معرفی ابزارهای سئو برای بررسی سئو سایت [رایگان + پولی و ایرانی + خارجی]

ابزارهای مفید در سئو
ابزارهای مفید در سئو

ابزارهای آنلاین سئو یک بخش جداناپذیر برای بررسی سئو سایت و بهینه سازی هست، به کمک ابزارهای سئو می‌تونیم وب سایت خودمون رو آنالیز کنیم و از همه مهم‌تر از زاویه‌های مختلف یک دید خیلی خوب از سایتمون داشته باشیم، دیدی که با چشم انسان قابل دیدن نبود و یا سخت پیدا می‌شد.

به جعبه ابزار منزل خودتون توجه کردید؟ کلی ابزار دارید که هر کدوم کارکرد خاص خودش رو داره، در سئو هم همینطور هست و داخل این جعبه ابزار سئو کلی ابزارهای مختلف با کارکردهای مختلف هست.

ابزارهای سئو اومدن تا در بخش های زیر به ما کمک کنن:

  • تجزیه و تحلیل
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • پیوندها
  • سئو محلی
  • سئو موبایل
  • سئو در صفحه
  • بررسی رتبه
  • سرعت سایت
  • سئو وردپرس

بنده سعی خواهم کرد هر ماه ابزارهای جدید و مفیدی که استفاده می‌کنم رو در این مقاله انتشار به اشتراک بذارم، پس این صفحه رو بوکمارک کنید و بعدا هم سر بزنید.

من به ابزار نیاز دارم؟ ابزارهای رایگان سئو یا خریدی ها؟

قطعا جواب بله هست.

یک خاطره بگم: یکی از دانشجویان دوره خصوصی سئو به من گفت آقای آریافر این ابزارهای پولی به هیچ درد نمیخورن فقط اومدن یک پولی بکشن بالا و خودشون پولدار بشن.
خب من از این حرف هم تعجب کردم و هم حس میکنم به خاطر شرایط بد کشور چنین حرفی دور از انتظار نیست ولی پاسخ رو اینطوری دادم و گفتم:
فرض کن میخوای یک میز چوبی درست کنی، آیا کل میز رو با دستت درست می‌کنی؟
گفت: نه
گفتم ابزارهایی که استفاده میکنی برای ساخت میز آیا همه رایگان هست؟
گفت: خب نه

من فکر کنم تونستم پاسخ سوالش رو با مثال بالا بگم، کل خدمات در کشور ما و سایر کشورها پولی هست و نباید انتظار داشت، با این حال حتی اگر ابزاری اومده تا صاحبش رو پولدار بکنه نباید برای شما مهم باشه، شما به این توجه کن که آیا ابزار برای من کاربردی هست؟ آیا ابزار به درد تحلیل سئو سایتم میخوره؟ اگر جواب بلهههههههه هست خب بروووووو سراغش دیگه فکر نداره، مثلا فکر کردی با پولی که تو میدی طرف پولدار میشه؟ تو نگران پولدار شدن طرف هستی یا نگران سایت خودت؟‌ ?

باید نگران رقیبت باشی که از تو جلو زده و داره از این ابزارهای خوب سئو استفاده میکنه. رقیب داره جلو میزنه و سایت ما داره درجا میزنه به خاطر اشتباهات در تصمیم گیری‌ها.

برخی از این ابزارها رایگان هستن و برخی دارای هزینه (غیر رایگان) هستند، در این مقاله سعی شده هر دو نوع رو بگم، ولی هدف اصلی ما این بوده که بیشتر ابزارهای معتبر و بسیار مفید، معرفی کنیم، ابزارهای سئویی که خودم استفاده میکنم و برام کاربردی هست و رایگانه فقط برای گوگل هست و هیچ شرکت دیگه ای نمیتونه ابزار عالی، رایگان و کاربردی انتشار بده تولید ابزار و نگه‌داری ابزار برای صاحبان اونا هزینه بر هست.

توجه داشته باش که گوگل عاشق چشم و ابروی ما نیست و از طریق همین موتور جستجو هر روز بالای میلیون ها دلار پول جارو می‌کنه. یادمه قبلا یک آمار خوندم که گوگل سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومن پول از طریق ادز گوگل در ایران سود داشته. منم این مقدار سود رو داشتم هزار تا ابزار رایگان باکیفیت سئویی درست میکردم ?

