جلسه 8 – امکان ثبت رایگان سایت در الکسا وجود دارد؟

امکان ثبت سایت رایگان در الکسا وجود ندارد مخصوصا دامنه ir ایرانی

ثبت سایت در الکسا ایران
ثبت سایت در الکسا ایران

الان سایت ات هیچ رتبه ای در الکسا نداره؟ یا رتبه ای در ایران بهت نشون نمی ده؟

فکر می کنی برای اینکه رتبه الکسا سایت رو ببینی باید توی الکسا ثبت نام کنی؟

سایت ات هنوز تازه بالا اومده؟  یا حتی مدت زیادی هست سایتت بالاست اما از رتبه الکسای سایتت راضی نیستی؟ و به نظرت رسیده توی سایت الکسا ثبت نام بکنی تا بتونه الکسا، متوجه سایت تو بشه یا حتی باعث بشه رتبه ات بهتر بشه؟ بله؟!

اگه حرف های بالا درباره شما صدق می‌کنه و دقیقا به همین خاطر وارد این صفحه از وبسایت میزفا شدید، پس بهتون خوش آمد میگم، و ازتون می خوام تا آخر مقاله همراه من و میزفا باشید و تمام تمرکز تون رو هم بزارید،چرا که قراره دقیقا درباره همین مباحث در این جلسه حرف بزنیم.

من قول می دم جواب تک تک سوالات تون رو در این بخش بدم، شما هم بهم قول بدید در صورتی که از این مقاله جواب گرفتید اون رو حداقل به یک نفر دیگه هم معرفی کنید و یا در شبکه اجتماعی تون به اشتراک بزارید. قبول؟!

در ادامه لیست مباحث این جلسه به طور کامل آورده شده:

 

امکان ثبت رایگان سایت در الکسا در حال حاضر وجود داره؟

در یک کلام خیر. یادتون می یاد در جلسه 5 درباره دلیل بازنشسته شدن ویجت الکسا حرف زدیم؟ و گفتیم الکسا از سال 2016 تغییر رویکرد داد، و برخی از امکانات رایگان خودش رو حذف کرد.

یکی از اون امکانات رایگان، همین بخش ثبت رایگان سایت در الکسا بود، که از سال 2016 به بعد فقط با خرید اکانت ثبت سایت در الکسا امکان پذیر شده، و دیگه به هیچ عنوان و با هیچ راهکاری نمی شه رایگان در الکسا ثبت نام انجام داد.

الان که دیگه امکان ثبت نام رایگان در الکسا نیست پس باید چیکار کرد؟ و چجوری ثبت نام رو انجام داد؟

برای دامنه های به جز .ir  با خرید اکانت پرمیوم که در جلسه 10 درباره نحوه خرید اکانت و ساخت اکانت حرف می زنیم می‌تونید این کار رو بکنید؛ و هیچ راهی به جز خرید اکانت وجود نداه.

 

ثبت دامنه ir در الکسا به چه شکل است؟

ثبت دامنه ir در الکسا به چه شکل است؟
امکان ثبت سایت با دامنه IR در الکسا وجود دارد؟

با خرید اکانت پولی الکسا باز هم امکان ثبت سایت با دامنه ir وجود نداره، چرا که ایران تحریم است، همون طور که در شکل هم می‌بینید، به هیچ عنوان به شما اجازه ثبت دامنه IR در الکسا داده نمی‌شود.

راه جایگزینی برای ثبت دامنه .ir در الکسا وجود داره؟ بله، دامنه .com رو بخرید و بعد ir. رو روی .com ریدایرکت 301 بزنید، و در الکسا دامنه .com تون رو ثبت کنید.

اگه دامنه سایت ما ir باشه، الکسا رتبه سایت ما رو نشون می ده؟ و اصلا سایت ما رو رتبه بندی می کنه؟

بزارید با هم با یک نگاه دیگه به قضیه نگاه کنیم. درسته ایران تحریم هست و شما نمی‌تونید اکانت الکسا رو برای دامنه .ir بخرید، اما رتبه بندی و رنکینگ الکسا همون طور که در جلسه 2 (رنکینگ الکسا چیست) هم حرف زدیم برای تمام سایت های جهان (فارغ از ایران و تحریم بودن و نبودن) به صورت کاملا رایگان انجام میشه.

