جلسه 6 – آیا رتبه الکسا مهم است؟ اهمیت و تاثیر رتبه بندی الکسا در سئو

تاثیر الکسا در سئو چیست؟

آیا رتبه الکسا مهم هست؟

بحث و مناظره رو دوست دارید؟

اهل نظر دادن و بیان دیدگاه خودتون هستید؟

حالا دو سوال قبلی رو ممکنه بگید نه دوست ندارم، اما جایزه رو چی ؟ جایزه رو دوست دارید؟

در سری جلسات اشنایی با سایت الکسا ما به 3 نفر جایزه 900 هزار تومانی هدیه می دیم، به تعداد نامحدودی از افراد هم کوپن 40 هزار تومانی؛ جزئیات جایزه این جلسه رو در چند سطر بعد بهتون میگم اما از همین اول بدونید که مشارکت در این جلسه کلی جایزه داره.

اگه شما هم مثل من موافق باشید، این جلسه الکسا رو به شکل بحث با همدیگه جلو ببریم.

چرا که موضوع این جلسه طوری هست که نمیشه فقط تحلیل و نگاه من در اون وجود داشته باشه، مجموعه ای از تحلیل ها بنظرم دید درستی رو می تونه در این مقاله ارائه بده. برای همین این جلسه رو به شکل بحث گروهی جلو می بریم.

موضوع بحثمون چی هست؟

می خوایم با استفاده از دانش خودمون 2 موضوع زیر رو تحلیل کنیم

  • آیا رتبه الکسا مهم هست؟ اگه بله چه اهمیتی داره؟
  • آیا رتبه الکسا در سئو تاثیر داره؟ یا رتبه الکسا چه رابطه ای می تونه با سئو داشته باشه؟

از اونجایی که بحث ما با هم دیگه همزمان نمی تونه اتفاق بیفته، من ابتدا شروع می کنم دیدگاه و تحلیل خودم رو میگم و بعد نظر آقای آریافر به عنوان متخصص سئو رو با هم می شنویم، و در انتها از شما می خوام وقتی که دارید این مقاله رو می خونید، حتما تحلیل خودتون رو در بخش نظرات پایین مقاله بگید.

به هر کسی که تحلیل جامع تری ارائه بده از طرف میزفا یک کوپن 40 هزار تومانی داده میشه.

چجوری نفرات رو انتخاب می کنیم؟

وقتی شما نظرتون رو ارسال می کنید، هر نظری و تحلیلی که خوب باشه، بهش این کد تخفیف 40 هزار تومانی رو می دیم؛ و محدودیتی برای تعداد افرادی که انتخاب می کنیم هم نداریم.

در مقاله قبل به این پرداختیم که  چگونه الکسا رتبه سایت ها رو محاسبه می کنه؟ و نحوه کارکرد الکسا به چه شکل هست؟ و در این مقاله قراره به شکل بحث و تبادل نظر با هم دیگه به این بپردازیم که آیا رتبه الکسا اهمیت داره؟ و تاثیر اون در سئو چیه؟

آیا رتبه الکسا مهم است؟

می دونید این سوال برای من شبیه به چه نوع سوالی هست؟

آیا رتبه کنکور در زندگی و آینده کاری آدم مهمه؟

با اینکه آدم رقابت طلبی بودم، و هل من مبارز می طلبیدم؛ اما الان نگاهی که به سمت مقایسه با دیگران و رقابت کشیده بشه رو نفی می کنم، چه برای سایت چه برای خود شخص.

بنظرم، اگه کسی در سایت خودش طبق رسالت و هدف سایت اش پیش بره، رفته رفته هر آنچه خوبی هست به سمت اون سایت سرازیر میشه، از کسب رتبه 1 گوگل گرفته تا افزایش بازدید کننده، تا افزایش خرید، تا برند شدن اش در فضای دیجیتال  و تا همین افزایش رتبه الکسا.

مشکل زمانی پیش می یاد که ما می خوایم زود به همه اینها برسیم و هدف مون رو اشتباهی گذاشتیم کاهش رتبه الکسا، افزایش ورودی ارگانیک و صفحه 1 گوگل و… .

آیا رتبه الکسا مهم است؟
آیا رتبه الکسا مهم است؟

بزارید مثال کنکوری بزنم.

