بهترین افزونه های نظرسنجی در وردپرس سازگار با فارسی + آنالیز

راهنمای انتخاب بهترین پلاگین برای ساخت فرم نظرسنجی در وردپرس

بهترین افزونه های نظرسنجی وردپرس

یکی از بهترین روش‌های ایجاد فرم نظرسنجی در وردپرس استفاده از سایت‌ و افزونه های رای گیری هست. این افزونه‌ها علاوه بر ایجاد یک فرم نظرسنجی در سایت شما، نتایج رو در قالب جداول متنوع به شما و کاربر نمایش میدن. برای انتخاب بهترین افزونه ساخت نظرسنجی وردپرس، هر چقدر انتظارات شما بالاتر باشه طبیعتاً باید قید افزونه های رایگان رو بزنید. فکر می‌کنید کدوم افزونه یا پلاگین بهترین امکانات رو برای ساخت فرم رای گیری و نظر سنجی ارائه میده؟

در این مطلب از سایت میزفا به‌طور کامل به بررسی و معرفی بهترین پلاگین های رای گیری در وردپرس می‌پردازیم؛ تاجایی که در نهایت بتونید ابزار موردنظر خودتون رو پیدا کنید.

چرا با وجود بخش نظرات باز هم از فرم نظرسنجی استفاده کنیم؟

فرم نظرسنجی و رای گیری همیشه مفید نیست و قرار هم نیست در هر صفحه‌ای از سایت یک فرم نظر سنجی باشه. اما  چنین فرمی مزایای بسیاری داره که در ادامه به برخی از اون‌ها اشاره می کنیم:

دلیل اول: در برخی سایت‌ها (مثل رستوران‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین) که با سلایق مشتری خیلی سروکار دارند، میشه با ایجاد فرم نظرسنجی ساده در سایت، از بازخورد مشتریان و سلایق اون‌ها مطلع شد. در نتیجه روی ساخت محصولات و محتواهایی مطابق با سلیقه مشتری تمرکز میشه.

دلیل دوم: بسته به نوع افزونه رای گیری وردپرس، نتایج  می‌تونه در اشکال و نمودارهای متنوع نمایش داده بشه و همین مقوله جذابیت گرافیکی بالایی به همراه داره.

دلیل سوم: بسیاری از کاربران تمایلی به صرف وقت برای ارسال نظر در بخش نظرات سایت ندارند؛ اما فرم نظرسنجی راحت‌ترین روش جمع‌آوری دیدگاه کاربران (تنها با یک کلیک 🙂 ) محسوب میشه.

دلیل چهارم: در اکثر موارد، آنالیز و استنتاج از نتایج فرم رای گیری سایت به مراتب راحت‌تر و صحیح‌تر از نتیجه گیری از کامنت‌‌هاست.

دلیل پنجم: به واسطه نتایج فرم نظر سنجی می‌تونید از بازخورد کاربران (مشتریان احتمالی) و نظراتشون آگاه بشید و از این اطلاعات در استراتژی SEO و فروش سایت استفاده کنید.

دلیل ششم: فرم‌های نظرسنجی و رای ‌گیری به طرز قابل ملاحظه‌ای توجه مخاطب رو جلب کرده و او رو تشویق به تعامل بیشتر با سایت می‌کنند. همچنین باعث میشن سایت شما بیشتر در یاد و خاطر مخاطبان موندگار بشه.

بهترین افزونه های نظرسنجی وردپرس (رایگان – پرمیوم)

در ادامه با ۹ افزونه ساخت فرم نظرسنجی در وردپرس که اغلب امکانات اون‌ها رایگان هست، آشنا خواهید شد.

۱- افزونه YOP Poll (رایگان-پولی)

افزونه نظرسنجی وردپرس YOP Poll

تعداد نصب فعال:‌ بیش از 20,000

اگر به دنبال یک افزونه نظرسنجی ساده هستید، مطمئناً پلاگین YOP POLL به شما کمک می‌کنه. با نسخه رایگان این افزونه، به راحتی یک طرح انتخاب کنید، سوال و پاسخ‌ها رو بنویسید و با CSS یا سایر آپشن‌های این افزونه استایل فرم رو تغییر بدید. همچنین اگه دلتون نمی‌خواد که یک کابر چندین بار در نظرسنجی شرکت کنه و تعادل نظرسنجی عادلانه بهم بخوره، این امکان وجود داره که بر اساس آیپی، آیدی و یا کوکی مرورگر کاربر مشخص کنید که آیا حق رأی مجدد داره یا نه! در نهایت با کد کوتاهی که YOP POLL در اختیارتون قرار میده، فرم مورد نظر رو در هر جای سایت وردپرس که دوست دارید قرار بدید.

