نصب Cloudflare و آموزش تنظیمات کلود فلر

آموزش نصب Cloudflare
آموزش نصب کلودفلر

در این مقاله قصد داریم آموزش استفاده از cdn یعنی یکی از بهترین سی دی ان های دنیا به نام کلود فلر را به شما بدهیم در این آموزش بخش‌های مختلف کلودفلیر مورد بررسی قرار گرفته و تنظیمات لازم حتی برای وردپرس هم اشاره شده. و درباره مهم‌ترین دغدغه کاربران یعنی ssl رایگان موجود در Cloudflare.com برای دامنه های ir و سایر دامنه‌ها به شکل کلی آموزش داده شده است. با میزفا همراه باشید تا متوجه بشید که کلودفلر چیست ؟

Cloudflare چیست و نحوه فعال سازی و آموزش تنظیمات آن

کلودفلر یا به انگلیسی Cloudflare یک شرکت ارائه دهنده خدمات شبکه تحویل محتوا (CDN) ، دارای تنظیمات DNS پیشرفته، محافظت کننده از حملات DDOS  و  خدمات امنیتی می باشد. آنها به علت ارائه SSL رایگان و افزایش سرعت و تنظیمات بهینه DNS ، و ارائه دادن یک شبکه قوی و قدرتمند شامل بیشتر از 100 سرور مختلف در سراسر جهان شهرت بسیار زیادی در جامعه و صنعت شبکه و وب به دست آورده‌اند.

آنها توسط شرکت های نام آشنا و مشهوری مانند گوگل ، مایکروسافت و کوالکام پشتیبانی می‌شوند و از مشتریان معروف آنها می‌توانیم به سیسکو ، zendesk ، Digital Ocean و nasdaq اشاره کنیم.

البته سایت‌های بزرگ ایرانی همانند دیجی کالا و بامیلو هم نیز در مقطعی از زمان از این سرویس CDN قدرتمند استفاده می‌کردند، پس اهمیت بالای یادگیری و آموزش راه اندازی CDN رو با این نکته بیشتر متوجه میشیم.

برای استفاده از سرویس‌های Cloudflare در وب سایت وردپرسی خود مراحل زیر را با دقت در میزفا دنبال کنید. ما در وب سایت میزفا برای افزایش سرعت سایت بیشتر به اکثر کاربرانمان که هاست خارجی دارند استفاده از Cloudflare را پیشنهاد می‌کنیم و اگر قصد تهیه پنل‌های پولی این شرکت را دارید مکان هاست اهمیت چندانی ندارد. اگر از هاست ایران استفاده می کند و میخواهید کلود فلر را بر روی سایت خود فعال کنید ممکن است سایت شما با اختلالات لحظه‌ای مواجه شود، اگر سایت شما بر روی هاست ایران است بهتر است از cdn های ایرانی مانند ابر آروان استفاده کنید که با هاست های ایرانی سازگاری کامل دارد.

آموزش cloudflare
آموزش cloudflare

اگر شما به دنبال یک راه آسان برای بهبود سرعت سایت و افزایش امنیت وب سایت وردپرسی خود هستید، سایت Cloudflare.com با امکاناتی که به شما ارائه می‌دهند یکی از بهترین انتخاب‌های شماست.

بیشتر مشتریان سایت Cloudflare از سرویس رایگان این شرکت استفاده می‌کنند، در سرویس رایگان این شرکت به شما یک پنل با امکان استفاده از CDN با پهنای باندی نامحدود، SSL رایگان ولی با یک سری امکاناتی محدود داده می‌شود.

در این پست آموزش استفاده از سی دی ان cloudflare سعی خواهد شد به جنبه‌های مختلف این ابزار پرداخته شود.

نکته: برای استفاده از سرویس های رایگان Cloudflare شما می بایست DNS مخصوصی که این سایت برای دامنه شما می‌سازد را روی دامنه خود تنظیم کنید و این بدان معناست که شما با استفاده از Cloudflare امکان داشتن DNS اختصاصی با نام دامنه خود را ندارید.

آموزش نصب کلود فلر (Install Cloudflare)

خب به آموزش نصب cloudflare رسیدیم، در آموزش فعال سازی کلود فلیر تصور شده است که شما از قبل یک اکانت کاربری در وب سایت Cloudflare ایجاد کرده اید. اگر تا به حال در این وب سایت ثبت نام نکردید ، وارد وب سایت Cloudflare شوید و ثبت نام کنید چرا که برای استفاده از کلودفلر طبیعتا نیاز به ثبت نام است.

مرحله اول – اضافه کردن سایت در کلودفلر

بریم که آموزش تنظیمات cloudflare رو شروع کنیم. وارد اکانت کاربری خود در وب سایت Cloudflare شوید و روی “+ Add Site” کلیک کنید و منتظر بمانید تا صفحه اضافه کردن سایت باز شود.

نحوه ثبت سایت در cloudflare
نحوه ثبت سایت در cloudflare

در صفحه باز شده آدرس وب سایت وردپرسی و یا غیر وردپرسی خود را وارد کنید و روی “Add Site” کلیک کنید. (توجه داشته باشید که نیازی به وارد کردن http/https و www. نیست و برای استفاده از کلودفلر cloudflare تنها آدرس دامنه کافیست).

اضافه کردن دامنه در cloudflare
اضافه کردن دامنه در cloudflare

پس از ثبت وب سایت شما باید، پلن مورد نظرتان را انتخاب کنید، پس به مرحله دوم یعنی انتخاب پلن می‌رویم.

مرحله دوم – انتخاب پلن

در مرحله بعدی آموزش استفاده از CDN وبسایت Cloudflare شما می بایست بسته یا Plan کلودفلر خود را انتخاب کنید که ما در این آموزش بسته رایگان را انتخاب می‌کنیم، برای هاست‌های داخلی (هاست ایران) پلن رایگان توصیه نمی‌شود.

بعد از انتخاب بسته مورد نظر روی Confirm کلیک می کنیم . برای اطلاع بیشتر از امکانات بسته ها به قسمت Plan وب سایت Cloudflare مراجعه کنید.

انتخاب پلن کلود فلر
انتخاب پلن کلود فلر

پس از تایید و انتخاب پلن، چند دقیقه باید منتظر بمانید تا اولین تنظیمات مربوط به وب سایت شما بررسی و انجام شود.

انجام تنظیمات اولیه توسط کلود فلر
انجام تنظیمات اولیه توسط کلود فلر

مرحله سوم – تنظیم DNS در کلودفلر

در مرحله سوم آموزش تنظیمات cloudflare به قسمت مهم DNS ها می‌رویم. کلودفلر برای DNS ها به شما دو خدمت ارائه می‌کند (On Cloudflare و Off Cloudflare) که اولین خدمت استفاده از CDN و امکانات امنیتی است و دیگری نیز تنها متصل کردن یکی از رکورد ها از طریق کلودفلر به سروری دیگر است و در این خدمت هیچ امکان CDN و امنیتی به شما تعلق نمی‌گیرد و شما مستقیم به سرور مقصد متصل می‌شوید .

بیشتر کاربران بسته به نیازشان سعی می‌کنند که هرچیزی که کلود فلر پیشنهاد می‌کند را در DNS خود رعایت کنند .

برای اینکه مطمئن شوید که رکورد DNS شما به کلودفلر متصل است و از خدمات CDN و امنیتی آن استفاده می‌کند به ابر جلوی رکورد DNS نگاه کنید و مطمئن شوید که نارنجی رنگ است و اگر نارنجی رنگ نیست با یک کلیک رو ابر، آن را به ابر نارنجی تغییر دهید (این کار باعث فعال شدن امکانات کلود فلر در رکورد DNS شما می‌شود).

همچنین اگر شما رکوردهای اضافه‌ای مانند رکوردهای MX در دامنه خود دارید سعی کنید که آن رکوردها را از Cloudflare جدا کنید و برای جداسازی باید امکان استفاده از خدمات CDN را در آن رکورد غیرفعال کنید (ابر رنگ طوسی به معنای غیرفعال می‌باشد).

