معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

معرفی ۱۳ سایت خوب برای آنالیز مباحث بازاریابی دیجیتال و ۱۲ ابزار کاربردی کروم برای بازاریاب دیجیتال

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

راستش را بخواهید دیجیتال مارکتینگ مثل یک پازلی می‌ماند که بدون قطعاتش هیچ معنایی ندارد. در پازل بازاریابی دیجیتال مباحثی مانند سئو سایت، تجزیه و تحلیل آمارها، طراحی سایت، شبکه های اجتماعی، تبلیغات، تعیین استراتژی و غیره در آن دخیل است. برای هرکدام از حوزه های بازاریابی دیجیتال یک یا چند ابزار فوق‌العاده خوب وجود دارد. درواقع بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ همانند دستیاری می‌ماند که به شما می‌گوید نگران ناش چون قرار نیست که همه‌ی کارها را خودت انجام دهی! برای مثال یک دیجیتال مارکتر نمی‌تواند بدون ابزارهای های تحلیل رقبا رتبه سایت و منابع ترافیک ورودی رقیبان را محاسبه کند! یک دیجیتال مارکتر که نمی‌تواند از تعداد کلیک یا میزان بازدید یک صفحه از سایت مطلع شود! تا وقتی که سرویس‌ها و افزونه های ایمیل مارکتینگ هستند چرا نباید به بازاریابی ایمیل فکر کرد؟

ابزار و سرویس های رایگان و غیررایگان زیادی در اینترنت وجود دارد اما کدام ابزارهای کاربردی برای دیجیتال مارکترها بهترین است؟ آیا غیر از گوگل آنالیتیکس و الکسا و … ابزارهای دیگری هم هستند که کاربرد متفاوتی داشته باشند؟ در این مطلب از میزفا قصد داریم ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کنیم. مطمئناً با وجود این ابزارها به اطلاعات موردنظرتان دسترسی خواهید داشت و به عنوان یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای‌تر عمل خواهید کرد.

سرفصل‌های پست

معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ + ۱۳ ابزار

موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، ایمیل، پیامک و به طور کلی فضای دیجیتال فرصتی برای ایجاد کسب‌و‌کارها و بهبود کسب‌و‌کارهای فعلی ایجاد کرده است! بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از یکسری تاکتیک‌ها در فضای دیجیتال به عنوان ابزاری جهت جذب مخاطب و برندسازی.

دسترسی به اطلاعات یک قدرت است. ابزار دیجیتال مارکتینگ خوب به دیجیتال مارکتر این قدرت را می‌دهند تا بتواند از اطلاعات جمع‌آوری شده در جهت اندازه گیری کمپین‌ها، شاخص کلیدی عملکرد، تعیین استراتژی و همچنین آسان کردن فرآیندهای کاری استفاده کند.

سرویس و ابزارهایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد همگی وبسایت و اپلیکیشن نیستند، برخی اکستنش های مرورگر می‌باشند و در مسیر بازاریابی دیجیتال مکمل راه شما خواهند بود.

یک) میزفا تولز: بهترین ابزار آنالیز رتبه‌ های سایت شما در گوگل

ابزار دیجیتال مارکتینگ میزفا تولز
پنل میزفا تولز

میزفا تولزابزار دیجیتال مارکتینگ میزفا تولز

مدیریت کلمات کلیدی اهمیت زیادی در سئو سایت داره، باید در ابتدا بتونید حداقل روی ۲۰۰ کلمه کلیدی در سایتتون کار کنید (سایت‌هایی که زیر ۱۰۰ کلمه کلیدی در گوگل دارن طبیعتا رشد خوبی نسبت به سایر سایت‌ها نخواهد داشت) اینکه بالای ۲۰۰ کلمه رو چطوری بتونیم کمتر از ۱۵ دقیقه به‌روزرسانی کنیم و رتبه سایتمون رو در گوگل پیدا کنیم اهمیت بالایی داره.

کلمات کلیدی رو دسته بندی کنیم، میزان سرچ هر کلمه رو متوجه بشیم، میزان سختی هر کلمه کلیدی رو متوجه بشیم و همینطور بتونیم سابقه کلمات و میزان رشد یا افت رو متوجه بشیم، وضعیت سایت ما نسبت به رقبا چطوری هست و کدوم رتبه بهتری داره و …. می‌تونید به کمک ابزار میزفا تولز انجام بدید.

جهت ورود و تست رایگان این ابزار اینجا کلیک کنید.

دو) گوگل آنالیتیکس: بهترین ابزار آنالیز ترافیک سایت

بهترین ابزار بازاریابی اینترنتی

اصلاً امکان ندارد که یک دیجیتال مارکتر برای بازاریابی کسب و کاری که صاحب وب سایت است، از گوگل آنالیتیکس استفاده ر نکرده باشد. اما گوگل انالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یک ابزار آنالیز وب سایت است که ترافیک سایت را رهگیری کرده و در نهایت گزارشات را در قالب درصد، نمودار و ارقام به کاربر نمایش می‌دهد. حتی گوگل آنالیتیکس در رهگیری ترافیک اپلیکیشن‌ هم کاربرد دارد!

