15 تا از بهترین ابزارهای مانیتورینگ وب سایت

چگونه آپتایم (Uptime) یک هاست را بررسی کنیم؟

ابزارهای مانیتورینگ سایت
مانیتورینگ سایت

هیچ چیز بدتر از آن نیست که وب سایت شما داون (Down) شود و شما از شخصی دیگر از این مطلب را مطلع بشوید. داون شدن یعنی چه؟ یعنی اینکه یک مدت زمانی چه بصورت عمدی و چه بصورت غیر عمدی سرور سایت شما قادر به انجام سرویس دهی نیست یعنی فعلا سیستم بنا به مشکلاتی کار نمیکند حال ممکن است این مشکل سخت افزاری، نرم افزاری و یا به خاطر حملات سایبری باشد. وقتی هم که سرور شروع به کار می‌کند اصولا گفته می‌شود که  سرور UP شده است. بنده به عنوان مهندس سئو، خیلی جدی زمان داون بودن را در نظر میگیرم چرا که می‌تواند در تمام فاکتورهای مهم نظیر بازاریابی، تجربه کاربری ، سئو سایت و در نهایت فروش محصولات و یا ارائه خدمات تاثیر بگذارد. زمان داون شدن را Downtime می‌گویند، Downtime می‌تواند بر روی شرکت یا نام تجاری شما در بسیاری از راه های مختلف مانند فروش از دست رفته، و تصور بد برای مشتریان جدید، مشتریان وفاداری، و اعتبار کلی سایت شما تاثیر بگذارد. امروز ما می‌خواهیم با بررسی 15 ابزار آپتایم سایت یا تقریبا همان ابزارهای مانیتورینگ هاست و سرور کمکی بر مدیریت بحران روی سایت ها داشته باشیم تا بتوانید به فعالیت بهتر در کسب و کار خود ادامه دهید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما آنلاین و بدون هیچ مشکلی در 24 ساعت شبانه روز اجرا می‌شود.

مت مولنوه درباره داون شدن سرورها می گوید:

من فکر می کنم که تمام خدمات خرابی دارند . مهم نیست که چقدر اماده باشید، هرچه قدر سیستم های زیادی داشته باشید و یا ممیزی داشته باشید، گاهی یک رویداد مانند جغد شوم ایجاد می‌شود که کاملا متفاوت از آنچه است قبلا تجربه کرده‌اید. حتی برای گوگل نیز اتفاق می‌افتد و کاملا طبیعی است!

تاثیر داون شدن سرور بر روی سایت

هنگامی که سایت شما داون می‌شود، هر ثانیه آن در downtime شمارش می‌شود. در اسفند 1395 سایت آمازون (Amazon.com) حدود 20 دقیقه داون شد. خرده فروشی های اینترنتی تخمین می‌زنند که داون 20 دقیقه‌ای آمازون، حدود 3.75 میلیون دلار باعث ضرر به این شرکت شده است. درست است که همه این اعداد تخمین است، اما می‌توانید ببینید که چطور همه چیز شروع به اضافه شدن به هزینه ها می شود. به ویژه هنگامی که آن یک سایت تجارت الکترونیک بزرگ باشد. هر چند ارائه کنندگان CDN می‌تواند بسیار در این امر کمک کند و اگر سرور داون شود برخی از آنها به شکل موقت در یک بازه زمانی کوتاه نیازهای کاربران را رفع می‌کنند البته باید دقیق‌تر درباره این موضوع بدانید بنابراین حتما مقاله جامع و مفید ما با موضوع CDN چیست و دلایل استفاده از CDN را بخوانید. حال به تاثیر دقیق‌تر داون شدن یک سرور بر روی فعالیت کسب و کارها می‌پردازیم.

