معرفی ASP.NET Core – ASP.NET Core 2 چیست ؟

ASP.NET Core چیست ؟
ASP.NET Core چیست ؟

ASP.NET Core  چیست؟ چرا از ASP.NET Core استفاده کنیم ؟ ASP.NET Core دارای چه مزایا و قابلیت هایی دارد؟ اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوالات هستید این مقاله آموزشی را دنبال کنید.

آشنایی با ASP.NET Core

در جلسه گذشته به معرفی سرفصل های دوره آموزشی ASP.NET Core 2 پرداختیم در این جلسه قصد داریم تا شما را با ASP.NET Core و ویژگی و مزایای این تکنولوژی بیشتر آشنا نماییم.

ASP.NET Core چیست ؟

ASP.NET Core یک فریمورک Open Source (مجانی) و Cross Platform (چندسکویی) است که توسط شرکت مایکروسافت معرفی شده و برای ایجاد انواع اپلیکشن های تحت وب ، تحت ویندوز و اپلیکشن های موبایل و … می توان از آن استفاده نمود.

توجه داشته باشید که :

  1. Cross Platform یا در فارسی چندسکویی به دسته ای از برنامه ها گفته می شود که قابلیت اجرا بر روی چندین پلتفرم یا سیستم عامل را داشته باشند.
  2. برنامه های ASP.NET Core هم می‌تواند بر روی NET Core. و هم می‌تواند بر روی نسخه کامل NetFramework . اجرا شود.
  3. این تکنولوژی بیشتر برای بهینه سازی و توسعه فریمورک های مبتی بر محاسبات ابری پیاده سازی شده است که شامل کامپوننت های ماژولار همراه با کمترین بار اضافی بر روی سرور می‌باشد که باعث افزایش انعطاف پذیری اپلیکیشن های توسعه دهندگان در زمان طراحی و پیاده سازی می شود.
  4. شما اکنون می‌توانید برنامه های کاربردی ASP.NET Core خود را بر روی ویندوز، مک و لینوکس توسعه داده و اجرا کنید.
  5. ASP.NET Core 1.0 ادامه دهنده و یا تکمیل کننده ی نسخه ASP.NET 4.6 نیست بلکه یک بازنویسی از چارچوب فعلی ASP.NET 4.6 است و شاید ASP.NET Core 1.0 قابلیت های یکسانی با نسخه 4.6 داشته باشد اما بسیار سبک تر و بسیار ماژولاتر است .
[gap]

چرا ASP.NET Core ؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه برخی از ویژگی‌های برجسته و مزایای این تکنولوژی جدید شرکت مایکروسافت را بیان کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • Open Source : ASP.NET Core مجانی است و با مراجعه به سایت Github می توانیم به سورس کدهای آن دسترسی داشته باشیم ، این سورس کدها رو Customize (سفارشی سازی) کنیم و ناظر بر پیشرفت این فریمورک باشیم.
  • Cross Platform : Cross Platform یعنی مستقل از سیستم عامل ، به این معنا که می توان ASP.NET را روی سیستم های مختلفی مثل ویندوز ، لینکوس ، مک و … اجرا کرد.
  •  Better performanc : فریمورک ASP.NET Core یک فریمورک سریع است. و در حال حاضر سرعت یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت محسوب می شود پس با به کارگیری این فریمورک می توانید سرعت وب سایت خود و به دنبال آن جایگاه سایت خود را در نتایج گوگل بهبود بخشید.
  • سادگی در استفاده
  • سبک ، قوی و ساده بودن
  • دسترسی به محیط محاسبات ابری
  • ارتقاء سطح ماژولار بودن
  • سازگار و مطابقت کامل با NuGet Package
  • ایجاد یکپارچگی در بین فریم ورک های کلاینت سایدی (Client Side) مدرن و BackEnd
  • و …

معرفی ASP.NET Core2

به تازگی شرکت مایکروسافت نسخه جدیدی از ASP.NET Core را همراه با NET Core. معرفی کرده است. این نسخه ASP.NET Core 2.0 نام دارد و دارای ویژگی های جدید و جالبی است. و نسبت به نسخه ASP.NET Core 1 هم از نظر عملکرد و کارایی و هم از نظر تعداد خطوط برنامه ، بهینه تر شده است.

