جلسه 11 – نحوه تاییدیه گرفتن سایت در الکسا – کد اسکریپت الکسا

قرار دادن کد الکسا در سایت

کد اسکریپت الکسا
کد اسکریپت الکسا

در این جلسه می خوام 3 نکته جدید که بعیده جایی در اینترنت نوشته شده باشه رو بهتون بگم، 3 نکته ای که 150 دلار برای میزفا هزینه برداشت!!

نکاتی که قبل از ضبط جلسه خودم هم نمی دونستم و تصورم بر این بود که اون امکانات هنوز وجود دارن با اینکه وقتی عملی خودم انجام دادم متوجه شدم که در گذشته 3 تا امکان وجود داشت که الان الکسا اون امکانات رو  برداشته حالا اون ها چی بودن ؟

دوست دارید بدونید؟ با دقت تا آخر این مقاله همراه من و میزفا باشید که می خوام از صفر تا صد سرتیفای الکسا و نحوه تاییدیه گرفتن سایت در الکسا رو بهتون بگم.

برای این جلسه مدیر میزفا 150 دلار هزینه خرید اکانت الکسا کردن؛ تا آموزش به طور صحیح و دقیق اش اتفاق بیفته.

پس جا داره، که من نویسنده و شمای خواننده هر دو با جون و دل سر آموزش این جلسه حاضر بشیم.

در جلسه 10 درباره نحوه خرید اکانت الکسا خرف زدیم، و مراحل خرید رو با هم جلو بردیم، اگه اون جلسه رو مطالعه نکردید توصیه می کنم قبل از اینکه این جلسه رو بخونید برگردید سراغ جلسه قبلی، و هر کدوم از شما که تمایل داره میزفا براش اکانت الکسا رو بخره، در همون جلسه درخواست اش رو مطرح کنه.

چجوری سایت خودمون رو در الکسا وریفای کنیم؟

برای اینکه به طور کامل به این سوال جواب بدم، 2 ویدیو کوتاه براتون ضبط کردم

ویدیو اول : تنظیمات اولیه اکانت الکسا بعد از خرید، و توضیح نحوه تاییدیه گرفتن سایت در الکسا (مدت 11 دقیقه)

ویدیو دوم: گذاشتن کد الکسا در سایت به طور عملی( مدت 3 دقیقه)

و در آخر مقاله هم اون سه نکته و تغییرات در امکانات الکسا رو باهاتون در میون گذاشتم.

تنظیمات اولیه اکانت الکسا بعد از خرید

بعد از اینکه اکانت تون رو خریداری می کنید،یکسری سوال در ابتدا ازتون می پرسه و بعد شما رو هدایت می کنه به صفحه داشبورد که در اونجا پیام اینکه سایت شما سرتیفای نشده است رو بهتون می ده و بعد می تونید از طریق کدی که الکسا در اختیار تون می زاره سایت تون رو مثل من وریفای کنید. ( اکانت که من در این جلسه داشتم اکانت یک ماهه ادونس الکسا بود.)

گذاشتن کد الکسا در سایت به طور عملی

تنها کاری که لازم هست شما بکنید این هست که کد الکسا رو در هدر سایت تون بزارید همین!

و البته طبق توضیحاتی هم که در ویدیو اول گفتم، اگه نسخه AMP سایت تون فعال هست کد دوم رو در هدر سایت و کد سوم رو در body سایت تون قرار بدید.

اما اگه نسخه AMP سایت شما فعال نیست همون اولین کد رو در هدر سایت تون قرار بدید. (توضیحات بیشتر رو در ویدیو اول گفتم)

بعد از اینکه 24 ساعت حتی کمتر؛ از قراردادن کد در سایت تون گذشت، دوباره که وارد اکانت تون بشید با صفحه ای مثل شکل زیر مواجه می شید که نشون دهنده موفقیت آمیز بودن وریفای شدن سایت شما توسط الکسا هست.

و اینجا هم سایت شخصی آقای آریافر علامت سبز وریفای شدن الکسا رو گرفت.

تایید کد الکسا برای سایت
تایید کد الکسا برای سایت

با دیدن 2 ویدیو بالا کامل مراحل سرتیفای سایت تون در الکسا رو یاد می گیرید.

اماااااااااااااااااااااااااااا می مونه به دو نکته ای که قبلا در الکسا وجود داشت اما الان دیگه اون امکانات برداشته شده بود.

امکاناتی که دیگه در الکسا نیستن!

قبلا اگه خاطرتون باشه، در جلسه 8 در جواب اینکه چرا سایت خود را در الکسا ثبت کنم براتون 5 تا دلیل آوردم، با توجه به دانشی که در این جلسه به دست آوردم می خوام بهتون بگم که از بین اون 5 دلیل الان فقط یک موردش رو صحیح می دونم.

چطور مگه؟ اجازه بدید الان بهتون میگم 3 امکان که قبلا در الکسا بود الان دیگه برداشته شده

حذف امکان گذاشتن تایتل و دیسکریبشن در الکسا

قبلا وقتی که اکانت الکسا رو یک ماهه می خریدی بهت اجازه می داد که درباره بیزینس و سایتی که وریفای کردی یک تایتل و دیسکریبشن برای معرفی اون هم بنویسی، که الان دیگه این امکان رو نداره!