مثال اول : فاطمه دانش آموز کنکوری ماست، و هدف اش فقط، کسب رتبه زیر 100 کنکور هست. کل زندگی اش شده رسیدن به این رتبه! به هر شیوه ای که اون رو به این رتبه برسونه چنگ می زنه، روش های سریع تستی و حفظ کلی فرمول و راه میان رو و … . و چون خودش رو در رقابت حس میکنه همیشه داره شیوه های مطالعاتی دوستاش رو با خودش مقایسه می کنه، ببینه اون ها دارن چیکار می کنن تا این هم همون ها رو تکرار کنه.

چه هدف و رسالتی می تونیم برای یک دانش آموز تعریف کنیم؟ یادگیری مفهومی درس ها درسته؟!

مثال دوم : فاطمه همون دانش آموز کنکوری ماست، که هدف اش یادگیری مفهومی درس ها هست، تمرکزش رو روی مطالعه بهتر خودش گذاشته و اینکه چطوری می تونه مفهوم درس ها رو بگیره. تمام تلاش اش رو هم داره در همین راستا می کنه، و رتبه کنکور و رقابت بین دوستان و… نقطه تمرکز ذهنش نیست.

بنظرتون بین فاطمه مثال یک و فاطمه مثال دوم، کدوم نتیجه بهتری رو می تونند در کنکور کسب کنند؟ کدوم نگاه درست تر هست؟  و عملکرد کدوم یک از فاطمه ها بالاتر خواهد بود؟

دقیقا برای سایت هم همین هست، اگه سایت شما مثل سایت میزفای ما در حوزه آموزش هست، اینکه بهترین و با کیفیت ترین آموزش ها رو در حوزه خودتون ارائه بدید بهترین رسالت و هدف شما می تونه باشه؛ و شما باید روی همین هدف تمرکز کنید فارق از اینکه الان رتبه الکسا سایت تون چند هست؟ بعد از مدتی تمرکز روی هدف تون صد در صد بهترین اتفاقات خواهد افتاد که یکی از اون اتفاقات کسب رتبه خوب در الکسا هست.

خلاصه و چکیده تحلیل من: خلق ارزش اهمیت اش از هر چیز دیگه ای بالاتر هست، شما باید تمرکز رو بزارید تا در وبسایت تون یک ارزشی برای مخاطب هاتون به وجود بیارید، رتبه خوب الکسا بدون اینکه بهش توجه کنید سراغ تون می یاد؛ خودش می یاد! شما نیازی نیست دنبال اش برید. وقتی دنبال رتبه الکسا و صفحه 1 گوگل و افزایش فروش و… برید، از یه چیز مهم تر غافل میشید.

نظر آقای آریافر درباره اهمیت رتبه الکسا

شنیدن نظر کسی که در این حوزه سال ها تجربه داره به ما یک نگاه جامع تر و دید بهتری رو خواهد داد، برای همین در ادامه نظر آقای پوریا آریافر رو درباره سوال آیا رتبه الکسا مهم است؟ با هم می شنویم.

رتبه الکسا برای بعضی از سایت ها مهم هست، و دلیل شون هم متاسفانه منطقی هست مثلا سایت هایی که در حوزه خبرگذاری هستند یکی شون یک بار به من زنگ زدند گفتند:

 ما کاملا می دونیم که رتبه الکسا رتبه ای هست که خیلی نباید روش مانور داد و اتفاقا قابل دور زدن هست و به راحتی میشه رتبه الکسا رو بهبود داد.( البته نه اینکه خیلی راحت میشه رتبه الکسا رو بهبود داد بلکه باید براش هزینه کرد. )

ولی ما ناچار هستیم رتبه الکسا مون رو بهبود بدیم؛ برای اینکه بودجه ما و درآمدی که داریم از طریق تبلیغات و سایت هست و خیلی از افرادی که پول میدن به ما؛ به رتبه الکسا ما نگاه می کنند. اگه رتبه الکسا ما ضعیف باشه پول کمتری به ما می دن  اگه رتبه الکسا ما قوی باشه مثلا جز 100 یا 200  تای اول باشیم پول بیشتری به ما می دن.

بر همین اساس خیلی ها می یان دنبال شخصی می گردند، که هم سئو رو خیلی خوب بکنه هم رتبه الکسا رو بهتر کنه، یعنی در واقع اون شخص اینقدر سئو رو خوب بکنه تا  الکسا شون بهتر بشه هر چند این یک جورایی خطرناک هست و ممکنه این اتفاق نیفته.