و سایت شما هر دامینی داشته باشه رتبه بندی خواهد شد و تحریم ها هیچ اثری روی آن نخواهد داشت و نیازی هم ندارید برای رتبه بندی شدن و گرفتن رتبه و رنک در الکسا ثبت نام کنید،

 

آیا ثبت نام در الکسا رنک سایت رو بالا میبره؟

آموزش ثبت رایگان سایت در الکسا بعد از تحریم شده
تاثیر ثبت نام سایت در الکسا بر رتبه و رنک الکسا

ممکنه با خودمون فکر کنیم که در الکسا ثبت نام کنیم تا رتبه الکسا سایت مون رو بهبود بده و رتبه مون بهتر بشه. گرگ مدیر ارشد محصولات الکسا در جواب این موضوع میگه:

ادعای مالیکیت سایت شما  هیچ تاثیری در رتبه بندی ندارد و نیازی به ادعای سایت خود برای اندازه گیری رتبه با الکسا نیست.

اما اینجا لازم هست منم یه توضیح تکمیلی بدم، که شاید این توضیح من خیلی دقیق نباشه! اما لازم می بینم با توجه به دید خودم اون رو بهتون بگم، اما شما خودتون هم تحلیل کنید، و لزوما به گفته من بسنده نکنید.

اگه خاطرتون باشه درباره اینکه چگونه الکسا دیتای خودش رو جمع آوری می کنه با هم صحبت کردیم. اونجا گفتیم از طریق 25000 افزونه مختلف، و سایت هایی که صاحبین شون کد وریفای الکسا رو توی سایت شون می زنند، دیتای الکسا جمع آوری میشه.

خوب اگه شما سایت تون رو در الکسا وریفای نکنید و کلا ثبت سایت نشید، تنها راه گرفتن دیتا از سایت اون 25000 افزونه میشه، و می‌دونید که افزونه ها فقط در دسکتاپ قابلیت نصب رو دارند و در گوشی ها ما این قابلیت رو نداریم.

اگه سایت شما سایتی باشه که بیشتر کاربرهاش فقط از موبایل باشند، مثل سایتی که آقای پوریا آریافر در جلسه 6 اهمیت رتبه الکسا بر سئو صحبت کردند، 90 درصد کاربرهاش فقط از گوشی باشه؟ این سایت وضعیت رتبه اش اگه در الکسا ثبت نام بکنه و وریفای کنه به نظرتون تغییری نمی کنه؟

بنظر من صد در صد تغییر خواهد کرد و بهتر هم خواهد شد، چرا که در حالت عادی دیتای 90 درصد کاربرهای موبایل رو الکسا نداره، و با وریفای کردن و گذاشتن کد الکسا در سایت، آمار تعداد بازدید کنندگان سایت و تعداد بازدید های روزانه افزایش خواهد داشت. همین کار رو الان دیجی کالا کرده، چون خیلی از بازدیدکننده های این سایت فروشگاهی ایران توسط مرورگرهای گوشی باز میشن.

جمع بندی، چنانچه سایتی بیشتر مخاطب هایش موبایلی باشند، یا افرادی باشند که روی مرورگر های خودشون هیچ افزونه و اکستنشنی نصب نکنند، اضافه کردن سایت در الکسا بر رتبه اون سایت ها اثر مثبت خواهد داشت. اگه شما مخالف نظر و تحلیل من هستید، خوشحال میشم نظر شما رو بدونم.

درباره روش هایی برای کاهش رتبه الکسا و بهتر کردن رتبه الکسا سایت خودمون در جلسه 15 هم به صورت خیلی مفصل‌تر حرف خواهیم زد.

چرا سایت خود را در الکسا ثبت کنیم؟

خوب با توجه به صحبت هایی که در بالا با هم داشتیم، سوالی که به وجود می‌یاد این هست که خوب پس چه دلیل هست بخوایم سایت مون رو در الکسا ثبت کنیم؟ وقتی عضویت در الکسا هیچ اثری بر رتبه من نداره و یا حتی بدون ثبت سایت در الکسا هم میشه رتبه بندی شد و رتبه الکسا داشت، چرا پس ثبت نام کنیم؟!

