جلسه ۱ – وردپرس و المنتور چیست؟ دو سوال مهم برای شروع طراحی سایت

المنتور چیست
المنتور چیست

خب دقیقاً وردپرس wordpress چیست؟ شگفت زده میشین اگه بهتون بگم. ساده ترین جوابی که میتونم بدم اینه که وردپرس سیستم عامل وبسایت شماست. اما برای سوال دوم المنتور چیست؟ باید جلوتر بریم تا بتونم براتون کامل توضیح بدم. بهتره اینطوری بگیم که درست مثل تلفن هوشمند شما که به سیستم عامل اندروید یا ios نیاز داره وبسایت هوشمند شما هم به وردپرس نیاز داره.

البته تنها سیستم عامل برای وبسایتهای کل دنیا وردپرس نیست اما 35 درصد کل وبسایتهای جهان رو وردپرس مدیریت میکنه. تأکید میکنم کل وبسایتهای جهان!

نمودار میزان استفاده وردپرس در جهان

دومین سیستم مدیریت محتوای وبسایتها جوملا هست که فقط 3 درصد از کل وبسایتهای جهان از جوملا استفاده میکنن. این اختلاف خیلی زیادی مگه نه؟ 

دلیل این اختلاف چیه؟ وردپرس چیست و چگونه کار میکند؟

چند دلیل وجود داره که در ادامه براتون لیست میکنم:

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

بطور خلاصه باید بگم که وردپرس مثل موتور راه انداز وبسایت شماست. به شما امکان میده تا سایتتون رو اجرا کنین. محتوای سایت رو ویرایش کنین. پستها و صفحات جدید ایجاد کنین و اطمینان حاصل کنین که وب سایت شما در تمام دستگاهها نمایش داده میشه. در تمامی این مراحل میتونین حتی یک خط کدنویسی هم نکنین. تنها کافی هست آموزش وردپرس شما پیش ببرید، البته با المنتور کار بسیار ساده تر هم شده، که در ادامه بیشتر این افزونه رو معرفی میکنیم.

افزونه وردپرس چیست؟

چطوری باید طراحی ها رو در وردپرس سفارشی کنیم و وردپرس رو توسعه بدیم؟ مردم معمولاً دوست دارن از قالبهای پیشفرض استفاده نکنن و سایتهاشون رو متفاوت از دیگران بسازن. برای جواب این سوال باید از افزونه های وردپرس بگم براتون.

افزونه های وردپرسی قطعات کوچک نرم افزاری هستن که میتونن ویژگیهای داخلی وردپرس رو توسعه بدن. افزونه ها به طراحان سایت کمک میکنن تا از وردپرس بسیار انعطاف پذیرتر استفاده کنن.

در وردپرس انواع افزونه ها رو داریم که رایگان یا پولی هستند. در ادامه مهمترین ها رو براتون لیست میکنم:

افزونه المنتور چیست؟

از بین افزونه هایی که نام بردیم شاید بتونیم بگیم که مهمترین افزونه میتونه افزونه صفحه ساز باشه. ما افزونه های صفحه ساز زیادی رو داریم اما از بین همه اونها اگه بهتون بگم در حال حاضر المنتور بهترین صفحه ساز وردپرس جهانه احتمالاً با اطمینان قبول نمیکنین. در این مطلب با هم بررسی میکنیم که افزونه المنتور چه مزایایی داره و در آخر شما تصمیم میگیرین که طراحی سایتتون رو با افزونه المنتور جلو ببرین یا نه؟ 

در این مطلب همه مواردی که درباره افزونه جادویی المنتور باید بدونین تا بهتر بشناسینش رو بهتون میگم.

بررسی افزونه المنتور

یه مزیت جذاب دیگه اینه که آموزش المنتور راحته و یادگیری کامل اون شیرینه و زمان زیادی از شما نمیبره.

حتی اگه شما یه فرد حرفه ای در طراحی سایت وردپرسی نباشین با یه بررسی کلی المنتور میتونین سایت زیبایی طراحی کنین. سایت زیر رو فردی طراحی کرده که تازه با المنتور آشنا شده بود.

نمونه سایت با المنتور

با اینکه المنتور مدت زمان زیادی نیست که عرضه شده در حال حاضر بیش از سه میلیون وب سایت با این افزونه شگفتی ساز طراحی شده و این عدد نشون میده که المنتور واقعا طوفانی در وردپرس به‌پا کرده.

ویژگیها و مزایای افزونه المنتور

خب در المنتور دقیقا چه کاری انجام میدیم؟ مثل تصویر زیر اول المان موردنظرتون رو از بین نود المان انتخاب میکنین و به داخل ویرایشگر المنتور میکشین و بعد از اون تنظیمات لازم رو انجام میدیدن. به همین سادگی.

دراگ اند دراپ در المنتور

عناصر محتوای موجود شامل عناوین، تصاویر، پاراگرافهای متن، فیلم ها، دکمه ها، جداکننده ها، نمادها، گالری تصاویر و کاروسلها، شمارنده ها، توصیفات، نمادهای رسانه های اجتماعی، کد کوتاه و موارد دیگر است. همچنین، شما میتونین از ابزارکهای وردپرس هم استفاده کنین.

