بهترین افزونه برای گرفتن بک آپ از وردپرس – ۸ پلاگین بگ آپ گیری وردپرس

معرفی بهترین افزونه بک آپ وردپرس برای تهیه پشتیبان از سایت

بهترین افزونه برای گرفتن بک آپ از وردپرس
بهترین افزونه برای گرفتن بک آپ از وردپرس

تصور کنید مدت‌ها برای سایتی وقت و انرژی می‌ذارید اما بخاطر یک اتفاق، همه چیز به باد میره. بدون شک تمام سایت‌ها چه مبتدی و چه حرفه‌ای، باید مقوله‌ی بک آپ گرفتن از سایت وردپرس رو جدی بگیرند. برای بکاپ سایت وردپرسی دو تا روش وجود داره: بکاپ گیری دستی در وردپرس و استفاده از پلاگین بک آپ گیری وردپرس. بدون شک افزونه‌های زیادی در مارکت هستند ولی در این مطلب از میزفا می‌خوایم بهترین افزونه بک آپ وردپرس رو بهتون معرفی کنیم. این افزونه‌ها رو بشناسید، بهترین رو دانلود کنید و سایتتون رو بیمه کنید!!

هشدار: اکثر هاستینگ ها از سایت شما بک آپ تهیه میکنند ولی آیا دقت کردید که در قوانین این شرکت های هاست نوشته شده که اگر سایت شما به مشکل بخورید، ما تضمین دهنده ارائه بک آپ شما نیستیم؟ اکثر دوستان به این قوانین هاستینگ ها نگاه نکرده و گاهی به دلیل عدم بک آپ گیری از سمت خودشان دچار مشکل می‌شوند.

اهمیت بک آپ گرفتن از سایت

هرچقدر که دنیای تکنولوژی پیشرفت می‌کنه، روش‌های جدیدتری برای هک ابداع می‌شه. افزایش امنیت سایت وابسته به فاکتورهای مختلفی هست که با نصب افزونه امنیتی تنها یک قدم برای امنیت سایت برداشتید. بهتره راجع به این موضوع در میزفا این پست رو بخونید: معرفی 8 پلاگین های برتر امنیت وردپرس و یا باز کنید بعدا مطالعه کنید. اهمیت بالایی داره.

داشتن دیوار امنیتی محکم، به تنهایی سایت شما رو بیمه نمی‌کنه. یک سایت ممکنه بنا به هر دلیل سهوی و عمدی  از بین بره و محتوایی که مدت‌ها سرمایه و وقت براش صرف شده، دیگه وجود نداشته باشه!

شاید از خودتون بپرسید که سایت من تابحال با هیییییچ مشکلی روبرو نشده، اونوقت چرا به بکاپ گیری نیاز دارم؟

به گفته متخصصین امنیت دو نوع آدم وجود داره: افرادی که داده و  اطلاعاتشون رو از دست دادند و افرادی که هنوز داده و اطلاعاتشون رو از دست ندادند….

مفهوم جمله‌ی بالا به این مطلب بی‌ربط نیست؛ یعنی اگر تابحال سایت شما با تهدیدی روبرو نشده، بدون شک دیر یا زود یک مشکلی پیش میاد (شاید چندتا?). مشکلاتی از قبیل اختلال در هاست سایت یا نصب افزونه‌های مخرب و یا اشتباهاتی ناخواسته می‌تونه عامل از بین رفتن بخشی یا تمام سایت باشه. حالا تصور کنید که این کابوس برای شما پیش اومده و هیچ فایل بکاپی از سایت ندارید و مجبورید از نو شروع کنید؛ اینجا مشکل می‌شه چندتا!! چرا که نقطه منفی ماجرا تنها صرف زمان و وقت برای شروع دوباره نیست! مخصوص توی وردپرس که هر کسی الان برای خودش مدیر وردپرس شده درحالی که تخصص کافی رو نداره.