  1. فروش
    براساس تحقیقات IDC ، در میان1000 شرکت پولدار ، کل هزینه های ناشی از داون ناخواسته در سال مبلغی بین، 1.25 تا 2.5 میلیارد دلار است. نظرسنجی دیگر از فن آوری های زیمنس (Siemens Building Technologies) نشان می‌دهد که 33 درصد از سازمان‌ها تاثیر داون (Down) یک روزه را، در کسب و کار خود نمی‌دانند .
  2. اعتبار نام تجاری
    وقتی یک وب سایت داون(Down) می‌شود، اولین کاری که امروزه مردم انجام می‌دهند چیست؟ آنها مستقیما به توییتر، فیسبوک و در ایران به تلگرام می روند و راجب این اتفاق صحبت کنند. مثلا اکثر آن‌ها ممکن است بگویند که آیا وب سایت فلان برای شما هم باز نمی‌شود؟ و این موضوع می‌شود سرزبان ها که در نهایت در سایت ها و کانال های پرطرفدار هم منتشر می‌شود، این می‌تواند برای شهرت نام تجاری شما بسیار آسیب بزند، زیرا شما نمی‌خواهید مشتریان جدید بالقوه این اخبار را در رسانه های اجتماعی ببینند. در این لینک و این می‌توانید نمونه‌ای از چند هزار نفر که پس از داون (Down) بودن وبسایت امازون به سراغ رسانه های اجتماعی رفتن را ببینید. شبکه های اجتماعی امروز می‌توانند یک ابزار بسیار موثر و مفید برای شرکت ها و بازارهای امروز باشند، اما همچنین می‌تواند برعکس این موضوع هم رخ دهد. و این را بدانید که هیچ چیز در اینترنت پنهان نیست.
  3. مشتریان ناراضی
    هنگامی که مشتری دارید، نمی‌خواهید آنها را از دست بدهید! اگر وب سایت شما داون(Down) باشد، به خصوص برای شرکت های SaaS (شرکت هایی که نرم افزارهای تولیدی را به عنوان یک سرویس ارائه می‌دهد) می‌تواند یک فاجعه باشد. درست همانند عملکرد وب، مشتری کمی صبر دارد و بعد از آن دیگر به تغییر سرویس فکر می‌کند. برای سایت های تجارت الکترونیک، مشتری ممکن است به سادگی به رقیب شما تبدیل شود و به جای انتخاب شما، رقیب شما را در رفع نیاز خود انتخاب کند.
  4. اولین اثر بر مشتریان جدید
    برایان تریسی، نویسنده کتاب های پرفروش جهان، این موضوع را کاملا به خوبی خلاصه می‌کند :
    تصور اول همه چیز را می‌گوید. شاید ساده‌ترین مثال استفاده از این قانون، که همه چیز شمارش می‌شود، شامل تصویر یا ظاهر شما می‌شود. حتما شنیده‌اید که شما هرگز فرصتی دومی را برای ایجاد یک تصور خوب ندارید. واقعیت این است که زمانی که شما برای اولین بار یک فردی را ملاقات می‌کنید، او در حدود چهار ثانیه اول راجب شما قضاوت می کند … ”
    شما تقریبا می‌توانید تضمین کنید که یک مشتری جدید به دنبال خرید آنچه که شما می فروشید در زمان داون(Down) وب سایت شما است یا خیر؟، مشتری ها ناراضی هرگز باز نخواهند گشت. پس سعی کنید تاثیر اولیه وب سایت شما خوب باشد!

ابزارهای مانیتورینگ (آپتایم) وب سایت

اکنون که دلایل متعددی دارید که چرا خرابی سرور برای کسب و کار و یا نام تجاری شما بد است، این 15 ابزار مانیتورینگ وب سایت زیر را بررسی کنیم. هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود، اطلاعیه ها و روش های مختلفی را برای گزارش ساعت فعالیت (آپ تایم) خود ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید:

updown [پولی]

ابزار مانیتورینگ updown.io
ابزار مانیتورینگ updown.io

updown یک سرویس آنلاین بسیار جذاب است که وضعیت وبسایت شما را بصورت درخواست دوره ای به شکل هدرهای HTTP  به آدرس انتخابی URL شما ارسال می‌کند. مخصوصا زمانی که وب سایت شما به درستی پاسخ نمی‌دهد.

ویژگی های Updown
این ابزار در حال حاضر دارای 4 نود (nod) نظارت است :

  • سان فرانسیسکو، ایالات متحده – 159.203.238.12
  • مونترال، کانادا – 198.27.83.55
  • گاولینس، فرانسه – 51.255.166.16
  • سنگاپور، سنگاپور – 188.166.181.197

ویژگی های اضافی چک کردن سریع تا 30 ثانیه، گزارشات، دوبار چک و تست SSL است. قیمت گذاری بسیار مقرون به صرفه است و بر اساس تعداد وب سایت ها و فرکانس چک ها است.به عنوان مثال، اگر شما می خواهید 10 وب سایت را هر دقیقه 1 دقیقه بررسی کنید، حدود 6 دلار در ماه هزینه خواهد کرد.

Pingometer [رایگان + پولی]

ابزار مانیتورینگ Pingometer
ابزار مانیتورینگ Pingometer

Pingometer یک ابزار مانیتورینگ، بسیار محبوب است که توسط بسیاری از مارکت های بزرگ مانند AMD، Apache، سیسکو، اوراکل و Subaru استفاده می‌شود.

