جلسه ۲ – معرفی بهترین صفحه سازهای وردپرس

بهترین صفحه ساز وردپرس
بهترین صفحه ساز وردپرس

اگه دنبال یه راه آسون برای طراحی وبسایتهای وردپرسی میگردین که در عین حال جذاب و حرفه ای هم باشه مقاله درستی انتخاب کردین. صفحه سازهای جدید وردپرس تنها با کشیدن و رها کردن ابزارکها بدون هیچگونه کدنویسی امکانات زیادی برای طراحی کل وبسایتمون جلو راه ما قرار میدن.

در این مطلب از سایت میزفا انواع صفحه ساز وردپرس رو معرفی خواهیم کرد، 6 صفحه ساز برتر وردپرس (افزونه های رایگان و پولی) که میتونید باهاش سایت خودتون بسازید.

صفحه ساز وردپرس یا سایت ساز وردپرس چیست؟

یک صفحه ساز خوب وردپرس میتونه کمک کنه تا طراحی و چیدمان عناصر داخل سایتهای وردپرسی رو به سادگی انجام بدید، مثلا اضافه کردن فرمها، پنجره های مختلف و طراحی قسمتهای متنوع سایت وردپرسی و … رو میشه با برخی از سایت سازهای معروف وردپرس انجام داد، درواقع برای این کار نیاز به افزونه صفحه ساز وردپرس دارید که در ادامه بیشتر درباره اونا حرف میزنیم و حتی به آموزش بهترین صفحه ساز پیشرفته وردپرس هم میپردازیم.

چرا از صفحه ساز دراگ اند دراپ (کشیدن و رها کردن) در وردپرس استفاده کنیم؟

موقع شروع طراحی یه سایت برای تازه کارها سفارشی سازی قالبهای وردپرسی معضل بزرگیه براشون. اکثر عزیزانی که تازه قدم در راه طراحی سایت وردپرس میذارن کدنویسی با  html , css براشون مشکله و بدنبال روشهای ساده تر میگردن. به خاطر همین اکثر کاربران یه سؤال مشترک از ما دارن؟

آیا صفحه ساز وردپرسی هست که با Drag and drop (دارگ اند دراپ یعنی با حرکت موس به سادگی طراحی بشه) قالب رو سفارشی سازی کنه و یا اصلا کل سایتم رو؟ خب باید بهتون مژده بدم که صفحه ساز های دراگ اند دراپ زیادی در وردپرس داریم که در این مطلب انواع صفحه ساز وردپرس رو بررسی و معرفی میکنیم.

معیارهای ما برای معرفی بهترین صفحه سازهای وردپرسی گزینه های زیره:

  • سادگی در استفاده
  • انعطاف پذیری
  • بازده طراحی

1- Elementor صفحه ساز المنتور (بهترین افزونه)

معرفی افزونه المنتور

افزونه المنتور یه صفحه ساز قدرتمند دراگ اند دراپ وردپرسه. از نظر ما المنتور با فاصله زیاد بهترین صفحه ساز وردپرسه. افزونه المنتور به افزونه وردپرسی با قابلیت طراحی زنده معروفه. یعنی اینکه تغییرات هنگام ویرایش با المنتور در لحظه به شما نشون داده میشه که بعد از انتشار کاربرهای سایت هم میتونن ببینن. البته ما قبلا یک مقاله درباره المنتور چیست جامع نوشتیم و حتی فیلمی هم درج کردیم، پیشنهاد میشه اون مقاله رو هم بخونید.

خیلی راحت شما اول یه بخش در ویرایشگر المنتور ایجاد میکنین بعد هم تعداد ستونهای بخش رو تعیین میکنین بعد از اون ویجت های المنتور رو با کشیدن و رها کردن ماوس در بخش قرار میدین. المنتور با ویجتهای متنوعی که در طراحی سایت موردنیازه به بازار عرضه شد.

از ابزارکهای ابتدایی تصویر و متن تا ویجتهای پیشرفته آکاردئون، دیدگاه، آیکون، سوشیال مدیا، جدول، اسلایدر و … که هر کدوم تنظیمات خاصی دارن در المنتور قابل دسترسه.