هنگامی که تمامی رکورد ها را وارد کردید روی Continue کلیک کنید . این رکوردها را بعدا نیز می‌توانید در هرزمان که خواستید تغییر دهید.

تنظیمات DNS کلودفلر
تنظیمات DNS کلودفلر

مرحله چهارم – تنظیمات NameServers

در این مرحله از آموزش cloudflare شما باید نیم سرورهای دامنه (NS) خود را به آنچه Cloudflare تعریف کرده است ، تغییر دهید .

از آنجایی که Cloudflare مانند یک Proxy عمل می‌کند ، با اتصال نیم سرور های دامنه خود به این شرکت ، کاربر برای دسترسی به سایت شما بعد از وارد کردن URL وب سایت شما مستقیما به نزدیک ترین سروری Cloudflare به منطقه محل زندگی وی دارد متصل می‌شود و این باعث افزایش سرعت بارگذاری وبسایت شما می‌شود.

قابل توجه عزیزانی که ترس از قطع شدن وب سایتشان هنگام تغییر نیم سرورها را دارند: با توجه به تغییر نکردن سرور مبدا شما پس از تغییر نیم سرورهای وبسایت هیچگونه قطعی و یا به اصطلاح DownTime نخواهید داشت.

بعد از تغییر نیم سرورها به آنچه که Cloudflare تعریف کرده است ، روی Done, check nameservers کلیک کنید.

تنظیمات DNS کلود فلر
تنظیمات DNS کلود فلر

تغییر نیم سرور ها ممکن است از 1 تا 72 ساعت به طول انجامد مخصوصا در دامنه‌های ir که زمان زیادی لازم دارد.

مرحله پنجم – تنظیم IP و DNS

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای وب سایتتان دی ان اس (DNS) و ای پی اختصاصی (IP) گرفته‌اید و فراموش کردید که در قسمت DNS کلود فلر وارد کنید ، می‌توانید از طریق منو وارد بخش DNS ها شوید و DNS و IP اختصاصی خود را در کلود فلر وارد کنید و یا تغییراتی در DNS هایتان ایجاد کنید.

تنظیمات IP و DNS کلودفلر
تنظیمات IP و DNS کلودفلر

بخش تنظیمات DNS در کلودفلر یک استفاده دیگر هم دارد و آن اینکه اگر زمانی انتقال هاست صورت گرفت کافی است IP هاست قدیم را در این بخش به IP هاست قدیم تغییر دهید.

حال به ادامه آموزش استفاده از این CDN می‌رویم و اگر تمامی مراحل را انجام دادید . سایت شما به کلود فلر متصل شده.

مرحله ششم (اختیاری) – نصب افزونه کلودفلر در وردپرس

یک مرحله اضافه‌تر از آموزش تنظیمات cloudflare برای کاربران استفاده کننده از وردپرس وجود دارد که اجباری نیست ولی استفاده از پلاگین رسمی Cloudflare در وردپرس جلوی اشکالات را می‌گیرد.

نصب افزونه کلودفلر در وردپرس
نصب افزونه کلودفلر در وردپرس

شما میتوانید پلاگین رسمی Cloudflare را که برای تنظیمات کلود فلر است، از مخزن وردپرس و یا با یک جستجو در قسمت افزودن افزونه به لیست پلاگین های خود اضافه کنید.

از امکانات این پلاگین می توان به امکانات زیر اشاره کرد :

  • رفع بعضی از مشکلات بخش نظرات وردپرس
  • پاک کردن حافظه کش خودکار
  • نوشتن یک سرصفحه برای جلوگیری از انتقال های غیر قانونی هنگامی که SSL فعال است.
  • امکان تغییر تنظیمات اکانت Cloudflare از پلاگین
  • امکان تماشای تعداد کلی بازدید کنندگان ، میزان پهنای باند ذخیره شده و تهدید های مسدود شده
  • پشتیبانی از HTTP2/Server Push

پس از نصب پلاگین رسمی کلودفلر روی وردپرس ، شما باید ایمیل و API اکانت خود را وارد کنید. (برای دریافت API خود وارد اکانت کلودفلر شوید و روی my profile کلیک کنید .

سپس در بخش API روی View API Key رو به روی Global API Key کلیک کنید و API خود را کپی و در پلاگین وردپرس بارگزاری کنید )

بعد از وارد کردن ایمیل و API رو Save API Credentials کلیک کنید.

تنظیم API در افزونه کلودفلر در وردپرس
تنظیم API در افزونه کلودفلر در وردپرس

بررسی اجمالی بر روی تنظیمات کلودفلر

در زیر تب Home ، بهتر است که روی Apply کلیک کنید تا تنظیمات پیشفرض اعمال شود .

تب home در CloudFlare
تب home در کلودفلر

در زیر تب Settings ، اگر از کاربران Pro کلود فلر باشید میتوانید بهینه سازی تصاویر و حالت توسعه را فعال کنید .

همچنین می‌توانید سطح امنیتی وب سایت خود را تعیین کنید و از طرفی باعث شوید تمام منابع سایت شما بر روی HTTPS تنظیم شود.

قسمت Speed و security در CloudFlare
قسمت Speed و security در CloudFlare

در زیر تب Analytics ، شما میتوانید لیست پهنای باند ذخیره شده ، تهدید های مسدود شده و تعداد کل بازدید کنندگان خود را مشاهده کنید.

تب Analytics در CloudFlare
تب Analytics در CloudFlare

مشکل رایج Cloudflare در سایت‌ها

سایت Cloudflare به عنوان هدیه به تمامی دامنه های بین المللی (به جز دامنه ir) یک گواهینامه دو ساله SSL می‌دهد (کلودفلر امکان استفاده https را به طور کلی برای دامنه های ir بسته است و به قولی SSL را برای این دامنه‌ها تحریم کرده است).

مشکل cloudflare آنجا شروع می‌شود که وبسایت شما قبل از ثبت نام در Cloudflare گواهینامه SSL دیگری داشته باشد که در این صورت به علت ناهمخوانی دو SSL و همچنین تلاش برای جایگزین کردن خود به جای آن یکی وب سایت شما دچار مشکل می‌کند.

مشکل رایج در CloudFlare
مشکل رایج در CloudFlare

در این مواقع شما می بایست وارد اکانت کلودفلر خود شده و در بخش SSL ، گواهینامه SSL را به شکل Flexible در بیاورید که مشکلات را از بین ببرید و گواهینامه ها را از جنگ با یکدیگر در بیاورید.

تنظیمات اضافه برای کلودفلر

شما در این مقاله اینکه کلود فلر چیست ، سایت cloudflare چه امکاناتی داره ، نصب cloudflare و تنظیمات کلود فلر رو باهاش آشنا شدید و می‌توانید یک CDN برای وب سایت خود راه اندازی کنید. آنچه ما در این آموزش cloudflare گفتیم تنها آشنایی مختصر شما با کلودفلر بود و امیدواریم آموزش استفاده از تنظیمات این CDN معروف مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

شما همچنین می‌توانید با ورود به وب سایت Cloudflare و خواندن مستندات این وب سایت آموزش Cloudflare را بسته به نیاز خودتان مشاهده نمایید.

 

تالیف شده در سایت میزفا
این مقاله در ۵ خرداد ۱۳۹۹ بروزرسانی شده است.