ویژگی های Pingometer

پینگومتر دارای 12 مکان مختلف نظارت در استرالیا، برزیل، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، ژاپن، هلند، آفریقای جنوبی، انگلستان و ایالات متحده است. آنها شامل چک هر 1-30 دقیقه ای و بر HTTP، HTTPS، RUM، DNS، ICMP، IMAP، POP3، SMTP، TCP، UDP، API و نظارت دارند. و همچنین ویژگی های چک های دوگانه، SMS، هشدارهای ایمیل و گزارش دقیق دارند. طرح های آنها برای 5 مانیتور از 3 مکان مختلف با مبلغ 9 دلار در ماه شروع می‌شود. آنها همچنین دارای یک طرح رایگان هستند که در آن یک مانیتور را از یک مکان بررسی می‌کند.

Robot Uptime [رایگان + پولی]

ابزار مانیتورینگ uptime robot
ابزار مانیتورینگ uptime robot

Robtime Uptime نیز یکی دیگر از بهترین ابزار مانیتورینگ بر وب سایت ها است.این توسط Expedia، Nginx، Fandango و بسیاری دیگر استفاده می شود. آنها از سال 2010 شرع به کار کرده اند و برای ارائه یک سرویس عالی در مورد نظارت وبب سایت فعالیت می کنند.

ویژگی های Robot Uptime
Robot Uptime دارای 12 مکان مختلف نظارت در آلمان، کانادا، ژاپن، برزیل، استرالیا، انگلستان، هلند، سنگاپور، ایرلند و ایالات متحده است. هر 5 دقیقه وب سایت شما را نظارت می کند و بر اساس پاسخ از هدر های وب سایت شما اگر سایت شما داون(Down) باشد به شما اطلاع می دهد.
آنها یک طرح رایگان بسیار سخاوتمندانه دارند که شامل 50 مانیتور در فواصل 5 دقیقه ای و 2 ماه ارانه گزارش های مربوط است. طرح های پرداختی خود را از 5.50 دلار در ماه شروع می کنند که اجازه اعلان های پیشرفته، فواصل نظارت 1 دقیقه و اعتبار SSL را می‌دهد.

Pingdom [پولی]

ابزار مانیتورینگ pingdom
ابزار مانیتورینگ pingdom

Pingdom، که شما احتمالا با آن آشنا هستید یکی از ابزارهای سئو معروف که استفاده زیادی از خدمات مختلف آن می‌شود، Pingdom بیشترین ابزار مانیتورینگ وب سایت را در بازار دارد. برخی از مشتریان خود عبارتند از اپل، Pinterest، HP، آمازون، گوگل و دل. Pingdom به این خاطر شناخته شده است بسیار قابل اعتماد است و دارای سابقه طولانی از ارائه اطلاعیه های فعالیت وب سایت به مشتریان، در سراسر جهان است. ما در سایت میزفا آموزش های بسیاری درباره این ابزار داده‌ایم، پیشنهاد میکنم اگر به فکر بهبود سرعت سایت خود هستید مقاله آزمایش تست سرعت سایت با pingdom را از دست ندهید.

ویژگی های Pingdom
Pingdom دارای یک شبکه بیشتر از 60 مکان مختلف برای مانیتورینگ است . آنها همچنین سرویس دو بار چک کردن برای فیلتر کردن هشدارهای کاذب و تست وب سایت را در هر دقیقه دارند .هشدارها از طریق ایمیل یا SMS در دسترس هستند. آنها یک رویکرد منحصر به فرد ارائه می دهند که همچنین مانیتور سرعت صفحه را ارائه می‌دهند. بنابراین نه تنها می‌توانید زمان فعالیت را نظارت کنید، بلکه می توانید نظارت کنید که چه چیزی به طور ناگهانی وب سایت شما را به کند شدن می‌رساند.آنها همچنین یک صفحه وضعیت عمومی ارائه می‌دهند تا بتوانید نتایج خود را مشاهده کنید.
این شرکت طرح رایگان ندارند، اما قیمت گذاری با 14.95 دلار در هر ماه شروع می شود که به شما 10 چک با فواصل 1 دقیقه ای ارائه می‌دهد. و به یاد داشته باشید، Pingdom به شما ویژگی‌های اضافی ارائه می‌دهد که برخی از ابزارهای مانیتورینگ روزمرگی دیگر آن را انجام نمی‌دهند.

