در وبسایت میزفا

طراحی وب سایت استاتیک
طراحی سایت استاتیکReviewed by Pouria Ariafar on Aug 6Rating: 5.0طراحی سایت استاتیکطراحی سایت آتلیه عکاسی خود را با کلیک بر روی همین صفحه آغاز نمایید. طراحی وب سایت زیبا و شیک برای عکس های حرفه ای شما

طراحی سایت استاتیک و مقایسه آن با طراحی سایت داینامیک:

در حالت کلی طراحی وب سایت به دو صورت انجام می‌گیرد:

  • طراحی سایت استاتیک
  • طراحی سایت داینامیک

سايت استاتيک يا ايستا سايتي ساده است که عملیات بروز نگه‌داشتن و آپدیت آن احتیاج به تخصص و تسلط داشتن در علوم طراحی وب را دارد. اما در مقابل یک سايت دايناميک يا پويا، سايتي است که به‌وسیله‌ی CMSهایی عمومی مانند وردپرس، جوملا، اپن کارت و … یا CMS‌های اختصاصی مدیریت‌شده و عملیات بروز نگه‌داشتن و آپدیت آن بسيار راحت‌تر از سايتهاي استاتيک مي‌باشد. در کل امروزه به دلیل ویژگی انعطاف‌پذیری بالاتر سایتهای داینامیک یا پویا، بیشتر از آن‌ها استفاده می‌گردد.

طراحی سایت استاتیک و حرفه ای:

در سایتهای مدل استاتیک مطالب و محتویات سایت یک‌بار گردآوری و پیاده‌سازی می‌شود. هرگونه ایجاد تغییری در آن‌ها باید به‌وسیله متخصص و کارشناس سایت انجام گیرد. اصولاً سایتهای استاتیکی برای کسب‌وکارهایی مناسب است که تصمیم حضور در فضای وب را دارند و محدوده تغییرات در سایت آن‌ها به چند آیتم محدود در ماه ختم می‌شود.

غالباً از این مدل طراحی سایت به دلیل عدم به‌صرفه بودن اقتصادی و بالاتر بودن هزینه اولیه و همین‌طور به این دلیل که امکان اضافه کردن مطالبی به سایت وجود ندارد در مقایسه با مدل‌های دیگر کمتر استفاده می‌شود. در این مدل طراحی سایت، پنلی برای مدیریت ایجاد نمی‌کنند که با کمک آن بتوان محتویات سایت را کنترل کرد و یا هرگونه تغییراتی در آن ایجاد کرد. اگر بخواهیم هرگونه تغییراتی در مدل طراحی سایت استاتیک ایجاد کنیم باید به‌وسیله کارشناس و طراح آن سایت آن را انجام دهیم.

تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک:

با توجه به اینکه مشخصات هر دو مدل سایت را ذکر کردیم باید گفت که تمایز و تفاوت برجسته‌ی طراحی سایت استاتیک و داینامیک در CMS (سی ام اس یا CMS یعنی سیستم مدیریت محتوایی که توسط آن محتویات سایت را در محیطی گرافیکی می‌توان کنترل کرد) آن سایت است به این معنا که در سایتهای مدل استاتیک هر فردی امکان تغییر در محتویات آن سایت را ندارد چون CMS در این نوع سایت‌ها وجود ندارد، هزینه راه‌اندازی این نوع سایت‌ها اصولاً کمتر است ولی برای هر تغییری در محتویات آن هزینه‌ای برای شما ایجاد خواهد شد، همچنین سایت های استاتیک نیازی به استفاده از دیتابیس را ندارند.

حال در سایتهای مدل داینامیک این کاربران و یوزرهای سایت هستند که می‌توانند محتویات سایت را تغییر دهند در این مدل سایت‌های داینامیکی بدون دیتابیس نمی‌توان سایتی را بالا آورد و حتماً نیاز به یک دیتابیس هستند. هزینه اولیه طراحی سایت مدل داینامیک به دلیل پیچیده‌تر بودن و زمان‌گیر بودن آن بیشتر از هزینه طراحی سایت استاتیک است ولی دیگر بدون هزینه‌های اضافه می‌توان به‌راحتی تغییرات دلخواه در محتویات سایت انجام داد.

مزایای سایت های استاتیک مزایای سایت های داینامیک معایب سایت های استاتیک معایب سایت های داینامیک
  • هزینه کم طراحی
  • امنیت زیاد
  • حجم کم محتوای متنی و تصویری
  • امکان به روز رسانی های پیوسته
  • سئوی راحت تر بخاطر اپدیت ها
  • حجم کم دیتای آپلود شده
  • مدیریت آسان محتوا
  • لزوم وجود طراح سایت برای تغییر
  • هزینه بر بودن هر به روز رسانی
  • پروسه طولانی اعمال تغییرات
  • در صورت طراحی نادرست در موضع امنیت میتواند مشکل ساز شود اما اگر طراحی درست باشد هیچ مشکلی پیش نخواهد امد.

کدام مدل طراحی سایت را انتخاب کنیم؟

در خاتمه می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که افراد یا صاحبان کسب‌وکار یا ارگان‌ها باید بر اساس نیازشان و نوع بازار هدف و محصولات و خدماتشان طراحی سایت استاتیک یا داینامیک را انتخاب نمایند. اما یک نکته مهم و ضروری که نباید از یاد برد این است که بهینه سازی سایت و سئو در  طراحی سایت استاتیک به‌مراتب دشوارتر است و طبیعتاً عملیات بهینه سازی سایت برای این مدل سایتها نمی‌تواند به کیفیت سایتهای با طراحی داینامیک شود که این موضوع خود یک فرآیند بسیار مهم برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه فضای مجازی است.

چگونه سفارش طراحی سایت استاتیک یا دینامیک خود را ثبت کنیم؟

تنها با یک کلیک سفارش خود را شروع کنید. میزفا سایت مورد نظر شما را با ویژگی های مد نظر شما را خواهد ساخت.

موضوعات طراحی سایت

تماس بگیر

سلام، من علی اسماعیلی هستم، مدیر بخش طراحی سایت میزفا، شما میتونی از طریق واتس‌آپ و یا مستقیم با من در تماس باشی.