 

در نهایت می‌توان گفت که ASP.NET Core یک قدم بزرگ در راستای پیاده سازی اپلیکیشن های مدرن وب می‌باشد.
شاید در نگاه اول این تکنولوژی کمی گیج کننده به نظر برسد ولی با کمی صبر و حوصله و تلاش به راحتی می‌توان به تمامی قابلیت‌های این تکنولوژی اشراف پیدا کرد و قدمی بزرگ در راستای پیاده سازی اپلیکیشن های حرفه ای و مدرن برداشت.

 

فیلم آموزشی asp.net core 2

آرزو ابراهیمی
بیش از 6 سال است که زمینه طراحی و توسعه سایت فعالیت می‌کنم، طراح و برنامه نویس انواع سامانه‌های تخصصی پزشکی، مناقصات، فروشگاهی و … بودم و هستم و هدفم در سایت میزفا ارائه اطلاعات بروز و ناب در زمینه طراحی سایت است. تا از این طریق بتونم تجربیات و دانسته های خودم را با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی سایت به اشتراک بزارم .

فیلم آموزشی asp.net core 2

24 نظر

24 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید ممنون از سایت بسیار خوبتون یه سوال داشتم برای اینکه asp.net core را یاد بگیرم چه پیش نیازی را باید بلد باشم یا پیش نیازی ندارد
    ممنون میشم پاسختون رو به ایمل من بفرستید

    1. سلام ممنونم سلامت باشید
      برای شروع آموزش Asp.net core ابتدا html و css و سپس سی شارپ و اسکیوال سرور رو یاد بگیرید.

      1. Html
        Css
        Bootstrap
        Sql بلد هستم پس حتما سی شارپ یاد بگیرم
        ممنونم از پاسخ خوبتون

      2. سلام من هنرجو رشتهکامپیوترم و در حد مدرسه html ک cssمیدونمکافیه یا ن واینکه ایا میشه خودخوان یاد بگیرم یا ن

        1. سلام وقتتون بخیر
          ابتدا یک زبان برنامه نویسی سمت سرور رو انتخاب کنید مثلا PHP یا C#
          بعدش می تونید از منابع انگلیسی استفاده کنید منابع فارسی رو زیاد توصیه نمیکنم برای یادگیری ، مثلا شما زبان برنامه نویسی سی شارپ و ASP.NET Core رو انتخاب میکنید خب بهترین منبع سایت مایکروسافت هست.
          ولی اگر دیدید که به صورت خودخوان براتون یادگیری گیج کننده است حتما از یک دوره آموزشی استفاده کنید تا مسیر یادگیری تون رو پیدا کیند.

  2. سلام با عرض ادب و احترام و خسته نباشید
    سوالی داشتم از حضورتون
    من میخوام یک برنامه تحت وب شبیه به اتوماسیون اداری طراحی کنم نه یک سایت. که این برنامه شامل ورود یکسری اطلاعات، ویرایش، ذخیره و جستجوی اون اطلاعات هست..
    من تا حدودی با html، css و بوت استرپ آشنایی دارم. ولی زیاد سی شارپ بلد نیستم و کار نکردم. و از نظر sql هم اوکی هستم و مشکلی ندارم.
    میخواستم راهنمایی بفرمایید با این پیش نیازات و با توجه به برنامه ای که میخوام بنویسم شما چه راه حل ها، روش ها و چه تکنولوژی و زبانی رو پیشنهاد میکنید؟؟
    و اگر لازم هست که asp.net core رو آموزش ببینم آیا لازم هست که پیش زمینه ای در مورد asp.net mvc بدونم؟؟ چون mvc هم کار نکردم و فقط یه آشنایی خیلی کمی درموردش دارم… ضمناً میخوام که جدیدترین تکنولوژی رو استفاده کنم

    لطفاً دوره یا دوره های پیشنهادی خودتون با توجه به نیاز و توضیحات من معرفی کنید.