با از دست رفتن اطلاعات سایت:

[tie_list type=”plus”]

[tie_list type=”checklist”]
  • ترافیک سایت بشدت افت می‌کنه
  • به کسب و کار لطمه وارد می‌شه
  • امتیاز سئو بر باد میره
  • بخاطر وجود بدافزار توسط موتور جستجو بلاک می‌شید
  • و ممکنه بخاطر وجود بدافزار توسط هاست تعلیق بشید
[/tie_list]

چند تا نکته قبل از بکاپ سایت وردپرس

بهتره قبل معرفی بهترین افزونه بک آپ وردپرس و نحوه بک آپ گیری، به چند تا سوال متداول پاسخ داده بشه:

[tie_list type=”plus”]

  • سایت من به نوع خاصی از بکاپ گیری احتیاج داره؟ چندین و چند نوع سایت وردپرسی وجود داره. برای مثال یک سایت ممکنه به یک بکاپ ساده احتیاج داشته باشه درحالی که یک سایت ووکامرسی به بکاپ بلادرنگ و درلحظه احتیاج داره.
  • چه موقع backup بگیرم؟ جواب مشخص این سوال اینه که هر لحظه تونستید بکاپ بگیرید! به محض بکاپ گیری از سایت، سعی کنید که یک زمانبندی مشخص کنید. مثلاً اگر یک تیم روزانه روی سایت شما کار می‌کنند، تایم ایده‌آل برای بکاپ گیری می‌تونه ساعت 9 شب باشه.
  • از چه چیزایی بکاپ بگیرم؟ پشتیبان یا بکاپی که تهیه می‌کنید باید شامل فایل‌ها و دیتابیس وبسایت بشه. اینجوری خیالتون راحته که یک کپی از تمام محتویات سایت دارید و هیچ اطلاعاتی رو از دست نمی‌دید.
  • چندوقت به چندوقت بکاپ بگیرم؟ دفعات بک آپ گرفتن از سایت به خود وبسایت بستگی داره. در کل می‌تونید دفعات بکاپ گیری رو طوری تنظیم کنید که به صورت ساعتی، روزانه یا هفتگی این کار رو انجام بده. البته یک آپشنی به اسم  بکاپ بلادرنگ یا Real time Backup هم وجود داره که به محض ایجاد کوچکترین تغییر در سایت، یک کپی تهیه می‌کنه. توصیه می‌کنم که حداقل هفته‌ای یکبار بکاپ رو انجام بدید و به هیچ وجه به زمان طولانی‌تر مثل هر دوهفته یکبار، ماهیانه و … فکر نکنید.

[/tie_list]

نحوه بک آپ گرفتن از سایت وردپرسی و پایگاه داده به صورت دستی

نصب افزونه بک آپ گیری وردپرس صرفاً مواقعی کاربرد داره که شخص قصد داره به صورت بلادرنگ در صورت ایجاد کوچکترین تغییرات از سایت بکاپ داشته باشه یا اینکه بخواد به طور منظم و طبق برنامه ریزی بکاپ بگیره. اما در مواقعی ممکنه افزونه آنچنان مفید نباشه یا بخاطر یکسری اختلالات نتونه از پایگاه داده و فایل‌های وبسایت بک آپ بگیره. به هرحال وجود افزونه‌‌های مرتبط، شما رو از ندونستن نحوه بک آپ گیری از وردپرس بی‌نیاز نمی‌کنه.

برای همین لازم دونستیم که به طور خلاصه از نحوه ایجاد بکاپ کامل از سایت وردپرس به صورت دستی صحبت کنیم.

آموزش بک آپ گرفتن از وردپرس و پایگاه داده به صورت دستی:

محتویات سایت شامل یکسری اطلاعات موجود در پایگاه داده (دیتابیس) و فایل‌های موجود در پوشه (public_html) می‌شه. برای مثال دایرکتوری قالب سایت، افزونه‌ها، فایل های اپلود شده و… همگی در پوشه public_html قابل دسترس هستند. برای تهیه فایل پشتیبان از فایل های وردپرس و اطلاعات وردپرس به صورت دستی نیازی نیست که راه‌های زیادی برید. کنترل پنل‌هایی مثل دایرکت ادمین (direct admin) و سی پنل (cpanel) به راحتی این امکان رو در پنل هاست با انتخاب گزینه backup فراهم کردند. شاید مراحل این کار در انواع  کنترل پنل هاست متفاوت باشه اما اصول کار یکی هست. این فایل بکاپ شامل تمام تنظیمات، فایل و پایگاه داده سایت شما می‌شه و نیازی نیست که به طور جداگانه از فایل منیجر، ایمیل و دیتابیس فایل بکاپ تهیه کنید.