StatusCake [رایگان + پولی]

ابزار مانیتورینگ statuscake
ابزار مانیتورینگ statuscake

StatusCake ابزار مانیتورینگ سایت بسیار دقیق است که توسط هزاران نفر از مشتریان استفاده می شود. برخی از مشتریان خود شامل Netflix، Go Daddy، DuckDuckGo، Google، EA و NASA هستند. آنها بسیار خوشنودند که هیچ آمار مثبت کاذبی ندارند و خدمات بسیار بیشتری از یک ابزار نظارت بر زمان (همان مانیتورینگ)  ارائه می کنند. آنها همچنین یکپارچی زیادی برای اطلاعیه ها، با ابزارهایی نظیر Slack، Zapier، PagerDuty و غیره دارند.

ویژگی های StatusCake
StatusCake دارای بیش از 60 مکان نظارت مختلف در سراسر جهان است.یک چیز منحصر به فرد در مورد آنها همه برنامه های آنها شامل نظارت نامحدود و هشدارهای نامحدود است. طرح های حقوقی آنها شامل ویژگی های اضافی پیشرفته مانند نظارت بر SSL، چک کردن ویروس، نظارت بر انقضای دامنه، نظارت کاهش و افزایش سرعت صفحات سایت، تست مرورگرها و حتی نظارت بر سرعت چک دوباره می‌باشند !
این شرکت یک طرح رایگان دارند که حاوی نظارت نامحدود، هشدارهای نامحدود و نرخ چک کردن در هر 5 دقیقه است. طرح های پرداختی از 24.49 در ماه شروع می شود که شامل 8 مکان تست، نرخ چک 1 در دقیقه و بیشتر است.

New Reli [رایگان + پولی]

ابزار مانیتورنیگ New Reli
ابزار مانیتورنیگ New Reli

Relic New شامل خدمات و ویژگی های مختلف بسیار برای عملکرد سایت و جامعه توسعه دهندگان وب شناخته شده است و از سال 2008 شروع به فعالیت کرده است. New Relic به شما امکان تجزیه و تحلیل عمیق عملکرد را برای هر بخش از محیط نرم افزار شما (حال ممکن است سایت باشد) می‌دهد. شما به راحتی می توانید مقادیر زیادی اطلاعات را مشاهده و تحلیل کنید و بینش های عملی را در زمان واقعی بدست آورید. آنها هشدارهای آپدیت و گزارش در دسترس بودن را به عنوان بخشی از محصول Synthetics ارائه می دهند.

ویژگی های New Relic
محصول جدید Relic Synthetics به شما امکان می دهد از یک مانیتور پینگ (PING) شده و یک شبیه سازی مرورگر ساده برای آزمایش از 14 مکان مختلف در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، برزیل، اروپا، استرالیا و آسیا استفاده کنید. و شما چک را به فواصل 1 دقیقه ای تنظیم می کنید .
علاوه بر زمان فعالیت و یا در دسترس بودن، نظارت Synthetics همچنین شامل تست API، اسکریپت های مبتنی بر کروم، تحلیل آبشاری سایت از دارایی های صفحه و هشدار از طریق PagerDuty، Slack و غیره است. قیمت گذاری از 69 دلار در ماه آغاز می شود که شامل چک های پیشرفته 10k می باشد. New Relic همچنین یک سرویس نظارت رایگان دارد .
اگر تمایل ندارید از این ابزار استفاده کنید ولی نیاز به تحلیل آبشاری دارید پیشنهاد میکنم حتما مقاله تحلیل آبشاری به کمک ابزار رایگان Devtools گوگل کروم را مطالعه نمایید تا باعث بهبود سرعت و بهینه کردن عملکرد وب سایتتان شوید.

Monitis [رایگان + پولی]

ابزار مانیتورینگ Monitis
ابزار مانیتورینگ Monitis

Monitis  (البته به تازگی این ابزار به TeamViewer انتقال داده شده ) پلت فرم مانیتورینگ همه کاره است که در حدود سال 2006 شروع به کار کرده است. توسط مشتریان مانند ویزا، پوما، زیمنس و &11 استفاده می شود. آنها وب سایت، شبکه، ابری، سرور، برنامه، و خدمات مانیتورینگ بر سفارشی را در یک داشبورد ارائه می دهند.

