پروژه‌ی عملی – متصل کردن اکشن متدها با لینک

آموزش ASP.NET Core MVC
آموزش ASP.NET Core MVC

سلام . با یکی دیگر از جلسات آموزش ASP.NET در خدمت شما دوستان هستم در جلسه گذشته با نمای مقید به داده در ASP.NET Core آشنا شدیم در این جلسه آموزشی در ادامه پروژه خوش آمدگویی قصد داریم تا شما را با متصل کردن اکشن متدها به وسیله لینک در ASP.NET Core آشنا نماییم پس با ما همراه باشید.

متصل کردن اکشن متد ها به وسیله لینک

در این مرحله می‌خواهیم لینکی در نمای Index برای حرکت به نمای Create داشته باشیم تا کاربران برای حرکت بین این دو صفحه نیازی به تایپ آدرس در نوار آدرس نداشته باشند. کد زیر را جایگزین کد قبلی ویوی Index کنید.

{ 
    Layout = null;
}

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta charset="utf-8" />
    <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0" />
    <link href="~/lib/bootstrap/dist/css/bootstrap.css" rel="stylesheet" />
    <link href="~/css/site.css" rel="stylesheet" />
    <style>
        .container{
            margin-top:40px;
            direction:rtl;
            width:90%; 
            line-height:28px;
        }
    </style>
</head>
<body>
    <div class="container alert alert-info">
         <p>@ViewBag.WellCome</p>
         <p> برای بهتر برگزار شدن این جشن لازمه که اطلاعات خود را به عنوان مهمان وارد کنید برای این منظور بر روی دکمه " ثبت نام جهت شرکت درجشن " کلیک کنید .</p>
         <a asp-action="Create" class="pull-left btn btn-success">ثبت نام در جشن</a>
    </div>
</body>
</html>

همانطور که در کد بالا مشاهده می‌کنید تگ لینک با خاصیت asp-action به View اضافه شده این خاصیت نمونه ای از صفات Tag Helper است که به عنوان فرمانده خاصی برای موتور Razor در هنگام آماده سازی نما عمل میکند . این فرمان موجب می شود که در زمان ایجاد نما ، صفت href معادل با آدرسی که مقدار صفت (در اینجا آدرس صفحه Create) مشخص میکند به تگ a اضافه شود .

در فصل های آینده در مورد Tag Helper ها بیشتر صحبت خواهیم کرد . برای دیدن لینکی که این Tag Helper ایجاد می‌کند کافی است که پروژه را اجرا کنید. در هنگام اجرا اشاره گر موس را بر روی لینک نگه دارید خواهید دید که همانند تصویر زیر به آدرس نمای Create اشاره می‌کند (ورای شماره پرت که ممکن است متفاوت باشد)

متصل کردن اکشن متدها به وسیله لینک
متصل کردن اکشن متدها به وسیله لینک

اصل مهمی که در اینجا به کار رفته این است که به جای درج مسیرهای صفحه ها برای ایجاد آدرس URL ها باید از ویژگی هایی که MVC ارائه می دهد استفاده کنید . Tag Helper ها برای ایجاد آدرس درست صفحه‌ی‌ مقصد از اطلاعات پیکربندی پروژه استفاده می‌کنند. این موضوع امکان تغییر آدرس های همه نماها را به فرم یکجا ، بدون نیاز به تغییر یک به یک آنه ، با تغییر پیکربندی پروژه فراهم می آورد.

حالا پروژه خود را اجرا کرده و سپس آدرس WellCome/Index/ را در مرورگر وارد کنید سپس بر روی دکمه ثبت نام در جشن کلیک کنید تا ویوی Create به شما نمایش داده شود به همین راحتی شما موفق شدید که با استفاده تگ a و Tag Helper ها از یک View به View دیگر حرکت کنید.

بسیار خب به پایان این جلسه آموزشی رسیدیم در صورتی سوالی داشتید در قسمت نظرات این پست آموزشی مطرح کنید.

فیلم آموزشی asp.net core 2

آرزو ابراهیمی
بیش از 6 سال است که زمینه طراحی و توسعه سایت فعالیت می‌کنم، طراح و برنامه نویس انواع سامانه‌های تخصصی پزشکی، مناقصات، فروشگاهی و … بودم و هستم و هدفم در سایت میزفا ارائه اطلاعات بروز و ناب در زمینه طراحی سایت است. تا از این طریق بتونم تجربیات و دانسته های خودم را با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی سایت به اشتراک بزارم .

فیلم آموزشی asp.net core 2

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=