پس می تونیم بگیم رتبه الکسا برای بعضی از سایت ها مهم هست و این به خاطر سیاست گذاری هایی که اون تیم و مجموعه داره ولی برای بعضی ها هم مهم نیست.

برای بعضی ها مهم هست چون برند شون میشه. برای بعضی ها مهم میشه چون وقتی رتبه شون می یاد زیر 100 اون هم به روش فیک؛ می یان توی اینستاگرام میگن ما به کمک کاربر ها جز 100 سایت برتر ایران شدیم و افتخار می کنند این ها رو می گن.

و کاربرهایی که عام هستند و در حوزه آیتی و سئو نیستند خیلی دراین باره نمی دونند این ها رو  باور می کنند و فکر می کنند الکسا هیچ مشکلی نداره و وقتی این سایت جز 100 سایت برتر هست پس یعنی این سایت فوق العاده است این سایت عالی هست و کاربر ها آمدن کاری کردند که این سایت جز 100 سایت برتر شده.

و می بینیم برای خیلی ها رتبه الکسا مهم هست برای بحث های برندینگ که اگر بخوایم عامیانه تر بگیم برای دک و پوز؛ برای بعضی ها هم برای تبلیغات و بحث مالی رتبه الکسا اهمیت داره.

اهمیت و تاثیر رتبه الکسا در سئو

طبق داستان واقعی که در ابتدای مقدمه آنالیز سایت در الکسا نوشته بودم،

چیزی که در اون فضای کاری در ذهنم نقش بسته بود این بود که کاهش رتبه الکسا هم مفهوم و هم معنی سئو هست؛ یعنی وقتی رتبه الکسا یک سایت رو کاهش بدی درواقع اون سایت رو سئو کردی و با اینکار ارزش مهمی رو برای اون سایت به وجود آوردی.

از اون تجربه شخصیم فهمیدم؛ باور و ذهنیتی که در جامعه و بازار سئو و آیتی ایران واقعا وجود داره این هست که رابطه عجیب و معناداری بین سئو با کاهش رتبه الکسا هست، و وقتی فکر می کنند یک سئو کار کارش رو درست آنجام داده که رتبه الکسا رو کاهش داده باشه!

من مطمئنم این باور و ذهنیت الکی و بی خود به وجود نیامده، هر چیزی که الان در واقعیت وجود داره دلیلی داره، برای همین سعی می کنم دلیل این رابطه معنی دار بین سئو و رتبه الکسا رو با نگاهی منصفانه و بدون پیش فرض از دید خودم بیان کنم.

ما یک وبسایت رو سئو می کنیم برای چه چیزی؟ برای افزایش ورودی های ارگانیک سایت درسته؟! (در مقاله سئو چیست؟ کامل درباره سئو توضیح داده شده، اگه دوست دارید درباره سئو بیشتر بدونید حتما خوندن اش رو بهتون توصیه میکنم.)

ایا رتبه الکسا در سئو مهم هست

از جلسه قبل اگه یادتون باشه رابطه تعداد بازدیدکننده ها با رتبه الکسا یک رابطه ای بود که چنانچه افزایش بازدیدکننده داشتیم رتبه الکسا می تونست خیلی زیاد کاهش پیدا کنه یا اینکه یک مقداری کاهش پیدا کنه. و یک رابطه نمایی بین شون وجود داشت که اونجا مفصل درباره اش توضیح دادیم.

در واقع وقتی سئو یک وبسایتی بهتر بشه، یعنی میزان بازدید ها و ترافیک ارگانیک اون سایت زیاد تر شده، و افزایش بازدید و ترافیک سایت باعث کاهش رتبه الکسا میشه. حالا یا کم یا زیاد اما میشه گفت باعث کاهش رتبه الکسا میشه.

به جز یک نکته استثناء، ممکن هست ما سئو یمان خوب شده باشه و افزایش بازدید داشته باشیم اما سایر سایت ها هم افزایش بازدید داشته باشند و رتبه الکسا ما لزوما تغییر پیدا نکنه، و همونطور که در جلسه سوم هم گفتم، رتبه الکسا نسبی است و علاوه بر ترافیک وبسایت به تغییرات سایر سایت های دیگر هم وابسته است و سایت ما نسبت به سایر سایت ها سنجیده می شه.