اما چرا گوگل آنالیتیکس را به عنوان مهم ترین ابزار بازاریابی دیجیتال معرفی می‌کنیم؟ دلیلش این است که به عنوان یک کارشناس بازاریابی دیجیتال قطعا با آمار و آنالیز داده‌ها سروکار دارید؛ در واقع مهارت اصلی شما همین باید باشد. خب چه ابزاری بهتر از گوگل انالیتیکس؟ برای محاسبه نرخ تبدیل، ارزیابی اثربخشی استراتژی‌های جدید، عملکرد بازاریابی شبکه های اجتماعی و پیگیری ترافیک ورودی به سایت از سمت سوشال مدیا، نظارت بر عملکرد تولیدکنندگان محتوا و اقدامات دیگر بی برو برگشت گوگل آنالیتیکس بهترین ابزار پیش روی شما خواهد بود.

جهت ورود به سرویس گوگل آنالیتیکس اینجا کلیک کنید.

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]دوستان عزیز، در سایت میزفا یک دوره جامع و به معنای واقعی تخصصی به نام دوره آموزش گوگل آنالیتیکس اختصاص داده‌شده. در طی این دوره به طور عملی به این ابزار گوگل مسلط خواهید شد.[/box]

سرویس های آنلاینی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تحلیل رقبا هستند. اطلاعاتی که این سرویس ها در اختیار شما قرار می دهند در سیاست‌های یک دیجیتال مارکتر و تعیین استراتژی‌های مؤثر است. در ادامه سه ابزار پر استفاده مخصوص تحلیل رقبا یعنی Similarweb و Alexa و SEMrush معرفی میکنیم ولی سایر ابزارها هم به شما کمک خواهد کرد.

سه) Similarweb سیمیلار وب ( ابزار تحلیل و آنالیز رقبا و سایت خود)

ابزار تجزیه و تحلیل وبسایت similarweb

similarweb یک ابزار انلاین جهت داده کاوی و تحلیل و بررسی ترافیک سایت، اپلیکیشن و تحلیل کلمه کلیدی است. similarweb را از سایت های مشابه الکسا البته با مزایا و عملکرد بهتر می‌شناسند. این سرویس یکی از پراستفاده ترین و بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود و دارای دو نسخه رایگان و غیررایگان است. قاعدتاً نسخه رایگان اطلاعات محدودی را ارائه می‌دهد اما این داده ها اصلی ترین داده‌هایی است که شاید به عنوان دیجیتال مارکتینگ پاسخگوی شما باشد.

کاربرد: similarweb در مرحله تحلیل رقبا و مقایسه Domain کمک شایانی به شما می‌کند. درواقع شاید نتوان به آماری که الکسا ارائه می‌دهد اعتماد کرد اما قطعا ابزار similar web داده های نزدیک‌تری به داده های گوگل آنالیتیکس ارائه می‌دهد. پس اگر به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در زمینه بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی اپلیکیشنی فعالیت می‌کنید، این ابزار آنلاین قطعا بخش بزرگی از انتظاراتتان را برآورده خواهد کرد.

امکانات: رتبه جهانی سایت، رتبه سایت در کشور و در زمینه کاری از ساده ترین امکانات similarWEB می‌باشد، اما Similarweb شگفت‌انگیز تر از این حرفاست. بخشی از امکانات مهم‌ترین امکانات سرویس Similarweb شامل موارد زیر است:

  • مشاهده آمار بازدید سایت
  • منابع ترافیک ورودی سایت
  • میزان بازدید
  • متوسط زمان ماندن کاربران
  • بانس ریت یا همان نرخ پرش (بانس ریت چیست)
  • استخراج کلمات کلیدی یک سایت

یکی از مزیت‌های این ابزار اینترنت مارکتینگ مقایسه‌ای بودن آن است؛ یعنی شما می توانید وب سایت اصلی و وب سایت های رقیب را درج کنید و در نهایت تمام آمارها در قالب یک مقایسه به شما نمایش داده می‌شود.
تعداد بازدید و دانلود اپلیکیشن، تعداد یورزهای اکتیو، نرخ بازشدن در گوگلی پلی از جمله امکانات similarweb  در زمینه اپ مارکتینگ است.

جهت ورود به سایت similarweb اینجا کلیک کنید.

چهار) Alexa الکسا ( ابزار تحلیل و آنالیز رقبا و سایت خودمان)

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

یکی از معروف‌ترین و پراستفاده ترین ابزار آنلاین برای بازاریابی سایت و تحلیل دامنه، سایت الکسا است. یکسری سرویسهای این  ابزار آنلاین به صورت رایگان ارائه می‌شود اما جهت استفاده از امکانات حرفه‌ای‌تر از جمله آنالیز کامل سئو یا مشاهده بک لینک‌ها باید به نسخه پرمیوم مراجعه کنید.