پلاگین المنتور وردپرس این امکان رو داره که از ویجتهای طراحی شده توسط شرکتهای ثالث هم استفاده بشه. با این افزونه های شرکتهای ثالث ادد آن میگیم. ادد آنهای المنتور بسیار متنوع هستند و همچنین بعضی از اونها الگوهای آماده بینظیر و حیرت انگیزی دارند.

دلتون نمیخواد برای طراحی وقت بذارین؟ اشکالی نداره المنتور مشکل شما رو حل میکنه. 

افزونه المنتور بیش از 300 الگوی آماده داره که براحتی میتونین در برگه وارد کنین و هر قسمتی رو که خواستین ویرایش و جایگزین کنین.

همچنین میتونین طراحیهای موردنظرتون رو بصورت الگو ذخیره کنین و در همین سایت یا با درون ریزی در سایت دیگه بارها و بارها استفاده کنین.

یه امکان جذاب المنتور، ویجتهای فرم و طراحی پنجره های پاپ آپ در این افزونه بینظیره.

المنتور با نسخه جدید وردپرس و قالبها و افزونه های استاندارد وردپرس سازگاری کامل داره. همچنین به المنتور میتونیم سایت ساز هم بگیم نه فقط صفحه ساز ، بخاطر اینکه به ما امکان طراحی الگوهای هدر و فوتر و سایدبار و لوگو هم میده. دوره آموزش طراحی قالب بدون کدنویسی با المنتور رو هم در میزفا دنبال کنین چون قرار هست آموزش المنتور رو به خوبی بهتون ارائه بدیم.

نسخه فارسی المنتور پرو هم برای مارکت ایرانی در دسترسه. دیگه چی میخواین؟ همه چیز حاضر و آماده ست برای یه طراحی سایت جذاب.

در قسمتهای بعدی سری مقالات المنتور میزفا، آموزش سایت فروشگاهی با المنتور و آموزش صفحه ساز المنتور در مباحث ساخت هدر سایت با المنتور و طراحی منوی ریسپانسیو در وردپرس با این صفحه ساز رو براتون منتشر میکنیم.

نمره ما به المنتور: A+

خلاصه بررسی: افزونه المنتور  یه پلاگین صفحه ساز محبوب ورد پرسه، استفاده از المنتور آسونه، سرعت بالاست و دارای انواع ماژولها و الگوهایی هست که برای طراحی یک وب سایت عالی مورد نیازه. المنتور جزو افزونه صفحه ساز وردپرس رایگان هم میشه که نسخه پرو هم داره.

فیلمی از محیط المنتور:

2- Beaver Builder صفحه ساز بی اور بیلدر 

افزونه Beaver Builder

Beaver Builder هم یه افزونه  صفحه ساز گرافیکی وردپرسه بصورت دراگ اند دراپ. سرعت بالایی داره و رابط کاربری زنده داره مثل المنتور. شما میتونین از پنلی که در سمت راست ویراشگر این افزونه قرار داره المانها رو به صفحه بکشید و با کلیک بر روی اونها خصوصیاتشون رو ویرایش کنین. 

افزونه Beaver Builder ماژولهایی داره که به شما اجازه طراحی هر چیزی که میخواین رو میده. کروسلها، بک گراندها، محتوا بلوکها، دکمه ها و …

همچنین این افزونه بیش از 30 الگوی از پیش طراحی شده داره که به‌راحتی میتونین وبسایتهای خیره کننده ای با اونها طراحی کنین.

این افزونه با نسخه جدید وردپرس هم سازگاری کامل داره.

نمره ما به افزونه Beaver Builder  وردپرس: A

خلاصه بررسی: پلاگین Beaver Builder یه افزونه صفحه ساز پیشرفته با سرعت بالا و سازگار با وردپرسه بهمراه قالبهای از پیش آماده و امکان سفارشی سازی دقیق المانهای موجود در افزونه.

3- Divi صفحه ساز دیوی

افزونه دیوی

Divi هم یه افزونه صفحه ساز گرافیکی وردپرس دراگ اند دراپه که کار با اون بسیار ساده هست و بیش از 20 قالب و الگوی آماده برای انواع وبسایت داره. مثل افزونه المنتور و Beaver Builder این پلاگین هم ویرایشگر دیداری داره. یک ادیتور WYSIWYG به معنی هر چیزی که میبینی همونیه که دریافت میکنی. 