اما اینکه اگر رتبه الکسا سایتی کاهش پیدا کنه آیا دلیل بر بهتر شدن سئو اون سایت هست؟

بستگی داره به اینکه با چه راهی رتبه الکسا سایت کاهش پیدا کرده باشه؟

  1. خرید بازدید فیک؟ خوب احتمال زیاد سئو اون سایت هیچ تغییری نخواهد داشت.
  2. بازدید از گوگل ادورز، ادورز تاثیر مستقیمی بر سئو نمی زاره؛ اما نمی شه گفت که ادورز هیچ تاثیری بر سئو نداره.
  3. بر اساس محتوا های خوبی که تولید شده یا بک لینک های خوبی که به سایت دادند یا حتی محتوا های قدیمی اپدیت شده اند؛ بله با این شیوه ها دقیقا سئو سایت بهتر شده، و یکی از روش های بهبود سئو سایت دقیقا همین روش ها هستند.
  4. ممکن هست ترافیک یک وب سایت هیچ تغییری نکرده باشه بلکه ترافیک سایر سایت ها دچار تغییر شده باشند و در مجموع باعث کاهش رتبه الکسا سایت شده باشن. در این حالت هم بنظر می رسه تغییری در وضعیت سئو سایت به وجود نیومده باشه.

جمع بندی تحلیل من : از دید تئوری بنظر می رسه که سئو خوب روی رتبه الکسا بی شک اثرگذار است، اما رابطه رتبه الکسا بر سئو یک رابطه واضح و شفافی حداقل برای من نیست؛ و نمی شه گفت اگه رتبه الکسای سایتی کاهش یا افزایش پیدا کنه به این معنی هست که سئو اون بهتر یا بدتر شده باشه.

نظر آقای آریافر درباره تاثیر رتبه الکسا در سئو

وقتی سایت ما رشد پیدا می کنه احتمال اینکه رتبه الکسا مون هم بهبود پیدا کنه وجود داره ولی ممکنه این اتفاق نیفته.

من یک سایتی دارم در حوزه روانشناسی تقریبا 90 درصد کاربرهاش خانم هایی هستند که با موبایل وارد اون میشن اما رتبه الکسا اش نزدیک به 2 سال هست که با اینکه سایت رشد داشته تغییری پیدا نکرده و رتبه الکسا سایت رشد نداشته.

در حالی که یک پروژه بر عکس این سایت روانشناسی دارم، سایتی دارم که یک رشد معمولی داشته چون مخاطبین اش مخاطبین خاصی هستند اما رتبه الکسا اش چندین برابر بهبود پیدا کرده و متوجه شدیم کاربر ها بیشتر با دسکتاپ می یان اینجا.

داستان این هست که خیلی بستگی به ویژگی های کاربر ها داره مثلا بحث device category  با چه دیوایسی داره می یاد و اون شخص چه ویژگی هایی داره اینها همه اثرگذار هست برای اینکه ببینیم اگه ما سئو رو ارتقا بدیم باعث بهبود الکسا میشه یا نمی شه! یک جور شناخت کاربر ها و ویژگی هایی که کاربر ها دارند؛ این یک شرطی هست که بگیم آیا می تونه بهبود پیدا کنه یا نه؟

ولی خوب نکته ای که وجود داره اینکه وقتی الکسا و سئو رو من در کنار هم می زارم یاد یک نکته ای می یفتم، نکته ای که خودم زیاد انجام می دم اون این هست که الکسا یک ابزار فوق العاده قوی برای کیورد ریسرچ هست( تحقیق کلمات کلیدی)

برای اینکه بخوایم از الکسا خوب استفاده کنیم در جهت سئو، به خاطر اون اکستنشن هایی که الکسا داره و ما در جلسه قبل درباره شون گفتیم ( الکسا چگونه دیتای خودش رو جمع آوری می کنه؟ ). الکسا به ما کمک می کنه تا بتونیم کیورد های خیلی خوبی از رقبامون پیدا کنیم.

ولی هیچ وقت نمی یایم اینکار رو بکنیم بگیم الکسا مون بهتر شده چون سئو مون بهتر شده یا الکسا افت پیدا کرده چون سئو مون بدتر شده. متاسفانه این مکالمه ای هست که من از کارفرما ها می شنوم بهشون میگم چه اتفاقی افتاده؟ چرا می گید سئو تون بد شده؟ میگه چون رتبه الکسا ام بدتر شده و خیلی هاشون نمی گند رتبه الکسا، میگم کجا ؟ برام یک اسکرین شات می گیره میگه نگاه کن رتبه آمده پایین؛ می فهمم این رتبه الکسا هست و ربطی به سئو نداره.