کاربرد: کاربرد الکسا فقط در بررسی جایگاه سایت نیست. در واقع بهتر است که رتبه الکسا را به عنوان یک معیار صددرصد صحیح در نظر نگیریم و از آن به عنوان اثبات ارزش یک سایت استفاده نکنیم. در این رابطه مطلب آیا رتبه الکسا مهم است را مطالعه بفرمایید. به هرحال کاربرد الکسا چیست که به عنوان یک ابزار تحلیل وبسایت برای دیجیتال مارکترها و متخصصان سئو معرفی می‌شود؟ تجزیه و تحلیل رقبا و آنالیز ترافیک وب سایت و رتبه سایت از مهم‌ترین کاربردهای alexa می‌باشد.

امکانات: مهم‌ترین امکانات سایت الکسا به عنوان یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی شامل موارد زیر است:

  • آمار ترافیک وب سایت
  • مشاهده سایت‌های مشابه یک دامنه
  • بهترین کلمات کلیدی سایت
  • رتبه جهانی و کشوری سایت
  • منبع ترافیک ورودی
  • متوسط زمان ماندن در صفحه
  • بانس ریت

همچنین سرویس غیررایگان و پرمیوم الکسا شامل امکاناتی از جمله تحلیل میزان دشواری کلمه کلیدی، بررسی سئو داخلی، بررسی بک لینک سایت رقبا و تحلیل سئو سایت و رتبه امنیت سایت است. در رابطه با امنیت سایت مطلب بهترین افزونه های امنیتی وردپرس را به شما پیشنهاد می‌کنم.

جهت ورود به سایت الکسا اینجا کلیک کنید.

پنج) Semrush سمروش (ابزار سئوی خوب برای آنالیز و تحلیل)

سمروش یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزار تحلیل وبسایت دیگری که می‌خواهم به شما معرفی کنم سمروش است. درست است که نسخه غیررایگان سمروش امکانات بیشتری دارد اما در نسخه رایگان این سرویس آنلاین نیز به امکانات قابل‌قبولی دسترسی خواهید داشت.

کاربرد: سمروش را بیشتر به عنوان یک ابزار تحلیل سئو می‌شناسند اما اطلاعاتی که در اختیار کاربر می گذارد قطعا برای یک دیجیتال مارکتر مفید است. در هر صورت اگر در جستجوی یک ابزار برای آنالیز کلمه کلیدی یا دامنه هستید یا اگر می‌خواهید از تبلیغات کلیکی رقبا و فرصت‌های بک لینک آگاه شوید سرویس سمروش به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای دیجیتال مارکتینگ معرفی می‌کنیم.

امکانات: بخشی از امکانات بی‌نظیر سایت Semrush:

  • آنالیز دامنه و کلمه کلیدی
  • آمار ترافیک ارگانیک و پولی
  • مشاهده بک لینک های سایت
  • اطلاع از تبلیغات بنری
  • تبلیغات موتورهای جستجوی سایت رقبا
  • volume یا سرچ ماهیانه کلمات کلیدی
  • میزان دشواری کلمات کلیدی

البته در نسخه رایگان این ابزار دیجیتال مارکتینگ به تمام داده‌ها دسترسی نخواهید داشت.

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]پیشنهاد: به عنوان جایگزین برای سمروش SEMRush می‌توانید از ابزار آنلاین MOZ استفاده کنید. درواقع این سرویس با رویکرد سئو عمل می‌کند و در امکاناتی از جمله آنالیز لینک و ارائه بک لینک نسبت به سمروش برتری دارد. [/box]

جهت ورود به سایت الکسا اینجا کلیک کنید.

شش) Google Ads: ابزار تبلیغات

ابزار تبلیغات در بازاریابی دیجیتال

شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر در مواقعی باید برای پیاده‌سازی یک تبلیغات کارآمد برنامه‌ریزی کنید تا از این طریق یک کسب و کار را ارتقا دهید. ابزاری که اکنون به شما معرفی می‌کنیم بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در سراسر جهان است و تبلیغات آن تنها در موتور جستجوی گوگل خلاصه نمی‌شود.

گوگل ادز یک پلتفرم آنلاین است که عضویت در آن رایگان بوده اما جهت سفارش تبلیغات ملزم به پرداخت هزینه هستید. تبلیغات کلیکی در موتور جستجوی گوگل، اپلیکیشن‌ها، یوتیوب، گوگل پلی و تبلیغات نمایشی در ‌سایت‌هایی که در زمینه تبلیغات با گوگل همکاری می‌کنند از جمله امکاناتی می‌باشد که سرویس گوگل ادز در اختیار شما قرار خواهد داد. علاوه بر این با سرویس گوگل ادز می‌توانید ریتارگتینگ که یکی از بهترین روش های تبلیغات محسوب می‌شود را انجام دهید.

جهت ورود به گوگل ادز اینجا کلیک کنید.