What you see is What you get

در این افزونه هم میتونین مستقیما در ویرایشگرش بصورت زنده تغییرات رو ببینین و نیاز نیست که پیش نمایش رو بعد از اعمال ویرایش مشاهده کنین. 

Divi با 46 ماژول عرضه میشه که شما میتونین در هر قسمت از صفحه که خواستین دارگ اند دراپ کنین. همچنین میتونین در 3 مدل بخش و 20 مدل ردیف چیدمانشون کنین. 

هر المان هم تنظیمات پیشرفته داره. با دیوی شما در عرض چند دقیقه میتونین طراحی هاتون رو سفارشی سازی  کنین. همچنین مانند صفحه ساز المنتور در دیوی هم میتونین طراحی ها رو بصورت الگو ذخیره کنین تا بعدها دوباره استفاده کنین. 

پلاگین دیوی یه ستون لازم برای قالب دیوی هست و البته با قالبهای دیگر وردپرس هم بخوبی کار میکنه.

نمره ما به افزونه دیوی: A

خلاصه بررسی: دیوی یه افزونه صفحه ساز پیشرفته وردپرسه که جایگزین عالی برای دو تا پلاگین صفحه ساز قبلیه. تقریبا میشه گفت طراحی سایت با دیوی قدرت نامحدودی داره. ولی در حد جایگزین هست و بهترین افزونه یکی نمره یک از نظر من نیست، هر چند جز بهترین ها هست.

4- Visual Composer صفحه ساز ویژوال کامپوزر

پلاگین ویژوال کامپوزر

صفحه ساز ویژوال کامپوزر یه افزونه صفحه ساز برای وردپرس کاربر پسنده که به شما کمک میکنه تا وبسایتتون رو سفارشی کنین. این افزونه صفحه ساز دراگ اند دراپه که با الگوهای پیشرفته و المانهای قدرتمند برای طراحی سایتهای حرفه ای به بازار عرضه شد. 

ویژوال کامپوزر هم علاوه بر ویرایشگر ساده، ویرایشگر زنده هم داره. همچنین مثل المنتور قابلیت طراحی الگوهای هدر و فوتر و سایدبار هم داره.

این پلاگین گزینه های طراحی قدرتمندی برای سفارشی سازی هر عنصر صفحه سایت شما داره. میتونین از گزینه های آسون و انعطاف پذیرش مثل پس زمینه های پارالکس، گرادیان، اسلاید شو، کروسل، زوم و ویدئو برای طراحی یک وبسایت شیک بهره ببرید.

ویژوال کامپوزر هم مثل پلاگینهای قبلی م با قالبهای وردپرس و هم با ورژن جدید گوتنبرگ وردپرس سازگاری داره.

نمره ما به افزونه ویژوال کامپوزر: A-

خلاصه بررسی: ویژوال کامپوزر یه افزونه عالی برای شروع طراحی سایته و ظاهر بسیار ساده ای داره. البته ویژال کامپوزر رایگان نیست و باید خریداری بشه.

5- صفحه ساز Themify Builder 

صفحه ساز themify builder

Themify یه قالب فروشگاهی محبوب وردپرسه که صفحه ساز مخصوص خودش رو هم طراحی کرده. برای قالبهای دیگر وردپرسی میتونین از صفحه ساز themify builder استفاده کنین. ظاهری ساده و بصری داره که چندین ماژول آماده رو فراهم کرده تا بتونین به صفحات سایتتون اضافه کنین و بسیاری از این ماژولها نیاز به افزونه جداگانه دارند.

همچنین این  افزونه شامل بیش از 40 چیدمان از پیش طراحی شده برای صنایع مختلف مانند سالن ورزشی، رستوران، نمونه کارها، موسیقی، عکاسی و همچنین فروشگاه های آنلاین هست.

میتونین فقط با یه کلیک یه طرح رو وارد کنین، محتوای اون رو تغییر داده و یک صفحه فرود بسیار جذاب رو در عرض چند دقیقه بسازین.

Themify Builder به شما امکان میده صفحات خودتون رو از ناحیه مدیر و همچنین بطور زنده ویرایش کنین. 