جمع بندی رتبه الکسا رو نباید بگیم در سئو اثرداره چون خیلی بستگی به شرایط داره بهتره اینجوری بگیم؛ چرا که اگه بگیم بستگی داره ممکنه خیلی ها رو گمراه کنه باید بگیم خیلی بستگی به شرط ها داره ولی برای اکثر سایت ها اثر نداره و اون سایت هایی که مخاطبین شون موبایل هست و رتبه الکسا شون هم خوبه می تونیم بگیم که از روش های فیک هم دارن استفاده می کنند برای بهبود رتبه الکسا شون.

در نظر بگیریم اگه ما بیایم از روش های فیک استفاده بکنیم می تونه اثر منفی در سئو داشته باشه به خاطر مخاطبین بی کیفیتی که وارد سایت ما میشند، که خیلی ها این ترافیک فیک رو به کمک نیروی انسانی انجام می دن و خیلی های دیگه به کمک ربات ها انجام می دن(البته بیشتر از روش دوم هست)

ولی نیایم به خاطر هیچی سئو سایت خودمون رو به خطر بندازیم مگر اینکه یه چیزی بالاتر از سئو سایت مون حرف بزنه و اون سیاست هایی هست که در یک کسب و کار وجود داره در واقع استراتژِی که مربوط به اون سایت و کسب و کار میشه و مدیران دیجیتال مارکیتنگ دارن صحبت می کنند و فکر نکنم اون ها بخوان در تصمیماتی که می گیرند، سئو رو در نظر نگیرند سئویی که همه کسایی که به اینترنت دسترسی دارند تقریبا ازش استفاده کنند بعید می دونم مدیر دیجیتال مارکتینگی بخواد سئو رو نادیده بگیره برای اینکه بخواد الکسا رو بهبود بده با روش افزایش ترافیک های کاذب و فیک برای یک رتبه ای که پایدار نیست.

سخن آخر

خوب تا به اینجا نظر و تحلیل من و آقای آریافر رو درباره موضوع بحث این جلسه خوندید و شنیدید، یک بار دیگه سوال ها رو با هم مرور می کنیم

  • آیا رتبه الکسا مهم هست؟ اگه بله چه اهمیتی داره؟
  • آیا رتبه الکسا در سئو تاثیر داره؟ یا رتبه الکسا چه رابطه ای می تونه با سئو داشته باشه؟

مشتاقانه منتظر تحلیل ها و نظرات شما درباره 2 سوال بالا هستیم، و با آغوش باز پذیرای نقدهای شما،درباره آنچه در این جلسه بیان کردیم.

لازم به یادآوری جایزه هم نیست! به بهترین نقد ها و نظرات درباره بحث این جلسه کوپن 40 هزار تومانی هدیه خواهیم داد.

هر چقدر تعامل شما و حمایت های شما در سری جلسات آنالیز سایت در الکسا بالاتر باشد، دست من رو بازتر می کنید تا قدرت چانه زنی بالاتری برای گرفتن جوایز نفیس تر از مدیر میزفا داشته باشم، و نیز میزفا رو ترغیب می کنید تا تعداد جوایز در جلسات الکسا رو بیشتر کنند، و این به نفع هر دوی ماست، تخفیفات بیشتر برای شما، گرفتن مشارکت و تعامل بیشتر برای من و میزفا.

متفحص و نویسنده: فاطمه درویشی
عکس مقاله و سئوی محتوا: پوریا آریافر

فاطمه درویشی
کی هستم؟ باید بگم هنوز هم خودم نمی دونم. اما میدونم؛ یک سئوکار که عاشق کوهنوردی و کوله گردی و شناس، جدیدا هم دوچرخه سواری. دارای تیپ شخصیتی ENTJ و IFC3 . تمایلاتم:  رهبری و مدیریت  مخفی کردن عدم امنیت  بهره وری  تجربه های چالشی . دغدغه هام؟ کشف خود واقعی ام؛ ثروتمند تر شدن کشاورز ها؛ که سایت زعفروش از دل همین دغدغه ام متولد شد. اگه دوست داری بیشتر درباره من و زندگی کاری من بدونی برو سایت شخصیم؛ این پایین دکمه خونه رو بزنی می ری داخل سایتم!