در نسخه پرمیوم افزونه رای گیری YOP POLL خبری از محدودیت انتخاب طرح بندی نیست. همچنین می‌تونید به‌جای متن، از تصاویر دلخواه در فرم نظرسنجی استفاده کنید.

نمونه فرم نظرسنجی ساخته شده با YOP-Poll
نمونه فرم نظرسنجی ساخته شده با YOP-Poll
نمایش نتایج نظرسنجی در YOP-Poll
نمایش نتایج نظرسنجی در YOP-Poll

امکانات افزونه YOP POLL:

  • زمانبندی فرم نظرسنجی
  • مشاهده آمار نظرسنجی و آیپی و تاریخ دقیق ارسال رأی
  • امکان انتخاب ده‌ها طرح بندی برای ساخت فرم نظرسنجی
  • امکان تغییر رنگ، فونت، مرزبندی
  • دارای گزینه هایی برای نحوه نمایش پاسخ‌ها (عمودی، افقی یا ستون)
  • قابلیت افزودن کد CSS برای استایل دهی به فرم
  • امکان افزودن فیلد سفارشی و ارسال توضیحات اضافی توسط کاربر
  • اعمال محدودیت برای ارسال رای
  • نمایش تایمر برای نظرسنجی (نسخه پولی)
  • قراردادن تصویر و ویديو در گزینه‌ها (نسخه پولی)
  • نتایج نظرسنجی براساس نمودار دایره‌ای Pie (نسخه پولی)

جهت دانلود افزونه YOP Poll اینجا کلیک کنید.

۲- افزونه Crowdsignal Polls & Ratings (رایگان-پولی)

افزونه رای گیری وردپرس Crowdsignal

تعداد نصب فعال:‌ بیش از 60,000

اگه ظاهر فرم نظرسنجی سایر افزونه‌ها مورد پسند شما نیست، پس افزونه Crowdsignal Polls & Ratings احتمالا همون پلاگین نظرسنجی برای وردپرس هست که دنبالش بودید. این سرویس در حقیقت یک سایت برای ساخت انواع فرم نظرسنجی و پرسشنامه‌ست که افزونه‌اش رو هم می‌تونید از وردپرس دانلود کنید. Crowdsignal در حالت کلی یک سرویس رایگان محسوب میشه؛ اما اگه تعداد رای‌های فرم از ۲۵۰۰تا تخطی کنه، ملزم به خرید یکی از پلن‌های این سرویس خواهید شد.

برای ایجاد فرم نظرسنجی در وردپرس ابتدا در سایت crowdsignal.com لاگین شده و کد API رو از پنل کاربری دریافت کنید. سپس این کد رو در تنظیمات افزونه وارد کنید تا بتونید شروع به ساخت فرم نظرسنجی کنید. اگرچه برخلاف سایر بهترین پلاگین های نظر سنجی وردپرس، خبری از کد CSS سفارشی برای استایل دهی به فرم نیست؛ اما یکی از مزیت‌های افزونه Crowdsignal Polls & Ratings که اون رو به بهترین افزونه رای گیری در وردپرس تبدیل کرده‌، داشتن ۲۰ تمپلیت آماده در سه سایز مختلفه. این تمپلیت‌ها در انواع رنگ، طراحی و پس زمینه موجود هستند. البته به شما توصیه می‌کنیم که ورژن راست چین این پلاگین رو دانلود کنید تا متون فارسی با زیبایی بهتری نمایش داده بشن.

در تنظیمات این افزونه رای گیری، می‌تونید کاربران رو براساس آدرس IP و یا کوکی مرورگر از رای دهی مجدد منع کنید تا از این طریق یک نظرسنجی عادلانه و صحیح داشته باشید. لازم به ذکر هست که نتایج نظرسنجی بعد از ۱ ساعت توسط این افزونه به‌روزرسانی میشه.

نظرسنجی پلاگین crowdsignal
نظرسنجی ساخته شده با پلاگین نظرسنجی crowdsignal
نحوه نمایش نتایج رأی دهی crowdsignal
نحوه نمایش نتایج رأی دهی crowdsignal

امکانات افزونه Crowdsignal Polls & Ratings:

  • امکان تعیین تاریخ برای منقضی شدن فرم
  • اعمال محدودیت برای ارسال رای و نظرسنجی
  • امکان نوشتن گزینه دلخواه برای رای دهی توسط کاربر
  • امکان افزودن نظر به نظرسنجی توسط کاربر
  • دارای ۲۰ تمپلیت در سه اندازه کوچک، متوسط و عریض
  • تغییر ظاهر تم با CSS سفارشی (نسخه پولی)
  • امکان افزودن منطق شرطی و شاخه بندی گزینه‌های نظرسنجی (نسخه پولی)
  • قابلیت اتصال به گوگل شیت برای همگام سازی اطلاعات نظرسنجی (نسخه پولی)

جهت دانلود افزونه Crowdsignal Polls & Ratings اینجا کلیک کنید.