ویژگی های Monitis
Monitis دارای بیش از 30 مکان نظارت در سراسر جهان برای نظارت بر فعالیت وب سایت شما است. آنها چک با فاصله زمانی 1 دقیقه و یک گزارش تاریخی 2 ساله ارائه می‌دهند. شما می توانید چندین پروتکل مانند HTTP، HTTPS، PING، DNS، TCP، UDP، ICMP، SMTP، POP3 و IMAP را استفاده کنید. شما هشدارهای خطا را می‌توانید فورا از طریق ایمیل یا SMS  دریافت کنید.
آنها یک طرح کوچک رایگان دارند . طرح های پرداخت شده بر اساس تعداد مانیتورهای فعالیت و مکان های نظارت که شما انتخاب می کنید. به عنوان مثال شما برای ، 5 مانیتور که از 3 مکان مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرند، حدود 6 دلار در ماه هزینه باید بکنید.

StatusOK [رایگان + منبع باز]

ابزار مانیتورینگ رایگان StatusOK
ابزار مانیتورینگ رایگان StatusOK

StatusOK ، که اخیرا در Product Hunt مشهور شده است، در واقع یک راه حل مجازی برای میزبانی وب خود است که مانیتورینگ فعالیت و API های وبسایت شما را که توسط سانات کومار طراحی شده است، کنترل می کند.

ویژگی های StatusOK
StatusOK در حال حاضر از طریق Slack، SMTP ایمیل، Mailgun و HTTP EndPoint، اطلاعیه ها را می‌دهد. و البته این که در GitHub وجود دارد، شما همچنین می‌توانید خود را برای سایر مشتریان پشتیبانی کنید. شما می‌توانید داده ها را در InfluxDB ذخیره کنید و امارهای پاسخ را در طول یک دوره زمانی مشاهده کنید که در بالا از Grafana استفاده می‌شود. از آنجایی که خوده شما باید میزبانی این مانیتورینگ را به عهده بگیرید، نمی‌توانید از چندین مکان برای تست از آن استفاده کنید، اما شما می‌توانید به راحتی اکانت Digital Ocean ،Linode یا Vultr VPS را اجرا کنید و آن را روی آن نصب کنید.

Monitority [رایگان]

ابزار رایگان مانیتورینگ Monitority
ابزار رایگان مانیتورینگ Monitority

Monitority یک ابزار مانیتورینگ سایت که بسیار ساده اما قدرتمند است. البته با ای پی ایران مشکل دارد و بهتر است تغییر ای پی دهید.

(اپدیت ۶ تیر ۹۸): ظاهرا این ابزار در این تاریخ به مشکلاتی بخورد کرده و به خوبی بالا نمی‌اید و به همین منظور لینک آن حذف شد. اگر شما تست کردید و درست بود حتما اطلاع دهید.

ویژگی های مانیتوری
مانیتورینگ کاملا رایگان است (بله، 100٪ رایگان) مانیتورینگ بر دامنه ها، URL ها و آدرس های IP (HTTP / HTTPS) پشتیبانی می‌کند. آن را با تعداد نامحدودی از چک و بدون محدودیت در تعداد URL ها است. چک بافواصل 1 دقیقه انجام می‌شود . این شامل تست از مکان های مختلف جغرافیایی، گزارش های تبلیغانی نادرست نمی‌دهد و اطلاعیه ها از طریق ایمیل توییتر و اس ام اس (و بله، آنها نیز رایگان هستند!). اگر شما به دنبال یک راه حل رایگان خوب هستید، این یکی تقریبا عالی است 🙂 .

Montastic [رایگان + پولی]

ابزار مانیتورینگ Montastic
ابزار مانیتورینگ Montastic

Montastic یکی دیگر از ابزار مانیتورینگ وب سایت است که مدتهاست وجود دارد. این ابزار ممکن است تبلیغاتی پر سر و صدا یا جدیدترین رابط کاربری را نداشته باشد، اما کار خود را انجام می‌دهد و این کار به خوبی انجام می شود. اگر شما نیاز به چیزی اساسی دارید که به طور قابل اعتماد کار می کند، این ابزار یک راه حل خوب است.

ویژگی های تکمیلی
Montastic ، آدرس های شما را نظارت می کند و اگر هر چیزی داون(Down) شود، ایمیل به شما ارسال می‌کند. چک کردن ها در فاصله زمانی هر 5 دقیقه است . این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از HTTP، HTTPS و هر شماره پورت دارد. آنها همچنین یک API توسعه REST دارند. Montastic یک برنامه رایگان دارد که حاوی 3 نشانی اینترنتی نظارت شده و چکهای با فاصله زمانی 30 دقیقه ای است. طرح های پرداخت شده از 5 دلار در ماه شروع می‌شود و شامل 15 URL و چک های فاصله 5 دقیقه ای است. هر چند فواصل زمانی بین چک ها نسبت به ابزارهای دیگر جالب نیست.