هفت) KWfinder: ابزار یافتن کلمه کلیدی

ابزار یافتن بهترین کلمه کلیدی

یافتن بهترین کلمات کلیدی می‌تواند یک کسب و کار را متحول کند. برای مثال اگر یک سایت فروشگاهی دارید و اگر بتوانید در کلمه کلیدی “فروش کفش کوهنوردی” از جایگاه ششم به جایگاه دوم نتایج جستجو راه پیدا کنید قطعا فروش و پیرو آن سود شما چندین برابر خواهد شد. در دوره آموزش رایگان سئو با نحوه تحقیق کلمه کلیدی استاندارد آشنا خواهید شد.

برای یافتن بهترین کلمات کلیدی ابزارهای مختلفی وجود دارد و KWfinder یکی از بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت شناخته می‌شود.

کاربرد: این ابزار بازاریابی دیجیتال جهت پیدا کردن کلمات کلیدی long-tail و طولانی اما با جستجوی بالا کاربرد دارد.

امکانات: از جمله امکانات KWfinder شامل موارد زیر است:

  • تعداد جستجوی کلمه کلیدی
  • ارائه کلمات کلیدی مرتبط
  • تبلیغات کلیکی سایت های رقیب
  • یافتن کلمات کلیدی‌ای که سایت های رقیب با آن رنک دریافت کرده آند
  • مشاهده سایت‌هایی که در یکسری کلمات کلیدی خاص رتبه دارند

جهت ورود به سایت KWfinder اینجا کلیک کنید.

هشت) google pagespeed insights: ابزار تست سرعت سایت

google page speed insights

اگر به عنوان یک دیجیتال مارکتر با یک سایت کم سرعت کار می‌کنید بهتر است هرچه زودتر فکری به حال افزایش سرعت سایت کنید. البته در پروژه های بزرگ انجام چنین کارهایی برعهده تیم سئو است اما به عنوان یک کارشناس بازاریابی دیجیتال حتما باید با چنین کارهایی آشنا باشید. طبق اعلام گوگل، استاندارد سرعت بازشدن سایت بین 2 تا 5 ثانیه است در غیراینطورت بازخورد خوبی از سمت مردم دریافت نخواهید کرد و شاهد بانس ریت بالایی خواهید بود. قطعاً دلتان نمی‌خواهد که در آمار گوگل آنالیتیکس شاهد بانس ریت بالا باشید، چرا که به دنبال آن بسیاری از جوانب کاری شما دچار افت خواهد شد.

کاربرد و امکانات: سرویس google pagespeed insights یک ابزار آنلاین برای تست سرعت سایت است. این سرویس یک ابزار کاربردی برای دیجیتال مارکترها محسوب می‌شود. سرویس google pagespeed insights سایت شما را در نسخه موبایل و دسکتاپ بررسی کرده و براساس سرعت و دلایل افت سرعت به شما امتیار می‌دهد. هرچه این امتیاز به 100 نزدیک تر باشد بهتر است. همچنین دلایل افت سرعت نیز به شما ارائه می‌شود تا بتوانید ایراد کار را برطرف کنید. در رابطه با این موضوع پیشنهاد می‌کنم حتما حتما مطلب بهترین افزونه برای افزایش سرعت وردپرس را مطالعه بفرمایید.

جهت ورود به سایت google pagespeed insights اینجا کلیک کنید.

نه) adjust: ابزار بازارایابی اپلیکیشنی

adjust ابزار بازاریابی اپلیکیشنی

یکی از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جهت تحلیل و رصد بازارایابی اپلیکیشنی همین ابزار Adjust است که به شما معرفی خواهیم کرد. adjust یک سرویس غیررایگان است اما شما می‌توانید با وارد کردن یکسری اطلاعات اولیه درخواست دمو محصول را ثبت کنید. 

کاربرد: شاید بپرسید کاربرد این ابزار اپ مارکتینگ چیست! سرویس adjust اتفاقات درون اپلیکیشن و میزان بهینه بودن کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشنی را رصد و اطلاعات لازم را به شما ارائه می‌دهد. همچنین اگر به عنوان یک دیجیتال مارکتر یکسری تبلیغات درون اپلیکیشنی راه‌اندازی کرده‌اید باید بدانید که در این زمینه احتمال کلاهبرداری بالاست و ابزار Adjust به شما کمک می‌کند تا کلاهبرداری‌ها و ارائه آمار فیک در رابطه با عملکرد تبلیغات را شناسایی کنید.

امکانات:

  • تشخیص منبع نصب اپلیکیشن و ارائه آمار نصب
  • امکان انالیتیکس و اتریبیوشن هرگونه اپلیکیشن موبایل، تبلت، دسکتاپ و …
  • امکان محاسبه نرخ تبدیل با توجه با ارائه داده هایی مثل میزان ایمپرشن و تعداد کلیک
  • رصد فعالیت های تبلیغاتی
  • رهگیری یا track کمپین های تبلیغاتی

جهت ورود به سرویس adjust اینجا کلیک کنید.

