بهترین افزونه سئو وردپرس – 18 پلاگین رایگان و پولی سئوی وردپرس

بهترین افزونه های سئو وردپرس چیست؟ + لینک دانلود

بهترین افزونه سئوی وردپرس
بهترین افزونه سئوی وردپرس

روزها و ساعت‌ها روی استراتژی سایت وقت می‌ذارید و در نهایت وبسایت پیاده‌سازی می‌شه؛ اما بعد از چند ماه هنوز در صفحات مرده‌ی گوگل (یعنی صفحات دوم به بعد) باید به دنبال سایتتون بگردید!

این جور موقع‌ها از خودتون می‌پرسید که لابد با استاندارهای موتورهای جستجو جلو نرفتم؛ حالا چاره چیه؟ دنبال بهترین افزونه سئو وردپرس می‌گردید تا شاید مرهمی باشه روی امتیاز پایین سایتتون …

مبحث سئو از ابتدا تا انتهای طراحی و مدیریت سایت وجود داره و استانداردهای اون همیشه بروزرسانی میشه و تغییر می‌کنه. افزونه‌های متعددی هستند که هر کدوم قسمتی از سئو سایت رو بهبود میدن؛ اما شما رو از ندونستن دانش سئو بی‌نیاز نمی‌کنن.

در این مطلب قراره که بهترین افزونه های سئو وردپرس رو بهتون معرفی کنیم. این افزونه‌ها وظایف متفاوتی دارند، مثل آنالیز متن براساس کلمه کلیدی، امتیاز به خوانایی متون، شناسایی لینک‌ و ریدایرکت‌های خراب، بهبود عملکرد برای افزایش سرعت سایت و  … !!

⚫⚫⚫

قبل از هر چیزی بهتون پیشنهاد می‌کنم آموزش سئو رایگان برای وردپرس رو از دست ندید. با دنبال کردن این مطلب آموزشی با صفر تا صد با seo آشنا می‌شید. البته یک آزمون سئو هم در پایان مقاله‌ آموزش سئو سایت برای شما تدارک دیده شده تا خودتون رو محک بزنید.

⚫⚫⚫

سرفصل‌های پست

آیا سایت من به افزونه سئو سایت وردپرس نیاز داره؟

اکثر بازدیدکننده‌ها، سایت شما رو از طریق موتور جستجو پیدا می‌کنن؛ از طرفی هر کسب و کاری اولویت رو می‌ذاره روی جذب مخاطب! اما اگه رقبا زیاد باشن، کار سخت می‌شه؛ چون باید بهتر باشید تا از رقبا جلو بزنید.

برای این کار باید اول از همه استراتژی رو مشخص کنید، بعدش یک هاست قوی انتخاب کنید، در گام‌های بعدی روی ظاهر وبسایت کار کنید، دسته بندی‌ها رو مشخص کنید، محتوا تولید کنید، ریچ اسنیپت و اسکیما بسازید، عکس بذارید، محصول بذارید؛ شاید اون وسطا نظرتون عوض شه یه سری لینک‌ها رو حذف کنید یا ریدایرکت بزنید، از ابزارهای سئو استفاده کنید و …

? هاست ایران یا خارج بخرم؟
این مقاله تمام دلایلی که لازمه تا از ایران، یا خارج از ایران هاست بگیرید رو بهتون معرفی می‌کنه.

اما به همین راحتیه؟ خیر. با وجود اینکه وردپرس بهترین CMS برای سئو هست، ولی حتی اگه یه متخصص سئو هم باشید، باز هم به یک افزونه SEO احتیاج دارید؛ همونطور که با وجود انتخاب پرسرعت‌ترین هاست، شاید به افزونه افزایش سرعت وردپرس احتیاج خواهید داشت.

افزونه های سئو توانایی آنالیز محتوای سایت رو دارند و می‌تونن به صورت هوشمند نقاط ضعف رو شناسایی کنند، و یا امکانات خاصی رو در اختیارتون بذارند؛ مثلاً کش کردن و ساخت ریچ اسنیپت رو می‌تونید در نظر بگیرید.

مفهوم ریچ اسنیپت و اسکیما در افزونه های سئو

ازونجایی که ریچ اسنیپت و اسکیما یکی از عوامل مؤثر برای بهبود سئو هستند، قراره در این مطلب کلی بهش اشاره کنیم. پس بهتره قبل از معرفی افزونه بهینه سازی سئو، در مورد این دو واژه کاربردی و جالب صحبت بشه.

schema | اسکیما: اسکیما (که بعضی جاها بهش “شِما” هم گفته میشه) در واقع یه سری داده و دستورات هست که به کدهای وبسایت اضافه میشن. این دستورات حکم نشانه‌گذاری محتوای وب‌سایت رو دارند. اینطوری بعد از crawl سایت توسط موتور جستجو، بخش‌های مهم  یک سایت، یک نوشته و … مشخص میشه؛ در واقع schema markup یا نشانه‌گذاری اسکیما حکم هایلایت کردن قسمت‌هایی از متن روی کاغذ رو داره!

rich snippet | ریچ اسنیپت: در مقاله ریچ اسنیپت چیست به طور کامل به این مبحث پرداخته شده. به طور خلاصه  rich snippet نتیجه‌ استفاده از ساختار نشانه‌گذاری اسکیما هست. یعنی اون اطلاعات نشانه‌گذاری شده در صفحه نتایج موتورهای جستجو برای کاربر به نمایش در میاد.

ریچ اسنیپت می‌تونه امتیاز، نوشته، پرسش و پاسخ، منو، قیمت و یا خیلی موارد دیگه باشه. تصاویر زیر مثالی از  ریچ اسنیپت هستند.

چند مثال از rich Snippet
چند مثال از rich Snippet

معرفی و دانلود بهترین افزونه سئو وردپرس | دانلود رایگان پلاگین وردپرس 

چندین و چند افزونه در مخزن وردپرس برای سئو سایت وجود داره؛ اما برای جلوگیری از کاهش سرعت و یا اختلالات پلاگین‌ها، باید بهترین افزونه سئو در وردپرس انتخاب و نصب بشه.

برای مثال، معرفی 20 افزونه در این مقاله به این معنی نیست که تمام این افزونه‌ها رو باید نصب و فعال کنید؛ مثلا افزونه یواست سئو امکانات متنوعی داره که یکی از اون‌ها تحلیل متن بر اساس کلمه کلیدی هست، از طرفی افزونه سئو پرس تقریبا چنین عملکردی رو داره! خب پس انتخاب رو بذارید روی یکی از پلاگین‌هایی که عملکرد مشابهی دارن.

اگه با سرچ و جستجو هنوز در مورد انتخاب بهترین افزونه بهینه سازی سئو مطمئن نیستید، با این مقاله از میزفا همراه باشید.

 

افزونه Yoast SEO برای وردپرس – یواست سئو (رایگان – پولی)

بهترین افزونه سئو وردپرس Yoast SEO

به هر حال حرف از بهترین پلاگین سئو وردپرس که می‌شه، با اختلاف اسم یواست سئو به ذهن خطور می‌کنه. این افزونه‌ی فوق‌العاده تاحالا تونسته بیش از 5میلیون نصب فعال داشته باشه. شاید خودتون بهتر با ویژگی و عملکرد yoast seo آشنا باشید و شایدم نه. به هر حال اگه با این افزونه کار کردید، احتمالاً تا الآن به یه سری از امکاناتش توجه نکردید.

ظاهر افزونه یواست سئو کاربر پسنده و تمام گزینه‌ها و قابلیت‌ها مرتب و واضح هستند. با این افزونه می‌تونید برای مطالب و صفحاتتون عنوان و Meta description تعیین کنید و بر اساس keyword یا کلمه کلیدی، محتوا رو آنالیز کنید. ایجاد سایت‌مپ (sitemap) و ایندکس اون در سرچ کنسول، یکی از عوامل مؤثر برای سهولت خزش محتوای سایت شما توسط موتورهای جستجو هست. خوشبختانه پلاگین Yoast SEO می‌تونه به طور خودکار سایت مپ XML وب‌سایت رو تولید کنه.

طبیعتاً در yoast seo premium یا نسخه پرمیوم یواست سئو، دستتون برای اعمال تغییرات بیشتر و امکانات متنوع بازتر هست؛ برای مثال تعیین چند کلمه کلیدی، پیش‌نمایش یک صفحه از سایت روی توئیتر و فیسبوک، یا پیشنهاد لینک‌های داخلی، بخشی از امکانات نسخه پرمیوم این افزونه هست. البته اینم بگم که همون نسخه رایگان افزونه yoast seo، اکثر انتظارات سئویی رو برآورده می‌کنه.