پس نتیجه این شد: به جای فکرهای اضافه به این فکر کنم که آیا ابزار پولی سئو یا رایگان سئو به درد سایت و کسب و کارم میخوره یا نه اگر جواب بله هست و ابزار رایگان هست که خب هیچ استفاده میکنم ولی اگر پولی هست حتما میخرم و ازش نهایت استفاده می‌برم. اینکه من از یک ابزار درست استفاده نمیکنم یعنی کلی پول هدر دادم چون اگر استفاده میکردم کلی سود سمتم میومد.

برتری ابزار پولی نسبت به رایگان چیه؟

شاید مهم ترین ویژگی ابزارهای پولی و غیر رایگان سئو اینکه پولی هست، یعنی چی؟ یعنی اگر شما ۱۰۰ تا رقیب داری شاید همه شون دارن از سرچ کنسول مثل تو استفاده می‌کنن ولی کمتر کسی از این ۱۰۰ تا رفته ابزار پولی خریده و شما می‌تونی جزء اون دسته هایی باشی که با خرید ابزار پولی سئو اطلاعات بیشتر و بهتری کسب می‌کنی، اطلاعاتی که همه نمیدونن ولی تو میدونی، خب این خودش یعنی قدرت.

این حرف هایی که میزنم نظر شخصی من هست و به این معنی نیست که همه باید مثل من فکر کنن و یا من دارم درست میگم، من فقط دارم سعی می‌کنم نظرم رو به صورت صحیح انتقال بدم تا شما ازش استفاده کنید، امیدوارم به حرف هام بیشتر فکر کنید.

ابزار سئو ایرانی داریم؟

بله داریم، ابزارهای سئوی ایرانی یک ویژگی خوب دارن که از اسمش هم مشخص هست، ایرانی هست و برای فارسی زبان ها ساخته شده و مشکل اصلی که در اکثر ابزارها داریم و اونم عدم پشتیبانی یا از زبان فارسی هست و یا از لوکیشن ایران و باعث میشه آمارها و تحلیل ها و بررسی سئو سایت با مشکل رو به رو بشه و حتی خیلی از خطاها درست نباشه.

معرفی ابزار های سئو براساس دسته بندی زیر

برای اینکه این معرفی ابزارهای سئو برای شما کاربردی باشه اومدیم براساس دسته بندی زیر ابزارها رو تقسیم بندی کردیم تا بتونید سریع‌تر ابزارهای مد نظرخودتون رو پیدا کنید.

  • معرفی ابزارهای منتخب خودم (هر روز استفاده می‌کنیم)
  • معرفی ابزارهای سئو مخصوص وردپرس ها
  • معرفی ابزارهای خوب همه منظوره
  • معرفی ابزارمخصوص سرعت سایت
  • معرفی سایر ابزارهای سئو رایگان

یک نکته ساده درباره استراتژی سئو

یک نکته کلی هم بگم، من خودم برای تعیین استراتژی سئوی یک کاسب و کار اول راه بیشتر از ابزارهایی استفاده میکنم که مربوط به کلمات کلیدی هست، از ابزارهای ردیاب کلمات (در حجم بالایی از کلمات مشخص میکنن که رتبه شما در موتور جستجو چی هست) گرفته تا تحقیق کلمات کلیدی چون سایت رو برای شرکت نمیزنیم که، یا سایت رو برای شرکت سئو نمیکنیم که، سایت میزنیم و سئو میکنیم برای کاربران. پس باید ببینیم این کاربران چی در موتورهای جستجو مثل گوگل سرچ می‌کنن.
خیلی از این سرچ‌ها همین کلمات کلیدی هست.

واضح‌تر بخوام بگم اینکه من اول کار نمیرم سراغ ابزارهای بک‌لینک و یا GTmetrix و یا … اول ابزارهای مربوط به کلمات کلیدی و بعد سراغ سایر ابزارها میرم.