۳- پلاگین Forminator (رایگان-پولی)

Forminator افزونه فرم ساز

تعداد نصب فعال:‌ بیش از 300,000

افزونه Forminator یکی از افزونه های فرم ساز هست که ساخت فرم نظرسنجی پیشرفته و زیبا از جمله امکانات خوب اون محسوب میشه. برای ساخت نظرسنجی در سایت کافیه با شیوه DRAG & DROP فرم نظرسنجی رو با استایل دلخواهتون بسازید و ظاهر فرم رو در تب Appearance و یا CSS سفارشی تغییر بدید و سفارشی سازی کنید. از اونجایی که ریسپانسیو بودن المان‌های سایت در تمام دیوایس‌ها یک فاکتور مهم در سئو داخلی به شمار میره، باید بدونید که فرم‌های نظرسنجی این پلاگین به‌صورت ریسپانسیو عمل می‌کنند.

امکان قرار دادن تصویر در فرم نظر سنجی و نمایش نتایج در قالب نمودار خطی یا دایره‌ای، از مزایای این افزونه رای گیری وردپرس هستند.

فرم رای گیری ساخته شده با Forminator
نمونه فرم رای گیری ساخته شده با Forminator
نمایش نتایج رای گیری در forminator
نحوه نمایش نتایج رای گیری در forminator

امکانات افزونه Forminator برای ساخت فرم رای گیری در وردپرس:

  • دریافت نتایج نظرسنجی به‌صورت لحظه‌ای
  • امکان آپلود تصویر در گزینه‌های نظرسنجی
  • امکان محدود کردن دسترسی و رای دهی به فرم براساس IP یا کوکی مرورگر کاربر
  • امکان تنظیم padding, border, color و سایر گزینه‌های مرتبط با استایل CSS (آموزش CSS)
  • امکان افزودن کدهای CSS سفارشی برای استایل دهی دلخواه به فرم نظرسنجی
  • ریسپانسیو و موبایل فرندلی
  • امکان نوشتن گزینه دلخواه در فرم توسط کاربر
  • دارای تکنولوژی Ajax برای افزایش سرعت لود فرم

بعضی از افزونه‌های فرم ساز وردپرس دارای یک‌سری قابلیت برای ساختن سیستم رای گیری در وردپرس می‌باشند؛ شما می‌تونید با مراجعه به مطلب معرفی بهترین پلاگین های ایجاد فرم در سایت وردپرس اطلاعات بیشتری به‌دست بیارید.

جهت دانلود افزونه Forminator اینجا کلیک کنید.

۴- پلاگین OpinionStage (رایگان-پولی)

OpinionStage از بهترین افزونه های نظرسنجی وردپرس

تعداد نصب فعال:‌ بیش از 10,000

پلاگین OpinionStage یک افزونه خوب برای ساخت نظرسنجی، پرسشنامه، کوئیز، فرم و حتی اسلایدشو در وردپرس هست. این پلاگین مناسب افرادیه که علاوه بر ظاهر فرم، تنظیمات سفارشی سازی فرم هم براشون اهمیت داره. تنها زحمتی که باید به خرج بدید اینه که بعد از ساخت حساب کاربری در سایت OpinioStage، در تنظیمات افزونه نظرسنجی رفته و حساب کاربری‌تون رو با وارد کردن ایمیل به افزونه وردپرسی OpinionStage متصل کنید. اغلب فرآیندهای ساخت و سفارشی سازی فرم نظرسنجی در سایت OpinionStage انجام میشه؛ اما افزودن نظرسنجی به صفحه‌های وردپرس به واسط افزونه OpinionStage امکان پذیره.

در حقیقت با نسخه رایگان این پلاگین نظرسنجی می‌تونید به ده‌ها تمپلیت متنوع و به معنای واقعی خوش استایل ?، دسترسی داشته باشید و گزینه‌ها و تنظیمات رو به دلخواه تغییر بدید. حتی می‌تونید برای هر ویژگی، یک تصویر دلخواه آپلود کنید و فونت متن رو تغییر بدید.

