جلسه 4 – مشاهده رتبه سایت خودم در الکسا با روش های مختلف

ابزار های بررسی رتبه الکسا برای پیدا کردن و نمایش رتبه سایت در الکسا

چک کردن الکسا
چک کردن الکسا

رتبه الکسای سایت تون چنده؟

نمی دونم قبلا یادم می یاد گفتن 350 اینا بودیم.

صبر کن همین الان چک می کنم بهت میگم.

عههههه الان رتبه الکسا میزفامون شده 431

(جدی الان که داشتم این مقاله رو می نوشتم 431شده بودیم! و خودم تعجب کردم افت رتبه داشتیم)

اگه همین الان ازتون بخوام رتبه الکساتون رو چک کنید، با چه ابزاری در لحظه این کار رو می کنید؟

کلا چه ابزار هایی رو می شناسید که بتونه رتبه الکسا سایت تون رو بهتون بده؟!

در 2 جلسه قبل به این پرداخیتم که رتبه الکسا چیه؟ و چگونه رتبه الکسا محاسبه میشه؟ و در این جلسه قرار هست درباره ابزار تشخیص رتبه الکسا با هم صحبت کنیم. فرقی نمی کنه با گوشی باشید یا سیستم لب تاب و کامپیوتر داشته باشید؛ در این جلسه ابزار هایی رو معرفی می کنیم که چنانچه شما دسترسی به اینترنت داشته باشید بتونید رتبه الکسا سایت تون رو خیلی سریع پیدا کنید.

برای یافتن رتبه الکسا سایت، 2 روش اصلی و مهم داریم، که این 2 روش رو در آخر مقاله بهتون میگم، ابتدا با 8 روش فرعی آشناتون می کنم، و در انتهای مقاله با جزئیات و به طور تمام و کمال شیوه های اصلی که اغلب افراد از اون ها استفاده می کنند رو آموزش میدم. آماده اید؟

راستی حتما براتون جذاب خواهد بود که بدونید چطوری میشه رتبه الکسا رو کاهش داد؟ مقاله کاهش رتبه الکسا در ایران بخونید ۱۳ تا روش عااااااااااالی گفتیم.

سایت MizfaTools

میزفا تولز یک ابزار بررسی رتبه الکسا خوب ایرانی هست که می‌تونید جدا از پیدا کردن رتبه کشوری و رتبه جهانی، روند رتبه بندی سایت خودتون در مدت ۹۰ روز در قالب یک نمودار مشاهده کنی (مثل عکس زیر). برای بررسی رتبه الکسای خود در این ابزار می‌تونید وارد این لینک بشید.

نمایی از ابزار بررسی رتبه الکسا در میزفا تولز

سایت rankstore

برای بررسی رتبه الکسا سایت کافیه اینجا کلیک کنید و طبق شکل با صفحه زیر روبرو می شید، آدرس سایت تون رو داخل کادری که در شکل با قرمز کشیده شده وارد کنید و بعد تیک Iam not robot رو بزنید و در انتها دکمه آبی رنگ Submit رو بزنید.

ابزارهای تشخیص رتبه الکسا
ابزار rankstore برای تشخیص رتبه الکسا

بعد از چند ثانیه، رتبه الکسا و نمودار سایت و سایر اطلاعات مثل شکل زیر به شما نشان داده میشه.

دیدن رتبه سایت در الکسا با ابزار rankstore
دیدن رتبه سایت در الکسا با ابزار rankstore

 

افزونه seoquake

افزونه seoquake رو نصب دارید؟ در جلسه اول بهترین ابزار های تحلیل رقبا، در بخش کامنت این افزونه رو معرفی کرده بودم.

برای نصب این افزونه اینجا کلیک کنید. بعد از مشاهده صفحه شکل زیر، روی گزینه Add to chrome بزنید.

آموزش نصب افزونه SEOquake
آموزش نصب افزونه SEOquake

بعد یک پاپ اپ مثل شکل زیر باز می شود و با زدن گزینه Add extentions افزونه بر روی مرورگر شما نصب می شود.

آموزش روش نصب افزونه SEOquake
آموزش روش نصب افزونه SEOquake

بعد از نصب، روی گوشه سمت راست مرورگر تون، این افزونه رو مشاهده می کنید، و وارد هر سایتی که شدید کافیه؛ روی آیکون این افزونه بزنید،و در اولین تب اش مثل شکل زیر می تونید رتبه الکسا سایت رو ببینید.