AppBeat [رایگان + پولی]

ابزار مانیتورینگ AppBeat
ابزار مانیتورینگ AppBeat

AppBeat یک ابزار مانیتورینگ  سایت است، این ابزار سئو، جدید و مقرون به صرفه است که اخیرا راه اندازی شده است. تمرکز اصلی این است که اطمینان حاصل شود که خدمات آنلاین شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته در دسترس هستند و اگر چیزی داون(Down) شود، در مورد آن بلافاصله به شما اطلاع می‌دهند..

ویژگی های AppBeat
AppBeat مانیتورهای آماده به کار فعال در مکان های مختلف برای دسترسی بالا. چک با فواصل 1 دقیقه انجام می‌شود . چک ها شامل صفحات وضعیت عمومی و پشتیبانی از روش های زیر است: HTTP، HTTPS، پینگ، گواهی SSL، SNMP، DNS، UDP، TCP، IMAP، POP3، و SMTP. و آنها آینده مشخصی را ارائه می‌دهد چارچوب AppBeat شما اجازه می‌دهد برای ایجاد قوانین مختلف. برای مثال، اگر شما از عامل HTTP استفاده می‌کنید و می‌توانید این چک را تعریف کنید که اگر وضعیت HTTP بین 200 تا 400 باشد و پاسخ شامل متن باشد، “خوب” محسوب می‌شود. و غیره. شما همچنین می‌توانید از عبارات منظم برای ایجاد قوانین پیچیده‌تر استفاده کنید.
AppBeat دارای یک طرح رایگان است که شامل 50 چک در فواصل 5 دقیقه و 100 پیام ایمیل است. برنامه های پرداخت شده خود را از $ 1.99 در ماه شروع می‌شود و شامل 10 چک در فواصل 1 دقیقه و 2500 پیام های ایمیل است.

Uptime [پولی]

ابزارهای مانیتورینگ uptime
ابزارهای مانیتورینگ uptime

Uptime یکی دیگر از ابزارهای مانیتورینگ بر وب سایت است که تنظیم کردن بر روی آن آسان است. آنها توسط مشتریان مانند AARP، آی بی ام، سیسکو و کرافت استفاده می‌شود. Uptime همچنین شامل ویژگی های اضافی نظیر نظارت بر SSL، مطابقت محتوای، اسکن ویروس و تروجان و نظارت بر کاربر واقعی است.

ویژگی های Uptime
Uptime دارای ویژگی های 30 مکان مختلف نظارت در 5 قاره است. اگر وب سایت شما داون(Down) شود. و تمام چک ها با فواصل 1 دقیقه انجام می‌شود، و می‌توانید بلافاصله توسط SMS یا ایمیل مطلع شوید. آنها از پروتکل‌های HTTP، HTTPS، پینگ، SSH، TCP، UDP، DNS، SMTP، POP و IMAP  را پشتیبانی می‌کنند این شرکت طرح رایگان ندارد، قیمت گذاری با قیمت 10 دلار در ماه آغاز می‌شود که شامل 50 چک است و محل آزمایش ایالات متحده، و گزارش 4 ماهه ارائه می‌دهد.

Uptrends [پولی]

ابزار مانیتورینگ Uptrends
ابزار مانیتورینگ Uptrends

Uptrends این ابزار مانیتورینگ بر سایت و سرور را ارائه می‌دهد.آنها از سال 2007 شروع به کار کرده‌اند و با مشتریان مانند DHL، eBay، PBS، Schiesser و Episerver کار کرده‌اند. اگر بخواهید یک ابزار نظارت بر وب سایت زیبایی داشته باشید، قطعا این یک نگاه را به شما نشان می‌دهد! رابط کاربری و همینطور تجربه کاربری داشبورد این شرکت شگفت انگیز است.

ویژگی های Uptrends
Uptrends داری ویژگی های شامل بیش از 150 مکان های نظارت بر وب سایت در سراسر جهان است. شما می‌توانید بین چک‌های فاصله 1-60 دقیقه ای را انتخاب کنید. آنها دارای ویژگی های اضافی مانند نظارت بر گواهینامه SSL و نظارت بر مرورگر واقعی هستند که شامل مواردی مانند گزارش آبشاری، مانیتورینگ بر وب سایت های تلفن همراه، نمایش تصاویر تراکنش و مانیتورینگ محتوای شخص ثالث است.
آنها طرح رایگان ندارند طرح های پرداختی از 13.35 دلار در ماه شروع می‌شود که شامل 10 مانیتور، 60 پیام هشدار SMS، یک صفحه وضعیت عمومی و 1 سال سابقه است.