اگرچه این افزونه نظرسنجی وردپرس کاملا فارسی نیست، اما برای سازگاری با گزینه‌های فارسی نظرسنجی، دارای آپشنی به نام زبان فارسی هست. در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از نسخه رایگان افزونه OpinionStage، فرم نظرسنجی تنها ۲۵۰ بار در ماه نمایش داده میشه.

نمونه فرم ساخته شده با opinion stage
یک نمونه فرم ساخته شده با opinion stage
نحوه نمایش نتایج opinion stage
نحوه نمایش نتایج در افزونه opinion stage

امکانات افزونه OpinionStage برای ساخت فرم رای گیری در وردپرس:

  • فرم‌های ریسپانسیو
  • دارای چندین تمپلیت آماده با طرح‌های متنوع برای ساخت فرم نظرسنجی در کمترین زمان
  • قابلیت ثبت پاسخ دلخواه توسط کاربر در فرم نظرسنجی
  • امکان آپلود تصویر برای تک‌تک گزینه‌ها
  • امکان نمایش پیام به کاربر پس از ثبت رای
  • تغییر ظاهر فرم نظرسنجی از طریق تغییر رنگ تم، فونت و یا اندازه
  • امکان خروجی گرفتن از جزئیات با فرمت CSV یا XLS
  • محدود کردن کاربر نسبت به رای دوباره براساس کوکی مرورگر
  • دارای دکمه اشتراک گذاری در فیسبوک و توئیتر
  • محدود کردن کاربر براساس کوکی مرورگر و آدرس آی‌پی (نسخه پولی)
  • امکان ریدایرکت کاربر بعد از ارسال رای (نسخه پولی)
  • نمایش تایمر در نظرسنجی (نسخه پولی)

جهت دانلود افزونه OpinionStage اینجا کلیک کنید.

۵- نسخه پرمیوم WPForms

افزونه نظرسنجی WPForms

تعداد نصب فعال:‌ بیش از 5,000,000

پلاگین WPForms رو با کاربرد ساخت فرم تماس با ما و سایر فرم‌های مشابه می‌شناسند. این افزونه اگرچه یک افزونه مخصوص رای گیری وردپرس نیست؛ اما به‌عنوان یکی از بهترین افزونه های ساخت فرم در وردپرس چنین قابلیتی رو داره. درحقیقت با خرید نسخه پرمیوم این پلاگین، به تعدادی از ادآن‌های اون دسترسی خواهید داشت که در این مورد باید قابلیت surveys and polls رو فعال کنید.

نمونه فرم نظرسنجی با wp forms
نمونه فرم نظرسنجی ساخته شده با wp forms

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، خرید نسخه پرمیوم افزونه WPForms امکانات متفاوتی رو پیش روی شما می‌ذاره. مثلا در یک صفحه از چندین فرم از جمله فرم تماس و نظرسنجی استفاده کنید و در عین حال به کاربران اجازه بدید که با آیکون‌های مختلف امتیاز ثبت کنند. همچنین می‌تونید با ادغام این افزونه با یکی از ابزارهای ایمیل مارکتینگ و استفاده از منطق شرطی، ایمیل کاربران رو براساس پاسخشون جمع آوری کنید!! (مشاهده بهترین افزونه های بازاریابی ایمیلی)

این افزونه به شما امکان میده تا با روش drag and drop فیلدهای نظرسنجی رو بچینید و در هرجای سایت وردپرسی‌تون استفاده کنید. نتایج نظرسنجی می‌تونه در همون صفحه به‌طور اتوماتیک به کاربر نمایش داده شه. همچنین اگه در نظر دارید از نتایج در کنفرانس‌ و جلسات استفاده کنید، باید بگم که این ابزار نظرسنجی وردپرس به شما اجازه میده تا از تمامی نتایج، خروجی تصویری یا pdf بگیرید و ظاهر نمودار و جدول نتایج رو خودتون مشخص کنید.

امکانات ادآن surveys and polls:

  • ساخت فرم نظرسنجی با قابلیت کشیدن و رها کردن (drag & drop)
  • استفاده از تمپلیت و طرح‌های آماده
  • دارای کپچای هوشمند جهت جلوگیری از ثبت رای‌های فیک و اسپم
  • امکان ساخت فرم پرسشنامه در وردپرس
  • اعمال منطق شرطی در نظر سنجی و پرسشنامه
  • مشاهده نتایج در پیشخوان وردپرس در قالب جدول و نمودارهای مختلف
  • امکان export یا خروجی پیشرفته از نتایج با فرمت‌های مختلف

جهت دانلود افزونه WPForms اینجا کلیک کنید.