13 نظر

13 پاسخ

  1. اتفاقا من سبک مقاله نویسی شما رو خیلی دوست دارم و حس خوبی به آدم میده ☺ .در واقع انرژی مثبت شما به کاربر منتقل میشه. من فکر میکنم شاید پایین آوردن رتبه الکسا آسون تر از انجام سئو میباشد و به همین دلیل عده ای برای راحت تر کردن کار خودشون این باور رو در کارفرماها ایجاد کردن.و متخصصین سئو باید با شفاف سازی این باور اشتباه رو از بین ببرند.
    ممنون از مقاله های خوبتون .دعا میکنم همیشه موفق باشید

    1. خوب دیگه مژگان جایزه این مقاله کد هدیه ۴۰ هزار تومانی رو بهت می دم چون از شیوه نوشتن من تعریف کردی ?
      بزار بقیه هم بدونن وقتی تعریف کنند جایزه می برند ?
      ببین تا ۸۰۰۰ آوردن رتبه الکسا آره خیلی راحت هست
      کافیه نکاتی که توی مقاله ۱۵ سری جلسات آنالیز سایت در الکسا میگم رو رعایت کنی
      ولی هر چی به ۲۰۰۰ نزدیک تر میشی رقابت دیگه خیلی خیلی سخت میشه
      تازه همون ۸۰۰۰ که هم گفتم یک شرط داره شرط تداوم و گر نه باز سریع رتبه ات افزایش پیدا می کنه و رتبه خوبت رو از دست می دی

  2. سلام و خسته نباشید. من احساس میکنم شما دارید با احتیاط در این مورد صحبت میکنید .با توجه به توضیحات مقاله شما ، کاملا معلومه که باید معیار رتبه الکسا برای سئو حذف بشه چون معیار درستی نیست. واقعا چرا باید زحمت سئوکار با معیار اشتباهی سنجیده بشه ؟ به نظرم باید همه متخصصان کاردرستی مثل شما ، اینقدر در مورد این موضوع شفاف سازی کنند، که هیچ کارفرمایی معیار رتبه الکسا رو مدنظر قرار ندهد

    1. سلام مژگان
      الان که نظر تو رو خوندم، رفتم دوباره مقاله رو خوندم دیدم آقا من چقدر قصه گفتم ?
      اما آقای اریافر دقیقا رفتن سراغ اصل مطلب ونظرشون رو گفتن
      من نظرم رو خیلی کادو پیج و با قصه و داستان گفتم .

      اما الکی هم انتظار رتبه الکسا به وجود نیومده
      نیاز بود همه جنبه های رتبه الکسا بیان بشه هم جنبه های خوب هم جنبه های بدش
      و ملاحظه ای در کار نبوده فقط من طولانی حرف ام رو زدم

  3. با سلام بنده یه سایت دانلود بازی زدم حدود 7ماهی میشه خیلی عالی رشد کرد رتبه فعلیش 3600 به نظرتون این سایت که ارگانیک مخاطب داره میتونه اینده خوبی داشته باشد مجوزهای رسمی هم براش گرفتم.

    1. سلام مهتاب.
      پاسخ این سوال دست خود توست. آینده دست توست. میتونی خوب بسازی و یا بد بسازی.
      برنامه ریزی کن برای هدفت و در راستای هدف تلاش کن. قطعا میتونید آینده خوب رو بسازید.
      حوزه بازی طرفداران بسیاری داره.
      فقط حواست باشه که معتبار رشد فقط رتبه alexa نیست و گاهی بررسی فقط این معیار برای رشد، میتونه به تو آسیب بزنه
      موفق باشید.

  4. درود دوست خوب
    آیا نرم افزارهای بازدید ربات مثل ipts در رتبه الکسا تاثیر گذارند ؟
    من خودم چند ماه تست کردم و هیچ تاثیری ندیدم
    خوشحال میشم اگر اطلاعات یا تجربه ای دارید حرف من رو تایید یا رد کنید
    مرسی

    1. سلام علی
      این نرم افزارها خیلی قدیمی هستند و شاید به همین خاطره جواب نمیده.
      روش کلی هنوز جواب میده یعنی ربات ها در الکسا اثر دارن و الان برخی ها دارن با این کارها رتبه میگیرن ولی میتونه نحوه پیاده سازی این موضوع دیگه مثل گذشته زیاد ساده نباشه.