Elementor-widgets

برای همه این ویجتها المنتور تنظیمات متعددی در اختیارتون قرار میده. فاصله ها، پدینگها، رنگ و استایل، فونت و حاشیه و … 

و نکته جالب دیگه هم اینکه در افزونه المنتور ما امکان بازگشت به عقب در مواردی که خرابکاری کردیم یا از طرحمون خوشمون نیومد هم داریم با تاریخچه المنتور.

revisions-elementor

آخرین ویژگی که مطمئناً ویژگی کم اهمیتی هم نیست، امکان کنترل کامل روی همه دستگاههاست. دسک تاپ و تبلت و موبایل.

ریسپانسیو در المنتور

با استفاده از این دکمه های کوچولو در المنتور میتونین بین دیوایسها سوئیچ کنین تا سایتتون در همه دستگاهها عالی بنظر برسه.

قیمت افزونه المنتور

تعجب میکنین اگه بهتون بگم که رایگانه!

باشه برا اینکه باور کنین بهتون میگم که نسخه پرو یا پیشرفته هم داره که اون رایگان نیست. اما بسیاری از ویجتهاش با همین نسخه رایگان هم کار راه اندازه ولی هر کسی رایگانش رو کار میکنه امکان نداره برای نسخه پرو وسوسه نشه. بس که طراحی سایت رو جالب و لذت بخش میکنه. 

افزونه رایگانش از مخزن وردپرس قابل دانلوده. نصبش هم نه ثبت نامی میخواد نه چیز دیگه ای فقط کار میکنه همین! در مقالات بعدی آموزش نصب المنتور و خرید افزونه المنتور همچنین دانلود نسخه پرو المنتور رو براتون قدم به قدم توضیح میدم.

خب حالا درباره مزایای خرید المنتور پرو بگیم. مواردی که کاربران و طراحان سایت قدرتمند از اونها لذت میبرن.

در این مطلب متوجه شدیم که وردپرس چیست و چه کاربردی داره. گفتیم مثل سیستم عامل وبسایتمون میمونه. همچنین المنتور چیست؟ ما افزونه المنتور رو به عنوان بهترین افزونه صفحه ساز وردپرس معرفی و بررسی کردیم. این مقالات ادامه داره و در جلسات بعدی بیشتر درباره افزونه های صفحه ساز و آموزشهای لازم المنتور براتون مینویسم. آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس و ووکامرس در المنتور و طراحی منو در وردپرس رو در مقالات بعدی داریم حتماً دوره طراحی قالب وردپرس بدون کدنویسی با افزونه المنتور ما رو دنبال کنین.

آیا المنتور با همه قالبها سازگاره؟

افزونه المنتور با تمام قالبهایی که بر پایه استانداردهای وردپرس طراحی شدند، سازگاره.

برای یادگیری المنتور از کجا شروع کنم؟

ما در سری مقالات المنتور میزفا قصد داریم مطالب با اهمیت افزونه المنتور رو منتشر کنیم اما برای یادگیری کاملتر میتونین از لینک آموزش المنتور یادگیری رو آغاز کنین.

چطوری میتونم المنتور رو بصورت فارسی و راست چین تهیه کنم؟

برای دسترسی به المنتور بومی سازی شده و برخورداری از پشتیبانی و بروزرسانی دائمی میتونین از لینک دانلود المنتور پرو تهیه کنین.

 

آیا برای استفاده از صفحه ساز المنتور حتما به نسخه پرو المنتور نیاز دارم؟

نسخه رایگان المنتور هم امکانات زیادی برای طراحی صفحات سایتتون داره اما برای یک طراحی جذاب و حرفه ای حتما نسخه پرو رو تهیه کنین.

راحیل دست پیمان
در ایدئولوژی زندگی من هیچ چیزی قدرت کلمه رو نداره، شما با کلمه چه در قالب کلام چه محتوا به هر چیزی بخواهید، میرسید. کلمه را هرگز پایانی نیست. از این رو بعد از سالها تدریس در زمینه فناوری اطلاعات و طراحی سایت و بعد از اون سئو برای سایتها، بالاخره تصمیم گرفتم به عشق و علاقه همیشگیم، کلمه بپردازم و فقط خلق محتوا کنم. / این بیت از مولوی جانان رو تقدیم شما میکنم که در همه شرایط حال منو خوب میکنه: بيرون زتو نيست آنچه در عالم هست – از خود بطلب هر آنچه خواهي كه تويي

6 نظر

6 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب
    میخواستم بدونم آیا میشه بلوک های المنتور رو به صورت شورتکد هم فراخانی کرد؟

    به طور مثلا:
    من میخوام در بین یک فرمی که با contact form 7 طراحی شده
    تعدادی تب سوالات متداولی درست کنم و برای اینکار نیاز دارم که به صورت اچ تی ام ال فقط شورتکد رو وارد کنم.

    1. سلام امین
      Theme Builder در المنتور همین کار میکنه و شورتکد هم داره.

  2. آیا میتونم با المنتور هرنوع وب سایت حرفوی(خبری، فروشگاهی، آموزشی، مدرسه، دانشگاه ….) بسازم ؟

  3. یعنی میتونم بگم شیرین ترین محتوایی که تا حالا تو یه وب سایت خوندم . واقعا جالب و شیرین بود . تبریک به این قلم زیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=