[box type=”note” align=”” class=”” width=””]به طور معمول فایل‌های بکاپ حجم بالایی دارند و شامل اطلاعات فشرده‌ی وبسایت هستند. ازونجایی که فایل بکاپ در هاست شما ذخیره می‌شه می‌تونه درصدی از فضای هاست رو اشغال کنه. بهتون توصیه می‌کنیم که همیشه فایل بکاپ رو در سیستم، هارد اکسترنال، فضای ذخیره‌سازی ابری ذخیره کنید و در صورت تهیه بکاپ جدید فایل بکاپ قبلی رو (بعد از دانلود) از هاست پاک کنید.[/box]

معرفی بهترین افزونه برای گرفتن بک آپ از وردپرس

بهترین افزونه بک آپ گیری وردپرس اون افزونه‌ای هست که بشه بهش اعتماد کرد. مثلاً اگه افزونه خوبی رو دانلود نکنید ممکنه فایل‌های بکاپی که این افزونه از اطلاعات سایت شما تهیه کرده، ناقص باشه و یا نشه اون رو بازگردانی کرد. پس انتخاب بهترین افزونه بک آپ وردپرس به اندازه‌ی امنیت سایت خیلی مهم هست.

یکی از ضعف‌های افزونه‌های قدیمی برای بکاپ وردپرس این بود که فایل‌های بکاپ رو فقط روی سرور ذخیره می‌کردند. اما  بعد از مدتی قابلیت ذخیره کردن فایل بکاپ روی فضاهای خارج از هاست مثل Google Drive فراهم شد تا از مشکلات امنیتی پیشگیری بشه. اینطوری حتی اگر هک اتفاق بیفته و دسترسی به تمام سایت قطع بشه، خیالتون راحته که فایل بکاپ در فضایی خارج از سایت و هاست ذخیره شده بود و همه‌جا بهش دسترسی دارید.

افزونه هایی که قراره در این مطلب بهتون معرفی کنیم گلچینی از بهترین افزونه های بکاپ وردپرس هستند و قابلیت‌های متنوعی دارند. البته ممکنه بعضی از این افزونه‌ها بابت پروسه‌هایی که انجام میدن از منابع سرور سایت شما استفاه کنند و موقع بکاپ گیری روی سرعت بارگذاری سایت تأثیر بذارند. پس اگر این موضوع مورد توجه شما هست به امکانات هر افزونه توجه کنید.

پیشنهاد: صحبت از سرعت سایت شد؛ پلاگین‌های زیادی هستند که بدون دخالت شما نقاط منفی وبسایت رو برای افزایش سرعت، بررسی و برطرف می‌کنند. در مقاله افزونه افزایش سرعت لود وردپرس خیلی کامل این افزونه‌ها معرفی شدند.

 

با ادامه مطلب همراه باشید.

۱ – افزونه UpdraftPlus (رایگان – پولی)

بهترین افزونه بک آپ وردپرس

UpdraftPlus پرستاره‌ترین و محبوب‌ترین افزونه بک آپ گیری از وردپرس محسوب می‌شه و در مخزن wordpress.org بیش از 2میلیون نصب فعال از این افزونه ثبت شده. افزونه UpdraftPlus در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه می‌شه اما بنظرم امکانات نسخه رایگان اون قابل تحسین هست. با نسخه رایگان این پلاگین می‌تونید بکاپ از کل سایت (دیتابیس، پلاگین ها و قالب و …) رو زمانبندی کنید؛ در این افزونه restore یا بازگردانی فایل بکاپ براحتی انجام می‌شه و افراد مبتدی از بابت تنظیمات خیالشون جمع باشه، چون تنظمیات این افزونه چیز پیچیده‌ای نداره.

یکی از ده‌ها مزیت این افزونه‌ی خوب اینه که به شما بابت انتخاب حافظه ریموت برای ذخیره‌سازی بکاپ، حق انتخاب می‌ده. Google Drive، Dropbox و and Amazon S3 بخشی از حافظه‌های ریموت و ابری هستند.