علی اسماعیلی
درباره خودم گفتن یا نوشتن کار آسونی نیست. باید تو کم‌ترین حجم مهم‌ترین اطلاعات رو بنویسی. وقتی که اولین بار دستم به کیبورد خورد، ۶ سالم بود. حس جالبی بود؛ زندگیم شده بود ۴ تا کلید WASD روی کیبورد کامپیوتر برای کنترل ماشین. از ۱۰ سالگی که مادرم با فوتوشاپ کار می‌کرد کنارش نشستم و یاد گرفتم. ۱۳ سالم بود که اولین وب‌سایتم رو با پی اچ پی نیوک ایجاد کردم. تا الان وب سایت‌های زیادی رو شروع کردم و شاید به خاطر اینکه هدف تجربه کردن رو داشتم شکست خوردند. موفق‌ترین پروژه شکست خوردم رو می‌تونم اوکسو معرفی کنم که شاید اسمش رو شنیده باشید. الانم دارم کار‌هایی رو شروع می‌کنم چون با خودم عهد کرده بودم که تا بیست سالگی جاهای مختلفی کار کنم و تجربه کنم و بعد از تجربیاتم استفاده کنم. بعد از رسیدن به بیست سالگی خوشحالم که یکی از تجربیات خوبم همکاری با میزفاست و دارم ادامش میدم…

131 نظر

131 پاسخ

  1. سلام . خسته نباشید . بیش از ۴۸ ساعت گذشته . اما هنوز توی کلود فلر دامین ثبت شده من فعال نشده . چون همه چیز درست انجام شده .
    حداکثر چقدر زمان میبره ؟

    1. درود
      اگر ir باشه نهایتا ۲۴ ساعت. اصولا زیر ۱ ساعت متوجه میشه مگر یک جا خطا کرده باشی.

  2. سلام ممنون از مقاله مثل همیشه عالیتون
    یک سوالی از خدمتتون داشتم توی یک بخش این مقاله شما عرض کردید وقتی هاست تمون رو عوض کردیم باید ای پی هاست قدیم رو به ای پی هاست جدید در کلود فلر تغییر بدیم می خواستم بدونم برای این کار باید عدد داخل A record را تغییر بدیم یا یک قسمت دیگه ای باید تغییر بکنه. لطف میکنید راهنماییم کنید.

  3. سلام و احترام
    ممنون بابت مقاله خوبتون
    من دامنه net دارم ، چقدر زمان میبره dns ست بشه!؟

    1. سلام
      همه دامنه های دنیا به جزء این ir داغون کمتر از ۴ ساعت و حتی شده کمتر از ۱۰ دقیقه هم ست شدن.

  4. سلام وقت بخیر
    چند ماهی هست که از پنل رایگان کلودفلر استفاده می کنم و تا الان مشکلی نداشتم ولی الان چند ساعتی هست که برای آی پی های ایران سایتم باز نمیشه و ارور secure conection failed
    یا this site can t be reached داده میشه ، و وقتی از وی پی ان استفاده میکنم مشکل برطرف میشه . ی سری از مقالاتی که در رابطه با این مشکل در کلودفلر هست رو مطالعه کردم که نوشته بودند علتش مسدود کردن ssl کلوفلر توسط دولت ایران هست .
    در تنظیمات کلودفلر SSL را در حالت Flexible قرار داده ام

    آیا راهی برای حل این مشکل وجود داره ؟
    اگر از پلن پرو استفاده کنم مشکل برطرف میشه و تنظیمات خاصی باید استفاده کرد؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      نه هیچ راهی کلا نیست. این مشکلی که گفتی ب نظر من ربطی به تنظیمات هم نداره و گاهی رخ میده و خیلی از ای پی های کلود در ایران فیلتر هستن.
      به خاطر اینکه خیلی از سایت های خلاف جمهوری اسلامی ایران روی کلود میزبانی میشن.

  5. سلام.وقت بخیر
    برای دامنه IR که HTTPS روی تحریم کرده خوبه استفاده کنیم؟ البته سایتم روی HTTPS هست مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام
      پیشنهاد میشه از ابرآروان ایرانی استفاده کنید.

  6. سلام ممنون ازمطالب خوبتون. میخاستم بدونم شما کلودفلر رو پیشنهاد میدین یا ابر آروان رو باتوجه به اینکه عیدامسال ابراروان هک شد. دامنه ی سایت ما ir هست و به به نظرتون بهتره از کدوم استفاده کنیم. من توی ایران به جز ابرآروان سرویس دیگه ای رو نمیشناسم.

    1. سلام
      سرورهای ابری هک شد ولی ربطی به CDN نداشت و با قدرت ابرآروان کار میکنه.
      البته در نظر داشته باش که هک یک چیز طبیعی هست، فیسبوک، یاهو، واتس‌آپ و … بارها هک شدن و اطلاعات هزاران نفر خارج شده.
      با این حال هر دو خوب هستن و بستگی به یک سری شرایط هاست داره. شروع کنید و از یکی استفاده کنید اگر راضی بودید که هیچ و اگر ناراضی بودید اون یکی رو انتخاب کنید.
      ما توی پروژه هامون گاهی ابرآروان و گاهی کلود استفاده میکنیم.

      1. ممنون ازپاسخ جنابعالی. ببینید من cdnرو میخام برای جلوکیری ازحملات ddosاستفاده کنم وچیزی که این وسط برای من سوال شده اینکه مفهموم شبکه توزیع محتوا این هست که از نزدیکترین سرور برای کاربرنمایش میده و این باعث بالارفتن سرعت میشه این مفهومی که من فهمیدم درسته؟ واگه این طورهست چطور کلودفلر که داخل ایران نیس باعث افزایش سرعت میشه. اگر بخاییم برای افزایش سرعت استفاده کنیم دراین صورت ابرآروان گزینه ی بهتری هست این طوره؟ یامن اشتباه متوجه شدم. از پاسخ گوییتون بی نهایت ممنون

        1. از نگاه کاربر اگر توجه کنیم بله کاملا درست می‌گید.

  7. سلام و عرض ادب
    پلن رایگان حذف شده مثل اینکه؟؟؟ عمسش رو براتون قرار دادم؟؟ راه دیگه ای نیست؟ با سپاس

    1. سلام سجاد.
      پنل رایگان پایین هست. کمی پایین تر بیا و میتونی انتخاب کنی.

  8. با سلام و خسته نباشید، ببخشید میشه توضیح بدید که از کجای کلادفلر ریدایرکت 301 رو میشه انجام داد؟؟
    ممنون میشم جواب بدید

      1. درسته از هاست هم میشه ولی هر چی اون کد رو میذارم داخل فایل htaccess ریدایرکت انجام نمیشه، از کلادفلر هم این کارو انجام میدن، چون قبلا دامنه سایتم رو عوض کردم یکی از کلادفلر برام انجام داده بود و درست ریدایرکت شده بود، میخواستم بدون اموزشی چیزی ندارید برای ریدایرکت 301 از کلادفلر؟

        1. پس هاستت مشکل داره و بهش تیکت بزن و یا خودت داری کد اشتباه میذاری داخل htaccess.
          در کلود فقط میشه ریدایرکت http به https کرد. هر چند باز پیشنهاد میشه این نوع ریدایرکت رو داخل هاست هم انجام بدید.

  9. سلام و وقت بخیر من از تغییر نیم سرور هام به نیم سرور cloudeflare سایتم باز نمی شه و با این ارور مواجه می شم الان باید چکار کنم

    You don’t have permission to access / on this server.

    1. سلام عماد.
      بدون بررسی نمیشه نظر داد بهتره به یک متخصص بدی تا از نزدیک و با داشتن دسترسی این مورد رو بررسی کنه.

    1. سلام رضا.
      خوشحالم از اینکه تونستی استفاده کنی.

  10. با سلام، ضمن تشکر از مقاله بسیار خوبتان. من یک ssl رایگان برای سایتم با پسوند ir از کلودفلر نصب کردم و همه چی نصب شد و به خوبی هم کار میکنه. تنها مشکلی که برایم ایجاد شده اینه که بعد از راه اندازی آن، تمامی ایمیلهایم که مربوط به همان هاست بود دیگر کار نمیکند نه در اوت لوک و نه به صورت وب. بعد یکبار دیگر ssl را غیرفعال کردم و دوباره همه ایمیلهایم کار کردند. آیا تنظیمات خاصی باید برای ایمیلها انجام دهم؟ ممنون میشوم راهنمایی فرمایید. با تشکر

    1. سلام رضا.
      باید NS یا DNS های کلود بررسی کنی. یک مقایسه کن بین NS های کلود و هاست و ببین چی کم داری داخل کلود.