معرفی ابزارهای منتخب خودم (هر روز استفاده می‌کنیم)

  1. Mizfa.Tools ?
    قدیم برای خودمون یک ابزار خوب نوشته بودیم و پروژه‌های سئومون رو با این ابزار پیش می‌بردیم. نتیجه این پروژه های سئو چی شده؟ نمونه کارهای سئو که داریم. حالا این ابزار رو عمومی کردیم و سایر دوستان هم می‌تونن ازش استفاده کنن.
    ابزار سئو میزفا تولز یک ابزار قوی توی بحث بررسی و آنالیز کلمات کلیدی سایت شما و رقبا هست، شما می‌تونی به کمک ابزار ایرانی میزفا تولز بالای ۲ هزار کلمه کلیدی رو توی کمتر از ۳۰ دقیقه به روزرسانی کنی و متوجه بشی توی کدوم کلمه رتبه داری و رقیب تو کجاها رتبه داره و بیای مقایسه کنی.

     

    موارد غیر افزونه برای کمک به سئو وردپرس
    برای نمایش عکس در سایز بزرگ کلیک کن

    به کمک ابزار بالا می‌تونی مشکلات و ایراداتی که ممکنه تو نتایج گوگل داشته باشی مثل مشکل کنیبالیزیشن رو متوجه بشی. نزدیک به ۱۰۰ امکان داره و پیشنهاد میشه حتما نسخه رایگانش رو بررسی کنید.

    یک بخش بسیار جذاب دیگه ابزار میزفا تولز آنالیز وبسایت و تحلیل سئویی سایت شما هست، ابزار کاوش در میزفا تولز میاد دونه دونه صفحات شما رو چک میکنه و اگر مشکل سئویی داشته باشید به سادگی به شما می‌گه.

    ویدیو زیر معرفی همه امکانات ابزار میزفا تولز هست:

     

  2. چشم ?
    شاید باورت نشه ولی اصلا شوخی ندارم، چشم انسان رو من خیلی قوی می‌دونم و تقریبا اکثر ایرادها و مشکلات رو با همین چشم خودم بررسی میکنم.
    ابزاری که همه داریم ولی کمتر استفاده می‌کنیم، دقت بالا و در نتیجه تمرکز خوب در کنار تجربه بالا باعث میشه ابزار چشم بشه یکی از قوی‌ترین ابزارهایی که تا حالا داشتی. ابزاری که نیاز نیست وقتی می‌خوای ازش استفاده کنی پشت لپ‌تاپ باشی.
    پس برای تقویت این ابزار باید سعی کنی تجربه‌ات رو بالا ببری و همینطور سعی کن مثل بقیه صرفا به عنوان بازدید کننده وارد یک سایت نشی و به عنوان یک تحلیلگر سئو بیای سایت رو بررسی کنی.
    چشم باز قدرت متخصص سئو رو نشون میده و اونو از بقیه متمایز می‌کنه.
  3. Search Console
    جزء یکی از بهترین ابزارهای گوگل برای سئو هست و ما آموزش سرچ کنسول رو به صورت ۰ تا ۱۰۰ درج کردیم و پیشنهاد می‌کنم بررسی کنید.
    من تقریبا هر روز داخل ابزار سرچ کنسول هستم و وضعیت سئو سایت‌ها و پروژه‌های سئومو بررسی می‌کنم. فقط یک نکته رو اضافه کنم که اسم قدیم سرچ کنسول هست: وبمستر تولز و اگر جایی این اسم رو دیدید بدونید یکی هستن.
    آقای سئوکار اگر پروژه داری و داری سئوش رو انجام میدی به نظر من وظیفه داری هر روز سرچ کنسول رو بررسی کنی و بعد اخر هر هفته به کارفرما از طریق سرچ کنسول و میزفا تولز گزارش بفرستی. اگر این کار کردی دیگه لازم نیست همش دنبال پروژه بگردی، مثل من و خیلی از عزیزان دیگه ۵ تا پروژه مثلا میگیری و سال‌ها همینا رو ادامه میدی.
  4. ezgif.com
    یک ابزار عالی و همه کاره برای فرمت‌های gif هست، برای تبدیل video به gif ، بهینه سازی عکس های متحرک gif به شکل فوق العاده با تنظیم کیفیت، تغییر سایز و هر انچه که برای یک فایل gif لازمه این سایت داره.
    من خودم بیشتر برای بهینه سازی تصاویر متحرک و تبدیل عکس‌ها به webp ازش استفاده میکنم.
    اطلاعت بیشتر خواستید سئو عکس بخونید.
  5. افزونه وردپرس لایت اسپید (LiteSpeed)
    یکی از بهترین افزونه ها برای بهبود و بهینه سازی سرعت سایت های وردپرسی هست، من خیلی درباره این افزونه تحقیق کردم و تقریبا می‌تونم بگم به صورت خیلی حرفه‌ای کار با این افزونه رو بلدم و می‌تونم سایت‌ها رو خیلی راحت با این افزونه افزایش سرعت بدم.
    برای همین دوره افزایش سرعت سایت وردپرسی برگزار کردم و کار با این افزونه رو یاد دادم.
  6. اکستنشن کروم SEO META in 1 CLICK
    یک ابزار کوچیک و ساده برای کروم هست ولی وقتم رو خیلی زیاد صرفه‌جویی میکنه و بهم کمک می‌کنه تا کارها رو خیلی سریع‌تر در سئو انجام بدم و باگ‌ها رو بهتر پیدا کنم. لینکش اینجا هست.
    البته به قول یکی از دانشجوها گفت شما انقدر اکستنشن دارید که باید براش دوره برگزار کنید، حالا من سعی کردم در دوره تجربیات متخصصین سئو درباره همه اکستنشن‌های کرومی که دارم نزدیک به ۵۰ تا هست صحبت کنم.
  7. اکستنشن کروم IP Address and Domain Information
    این ابزار کوچیک هم بسیار کاربردی هست و به شما کمک می‌تونه تا توجه بشید رقبای شما و یا سایت‌هایی که سرعت خوبی از نظر شما دارن از چه هاستی و در چه کشوری میزبانی میشن. برای استفاده از این ابزار بسیار کاربردی روی این لینک کلیک کنید.
  8. سایت uptimerobot.com
    یک سایت عالی برای بررسی وضعیت سرور شما، یعنی هر ۵ دقیقه یک بار این سایت میاد سایت شما رو چک میکنه و ببینه آیا Up هست یا Down شده؟ یعنی آیا سرور سایت شما کار میکنه یا کار نمیکنه و اگر کار نکنه یعنی خوابیده باشه (اصولا میگن Down) به شما سریع ایمیل میزنه. پیشنهاد میکنم حتما از این سایت عالی استفاده کنید.
    درضمن تا ۵۰ سایت می‌تونید رایگان اضافه کنید ولی در نسخه رایگان هر ۵ دقیقه یک بار چک میکنه در نسخه‌های پولی ثانیه‌ای بررسی می‌کنه.