محیط افزونه yoast seo برای سئو وردپرس
محیط افزونه yoast seo برای سئو وردپرس

بخشی از امکانات بارز افزونه وردپرس Yoast SEO:

  • بهینه‌سازی متون بر اساس کلمه کلیدی و ارائه پیشنهادات برای بهینه‌سازی
  • تشخیص کیفیت خوانایی مطالب و ارائه پیشنهادات برای بهینه‌سازی
  • امکان شناسایی متون مشابه یا Duplicate content
  • متا تگ کنونیکال برای جلوگیری از محتوای تکراری (متا تگ کنونیکال رو پایین‌تر توضیح دادیم )
  • ساخت سایت مپ XML
  • امکان ریدایرکت صفحات و حذف صفحات 404
  • ثبت سایت شما در سرچ کنسول موتورهای جستجو
  • دارای گزینه noindex برای اینکس نکردن یه سری محتوای خاص
  • امکان اضافه کردن عنوان، توضیحات متا و ریچ اسنیپت
  • بهینه‌سازی صفحات AMP (اطلاعات بیشتر در مطلب amp چیست)
  • امکان تعیین نحوه پیش‌نمایش صفحه در شبکه‌های اجتماعی (نسخه پرو)

متا تگ کنونیکال: مطالب تکراری و مشابه در یک وب‌سایت باعث میشه تا ربات موتورهای جستجو گیج بشن و ندونن که به کدوم یک از مطالب مشابه یک وب‌سایت امتیاز بدن؛ در نتیجه این موضوع یه سری مشکلات به وجود میاره. متا تگ کنونیکال در این جور مواقع کاربرد داره که در مقاله متا تگ کنونیکال کاملاً به این موضوع پرداخته شده. بهتون توصیه می‌کنم در مورد تگ کنونیکال بخونید؛ چرا که استفاده‌ نادرست از این تگ، یکی از عومل پنالتی شدن سایت هست.

پلاگین‌های افزونه یواست سئو

دنبال امکانات بیشتر هستید؟ خب اگه امکانات نسخه پرمیوم این افزونه وردپرسی سئو انتظارات شما رو برآورده نکرد، می‌تونید یک گام بیشتر بردارید و برید سراغ دانلود Add-onهای یواست سئو:

  • Yoast Local SEO : بهینه سازی وبسایت‌های با کسب و کار محلی
  • Yoast Video SEO : افزونه سئو ویدیو وردپرس، با قابلیت معرفی بهتر ویدئوهای سایت به گوگل و افزایش رتبه ویدئو در نتایج جستجو
  • Yoast News SEO : برای وبسایت‌های گوگل نیوز، بهینه‌سازی مقالات خبری برای کسب رتبه بالاتر و ایندکس بهتر
  • WooCommerce SEO : برای سایت‌های فروشگاهی به جهت عملکرد بهتر و کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی

از اونجایی که یواست سئو کاملاً بومی‌سازی و فارسی‌سازی شده، می‌شه اون رو به عنوان بهترین افزونه سئو وردپرس فارسی هم محسوب کرد. خلاصه هرچی از این افزونه بگیم کم گفتیم!!!

برای دانلود رایگان افزونه وردپرس Yoast SEO، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود بهترین افزونه سئو وردپرس Yoast SEO اینجا کلیک کنید.


افزونه سئو وردپرس Rank Math (رایگان – پولی)

بهترین پلاگین سئو وردپرس رایگان Rank Math

افزونه دیگه‌ای که جا داره در لیست بهترین افزونه های سئو وردپرس ازش نام ببریم، Rank Math هست. این افزونه به هر چیزی که تو سئو داخلی سایت بهش احتیاج دارید، در دسترس شما قرار میده. بعد از نصب پلاگین باید بعد از ثبت نام به پنل این افزونه ورود کنید و در مراحل بعدی، تنظیمات رو به صورت Wizard انجام بدید.

بعد از تنظیمات اولیه با تعداد زیادی از تنظیمات از جمله مدیریت ریچ اسنیپت، انجام ریدایرکت، متا تگ‌های NoIndex، NoFollow، Noarchive، نقشه سایت، شناسایی صفحات 404 و غیره روبرو می‌شید. این‌ها تنها بخش کوچیکی از قابلیت‌های Rank Math هستند.

? راستی میدونید خطای 404 چی هست و چجوری برطرف میشه؟ مطلب رفع خطا 404 سایت راهنمای شماست.

بدون شک با گوگل سرچ کنسول کار کردید و می‌دونید که برای بررسی وضعیت سایت، باید به URL اختصاصی این کنسول وارد بشید. اما یکی از امکانات جالبی که با نصب Rank Math بدست میارید، اینه که می‌تونید بخشی از داده‌ها و آمارهای گوگل سرچ کنسول رو مستقیم در پیشخوان وردپرس سایت مشاهده کنید.

اطلاعاتی مثل کلمات کلیدی پر امتیاز، خطاهای سایت و یا تعداد impression وب‌سایت بخشی از این اطلاعات نمایشی در پیشخوان وردپرسی شما هستند. در آموزش سرچ کنسول گوگل به طور کامل به بررسی و آموزش این ابزار آنلاین پرداخته شده. با این آموزش آکادمی میزفا به راحتی مهندس سایت خودتون بشید.

محیط پلاگین سئو وردپرس rank math
محیط پلاگین سئو وردپرس rank math

بخشی از امکانات بارز افزونه سئو وردپرس Rank Math:

  • بهینه‌سازی متن براساس کلمه کلیدی
  • امکان اضافه کردن بی‌نهایت کلمه کلیدی با فیلتر مخصوص
  • امکان اضافه کردن عنوان و توضیحات متا
  • سئو عکس با ویژگی Alt و Title
  • قابلیت اضافه کردن URL کنونیکال به صورت هوشمند
  • پیشنهاد لینک‌های داخلی
  • ایجاد نقشه سایت XML
  • مانیتور خطاهای 404 و لیست آن‌ها
  • امکانات ریدایرکت هوشمند
  • امکان اصلاح فایل robots.txt
  • امکان اصلاح فایل .htaccess
  • پشتیبانی از وردپرس چندسایته
  • پشتیبانی از ووکامرس
  • ادغام با گوگل سرچ کنسول و نمایش برخی اطلاعات در پیشخوان وردپرس
  • ریچ اسنیپت و ساخت اسکیما برای معرفی بهتر سایت در نتایج موتور جستجو
  • امکان پنهان سازی بخشی از تنظیمات افزونه براساس نقش کاربر سایت (مدیر، نویسنده و ..)

برای دانلود رایگان پلاگین وردپرس Rank Math، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه وردپرس Rank Math اینجا کلیک کنید.


افزونه وردپرس All in One SEO Pack (رایگان – پولی)

افزونه سئو وردپرس All in One SEO Pack

پلاگین All In One SEO Pack رو همیشه به عنوان رقیبِ بهترین افزونه سئو وردپرس یعنی Yoast SEO معرفی می‌کنن. البته این دو تا پلاگین سئو یکی نیستن و امکانات متفاوتی دارن. افزونه All In One SEO Pack تنها افزونه رایگانی هست که به خوبی با سایت‌های فروشگاهی و تجاری (مثل ووکامرس) ادغام میشه و تا به‌ حال بیش از 2 میلیون نصب فعال داشته.

تنظیمات افزونه شامل گزینه‌های مختلفی مثل تنظیمات مرتبط با عنوان، ریچ اسنیپت، Noindex و بسیاری از گزینه‌های دیگه هست.

افزونه All In One SEO Pack امکانات خوبی رو برای بهبود سئو سایت در اختیار شما می‌ذاره و نسبت به یواست سئو customizable تره، یعنی گزینه‌های بیشتری برای سفارشی‌سازی داره.

با این افزونه می‌تونید سایت رو با گوگل آنالیتیکس ادغام کنید. گوگل آنالیتیکس یک ابزار پیشرفته برای تجزیه و تحلیل سایته که میشه با اون قدم‌های مثبتی برای بازاریابی و گسترش یک کسب و کار برداشت. اگه دنبال اطلاعات بیشتری از این ابزار هستید، در آموزش گوگل آنالیتیکس، می‌تونید اطلاعات جامع و کاملی رو به دست بیارید.