ده) BuzzSumo: ابزار بازاریابی محتوایی

 سرویس بازاریابی محتوایی buzzsumo

BuzzSumo از آن دسته از سرویس هایی است که جهت تدوین استراتژی محتوا به کمکتان می‌آید. درواقع با این ابزار، محتوایی که بیشترین لایک، کامنت، لینک و به طور کلی بیشترین اینگیجمنت را در شبکه های اجتماعی دریافت کرده‌است را مشخص و رتبه بندی می‌کند. از آنجایی که محتوا یکی از حوزه های مؤثر در دیجیتال مارکتینگ است درنتیجه می‌توان این سرویس را جزء بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی در نظر گرفت.

کاربرد و امکانات: BuzzSumo به شما می‌گوید که کدام محتوا در شبکه های اجتماعی بیشترین اینگیجمنت را دریافت کرده و  چه کسانی در موضوعی که شما جستجو می‌کنید اینفلوئنسر هستند. با BuzzSumo از ترندهای روز دنیا یا حتی کشورها مطلع خواهید شد.

جهت ورود به سایت BuzzSumo اینجا کلیک کنید.

یازده) Trello: ابزار مدیریت کار و پروژه

ترلو یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال

شاید ترلو یک ابزار برای بازاریابی دیجیتال نباشد اما قطعا به عنوان یک دیجیتال مارکتر از کاربرد این اپلیکیشن تحت وب نهایت استفاده را خواهید کرد. ترلو یک ابزار مدیریت کار و پروژه می‌باشد که خوشبختانه امکانات آن رایگان است اما برای استفاده از امکانات تجاری باید نسبت به تهیه نسخه غیر رایگان اقدام کنید.

کاربرد و امکانات: جهت مشخص کردن حیطه‌های کاری، ایجاد چک لیست، میزان پیشرفت کار، مشخص کردن وظایف، رصد فعالیت همکاران و … ترلو یکی از ابزارهای کاربردی برای شماست. پس از ثبت نام در این سرویس به تعداد دلخواه بورد می‌سازید و بخش های مختلف کاری را در قالب لیست و کارت مشخص می کنید. Trello را به عنوان یکی بهترین ابزارهای کاربردی در بازاریابی دیجیتال و سازماندهی پروژه‌ها به شما توصیه می‌کنم. 

جهت ورود به سرویس ترلو اینجا کلیک کنید.

دوازده) میلرلایت: ابزار بازاریابی ایمیلی

بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی

ایمیل مارکتینگ یکی از به صرفه ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است. اگر قصد دارید بهترین کمپین های بازاریابی ایمیلی را آغاز کنید، میلرلایت یکی از بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ می‌باشد. اغلب امکانات این سرویس در همان نسخه رایگان در دسترس است و می‌توانید تا 1000 مشترک را در لیست مشترکین ایمیل ثبت کنید.

مهم ترین امکانات این سرویس شامل موارد زیر است:

  • ساخت کمپین ایمیل مارکتنیک با یکسری تمپلیت های آماده
  • امکان ساخت الگوی ظاهری ایمیل با HTML
  • امکان ایجاد پنجره های پاپ آپ
  • ساخت صفحات فرود جذاب (آموزش ساخت صفحه فرود)
  • ارائه آمار و تحلیل عملکرد
  • زمانبندی ارسال ایمیل

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]پیشنهاد: با بهترین افزونه های ایمیل وردپرس جهت توسعه بازاریابی ایمیلی و جذب مشترک آشنا شوید. [/box]

جهت استفاده از سرویس میلرلایت اینجا کلیک کنید.

سیزده) Canva ابزار ساخت پوستر و بنر

canva

کانوا یک اپلیکیشن تحت وب و موبایلی است که یکسری امکانات گرافیکی جذاب در نسخه رایگان و در نسخه غیررایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. اما چرا کانوا باید در لیست معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قرار بگیرید؟

در واقع این ابزار با یکسری تمپلیت‌های آماده، گیف، آیکن، تصویر و متون به شما امکان می‌دهد تا بنر تبلیغاتی و حتی پست‌های جذاب برای شبکه های اجتماعی و وب‌سایت ایجاد کنید. همانطور که می دانید المان‌های بصری هرچقدر زیرکانه و چشمگیر تر باشند در جذب مشتری مؤثر است؛ درنتیجه تأثیر گرافیک در دیجیتال مارکتینگ غیرقابل انکار است.

جهت استفاده از ابزار Canva اینجا کلیک کنید.

چهارده) bitly ابزار کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک Bitly

لینک بهتر، نتایج بهتر! بیت‌لی قطعا یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود و لینک های شما را به ابزاری قدرتمند برای بازاریابی تبدیل می‌کند. چگونه؟

بیت‌لی یک سرویس کوتاه‌کننده ی URL است. این لینک ها معمولا با دامنه اصلی bit.ly همراه‌اند. استفاده از خدمات این ابزار کاربردی رایگان است اما برای دسترسی به امکانات بیشتر از جمله تولید کدهای QR باید نسخه غیررایگان را خریداری بفرمایید.