معرفی ابزارهای سئو مخصوص وردپرس ها

  1. افزونه Yoast SEO – یواست سئو
    افزونه خیلی خوبی هست و به نظر من بهتر از افزونه Rank Math هست با این حال نصب افزونه به تنهایی کافی نیست. شاید به این دلیل این افزونه محبوب من شده که دیگه انقدر در سایت‌های مختلف کانفیگش کردم الان می‌تونم از این افزونه در راستای بهبود سئوی سایتم به خوبی استفاده کنم.
    وگرنه شما این ابزار رو نصب کنید ولی به خوبی کانفیگ نکنید شاید نتیجه عکس بده، افزونه یواست نصب کردی به جای اینکه بهت تو سئو کمک کنه باعث شده سئوی سایتت بدتر بشه نه این خاطر که افزونه کردی به این خاطر که تو بد کانفیگ کردی.
    توجه داشته باشید که برای موتورهای جستجو فرقی نداره شما چه افزونه‌ای نصب می‌کنید، تنها چیزی براشون مهم هست اینکه شما بتونید خروجی خوب بگیرید.
  2. افزونه Redirection
    افزونه بالا برای ریدایرکت کردن آدرس‌ها هست، این ابزار وردپرس هم رایگانه. شاید بگی خود یواست یا Yoast بخشی برای ریدارکت داره، ولی من باید بگم اون بخش پولی هست و چون خرید دلاری و قانونی تو ایران سخت هست از نسخه رایگانش استفاده می‌کنم و از این سایت‌هایی که دارن دزدی و غیرقانونی افزونه یواست رو می‌فروشن استفاده نمی‌کنم.
    با این حال ریدایرکت ۳۰۱ تا انواع ریدایرکت مثل ۴۱۰ و برای حل یک سری ارور ۴۰۴ سعی می‌کنم از این افزونه خیلی خوب استفاده کنم.
    ولی خیلی‌ها از این ابزارها در راستای سئو بد استفاده می‌کنن مثلا میان همه آدرس‌های ۴۰۴ ریدایرکت میکنن به صفحه اصلی که اشتباه هست، حالا اگر خواستی اطلاعات بیشتری دربارش بدونی مقاله افزونه‌های ریدایرکت وردپرس رو بخون اونجا ۹ تا از بهترین افزونه‌های ریدایرکت رو معرفی کردم.
  3. افزونه وردپرس لایت اسپید (LiteSpeed)
    یکی از بهترین افزونه ها برای بهبود و بهینه سازی سرعت سایت های وردپرسی هست، من خیلی درباره این افزونه تحقیق کردم و تقریبا می‌تونم بگم به صورت خیلی حرفه‌ای کار با این افزونه رو بلدم و می‌تونم سایت‌ها رو خیلی راحت با این افزونه افزایش سرعت بدم.
    برای همین دوره افزایش سرعت سایت وردپرسی برگزار کردم و کار با این افزونه رو یاد دادم.
  4. افزونه AMP for WP
    افزونه AMP کمک می‌کنه تا سرعت در گوشی بالا بره و صفحات به شدت سبک بشن. هر چند قبول دارم نصب این افزونه دردسرهای زیادی هم داره و باید به خوبی کانفیگ بشه و همینطور باید به خطاهایی که رخ میده و داخل این افزونه هم هست توجه کنیم ولی سرعت بالا ارزش این همه دردسرها رو داره.
    ما در خدمات سرعت سایت اگر حس کنیم یک سایت نیاز داره AMP براشون فعال می‌کنیم.
    اگر خواستی دربارهAMP اطلاعات بیشتری بدونی علی یک مقاله خوب نوشته، مقاله AMP چیست و چطور فعال کنیم بخون.
    البته AMP به نظر من به درد هر بیزینسی نمیخوره و باید ببینیم اون کسب‌وکار چی هست و مخاطب‌های هدف ما چه کسانی هستند و همینطور ما چقدر بودجه و چه نیروی انسانی داریم. همه اینا به نظر من در یک شرکت بزرگ دخیل هستند تا بشه جواب این سوال داد: AMP داشته باشیم یا نه؟

اگر خواستی اطلاعات بیشتری درباره افزونه های سئو وردپرس بدونی پیشنهاد میکنم حتما مقاله ۱۵ افزونه برتر سئو وردپرس بخون، همینطور کلی کامنت داره به دردت میخوره.