مشاهده رتبه الکسا با اکستنشن seoquake
مشاهده رتبه الکسا با افزونه seoquake

سایت siterankdata

یکی دیگه از ابزار های بررسی رتبه الکسا سایت استفاده از سایت siterankdata هست، با وارد شدن به این سایت صفحه زیر رو خواهید دید، کافیه آدرس سایتی که قراره رتبه الکسا اش رو مشاهده کنید، در کادر قرمز رنگ وارد کنید و اینتر (Enter) رو بزنید.

ابزار بررسی رتبه الکسا باsiterankdata
ابزار بررسی رتبه الکسا باsiterankdata

گزارشی که به شما نشون میده به جز رتبه جهانی الکسا بقیه دیتا و اطلاعات اش دقیق نیست. میزان بازدید کننده رو با اغراق بهتون میگه و سایت هایی که به عنوان سایت مشابه به شما اعلام می کنه صحیح نیستند، و میشه این طور گفت از این ابزار برای دیدن رتبه جهانی الکسا تنها استفاده کنید، رتبه الکسا رو فقط دقیق بهتون میگه.

ابزار چک کردن رتبه الکسا با siterankdata
ابزار چک کردن رتبه الکسا با siterankdata

سایت 3dcart

برای مشاهده رتبه الکسای سایت کافیه همینجا کلیک کنید، با صفحه ای مشابه شکل زیر روبرو می شید، و دقیقا مثل ابزار قبلی در کادر قرمز رنگ آدرس سایت رو وارد کنید و بعد دکمه سبز رنگ Find Alexa Rank رو بزنید.

مشاهده رتبه الکسا سایت من با ابزار 3dcart
مشاهده رتبه الکسا سایت من با ابزار 3dcart

بعد از 1 ثانیه سایت رفرش می شه و در صفجه ای مثل شکل زیر رتبه الکسا سایت به شما نشون داده می شه. این سایت برخلاف ابزار rankstore دیتای زیادی رو بهتون نشون نمی ده، فقط رتبه رو نشون میده و نمودار و اطلاعات اضافی رو نداره.

پيدا كردن رتبه سايت در الکسا با 3dcart
پيدا كردن رتبه سايت در الکسا با 3dcart

 سایت Rankwatch

برای بررسی رتبه سایت در الکسا با استفاده از ابزار Rankwatch کافیه ابتدا اینجا کلیک کنید و وارد صفحه زیر بشید. بعد در قسمت کادر بزرگ آدرس سایت تون رو وارد کنید و بعد دکمه آبی رنگ Find Alexa Rank رو بزنید.

بررسی رنک الکسا با rankwatch
بررسی رنک الکسا با rankwatch

چند لحظه بعد رتبه جهانی الکسا و رتبه کشوری الکسا رو بهتون نشون میده؛ که عدد دقیقی نیست و بالاتر از میزان واقعی اون هست. شما نیز چک کنید ببینید آیا رتبه Alexa سایت شما رو هم با ابزار Rankwatch بیشتر از حد معمول نشون می ده یا نه؟!

رتبه سایت در alexa با rankwatch
رتبه سایت در alexa با rankwatch

 

سایت Websiteseochecker 

یکی از وبسایت هایی که به راحتی می تونید رتبه الکسا سایت تون رو باهاش چک کنید؛ برای ورود به بخش چک کردن رتبه الکسا روی کلمه Websiteseochecker بزنید، صفحه ی زیر رو خواهید دید. بعد با وارد کردن آدرس سایت و زدن دکمه Im not robot و گلیک بر روی دکمه Check تمام رتبه هایی که برای سایت شما وجود دارد رو به شما نشون میده.

مشاهده رتبه الکسا سایت با websiteseochecker
مشاهده رتبه الکسا سایت با websiteseochecker

هر رنک و رتبه ای که برای سایت وجود داره مثل دامین اتوریتی، پیج اتوریتی،جمع تعداد بک لینک ها،کیفیت بک لینک ها، اسپم اسکور،سن دومین، رنک الکسا، ترافیک کانتری و… رو نشون می ده.