  11. سلام
    من تمامی موارد رو رعایت کردم و حتی در حالت Flexible قرار دادم ولی باز موقع اجرای سایت با پیغام This site can’t provide a secure connection روبرو می‌شم. من سرتیفیکیت خود کلودفلر رو در هاست کپی و پست کردم

  12. سلام
    من ssl پولی 2 ساله روی سایت دارم و وقتی میبرم روی cloudflare خود به خود میره روی ssl کلودفلر که 3 ماهه و رایگان هستش ! میشه ببرم روی کلودفلر ولی از ssl که خریداری کردم استفاده کنم؟
    ممنون میشوم راهنمایی کنید و بگید از کدام قسمت …..
    دامنه com هستش
    ممنون

  13. سلام و خسته نباشید.میخواستم بدونم با انجام موارد ذکر شده آرم cloud flare رو میشه در انتهای سایت انداخت به عنوان امنیتی که میده؟من حقیقتا از سایت و اینا چیزی سر در نمیارم خواستم از شما به عنوان فردی ماهر سوال کنم.بعد اینکه این سرتیفیکیت یا کاود فلیر رو هر کی با انجام مراحل بالا میتونه بگیره دیگه؟واقعا ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام آرمین، بله میتونی با انجام مراحل گواهینامه SSL کلودفلر رو برای دامنه های بین المللی بگیری.
      در مورد آرم هم بستگی به خودت داره ، اگر علاقمند باشی میتونی لوگو کلودفلر رو بزاری ولی خب من جایی ندیدم از لوگو کلودفلر به عنوان افزونه امنیتی استفاده کنند. دل بخواهی هست.

  14. سلام دوست عزیز
    خیلی ممنون از مطالب پرباری که قرار می دید و هر جا که تو سرچ میزفا رو می بینم حتما مطلب شما رو می خونم چون می دونم که خیلی کمک می کنه
    در مورد استفاده از کلودفلر چند تا سوال برام پیش اومده بعضی از سایتهای مطرحی که در همین زمینه آموزش فعالیت می کنن رو بررسی کردم و دیدم که دارن از کلود فلر استفاده می کنن با توجه به مطالب شما که استفاده از هاست داخل و کلودفلر توجیه نداره چرا این ها دارن از هاست خارجی استفاده می کنن ؟

    1. سلام اقای رمضای عزیز.
      خوشحالم از اینکه تونستیم توجه شما رو به صورت مثبت جلب کنیم.
      این چرا رو باید از کسانی بپرسید که این کار میکنن. وقتی ما داخل ایران CDN های خوبی داریم پیشنهاد نمیشه از کلود استفاده کنید. برخی ها دلیل سئویی دارن که ربات بهتر میبینه ولی من دقیقا به خاطر سئو میگم باید داخل ایران باشه چون به کاربر نزدیک تر هست.
      سی دی ان ایرانی و هاست ایرانی گزینه خوبی هست.

  15. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من از هاست وردپرس ابری استفاده میکنم و گواهی SSl رایگان هم داره و دامنه من .com هستش اما در GTmetrix قسمت Use a Content Delivery Network (CDN) رو قرمز و صفر میده حالا:
    1- راه حل چیه؟
    2- آیا با توجه به اینکه هاستم ابری ست باید از کلود فلر استفاده کنم؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام علی جان ، سال نوت مبارک.

      این بخش که در YSlow وب سایت GTmetrix وجود داره برای زمانی هستش که شما اطلاعات وب سایتتون مانند تصاویر را در یک CDN جدا از وب سایتتان بارگذاری می‌کنید و Cloudflare نسخه رایگان این امکان را به شما نمی‌دهد.
      همچنین در نظر داشته باش که اگر از CDN استفاده می‌کنی برای اینکه GTmetrix آن را شناسایی کند باید یک اکانت داخل وب سایت GTmetrix ایجاد کنی و بعد از طریق Advanced Settings باید CDN را به GTmetrix معرفی کنی.

      حالا بریم سراغ سوالات شماره دار :
      ۱ – خرید یک CDN که همچین امکانی را بهتون میده ، میتونید از ابر آروان ایرانی استفاده کنید.
      ۲ – هاست های ابری به طور کلی فرق خاصی با هاست های دیگر نمی‌کنند و تنها تفاوت آن‌ها این است که منابعی به هاست شما اختصاص داده می‌شود که تا آن میزان وب سایت شما اجازه پردازش دارد و اینکه شما از هاست ابری استفاده می‌کنید، ارتباطی به استفاده از یک CDN مانند Cloudflare ندارد.

      امیدوارم واضح توضیح داده باشم. بازم اگر سوالی داشتی حتما بپرس. موفق باشی و سال خوبی داشته باشی.

  16. با سلام و خسته نباشید خدمت مدیر و اعضای محترم سایت
    من خواستم سایت خودم رو با ابرآوران ست کنم ولی در عین حال میخوام خودم با داشتن یه آیپی اختصایی به سایت دسترسی داشته باشم امکان چنین تنظیماتی وجود داره؟

    1. سلام آرش عزیز.
      بله میشه. ای پی اختصاصی رو باید از هاست خودت تهیه کنی.

  17. سلام
    کلود فلر یا آروان کلاد مسئله این است…
    آیا مشکلی از بابت سایت های ایرانی یا دامنه های .ir در کلود فلر وجود ندارد و یا احتمال به وجود آمدن در آینده وجود ندارد؟
    و اینکه نظرتان در مورد استفاده از آروان کلاد چیست؟
    پیشایش از وقتی که میگذارید سپاسگزارم
    با تشکر

    1. سلام مسعود. فعلا مشکلی وجود نداره جز SSL دامنه های ir.
      درباره آینده که من نمیتونم نظر بدم باید ترامپ بگه چه برنامه ای داره.
      آروان هم یکی از بهترین CDN ها نه تنها در ایران به نظر من جهان میتونه باشه . چیزی کمتر از کلود نداره.
      موفق باشی.

  18. سلام و احترام
    بعضی از cdn ها این امکان را دارند که میشه سرور دوم اضافه کرد که درصورت خاموش شدن یا مشکل سرور اول cdn بصورت اتوماتیک و تا زمان حل شدن مشکل سرور اول به سرور دوم وصل بشه و اطلاعات رو بخونه (مثل ابرآروان). میخواستم بدونم که کلودفلر هم این امکان رو داره یا خیر؟ و اگه داره چجوری میتونم فعال و تنظیمش کنم

    1. سلام مجتبی، امیدوارم حالت خوب باشه.
      اون تعریفی که من از سی دی ان دارم کلا به همین صورت هم هست، یعنی همه سی دی ان ها سرورهای مختلفی دارن و خودشون اتوماتیک در شرایط مختلف خاموش روشن میشن. یک سی دی ان کار نکنه سی دی ان بعدی شروع میکنه به کار کردن.
      مگر شما در ابرآروان سرور ابری تهیه کرده باشی که سرور ابری هم باز همین طور هست. سی دی ان ها همه شون سرور ابری هستند.
      کلود هم همینطوره. حالا ممکنه تو نسخه رایگانش تعداد سی دی ان ها کمتر باشه.

      1. ببخشید ظاهرا منظور من رو متوجه نشدید. منظورم سرور اصلی هست که سایت روش قرار داره نه سرورهای سی دی ان. سروری که سایت روش قرار داره دو تا باشه

        1. ابرآروان کلا روی بستر ابری است و اصلا اسمش هم روش هست. ابری یعنی اینکه هیچ وقت خاموش نمیشه و مشکلی براش پیش نمیاد.
          کلود هم همینطور هست.
          فقط ابرآروان این سرور ابری رو در قالب سرور اصلی برای یک سایت میفروشه ولی کلود این کار رو نمیکنه و فقط سی دی ان ارائه میده.