محیط افزونه UpdraftPlus
محیط افزونه UpdraftPlus

امکانات نسخه رایگان افزونه:

[tie_list type=”checklist”]
  • امکان بک اپ و بازگردانی بکاپ
  • امکان ذخیره بک آپ در فضای‌های ابری متنوع
  • تعیین زمانبندی بک آپ اتوماتیک از سایت
  • پرسرعت و استفاده کمتر از منابع سرور
  • کلون کردن سایت و انتقال آن به دامین یا هاست جدید
[/tie_list]

امکانات اضافی نسخه پرو افزونه:

[tie_list type=”checklist”]
  • بکاپ افزایشی *
  • سازگاری با وردپرس چندسایته و شبکه چندگانه
  • امکان ذخیره سازی در فضاهای ابری بیشتر
  • امکان ذخیره سازی بک آپ در چند مقصد
  • رمزگذاری دیتابیس
[/tie_list] [box type=”note” align=”” class=”” width=””]مفهوم بکاپ افزایشی: بکاپ افزایشی به نوعی از بک آپ گیری گفته می‌شه به محض ایجاد کوچکترین تغییر از زمانی که آخرین بکاپ گرفته شده، تهیه می‌شه.[/box]

جهت دانلود افزونه UpdraftPlus اینجا کلیک کنید.

۲ – افزونه All-in-One WP Migration (رایگان – پولی)

افزونه بک آپ گیری وردپرس

افزونه All-in-One WP Migration یکی از افزونه های خوب بکاپ گیری از وردپرس هست که تا حالا بیشتر از 2میلیون نصب فعال داشته. این افزونه کلا سه تا منو داره: برون ریزی، درون ریزی و پشتیبان گیری (بک آپ)؛ در کل این افزونه یک افزونه‌ی ساده اما قوی هست و می‌تونید به فایل‌های بکاپی که ایجاد می‌کنه اطمینان کنید.

کار کردن با این پلاگین خیلی راحته و تنها با چند کلیک می‌تونید از سایت خودتون ورودی، خروجی و بکاپ بگیرید. مثلا اگر فایل اکسپورت شده از وبسایت وردپرس دارید، تنها با عمل drag and drop می‌تونید براحتی فایل رو درون وردپرس فعلی درون ریزی یا import کنید. منتها در نسخه رایگان این افزونه فقط می‌شه فایلی رو درون ریزی کرد که کمتر از 256 مگابایت باشه؛ در غیر اینصورت باید سراغ نسخه پرمیوم برید.

محیط افزونه بکاپ گیری All in One WP Migration
محیط افزونه بکاپ گیری All in One WP Migration

امکانات نسخه رایگان افزونه:

[tie_list type=”checklist”]
  • امکان بکاپ گیری از سایت وردپرسی تا 512MB
  • امکان import و export سایت وردپرسی
  • پشتیبانی از MYSQL و MYSQLI سرور
  • سازگار با تمام نسخه های php 5.2  به بالا
[/tie_list]

امکانات اضافی نسخه پرو افزونه:

[tie_list type=”checklist”]
  • ایجاد فایل بکاپ بیشتر از 512MB
  • بکاپ گیری کامل حتی از فایل های کش، افزونه و تم غیرفعال
  • درون ریزی با اندازه نامحدود
[/tie_list]

جهت دانلود افزونه All-in-One WP Migration اینجا کلیک کنید.

۳ – افزونه BackWPup (رایگان – پولی)

افزونه بکاپ گیری در وردپرس

یک افزونه خوب دیگه‌ که بودنش در لیست بهترین افزونه بک آپ وردپرس ضروریه، BackWPup هست. با این پلاگین می‌تونید یک بکاپ کامل از سایت ایجاد کنید و اون رو در هر سرویس و فضای ابری ذخیره کنید. برای انتخاب فرمت فایل بکاپ، سه گزینه‌ی Zip، Tar و Tar GZip پیش رو دارید تا مطابق با نیاز خودتون، یکی رو به دلخواه انتخاب کنید. برخلاف افزونه‌ All in One WP Migration، این افزونه تنها از دیتابیس MYSQLI برای تهیه‌ی فایل بکاپ دیتابیس پشتیبانی می‌کنه.

 BackWPup می‌تونه روی وردپرس چندسایته کار کنه و تابحال بیش از 600,000 نصب فعال داشته.