بررسی رتبه ی سایت الکسا با کمک websiteseochecker
بررسی رتبه ی سایت الکسا با کمک websiteseochecker

سایت Sitechecker 

صادقانه باید بهتون بگم زمانی که در حال نگارش این مقاله بودم، بالای 6 بار با سیستم های مختلف من این سایت رو و سایت بعدی رو چک کردم، اما هر بار با مشکل مواجه شدم، برای همین گفتم بهتون بگم که این دو سایت با اینکه بنظرم ابزار های چک کردن رتبه الکسا هستند، اما نمی دونم چرا کار نمی کنند؟ً! شاید زمانی که شما بخواید چک کنید مشکل شون برطرف شده باشه با این حال برای ورود به این سایت اینجا کلیک کنید.

نمایش رتبه الکسا سایت با ابزار sitechecker
نمایش رتبه الکسا سایت با ابزار sitechecker

مثل بقیه ابزار ها و سایت هایی که تا الان گفتم، روی لینک برنید، و وارد صفحه ای مثل شکل بالا می شید، و بعد از وارد کردن آدرس سایت، برای من صفجه نمایش نتیجه نیومد و فقط روی لود بود، امیدوارم برای شما بتونه صفجه نتیجه باز بشه.

سایت smallseotools

این سایت هم مثل بقیه می تونید ازش استفاده کنید و رتبه الکسا خودتون رو ببینید، برای ورود به این سایت اینجا کلیک کنید.  آدرس سایت تون رو در قسمتی که با قرمز مشخص کردم وارد کنید و بعد دکمه Alexa Rank Checker رو بزنید.

من نتونستم موفق بشم و نتیجه رتبه الکسا سایت میزفامون رو توی این ابزار ببینم؛ ولی شما هم تلاش کنید، شاید برای شما رو بتونه نشون بده.

دیدن رتبه الکسا سایت با ابزار smallseotools
دیدن رتبه الکسا سایت با ابزار smallseotools

8 ابزار مشاهده رتبه الکسا رو بهتون گفتم؛که البته این 8 روش رتبه جهانی رو بهتون نشون می داد. الوعده وفا، الان می خوام 2 روش اصلی و رایج برای دیدن رتبه الکسا سایت رو بیان کنم. اولین روش از طریق خود سایت الکسا هست و دومین روش هم از طریق تولبار الکسا یا همون اکستنشن الکسا؛ و در ادامه آموزش گام به گام تا رسیدن به رتبه الکسا رو با هم جلو می بریم.

چگونه رتبه سایت را در الکسا ببینیم؟

برای نمایش رتبه سایت در الکسا ابتدا، آدرس alexa.com رو در گوگل سرچ کنید، وارد صفحه ای مثل شکل زیر می شید.

نمایی از صفحه اول سایت الکسا
نمایی از صفحه اول سایت الکسا(Alexa)

 روش های ورود به بخش siteinfo الکسا

4 روش دارید تا بتونید وارد صفجه siteinfo الکسا بشید، هر 4 روش رو در ادامه بهتون میگم.

روش اول برای ورود به بخش siteinfo از طریق منوی tools بخش Website Traffic Statistics

ورود به بخش siteinfo الکسا
ورود به بخش siteinfo الکسا

روش دوم برای ورود به بخش siteinfo از طریق BROWSE TOP SITES، کمی اسکرول کنید، نرسیده به فوتر صفجه اول سایت الکسا؛ سمت راست دقیقا مطابق شکل زیر Browse top sites رو پیدا می کنید؛ با وارد کردن آدرس سایت تون و فشار دادن گزینه Find وارد Siteinfo می شید.

ورود به بخش siteinfo سایتAlexa
ورود به بخش siteinfo سایتAlexa

روش سوم برای ورود به siteinfo الکسا، از طریق فوتر Alexa هست، مثل شکل زیر روی گزینه Website Traffic Statistics بزنید.

ورود به بخش siteinfo سایتAlexa
ورود به بخش siteinfo سایتAlexa

روش چهارم آدرس مستقیم رو بزنید؛ https://www.alexa.com/siteinfo

بعد از اینکه وارد بخش siteinfo  الکسا شدید؛ صفحه ای مثل شکل زیر رو می بینید.