۶- پلاگین WP Polls (رایگان)

پلاگین نظر سنجی WP Polls

تعداد نصب فعال:‌ بیش از 80,000

افزونه نظرسنجی رایگان WP Polls دارای یکی از بیشترین نصب‌های فعال در میان سایر پلاگین های رای دهی در وردپرس هست. این افزونه به دلیل رابط کاربری آسان و ظاهری مینیمال یکی از بهترین افزونه های نظرسنجی برای وردپرس به شمار میره. این ابزار به شما اجازه میده تا بعد از ساخت فرم، اون رو در نوشته‌ها و برگه‌های سایت و در قالب ویجت در سایر بخش‌های سایت وردپرسی قرار بدید.

کاربران می‌تونند یک یا چند گزینه رو انتخاب کنند و پس از ثبت نظر، نتایج رو برحسب درصد مشاهده کنند. اگه از ظاهر بی‌رنگ و لعاب این افزونه نظرسنجی ساده خوشتون نمیاد، می‌تونید با CSS سفارشی به هرجای اون استایل دلخواهتون رو بدید. در بخش آموزش طراحی سایت می‌تونید از صفر تا صد CSS و HTML رو رایگان یاد بگیرید. 🙂

فرم رای گیری wp polls
فرم رای گیری ساخته شده با wp polls
نتایج نظرسنجی با wp polls
نحوه نمایش نتایج نظرسنجی با wp polls

امکانات افزونه رایگان WP Polls برای ساخت فرم رای گیری:

  • اعمال محدودیت برای ارسال رای
  • ثبت Hashed IP شرکت اینترنتی ارائه دهنده آی‌پی و تاریخ دقیق ثبت رای توسط کاربر
  • محدود کردن کاربر از رای مجدد براساس آدرس آی‌پی، کوکی مرورگر، نام کاربری
  • دارای تنظیمات جزئی جهت تغییر استایل فرم
  • امکان افزودن CSS سفارشی
  • استفاده از تکنولوژی Ajax برای افزایش سرعت لود فرم

جهت دانلود افزونه WP Polls اینجا کلیک کنید.

۷- افزونه Responsive Poll (رایگان-پولی)

افزونه رای دهی Responsive Poll

تعداد نصب فعال:‌ بیش از 6,000

چنانچه مد نظر دارید که یک افزونه نظرسنجی پیشرفته با تم‌های متنوع نصب کنید، همین الآن Responsive Poll رو از پیشخوان وردپرس نصب کنید. این پلاگین در دو نسخه رایگان و پرمیوم قابل استفاده‌ست؛ اگرچه نسخه رایگان اون بیشتر امکانات لازم رو داره.

برای گذاشتن نظرسنجی در سایت وردپرس کافیه وارد این افزونه شده و یک Poll جدید بسازید. برای ساخت نظر سنجی بیش از ۱۵ تم پیش روی شماست، حتی می‌تونید درست مثل افزونه OpinionStage عکس یا فیلم در فرم آپلود کنید. از این گذشته، تنظیمات تغییر استایل و ظاهر فرم‌های رای دهی این پلاگین عالیه! ? در تنظیمات هر تم می‌تونید ده‌ها آپشن رو تغییر بدید تا تم فرم رو به ظاهر ایده‌آلش دربیارید.

فرقی نداره که از قالب های رایگان وردپرس استفاده می‌کنید یا غیررایگان؛ پلاگین رای دهی Responsive Poll مثل هر پلاگین دیگری ممکنه با قالب سایت شما سازگار نبوده و تنظیمات و فرم نظرسنجی رو اونطور که باید نبینید. پس ابتدا به‌صورت آزمایشی ازش استفاده کنید و ببینید تداخلی ایجاد میشه یا نه.

نمونه فرم با پلاگین responsive poll
یک نمونه فرم ایجاد شده با پلاگین responsive poll
نمایش نتایج در Responsive Poll
نحوه نمایش نتایج نظرسنجی در Responsive Poll

امکانات افزونه Responsive Poll:

  • قرار دادن عکس و فیلم برای گزینه‌ها
  • امکان تعیین تاریخ انقضا
  • تنظیمات متنوع برای تغییر استایل از جمله سایه کادر، عرض کادر، تغییر استایل دکمه و…
  • امکان عدم نمایش نتایج
  • جزئیات رای دهندگان (نسخه پولی)
  • محدود کردن کاربران از ارسال رای مجدد (نسخه پولی)
  • نمایش نتایج برحسب درصد (نسخه پولی)
  • تعیین رنگ پس زمینه فرم (نسخه پولی)

جهت دانلود افزونه Responsive Poll اینجا کلیک کنید.