محیط افزونه وردپرسی All in One SEO Pack
محیط افزونه وردپرسی All in One SEO Pack

بخشی از امکانات بارز افزونه وردپرسی All In One SEO Pack:

  • امکان تعیین یک یا چند کلمه کلیدی
  • ایجاد نقشه سایت تصاویر و ارسال به گوگل و بینگ برای بهبود سئو تصویر
  • سازگار با سایت فروشگاهی به خصوص سایت‌های ووکامرسی
  • پشتیبانی از AMP گوگل (بارگذاری سریع صفحات در موبایل)
  • قابلیت تولید خوکار meta description یا توضیحات متا
  • پشتیبانی از گوگل آنالیتیکس
  • لینک‌های کنونیکال پیشرفته برای جلوگیری از محتوای تکراری
  • ریچ اسنیپت و اسکیما برای معرفی بهتر سایت در نتایج موتور جستجو
  • اعلان اتوماتیک به موتورهای جستجو بابت تغییرات سایت
  • قابلیت ریدایرکت الحاقیات یک صفحه به پست اصلی
  • امکان اصلاح فایل robots.txt
  • امکان اصلاح فایل .htaccess بدون FTP
  • سئو ویدئو و سئو تگ‌ها، دسته بندی‌ها و برچسب‌ها (نسخه پرو)

برای دانلود رایگان پلاگین وردپرس All In One SEO Pack، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود پلاگین وردپرس All In One SEO Pack اینجا کلیک کنید.


افزونه The SEO Framework (رایگان – پولی)

بهترین افزونه های سئو وردپرس

یک افزونه سئو وردپرس رایگان با امکانات عالی!! پلاگین The SEO Framework با بیش از 100,000 نصب فعال و امکانات رایگان و متنوع، در جایگاه‌های اولیه‌ی لیست بهترین پلاگین سئو وردپرس جا خوش کرده. البته این افزونه نسخه پرو هم داره؛ ولی تمام امکانات اصلی در همون نسخه رایگان جا داده شده. این افزونه یکی از جایگزین‌های سه افزونه قبلی هست و به ادعای سازنده، سریع‌ترین پلاگین سئو با امکانات کامل محسوب می‌شه.

فارغ از اندازه‌ کسب و کار شما، The SEO Framework مناسب همه هست. پیکربندی پلاگین به صورت اتوماتیک انجام میشه و افراد مبتدی رو درگیر خودش نمی‌کنه؛ ولی اگه حرفه‌ای هستید و سایت بزرگی رو اداره می‌کنید، تنظیمات این پلاگین برای شماست!!

افزونه The SEO Framework بدون اینکه شما متوجه بشید، در پشت پرده وظایف مختلفی رو انجام میده؛ برای مثال از ارورهای کنونیکال جلوگیری می‌کنه و یا نمی‌ذاره صفحات 404 و دسته‌بندی‌های خالی ایندکس بشن.

اگه تنظیمات و امکانات خوب این افزونه رو فاکتور بگیریم، یکی از ویژگی‌های خاص The SEO Framework اینه که از رنگ‌های مختلف برای اعلان خطاها و هشدارها به کاربر استفاده می‌کنه.

در واقع این رنگ‌ها و هشدارها رو می‌تونید در لیست نوشته‌های پیشخوان وردپرس ببینید. اما مفهوم این رنگ‌ها چیه؟

  • قرمز به معنی خطا و ارور هست که باید برطرف کنید.
  • زرد به هشدارهایی که بهتره رسیدگی بشن اشاره می‌کنه.
  • سبز به نکات مثبت پست اشاره می‌کنه.
  • اطلاعات و وضعیت هم با رنگ آبی اعلان میشن.

نسخه پرو این افزونه، شامل یه سری اکستنشن هست و امکانات کاملی رو در اختیار کاربر می‌ذاره. برای مثال اگه می‌خواید این افزونه از آنتی اسپمر هانی‌پات و یا ادغام با ابزار آنالیز گوگل پشتیبانی کنه، می‌تونید نسخه پرو افزونه The SEO Framework رو تهیه کنید.

محیط پلاگین سئو وردپرس The seo Framework
محیط پلاگین سئو وردپرس The seo Framework

بخشی از امکانات بارز پلاگین وردپرس The SEO Framework:

  • جلوگیری از ایندکس صفحات 404 و دسته‌بندی‌های خالی
  • امکان اضافه کردن متادیتا مثل عنوان و توضیحات متا
  • ساخت تگ کنونیکال و جلوگیری از تولید محتوای مشابه
  • ایجاد سایت مپ یا نقشه سایت XML
  • امکان استایل دهی به نقشه سایت
  • اعلان تغییرات سایت به موتورهای جستجو از طریق نقشه سایت
  • امکان اتصال سایت به سرچ کنسول
  • قابلیت اضافه کردن متاتگ و تعیین نحوه پیش نمایش در شبکه های اجتماعی
  • امکان ریدایرکت
  • قابلیت NoIndex، NoFollow، Noarchive کردن تمام یا بخشی از سایت
  • اکستنشن هانی‌پات به عنوان آنتی اسپم کامنت و قابلیت ادغام با گوگل آنالیتیکس (در نسخه پرو)
  • پشتیبانی از صفحات AMP، حذف کامنت کدها، مشاهده آماری وضعیت بهینه سازی سایت  (در نسخه پرو)

برای دانلود افزونه سئو وردپرس The SEO Framework، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه سئو The SEO Framework اینجا کلیک کنید.


افزونه سئو سایت وردپرس SEOPress (رایگان – پولی)

افزونه سئو سایت وردپرس

اگه دنبال بهبود سئو سایت با یک افزونه ساده و قدرتمند هستید، SEO Press یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس هست. با سئو پرس می‌تونید برای نوشته‌ها، توضیحات و عنوان متا انتخاب کنید. همینطور نحوه پیش نمایش صفحات در توئیتر و فیسبوک رو تعیین کنید، و یا سایت‌مپ تصویری و محتوایی ایجاد کنید. سئو پرس برخلاف افزونه‌ی قبلی، یعنی The SEO Framework، از امکان اضافه کردن کلمه کلیدی برای نوشته‌ها و اتصال به گوگل آنالیتیکس برخورداره.

با نسخه پرمیوم افزونه وردپرس SEOPress، میشه آمار گوگل آنالیتیکس رو مستقیم در پیشخوان وردپرس مشاهده کرد، یا میشه انواع ریدایرکت از جمله 404، 301،307 و … رو به آدرس دلخواه انجام داد. مثلا اگه تو افزونه Rank Math میشد به طور رایگان لیست خطاهای 404 رو مشاهده کرد، این امکان فقط در نسخه پرمیوم افزونه SEO Press فراهم هست.

سئو پرس تا به الآن بیش از 90,000 نصب فعال داشه و نسخه فارسی این افزونه افزایش سئو سایت، در دسترس فارسی زبانان عزیز هست.

محیط اکستنشن سئو seopress
محیط اکستنشن سئو seopress

بخشی از امکانات بارز افزونه سئو وردپرس SEOPress:

  • بهینه‌سازی متن بر اساس کلمه کلیدی
  • قابلیت ریدایرکت پست‌ها و صفحات
  • امکان اتصال سایت به سرچ کنسول
  • امکان اتصال به گوگل آنالیتیکس
  • قابلیت کنونیکال
  • ساخت نقشه سایت XML و HTML
  • قابلیت حذف /category/  در url
  • امکان ایندکس نکردن صفحات noindex
  • امکان عدم نمایش اسنیپت و تصاویر به موتور جستجو
  • امکان nofollow کردن پیوند‌ها
  • تنظیم خودکار کپشن، متن جایگزین، عنوان و توضیح مختصر برای تصاویر
  • قابلیت اپن گراف و برای تعیین نحوه پیش‌نمایش مطالب در فیسبوک
  • قابلیت توئیتر کارد برای تعیین نحوه پیش‌نمایش مطالب در  توئیتر
  • سئو ووکامرس (نسخه پرو)
  • امکان اطلاح فایل Robots.txt (نسخه پرو)
  • امکان ایجاد نقشه سایت XML برای ویدیو (نسخه پرو)
  • ساخت اسکیما گوگل (مثل نمایش منو، پرسش و پاسخ و … در نتایج جستجو گوگل )(نسخه پرو)
  • اسکن سایت و شناسایی خودکار ارور 404 (نسخه پرو)
  • مشاهده آماری اطلاعات ابزار google analytics در پیشخوان وردپرس (نسخه پرو)

برای دانلود رایگان پلاگین وردپرس SEOPress، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه سئو سایت وردپرس SEOPress اینجا کلیک کنید.


پلاگین سئو وردپرس Squirrly SEO (رایگان – پولی)

Squirrly SEO یکی از بهترین پلاگین سئو وردپرس

افزونه Squirrly SEO حس متفاوتی از کار با افزونه سئو وردپرس رو به کاربر منتقل می‌کنه؛ کلا بگم مکانیسمش فرق داره! درواقع بقیه افزونه های سئو در  قبال ارائه یکسری امکانات، در مقابل شما رو به حال خودتون رها میکردند. اما افزونه Squirrly SEO بیشتر ایده‌آل افرادیه که متخصص سئو نیستند و با ابزارهای تجزیه و تحلیل عملکرد سایت سر و کار ندارند.