    2. سلام مجدد
      ببخشید دوست عزیز مثل اینکه بد عنوان کردم و شما منظور بنده رو متوجه نشدید. منظورم از سرور دوم، سرور اصلی هست که سایت روی اون قرار داره و cdn برای خواندن اطلاعات بهش وصل میشه. چون گاهی اوقات سرور اصلی سایت بصورت کلی از دیترس خارج میشه

      1. پیشنهاد میکنم این موضوع رو به یک متخصص هاست بسپارید و یا تلفنی مکاتبه کنید، تعریف مسئله به صورت متنی از سمت شما به نظر من بسیار گنگ هست و یک سری موارد رو جابه جا تعریف میکنید که باعث سردرگمی میشه، در هر نظر شما یک سری موارد با هم تناقض داره.
        موفق باشید.

  19. با سلام و خسته نباشید. من کلود فلر رو نصب کردم برای وب سایتم و همه چیز اوکی هست و داخل پنل کلودفلر هم پیغام اکتیو داده . افزونه کلودفلر هم نصب کردم اون کد KPI هم وارد کردم . SSL هاستم رو یکساله خریداری کردم از وب رمز و هاستمم برای وب رمز هست. از تنظیمات SSL کلودفلر حالت Flexible رو انتخاب کردم . مشکلی که در حال حاضر دارم این هست که با گذشت بیش از 72 ساعت هنوز در نتایج Gtmetrix این CDN اعمال نشده و دقیقا نمیدونم مشکل از چی هست لطفا اگه امکان داره راهنماییم بفرمایید با تشکر

    1. سلام محمد جان. این که مشکل نیست. ۷۲ ساعت کم زمان زیادی نیست.
      حداقل یک هفته باید صبر کنی.
      از طرفی شما از کلود استفاده میکنید برای بهبود واقعی سرعت و امنیت، و از کلودفلر برای صرفا نمره بالا در جی تی متریکس استفاده نباید بکنید. خیلی از خطاهای این ابزار مشکل داره.

    2. سلام.
      من دامنم com هستش و dns اختصاصی دارم. من dns کلود فلر رو جایگزین کردم و اکانتم اکتیو شد. حالا مشکلی که برام پیش اومده اینکه ساب دامینم بالا نمیاد و خطای امنیتی میده. با پشتیبانی هاست که تماس گرفتم گفتن باید رکوروهای ساب دامینم تو پنل کلودفلر ثب کنم که این کار رو هم انجام دادم ولی بازم ساب دامینم باز نشد. اینم بگم که چون هاستم ssl رایگان داره از تنطیمات کلود فلر حالت flexible رو فعال کردم بعدش ساب دامینم باز شد. حالا مشکلی که دارم اینکه ساب دامینم با wبالا میاد ولی بدونw باز نمیشه و خطا میده. مشکل چی میتونه باشه؟

      1. سلام. مشخص نیست. باید بررسی کرد.
        ممکنه خطای انسانی داشته باشی و یا باید صبر کنی و صرفا بررسی که کردی با خطا بوده و اون خطا برات کش شده.
        با این حال بدون بررسی دقیق با دسترسی نمیشه حدس زد. این جور کارها ۱۰۰ جا سوراخ میتونه داشته باشه.

        1. آقای آریافر من اگه دسترسی هاستمو بدم با دسترسی پنل کلودفلر می تونین همه چیو برام اوکی کنین؟ در ضمن هزینش چقدر میشه؟

          1. سلام ارش عزیز.
            پیشنهاد میکنم برای این ریزه کاری ها از سایت پونیشا استفاده کنی.
            سلامت و شاد باشی.

        2. شما می تونید با دریافت هزینه تمامی این موراد رو برام اوکی کنین؟
          اگه ممکنه با ایمیل من در ارتباط باشید

          1. آرش جان من در نظر قبلی پاسخ شما رو دادم.
            موفق باشید.

  20. سلام

    ممنون از توضیحات کامل شما ……من یک ssl خریداری کردم و روی هاست سی پنل خودم نصب کردم و حالا دیگه سایت بالا نمیاد با اینکه گزینه ssl رو روی flexible گذاشتم ولی این مشکل کماکان وجود داره چه جوری میشه این موضوع رو حل کرد؟

    1. سلام حمید. ممکنه کش شده باشه برای شما و یا درست نصب نشده باشه. با این حال سایتی که توی نظرات درج کرده بودی رو بررسی کردم بالا نیومد.

  21. سلام طبق آموزش همه مراحل رو طی کردم dns جدیدم وارد کردم ولی با ip ایران میخوام سایتمو ببینم سایت بالا نمیاد انگار که فیلتره یا اینترنت قطعه ولی وقتی وی پی ان میزنم سایت نمایش داده میشه .آیا مشکل از آی پی ایرانه ؟
    دامنه سایتم com هست
    اسم سایت shebomart com
    هاستم ایران هستش البته

    1. سلام رضا جان. ممکنه فقط برای شما اینطوری شده باشه. اصولا وقتی کلود رو فعال میکنید چون قبلا در مرورگر شما داده ها کش شده ممکنه اشتباه بهتون نشون میده. کلودفلیر با ir مشکل داره ولی با com نه. پیشنهاد میشه با یک مرورگر دیگه تست کن و یا از حالت مخفی مرورگرها استفاده کن.

    2. چند وقتی هست که بخاطر تحریم ها، برخی آی اس پی ها یا همون سرویس دهنده های اینترنت، نمیتونن به کلودفلر وصل بشن
      سایت خود ما با ایرانسل و پارس آنلاین باز میشد، ولی همراه اول ، شاتل، صبانت، سروری که توی افرانت داشتیم حتی نمیتونستن بازش کنن
      نهایتا ما هم بیخیال کلودفلر شدیم

  22. سلام به شما…. آیا جدیدا دامنه های .IR گواهی SSL از کلود فلر می گیرند؟

    و اگه قبلا SSL داشته باشیم و نخواهیم که از SSL کلود استفاده کنیم از قسمت SSL مسشه غیرفعالش کرد؟

    لطفا راهنمایی های لازم رو بفرمائید

    1. سلام مهدی جان. بالاخره باید سمت کلود به شما اس ال ال بده تا بتونی با https باز کنی. تا اونجایی که من میدونم ir و https در کنار کلود فلیر نمیشه.

  23. سلام
    تشکر بابت مطلب خوب و کاملتون
    یک مشکل خسته کننده برای سایتم پیش اومده که یک ماهه درگیرش شدم، ممنون میشم راهنمایی کنید
    من از vps آلمانی استفاده میکنم و با isp های داخلی خیلی سخت میشد به سایتم با دامنه .com وصل شد و مدام not found میومد
    ssl رو هم از Let’s Encrypt استفاده میکردم
    تنظیمات dns رو برای cdn انجام دادم و ssl سایتم رو هم از خود Cloudflare گرفتم
    توی حالت flexible سایت با قندشکن و isp های خاص مثل همراه اول بدون مشکل کار میکنه mixed content هم اصلا نداره
    ولی با adsl کلا هیچ پاسخی نداره (بیش از یک هفته صبر کردم) و فقط با http به سختی میشه بهش وصل شد

    بعد از تنظیم مجدد dns و برگشتن به حالت عادی و حذف ssl مربوط به Cloudflare ، شرایط برعکس شد
    یعنی فقط بدون قندشکن سایت باز میشه (با گذشت زمان هم درست نشد)

    الان دوباره dns , ssl رو برای Cloudflare تنظیم کردم و روی حالت full قرار دادم و عملکردش مثل flexible هست و با isp های داخلی مشکل داره، باید full strict رو امتحان کنم یا مشکل از جای دیگه ست؟

    1. سلام احسان جان. البته تعریف این صورت مسئله تا عمل ممکنه تاثیرگذار باشه در روند پاسخ. ولی به شکل کلی وقتی مشکلات زیادی در استفاده کلود دارید پیشنهاد میشه استفاده نکنید و از سی دی ان های ایرانی استفاده کنید.