    سپاس از همراهی و راهنمایی تون. ممنونم

    1. سلام ممنونم.
      برای طراحی یک اتوماسیون اداری شما می تونید یا زبان Php و یا Asp.net رو برای یادگیری انتخاب کنید.
      اگر می خواهید با asp.net ، کار خودتون رو شروع کنید نیاز دارید که نسبت به زبان سی شارپ آشنایی خوبی پیدا کنید و بعد می تونید شروع به یادگیری asp.net core کنید که جدیدترین تکنولوژی شرکت مایکروسافت هست.
      من دوره فیلم اموزش asp.net core رو به شما پیشنهاد میکنم چون این دوره آموزش سی شارپ ، اسکیوال و asp.net core رو دربرمیگره و شما نیاز به هیچ پیش نیاز دیگری ندارید.

      1. ببخشید عنوان این دوره ای که معرفی کردین هست پروژه طراحی سایت.. من طراحی سایت نمیخوام

        و این دوره خیلی موارد اضافه تر داره که توی طراحی اتوماسیون به درد من نمیخوره !!

        1. در این دوره تمام مباحث asp.net core رو در 18 فصل آموزش میدیم و تنها فصل آخر پروژه محور هست شما می تونید از سایر فصل ها استفاده کنید
          در یک اتوماسیون اداری شما نیاز به ثبت نام ، ورود به سایت ، مدیریت کاربران و سطح دسترسی پویا دارید یعنی فصل 13
          نیاز به درج اطلاعات ، ویرایش ، حذف اطلاعات یا به عبارت کلی نیاز به ارتباط با دیتابیس دارید و همه این موارد در فصل 10 آموزش داده شده است.
          شما برای طراحی یک اتومایسون اداری نیاز دارید که با مباحث برنامه نویسی سی شارپ آشنا بشید و همه این موارد در فصل صفر آموزش داده شده است.
          قطعا شما در طراحی یک اتوماسیون نیاز به آپلود فایل ، عکس و … دارید و این موارد در فصل 14 آموزش داده می شود.
          پس شما یا یادگیری این 18 فصل می تونید یک اتومایسون اداری تحت وب یا هر سایتی رو طراحی کنید.

  3. سلام
    من یک برنامه نویس هستم با 13 سال سابقه کاری حرفه ای با انواع زبان های برنامه نویسی
    به صورت خیلی اتفاقی یکی از ویدیو های تو سایت رو دیدم
    تو سایت تون خیلی تاکید دارید که شما مطالب تون رو خودتون می نویسید .
    این مطلب که عرض می کنم برای اینکه اگه کسی داره مطلبی رو از سایت یا کتابی در سایتش منتشر می کنه باید رفرنس رو اعلام کنه .
    مطالب مربوط به .net core از کتاب
    Pro ASP.NET Core MVC, 6th Edition برداشت شده که شما اصلا اشاره ای بهش نکردین فقط تنها تغییری که داده شده فارسی کردن مثال بوده .
    اگر هر برنامه نویس همون طور که روی برنامه ای که نوشته و دنبال مسائل کپی رایت هست برای بقیه هم احترام قائل بشه وضعیت حقوق و قیمت نرم افزار و … خیلی بیشتر از این ها خواهد شد .به امید اینکه تمام برنامه نویس ها بتونن حقوق واقعی شون رو دریافت کنن چون ما فکر مون رو میفروشیم که ارزشش خیلی زیاده .
    امیدوارم موفق و کامروا باشید .

    1. سلام آقای محمدرضا زاده. ما اصلا در قسمت بلاگ تا این تاریخی که در حال نوشتن کامنت برای شما هستم ویدیویی نداریم که توش کد نویسی داشته باشه، محتوا متنی در blog داریم ولی ویدیو در blog نیست و برام عجیب هست اصلا شما کجا رو دارید میگید. پیشنهاد میشه با مستند بیشتر نظر ارسال کنید. با این حال اگر حتی ویدیویی هم باشه حتما مربوط به دوره جامع ۸۰ ساعت فیلم آموزشی کور خانم ابراهیمی هست و طبیعتا نمیتونید با دیدن چند دقیقه کوتاه از ۸۰ ساعت دوره، قضاوت کنید. هر چند ذکر منبع کاملا درست است و همیشه سعی کردیم رعایت کنیم. از نظر شما متشکرم.