این افزونه بهینه سازی سئو، بعد از تعیین کلمه‌های کلیدی موردنظر برای هر نوشته، شروع به آنالیز متن می‌کنه و اگه هرکدوم از فاکتورها رو رعایت کنید، یک چراغ سبز روشن میشه. البته در حال حاضر که این مقاله داره نوشته میشه، این قابلیت با آیپی ایران امکان پذیر نیست و باید به قند/شکن متصل بشید.

به گفته سازندگان Squirrly SEO، این افزونه حکم waze رو برای رسیدن به مقصد داره. کافیه کلمات کلیدی هدف رو مشخص کنید تا با آمار و راهنماهای این پلاگین به رتبه یک گوگل برسید!

برای مثال در این افزونه میشه یک یا چند کلمه کلیدی که ترند هستند رو به عنوان کلمات کلیدی هدف انتخاب کرد و بعد از ذخیره اون‌ها در briefcase، رتبه سایت رو با توجه به رقبا مانیتور کرد. در واقع ابزاری در افزونه هست که محتوای سایت‌های رقیب رو آنالیز می‌کنه. همچنین بخشی در این افزونه وجود داره که بعد از وارد کردن صفحات هدف (Focus Pages)، یکسری متدهای خاص در اون صفحات اعمال میشه تا رتبه بالاتری بدست بیارن.

Squirrly به عنوان یک افزونه بهینه سازی سئو با ساختار متفاوت، تا حالا 20,000+ نصب فعال داشته.

محیط افزونه وردپرس Squirrly SEO
محیط افزونه وردپرس Squirrly SEO

امکانات بارز پلاگین سئو وردپرس Squirrly SEO:

  • تجزیه و تحلیل متن براساس کلمه کلیدی
  • امکان اضافه کردن متا دیتا و اسنیپت
  • ارائه گزارش هفتگی از سئو سایت
  • گزارش اماری از سوشال سیگنال و رتبه گوگل
  • امکان جستجوی کلمه کلیدی و آنالیز آن‌ها (منبع داده‌ها از سرویس SEMrush و شبکه‌های اجتماعی)
  • پشتیبانی از تنظیم گوگل سرچ کنسول و ابزار آنالیتیکس
  • اضافه کردن لینک کنونیکال به تمامی صفحات
  • ایجاد نقشه سایت XML و پینگ آن با گوگل و بینگ
  • امکان تعیین favicon در کنار نام صفحه در تب مرور
  • سازگاری با سایت‌های فروشگاهی و امکان ادغام با افزونه‌های مرتبط با این‌گونه سایت‌ها
  • اعلان خطاهای 404 و مشکلات سئو
  • دارای اپن گراف برای تعیین پیش‌نمایش مطالب در فیسبوک
  • امکان تعیین Twitter Card برای تعیین پیش‌نمایش مطالب در توئیتر

برای دانلود افزونه وردپرس Squirrly SEO، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود پلاگین سئو سایت وردپرس Squirrly SEO اینجا کلیک کنید.


افزونه بهینه سازی سایت وردپرس Rankie (پولی)

افزونه WP Rankie

افزونه‌های کمی هستند که به ما در زمینه کلمات کلیدی کمک کنند تا بتونیم یک تجزیه و تحلیلی روی کیوردها داشته باشیم، البته افزونه‌هایی هم هستند که به طور رایگان و غیررایگان این پروسه رو انجام بدن. افزونه Rankie در واقع یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس برای تعیین کلمه کلیدی، ردیابی رتبه سایت و مشاهده آمار سایت در گوگل محسوب میشه.

بعد از نصب این افزونه، یه سری کلمات کلیدی رو انتخاب می‌کنید و اون‌ها رو در یک گروه خاص قرار می‌دید. برای انتخاب کلمات کلیدی، بهتره از منوی research کمک بگیرید. در این بخش بعد از درج کلمه کلیدی موردنظر، ده‌ها کلمه کلیدی مکمل اون توسط سرویس google search suggest پیشنهاد میشه. بعد از تعیین کلمات کلیدی مورد نظر و گروه‌بندی‌های متفاوت،  امکان مشاهده آمار دقیق هر کلمه کلیدی و مطالبی که در اون زمینه موفق بودند، وجود داره.

راستی یک سوال: ابزاری مثل گوگل ترندز آیا همین کار افزونه رو انجام میده؟ در نظرات به ما بگید و خوشحال میشیم که نظرتون رو بدونیم.

محیط افزونه سئو سایت وردپرس rankie
محیط افزونه سئو سایت وردپرس rankie

امکانات بارز افزونه سئو سایت وردپرس Rankie:

  • پیگیری رتبه هر کلمه کلیدی در گوگل
  • امکان مشاهدی نموداری عملکرد سایت در بازه زمانی دلخواه
  • امکان مشاده اماری عملکرد سایت براساس هر کلمه کلیدی اضافه شده
  • دانلود آمار و گزارش دقیق عملکرد سایت در قالب PDF
  • امکان ارسال گزارش روزانه از رتبه و عملکرد سایت
  • ابزار جستجوی کلمه کلیدی براساس جستجوی کاربران در تمامی زبا‌ن‌ها
  • پیشنها کلمه کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده توسط شما براساس پشنهادات گوگل
  • استفاده از 4 متد مختلف برای تعیین جایگاه سایت براساس کلمات کلیدی

از اونجایی که افزونه Rankie نسخه رایگان نداره، برای دانلود و استفاده از این افزونه باید نسخه پرمیوم رو از مارکت خریداری کنید.


افزونه All In One Schema Rich Snippets (رایگان – پولی)

افزونه ریچ اسنیپت All In One Schema Rich Snippets

تا اینجای مطلب چند تا افزونه سئو برای وردپرس معرفی کردیم که میشه گفت تقریباً امکانات کاملی داشتند. درواقع هدف، نصب یک پلاگین با امکانات کامل هست تا نصب چندین و چند افزونه؛ دلیلش رو هم که میدونید! کاهش سرعت سایت یکی از نتایج نصب تعداد زیادی افزونه وردپرسی هست.

البته اگه تعداد افزونه‌های فعال در وب‌سایت شما چندان زیاد نیست، ولی همچنان بخاطر سرعت پایین، مشتری می‌پرونید، بهتون پیشنهاد می‌کنم با بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس آشنا بشید. ولی اینجا می‌خوام در مورد یک افزونه تخصصی صحبت کنم. همیشه توصیه میشه تا جای ممکن در نصب افزونه زیاده‌روی نکنید؛ ولی اگه دنبال ساخت ریچ اسنیپت هستید، چی کار باید کرد؟

پیشنهاد ما All In One Schema Rich Snippets هست. مجدد بهتون پیشنهاد می‌کنم برای استفاده از این قابلیت به روش‌های مختلف، مقاله  استفاده از rich snippet مطالعه بفرمایید.

استفاده از قابلیت اسکیما و ریچ اسنیپت، یکی از عواملی هست که مستقیم روی سئو و جلب موتورهای جستجو از جمله گوگل مؤثر هست. در حال حاضر محبوب‌ترین افزونه‌ای که از نشانه‌گذاری اسکیما استفاده می‌کنه، افزونه All In One Schema Rich Snippets هست و تا به حال نزدیک به 100,000 نصب فعال داشته. بخاطر همین میشه All In One Schema Rich Snippets رو به عنوان یکی از بهترین افزونه سئو در وردپرس در نظر گرفت.

با این افزونه می‌تونید انواع اسکیما محصول، خدمات، Review، حوادث و اتفاقات، دستور پخت و غیره بسازید. مثلا اگه یک سایت آشپزی دارید، می‌تونید کاری کنید که کاربر بعد از سرچ کلمه “طرز تهیه سمبوسه” دستور غذای این غذا رو در نتایج جستجو (با معرفی لینک مطلب) ببینه، البته این یک مثال خوشمزه بود ? .

خلاصه با این افزونه در نتایج جستجو بدرخشید.

محیط افزونه All In One Schema Rich Snippets
محیط افزونه All In One Schema Rich Snippets

امکانات بارز افزونه All In One Schema Rich Snippets:

  • امکان سفارشی سازی ظاهر ریچ اسنیپت
  • اضافه کردن نشانه گذاری اسکیما با پر کردن کادر ریچ اسنیپت
  • پشتیبانی از انواع محتوا اسکیما از جمله ویدئو، نرم افزار، محصول، مردم و ..
  • اضافه کردن فیلد دلخواه برای ریچ اسنیپت سفارشی (نسخه پرو)
  • تعیین خودکار نشانه گذاری اسکیما برای کل وب سایت (نسخه پرو)

برای دانلود افزونه All In One Schema Rich Snippets اینجا کلیک کنید.