  24. سلام و خدا قوت ممنون از سایت خوبتون
    دو تا سوال داشتم هیچ کجا پیدا نکردم جوابشو ممنون میشم اگه میشه راهنمایی بفرمایید
    وقتی dns تغییر میکنه آیا در سایت نماد اعتماد الکترونیکی باید dns جدیدو گذاشت؟
    و آیا نماد اعتماد به ssl کلودفلار نماد دوستاره میده ؟

    1. سلام علیرضا جان.
      سوال اول: نماد اعتماد ربطی به DNS نداره.
      سوال دوم: کلود SSL سه ماهه میده و رایگانه و برای داشتن دو ستاره باید SSL یک ساله داشته باشید و SSL یک ساله پولی هست.
      موفق باشی.

  25. عرض سلام و حسته نباشید خدمت شما
    وب سایتمان دارای ssl تجاری است و تنظیمات کلودفلر بر روی آن انجام شده است (SSL مربوط به کلودفلر را هم Flexible قرار داده ام). مشکل اساسی باز نشدن وب سایت بر روی دیوایس های ios بدون قندشکن است. یعنی وب سایت فقط روی دیوایس های دارای سیستم عامل ios باز نمی شود.
    لطفا راهنمایی بفرمایید, ممنون.

    1. درود بر شما، اگر SSL خریداری کردید باید این مورد رو به پشتیبانشون بگید. نصب SSL باید درست انجام بشه. اگر از این مورد مطمئن هستید به شکل موقت کلود رو غیرفعال کنید و دوباره تست کنید.

      1. تشکر از شما
        وقتی کلودفلر رو غیرفعال میکنم وب سایت به درستی کار می کنه و بعد از فعالسازی باز هم همین مشکل وجود دارد.

        1. خب لایسنس خودتون رو در کلود تنظیم کنید و از خوده لایسنس کلود استفاده نکنید. از پشتیبان لایسنس راهنمایی بگیرید تا بتونید این کار رو انجام بدید.

          1. با تشکر
            ببخشید مگر استفاده از Certificates شخصی به جای Certificates ای که کلودفلر به وب سایت اختصاص داده مشمول هزینه نیست؟
            کدوم تنظیم در بخش Crypto کلودفلر مدنظر شماست؟

          2. مشکل اصلی شما نشون ندادن سایت در ios هست و فکر کنم با داشتن نسخه بیزینس کلود میشه این رو حل کرد. ولی یک بررسی کنید. تنظیمات قسمت crypto کلود خیلی بزرگ و پیچیده نیست و میتونید با بررسی بیشتر پیدا کنید.

  26. سلام وقت بخیر…
    من کلودفلر رو فعال کردم و قسمت ssl رو هم رویFlexible ‘گذاشتم..
    اما ادرس سایت وقتی با https وارد میشه…کلا باز نمیشه…
    باید چه کنیم؟

    1. سلام احسان جان. باید هاست رو هم بررسی کنید. در هاست شما ریدایرکت https به http فعال است. همینطور پیشنهاد میشه در سمت هاست هم ssl فعال کنید.

  27. با عرض سلام و احترام .
    بنده با مشکلی مواجه شدم ، در صورت امکان لطفا به بنده راهنمایی دهید .
    روی این دامنه و سرویس masami ، سرویس cloudflare را فعال کردم . dns های مربوط به آن را تنظیم کرده و از روی dns های نت افراز به cloudflare تغییر دادم . در سایت cloudflare نیز این موضوع تایید شده است که روی این دامنه سرویس cloudflare فعال شده است .
    حالا مشکل اینجاست که من روی دامنه masami یک ساب دامین دارم به آدرس : wordpress masami ir
    روی آدرس masami ir ، کلودفلر فعال شده و سایت بالا می آید . اما دیگر ساب دامین wordpress masami ir بالا نمی آید . بنده خیلی تحقیق کردم اما به نتیجه نرسیدم . امکانش هست خواهش کنم بنده رو راهنمایی کنید ؟
    با تشکر از شما دوستان گرامی .

    1. سلام. روزتون بخیر. شما هر زیردامنه ای که بعد از فعال سازی کلود در سایت میسازید باید دستی بیاید در قسمت DNS های کلود هم اضافه کنید تا قابل استفاده باشه.

  28. خیلی ممنونم بابت همه ی مقالات خوبتون.خسته نباشید تیم عزیز میزفا.

    بنده برای سایتم سرور مجازی آلمان دارم و از سرعت و کیفیتش خیلی راضی هستم ولی متاسفانه چند وقتی هست دچار حملات شدید ddos و… هستم، تمام راهکارها رو اجرا کردیم ولی باز بعضی وقت ها باعث میشه سرعت سایت خیلی پایین بیاد یا از دسترس خارج بشه. موضوع سایت بنده دانلود زیرنویس هست. بنده بررسی که کردم بیشتر سایت های دانلود فیلم هم از cdn شرکت cloudflare استفاده میکنند. بنده سوالی که داشتم این بود که پلن رایگان cloudflare میتونه جلوگیری کنه از این حملات و سرعت سایت پایین نیاد و دیگه از دسترس خارج نشه ؟ چون پلن پولی cloudflare حداقل 20 دلاری الان به پول ما 300 هزار تومنه که واقعا برام زیاده ( ولی اگر توصیه میکنید حتما از اون استفاده کنم مشکلی نیست باز).
    سوال بعدی اینه که بنده مطالب سایت رو خیلی آپدیت میکنم و مطالب جدید هم درج میکنم، آیا با استفاده از cloudflare باز مثل حالت عادی سرثانیه تغییرات اعمال میشه تو سایت ؟ یا باید کش cdn رو پاک کنم یا حتما تایمی رو منتظر بمونم ؟.

    بهترین cdn رو برای کاربرهای ایرانی همین cloudflare میدونید یا max cdn یا…. بهتره ؟

    خیلی سپاس گزارم

    1. سلام روزتون بخیر و شادی. پلن رایگان Cloudflare امکانات خوبی داره هر چند پایه ای هستند. اینکه بتونه جلوی حملات رو بگیره یا نه بستگی به نوع حمله ها داره، پیشنهاد میشه استفاده کنید چرا که استفاده از این سایت هزینه ای برای شما نداره و از طرفی زمانی زیادی هم نمیخواد تا تنظیم کنید.
      بله اعمال میشه. فقط فایل های ثابت مثل JS و CSS کش میکن.
      پایدار باشید.

      1. خیلی ممنونم آقای آریافر عزیز.

        تغییرات مثل آپدیت مطلب و درج مطلب جدید سرثانیه اعمال میشن مثل حالت عادی یا اعمال نمیشن ؟ و باید صبر کرد یا کش cdn رو پاک کرد ؟

        1. خواهش. در نظر قبلی پاسخ این سوال شما رو داده بودم.
          مثل حالت عادی است. کش برای فایل‌های استاتیک (ثابت) مثل CSS و JS هست.

  29. سلام من هاستم عوض كردم ولي اي پي سرور جديد را چطوري روي كلود فلر تنظيم كنم ميشه راهنماييم كنيد

    1. سلام. تو قسمت DNS های سایت کلود فلر میتونید ای پی قدیم رو جایگزین ای پی جدید کنید.

        1. دی ان اس تو قسمت DNS ها هست دیگه. از اسمش معلومه.

          1. نام کاربری و رمز کلودفلر را براتون ارسال کنم میشه ای پی سرور جدید را رویDNS دامنه ست کنید

          2. با هزینه پشتیان سایتمون میتونه براتون انجام بده. وارد سایت اصلی میزفا بشید و به تلگرام شماره تلفن موجود در سایت پی ام بدید.

