آشنایی با ویرایشگر ها و تاریخچه جاوااسکریپت

آموزش javascript
آموزش جاوااسکریپت و طراحی سایت

سلام دوباره خدمت کاربران و دوستان سایت میزفا ؛ ما در قسمت قبلی دوره آموزش جاوا اسکریپتآموزش جاوااسکریپت-قسمت اول ) اشاره ی خیلی جزئی به مبحث ویرایشگر ها و تاریخچه جاوااسکریپت داشتیم ولی در این قسمت از آموزش دوره جاوا اسکریپت و طراحی سایت سعی داریم تا در مرحله اول با ویرایشگرها به صورت کامل تر و در ادامه با مختصری از تاریخچه جاوااسکریپت آشنا بشیم.

آشنایی با ویرایشگر ها(editors)

خوب اگر شما کلمه editor یا ویرایشکر جاوااسکریپت رو درون اینترنت جستجو کنید نرم افزارهای متفاوتی هست (برای سیستم عامل ویندوز و لینوکس) که توانایی دارند نیاز ما رو برآورده کنند ولی نرم افزار هایی که ما پیشنهاد میدیم  ++notpad که رایگان هست و phpstorm که میتونید از سایت p30download.com یا  soft98.ir دانلود کنید و فرآیند نصب رو هم میتونید  از روی دستورالعمل های سایت ارائه دهنده دنبال کنید و به راحتی نرم افزار نصب و اجرا کنید  این ویرایشگر امکانات خوبی رو برای برنامه نویس مهیا میکنه که طی این دوره کم کمک باهاشون آشنا میشم یکی از ویژیگی های این ویرایشگر میانبرهای کیبورد هستند که کار ما رو خیلی راحت میکنن.

اگر شما کلمه cheatsheet (برگه تقلب) رو جستجو کنید سایت های متفاوتی هستن که این میانبرها رو برای شما در قالب لیست نمایش میدن

(برای راحتی کار آدرس یکی از سایت هایی این لیست ها رو  ارائه کرده برای شما قرار میدم ،                                     https://www.shortcutfoo.com/app/dojos/webstorm – phpstorm-win/cheatsheet ).

آشنایی با ویرایشگرها
نمایی از phpstorm

مختصری در مورد تاریخچه زبان جاوا اسکریپت

صحبت در مورد تاریخپه زبان جاوااسکریپت خیلی مفصل هست که ما اینجا قصد نداریم همه اون رو برای شما توضیح بدیم هدف از این مطلب این هست که  آشنایی مختصری با تاریخچه زبان جاوااسکریپت حاصل بشه.

زبان جاوااسکریپت در سال 1995 توسط موسسه netscape  و با همکاری فردی به نام براندان ایچ ساخته شد و در گذر زمان به سه نام زیر به دنیا معرفی شد :

  • Mocha
  • LiveScript
  • JavaScript(نام کنونی)
موسس جاوااسکریپت
براندان ایج-طراح جاوااسکریپت

البته قابل توجه است که زبان جاوااسکریپت در حال حاضر از استاندارد جهانی ECMAScript (ویرایش سوم) استفاده می کند. (ما برای جلوگیری از زیاد شدن مطلب تفاوت ویرایش ها رو ذکر نمی کنیم ولی دوستانی که علاقه دارند میتونن با جستجو به نتایج خوبی برسن)

ECMA چیست

اکما یک انجمن صنعتی برای استانداردسازی سیستم‌های اطّلاعاتی و ارتباطاتی است که در سال ۱۹۶۱ تأسیس شده است .

امیدوارم این آموزش برای دوستان مفید باشه و نکته ای به  دانسته هاتون (هرچندکم) اضافه کرده باشه . منتظر نظرات شما در انجمن میزفا هستیم .

فیلم آموزشی asp.net core 2

امین عزیزی‌پور
دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. مدتی است پیرامون طراحی وب فعالیت می کنم و خوشحال هستم از این که بستری مهیا شده تا بتونم دانسته هام رو بروز نگه دارم، امیدوارم مطالبی که به اشتراک گذاشته میشه مفید باشن. “لطف کنید پیشنهادات و انتقادات خودتون رو با ما مطرح کنید.”

فیلم آموزشی asp.net core 2

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=