کاربرد و امکانات: سرویس bitly به شما امکان می‌دهد مادامی که لینک اصلی را از دید بیننده پنهان می‌کنید، آدرس محتوای موردنظرتان را به کوتاه‌ترین شکل ممکن در شبکه های اجتماعی، کدهای کیوآر، پیامک یا هر پلتفرم دیگری به اشتراک بگذارید. علاوه براین این سرویس عالی دارای آنالیتیکس و ابزار تجزیه و تحلیل نیز هست؛ اینگونه متوجه می‌شوید که لینک های کوتاه شده‌ی شما در کدام شبکه‌ها و چقدر کلیک خورده‌اند. همچنین آنالیتیکس این سرویس real-time بوده و حتی داده های جغرافیایی را نیز جمع‌آوری می‌کند.

جهت استفاده از ابزارهای bitly اینجا کلیک کنید.

معرفی بهترین افزونه های کروم برای دیجیتال مارکترها + ۱۲ ابزار

چرا همیشه ابزارهای کاربردی دیجیتال مارکترها از میان سایت و اپلیکیشن‌های تحت وب معرفی شود؟ اکستنشن یا افزونه های مرورگر خیلی کاربردی هستند و در مواقعی امکانات یک سایت را یکجا در مرورگر شما تعبیه می‌کند. در این قسمت از مطلب معرفی ابزارهای لازم برای دیجیتال مارکتینگ قصد داریم یکسری افزونه برای مروگر کروم به شما پیشنهاد کنیم. اما چرا کروم؟ چون کروم محبوب‌ترین و پراستفاده ترین مرورگر در دنیا است پس با همین موج شناور می‌شویم.

بعد از خواندن این قسمت احتمالا به کلکسیون تولبارهای گوگل کروم شما اضافه خواهد شد. البته این نکته را ذکر کنم که تعدادی از این افزونه ها برای سایر مرورگرها از جمله فایرفاکس قابل استفاده می‌باشند.

یک) افزونه‌ سیمیلار وب

سیمیلار وب یکی از بهترین ابزهای بازاریابی اینترنتی

تعداد کاربران: بیش از 600,000

در ابتدای همین مقاله و در بخش “ابزارهای تجزیه و تحلیل برای وبسایت” سیمیلار وب را به شما معرفی کردیم اما هم‌اکنون افزونه کروم سیمیلار وب را به شما معرفی می‌کنیم. این افزونه به عنوان یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اطلاعاتی از قبیل رتبه سایت، بازدید ماهیانه، میانگین زمان بازدید، نرخ پرش و منابع ترافیک ورودی سایت را به تفکیک کشور و پلتفرم در یک پنجره به شما نمایش می‌دهد.

برای دانلود similarWEB اینجا کلیک کنید.

دو) افزونه similar sites

similarsites

تعداد کاربران: بیش از 100,000

به ویدئوهای پیشنهادی یوتیوب نگاه کرده‌اید؟ عملکرد این افزونه همانند همین پیشنهادات یوتیوب است با این تفاوت که تعدادی از وب سایت های مشابه و مرتبط با وب سایت فعلی را به شما نشان می‌دهد. کاربرد این افزونه به عنوان یک ابزار بازاریابی دیجیتال مشخص است!‌ در بسیاری از موارد سایت های مشابه همان سایت های رقیب ما هستند و در یافتن کلمات کلیدی جدید یا دریافت ایده کمک بزرگی می‌کنند.

برای دانلود similar sites اینجا کلیک کنید.

سه) افزونه Check My Links

check my links ابزار آنلاین

تعداد کاربران: بیش از 100,000

افزونه Check My Links تمام لینک های یک صفحه را به سرعت بررسی و لینک های سالم و خراب را با رنگ های مجزا هایلایت می‌کند. همچنین شما می‌توانید تمام لینک های خراب را با یک کلیک در clipboard کپی کنید.

در سایت میزفا مقاله‌ای با عنوان اصول لینک سازی داخلی اختصاص داده ایم، در صورت تمایل این مطلب را دنبال کنید.

برای دانلود Check My Links اینجا کلیک کنید.

چهار) افزونه Word Count Tool

word count tool

تعداد کاربران: بیش از 20,000

شاید به عنوان یک دیجیتال مارکتر درمواقعی که مشغول بررسی محتوای وب سایت هستید، در لحظه نیاز به شمارش کلمات داشته باشید. افزونه کاربردی Word Count Tool یک افزونه شمارش کلمات متن است. بعد از نصب این افزونه یک آپشن جدید به گزینه های منو کلیک راست در مرورگر اضافه می‌شود. کافیست پس از انتخاب متن وب سایت کلیک راست کنید و Count words را انتخاب نمایید یا در سیستم عامل mac از کلیدهای ترکیبی Ctrl+click استفاده کنید تا تعداد کلمات و جزئیات آن alarm شود.

برای دانلود Word Count Tool اینجا کلیک کنید.

