مدیریت خطای 404 در Asp.Net MVC

آموزش طراحي سايت با Asp.NeMVC
مديريت خطاي 404 در Asp.Net MVC

با عرض سلام خدمت تمامی همراهان مباحث آموزشی طراحی سایت از سری آموزش‌های سایت میزفا ، در این پست قصد داریم تا یکی از نکات طلایی و کاربردی در طراحی سایت به زبان Asp.Net MVC را به شما عزیزان آموزش دهیم .

همانطور که شما دوستان برنامه نویس می‌دانید مدیریت خطاها پس از اتمام فرآیند کدنویسی از نان شب هم واجب‌تر است چرا که بسیاری از ضعف‌های امنیتی وبسایت‌ها ناشی از مدیریت نادرست خطاهای برنامه نویسی است از این رو قصد داریم در طی چندین مقاله شما را با نحوه‌ی صحیح مدیریت خطاها در Asp.Net MVC آشنا نماییم .

در این مقاله آموزشی می خواهیم نحوه ی مدیریت خطای 404 در پروژه های Asp.Net MVC را به شما عزیزان آموزش دهیم . در سایت های طراحی شده بر پایه MVC چنانچه کاربر در قسمت url مرورگر آدرس صفحه ای را وارد نماید که وجود ندارد با صفحه‌ی خطای 404 که تصویر آن در زیر مشاهده می‌کنید مواجه می‌شود.

خطای 404 - Asp.Net MVC
صفحه خطای 404

حال ما می توانیم به آسانی و با چند خط کدنویسی کاربر را به صفحه‌ی طراحی شده توسط خودمان هدایت نماییم برای این منظور ابتدا یک controller به نام ManageErrors یا هر نام دلخواهی که می خواهید ایجاد نمایید و کدهای زیر را درون آن بنویسید.

        public ActionResult Error404()
        {
            return View();
        }

سپس همانند تصویر زیر بر روی متد Error404 کلیک کرده و سپس گزینه addView را انتخاب کنید با این کار شما یک View برای اکشن متد Error404 ساخته اید و حالا می توانید در این View ، صفحه ای را برای مدیریت خطای 404 به سلیقه خودتان طراحی کنید.

ایجاد یک view برای طراحی صفحه خطای 404
ایجاد یک view برای طراحی صفحه خطای 404

حال به بخش web.config در پروژه‌ی خود رفته و کدهای زیر را درون تگ <configuration></configuration> قرار دهید توجه داشته باشید مقدار redirect در کد زیر برابر با آدرس نسبی صفحه‌ی طراحی شده توسط شماست.

  <system.web>
    <customErrors mode="On" >
      <error statusCode="404" redirect="~/ManageErrors/Error404" />
    </customErrors>
  </system.web
[box type=”note” align=”alignright” class=”” width=””]

نکته :

برای دست آوردن آدرس نسبی یک ویو (View) بعد از علامت /~ نام کنترلر (Controller) بعد از نام کنترلر علامت / و بعد از این علامت نام View را بیاورید. به مثال زیر توجه کنید :

~/ManageErrors/Error404

[/box]

فیلم آموزشی asp.net core 2

آرزو ابراهیمی
بیش از 6 سال است که زمینه طراحی و توسعه سایت فعالیت می‌کنم، طراح و برنامه نویس انواع سامانه‌های تخصصی پزشکی، مناقصات، فروشگاهی و … بودم و هستم و هدفم در سایت میزفا ارائه اطلاعات بروز و ناب در زمینه طراحی سایت است. تا از این طریق بتونم تجربیات و دانسته های خودم را با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی سایت به اشتراک بزارم .

فیلم آموزشی asp.net core 2

6 نظر

6 پاسخ

  1. با عرض سلام و احترام
    در صورت امکان لطفا یک نمونشو در Asp.Net Core به نمایش بگذارید.
    ممنون (:

  2. برای asp core وب کانفیگ وجود ندارد اون باید چیکار کرد؟

    اگر منبعی میدونید معرفی کنید ممنون

    1. سلام در asp.net core فایل appsetting.json جایگزین فایل web.config شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=