۸- افزونه Liquid Poll (رایگان-پولی)

ایجاد فرم نظرسنجی در وردپرس با wp-poll-Best

تعداد نصب فعال:‌ بیش از 1,000

پلاگین Liquid Poll از نظر رابط کاربری، بسیاری از امکانات پلاگین‌های پرمیوم رو در اختیار شما قرار میده. شما می‌تونید با یکی از ۱۱ تمپلیت آماده این افزونه، یک فرم نظرسنجی ساده یا پیشرفته طراحی کنید. همچنین این قابلیت وجود داره که یک بازه مشخص برای انجام نظرسنجی مشخص کنید و فرصت شرکت در نظرسنجی رو در قالب یک تایمر در زیر فرم نمایش بدید.

نمونه فرم رای گیری با liquid poll
نمونه فرم رای گیری با liquid poll
نحوه نمایش نتایج با liquid poll
نحوه نمایش نتایج با liquid poll

امکانات افزونه Liquid Poll:

  • امکان درج تصویر در نظرسنجی
  • افزودن توضیحات به نظرسنجی
  • امکان نوشتن گزینه دلخواه توسط کاربر
  • تعیین تاریخ منقضی شدن نظرسنجی
  • نمایش تایمر با استایل‌های مختلف
  • انواع تمپلیت آماده جهت نمایش گزینه‌ها
  • تغییر متن دکمه‌ها و گزینه‌های پیشفرض فرم
  • امکان افزودن منطق شرطی برای نظرسنجی (نسخه پولی)
  • ۸ تم متنوع جهت تغییر استایل فرم (نسخه پولی)

جهت دانلود افزونه WP Poll اینجا کلیک کنید.

۹- پلاگین رایگان Democracy Poll (رایگان)

تعداد نصب فعال:‌ بیش از 10,000

Democracy Poll یک افزونه نظرسنجی فارسی وردپرس هست که اگرچه رابط کاربری (UI) اون چندان تعریفی نداره، اما به دلیل امکانات خوبی که داره میشه اون رو جزو بهترین افزونه های رای دهی برای وردپرس به شمار آورد. در این افزونه خبری از نسخه پرمیوم و پولی نیست و تمام امکاناتش کاملاً رایگان هست.

برای ساخت فرم نظرسنجی می‌تونید از چند تمپلیت ساده استفاده کنید و آیکون بارگذاری و طرح دکمه رو تغییر بدید. چنانچه امکانات سفارشی سازی این پلاگین برای شما قابل قبول نبود، می‌تونید با CSS به فرمتون استایل بدید.

اعمال محدودیت در رأی دهی از سایر امکانات این افزونه‌ست. این امکان وجود داره که بر اساس آدرس IP کاربر یا کوکی ذخیره شده در مرورگرش، او رو از ارسال رای مجدد منع کنید تا نتایج واقعی باشند.

از این گذشته، چنانچه تا به امروز از پلاگین WP Polls برای ساخت فرم نظرسنجی در سایت وردپرس استفاده می کردید، Democracy Poll این امکان رو به شما داده تا اطلاعات و آمارهای ثبت شده در پلاگین WP Polls رو به این پلاگین منتقل کنید.

نمونه فرم نظرسنجی ساخته شده با پلاگین democracy plugin
نمونه فرم نظرسنجی ساخته شده با پلاگین democracy plugin
نحوه نمایش نتایج نظرسنجی democracy plugin
نحوه نمایش نتایج نظرسنجی democracy plugin

امکانات افزونه Democracy Poll:

  • امکان مشاهده IP و تاریخ ارسال هر رای کاربر
  • امکان پنهان کردن نتایج
  • اعمال محدودیت برای ارسال رای
  • قابلیت افزودن کد CSS برای استایل دهی به فرم
  • امکان افزودن فیلد اضافه در فرم جهت تایپ توسط کاربر
  • ارسال گزارشات و نتایج افزونه WP Polls به Democracy Poll
  • امکان انتخاب یک یا چند نقش کاربری برای مدیریت افزونه

جهت دانلود افزونه Democracy Poll اینجا کلیک کنید.