برای دانلود پلاگین سئو وردپرس All In One Schema Rich Snippets، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه وردپرس All In One Schema Rich Snippets اینجا کلیک کنید.


افزونه رایگان سئو وردپرس Broken Link Checker (رایگان)

Broken Link Checker

توجه به صفحات 404 مثل بکاپ گیری سایت، گاهاً جدی گرفته نمیشه. در مطلب بهترین افزونه بک آپ گیری وردپرس در مورد تهیه پشتیبان از سایت و عواقب عدم بکاپ گیری توضیح دادیم؛ اما در این مطلب هدف معرفی بهترین افزونه سئو وردپرس برای کسب رتبه بهتر هست. توجه به صفحات 404 شاید در حواشی بهش پرداخته بشه؛ اما وقتشه برای افزایش رتبه سایت و جلوگیری از از تجربه بد توسط کاربر، به این موضوع بپردازید.

Broken link یا لینک های خراب، آدرس‌هایی از یک وب‌سایت هستن که وجود ندارن و راه به جایی نمی‌برن. برای مثال اگه یه صفحه‌ای از سایت رو حذف کنید؛ اما اون صفحه همچنان در نتایج جستجو باقی بمونه، کاربر بعد از کلیک روی اون لینک با صفحه 404 روبرو میشه. تأکید می‌کنم که گوگل اصلاً اصلاً ازین اتفاق خوشش نمیاد و این موضوع تأثیر بدی روی سئو وب‌سایت می‌ذاره (در مطلب خطا 404 به این موضوع اختصاص داده شده).

افزونه Broken Link Checker تا به الآن بیش از 700,000 نصب فعال داشته و بهترین افزونه برای بررسی و اصلاح لینک‌های نامعتبر و خراب هست. بلافاصله بعد از نصب این افزونه زیر و بم وب‌سایت برای یافتن لینک‌های نامعتبر و خراب اسکن میشه.

در آخر لیستی از لینک‌های نامعتبر نمایان میشن که می‌تونید اقدامات لازم رو روی هر کدوم انجام بدید؛ مثلا یک URL رو اصلاح کنید و یا اون رو حذف کنید.

محیط افزونه سئو broken link cheker
محیط افزونه سئو broken link cheker

امکانات بارز افزونه بهینه سازی سایت Broken Link Checker:

  • نظارت لینک صفحات، نوشته‌ها، نظرات و فیلدهای دلخواه
  • شناسایی لینک‌های نامعتبر
  • شناسایی ریدایرکت‌‌ها و تصاویر ناموجود و از دست رفته
  • قابلیت Edit یا اصلاح لینک‌ها به طور مستقیم از خود افزونه
  • قابلیت جستجو و فیلتر لینک‌ها براساس URL، انکر تکست و …
  • اعلان مشکلات از طریق پیشخوان وردپرس یا ایمیل
  • امکان تغییر ظاهر لینک‌های خراب در پست‌ها
  • امکان جلوگیری از دنبال کردن یا follow لینک‌ها خراب توسط موتورهای جستجو برای

برای دانلود افزونه رایگان وردپرس Broken Link Cheker، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه رایگان وردپرس Broken Link Cheker اینجا کلیک کنید.


پلاگین سئو وردپرس Internal Link Juicer (رایگان و پولی)

افزونه سئو داخلی وردپرس Internal Link Juicer
افزونه سئو داخلی وردپرس Internal Link Juicer

لینک سازی داخلی یکی از موارد بسیار مهم در سئوی یک سایت خوب هست. البته بهتره لینک سازی داخلی به صورت دستی و هوشمندانه صورت بگیره؛ ولی بعضی وقت‌ها تو بعضی از سایت‌ها نیازه که این کارها اتوماتیک توسط یک افزونه‌ی سئو لینک سازی مثل Internal Link Juicer انجام بشه، چرا؟
چون سرعت کار بالا میره و همینطور در آینده کنترل بیشتری روی تغییر و حذف و …. لینک های داخلی دارید.

برای دانلود افزونه وردپرس Internal Link Juicer، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه وردپرس Internal Link Juicer اینجا کلیک کنید.


افزونه رایگان وردپرس Ultimate Nofollow (رایگان)

Ultimate Nofollow

تصور کنید یک محتوای خوب رو مینویسید اما یکسری کلمات رو به سایت‌های نامرتبط لینک میدید (لینک خارجی). احتمالا میدونید که با این کار به سایت مقصد اعتبار بخشیده میشه، اما اگه این لینک‌سازی‌ها غیرطبیعی انجام بشه و به سایت‌های نامعتبر لینک بشه خود همین موقوله، تأثیر منفی روی سئو سایت میذاره.

در این مواقع از دستور rel=”nofollow”در کد HTML استفاده میشه. این کد به این معنیه که موتور جستجو پیگیر این لینک خارجی نباشه و در واقع با این عمل حسن نیت به موتور جستجو نشون داده میشه.

اختصار به این صورت بود، ولی این موضوع جای صحبت بسیاری داره چرا که nofollow حتی برای برخی وبسایت‌ها که به طور غیرطبیعی از سایت‌های دیگه لینک می‌خورن می‌تونه دردسر ساز باشه! پس بهتون توصیه می‌کنم برای افزایش اطلاعات seo به مطلب تاثیر لینک نوفالو در سئو سر بزنید و استفاده کنید.

از اونجایی که درج دستور nofollow خودش بخشی از مباحث مهم در سئو هست، می‌خوام افزونه Ultimate Nofollow رو بهتون معرفی کنم. با این افزونه نیازی نیست که بعد از درج هر لینک خارجی وارد کد بشید و دستور نوفالو رو درج کنید؛ اینجوری که خیلی وقت‌گیر میشه…

با افزونه Ultimate Nofollow یک چک‌باکس به پنجره درج پیوند اضافه میشه و می‌تونید گزینه nofollow رو انتخاب کنید. در نهایت دستور nofollow به طور اتوماتیک به کد اضافه میشه. به همین راحتی!

محیط افزونه ultimate nofollow
محیط افزونه ultimate nofollow

امکانات بارز افزونه سئو برای وردپرس Ultimate Nofollow:

  • اضافه کردن چک باکس nofollow موقع تعیین لینک
  • اضافه یا حذف کردن تگ nofollow از تمامی لینک‌های بخش دیدگاه سایت
  • آپشن nofollow برای تمامی لینک‌های بلاگرول یا یک لینک بلاگرول خاص
  • دارای چندین شورت کد nofollow

برای دانلود پلاگین رایگان وردپرس Ultimate Nofollow، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه رایگان وردپرس Ultimate Nofollow اینجا کلیک کنید.


اکستنشن سئو وردپرس WordLift (پولی)

افزونه هوش مصنوعی در وردپرس WordLift

در دوره‌ای هستیم که مباحث سئو بیشتر و بیشتر میشن و از طرفی موتورهای جستجو هوشمندتر عمل می‌کنند. چه خوب که خودمون هم با هوش مصنوعی کارها رو پیش ببریم. افزونه WordLift یکی از بهترین افزونه های هوش مصنوعی وردپرس شناخته میشه؛ اما دلیل معرفی WordLift میون بقیه افزونه های سئو وردپرس اینه که این افزونه قادر هست تا با قدرت هوش مصنوعی به بهبود سئو سایت کمک کنه!

افزونه شامل یک گراف دانش هست که می‌تونه با متون وب‌سایت خودشو توسعه بده. در واقع هر کدوم از نوشته‌های وبسایت، نقش یک Note رو برای گراف دانش این افزونه سئو ایفا می‌کنه. جالب‌تر این که WordLift برای هرکدوم از نوشته‌های وبسایت یک آیدی منحصربه‌فرد ثبت می‌کنه و این آیدی به گوگل هم معرفی میشه.

بعد از نصب  wordlift و فعالسازی کد خرید، یک ویجت در کنار صفحه‌ ویرایش نوشته نمایان میشه. در این ویجت، اطلاعات متن توسط تکنولوژی پردازش زبانی دسته‌بندی میشن و وظیفه شما ارتباط این اطلاعات با همدیگه هست. در مرحله بعدی هوش مصنوعی و گراف دانش این افزونه وارد عمل میشن.

ممکنه بپرسید گراف دانش چه کمکی میکنه؟ این گراف دانش یه سری پیشنهادات برای تکمیل و بهینه سازی متون ارائه میده. درواقع این پیشنهادات می‌تونن شامل نکات، تصاویر، لینک‌های مرتبط و .. براساس ساختار متن شما باشند.