معرفی ابزارمخصوص سرعت سایت

  1. افزونه Hummingbird
    افزونه Hummingbird از جمله افزونه‌ها Critical هست، یعنی Critical JS و Critical CSS انجام میدن، به زبان ساده میان فقط کدهایی که در همون صفحه لازم هست رو فراخوانی میکنن و از کدهای که قابل استفاده نیست (noCritical) رو در پایین سایت لود میکنن.
    البته افزونه Hummingbird تنها همین کار رو نمی‌کنه و یک سری امکانات خوب دیگه هم داره، مثل فعال کردن کش، Defer کردن منابع سایت، Lazy Load ها و …
    افزونه Hummingbird برای همون شرکتی هست که افزونه عالی Smush طراحی کرده و در بالا معرفی کردیم.
  2. افزونه Redis
    بعید میدونم سایت‌های ایرانی اومده باشن افزونه خوبی مثل Redis رو معرفی کرده باشن، چون کانفیگش به هاست اشتراکی مرتبط هست ولی اگر فرض کنیم که هاست اشتراکی شما Redis رو پشتیبانی می‌کنه اون موقع فوق العاده عالی میشه سرعت شما.
    ولی اگر هاست اشتراکی شما از Redis پشتیبانی نکنه (به احتمال ۹۰ درصد پشتیبانی نمیکنه) نمی‌تونید از ویژگی این دیتابیس خوب استفاده کنید.
    کاری که Redis انجام میده این هست که میاد به کمک دیتابیسی که داره اطلاعات رو کش می‌کنه و سرعت فراخوانی اطلاعات بسیار بالا میره و در نتیجه سرعت لود اطلاعات بیشتر میشه.
  3. افزونه نصب نکن
    شاید فکر کنی افزونه نصب نکن چیه، به خدا بیشتر کندی‌های وردپرس به خاطر زیاد نصب کردن افزونه هست، تا حالا فکر کردی چرا فقط برای بالا بردن سرعت سایتت دنبال نصب افزونه هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بهتر نیست برعکس فکر کنی؟؟؟ برای بالا بردن سرعت سایتت افزونه هات رو کم کن و دیگه بیشتر از این افزونه نصب نکن.
    این کار بالا خودش یکی از بهترین استراتژی‌های ساده برای بهبود سرعت سایت هست.
    مثلا برای کش کردن، بیا کدش رو بذار و افزونه مخصوص کش نصب نکن یا برای کاهش حجم عکس‌ها همش افزونه نصب نکن، به جاش از فتوشاپ یا سایت‌های آنلاین استفاده کن. باور کن چند تا افزونه سرعت داشته باشی به معنی سرعت بالا نیست و می‌تونه نتیجه عکس بده. اینو من پوریا آریافر میگم که تو سال ۲۰۲۱ وارد دهمین سال از فعالیتم در زمینه سئو میشم و سال‌ها هست دارم با سئو زندگی میکنم. امیدوارم به حرفم با دقت گوش کنی.
  4. واکاوی صفحه
    یکی از ویژگی‌های “میزفا تولز” ابزار بررسی آنلاین سئو سایت مخصوصا در بخش سرعت هست و شما می‌تونید به صورت دقیق وبسایت خودتون رو مورد تحلیل و آنالیز قرار بدید. همینطور ویژگی داره که ابزار gtmetrix نداره و اونم تست سرعت سایت آنلاین در مکان ایران هست و شما می‌تونید از طریق مکان ایران و یا آمریکا سرعت سایت خودتون رو بررسی کنید.
    تست سرعت سایت از ایران با دستگاه گوشی یا رایانه
    تست سرعت سایت از امریکا با دستگاه گوشی یا رایانه
    پنل کاربری ابزار سرعت میزفا تولز
    پنل کاربری ابزار سرعت میزفا تولز

     

    بررسی آنلاین سئو سایت

اگر اطلاعات بیشتری درباره افزونه های سرعت می‌خوای بهتره مقاله معرفی ۱۱ افزونه برتر وردپرس تو زمینه سرعت رو بخونی.