مهم ترین دلیلی که برای این موضوع می تونم بهتون بگم این هست که،

  1. از امکانات پولی الکسا می‌تونید استفاده کنید، مثل گزارش جامعی که درباره تحلیل سایت خودتون و تحلیل سایت رقبا میده.
  2. دو عدد بک لینک خوب از سایتی مثل الکسا دریافت کنید.
  3.  درباره بیزینس تون می‌تونید یک تایتل و دیسکریبشن بنویسید.
  4. اطلاعات تماس و عکس از بیزینس رو میشه گذاشت.
  5. نمی دونم تحلیلم درباره سایت هایی که بیشتر بازدید کننده هاشون موبایلی بودن رو قبول داشتید یا نه؟ اما اگه اون تحلیل درست باشه تا حدودی هم میشه گفت باعث افزایش رتبه الکسا در سایت هایی که مخاطب هاشون موبایلی اند و یا حتی زیاد از اکستنشن و افزونه بر روی مرورگر های خود استفاده نمی کنند، می شه.

خدمات دیگه ای که قبل از سال 2016 در الکسا وجود داشت مثل ساخت تولبار اختصاصی برای سایت و یا حتی ویجت اختصاصی و اد کردن چند سایت همزمان با هم و… همگی الان برداشته شده و این خدمات در حال حاضر در الکسا فعلی وجود نداره.

چگونه سایت خود را در الکسا ثبت کنیم؟

این جلسه از سری مقالات آشنایی با وبسایت الکسا هست و ادامه داره و در جلسه 10 ام نحوه ثبت سایت در الکسا و هزینه ثبت سایت در الکسا رو به صورت گام به گام با هم جلو می‌بریم.

سخن پایانی

جواب سوالات خودتون رو گرفتید؟ سوال و ابهامی براتون باقی نمونده؟سوالات خودتون رو در بخش نظرات میزفا بپرسید، منم با حوصله تک تک شون رو پاسخ میدم.

من به قولی که در ابتدای جلسه به شما دادم؛ عمل کردم. الان دیگه نوبت شماست!

پیشاپیش از شما به خاطر اشتراک گذاری این متن در شبکه های اجتماعی و معرفی اش به دوستاتون، سپاس گزارم.

 

متفحص و نویسنده: فاطمه درویشی
ادیت و سئوی محتوا: پوریا آریافر

فاطمه درویشی
کی هستم؟ باید بگم هنوز هم خودم نمی دونم. اما میدونم؛ یک سئوکار که عاشق کوهنوردی و کوله گردی و شناس، جدیدا هم دوچرخه سواری. دارای تیپ شخصیتی ENTJ و IFC3 . تمایلاتم:  رهبری و مدیریت  مخفی کردن عدم امنیت  بهره وری  تجربه های چالشی . دغدغه هام؟ کشف خود واقعی ام؛ ثروتمند تر شدن کشاورز ها؛ که سایت زعفروش از دل همین دغدغه ام متولد شد. اگه دوست داری بیشتر درباره من و زندگی کاری من بدونی برو سایت شخصیم؛ این پایین دکمه خونه رو بزنی می ری داخل سایتم!

16 نظر

16 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر

    آیا شما خدمات ثبت سایت در الکسا رو انجام میدین؟
    اگر این کار رو انجام میدین لطفا زمان و هزینه رو به ایمیل ارسال کنید تا باهاتون هماهنگی انجام دهیم.