پنج) افزونه Screencastify

 ضبط دسکتاپ screencastify

تعداد کاربران: بیش از 8,000,000

ضبط جلسات آنلاین، تهیه نسخه ویدئویی از وبینار و حتی ساخت ویدئو آموزشی با حضور همزمان خودتان از وبکم؛ این‌ها موقعیت‌هایی هستند که احتمالاً به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ بارها تجربه کرده اید. اکستنشن گوگل کروم با نام Screencastify به طور رایگان به شما این امکان را می‌دهد تا صفحه مرورگر، وبکم و صدای میکروفون را در قالب یک ویدئو واحد ضبط کنید وسپس ویدئو را ویرایش و در نهایت آن را به اشتراک بگذارید.

برای دانلود Screencastify اینجا کلیک کنید.

شش) افزونه seo quake

seoquake بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال

تعداد کاربران: بیش از 600,000

در میان اکستنش های کروم، seo quake یکی دیگر از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. این ابزار مثل بهترین قالب های رایگان وردپرس می‌ماند، در عین رایگان بودن امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد و تا حد زیادی در پیشرفت امور مؤثر است.  ابزار آنلاین seo quake فاکتورهای سئو on page یک دامین و یک صفحه از دامین را به خوبی تفکیک می‌کند و کلیدی‌ترین متریک‌های سئو از جمله چگالی کلمات کلیدی، بک لینک، رتبه الکسا و … در یک تولبار جداگانه به اطلاع کاربر می‌رساند. همچنین ارائه اطلاعاتی از جمله شاخص موتورهای جستجو و محاسبه میزان دشواری کلمه کلیدی از امکانات خوب این ابزار بازاریابی دیجیتال است.

برای دانلود seo quake اینجا کلیک کنید.

هفت) افزونه Yesware

yesware

تعداد کاربران: بیش از 100,000

به طور معمول سرویس های ایمیلی و همچنین افزونه های ایمیل مارکتینگ وردپرس یکسری آمار از جمله نرخ کلیک را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در هر صورت اگر از چنین سرویس‌هایی استفاده نمی‌کنید و به طور مستقیم با Gmail سر و کار دارید، اکستنشن Yesware قطعا به کارتان می‌آید.

این اکستنشن گوگل کروم به شما امکان می‌دهد تا ایمیل، لینک و فایل های درون ایمیل را track یا رهگیری کنید. آنالیتیکس این افزونه اطلاعاتی نظیر تعداد ایمیل‌های باز شده، افرادی که ایمیل را باز کرده‌اند، زمان باز شدن ایمیل و یا حتی مدت زمانی که گیرنده در فایل ضمیمه ایمیل به سر برده را به شما اطلاع می‌دهد. Yesware می‌تواند به پراستفاده ترین ابزار آنلاین برای بازاریابی در مرورگر شما تبدیل شود. همچنین امکاناتی نظیر زمانبندی ارسال ایمیل و تمپلیت آماده از جمله ویژگی‌های خوب این ابزار ایمیل بازاریابی دیجیتال است.

برای دانلود Yesware اینجا کلیک کنید.

هشت) افزونه Image Size Info

اکستنشن Image Size Info

تعداد کاربران: بیش از 60,000

به طور معمول کارشناسان بازاریابی دیجیتال بر بسیاری از جوانب وب سایت نظارت می‌کنند و در مواقعی فعالیت سایت‌های رقیب را هم تعقیب می‌کنند. اگر با تصاویر زیادی سر و کار دارید بدنیست که با یک آپشن از اطلاعاتی نظیر ابعاد و اندازه تصاویر مطلع شوید. اکستنشن Image Size Info بسیار سبک است و ابعاد و اندازه تصاویر را به طور دقیق نمایش می‌دهد. در رابطه با این موضوع چنانچه قصد دارید که به طور مستقیم در وردپرس تصاویر سایت را بهینه و فشرده سازی کنید، مقاله معرفی بهترین افزونه های بهینه سازی تصویر برای شماست.

برای دانلود Image Size Info اینجا کلیک کنید.

نه) افزونه HashtTest

یکی از بهترین ابزارهای سوشال مدیا مارکتینگ

تعداد کاربران: بیش از 7,000

آیا می‌دانستید که استفاده از هشتگ می‌تواند تا 40٪ در افزایش نرخ اینگیجمنت پست‌های توئیتر مؤثر باشد؟ البته این آمار در سایر شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام هم کم و بیش صدق می‌کند. از آنجایی که سوشال مدیا مارکتینگ یکی از مباحث مهم در بازاریابی دیجیتال است، درنتیجه به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید از هشتگ‌های مناسب و محبوب استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان هدف را جذب کنید.

اکستنشن HashTest بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ برای یافتن باکیفیت‌ترین هشتگ‌ها در شبکه های اجتماعی شناخته می‌شود. هشتگ‌هایی که در این ابزار وارد می‌کنید امتیاز دهی شده و تنها با یک کلیک این هشتگ‌های استاندارد به طور یکجا کپی می‌شوند.

برای دانلود HashTest اینجا کلیک کنید.