نمره ما به افزونه Themify Builder وردپرس: B

خلاصه بررسی:  Themify Bulder یه افزونه ی صفحه ساز وردپرس مورد اعتماده. در حالیکه ویژگیهای امیدوار کننده زیادی داره، یه منحنی یادگیری تقریبا طولانی هم داره که کاربر تازه کار رو نا امید میکنه.

6- صفحه ساز با Site Origin

صفحه ساز Site origin

پلاگین Site Origin  بیش از یه میلیون نصب فعال داره و دلیل محبوبیتش هم صفحه ساز وردپرس رایگان بودنشه و چون محبوب بود ما هم در لیستمون قرار دادیم. برای طراحی با این صفحه ساز میتونین از ابزارکهای وردپرس و یه سری ابزارکها که خودش در اختیارتون قرار میده استفاده کنین که البته باید بارگیری و نصبشون کنین.

یکی از خوبیهاش هم داشتن هیستوری یا تاریخچه هست که در افزونه المنتور هم این امکان رو داریم. اگه اشتباهی در طراحی داشتین به راحتی میتونین چند قدم به عقب برین.

همچنین با نسخه ویرایشگر جدید وردپرس گوتنبرگ هم سازگاره.

نمره ما به افزونه Site Origin وردپرس: C

خلاصه بررسی: افزونه Site Origin یه پلاگین صفحه ساز وردپرس خوب دراگ اند دراپه اگر چه خیلی قابل رقابت با پلاگینهای قبلی که در این مقاله بررسی کردیم نیست ولی یه افزونه صفحه ساز رایگان هست.

دانلود افزونه صفحه ساز وردپرس Site Origin رو از مخزن وردپرس میتونین انجام بدین.

خب حالا بهترین افزونه صفحه ساز وردپرسه کدومه؟

با بررسی که انجام دادیم بهترین صفحه ساز وردپرس در حال حاضر با اختلاف بالا المنتوره که همه ویژگیهای صفحه سازهای دیگه رو داره البته صفحه ساز دیوی، ویژوال کامپوزر و بی اور بیلدر هم قابل رقابت با المنتور هستند، اما بر اساس معیارهای ما و اینکه المنتور به سرعت زیادی داره پیشرفت میکنه لقب بهترین صفحه ساز وردپرسی رو برای خودش کرده.

و این رو بگم که مهمترین معیاری که بهش توجه کردیم سادگی استفاده در کنار امکانات بود که خب افزونه قدرتمند المنتور این موارد رو به خوبی داره، حتی المنتور خیلی از بسترهای سئو تکنیکال رو فراهم کرده و اجازه میده شما بتونید با همین صفحه ساز به خوبی نکات سئو رعایت کنید. یکی از صفحاتی که میزفا با المنتور طراحی کرده صفحه آموزش کامل سئو هست، میتونید با دیدن این صفحه به قدرت المنتور بیشتر پی ببرید.

با داشتن گوتنبرگ وردپرس، هنوز هم نیاز به صفحه ساز دارم؟

این سؤال رو کاربران زیادی از ما پرسیدن. ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس که به تازگی و اواخر ۲۰۱۹ اومده امکاناتی رو برای عناصر محتوا در اختیار ما قرار میده.

آیا گوتنبرگ یه صفحه سازه؟ آیا با استفاده از بلوک گوتنبرگ، دیگه نیاز به پلاگین صفحه ساز وردپرسی نداریم؟

نه، هنوز نه. اگه شما یه طراحی زیبا و حرفه ای برای وبسایتتون میخواین حتما باید از یه افزونه صفحه ساز وردپرسی استفاده کنین. امکاناتی که گوتنبرگ وردپرس داره به شدت کم و مبتدی است و شاید بگم ۱۰ درصد قابلیت های المنتور رو داشته باشه.

پایان

امیدوارم این بررسی به شما کمک کنه تا بتونین بهترین صفحه ساز وردپرس رو برای وبسایتتون انتخاب کنین. درسته که از نظر ما افزونه المنتور بهترین صفحه ساز وردپرسی هست اما این مسئله تا حدودی سلیقه ای و بر اساس نیاز شما تشخیص داده میشه. شاید از نظر شما اینچنین نباشه خوشحال میشیم نظراتتون رو در دیدگاههای همین مطلب برامون بنویسین.

