جلسه 12 – گرفتن بک لینک از الکسا و بررسی لینک های رقبا در الکسا

گرفتن لینک از الکسا

گرفتن بک لینک از الکسا
گرفتن بک لینک از الکسا

تا اینجا کلی مطلب خوب یاد گرفتیم از مشاهده رتبه الکسا گرفته تا ثبت سایت در الکسا و … و کم کم داریم وارد پنل الکسا میشیم و این جلسه درباره بک لینک و کلا گزارش لینک های موجود در الکسا صحبت میکنیم.

وقتی داشتم محتوای این جلسه رو آماده می کردم، بک لینک های سایت های خودم رو باهاش چک کردم (اعتراف: تا حالا زیاد با ابزار الکسا کار کرده بودم اما بک لینک چک نکرده بودم و سر محتوای این جلسه، و نوشتن و ضبط ویدیو اش بود که برای اولین بار از این قابلیت الکسا استفاده کردم)

و خیلی جا خوردم و طلب کارانه و با حالت اعتراض به آقای آریافر گفتم:

آقا چرا این الکسا بک لینک هایی که خودم می دونم کجا رفتم زدم و یا کدوم سایت ها به سایت من لینک دادن رو نمی ده؟ چرا داره ناقص بک لینک های سایت من رو بهم نشون می ده؟ اصلا به درد نمی خوره هااااااااااااااااا؟

می دونی من سایت خودم رو خوب اطلاعات کامل اش رو داشتم، وقتی بک لینک هاش رو الکسا نشونم می داد می گشتم سراغ اون سایت های که خودم می دونستم و وقتی می دیدم همه رو نشون نمی ده معترض شدم.

آقای آریافر هم یک جواب قانع کننده بهم دادن که تا عمر دارم یادم می مونه(?)

حالا چی بهم گفتن؟

بنظرت، وقتی که ابزاری مثل Alexa بیاد تک تک لینک هایی که سایت ها بهم می دن رو بهت بده و خطایی نداشته باشه اون وقت گوگل نمی شد؟

Alexa و سمراش و Ahrefs و moz و … اینها شرکت های خصوصی ان با منابع محدود، گوگل که نیستن بتونن میلیون ها صفحه ای که هر روز داره به وجود می یاد رو کرول کنن و اصلا منابع شون اینقدر نیست!!

می دونی چقدر منابع می خواد تا این ها بتونن، تک تک صفحات و تک تک سایت هایی که هر روزه داره به وجود می یاد و در بستر اینترنت داره فعالیت می کنه رو آنالیز و کرول کنن؟ و لینک هایی که این صفحات هر روزه دارن بهم می دن رو ذخیره کنن؟

خلاصه از وقتی این جواب رو شنیدم کامل قانع شدم و دیدم درست می گند، اگه اینقدر می خواستن دقیق باشند که می شدن گوگل?

داستان رو اول جلسه براتون تعریف کردم تا هم شما یکم گرم بشین و بحث براتون دل نشین بشه هم اینکه، کار خودم رو راحت تر بکنه که بعدا سوال پیچم نکنید و همین ابتدا انتظار کامل و بی نقص بودن رو از این سایت بیچاره الکسا از بین ببرم و با هم دیگه منطقی به جریان بک لینک ها نگاه کنیم.

بهترین ابزار برای بررسی لینک های خارجی

بهترین و عاااالی ترین و کم نقص ترین ابزار می دونید چیه؟

گوگل ، گوگل در سرچ کنسول قسمت لینک اش بهتون لینک هایی که سایت های دیگه به سایت شما دادن رو بهتون میگه

اما دقت کنید سرچ کنسول گوگل بهترین ابزار برای بررسی لینک های خارجی سایت خود شماست نه سایت رقبا !!!!! چرا که شما به سرچ کنسول بقیه سایت ها که دسترسی ندارید!

در بین ابزار های مختلفی که برای وبمستر ها و سئو کارها هست، بهترین ابزار برای بررسی لینک ahrefs هست در جلسه اول براتون توضیح دادم و گفتم که سایت ahrefs به طور تخصصی داره به موضوع بک لینک می پردازه و دلیل معروف شدن اش هم به خاطر این هست که بهتر از سایر ابزار ها می تونه بک لینک های سایت های دیگه رو بهمون بده.

اما خوب از اونجایی که موضوع جلسات ما درباره الکسا هست، پس بزارید ببینیم با همین الکسا چجوری میشه لینک های سایت خودمون و رقبا رو بررسی کرد.

حالا با یک ذهن باز و آماده می خوایم جلسه امروز رو شروع کنیم

بررسی لینک های رقبا در الکسا

بریم سراغ بررسی بک لینک های رقبا با استفاده از دو ابزار Sites Linking In و Competitor Backlink Checker الکسا

توی ویدیو زیر به طور کامل با هم  لینک های رقبا رو بررسی می کنیم و با این دو قابلیت الکسا آشنا می شیم.

Sites Linking In : هر سایتی رو که بهش بدید بک لینک هاش رو به شما نشون می ده

Competitor Backlink Checker : همان طور که از اسم اش هم معلومه، امکان مقایسه بک لینک ها بین 10 سایت رو بهتون می ده و می تونید ببیند در یک سایت خاص کدوم یک از سایت های مد نظر شما بک لینک گرفتن؟ و کدوم شون بک لینک نداره ازش؟

بک لینک از الکسا

درباره گرفتن بک لینک از الکسا، اگه خاطرتون باشه جلسه 11 بهتون گفتم که قبلا الکسا این امکان رو بهمون می داد که دو عدد بک لینک بزنیم اما الان دیگه این قابلیت اش رو برداشته

سخن آخرم

جلسه 12 ام هم از سری جلسات آنالیز سایت در الکسا به پایان رسید و امااااااااااااااااااااااااااااااااااااا و اماااااااااااااااااااااااااااا یک خبر بسیااااااار خوش

جلسه بعدی یعنی جلسه 13 ام که قراره درباره آموزش کامل بخش های پنل کاربری پولی الکسا به طور کامل صحبت بشه سوپرایز هایی داریم که باورتون شاید نشه، ببین خود من توی جلسه 13 شگفت زده شدم شما دیگه جای خود دارید !

پس آب دست تون هست بزارید زمین و جلسه 13 ام رو با جون و دل بشنید پاش

 

فاطمه درویشی
کی هستم؟ باید بگم هنوز هم خودم نمی دونم. اما میدونم؛ یک سئوکار که عاشق کوهنوردی و کوله گردی و شناس، جدیدا هم دوچرخه سواری. دارای تیپ شخصیتی ENTJ و IFC3 . تمایلاتم:  رهبری و مدیریت  مخفی کردن عدم امنیت  بهره وری  تجربه های چالشی . دغدغه هام؟ کشف خود واقعی ام؛ ثروتمند تر شدن کشاورز ها؛ که سایت زعفروش از دل همین دغدغه ام متولد شد. اگه دوست داری بیشتر درباره من و زندگی کاری من بدونی برو سایت شخصیم؛ این پایین دکمه خونه رو بزنی می ری داخل سایتم!

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=