ده) افزونه ColorZilla

ابزار انلاین برای طراحی سایت ColorZilla

تعداد کاربران: بیش از 2,000,000

ColorZilla، یکی از بهترین اکستنشن های کروم و عصای دست بسیاری از طراحان سایت است. این ابزار به ظاهر ساده از  رنگ هر پیکسل و المان وب‌سایت نمونه برداری کرده و کدرنگ، RGB، سایز و نوع المان را در یک نوار کوچک نمایش می‌دهد. همچنین این ابزار به شما امکان می‌دهد تا رنگ های رایج یک صفحه را آنالیز کنید یا یک گرادیانت سفارشی ایجاد کنید و از کد CSS آن استفاده نمایید.

از آنجایی که یکی از وظایف دیجیتال مارکترها اطلاع از ترندهای گرافیکی و استفاده از آنان است، به همین دلیل لازم دانستیم این اکستنشن خوب را به عنوان یکی از ابزارهای لازم برای بازاریابی دیجیتال معرفی کنیم.

همچنین اگر به توابع و مدل‌های رنگ در CSS علاقه‌مند هستید مطلب rgb در css را به شما پیشنهاد می‌کنم.

برای دانلود ColorZilla اینجا کلیک کنید.

یازده) افزونه page ruler redux

تعداد کاربران: بیش از 100,000

page ruler redux یک Extension کاربردی برای برنامه نویسی وب و طراحی وب سایت است اما به عنوان یک دیجیتال مارکتر احتمال دارد که در برخی مسائل مرتبط با front-end دخیل شوید. این افزونه مثل خط کشی می‌ماند که المان های وب سایت را اندازه‌گیری کرده و داده هایی نظیر فاصله از چهارسوی صفحه و ارتفاع و عرض را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

برای دانلود LinkClump اینجا کلیک کنید.

دوازده) افزونه LinkClump

تعداد کاربران: بیش از 200,000

اکستنشن LinkClump سرعت تحقیقات و بررسی‌های شما را بالا می‌برد. چگونه؟ بعد از نصب این افزونه کافیست کلیدهای ترکیبی z + کلیک چپ ماوس  را نگهدارید و لینک های صفحه را انتخاب کنید تا در تب‌های جدید مرورگر باز شوند. همچنین می‌توانید تعیین کنید که این لینک ها در پنجره فعلی مرورگر یا در پنجره‌ای جدید باز شود.

برای دانلود LinkClump اینجا کلیک کنید.

نتیجه گیری

همانطور که میدانید شغل کارشناسی دیجیتال مارکتینگ محدود به یک وظیفه نیست و درواقع چنین فردی یک فرد چندوظیفه‌ای می‌باشد. به همین دلیل در این مطلب انواع مختلف ابزار های دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کردیم. برخی از این سرویس‌ها مثل سیمیلار وب یکسری ابزار تجزیه و تحلیل خوب برای وبسایت بودند و تعدادی دیگر در مباحثی مثل اپ مارکتیگ، تبلیغات، گرافیک و … کاربرد داشتند.

در این مطلب تلاش کردیم بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ را به تفکیک کاربرد به شما عزیزان معرفی کنیم. البته سایت و افزونه های بازاریابی دیجیتال تمامی ندارد و ابزارهایی که در این مطلب به آ‌ن‌ها پرداختیم، تنها بخشی از ماجرا بوده‌اند. به عنوان مثال سایت Keywordtool جهت یافتن بهترین کلمات کلیدی یا سرویس Buffer برای مدیریت شبکه های اجتماعی ابزارهای فوق‌العاده محبوبی هستند. شما چه پیشنهاد دیگری دارید؟ می‌توانید برای ما و سایر کاربران یکسری ابزارهای کاربردی برای بازاریابی دیجیتال معرفی کنید.

در نهایت از شما دوستان عزیز بابت همراهی با سایت میزفا و مطلب “معرفی بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال” تشکر می‌کنم.

نویسنده مقاله: پرستو علیرضازاده / کارشناس تولید محتوا
سئوی مقاله: پوریا آریافر / متخصص و مشاور سئو

پرستو علیرضازاده
مشغول شدن به علایق فردی خودش یک امتیاز مثبت در زندگی است. از کودکی مشغول انجام و یادگیری هرآنچه که دوست داشتم شدم؛ چندسالی است که هنر و دنیای رنگارنگ IT بخشی از علایق و کار من بوده است. اما اکنون اینجا هستم تا هم خود یادبگیرم و هم برای شما بنویسم.

4 نظر

4 پاسخ

  1. بسیار عالی و احسنت به شما بزرگوار
    من مطالبی در مورد دیجیتال مارکتینگ درس میدهم ولی مطالب شما خیلی تکمیل است ممنون از لطف شما بزرگواران که این مطالب زیبا را در اختیار ما قرار میدهید.

  2. این عکسی که از kw finder گذاشتید با نسخه رایگانه؟؟ چون من سرچ میکنم برای کلمه کلیدی اصلا هیچ کلمه ای رو نمایش نمیده

    1. سلام
      هر روز سه تا ۵ تا رایگان میتونی بررسی کنی. هر چند تو فارسی خیلی باگ داره و اصلا دقیق نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=