بخش siteinfo الکسا (َAlexa)
بخش siteinfo الکسا (َAlexa)

کافیه، آدرس سایت تون رو وارد کنید، و در لحظه سایت Alexa بهتون کلی دیتا و نمودار نشون میده، کمی که اسکرول کنید مثل شکل زیر به یکسری نمودار و شکل می رسید، که همون طور که در شکل هم مشخص کردم می تونید رتبه الکسا سایت تون رو مشاهده کنید.

نحوه دیدن رتبه سایت در الکسا
نحوه دیدن رتبه سایت در الکسا

مشاهده رنک با تولبار الکسا (افزونه الکسا) – پیشنهادی

در جلسه آینده هر آنچه نیاز دارید شما درباره تولبار الکسا بدونید از دانلود افزونه الکسا برای (گوگل کروم، فایرفاکس، سافاری و … )گرفته تا آموزش نصب تولبار الکسا و ویجت الکسا از کار افتاده همه رو بهتون میگم؛ پس اندکی صبر سحر نزدیک است.

از طریق این تولبار ما می تونیم رتبه سایت خودمون و هر سایتی که بهش سر زدیم، فقط با فشردن یک کلیک در آن واحد ببینیم.

دیدن رتبه الکسا با تولبار و اکستنشن Alexa
دیدن رتبه الکسا با تولبار و اکستنشن Alexa

امیدواریم بتونید به کمک این مقالات آنالیز سایت خودتون در الکسا رو به راحتی انجام بدید.

به پایان این جلسه رسیدیم؛ اگه از این روش ها استفاده کردید بهم بگید که، چطور بود؟ و آیا به مشکلی خوردید یا نه؟ بقیه کاربرهای میزفا خیلی خوشحال میشن که تجربه شما رو دراین باره بخونند، برای همین منتظر تجربیات شما از چالش های کار با این ابزار ها و حتی نظرتون درباره مفید بودن یا نبودن این ابزار ها هستیم.

متفحص و نویسنده: فاطمه درویشی
سئوی محتوا: پوریا آریافر

فاطمه درویشی
کی هستم؟ باید بگم هنوز هم خودم نمی دونم. اما میدونم؛ یک سئوکار که عاشق کوهنوردی و کوله گردی و شناس، جدیدا هم دوچرخه سواری. دارای تیپ شخصیتی ENTJ و IFC3 . تمایلاتم:  رهبری و مدیریت  مخفی کردن عدم امنیت  بهره وری  تجربه های چالشی . دغدغه هام؟ کشف خود واقعی ام؛ ثروتمند تر شدن کشاورز ها؛ که سایت زعفروش از دل همین دغدغه ام متولد شد. اگه دوست داری بیشتر درباره من و زندگی کاری من بدونی برو سایت شخصیم؛ این پایین دکمه خونه رو بزنی می ری داخل سایتم!

16 نظر

16 پاسخ

  1. سلام تشکر از خدمات خوبتون بسیار بسیار ممنونم از اطلاعات خوبی که دادید.

    1. سلام
      ممنون از حضور شما
      باعث افتخاره که مطالب براتون مفید بوده.
      برای شما آرزوی موفقیت داریم

  2. سلام
    ممنون بابت سایت خوبتون
    یه سوالی داشتم
    حدود 5 ماه که این سایتی که روش کار میکنم طراحی شده و دارم سئو هم انجام میدم ولی هنوز رنک الکسا نداره توی ایران. میشه یه راهنمایی کنید که مشکل چیه و چجوری میشه حلش کرد؟

    1. سلام مهسا جان
      همین الان ، که پیام ام رو داری می خونی بزن روی جلسه 15 روش های کاهش رتبه الکسا و بعدش منتظر جلسه 18 باش اونجا مفصل بهت میگم دلیل اش چیه.
      اما اگه خیلی ساده بهت بگم
      رتبه تو 2 میلیون جهان هست یعنی اصلا سایت ات توی بازی رقابت نیست. کافیه از گوگل ورودی بگیری و هر روز مقاله بزارید و روش هایی که توی جلسه 15 گفتم رو انجام بدی خیلی زود رتبه الکسا تو هم می یاد پایین.