آیا در وردپرس صفحه ساز کشیدنی و رها کردنی داریم؟

بله چندین صفحه ساز به اصطلاح دراگ اند دراپ داریم که در این مطلب بهترینهاشو با هم مقایسه و بررسی کردیم.

بهترین صفحه ساز وردپرس کدومه؟

از نظر ما بهترین صفحه ساز وردپرس افزونه المنتور هست که در این مطلب دلایلش رو بطور کامل براتون شرح دادیم.

فیلمهای آموزش المنتور رو از کجا ببینیم؟

ما در سری مقالات طراحی قالب بدون کدنویسی آموزش المنتور رو منتشر میکنیم اما فیلمهای آموزش المنتور رایگان رو میتونین از این لینک دنبال کنین.

آیا افزونه المنتور رایگانه؟

افزونه المنتور هم نسخه رایگان و هم نسخه پرو داره.

برای خرید نسخه المنتور پرو از کجا اقدام کنیم؟

 برای تهیه المنتور پرو از این لینک اقدام کنین. افزونه المنتور پرو فارسی شده 

راحیل دست پیمان
در ایدئولوژی زندگی من هیچ چیزی قدرت کلمه رو نداره، شما با کلمه چه در قالب کلام چه محتوا به هر چیزی بخواهید، میرسید. کلمه را هرگز پایانی نیست. از این رو بعد از سالها تدریس در زمینه فناوری اطلاعات و طراحی سایت و بعد از اون سئو برای سایتها، بالاخره تصمیم گرفتم به عشق و علاقه همیشگیم، کلمه بپردازم و فقط خلق محتوا کنم. / این بیت از مولوی جانان رو تقدیم شما میکنم که در همه شرایط حال منو خوب میکنه: بيرون زتو نيست آنچه در عالم هست – از خود بطلب هر آنچه خواهي كه تويي

13 نظر

13 پاسخ

  1. سلام
    دو تا سوال داشتم:
    1- اگر برای طراحی صفحات از یک صفحه ساز مثل کینگ کامپوزر استفاده کرده باشیم، و این افزونه رو غیرفعال کنیم آیا برای صفحات طراحی شده با این افزونه مشکلی پیش نمیاد؟
    2-اگر دو تا افزونه صفحه ساز مثل کینگ کامپوزر و ویژوال کامپوزر با هم نصب باشند چه معایبی برای سایت داره و اینکه میشه چنین کاری کرد؟

    1. سلام آرش
      ۱. اگه افزونه رو غیرفعال کنی، طراحی صفحه بهم می‌خوره.
      ۲. اگه از ۲تا افزونه هم‌زمان استفاده کنی، هم سایتت سنگین میشه و سرعت سایت کاهش پیدا می‌کنه و هم ممکنه تداخل ایجاد بشه.
      موفق باشی

  2. سلام آقای آریایی
    وقتی که یه صفحه رو توی المنتور طراحی می کنیم چجوری باید بفهمیم که از لحاظ رابط کاربری amp هیچ مشکلی نداره؟

      1. سلام مجدد
        ببخشید که اسمتونو اشتباه نوشته بودم البته بیشتر تقصیر تصحیح نوشتار کیبورد بود والا اسم شریف شما رو بارها و بارها از طریق پادکست آموزش سئو شنیده ام و از آموزشتون کلی استفاده کردم. مأجور باشید.

        1. درود
          خواهش میکنم. مهم نیست.
          خوشحالم که براتون مفید بوده. حضورتون باعث افتخاره.
          موفق باشید.

  3. المنتور و ویژوال کامپوزر بینظیرن مخصوصا المنتور

    1. من به المنتور ۱۰۰ میدم به ویژوال کامپوزر ۱۰ میدم

  4. سلام افزونه ی المنتور روی سایت من خطای پیش نمایش میده باید چی کار کنم

    1. سلام
      یا تداخل داری و باید تست کنی یعنی دونه دونه افزونه غیرفعال کنی و دوباره بررسی کنی
      یا اپدیت مشکل داره یعنی افزونه یا قالب یا وردپرس شما اپدیت نیست.

  5. من از سایت ساز ** استفاده میکنم ، خیلی راضی ام
    خدا خیرشون بده ، خیلی به من کمک کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=