HostTracker [رایگان + پولی]

ابزار مانیتورینگ Host-tracker
ابزار مانیتورینگ Host-tracker

HostTracker فعالیت این شرکت درست همانند نام خود است. آنها از سال 2007 کار خود را شروع کرده‌اند و توسط مشتریان مانند پاناسونیک، مایکروسافت، کلگیت و کسپرسکی استفاده می‌شوند. آنها یک ابزار بسیار قدرتمند مانیتورنیگ بر فعالیت وب سایت ارائه می‌دهند.

ویژگی های HostTracker
HostTracker دارای بیش از 80 مکان نظارت در سراسر جهان است. آنها از ده ها پروتکل مانند HTTP / HTTPS، پینگ، پورت، MS SQL، اوراکل، MySQL، FTP، SSH، POP3، IMAP، SMTP، RDP و غیره پشتیبانی می‌کنند. هشدارها را می توان از طریق اس ام اس، ایمیل، صدا یا حتی اسکایپ دریافت کرد. و چک ها را می‌توان در فواصل 1 دقیقه انجام داد .
آنها یک طرح رایگان دارند که می توانید 2 آدرس را در فواصل 30 دقیقه ای نظارت کنید. طرح های پرداختی از 3.35 دلار در ماه شروع می‌شود که در آن شما می‌توانید تا 5 URL در فواصل 10 دقیقه ای با هشدار نامحدود نظارت داشته باشید. با این حال برای دریافت پشتیبانی HTTPS شما باید به یک طرح گرانتر ارتقا دهید.

Site24x7 [رایگان + پولی]

ابزار مانیتورینگ Site24x7
ابزار مانیتورینگ Site24x7

از تمامی ابزارهای مانیتورینگ وب سایت ها که خدمتتون ذکر شده است، Site24x7 یکی از قدیمی‌ترین‌ها است که از سال 2006 فعالیت می‌کنند. در حال حاضر متعلق به شرکت Zoho هستند و توسط مشتریان مانند Groupon، Getty Images، Xerox و Harley-Davidson استفاده می‌شود. آنها خدماتی نظیر مانیتورینگ سایت، نظارت بر سرور و نظارت بر برنامه را ارائه می‌دهند.

ویژگی های Site24x7
Site24x7 دارای ویژگی های بیش از 50 مکان نظارت در سراسر جهان است که شما می‌توانید از بین انها را انتخاب کنید. آنها از پروتکل های متعددی مانند HTTP، HTTPS، REST API، DNS، PING، TCP، FTP، POP، IMAP و SMTP پشتیبانی می‌کنند. آنها با ادغام سرویس های محبوب مانند Pager Duty و Zapier برای اعلام اطلاعیه ها روشی نو ایجاد کرده‌اند. چک کردن با فاصله زمانی 1 دقیقه بر روی تمام طرح های خود انجام می‌شود و شامل محافظت هشدار نادرست توسط بازرسی از 3 مکان اضافی است.
Site24x7 دارای یک طرح رایگان است که شامل نظارت بر 5 وب سایت و 10 هشدار در هر ماه است. طرح های پرداختی از 9 دلار در ماه شروع می شود که شامل نظارت بر 10 وب سایت، 8 محل تست و 50 اعتبار برای هشدار است.

خلاصه بر ابزارهای مانیتورینگ

بررسی دقیق آپ تایم وبسایت یا همان مانیتورینگ می‌تواند بر تمام فعالیت وب سایت از جمله سئو ، بازاریابی آنلاین و ترجمه کاربری بسیار مهم باشد، بنابراین یک ابزار سئو مناسب مانند یکی از موارد بالا می‌تواند بسیار برای کسب و کار خود و همچنین در جهت بالا بردن رتبه سایت در گوگل، مفید باشد! آخرین چیزی که می خواهید اتفاق بیافتد این است که یک روز صبح بیدار شوید و بدون آن که مطلع باشید، وبسایت خود را آفلاین بیابید. این می‌تواند به معنای افت در فروش و مشتریان باشد. صدها ابزار نظارت بر وب سایت وجود دارد که شما می توانید آن را امتحان کنید. ما سعی کردیم برخی از محبوب ترین ها و مواردی را که ما در تست خودمان استفاده می‌کنیم را فهرست کنیم. امیدوارم این موجب صرفه جویی در وقت شما شود.