  30. سلام و خسته نباشید
    ممنون به خاطر مقاله های خوبتون
    بنده روی سایتم طبق آموزشتون پیش رفتم و تمام دیدگاهای این مقاله رو مطالعه کردم ولی کسی این سوال رو نپرسیده بود .
    سایت بنده گواهینامه ی ssl از قبل داشت که cdn cloud flare را روی سایتم تعریف کردم ، این ssl تقریبا داره وقتش تموم میشه
    اگر اون تموم شد و حالت fixable بود تنظیمات مشکلی پیش نمیاد ؟
    سوال دیگه ای که دارم از خدمتتون چطوری ssl کلود فلیر رو روی وب سایت اعمال کنیم ؟
    واینکه بنده بیام از همین حالا ssl حال حاضر وبسایتم رو غیر فعال کنم و فقط از ssl کلود فلیر استفاده کنم باید چه اقدامی کنم ؟
    ببخشید سوالام زیاد شد ولی حس کردم اینم به این مطلب اضافه بشه کامل تر میشه
    با تشکر.

    1. با سلام، اگر از سمت هاست اس ال ال شما غیرفعال هست باید در کلودفلر گزینه Flexible انتخاب کنید و این عمل نیاز به کار خاصی نداره مگر اینکه سایت بالا نیاد که در صورت باید از rule های موجود در کلودفلر استفاده کنید و عمل ریدایرکت انجام بدید.
      موفق و پایدار باشید.

      1. مچکرم عزیز
        یه موردیو عرض کنم خدممتون برام ایمیل ارسال نشد شما جواب دادید.
        گفتم شاید می خواید بدونید.
        با تشکر.

        1. خواهش میکنم، ممنونم از توجه شما که بسیار باارزش هست برای ما دوست عزیز.
          تست کردیم مشکلی نداشت، شاید ایمیل شما درست وارد نکردید یا اون لحظه سرور مشکل داشته و یا ارسال شده و به قسمت اسپم رفته.
          موفق باشید.

  31. سلام
    توضیحاتتون بسیار گویا و کامل بود.
    دو وبسایت مختلف یکی با com و‌ دیگری با ir داریم که هر دو بر روی هاست های افرانت داخل کشور هستند.
    بهینه ترین راه برای استفاده از ssl و cdn به پیشنهاد شما چیست؟
    راه حل پیشنهادی خودم :
    برام سایت com استفاده از ssl خریداری شده خارجی و استفاده از cloudflare
    برای سایت ir استفاده از ssl و cdn اروان کلود

    فقط جایی اشاره کرده بودید در صورت استفاده از هاست داخلی استفاده از cloudflare پیشنهاد نمیشه که این من رو کمی به شک انداخته

    1. سلام، بحث سی دی ان رو زمانی باید مطرح کرد که واقعا سایت نیاز داشته باشه. درباره متن اخرتون یک سوال دارم، آیا شما برای رفتن از تهران به اصفهان اول از تهران به نیویورک و بعد به اصفهان میرید؟ یا نه مستقیم از تهران به اصفهان؟ کدوم به صرفه و سریع تر هست؟

      1. بله کاملا درسته. با همین منطق تا الان سراغ cdn نرفتیم اما با توجه به تهدیدهای DDOS و سایر حمله ها ناچاریم به شیوه های تغییر ns پناه ببریم.اولین راهکاری که با بررسی سایتهای رقیب به ذهن من رسید تغییر ns ها به کلودفلر بود.
        درحال حاضر سایتها رنک مناسبی دارند و‌مخصوصا یکی از اونها (ir) باید از امنیت مناسبی در برابر حمله های احتمالی برخوردار باشه.
        برای سایت com گواهی ssl از comodo تهیه شد و دیگه نیازی به cdn و‌کلودفلر نیست.
        اما سایت ir رو شک دارم برای ssl و تغییر ns به جهت امنیتش چه کنم. راهکاری میتونید پیشنهاد بدین؟

        1. از متخصصین امنیت باید این سوال بپرسید، کسی که تخصص در امنیت داره میتونه سرور رو به شکلی کانفیگ کنه که از این قبیل مشکلات رخ نده و یا از آروان کلود استفاده کنید.

  32. سلام. مرسی از مقاله خوبتون و پاسخگویی به نظرات
    زومیت با دامنه ir هم ssl داره و هم از cloudflare استفاده میکنه. چطوریاس؟!

  33. سلام.
    گفتید برای .ir تحریمه، اگه هم ir داشته باشم هم com میشه برا .comش ssl کلاودفلیر رو نصب کرد؟ و irش رو هم ریدایرکت میکنی رو .com .

    1. سلام، وقتی شما ir رو ریدایرکت میکنید به com دیگه ir نیازی نداره براش ssl فعال بشه.

  34. سلام برای اینکه فایل های ما از سی دی ان کلود فیلر بگزره باید افزونه خاصی را روی وردپرس نصب کنیم یا خیر اگر بله جه افزونه ای و جطوری
    ممنونم

    1. سلام
      شما وقتی دی ان اس ها رو به cloudflare تغییر میدید دیگه از روی این CDN عبور میکنه. تنظیمات لازم رو هم در همین مقاله آموزش دادیم. مطالعه بفرمایید.

  35. با سلام

    من یک دامنه دارم که روی کلاد فلیر تنظیم کردم ولی در وب سایت چندین بار ارور 502رو میده. چندین بار در روز این حالت در سایت رخ میده.

    علتش چی می تونه باشه

    ممنون

    1. درود بر شما
      وقتی از کلودفلیر استفاده میکنیم از این مشکلات خیلی به وجود میاد، بعید هست از سمت کلودفیلر مشکل باشه، از طرفی وقتی دیگه از کلودفلیر استفاده نمیکنیم این خطاها رفع میشه. پس به نظر من مشکل از تداخل های بین هاست و این CDN است که باعث چنین مشکلاتی میشه.
      موفق باشید.

  36. درود. ممنون از آموزش خوبتون
    یه سوال فقط اینکه آیا میشه دامنه .ir رو که http هس با این روش https کرد ؟؟

    1. درود
      خیر، در مقاله و نظرات بارها به این موضوع اشاره شده. دامنه های ir برای استفاده از SSL به شکل رایگان تحریم هستند.

  37. با سلام
    این سرویس فقط یک ماه اول رایگان هست در حال حاضر؟ یا پلن رایگانش همیشگیه؟

    1. درود بر شما
      اگر Cloudflare رو میگید، کلا یک پنل رایگان همیشگی داره و مدت دار نیست.

  38. من قسمت نظرات رو نخونده بودم پس در دامنه های ir از سایت هایی مثل اروان کلود استفاده کنیم

    1. بله درسته، هم در نظرات اشاره شده و هم در داخل مقاله. البته آروان کلود پنل اقتصادی رو چند ماهی هست غیرفعال کرده و باید هزینه نسبتا بالایی برای استفاده از این سی دی ان ایرانی بدید، و اگر یک وقت خواستید چنین هزینه ای کنید مثل این میمونه که با ۲۰ میلیون به جای خرید یک ماشین یهوندا تمیز مدل ۲۰۱۲ یا تویوتا کرولا مدل ۲۰۰۸ در خارج از کشور، بیایید تو ایران با همون پول پراید بخرید :دی
      به امید اینکه ما هم بتونیم در آینده نزدیک از خدمات بین المللی وبمستری بدون مشکل و محدودیت، مثل سایر ملت‌ها استفاده کنیم.

  39. درود

    متاسفانه سایت من دامنه ir داره و اونجا که اشاره کردید ssl رو flexible کنم رو الان داخل کنترل پنل کلود فلر اجازه چنین کاری رو به من نمیده…تصویر زیر رو ببینید :
    upload.ir/files/r6_2018-01-05_230052.jpg
    وارد سایتمم که با https میخوام بشم خطای زیر میاد :
    This site can’t provide a secure connection
    uses an unsupported protocol.
    ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH

  40. سلام نمیدونم مشکل از اینترنت من هستش یا نه ولی سایتتون با https باز نمیشه اصلا و با http بازش میکنم.
    چون ایمیلهای همین مطلب کامنتهاش با https برام ارسال میشه خواستم بهتون اطلاع بدم.