محیط افزونه BackWPup
محیط افزونه BackWPup

امکانات نسخه رایگان افزونه:

[tie_list type=”checklist”]
  • بکاپ از فایل‌ها
  • بکاپ از دیتابیس (mysqli)
  • بهینه سازی دیتابیس
  • بررسی و تعمیر دیتابیس
  • برون ریزی فایل xml  وردپرس
  • امکان تهیه بکاپ از افزونه‌های نصب شده
  • مشاهده مستقیم لاگ‌های بکاپ گیری
  • پشتیبانی از وردپرس شبکه یا چندسایته
  • انتقال مستقیم فایل بکاپ به فضای ابری دلخواه، پوشه هاست و یا ایمیل
[/tie_list]

امکانات اضافی نسخه پرو افزونه:

[tie_list type=”checklist”]
  • انتقال فایل بکاپ به سرویس‌های بیشتر از جمله Amazon Glacier  و Google Drive
  • امکان بازگردانی یا Restore بکاپ
  • رمزگذاری فایل فشرده بکاپ و بازگردانی امن
[/tie_list]

جهت دانلود افزونه BackWPup اینجا کلیک کنید.

۴ – افزونه BlogVault (رایگان تا هفت روز – پولی)

 افزونه بکاپ سایت BlogVault

سرویس BlogVault یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌ها میون افزونه‌های بکاپ وردپرسی هست. این سرویس بیش از 4 میلیون نصب فعال داشته و می‌تونه بدون ایجاد بار اضافی روی سرور و افت سرعت، تا 300GB از یک سایت رو انتقال بده. با سرویس BlogVault می‌تونید بکاپ سایت وردپرسی رو در هر زمانی انجام بدید یا برای بکاپ گیری یک زمانبندی تعریف کنید.

در کنار امکان بک آپ، این سرویس به خوبی سایت شما رو ریکاوری می‌کنه. یعنی اگر بخاطر حادثه‌ای ساختار سایت شما از دست رفت، ریکاوری اون تنها راه حله که خوشبختانه این سرویس  توسط BlogVault ارائه می‌شه.

بلاگ والت رو نمی‌شه صرفاً یک افزونه در نظر گرفت؛ چرا که تمامی عملیات در سرور اختصاصی BlogVault انجام و ذخیره می‌شه و نصب این افزونه تنها برای ایجاد پل ارتباطی پیشخوان سایت و پنل کاربری شما در سایتBlogVault هست. البته ازونجایی که انجام عملیات در سرور BlogVault انجام می‌شه، هیچ فشار اضافی روی سرور سایت شما به وجود نمیاد. درواقع اگر افزایش سرعت لود سایت وردپرس همیشه براتون مهم بوده، به این افزونه نگاه مثبتی داشته باشید.

 

blogvault محیط افزونه
blogvault محیط افزونه

امکانات افزونه:

[tie_list type=”checklist”]
  • ایجاد فایل بک آپ از فایل‌ها و پایگاه داده
  • امکان زمانبندی بک آپ
  • بک آپ ووکامرس
  • بکاپ اتوماتیک به صورت روزانه
  • بک آپ بلادرنگ در صورت ایجاد کوچکترین تغییر در سایت
  • امکان تست بک آپ بعد از بک آپ گرفتن از سایت
  • آرشیو 90 روزه برای نگهداری فایل بک آپ
  • استفاده از سرور اختصاصی برای انجام عملیات
  • امکان انتقال سایت
  • قابلیت کپی سایت به محیط نمایشی یا Staging
  • امکانات امنیتی از جمله فایروال و اسکن امنیتی
[/tie_list]

جهت دانلود افزونه BlogVault اینجا کلیک کنید.

۵ – افزونه VaultPress (پولی)

VaultPress یکی از بهترین افزونه بک آپ وردپرس

VaultPress یک سرویس اسکن امنیتی و بکاپ گیری بلادرنگ هست که طراحی و ساخت اون توسط کمپانی Automattic انجام شده؛ جالبه بدونید این کمپانی میلیون‌ها سایت رو در WordPress.com اداره می‌کنه؛ اما در حال حاضر این افزونه زیرمجموعه‌ای از Jetpack هست. سرویس VaultPress رایگان نیست و برای استفاده از امکانات اون باید اشتراک داشته باشید.