  4. سلام
    خانم ابراهیمی واقعا شرایط مالی بدی دارم و امکان خرید ویدئو هارو ندارم. سوالم اینه که ایا از خواندن سرفصلهایی که در سایت بصورت رایگان قرار دادید میتونم تمام آنچه که در ویدئو ها هست رو فرا بگیرم یا مطالعه از سایت به اندازه کافی مفید نیست برام؟

    1. سلام دوستم. من به جای خانم ابراهیمی پاسخ میدم. ممنون از حضورتون. لطفا با پشتیبان میزفا در ارتباط باشید، تلگرامش در قسمت دوره ها در فوتر سایت هست. تشکر

        1. سلام. پیغام بدید و همین موضوع رو بگید راهنمایی میکنن تا بتونید با شرایط ویژه از دوره استفاده کنید. هدف ما اینکه همه بتونن از اموزش ها استفاده کنن. موفق باشید.

  5. عرض سلام ادب و احترام خدمت شما

    یه سوالی دارم از حضورتون بزرگوار

    درباره انتخاب زبان یا پلتفرم برنامه نویسی

    برای طراحی یک شبکه اجتماعی نسخه تحت وب

    ● با چندین میلیون کاربر فعال ( هم زمان آنلاین ) مثل پیان رسان ها
    ● توانایی پاسخگویی سریع به میلیون ها درخواست در ثانیه
    ● توسعه پذیری بالا
    ● امنیت بالا

    و . . . . .

    کدام زبان یا پلتفرم را پیشنهاد میدهید

    و آیا این که asp.net core برای این مدل پروژه ها جواب میده یا نه ؟

    ممنون از این که وقت میذارین و پاسخ میدین ???

    1. سلام وققتون بخیر پیشنهاد من React ، node و angular هست چون سرعت نسبتا بالایی دارند و برای شبکه های اجتماعی معروف ازشون استفاده شده و شما با یادگیری React Native بعدها می تونید نسخه android و IOS هم برای پروژتون پیاده سازی کنید.

  6. با سلام خدمت شما و تبریک سال نو .ممنون به خاطر سایت و اموزشتون. من مطالب دوره ASP.NET CORE رو در سایت شما دنبال میکنم . سوالی داشتم ازتون . برای طراحی سایت در زمینه .NET core و یادگیری طراحی سایت از نظر ظاهری، از چه مطالب و منابعی بهتر است استفاده کنیم.؟ چیزهایی که باید یاد بگیریم تا یه سایت خوب رو از نظر طراحی و شکل سایت، و کاربر پسند داشته باشیم باید چکار کنیم؟ به راهنمایی تون نیاز داریم ممنون میشم.

    1. با سلام ممنون …سال نو شما هم مبارک … شما در ابتدای راه باید با html و css آشنا باشید تا بتونید قالب سایت رو طراحی کنید و برای برنامه نویسی سمت سرور هم نیاز دارید زبان برنامه نویسی سی شارپ رو یاد بگیرید و برای ایجاد بانک اطلاعاتی نیاز به آشنایی با sql server دارید بعد از یادگیری این پیش نیاز ها شما می تونید یادگیری asp.net core رو شروع کنید برای یادگیری پیش نیازها سایت های فارسی و انگلیسی زبان زیادی وجود داره که به صورت رایگان می تونید از مطالب آموزشیشون استفاده کنید . ولی حتما قبل از شروع asp.net core با پیش نیازهایی که خدمتتون معرفی کردم آشنایی داشته باشید . موفق باشید.

    2. سلام خسته نباشید
      دانشجوی کامپیوترم و سی شارپ کار کردم
      می خواستم وب کار کنم asp core رو پیشنهاد میدید یا mvc؟
      و اینکه این دو به هم مرتبطن و برای اموزش core باید mvc بلد باشی یا برعکس یا اصلا به هم مرتبط نیستن؟؟
      خیلی ممنون

      1. سلام علی جان.
        نسخه mvc قدیمی تر از نسخه core هست درواقع نسخه core بسیار بهتر و جدیدتر از mvc هست. پیشنهاد میکنم مقاله فرق mvc با کور مطالعه کنید. ما هم یک دوره جامع درباره core برگزار کردیم.
        موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=