افزونه Wordlift تابحال بیش از 600 نصب فعال داشته.

محیط اکستنشن سئو سایت وردپرس WordLift
محیط اکستنشن سئو سایت وردپرس WordLift

امکانات بارز افزونه وردپرس wordlift:

  • تلفیق فرآیند نوشتن با واقعیت های قابل اعتماد و متنی
  • امکان تعیین کلمات کلیدی هدف برای کل وبسایت
  • پربار کردن محتوا با تصاویر، لینک‌ها و محتوای مرتبط
  • تشویق خوانندگان سایت به دنبال کردن محتوای مرتبط
  • تولید محتوای سازگار با نشانه گذاری اسکیما
  • امکان ساخت ویکی پدیا شخصی
  • تعیین متادیتا برای اشتراک گذاری و یا فروش و توزیع محتوا

برای دانلود افزونه سئو وردپرس WordLift ، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه وردپرس WordLift اینجا کلیک کنید.


افزونه رایگان سئو سایت وردپرس Site Kit by Google (رایگان)

Site Kit by Google

تابه‌حال ابزارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل وب‌سایت‌ها از سمت شرکت بزرگ گوگل ارا‌ئه شده که بدون شک حداقل با یکی از این ابزارهای آنلاین آشنا کار کردید. گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و گوگل اینسایت از جمله این ابزارهای مهم محسوب میشن.

خوشبختانه در سایت میزفا به تک تک این ابزارها پرداخته شده و می‌تونید در منو سایت قسمت سئو این ابزارها رو پیدا کنید و در موردشون بخونید. برای مثال برای تست سرعت و عملکرد سایت می‌تونید از ابزار قوی Google PageSpeed Insights کمک بگیرید. بهتون توصیه میکنم در این رابطه مطلب ابزارهای آنلاین تست سرعت سایت دنبال کنین.

اینا رو گفتم تا به این نتیجه برسیم که با توجه به پراکنده بودن هرکدوم از ابزارهای آنلاین تجزیه و تحلیل سایت، خیلی جالب میشه اگه اطلاعات و امار ابزارهای گوگل همگی در داشبورد وردپرس در دسترس باشن…

به همین منظور Site Kit که به طور مستقیم توسط کمپانی گوگل ارائه شده به کمک وبمسترها اومد. با این افزونه آمار و وضعیت وبسایت به تعبیر ابزارهای گوگل، یکجا در پیشخوان وردپرس در دسترس قرار میگیرن.

پس اگه از آنالیز سرعت و ترافیک سایت لذت میبرید و دنبال موفقیت در افزایش رتبه سئو هستید، بدون شک افزونه Site Kit بهترین افزونه سئو وردپرس برای شماست.

راستی اگه به واسطه یکسری افزونه های سئو مثل Rank Math، آمار سرچ کنسول و یا بقیه ابزارهای گوگل رو در پیشخوان وردپرس ادغام کردید، باید بگم که به گفته سازندگان افزونه Site Kit، از این نظر اختلالی وجود نداره؛ یعنی میتونید از Site Kit در کنار سایر افزونه های مشابه استفاده کنید.

این افزونه تابحال بیش از 200,000 نصب فعال داشته.

محیط افزونه Site Kit By Google
محیط افزونه Site Kit By Google

امکانات بارز افزونه سئو وردپرس Site Kit by Google:

  • جمع آوری اطلاعات ابزارهای گوگل
  • امکان مشاهده آمار و نمودار سایت در پیشخوان وردپرس
  • اطلاعات و امار کل سایت یا به تفکیک هر نوشته
  • پشتیبانی از سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، گوگل اینسایت، AdSense،Tag Manager و Optimize

برای دانلود رایگان پلاگین وردپرس Site Kit، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود رایگان افزونه سئو وردپرس Site Kit اینجا کلیک کنید.


افزونه w3 total cache (رایگان – پولی)

بهترین افزونه کش وردپرس W3 Total Cache

W3 Total Cache تابه‌حال بیش از 1میلیون نصب فعال داشته. اما رمز موفقیت این افزونه چیه؟ این افزونه همونطور که از اسمش مشخصه به طور تخصصی روی Cache کردن سایت تمرکز داره و در واقع همیشه جزء بهترین افزونه‌های کش سایت معرفی میشه. خب شاید بپرسید افزونه کش چه ارتباطی با بهترین پلاگین سئو وردپرس داره؟

در مطلب کش شدن سایت راجع به مکانیسم این تکنولوژی صحبت شده. در واقع به واسطه کش شدن دیگه نیازی نیست که سرور سایت، بارها و بارها به درخواست‌های مختلف پاسخ بده. در نتیجه با کم شدن بار سرور، سرعت پاسخگویی سایت بالا میره و از طرفی وبسایت mobile friendly تر عمل میکنه.

اگه آموزش سئو سایت میزفا رو دنبال کرده باشید به خوبی در مورد تأثیر سرعت و عمکلرد سایت روی SEO توضیح داده شده. پس نتیجه میگیریم که افزونه W3 Total Cache به واسطه‌ی عمکلردش می‌تونه علاوه بر بهبود سئو و سرعت لودینگ، باعث جلب رضایت کاربر بشه. این افزونه در دو نسخه رایگان و پرو ارائه قابل استفاده هست. اگه تمایل دارید که بیشتر راجع به افزونه‌های مرتبط با کش بدونید، مطلب بهترین افزونه کش وردپرس مختص شماست.

محیط افزونه w3 total cache
محیط افزونه w3 total cache

امکانات بارز افزونه وردپرس W3 Total Cache:

  • سازگار با هاست مشترک، هاست مجازی و کلاستر و هاست‌های اختصاصی
  • قابلیت بارگذاری تنبل تصاویر یا  Lazy Loading
  • امکان کش در نسخه موبایل
  • امکان کش مرورگر در سمت کاربر
  • کش تمام جوانب سایت (کدها، صفحات، پشت‌ها، آبجکت‌های دیتابیس و …)
  • Minify یا کوچک سازی کدهای  HTML، JS، CSS
  • کوچک سازی کدهای جاوا اسکریپت و CSS
  • پشتیبانی از صفحات AMP و SSL
  • دارای امکانات امنیتی
  • امکان ادغام با پروکسی معکوس مثل  Nginx و Varnish
  • پشتیبانی از CDN  (توضیح در CDN چیست)
  • امکان مشاهده آمار پیشرفته از عملکرد سایت (نسخه پرو)

برای دانلود اکستنشن سئو وردپرس W3 Total Cache، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه وردپرس W3 Total Cache اینجا کلیک کنید.


افزونه رایگان وردپرس LiteSpeed (رایگان)

بهترین پلاگین برای افزایش سرعت وبسایت وردپرس فارسی

اگه بهترین افزونه برای افزایش سرعت وبسایت وردپرس، Litespeed cache نباشه؛ ولی قطعاً یکی از بهترین‌هاست. این افزونه‌ رایگان و اوپن سورس با بیش از 800 هزار نصب فعال، با تمام افزونه‌های مشهور مثل یواست سئو، افزونه ووکامرس و bbPress سازگاری داره و از وردپرس چند سایته (شبکه) به خوبی پشتیبانی می‌کنه. پس خیالتون از این بابت جمع باشه.

پلاگین برای بهبود سرعت سایت وردپرس زیاده؛ ولی Litespeed cache جزء اون‌هاییه که به قول معروف All-In-One یا پک کامل هست. لایت اسپید کش با اختصار LSCWP از ویژگی‌های بهینه‌سازی و کش در سطح سرور استفاده می‌کنه. راز تأثیر فوق‌العاده افزونه Litespeed cache برای بهبود عملکرد سایت اینه که مکانیزم کش کردن تو خود وب سرور Litespeed cache قرار داره که همین موضوع باعث می‌شه تا نیازی به لایه‌ی پراکسی معکوس نباشه.

حالا شاید بپرسید پراکسی معکوس چیه؟ پراکسی معکوس یه جور پراکسی سرور محسوب می‌شه، با این تفاوت که درخواست‌ها و منابع کاربران رو از بیرون شبکه داخلی دریافت و در نهایت به یک یا چند سرور هدایت می‌کنه. دونستن این نکته شاید شما رو برای دانلود افزونه Litespeed cache قانع نکنه، اگر اینطوره پس با جمع بندی زیر بیشتر با این پلاگین آشنا بشید.