  3. سلام وقتتون بخیر
    ممنون بابات مطلب جالب و کاربردیتون.
    من از افزونه الکسا استفاده میکنم اما یه مسئله ای که دارم اینه که رتبه سایت من رو توی آمریکا نشون میده نه ایران!!!
    چجوری میشه این رو تغییر داد؟؟؟

    1. سلام دایان
      رتبه الکسا کشوری بر اساس بیشترین مخاطب هایی که تو از یک کشور داری داده میشه نه موقعیت خود وبسایت ات
      یعنی چی ؟
      به این عکس نگاه کن
      در قسمت audience geography الکسا درصد مخاطب هات که از کدوم کشور ها هستن رو می یاره
      که چون توی عکس برای سایت میزفای خودمون ۹۳ درصد مخاطب ها ایرانی ان و ۳ درصد از آمریکا و بقیه از کشور های دیگه رتبه الکسا سایت رو ایران نشون می ده

      حالا سوال مهمی که پیش می یاد واقعا سایت تو مخاطب اش از آمریکا یا بقیه کشور ها هست ؟
      اگه کسایی که از VPN استفاده نمی کنند رو فعلا بزاریم کنار، بنظرم یه مشکلی با توجه به رتبه الکسا جهانی تو وجود داره. اگر عکس رو نمی بردی و من می تونستم مشابه وب سایت های تو رو ببینم دلیل اش رو می تونستم بهت بگم که داستان وب سایت ات چیه. ولی هوشمندانه عکس رو ادیت زده بودی و با نشون دادن صرف عدد رتبه الکسا سایت تو من نمی تونم دلیل اش رو متوجه بشم.
      در پایان
      اگر برات واقعا سوال بوده و تو نیاز به کمک داری
      بهم بگو سایت ات در چه حوزه ای داره فعالیت می کنه ؟ لینک سایت ات رو هم برام بزار تا بهت بگم چجوری از موقعیت آمریکا بتونی به ایران تغییرش بدی .

  4. سلام و خسته نباشید
    وقتی میخوام وارد سایت الکسا بشم این ارور میاد
    Forbidden

    Oops! You have been denied access to an object on this server.

    If you’d like programmatic access to Alexa’s data, please use one of our data APIs available here: https://aws.amazon.com/alexa

    If you think you have received this message in error, please contact Alexa Customer Support: https://www.alexa.com/contact-us

    Thanks!

    1. مژگان به خاطر این هست که الکسا ایران رو تحریم کرده
      فیلتر شکن رو روشن کن

    2. سلام مژگان.
      من با اینترنت ایرانسل این خطا رو ندارم ولی وقتی چند بار خودم وارد الکسا میشم و تعداد درخواست ها میره بالا دوباره همین خطا رو میبینم.
      با بعضی اینترنت ها هم کلا این خطا رو نشون میده.
      ظاهرا همون طور که خانم درویشی گفتن تحریم شدیم ولی نصفه و نیمه.

  5. درود
    سپاس از مقاله خوبتون
    روش آخر و تولبار الکسا که بهترین روش هم هست فقط 1 ضعف داره :

    1) روزانه تا 1000 درخواست رو جواب میده و اگر بشه 1001 دسترسی شما رو قطع میکنه و فوربیدن میزنه . در اونصورت باید مودمتون رو خاموش روشن کنید تا ip تون عوض بشه و با ای پی جدید 1000 درخواست در هر روز قابل دریافت هست
    البته این ضعف برای وبمسترهایی چون من که از api الکسا در php خودشون استفاده میکنند مشهود هست و برای کاربران عادی کاربردی نداره
    تنها راهش هم خرید اکانت پولی الکسا هست برای وبمسترها . در نسخه رایگان تا 1000 درخواست روزانه رو میشه دریافت کرد با هر ip

    مرسی

    1. سلام علی.
      خب طبیعی هست این موضوع.
      البته ما داریم یک ابزار مینویسیم که اطلاعات سایت ها رو از الکسا میگیره و حتی اجازه میده داده ها تک به تک مقایسه بشن، جدا از دادن امارهای روتین الکسا. به زودی معرفی میکنیم.

    2. علی من ازت بسیاااار ممنونم که اینقدر مشارکت ات در جلسات آنالیز سایت در الکسا فوق العااااااااااده است.
      و ازت متشکرم که تجربیات خودت رو با ما میزفایی ها داری شیر می کنی، امیدوارم تا آخر جلسات به همراهی با من و میزفا ادامه بدی، و تجربه هات و سوال های خوبت رو با ما به اشتراک بگذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=