بهترین افزونه‌های غیررایگان برای ساخت نظرسنجی در وردپرس

اگه تصمیم دارید همیشه با فرم های نظرسنجی در سایت وردپرس‌تون سروکار داشته باشید و تحلیل دقیق نظرات کاربران برای کسب‌وکار شما اهمیت زیادی داره، پس لازمه با بهترین افزونه های نظرسنجی وردپرس در نسخه غیررایگان آشنا بشید:

۱- پلاگین Modal Survey

پلاگین پرمیوم فرم نظرسنجی modal-survey

پلاگین Modal Survey یه افزونه کامل برای پرسش از بازدیدکننده‌های سایت هست! به عبارتی این افزونه نه‌تنها برای ساخت فرم نظرسنجی در وردپرس کاربرد داره، بلکه برای ساخت فرم پرسشنامه و آزمون هم یکی از پلاگین‌های معروف محسوب میشه. شما می‌تونید با انواع گزینه‌های این افزونه هر نوع فرم نظرسنجی رو بسازید و نتایج رو در قالب نمودار میله‌ای، دایره‌ای، راداری، خطی و… مشاهده کنید. Modal Survey همچنین می‌تونه به یک ابزار عالی برای بازاریابی دیجیتال تبدیل بشه. اگه کمپین‌های بازاریابی ایمیلی رو مدیریت می‌کنید می‌تونید این پلاگین رو با سایت و افزونه های ایمیل مارکتینگ ادغام کنید. برای این کار باید ایمیل و نام کاربر رو پس از تکمیل فرم نظرسنجی ازش دریافت کنید و به این صورت اطلاعات ورودی کاربر در ابزار ایمیل مارکتینگ ثبت میشه.

امکانات افزونه Modal Survey برای ساخت فرم رای گیری:

  • نمایش فرم نظرسنجی در قالب پنجره پاپ آپ، ادغام شده با پست، مودال و نمایش با کلیک
  • امکان طراحی فرم نطرسنجی با پیش نمایش زنده
  • امکان دریافت خروجی از نتایج در فرمت‌های CSV – JSONPDFXML – XLS
  • امکان کنترل سوال بعدی براساس پاسخ‌های قبلی کاربر
  • افزودن فیلد سفارشی پیشرفته برای نوشتن جواب‌های دلخواه توسط کاربر
  • نمایش نتایج نظرسنجی در قالب نمودارهای متنوع
  • امکان قفل کردن محتوای صفحه و نمایشش به شرط پاسخ کاربر به سوالات نظرسنجی
  • تعیین تاریخ انقضا
  • تنظیم استایل فرم با تنظیمات بسیار متنوع
  • دارای تنظیماتی برای جلوگیری از رای‌های تکراری

۲- افزونه TotalPoll Pro

معرفی افزونه totalpol-pro

همیشه صرفا ساخت نظرسنجی در سایت مورد توجه نیست؛ بلکه باید دید آیا افزونه رای گیری ما ریسپانسیو و ایمن نیز هست یا نه. افزایش امنیت سایت و بهبود تجربه کاربری (UX) تا حد زیادی به افزونه‌هایی که نصب می‌کنید بستگی داره. خب در این مورد باید گفت که افزونه TotalPoll Pro یکی از بهترین افزونه های رای گیری برای وردپرس در نسخه پرمیوم به‌شمار میره که به‌طور تخصصی برای موتورهای جستجو بهینه شده و فرم‌هاش کاملاً ریسپانسیو عمل می‌کنند.

این افزونه پیشرفته نظرسنجی به شما امکان میده تا متن، تصویر، ویدئو و حتی فایل‌های صوتی و کدهای HTML رو به گزینه‌های نظرسنجی سایت اضافه کنید. فرم‌های نظرسنجی ساخته شده رو میشه با کد کوتاه، ابزارک و یا لینک اختصاصی در هرجای سایت قرار بدید. همچنین این پلاگین با WP Super Cache و W3 Total Cache که یکی از بهترین افزونه های کش وردپرس می‌باشند سازگاره و از اون‌ها پشتیبانی می‌کنه.

امکانات افزونه TotalPoll Pro:

  • دارای گزینه Live Preview در تنظیمات برای مشاهده تغییرات فرم
  • امکان افزودن متن، تصویر، صدا، ویدئو و HTML به گزینه‌های نظرسنجی
  • اکسپورت و ایمپورت فرم
  • دارای تنظیماتی جهت محدود کردن افراد مجاز به ارسال رای
  • سفارشی سازی تایپوگرافی
  • امکان تغییر تمپلیت و استایل فرم نظرسنجی
  • امکان افزودن CSS سفارشی
  • فعال‌سازی کپچا برای جلوگیری از رای‌های اسپم
  • امکان افزودن فیلد سفارشی به فرم برای نوشتن گزینه دلخواه

۳- افزونه Get Site Control

افزونه رای گیری get site control

آخرین افزونه رای گیری وردپرس که به شما پیشنهاد می‌کنیم، افزونه Get Site Control هست. این سرویس به دلایل زیر اندکی متفاوت با سایر افزونه های نظرسنجی برای وردپرس هست.