ویژگی‌های اصلی نسخه رایگان افزونه وردپرس Litespeed cache: 

  • بهینه سازی عکس به دو روش Lossless و Lossy
  • به حداقل رساندن کدهای جاوااسکریپت و html/css
  • ترکیب یا به حداقل رساندن کدهای CSS و JS
  • قابلیت lazy loading عکس‌ و iframe
  • پشتیبانی از CDN چندگانه
  • بارگذاری CSS و JS به طور غیرهمزمان
  • رابط کاربری آسان و جذاب
  • تنظیمات ساده و پیشرفته
  • بهینه سازی امتیاز سرعت سایت
  • کش OPcode (کتابخانه‌ای برای افزایش سرعت پردازش کدهای PHP)
  • پشتیبانی از وردپرس چند سایته (شبکه)
  • بهره از Cloudflare API
  • پشتیبانی از فرمت تصویر WebP
  • قابلیت Import/Export تنظیمات
  • QUIC.cloud CDN Cache رایگان (تنها سرویس CDN که می‌تونه به طور دقیق صفحات داینامیک رو ذخیره کنه)

? البته ما در دوره افزایش سرعت سایت وردپرس در آکادمی میزفا کامل درباره این افزونه صحبت کردیم.

برای دانلود پلاگین رایگان سئو وردپرس LiteSpeed Cache for WordPress، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه وردپرس LiteSpeed اینجا کلیک کنید.


افزونه رایگان سئو سایت وردپرس Redirection (رایگان)

بهترین افزونه ریدایرکت وردپرس

تعداد نصب فعال: بیش از 2 میلیون 

افزونه ریدایرکشن (Redirection) معروف ترین و بهترین افزونه ریدایرکت وردپرس شناخته می‌شود. مهم‌ترین امکانات این افزونه امکان مدیریت ریدایرکت های 301 و رهگیری ارورهای 404 سایت هست. یکی از مزیت‌های دیگه افزونه ریدایرکشن قابلیت تعیین شرط برای ریدایرکت و تغییر مسیر آدرس‌هاست؛ به مثلا می‌تونید تعیین کنید که ریدایرکت آدرس A به B تنها برای کاربران لاگین شده در سایت انجام بشه!

آیا در وردپرس از یک افزونه ریدایرکت دیگه‌ای استفاده می‌کنید و تعداد زیادی آدرس با همان افزونه ریدایرکت شده‌؟ اگه شرایط چنین است و تمایل دارید که افزونه Redirection رو جایگزین اون کنید، باید بگم که با قابلیت import فایل CSV، .htaccsess و JSON می‌توانید به راحتی از افزونه قبلی به افزونه جدید مهاجرت کنید.

مهم‌ترین امکانات افزونه سئو وردپرس Redirection:

  • ریدایرکت 301، 302، 303، 304، 307، 308
  • گروهبندی ریدایرکت ها
  • امکان تغییر مسیر آدرس موردنظر به نوشته های تصادفی
  • امکان انطباق یا نادیده گرفتن کوئری پارامترهای آدرس
  • مانیتور خطاهای 404
  • پشتیبانی از وب سرور آپاچی و nginx
  • سیستم Import و Export فایل CSV .htaccsess و JSON
  • امکان استفاده از Regex * یا عبارات منظم در ریدایرکت
  • ریدایرکت شرطی براساس مرورگر، آیپی، نقش کاربر، سرور، نوع صفحه و …

* regex یا عبارات منظم: regex مخفف عبارت Regular Expression می‌باشد. این عبارات رشته ای از کاراکترها هستند که الگویی از جستجو رو نشان میدن.

برای دانلود افزونه رایگان وردپرس Redirection، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه رایگان سئو وردپرس Redirection اینجا کلیک کنید.


افزونه بهینه سازی سایت وردپرس Smush (رایگان- پولی)

بهترین افزونه سئو وردپرس

صحبت از افزونه کاهش حجم تصاویر که میشه، بدون شک افزونه اسموش حرف اول رو میزنه! صحبت از افزایش سرعت سایت که میشه، این افزونه به عنوان یکی از افزونه های مفید خودنمایی می‌کنه! این افزونه یک نعمته چون که بخاطر  تأثیری که روی سئو داره می‌تونه به عنوان یک افزونه سئو برای وردپرس هم معرفی بشه!

پلاگین Smush بخاطر ویژگی‌های خوبش تا بحال بیش از 1میلیون نصب فعال داشته؛ با این افزونه تصاویر آپلودی سایت بدون افت کیفیت مشهود بهینه میشن؛ در نتیجه زمان بارگذاری سایت پایین میاد و سرعت سایت بالا میره ?.

البته افزونه های زیادی هستند که در این فیلد فعالیت کنند ولی Smush یکی از برترین هاست.
? مطلب مرتبط : مقاله بهترین افزونه بهینه سازی تصویر در وردپرس

البته امکانات اسموش به بهینه سازی تصاویر و حتی GIF محدود نمیشه. ویژگی بسیار خوب اسموش، توانایی شناسایی تصاویری هست که تابه‌حال عامل افت سرعت سایت بودند!

یک قابلیت کاربردی دیگه از اسموش، امکان اعمال لیزی لود روی بارگذاری صفحات هست؛ اینجوری نیازی نیست که با باز شدن سایت، تک تک تصاویر یک صفحه لود بشند! پیشنهادم اینه که مبحث مهم و جالب لیزی لود چیست رو مطالعه کنید.

محیط افزونه smush
محیط افزونه smush

امکانات بارز افزونه سئو تصاویر وردپرس Smush :

  • بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر با متد Losseless یا بدون افت کیفیت
  • پشتیبانی از  فرمت PNG، JPEG و GIF
  • امکان تغییر size و ابعاد تصاویر
  • قابلیت لیزی لودینگ یا بارگذاری آهسته (طبق ترجمه افزونه)
  • شناسایی تصاویر کاهنده سرعت سایت
  • امکان بهینه سازی تصاویری که در کتابخانه رسانه وردپرس نیستند
  • امکان ادغام با بلوک ویرایشگر گوتنبرگ
  • سازگاری با وردپرس چند سایته
  • پردازش تصاویر با حجم نهایت 5 مگابایت در نسخه رایگان (رفع محدودیت در نسخه پرو)
  • تبدیل فرمت تصاویر به فرمت webP – فرمت محبوب گوگل و با حجم کمتر (نسخه پرو)

برای دانلود افزونه سئو تصاویر وردپرس Smush، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه سئو تصاویر وردپرس Smush اینجا کلیک کنید.


افزونه خطرناک ⛔ All 404 Redirect to Homepage (رایگان) نصب نکنید

افزونه ریدایرکت صفحات 404

تعداد نصب فعال: بیش از 200,000

آخرین افزونه‌ای که در لیست بهترین افزونه ریدایرکت صفحات وردپرس جای دارد، پلاگین All 404 Redirect to Homepage هست. این افزونه برای ریدایرکت تمام صفحات 404 به صفحه اصلی طراحی و عرضه شده‌. البته برای سومین بار اخطار می‌دهیم که اگه صدها و هزاران صفحه 404 دارید، نیایید همه اون‌ها رو به صفحه اصلی ریدایرکت کنید؛ بلکه صفحات 404 باید به دسته بندی مرتبط یا صفحات والد تغییر مسیر داده شوند!

علت معرفی این افزونه ریدایرکت صرفاً به معنی پیشنهاد این عمل غیرحرفه‌ای نیست، به هرحال افزونه All 404 Redirect to Homepage وظیفه‌ی خودش رو خوب انجام می‌دهد. این افزونه یک کادر رو به عنوان کادر ورود URL تعیین کرده‌ تا تمامی صفحات 404 به همان URL ریدایرکت داده بشن. حالا این URL صفحه اصلی سایت باشد، یا یک آدرس دیگه! البته قبل از هرچیز مطمئن شوید که این URL سالمه و ریدایرکت به درستی انجام میشه، در غیر اینصورت گرفتار loop یا حلقه بی نهایت از ریدایرکت می‌شید و عملکرد سایت و تجربه کاربری رو تحت تأثیر قرار میده.

مهم‌ترین امکانات افزونه:

  • امکان ریدایرکت صفحات 404 به یک URL واحد
  • لاگ صفحات 404 ریدایرکت شده به مقصد از زمان فعال سازی افزونه

جهت دانلود افزونه All 404 Redirect to Homepage اینجا کلیک نکنید.

ریدایرکت های نادرست موجب افت سرعت سایت، افت رتبه سایت و در نهایت تضعیف تجربه کاربری می‌شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی به مطلب رفع خطاهای مرتبط با ریدایرکت در gtmetrix رجوع کنید و از اشتباهات رایج جلوگیری کنید.