کمپانی Automattic همون شرکتی است که وردپرس رو ساخته و ووکامرس رو هم خریده.

VaultPress به خوبی از تک تک پست‌ها، کامنت‌ها، فایل رسانه‌ای و تنظیمات وردپرس سایت بکاپ گیری می‌کنه و به سرور خودش می‌فرسته. ازونجایی که این سرویس امکانات امنیتی هم ارائه می‌ده، می تونید سایت خودتون رو در مقابل هکرها، بدافزارها، آسیب‌های ناخواسته و قطعی هاست ایمن کنید.

محیط پنل افزونه VaultPress
محیط پنل افزونه VaultPress

امکانات افزونه:

[tie_list type=”checklist”]
  • بک آپ گیری اتوماتیک و روزانه بدون محدودیت فضا
  • بکاپ گیری بلادرنگ در صورت ایجاد کوچکترین تغییر
  • قابلیت بک آپ افزایشی
  • امکان بازیابی بکاپ
  • محافظت در مقابل حملات BRUTE FORCE
  • آرشیو 30 روزه از بکاپ
  • جلوگیری از کامنت‌های اسپم
  • انتقال آسان سایت
  • پشتیبانی از وردپرس شبکه یا چندسایته
[/tie_list]

جهت دانلود افزونه VaultPress اینجا کلیک کنید.

۶ – افزونه Akeeba Backup (رایگان – پولی)

Akeeba

افزونه Akeeba همیشه یکی از بهترین افزونه های بک آپ گیری در جوملا بوده که بعد از موفقیت چشمگیری که داشته، برای وردپرس هم ارائه شد. این افزونه در دو نسخه رایگان و پرمیوم قابل استفاده هست اما نکته‌ای که باید مدنظر قرار بدید اینه که افزونه Akeeba در مخزن وردپرس موجود نیست و حتما باید از سایت آکیبا این افزونه رو دانلود کنید.

با Akeeba می‌تونید براحتی از سایتتون بک آپ کامل بگیرید و یا کل سایت رو به سرور و لوکیشن دیگه انتقال بدید. در واقع با افزونه Akeeba، امکان کلون کردن و انتقال سایت ممکن هست.

محیط افزونه بکاپ گیری akeeba
محیط افزونه بکاپ گیری akeeba

امکانات نسخه رایگان افزونه:

[tie_list type=”checklist”]
  • بکاپ کامل از سایت وردپرس و دیتابیس
  • پشتیبانی از وردپرس چندسایته یا شبکه
  • امکان کلون کردن و انتقال سایت
[/tie_list]

امکانات اضافی نسخه پرو افزونه:

[tie_list type=”checklist”]
  • امکان بک آپ جداگانه از دیتابیس یا فایل‌های سایت
  • امکان انتقال مستقیم فایل بکاپ به فضای ابری
  • پشتیبانی از FTP / SFTP
  • رمزگذاری آرشیو بکاپ با فرمت JPS
[/tie_list]

جهت دانلود افزونه Akeeba اینجا کلیک کنید.

۷ – افزونه BackupBuddy (پولی)

BackupBuddy

درحالی که خیلی از افزونه های بکاپ گیری فقط از یکسری گزینه‌های محدود بک آپ می‌گیرند، افزونه BackupBuddy از تمام جوانب سایت بکاپ گیری می‌کنه. با دانلود این افزونه 1GB فضای آزاد رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شه تا به محض ایجاد تغییرات در دیتابیس، بکاپ گیری رو انجام بده. منظور از تغییرات در دیتابیس همون تغییراتی در سایت هست که در پایگاه داده سایت، ثبت و نگهداری می‌شه، برای مثال اصلاح یک پست یا نوشته، یک نمونه از این تغییرات هست.

اسکن امنیتی، بهینه سازی دیتابیس و ایجاد یک کپی از سایت از امکانات خوبی هست که افزونه BackupBuddy ارائه میده. در تنظیمات این افزونه می تونید محل ارسال فایل بکاپ رو انتخاب کنید و  همون فایل‌ها رو بازگردانی یا restore کنید.