معرفی سایر ابزارهای سئو رایگان

  1. siteliner.com
    ابزار مفیدی هست و کلا اطلاعات خوبی میده مثلا اگر دو محتوای داشته باشید که بالای ۵۰ درصد متن‌هاشون مثل هم باشه به این ابزار میاد خطای محتوای تکراری (duplicate content) رو میده، لینک های شکسته رو نشون میده، صفحاتی که noindex باشن رو لینک میکنه، گزارشی از لینک های داخلی و لنیک های خارجی انتشار میده و به هر صفحه ای از سایت شما براساس معیارهای خودش یک امتیاز (Page Power) میده. البته نسخه رایگان این ابزار فقط ۲۵۰ صفحه از سایت شما رو بررسی میکنه.
  2. copyscape.com
    ابزاری کاربردی برای پیدا کردن دزدان محتوا 🙂 ، شما به کمک این ابزار میتونید سایت هایی که مقالات شما رو کپی میکنن رو پیدا کنید، حتی اگر فقط قسمتی از مقالات شما رو کپی میکنن این سایت تشخیص میده و اون قسمت کپی شده رو برای شما نشون میده.
  3. redirect-checker.org
    خیلی وقت ها لازم میشه تا آدرسی رو که ریدایرکت کردیم رو بررسی کنیم ببینم آیا ۳۰۱ هست یا خیر، این سایت میاد آدرس ریدایرکت رو ردیابی (Trace) میکنه و وضعیت رو به شکل کامل به شما نشون میده، البته اگر آدرس فارسی بنوسید نمیتونه تشخیص بده، مگر معادل اون باشه مثلا این آدرس رو https://mizfa.com/سئو/ نمیتونه Trace کنه ولی معادل این آدرس که میشه: https://mizfa.com/%D8%B3%D8%A6%D9%88/ رو میتونه Trace کنه.
  4. افزونه link redirect trace
    یک افزونه برای مرورگر گوگل کروم هست که کار همین سایت redirect-checker.org انجام میده ولی خب افزونه راحت تره و مشکل حروف فارسی رو نداره.
  5. resizeimage.net
    یک ابزار آنلاین قوی برای تغییر سایز تصاویر، برای دوستانی که فتوشاپ رو ندارن میتونه بسیار مفید باشه.
  6. performance.sucuri
    یک ابزار عالی برای تست زمان لود TTFB سایت شما است، فرق اصلی این ابزار با بقیه ابزارها در این هست که این سایت با یک تست از مکان‌های مختلف در سراسر دنیا بررسی لازم رو انجام میده ولی بقیه ابزارهای تست کمتر این قابلیت رو دارند. مقاله بهبود زمان لود TTFB  حتما بخونید.
  7. SolveDNS speed test
    یک سایت خوب برای تست زمان لود DNS هست، این سایت با داشتن سرورهای مختلف در سراسر دنیا میتونه به شما زمان جستجوی DNS lookups رو نشون بده، تا بتونید نتیجه بهتری از گزارش داده شده کسب کنید، شما میتونید مقاله روش های کاهش DNS Lookups و رفع خطای Reduce DNS lookups  در جهت افزایش سرعت سایت خودتون بخونید.
  8. wordcounter.net
    یک ابزار عالی برای نمایش چگالی کلمات، هر چند ما ابزارهای زیادی برای تعیین چگالی کلمات داریم ولی فرق این ابزار با بقیه این هست که بقیه ابزارهای سئو سایت از شما آدرس یک صفحه رو میخوان ولی این ابزار متن دلخواه شما رو بررسی میکنه، مزیت اصلی این ابزار نسبت به بقیه ابزارها پشتیبانی بسیار خوب از زبان فارسی هست و همچنین چگالی کلمات ۱ تا ۳ حرفی نمایش میده.
    ابزاری که متن دلخواه شما رو به زبان فارسی به خوبی بررسی کنه بسیار کمه و بنده زمان زیادی طول کشید تا این سایت پیدا کنم.