    سپاسگزارم

  2. سلام وقت بخیر
    ما یک سایت داریم که حدود 1 هفته ایی میشه که نتیجه الکسا برای کشور محبوب به جای ایران ،کشور سنگاپور شده.
    سایت ما مربوط به موسسه حقوقی که 3سال تقریبا در حال فعالیت در ایران هست.
    میشه راهنمایی بفرمایید ایراد از چیه؟چه کار باید کرد؟

    1. سلام آسایش.
      اگر خوب برای کاربران ایرانی سئو کرده باشید که مشکلی نباید بخورید ولی ممکنه ادمین یا کسی که داره هر روز به سایت سر میزنه با وی پی ان و لوکیشن سنگاپور وارد سایت میشه و یا یک سری ربات ها از سنگاپور وارد سایت شما شدن و یک ترافیکی به وجود اوردن که باعث شده الکسا اینطوری تشخیص بده.
      با تولید محتوای باکیفیت و جذاب و همینطور سئوی اصولی میتونید این مورد رو کم کم حل کنید هر چند در سئو الکسا معیار اصلی حساب نمیشه.
      موفق باشی.

  3. سلام ببخشید من یه سوال داشتم می خواستم بدونم مثلا من از اول دامنه سایتم رو .ir ثبت کردم و .com ثبت نکردم و الان هم یه سری از شرکت های تجاری الان com سات من رو ثبت کرده اند و قیمت 26000 دلا روش گذاشت.
    خب الان یکی مثل من باید چی کار کنه ؟
    واقعا com بودن دامنه خیلی مهمه ؟

    1. سلام علیرضا
      این سوال شما ربطی به مقاله نداره ولی پاسخ داده میشه.
      دامنه com یک سری مزیت ها داره نسبت به ir ، یکی از این مزیت ها این هست که برخی ابزارهای مهم سئو به خاطر تحریم ir ساپورت نمیکنن.
      مزیت ir هم فقط ارزان بودنش هست.
      وگرنه با هر دو میشه نتیجه های خوبی در گوگل داشت و فرق زیادی در سئو ندارن. با این حال ما همیشه دامنه غیر ir استفاده میکنیم و غیر ir پیشنهاد میشه.

  4. با سلام و تشکر از زحمات شما و مطالب جامع و کاملتون دو تا سوال دارم
    اول اینکه اگه هر کدوم ار پلن های پولی الکسا رو خریداری کنم میتونیم لینک سایت رو درونش قرار بدم در صورت مثبت بودن جواب از کدوم قسمت باید انجام بدم این کار رو
    با تشکر

    1. سلام حمیدرضا.
      شما باید Certified Alexa Rank تهیه کنید. همه بخش پنل هاش این ویژگی رو ندارن.

  5. سلام ممنون از مطالب مفیدتون.
    شما فرمودید علیرغم اینکه با دامنه‌ی ایران نمیشه توی الکسا ثبت‌نام کرد؛
    اما الکسا سایتهایی ک دامنه‌ی ایران دارن رو رتبه‌بندی میکنه و میتونیم این رتبه‌بندی رو ببینیم
    اما بخش Audience Geography اطلاعات غلط و ناقصی داره.
    مثلا همین سایت خودتونو چک کردم و داره نشون میده که از ایران و آمریکا و کانادا بازدید داره!
    آمریکا و کانادا؟!

    و همچنین سایت اینستاگرام رو چک کردم و نشون میداد که از آمریکا و ژاپن و هند بازدید داره.

    و همچنین سایت دیجیکالا
    که الکسا نشون میداد از ایران و آلمان و فرانسه بازدید داره

    و خب مطمئنا چنین آماری نمیتونه صحیح باشه چون برای سایتهایی مثل اینستاگرام قطعا از خیلی جاهای دیگه خیلی بازدید وجود داره.

    ممنون میشم بگین چرا چنین آماری نشون داده میشه.

    1. سلام حدیث
      چرا نمیتونه صحیح باشه؟ مگر کاربران ایرانی فقط داخل ایران هستند؟ چند میلیون ایرانی خارج ایران دارن زندگی میکنن (طبق برخی اخبار ۶ میلیون ایرانی خارج ایران هستند). همینطور کسانی که داخل ایران هستند میتونن با وی پی ان باشن و یا ابزارهایی که تغییر ای پی داره.
      از طرفی موضوع حساب کردن امار کاربران ایرانی و دامنه های ایرانی با موضوع ثبت نام فرق داره. دامنه های ir نمیتونن در این تاریخ در سایت الکسا ثبت نام کنن ولی امارهاشون و اطلاعات کاربری اونا توسط الکسا اندازه گیری میشه.
      موفق باشی.

