معرفی و دانلود بهترین افزونه کامنت برای وردپرس | پلاگین کامنت رایگان و پولی

معرفی افزونه نظرات حرفه ای وردپرس و جلوگیری از نظرات اسپم

بهترین افزونه برای کامنت های وردپرس
بهترین افزونه برای کامنت های وردپرس

خب احتمالا شما از اهمیت اینتراکشن یا تعامل توی صفحات سایتتون، پیج اینستاگرامتون و … برای رشد فعالیت خودتون آگاهید. اگه هم نمی‌دونستید، مطمئن باشید که تعامل شما هر چقدر با کاربر توی سایت بیشتر باشه، امتیاز سایت و صفحه شما بالاتر میره. خب ما هم توی این مقاله از آکادمی میزفا، قراره ابزارهایی رو بهتون معرفی کنیم که این کار رو برای سایت وردپرسی شما ساده و راحت می‌کنه. در واقع قراره که یه لیست از بهترین افزونه کامنت وردپرس به شما معرفی بشه.
این افزونه‌ها برای جلوگیری از دیدگاه اسپم، سفارشی سازی بخش نظرات در وردپرس، تغییر فرم دیدگاه، و اضافه کردن قابلیت و امکانات جدید به بخش کامنت یا نظرات یک سایت وردپرسی و … کاربرد دارن. این تغییرات علاوه بر حرفه‌ای کردن بخش نظرات، مخاطبان رو تشویق می‌کنه تا نظرات و دیدگاه‌های بیشتری ارسال کنن.

خب احتمالا الان برای شما سوال شده باشه که بهترین افزونه کامنت وردپرس کدومه؟ افزونه دریافت اطلاعات از کاربر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟ کدوم افزونه ثبت نظرات در وردپرس برای سایت من بهتره؟ و …
در واقع یه افزونه دیدگاه برای وردپرس‌، به شما این اجازه رو میده تا مطابق با انتظارات خودتون، فرم نظرات رو ویرایش کنید و بخش کامنت سایت رو به بخش موردعلاقه خودتون و کاربران تبدیل کنید. سایت شما نیازی به ارسال دیدگاه نداره؟ برای حذف قسمت دیدگاه در وردپرس هم یک افزونه خوب به شما پیشنهاد می‌کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید …

اهمیت کامنت در سایت | چرا بخش کامنت سایت باید فعال باشه؟

آیا کامنت کاربران برای سایت مهمه؟ آیا کامنت بازدیدکنندگان فقط برای سوال و جواب کاربرد داره؟ این کامنت ها چه تأثیری در سئو داخلی سایت دارن؟ به نظرم لازمه قبل از معرفی بهترین افزونه کامنت برای وردپرس‌، در مورد اهمیت کامنت کاربران در سایت صحبت کنیم.

تعامل با بازدیدکنندگان، آگاهی از نظرات و بازخورد دیگران، دریافت ایده برای پرداختن به موضوعات متنوع و صد البته بهبود سئو سایت، از دلایل مهم بودن بخش کامنت وردپرس هست. توی وبلاگ‌های میزفا هم هر مقاله به صورت میانگین ۳۰ نظر ثبت شده داره و بعضی از مقالات بالای ۳۰۰ نظر دارن. حتی در بخش آکادمی میزفا بعضی از محصولات و دوره‌های آموزش ما بالای ۷۰۰ تا نظر دارن. این نظرات باعث بهبود همون صفحه میشه.
⚠️ هشدار: نظرات فیک کاربران واقعی رو گول نمی‌زنه، بلکه قبل از کاربران سایت، خود صاحب وب‌سایت گم‌راه میشه. پس سعی کنید خودتون رو با ارسال نظرات اسپم گول نزنید.?