چند سایت خیلی خوب و پر از ابزارهای مفید هم هستند که بعدا بیشتر دربارش حرف میزنیم

  • https://varvy.com/
  • https://richardstoolbox.com/
  • http://www.seoreviewtools.com/seo-tools/
  • https://smallseotools.com/

جمع بندی + پیشنهاد دیدن یک آموزش فوق العاده

نحوه استفاده از ابزار خیلی مهم‌تر از انتخاب ابزار هست (من خودم باشم این جمله خودم رو با طلا می‌نویسم، به خدا خیلی مهمه)، خیلی از دوستان نمی‌تونن به خوبی تحلیل و آنالیز کنن و این ضعف خودشون رو میخوان با پیدا کردن ابزار بهتر جبران کنن در حالی که خفن‌ترین و بهترین و قوی ترین ابزار هم نمی‌تونه جایگزین آنالیز و تحلیل خوب شما بشه.

من اگر بگم چه کارها این دو ابزار یعنی سرچ کنسول و میزفا تولز می‌کنم، شاید باور نکنید، پیشنهاد میکنم برای اینکه کمی تحلیل خودتون رو تقویت کنید و بتونید بیشتر و بهتر از ابزارها استفاده کنید یک سری فیلم‌های آموزشی که ضبط شده رو نگاه کنید. این فیلم‌ها هر چند خصوصی بودن و دانشجو هزینه کرده ولی به من اجازه داد تا با همه به صورت رایگان به اشتراک بذارم.

برای دیدن این فیلم‌ها می‌تونید روی عکس زیر کلیک کنید:

جهت دیدن این تحلیل و آنالیزهای حرفه ای ابزار روی عکس کلیک کنید
جهت دیدن ویدیوها روی عکس کلیک کنید.

البته این ابزارها فقط به درد سئو نمیخورن و در بازاریابی سایت‌ها در موتورهای جستجو هم خیلی کاربردی هست.

حالا شما بگید از چه ابزاری سود زیادی کردید؟ کدوم ابزار رو زیاد استفاده میکنید؟ آیا در ابزار ایرانی استفاده میکنی؟ چه برداشتی می‌کنید؟

 

?️ جامع ترین ابزارمیزفا تولز
?️ ابزار تست سرعتجی تی متریکس
?️ ابزار برای آنالیزگوگل آنالیتیکس
?️ ابزار گوگل برای سئوسرچ کنسول
ابزار سئو ایرانی معرفی کن

میزفا تولز جامع ترین ابزار سئو در ایران هست که شما می‌توانید به صورت رایگان عضو این ابزار شود، به کمک میزفا تولز شما می‌توانید مطابق استانداردهای به روز گوگل سایت خود را بهینه سازی کنید و نسبت به رقبا رتبه بهتری در گوگل کسب کنید.