    2. سلام علی؛ من به سوال های تو، که در این 8 جلسه الکسا پرسیدی خیلی دقت کردم، دیدم اکثر سوالات ات حول و حوش این هست که ذهنت خیلی درگیر ربات و روش هایی زودبازده و فیک شده و می خوای با ربات به نتیجه برسی، و زود تر رتبه الکسا کاهش بدی. اول بهم بگو آیا برداشت من درست هست؟ و من درست فهمیدم تو رو ؟
      و موضوع بعدی، اگر برداشت من درست بوده، بهم بگو چرا اینجوری هست؟ چرا اینقدر برات مهمه با ربات به نتیجه برسی؟
      بزار درباره سوالی که ازمون پرسیدی من یه تجربه بهت بگم،
      ما توی سئو رپورتاژ می ریم و دقیقا یکی از اساتید خیلی معروف توی سئو برای اینکه رپورتاژ های ما خیلی خوب فیدبک بده پیشنهاد داده بود بعد از رپورتاژ با افزونه Easy Auto Refresh حتما اون صفحه رپورتاژمون رو رفرش بزنیم و بازدید الکی مثلا ایجاد کنیم.
      من اینکار رو برای حدود 13 رپورتاژ انجام دادم، اما فیدبک خاصی ازش نگرفتم.
      هر چند تجربه من در رپورتاژ طرف کارم با گوگل بود نه با الکسا.

      1. سلام فاطمه درویشی
        بله ذهنم درگیر این شده که با روشی که خیلیها دارن رتبه میگیرن رتبه بگیرم به چند دلیل :

        1. من 10 سال هست وب مستر هستم . دامنه اصلیم 4 سال پیش توی گوگل پنالتی شد . با اینکه کلی محتوای مفید داشتیم اما چون یه بخشی هم درست کرده بودم که از rss سایتهای خارجی مثل ebay مطلب کپی میکرد . تجربه تلخی بود . سایتم روزانه 3000 تا ورودی یونیک گوگل داشت . یه روز صبج بهمن زمستون که از خواب بیدار شدم و گوگل وبمستر رو دیدم شوک شدم که ورودیم شد 10 عدد در روز . دیگه از اون به بعد چند تا دامین تعویض کردم اما نتونستم جایگاه قبلم رو پس بگیرم . انگار که گوگل یه برچسب زده بود روی پیشونی من و هر جا که میرفتم مثل سایه در تعقیبم بود

        2. بعد از کلی زحمت که سایت جدیدی بالا آوردم ، یه رقیب تازه وارد اومد و دامپینگ کرد . من برای اینکه دامپینگ اون رو جبران کنم هر راه سالمی رو امتحان کردم ولی در نبود قانون کپی رایت در ایران نشد .
        3. الان با دامنه جدید میخوام بالا بیام و هیچگونه سئو سیاه انجام ندم . اما الکسا از اون جهت برام مهمه که کارهایی رو که رقیب کاریم ناشایست انجام داده جبران کنم . چون اگر بخوام با روند طبیعی پیش برم دیگه به اون نمیرسم

        4. چند مساله ی شخصی دیگر

        5. من کلن افسردگی سئو گرفتم . شبها خواب گوگل و الکسا می بینم

        ممنون

  5. سلام
    مقاله خوبی بود.
    به همه نکات اشاره کردید و به نظر من رتبه الکسا درسته برای تبلیغات گرفتن خوبه و سایتهایی که هدفشون جذب تبلیغات است از هر راهی برای بهبود رتبه استفاده میکنن ولی با این کار هم خودشونو گول میزنند هم کاربران. وقتی سایت خوب باشه چه بخای چه نخایی رتبه الکسا بهتر میشه چون بازدید بالا میره ولی اگر بخایی با روش های فیک رتبه رو دستکاری کنی دیر یا زود مشتریان میفهمند و از دادن اعتماد مشتریان بزرگترین سرمایه ای است که از دست میره.
    می توان گفت سایتی که رتبه خوبی داره حتما سایتش سئو شده و مطالب با کیفیت داره یا در موضوعی مرجع است اگر غیر از این بود حتما از روش های فیک استفاده کرده.

    1. سلام سیروان.
      برای همه سایت ها اینطوری نیست. درواقع شما اگر سایت خوبی داشته باشی میتونه الکسا رشد نکنه.
      ممنونم از اینکه نظرت رو ارسال کردی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=