هر چند باید در نظر داشته باشید که انتخاب هاست خوب و عالی قدم اول هست حال چه هاست ایرانی و چه هاست خارجی باشد.

اگر شما هم از ابزارهای مانیتورنیگ دیگر استفاده می‌کنید و یا تجربه‌ای در این موضوع دارید خوشحال میشویم در نظرات زیر بیان کنید.
تالیف شده در میزفا ، برخی از متن‌ها و عکس‌ها از سایت keycdn گرفته شده است.

 

 

پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …

12 نظر

12 پاسخ

  1. سلام، به اطلاعتون برسونم که monitis دیگه خدمات مانیتورینگ ارائه نمیده و به TeamViewer منتقل شده

  2. سلام
    ممنون از مفاله ی خیلی خوبتون
    ابزاری هستش که بشه سایت رو با isp های مختلف داخل ایران مثل همراه اول ایرانسل آسیا تک شاتل و …..
    تستش کردن ظاهرا سایت بنده با اینترنت همراه اول بالا میاد ولی با ایرانسل و شاتل بالا نماید وقتی میخواد لود بشه نصف گیر میکنه و سایت لود نمیشه به اصطلاح
    چطور میشه اینو فهمید که با کدوم اوپراتورها بالاست و با کدوم بالا نیستش و دلیل چیه؟
    ممنون از راهنماییتون.

    1. سلام بهنام جان. متاسفانه من چنین ابزاری نمیشناسم. با این حال به نظرم هاست شما مشکل داره

      1. سلام ممنون از پاسختون
        جالب اینجاست توی همین هاست من یه سایت دیگه ای همم دارم
        که اون این مشکل رو نداره
        به نظرم دامنه باید بلاک باشه ازین isp ها که این مشکل ایجاد بشه چیزی که هست مطمئنم از هاستی که دارم نیستش .
        به نظرتون دیگه چی بعث این میتونه بشه ؟
        ممنونم

        1. اگر این دامنه stnsat باشه مورد عجیبی هست. به احتمال زیاد توسط برخی ips های کشور فیلتر شدید. برای منم با وی پی ان باز کرده. وگرنه تست کردم از سایر کشورها به راحتی دسترسی به سایت شما وجود داره. شایدم به خاطر محصولات باشه و به برخی محصولات شما حساس بوده و یا ممکنه فیلتر هوشمند انجام شده باشه و این فیلترینگ به برخی کلماتی که استفاده کردید حساسه. اینا همه حدس های بنده است و ممکنه اشتباه کرده باشم.

          1. بله بعد از 4 بار فیلتر شدن این چیزی که شما میگید کاملا درسته
            اشتباه نکردید ممنونم از راهنمایی شما بسیار خوشحال شدم و باعث افتخار با شما هم صحبت شدن
            تشکر
            راستی ایمیلی که برای بنده اومده به عنوان پاسخ دیدگاه کاملا بهم ریخته هستش
            باید درستش کنید .
            ممنونم <3

          2. سلامت باشی عزیز. مورد ایمیل هم رفع شد و ممنونم گزارش دادی.
            پایدار و شاد باشی

  3. سلام
    ممنون از مطالب خوبتون . سایتتون عالی هست .
    من یه مشکل دارم و می خواستم اگه میشه کمکم کنید.
    سایت من اخیرا به طور نا محسوسی حک شده به طوری که رنک اون توی گوگل از بین رفته و دیگه بازدید کننده ای نداره . حک از نوع url injection هست به طوری که وقتی عبارت site:mysite.com رو توی گوگل سرچ می کنم پر از صفحات ژاپنی بالا میاره .
    برای رفع این مشکل باید چیکار کنم ؟
    ممنون از لطفتون

    1. سلام، وقت شما بخیر، با یک متخصص امنیت در ارتباط باشید.

  4. سرویس‌های معرفی شده توسط شما به واقع از همگی مقالات که تا امروز خوندم کامل‌تر بود. مدت است که از سرویس portforwarding.ir استفاده می‌کنم نکته جالب که تو اون سرویس، چرخه کاری است که در این سرویس فعال می‌باشد و در سایر سرویس‌ها فعال نیست. پیشنهاد میدم این سرویس رو هم به لیست اضافه کنید.
    باز هم ممنون برای مطلب خوبتون.

    1. سلام. ممنون برای معرفی. فعلا که بنده در این تاریخ عضو شدم خدمات فعالی در این سایت ندیدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=