    1. با سلام و احترام
      تشکر میکنم به خاطر اطلاع رسانی شما دوست گرامی، مشکل اشاره شده بررسی و رفع شد و چنانچه اگر دوباره مشکلی مشاهده کردید ممنون میشیم اطلاع بدید.
      موفق باشید.

  41. یه سوال من یه دامنه داشتم روی یه هاست و اکانت کلود رو رجیستر کردم الان میخوام هاستم رو عوض کنم و نمیدونم دقیقاً کجا باید برم آدرس DNS جدید در پنل کلود وارد کنم.
    ببخشید ولی بنده مبتدی هستم.

    1. سلام دوستم
      شما کافیه وارد بخش DNS در Cloudflare بشید و در قسمت Value ای پی های مورد نظر که قبلا ثبت شده رو میبینید، بعد از تغییر هاست باید این ای پی ها هم تغییر کنند و ای پی هاست جدید رو باید قرار بدید، هر جا ای پی قدیمی هاست شما بود به ای پی جدید هاست ویرایش کنید.
      موفق باشید.

      1. ممنون
        الان تو بخش dns که میرم name زیر موجود هست که جلوش یه آدرس داره
        cpcalendars-sheikhsadooghclinic.ir-webdisk-whm
        جلوی رکورد mail و www بجای آی پی نام سایت خورده اینها رو باید چیکار کرد؟
        تو همین تب dns یه جا نوشته DNSSEC باز هم شرمنده عملکرد این قسمت چیه اگه enable کنم.

        1. سلام . از سوال بسیار خوبتون و اینکه بسیار واضح بیانش کردید متشکرم.
          در رابطه با Name که جلوی آن آدرسی قرار گرفته باید خدمتتان عرض کنم که این متد ها به صورت کاملا اتوماتیک توسط خود کنترل پنل مدیریتی Cpanel ایجاد می شوند و Cloudflare نیز به تبعیت از DNS Zone کنترل پنل CPanel این متد zone را به DNS شما اضافه می‌کند.
          جلوی رکورد mail و www می بایست حتما آی پی وب سایت قرار بگیره ، چون این بخش با سرور اصلی در ارتباط هستش.
          DNSSEC هم مخفف کلمه Domain Name System Security Extensions و برای محافظت از سیستم نیم سرور شما طرح ریزی شده است و به نظرم فعال کردن این قسمت ضرری برای شما ندارد، با اینکه باید توجه داشته باشید ، تمامی سیستم های امنیتی بر سرعت لود وب سایتتان تاثیر گذارند و اگر وب سایتی حساس در سرعت دارید پیشنهاد میکنم حتما به صورت آزمایشی سرعت را قبل و پس از فعالسازی بررسی نمایید.

          فراموش نکنید که ما در میزفا همیشه پاسخگوی شما هستیم. موفق باشید.

  42. با سلام.
    من میخواستم از نت افزار اس اس ال رایگان تهیه کنم چون هساتم توی اونجا هستش. ولی گفتن چون نیم سرورهام روی کلود فایر تنظیم هستش نمیشه از اس اس ال استفاده کنم.
    سوال بنده این هستش که شما برای سئو بهتر سایت استفاده از سی دی ان رو توصیه میکنید یا اس اس ال.
    چون دامنه بنده ir هست به ناچار باید از یکی از این دو ویژگی استفاده کنم و نمیدئونم در حالت کلی کدوم برای سئو بهتر هستش. ممنون

    1. درود بر شما
      پیشنهاد ما استفاده از SSL است، چرا که این فاکتور تاثیر مستقیم بر سئو سایت داره. درحالی که CDN صرفا برای سایت‌های پربازدید و یا سایت‌هایی که مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند پیشنهاد میشه.
      موفق باشید.

  43. سلام
    من cloudflare را نصب کردم و سایتم هم خوب کار میکند
    مشکل من با ایمیلم هست که بعد از نصب اوت لوک کار نمیکنه و از طریق ورد گرس هم دیگر ایمیلی ارسال نمی شود.
    مشکل اوت لوک را با تغییر mail.yourdomain.com به شماره ip سایتم حل کردم ولی در ورد پرس این تغییر را نمی پذیرد

    1. سلام دوست عزیز
      قبل از اینکه به کلودفلر انتقال بدید از طریق وردپرس ایمیل ارسال میشد؟ چرا که تنظیمات ایمیل وردپرس به هاست مربوط هست و فکر نکنم CDN نقشی در این مورد داشته باشه. البته باید تنظیمات سی دی ان شما رو دید و بررسی کرد تا بشه به یقین نظر داد.
      موفق باشید.

  44. با سلام و تشکر از مطلب خوبتون
    دامنه بنده ir هست و به طور جداگانه ssl دارم. در تنظیمات cloudflare قسمت ssl کلا غیرفعال هست (به رنگ خاکستری است) و بر روی گزینه full قرار داده شده و نمیتوان اون رو به flexible تغییر داد.
    چه راه حلی پیشنهاد میدید؟
    سپاس فراوان

    1. سلام دوستم
      سایت کلودفلر ویژگی ssl رو برای دامنه های ir تحریم کرده و شما نمیتونید استفاده کنید.

      1. سلام مجدد،
        بر روی دامنه ir بنده let’s encrypt هست و دامین رو به cloudflare متصل کرده ام، اما خطای ssl دریافت میکنم و سایت از دسترس خارج میشه.
        زمانی که cdn رو خاموش میکنم (ابر نارنجی رو خاکستری میکنم) مشکل حل میشه و سایت بدون مشکل با ssl میاد بالا.
        راه حلی هست که روی دامین ir که let’s encrypt هست، cdn کلودفلیر هم فعال باشه و اروری نده؟ در حقیقت من ssl جداگانه دارم و از ssl کلودفلیر نمیخوام استفاده کنم. فقط میخوام از cdn اون استفاده کنم.
        سپاس فراوان

        1. بهزاد عزیز ، سلام

          به طور کلی CDN کلودفلر تنها برای دامنه های بین المللی امکان استفاده از SSL را فراهم می کند و با توجه به این موضوع دامنه های IR با توجه به اجبار در ثبت نام در وب سایت nic.ir و همچنین تایید مدارک و اطلاعات حقیقی یا حقوقی کاربران بین المللی به حساب نمی آید و CDN کلودفلر امکان فعالسازی SSL را چه به صورت SSL شخصی و چه به صورت انحصاری خود کلودفلر برای دامنه های IR ندارد و شما به خاطر اینکه دامنه IR دارید حق استفاده از SSL در CDN کلودفلر را نخواهید داشت.

          پیشنهاد میکنم اگر قصد استفاده از SSL در دامنه های IR را دارید و نیازمند CDN هستید از یک ارائه دهنده مانند اروان کلود (ایرانی) استفاده کنید.

          اگر باز هم در این رابطه سوال داشتید ، فراموش نکنید که ما در میزفا همیشه پاسخگوی شما هستیم.

          موفق باشید.

  45. با سلام بسیارعالی و نهایت تشکر بابت سایت جامع ومفیدتون

    یه سوال داشتم قبلا با این ادرس وارد میشدیم example.com الان دیگه نمیشه وارد شد چه ادرسی جایگزین میشه بعد از ست شدن نام سرور ها

    1. سلام.

      اگر به طور کامل اطلاعات Zone DNS قبلی را درون Cloudflare وارد کرده باشید و نسبت به آموزش عمل کرده باشید باید با همون آدرس قبلی وارد وب سایتتون بشه.

      در غیر اینصورت ، جایی را اشتباه انجام دادید.

      ممکن است که SSL را فعال کرده باشید و خودکار به https:// منتقل بشه ، بررسی کنید و در صورتی که اینطور است و گواهینامه SSL معتبری ندارید ، SSL را غیر فعال کنید. هرچند در صورتی که دامنه شما بین المللی باشد ، Cloudflare دو سال SSL رایگان Comodo به شما هدیه خواهد داد.

      با احترام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=