البته موقع بکاپ گیری یا بازگردانی بکاپ با این افزونه، دریافت خطا  به وفور تجربه شده. پس اگر بخوایم براساس بازخورد کاربران مختلف و تجربه شخصی نتیجه گیری کنیم، بهتره سایر افزونه‌هایی که در این مطلب به عنوان پلاگین بگ آپ گیری وردپرس بهتون معرفی شده رو در اولویت بذارید.

محیط افزونه بکاپ گیری BackupBuddy
محیط افزونه بکاپ گیری BackupBuddy

امکانات افزونه:

[tie_list type=”checklist”]
  • ایجاد بکاپ کامل از سایت وردپرس
  • امکان زمانبندی بکاپ
  • امکان انتخاب بکاپ خودکار
  • سفارشی سازی گزینه‌های بکاپ گیری
  • بکاپ گیری بلادرنگ در صورت ایجاد کوچکترین تغییر
  • RESTORE یا بازگردانی بکاپ
  • امکان ذخیره بکاپ در فضایی امن و خارج از هاست
  • سفارشی سازی فضای ذخیره سازی فایل بکاپ
  • امکان ذخیره بک آپ در فضای‌های ابری
  • قابلیت کلون کردن و انتقال سایت
  • اسکن امنیتی سایت
  • امکان اسکن پایگاه داده
  • تشخیص مشکلات احتمالی در هاست
[/tie_list]

جهت دانلود افزونه BackupBuddy اینجا کلیک کنید.

۸ – افزونه Duplicator (رایگان – پولی)

بهترین افزونه بکاپ وردپرس و کپی سایت Duplicator

آخرین افزونه که لیاقت بودن در لیست بهترین افزونه بک آپ وردپرس رو داره، افزونه ی Duplicator هست. این افزونه صرفاً برای بک آپ گرفتن از سایت در وردپرس نیست؛ چجوری؟ یعنی اینکه این افزونه میاد و یک پکیج کامل از تمام پلاگین های سایت، قالب، محتوا، دیتابیس و فایل‌های وردپرس رو باندل می‌کنه تا از این طریق بتونید سایت رو از یک هاست به هاست دیگه منتقل کنید. ازونجایی که این پکیج شامل تنظیمات وردپرس هم می‌شه، بعد از جابجایی نیازی به نصب و کانفیگ نداره. البته Duplicator به کاربر بابت بک آپ حق انتخاب داده؛ مثلاً اگر خواستید می‌تونید بخش هایی از سایت رو بک آپ نگیرید!!

Duplicator واقعا یکی از بهترین افزونه های نسخه برداری از سایت برای انتقال و کلون کردن وبسایت هست. این افزونه بخاطر عملکرد فوق‌العادش تا به الآن بیش از 1 میلیون نصب فعال داشته.

محیط افزونه Duplicator
محیط افزونه Duplicator

با نسخه پرو Duplicator امکانات بیشتری پیش روی شما هست؛ برای مثال می‌تونید بکاپ گیری رو زمان‌بندی کنید و اون‌ها رو به حافظه‌های ابری یا ایمیل دلخواه ارسال کنید. البته امکانات این افزونه رو به تفکیک نسخه رایگان و پولی لیست کردیم.

امکانات افزونه در نسخه رایگان:

[tie_list type=”checklist”]
  • امکان تهیه بکاپ از کل سایت یا بخشی از آن
  • امکان کلون کردن سایت وردپرسی و انتقال سایت به دامین‌ و هاست با درصد خرابی صفر
  • امکان باندل کردن کل وبسایت جهت استفاده‌ی مجدد یا توزیع
  • امکان انتقال کامل وردپرس بدون سرو وکله زدن با  import و export کردن اسکریپت‌های sql
[/tie_list]

امکانات اضافه در نسخه پرو افزونه:

[tie_list type=”checklist”]
  • زمان بندی بکاپ گیری
  • قابلیت کپی سایت به یک محیط نمایشی یا Staging
  • انتقال فایل بکاپ به سرویس‌‌های ابری مثل Google Drive
  • تنظیمات اضافی برای WP-Config
  • انتقال وردپرس چندسایته
[/tie_list]

جهت دانلود افزونه duplicator اینجا کلیک کنید.