ابزار جایگزین جی تی متریکس و اسکریم فراگ داریم؟

ابزار واکاوی صفحه بهترین جایگزین برای جی تی متریکس هست و همینطور ابزار کاوش مثل ابزار اسکریم فراگ خطاهای سایت شما را پیدا کرده و براساس یک دسته بندی منظم نمایش میدهد. هر دو ابزار معرفی شده جزئی از ابزار میزفا تولز هستند.

ابزار سئو چیست؟

ابزار سئو به مدیران سایت ها و متخصصین سئو کمک می‌کند تا بتوانند با سرعت بالا و کمترین خطا سایتی را برای نتایج گوگل بهینه سازی کنند. نمونه ابزار سئو در ایران میزفا تولز است و به شما کمک میکند تا بتوانید از تحقیق کلمات تا تحلیل رقبا از آن کمک بگیرید.

پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …

11 نظر

11 پاسخ

  1. ابزار ایرانی سئو به این تمیزی دیدم خوشحال شدم. برای میزفا تولز واقعا دست شما درد نکنه یک سر و گردن به نظر من از بقیه بالاتره.
    فقط اینکه ادامه بدید به توسعه اش و ولش نکنید یک وقت مثل خیلی از سایت ها یهو نرید هر چند میدونم اینطور نیستید و از قدیم میشناسیم سایت شما رو.
    موفق باشید.

    1. سلام بابک عزیز.
      خوشحالیم از بازخوردت.
      کاملا درست میگی و خیلی از کسب و کارها اومدن و رفتن. مهم موندن هست. الان سال ۲۰۲۳ شد و ما از سال ۲۰۱۶ در میزفا بودیم و خود من هم از سال ۲۰۱۲ شروع کردم دیگه ۱۱ سالی هست ما هستیم و شرکت تازه تاسیس نیستیم 🙂
      بدون توسعه نمیشه قدم برداشت و حتما ادامه میدیم.

  2. یکی از بهترین مقاله هایی که خوندم در مورد ابزار های سئو بود

  3. بهتون تبریک میگم به خاطر ابزاریی که زدید میزفا تولز میگم به نظر من که خیلی ابزار کاربردی خوبی هست هر چند هنوز خیلی جا داره و طراحی و ux سایت طوری هست که مشخصه روش کلی وقت گذاشته شده و دقیقا متناسب با نیازهای یک سئوکاره
    دمتون گرم

    1. سلام امیدوارم خوب و عالی باشی
      ممنون که افتخار دادی و ابزار ما رو انتخاب کردی، تمام تلاشمون رو کردیم و میکنیم تا وقتی کسی از ابزار ما استفاده کرد بگه یک چیز خوب ایرانی دیدم و از همین استفاده میکنم.
      امیدوارم به کمک شما و حمایت دوستان به این هدف هر روز بیشتر نزدیک بشیم.

  4. سلام
    چرا خودتان یک ابزار برای سئو راه اندازی نمیکنید و خدمات ارائه نمیدید تا به سایت های خارجی رجوع نشه ؟
    ممنون

    1. سلام
      ابزار سئو داریم ولی خیلی عمومی نکردیم.
      میتونی بعد از وارد شدن “عضویت/ورود” سایت بشی و کلمات کلیدی مد نظرت رو ثبت کنی تا تحلیل لازم برای سایتت صورت بگیره.
      آدرس:
      mizfa.tools

  5. بهترین سایت آموزشی با اختلاف بالاااا، روزی نیست که به سایتتون مراجعه نکنم، واقعا تشکر

  6. سلام روز بخیر
    قبلا دعوتتون ازتون کرده بودم برای عضویت
    در گروه جامعه وبمستران
    مهندس چرا نیومدی توی گروه
    خوشحال میشیم تشریف بیارید و دوستان دیگه تبادل اطلاعات داشته باشیم
    گروه جامعه وب مستر ها

    1. سلام، تشکر در دعوت شما، متاسفانه زمان لازم و کافی جهت فعالیت مفید در گروه وجود نداره. موفق و پایدار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=