پس از نصب این پلاگین، به سایت getsitecontrol.com هدایت می‌شید و پس از ساخت حساب کاربری، به مدت ۷ روز به امکانات این سایت از جمله ساخت فرم نظرسنجی دسترسی خواهید داشت. پس از گذشت این مدت زمان باید یکی از پلن‌های این سایت رو که از قیمت ماهیانه ۹ دلار شروع میشه، خریداری کنید.

فرم های نظرسنجی این سرویس به شیوه‌ای متفاوت و به‌صورت تمام صفحه در قالب کادر پاپ آپ در سایت ظاهر میشن. همچنین در صورت ثبت رأی توسط کاربر، نتایج نظرسنجی براش قابل مشاهده نیست؛ بلکه پس از تکمیل فرم نظرسنجی، می‌تونید کاربر رو به مقصد دلخواه ریدایرکت کنید یا پیام دلخواه‌تون رو نشونش بدید. با این وجود، فرم‌های نظرسنجی getsitecontrol با تمپلیت و استایل‌های متنوعی ارائه میشه.

نتایج فرم نظرسنجی در پنل این سایت ثبت میشه؛ در این پنل اطلاعاتی نظیر تعداد نمایش، نرخ کلیک یا CTR و لوکیشن رای دهنده ثبت میشه. همچنین در صورت دانلود گزارش کامل فرم نظرسنجی می‌تونید نام مرورگر رای‌دهنده رو مشاهده کنید.

امکانات افزونه TotalPoll Pro:

  • دارای ده‌ها تمپلیت آماده
  • دارای تنظیمات متنوع برای تغییر استایل فرم
  • دارای تست A/B برای ارزیابی‌های پیچیده
  • نمایش نرخ کلیک یا CTR
  • نمایش تعداد بازدید، کلیک و رای کاربران
  • ارائه اطلاعاتی نظیر لوکیشن و مرورگر هر کاربر
  • تعیین رویداد دلخواه پس از رای دهی توسط کاربر
  • امکان افزودن انواع المان‌های ورودی جهت ساخت فرم نظرسنجی
  • امکان ارسال ایمیل اعلان پس از ثبت هر رای
  • قابلیت ادغام با گوگل آنالیتیکس (دوره آموزش جامع گوگل آنالیتیکس)

کدام افزونه رای دهی در وردپرس را انتخاب کنم؟

  1. افزونه نظرسنجی ساده و سبک: اگه قصد دارید که افزونه نظرسنجی ساده و سبکی رو نصب کنید، Democracy Poll و  WP Polls گزینه مناسب شماست؛ اما اگه انتظار عملکرد پیشرفته‌تری دارید، YOP Poll رو پیشنهاد می‌کنیم.
  2. افزونه نظرسنجی ساده با استایل متنوع: درصورتی که یک افزونه نظرسنجی سبک اما با استایل متفاوتی رو می‌خواید، Wp Poll می‌تونه بهترین انتخاب شما باشه.
  3. افزونه نظرسنجی پیشرفته: چنانچه دنبال یک فرم نظرسنجی ساده نیستید و دلتون می‌خواد گزینه‌های مختلفی برای استایل دهی به فرم نظرسنجی پیش روی شما باشه، پس پلاگین OpinionStage ،Forminator و Responsive Poll رو پیشنهاد می‌کنیم.
  4. افزونه نظرسنجی غیررایگان و حرفه‌ای: از طرفی افزونه غیررایگان Modal Survey برای سایت‌های حرفه‌ای که به یک فرم رای دهی پیشرفته نیاز دارند، بهترین گزینه‌ست.
  5. افزونه‌های فرم ساز: در نهایت اگه از یک افزونه فرم ساز پرمیوم استفاده می‌کنید، بنابراین بهتره از قابلیت ساخت نظرسنجی همون افزونه بهره ببرید و سراغ سایر گزینه‌ها نرید. در این خصوص، پلاگین WP Forms و Forminator پیشنهاد شده‌.
  6. فرم نظرسنجی تمام صفحه: افزونه و سایت GetSiteControl نیز برای افرادی که به دنبال یک فرم نظرسنجی تمام صفحه و متفاوت می‌باشند، کاربرد داره.

ممنو که تا انتها همراه میزفا بودید. آیا شما افزونه و یا سایت نظرسنجی آنلاین دیگری سراغ دارید؟ بازخورد شما از این پلاگین‌های معرفی شده چیه؟ نظر یا تجربه خودتون رو پایین همین صفحه به اشتراک بذارید.

محقق و نویسنده: پرستو علیزاده
ویرایش و سئو: محمدعرفان صدری

پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=