نتیجه گیری

بک آپ گرفتن از سایت به معنی تهیه فایل پشتیبان هست. اینکه چرا به این فایلی که از تمام محتوای سایت یک کپی تهیه کرده، پشتیبان یا بکاپ می‌گن مشخصه؛ در اوایل این مطلب به اهمیت بکاپ پرداخته شد. در واقع بکاپ تنها یک کپی از سایت نیست بلکه ابزاریه برای بیمه کردن سایت در مقابل خطرات مختلف و از دست رفتن اطلاعات سایت!

نحوه بک آپ گرفتن از سایت وردپرسی به صورت دستی قابل انجام هست و این کار مستقیما از کنترل‌پنل هاست انجام می‌شه. آموزش بک آپ گیری از وردپرس رو به صورت کوتاه توضیح دادیم؛در هر صورت اصولی‌‌ترین روش استفاده از افزونه های بکاپ گیری هست. در واقع با نصب پلاگین نیازی نیست که هر چند وقت یکبار یک بکاپ دستی از سایت تهیه کنید، چرا که این افزونه ها هستند که مي‌تونند بدون دخالت شما و تنها با زمان بندی این کار رو به طور مرتب انجام بدند. البته برای سایت‌های پرکار بهتره از افزونه‌هایی استفاده بشه که بکاپ گیری رو به صورت لحظه‌ای و در صورت ایجاد کوچکترین تغییر در سایت انجام میدند؛ البته این قابلیت به اسم بکاپ بلادرنگ یا real-time backup شناخته می‌شه. افزونه هایی که در این مطلب بهتون معرفی شد هر کدوم به نوبه خودشون بهترین افزونه بکاپ گیری در وردپرس شناخته می‌شن اما انتخاب نهایی با خودتون هست. بهتره به توضیحات و تصاویر محیط هر افزونه دقت کنید تا وابسته به انتظارات و حجم کسب و کار خودتون افزونه ایده‌آل رو انتخاب کنید.

[highlight color=”green”]از نظر شخصی:[/highlight]

 

بهترین افزونه بکاپ گیری در وردپرس در نسخه پرمیوم VaultPress
بهترین افزونه بکاپ گیری در وردپرس در نسخه رایگان  UpdraftPlus

شما عزیزان می‌تونید نظرات و تجربیات شخصی خودتون رو با ما به اشتراک بذارید. راستی اگر دنبال بهترین افزونه برای ساخت فرم هستید، دعوتتون میکنم تا مطلب بهترین پلاگین فرم ساز وردپرس مطالعه بفرمایید + لینک دانلود

در انتها از شما بابت همراهی با میزفا تشکر می‌کنم.

نویسنده مقاله: پرستو علیرضازاده / کارشناس تولید محتوا
سئوی مقاله: پوریا آریافر / متخصص و مشاور سئو

 

پرستو علیرضازاده
مشغول شدن به علایق فردی خودش یک امتیاز مثبت در زندگی است. از کودکی مشغول انجام و یادگیری هرآنچه که دوست داشتم شدم؛ چندسالی است که هنر و دنیای رنگارنگ IT بخشی از علایق و کار من بوده است. اما اکنون اینجا هستم تا هم خود یادبگیرم و هم برای شما بنویسم.

7 نظر

7 پاسخ

    1. سلام حمیدرضا جان
      انتخاب بهترین افزونه بستگی به شرایط سایت شما و نیازهای شما داره و تصمیمش با شماست. اگه میشد یه افزونه رو به‌عنوان بهترین انتخاب کنیم، همین کار رو می‌کردیم.
      پیشنهاد می‌کنم قسمت نتیجه گیری رو مطالعه کنی.
      موفق باشی

  1. akeeba از همه این افزونه ها بهتره مخصوصا بنده تجربه این افزونه در 50 سایت جوملا استفاده کرده ام محشر بدون اشتباه و هر روز تقیبا در حال توسعه عالی است

    1. ممنونیم از اینکه تجربیات خودتون گفتید، البته این افزونه ها برای وردپرس هست و جوملا نیست.

  2. سلام دوست عزیر
    من پشیتبانم رو از افزونه داپلیکیتور گرفتم با کدوم افزونه میتونم بسته نصبیم رو بازگردانی کنم

    1. سلام
      به کمک همین افزونه. بهت یک فایل میده و باید مسیر اون فایل رو در مرورگر تایپ کنی و وارد بشی و بعد چند مرحله داره که باید طی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=