.

معماری MVC
معماری MVC

 

MVC از عنصری به نام Razor (به عنوان موتوری برای نمایش نماها) استفاده میکند که مسئول پردازش نما و ایجاد کد مناسب برای مرورگر است نماهای Razor ترکیبی از کد HTML و #C برای پردازش داده های مدل و ایجاد محتوایی پویا هستند که باید به تغییراتی که در مدل رخ می‌دهند، پاسخگو باشند.

MVC هیچ گونه محدودیتی در روش پیاده سازی Domain Model دیکته نمی‌کند. بنابراین ، مدل را می‌توانید با استفاده ار کلاس ها و اشیاء معمول #C ایجاد کرده و برای ذخیره سازی از هر ابزاری که می خواهید (هر نوع پایگاه داده و یا غیر آن) استفاده کنید.

به پایان این جلسه آموزشی رسیدیم در صورتی که سوالی پیرامون مقالات آموزشی ASP.NET MVC داشتید حتما در قسمت نظرات این پست آموزشی مطرح کنید.

فیلم آموزشی asp.net core 2

آرزو ابراهیمی
بیش از 6 سال است که زمینه طراحی و توسعه سایت فعالیت می‌کنم، طراح و برنامه نویس انواع سامانه‌های تخصصی پزشکی، مناقصات، فروشگاهی و … بودم و هستم و هدفم در سایت میزفا ارائه اطلاعات بروز و ناب در زمینه طراحی سایت است. تا از این طریق بتونم تجربیات و دانسته های خودم را با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی سایت به اشتراک بزارم .

فیلم آموزشی asp.net core 2

5 نظر

5 پاسخ

  1. سلام.بینهایت از شما ممنونم.این سایت کم نظیره.موفق باشید

  2. محتوای هر درس خیلی کوتاه است و باید بلافاصله دوباره به صفحه دیگر رفت ولی کلا خوب است سپاسگزارم در ضمن اگر پایین صفحه درس بعدی را میشد انتخاب کرد بهتر بود

    1. سلام ممنون …محتوای بلند باعث عدم رغبت کاربر در خواندن مقاله میشود و در جهت تجربه کاربری سعی شده مقالات کوتاه و پیوسته باشند.
      ترتیب مقالات به خوبی در سایدبار مشخص هست و میتونید از آن برای پیمایش صفحات با انتخاب باز استفاده کنید که وجود این سایدبار خیلی بهتر از موردی هست که شما اشاره کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=