حذف امکان گذاشتن بک لینک در الکسا

قبلا الکسا اجازه می داد برای سایتی که وریفای میشه دو عدد بک لینک هم بزاریم، که این امکان رو هم برداشته!!

حذف امکان گذاشتن اطلاعات تماس و لوگوی بیزینس در الکسا

و باز قبلا اجازه اینکه یک لوگو یا عکس برای معرفی بیزینس و اطلاعات تماس چیزی لازم بود رو بزاریم که الان این امکان رو هم الکسا برداشته!

چرا سایتم رو در الکسا وریفای کنم؟

حالا سوال مهمی که به وجود خواهد آومد این هست که آیا ارزش اش رو داره که شما هزینه بکنید و اکانت رو یک ماهه کامل بخرید؟ و سایت تون رو وریفای کنید؟

من بهتون صادقانه نظر خودم رو میگم و شما هم بعدش باز هزینه و فایده کنید ببینید با این نرخ دلار و هزینه اش براتون ارزش داره یا نه؟

با توجه به موضوعاتی که در این جلسه بهتون گفتم، فقط یک دلیل وجود داره که آدم بخواد اینکار رو بکنه اون چیه؟

اگه سایت شما بیشتر مخاطب هاش موبایلی هستن، یا مخاطب های هدف شما با دنیای کامپیوتر و آیتی ناآشنا هستن و اکستنشن و تولبار روی مرورگر هاشون ندارن.

برای اینکه رتبه الکسا تون بهتر بشه وریفای کردن سایت تون در الکسا بهتون کمک می کنه. و باعث بهبود رتبه شما میشه اماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

چقدر براتون رتبه الکسا سایت تون اهمیت داره؟ چه تاثیری روی بیزینس تون داره؟ مثلا اگه سایت شما الان 11 هزار هست اگه بشید 5 هزار چه اتفاقی رخ می ده؟ چه ارزشی براتون خلق می کنه؟به این سوالات فکر کنید.

من قبلا نظر خودم رو خیلی صریح درباره اهمیت رتبه الکسا و تاثیرش بر سئو گفتم، اما بازهم مجدد در این جلسه بخوام خیلی خلاصه بگم، میگم اگه کارفرمای یک بیزینس کوچیک هستید، رتبه الکسا براتون ارزشی خلق نمی کنه و امیدوارم فرق معیارهای سئو و فاکتورهای گوگل با ابزار سئو مثل الکسا بدونید و یکی در نظر نگیرید. این هزینه رو برید یه جای دیگه در بیزینس تون خرج بکنید. با همین اکانت های اشتراکی و اکانت هایی که در جلسه 10 بهتون گفتم شما می تونید سایت خودتون رو با ابزار های پولی الکسا آنالیز بکنید، و برای کاهش رتبه الکسا سایت تون هم جلسه 15 رو حتما دنبال کنید، اونجا کلی راهکار درست و حسابی بهتون می دم.

 

به پایان این جلسه رسیدیم، و بسیااار خوشحالم که جلسات الکسا هر دفعه داره بهم یه چیزی اضافه می کنه، و در کنار شما منم دارم یاد می گیرم.

انتظار من از شما بعد از خوندن سری جلسات آنالیز سایت در الکسا این هست که اگه براتون مفید بوده، اون رو به بقیه هم معرفی کنید. پیشاپیش ازتون به خاطر به اشتراک گذاری و معرفی میزفا به دوستان و همکارانتون متشکرم.

 

 

متفحص و نویسنده: فاطمه درویشی
ادیت و سئوی محتوا: پوریا آریافر

فاطمه درویشی
کی هستم؟ باید بگم هنوز هم خودم نمی دونم. اما میدونم؛ یک سئوکار که عاشق کوهنوردی و کوله گردی و شناس، جدیدا هم دوچرخه سواری. دارای تیپ شخصیتی ENTJ و IFC3 . تمایلاتم:  رهبری و مدیریت  مخفی کردن عدم امنیت  بهره وری  تجربه های چالشی . دغدغه هام؟ کشف خود واقعی ام؛ ثروتمند تر شدن کشاورز ها؛ که سایت زعفروش از دل همین دغدغه ام متولد شد. اگه دوست داری بیشتر درباره من و زندگی کاری من بدونی برو سایت شخصیم؛ این پایین دکمه خونه رو بزنی می ری داخل سایتم!

2 نظر

2 پاسخ

  1. با عرض سلام
    اگر سایت دامنه ملی باشه ولی یک دامنه بین المللی بگیریم و ریدایرکت کنیم روی دامنه اصلی، امکانش هست اون دامنه بین المللی رو به الکسا معرفی کنیم و انتظار certify شدن داشته باشیم؟

    1. سلام شایان
      نظرت تو اسپم ها رفته بود و ندیدیم.
      فرض کنیم بشه، خب که بعدش چی میشه؟ چه اثری داره این کار؟
      هر چند این روش های منسوخ شده و پرهزینه جواب نمیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=