  • تعامل:
    وجود دیدگاه کاربران، آخرِ یه مطلب، باعث میشه تا بقیه بازدیدکنندگان مشغول خوندن نظرات بِشن و اونا هم دیدگاه خودشون رو در مورد مطلب یا دیدگاه یک کاربر دیگه بیان کنن. در واقع ارسال دیدگاه در سایت باعث افزایش تعامل بین سایت و بازدیدکنندگان سایت میشه. اگه دوست دارید در مورد تعامل و افزایش این شاخصه بیشتر بدونید، ما مطالعه مطلب افزایش تعامل کاربر در سایت که از آکادمی میزفا هست رو به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • دریافت بازخورد:
    فیدبک یا بازخورد مخاطبان، راهنمای مسیر شماست. در واقع با وجود بازخورد، از نقاط ضعف و نقاط قوت خودتون باخبر می‌شید و همین باعث میشه تا همونی بشید که مخاطبان از شما انتظار داشتن.
  • تحکیم ارتباطات:
    وقتی که یه کاربر نظر یا سوال خودش رو ارسال می‌کنه و از همون کامنت پاسخ خودش رو دریافت می‌کنه، اونجاست که یک حس احترام و دلگرمی به اون منتقل میشه و همین مقوله موجب تداوم ارتباط کاربر و تقویت حس وفاداری اون نسب به سایت میشه. این مسئله تفاوت چندانی با مشتری مداری نداره!
  • ایده:
    مثلا فرض کنید که یه مقاله جامع نوشتید و فکر می‌کنید که تا جای ممکن به سوالات احتمالی مخاطب جواب دادید؛ اما بعد از مشاهده نظرات کاربران، پیش خودتون می‌گید:«چرا به فلان مبحث اشاره نکردم و همین باعث شده که مخاطب من گیج بشه!» همین مقدمه کافیه تا شما به سمت اصلاح محتوا یا حتی پرداختن به یک محتوای جدید فکر کنید. حتی ممکنه با خوندن کامنت یه شخص و مشاهده یه‌ سری کلمات، یه ایده‌ متفاوت به ذهنتون برسه.
  • سئو:
    بخش کامنت های سایت وردپرس مثل بقیه بخش‌های سایت، توسط ربات‌های موتور جستجو خزش میشن؛ بنابراین هر چقدر کلمات کلیدی در کلمات کامنت های سایت بیشتر باشه، روی سئو سایت تأثیرات بهتری می‌ذاره. حقیقتا سئو یه دریاست و شما با مقاله آموزش جامع سئو وردپرس میزفا، به ناخدای این دریا تبدیل می‌شید.

معرفی و دانلود بهترین افزونه کامنت در وردپرس

خوشبختانه وردپرس به طور پیش‌فرض امکان ارسال نظر در سایت و مدیریت این نظرات رو ارائه میده؛ اما متأسفانه فرم دیدگاه وردپرس با وجود عملکرد خوبی که داره، خیلی از ویژگی‌های پیشرفته رو نداره، برای نمونه امکان لایک و دیس‌لایک نظرات وجود نداره؛ یا اسپمرها به راحتی می‌تونن نظرات تبلیغاتی ارسال کنن که این موضوع می‌تونه روی سئو وردپرس اثر منفی بذاره.

به محض نصب یک افزونه دیدگاه وردپرس، قابلیت‌های این افزونه با فرم نظرات پیش‌فرضی که توی وردپرس وجود داشته، جایگزین میشه و شاهد امکانات و قابلیت‌های جدید در بخش نظرات سایت خواهید بود. اگه به دنبال افزونه کامنت حرفه ای وردپرس هستید، در ادامه مطلب بهترین‌ها رو به شما معرفی کردیم.

افزونه کامنت رایگان وردپرس jetpack (رایگان)

افزونه کامنت رایگان وردپرس jetpack (رایگان)