      1. الان ینی سایت شما از ایران و آمریکا و کانادا بازدید داره فقط؟
        اگر اره، پس این ۶ میلیون ایرانی که شما میگین خارج از ایرانن، فقط تو آمریکا و کانادا هستند و جایی غیر از این دو کشور نیستن.

        یا اینستاگرام، فقط از آمریکا و ژاپن و هند بازدید داره؟
        و دیجیکالا فقط از ایران و آلمان و فرانسه؟

        در ضمن
        اینترنت ایران رو بطور کلی یه تغییر آی‌پی دادن تا بتونیم به اینترنت وصل بشیم بخاطر تحریم
        و وقتی ما vpn روشن میکنیم، vpn در vpn میشه

        و من هم بدون vpn و هم با vpn آمارها رو چک کردم و تفاوتی ندیدم.

        1. ۰ و ۱۰۰ به موارد نگاه نکنیم.
          در نسخه رایگان الکسا فقط چندتای اول نشون میده و همه کشورها رو نمایش نمیده.
          اینکه شما با وی پی ان یا بدون وی پی ان امار یک سایت رو در الکسا نگاه میکنید مهم نیست و تاثیری در امار نداره. مهم کاربر هست که وی پی ان داره یا نه.
          اون درضمن شما هم کاملا از بیخ اشتباه هست و اصلا اینطور نیست و همینطور اون عکسی هم که خودتون ارسال کردید خلاف حرف شما رو درباره وی پی ان در وی پی ان میزنه.
          موفق باشید.

  6. درود
    برای موبایل و اندروید پیشنهاد میکنم مرورگر Yandex رو نصب کنید و سپس افزونه تولبار الکسا رو روش نصب کنید . بدین ترتیب وقتی با مروگر گوشی Yandex از هر سایتی بازدید کنید دیتای شما توسط الکسا جمع آوری میشه
    خوش باشید

    1. سلام علی
      اینو ما نمیتونیم به تک تک کاربران سایت ها بگیم. کاربران مهم هستند و نه ما.
      حتی ما برای تحلیل دقیق و آنالیز سایت میزفا در گوگل آنالیتیکس، امارهای مدیران سایت و کسانی که به نوعی در سایت میزفا مشغول هستند رو حذف میکنیم تا دقیق تر بشه، برعکس کاری که شما پیشنهاد دادی.

      1. ممنون پوریا جان
        یه سوال فرضی :
        اگر تعداد بازدیدکنندگان یک سایتی با موبایل روزانه 1 میلیون آی پی و بازدید باشه
        ولی میزان بازدیدکنندگان دسکتاپ اون صفر باشه . اون سایت هیچ رتبه الکسایی نداره ؟ عین 1 میلیون بازدیدش با موبایل از طرف الکسا نادیده گرفته میشه ؟ مدیران الکسا در این مورد چیزی نگفتند و برنامه ای هم ندارن ؟

        ممنون

        1. سوال فرضی جواب فرضی داره چون موردی که اشاره میکنی در هیچ سایتی نمیشه دید. درواقع مگر میشه سایتی از طریق دسکتاپ بازدیدش صفر باشه.
          با این حال ما در مقاله معیارهای رتبه بندی الکسا صحبت کردیم که فقط تولبار الکسا تنها معیارش نیست و یک سری معیارهای دیگه هم داره.
          همینطور براساس فرمول های پیشرفته آماری یک سری تحلیل های نسبی و تخمینی براساس داده های کمی که ممکنه از یک سایت داشته باشه میزنه.
          مثلا طبق یک سری فرمول های آماری (اسمشو نمیدونم چیه) اگر شما بخوای بدونی ۱۰ میلیون نفر چه نظری درباره یک موضوع دارن، با داشتن ضریب خطای ۵ درصدی نیاز هست فقط از هزار نفر بپرسی تا متوجه بشی ۱۰ میلیون نفر چه نظری دارن. این موضوع میتونه روی تخمین بازدیدهای یک سایت هم نتیجه بده.
          جدا از همه این موارد خیلی از سایت های بزرگ کد الکسا در سایتشون میذارن و اینطوری امارهای دقیق داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=