 

به جز افزونه سئو، چی به بهبود سایت وردپرسی کمک می‌کنه؟

سایت هایی که در زمینه سئو کمک می‌کنن گزینه خوبی هست تا شما بتونید به سئو سایت وردپرسی کمک کنید، یکی از محبوب‌ترین سایت‌ها میزفا تولز هست که کمک این سایت می‌تونید:

  • پیدا کردن رتبه سایت در هزاران کلمه کلیدی کمتر از ۳۰ دقیقه
  • پیدا کردن هـزاران کلمه مرتبط جـدیـد از گوگل
  • امکان جستجو در موبایل یا دسکتاپ
  • امکان جستجو از همه شهرهای ایران
  • رصد دقیق رقبا + انواع نمودار
  • ۱۰۰ امکان دیگه
  • “میزفا تولز” در نقش دوربین مدار بسته در نتایج گوگل برای شماست

موارد غیر افزونه برای کمک به سئو وردپرس

 

جمع‌بندی معرفی بهترین افزونه سئو برای وردپرس

افزونه‌های سئو وردپرس، ابزاری هستند برای افراد مبتدی و حرفه‌‌ای تا بیشتر و بیشتر وضعیت سئو سایت رو بهبود ببخشند. بعضی از این افزونه‌ها با اعلان‌های مختلف، به شما توی بهبود سئو کمک می‌کنند.
این افزونه‌ها با ارائه یه سری امکانات (مثل ریدایرکت یا اعلام صفحات 404) باعث میشن تا گره‌های موجود در وب‌سایت رو در زمان کوتاه‌تری برطرف کنید.

در این مطلب سعی شد تا به معرفی و بررسی بهترین افزونه سئو وردپرس بپردازیم. برای سهولت در نتیجه گیری نهایی می‌تونید با کمک لیست زیر به جمع‌بندی نهایی برسید.

بهترین افزونه‌های سئو برای سایت وردپرسی در نسخه رایگان  The SEO Framework| yoast seo | Rank Math
کامل ترین افزونه سئو  با اددان در در نسخه پرمیوم yoast seo
بهترین افزونه‌های سئو برای بهینه سازی متن براساس کلمه کلیدی yoast seo | Rank Math| All in One SEO Pack|SEOPress
بهترین افزونه‌های سئو وردپرس مناسب سایت ووکامرسی Rank Math | All in One SEO Pack
بهترین افزونه افزایش سئو سایت برای افراد بدون دانش سئو  Squirrly SEO
بهترین افزونه سئو برای انتخاب کلمات کلیدی هدف و مانیتور رتبه و عملکرد سایت Rankie
بهترین افزونه سئو مرتبط با ریچ اسنیپت و اسکیما All In One Schema Rich Snippets
بهترین افزونه بهبود سئو برای مدیریت لینک خراب Broken Link Checker
بهترین افزونه برای نوفالو کردن لینک خارجی Ultimate Nofollow
افزونه بهینه سازی سئو با هوش مصنوعی WordLift 
بهترین افزونه سئو برای ادغام آمار و ارقام ابزارهای گوگل در وردپرس Site Kit by Google
بهترین افزونه برای کش سایت و افزایش سرعت w3 total cache
بهترین افزونه برای بهینه سازی تصویر Smush 

 

? مطلب بهترین افزونه ساخت فرم در وردپرس برای شمایی که به دنبال ساخت فرم وردپرسی ساده یا پیچیده با شمایل دلخواه هستید.

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم با کمک توضیحات و نمایی از محیط هر افزونه به راحتی پلاگین ایده‌آل خودتون رو انتخاب کرده باشید و بهترین افزونه سئو برای وردپرس رو پیدا کرده باشید. راستی اگه پیشنهاد دیگه‌ای دارید، ما رو از تجربیات خودتون مطلع کنید. از شما همراهان میزفا، بابت مطالعه‌ی این مقاله تشکر می‌کنم. ?

 

نویسنده این مقاله توسط پرستو علیرضازاده / کارشناس تولید محتوا
سئو و آپدیت این مقاله توسط پوریا آریافر / متخصص و مشاور سئو

 

پرستو علیرضازاده
مشغول شدن به علایق فردی خودش یک امتیاز مثبت در زندگی است. از کودکی مشغول انجام و یادگیری هرآنچه که دوست داشتم شدم؛ چندسالی است که هنر و دنیای رنگارنگ IT بخشی از علایق و کار من بوده است. اما اکنون اینجا هستم تا هم خود یادبگیرم و هم برای شما بنویسم.

15 نظر

15 پاسخ

  1. برای بهینه سازی و سئو تصاویر کدوم افزونه رو پیشنهاد میدین؟

    1. برای سئو تصاویر، مهم‌ترین اقدام لازم نوشتن متن جایگزین یا ALT هست که نیاز به افزونه نداره. تو وردپرس موقع اضافه کردن تصویر، میشه براش متن جایگزین بنویسی.
      درباره کاهش حجم و بهینه سازی، پیشنهاد می‌کنم مقاله درباره بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت رو مطالعه کنی که کامل توضیح دادیم. ایده‌آل‌ترین روش هم اینه که به‌جای استفاده از افزونه وردپرس برای کاهش حجم تصویر، از فوتوشاپ یا ابزارهای آنلاین استفاده کنی.
      برات آرزوی موفقیت داریم

  2. برای دسته بندی عکس ها مانند سایت واا ایکس ا چه افزونه ای باید استفاده کنیم؟

    1. وقت به خیر
      من این سایت رو ندیدم؛ ولی اگه منظورت از دسته بندی، ساخت گالری تصاویر هست، می‌تونی از افزونه ساخت گالری تصاویر وردپرس مثل NextGEN Gallery یا Photo Gallery by 10Web استفاده کنی.
      نمونه این افزونه‌ها رو می‌تونی اینجا ببینی.
      موفق باشی

  3. سلام.میخوام وارد گوگل انالیتیکس بشم ولی وارد نمیشه.سرچ کردم نوشتن آی پی رو عوض کن.من وارد قسمت تغییر آی پی هم میشم ولی نمیدونم به چی تغییرش بدم و اون وی پی ان کانکشن رو متوجه نمیشم اصلا.لطفا کامل و دقیق برام بگید آی پی رو به چی باید تغییر بدم و غیر از ip چیو تغییر بدم و ip جدید رو از کجا بیارم.هیچ جا واضح توضیح ندادن و فقط گفتن ip عوض کن و درباره بقیه ش بعد از دو روز سرچ چیزی پیدا نکردم و نفهمیدم.اگه سایت یا افزونه ای که همون اطلاعات رو میده وجود داره هم معرفی کنید.مثل تعداد سرچ هر کیوورد در سایتمون.ممنون

    1. سلام
      حسین این سوال شما چه ربطی به این مقاله داشت؟
      درباره سوالت هم نمیتونیم کمکی کنیم و بهتره از سایت هایی که در این زمینه خدمات میدن سوال بپرسی.

  4. سلام
    ممنون از مقاله کاملتون
    برای یک سایت فروشگاهی که محتوا هم داره ( هم محتوای محصول و هم محتوای مقاله مجزا) چه افزونه هایی پیشنهاد میدید؟
    مثلا yoast seo pro + yoast woocammerc ؟
    یا all in one seo pack + rankie ؟
    یا all in one seo pack تنها؟
    پیشنهادتون چیه؟
    پولی بودنش هم موردی نداره؟

    1. سلام علی جان.
      من باشم از افزونه یوست رایگان استفاده میکنم.
      افزونه rankie هم کارکردی متفاوت داره و میتونید نصب کنید. البته ما در میزفا داریم یک ابزار بسیار حرفه ای تر از rankie میزنیم و یک ماه دیگه قابل استفاده خواهد بود.

  5. سلام ممنون میشم اگر به سایت بنده هم سر بزنید و نظر بدید.

  6. سلام و ارادت
    در صورتی که 2 یا چند افزونه به صورت همزمان نصب بشه آیا مشکلی پیش میاد ؟
    و اینکه لطفا افزونه یا افزونه های پیشنهادی خودتون رو برای سایت ووکامرسی بفرمایید .
    سپاس فراوان .

    1. سلام علی عزیز.
      پیشنهاد ما برای هر سایتی فرق داره برای همین یک افزونه معرفی نکردیم و چند تا معرفی کردیم. هر کدوم یک سری مزایا و معایب دارن و باید بررسی کنید و ببینید کدوم مناسب نیاز کسب و کار شما هست.
      بستگی داره کدوم افزونه ها باشن، همینطور سایت شما چه افزونه هایی داره. تداخل رو نمیشه کلی گفت و باید کیس به کیس گفت. مثلا پیشنهاد نمیشه افزونه یواست سئو با افزونه Rank Math نصب کنید.
      موفق باشی.

  7. خیلی عالی و فوق العاده و کاربردی بود . ممنون از زحماتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=