حدس می‌زنم که به خوبی با افزونه جت پک و امکانات اون آشنایید. اما خب اگه من بخوام براتون بگم که افزونه جت پک چیست‌، باید بگم که افزونه jetpack یه پلاگین کامنت چندوظیفه‌ای و ماژولار هست. یعنی امکانات مختلفی از جمله امنیت سایت، افزایش سرعت سایت، لیزی لود (Lazy load)، جلوگیری حملات Brute Force و … در این افزونه قرار داده شده و شما می‌تونید برحسب نیاز، هر کدوم رو که خواستید فعال یا غیرفعال نگه دارید. البته در رابطه با بهبود سرعت سایت، به شما پیشنهاد می‌کنم اول از همه مطلب بهترین پلاگین های افزایش سرعت وردپرس رو مطالعه بفرمایید. کاربردی از jetpack که اینجا بهش اشاره می‌کنیم، امکاناتی هست که این افزونه برای بخش نظرات سایت وردپرس ارائه می‌کنه. استفاده از ماژول کامنت این افزونه رایگان هست و شاید بشه گفت یکی از بهترین افزونه های رایگان کامنت وردپرس حساب میشه.

فرم کامنت این افزونه ظاهر شفاف و کاربری آسونی داره. این بخش شامل بک باکس برای نوشتن کامنت و یک فرم برای وارد کردن اطلاعات فردی هست. با نصب این افزونه نظرات در سایت وردپرسی خودتون، به کاربر این امکان رو می‌دید تا موقع درج کامنت، انتخاب کنه که آیا می‌خواد از کامنت‌های بعدی اون مطلب از طریق ایمیل مطلع بشه یا نه. همچنین اگه دوست داشتید می‌تونید رنگ فرم دیدگاه رو از روشن به تیره تغییر بدید.

یکی از مزیت‌های خوب این ماژول، پشتیبانی از گراواتار برای نمایش عکس کاربران در بخش کامنت وردپرس هست.

البته خدمات JetPack برای سایت‌های ایرانی کمی مشکل سازه.

ظاهر ماژول کامنت افزونه وردپرس JETPACK
ظاهر ماژول کامنت افزونه وردپرس JETPACK

بخشی از امکانات پلاگین کامنت وردپرس jetpack: 

  • امکان درج کامنت توسط کاربران بعد از ساخت حساب کاربری یا ورود با اکانت شبکه اجتماعی
  • ارسال ایمیل به کاربر جهت دریافت ادامه کامنت‌ها
  • امکان تغییر رنگ طرح بخش نظرات وردپرس
  • پشتیبانی از گراواتار برای نمایش عکس اواتار کاربران در بخش نظرات سایت
  • امکان ادغام سیستم کامنت گذاری letpack با افزونه Akismet

جهت دانلود افزونه نظرات وردپرس jetpack‌، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه رایگان کامنت وردپرس Jetpack‌، اینجا کلیک کنید.


افزونه رایگان کامنت وردپرس wpDiscuz (رایگان)

بهترین افزونه رایگان کامنت وردپرس wpDiscuz

افزونه wpDiscuz‌، یه پلاگین رایگان با امکانات عالیه و تابه‌حال بیشتر از 70,000 نصب فعال داشته. برای افزایش امکانات این افزونه نیازی به تهیه نسخه پرمیوم و تجاری نیست، بلکه باید اددان‌های این افزونه رو خرید کنید. افزونه wpDiscuz ظاهر مدرن و پیشرفته‌ای داره و بازدیدکنندگان می‌تونن به کامنت‌های موردعلاقه یا مخالف رأی بِدَن.

اما چه چیزی wpDiscuz رو به بهترین افزونه کامنت وردپرس در نسخه رایگان تبدیل کرده؟ بخش دیدگاه این افزونه ریسپانسیو عمل می‌کنه و به حالت لیزی‌لود (Lazy load) بارگذاری میشه. در نتیجه بخش کامنت سایت‌، تأثیر منفی رو سرعت سایت نداره و اثر مثبت در سئو وردپرس شما داره. به شما پیشنهاد می‌کنم مطلب لیزی لود چیست رو در سایت میزفا مطالعه کنید.

ویژگه دیگه افزنه wpDiscuz که اون رو به بهترین افزونه رایگان نظرات وردپرس تبدیل کرده، اینه که این افزونه با بیشتر پلاگین‌های معروف مثل BuddyPress و Akismet ادغام میشه و بازدیدکنندگان می‌تونن بدون نیاز به لاگین شدن در سایت، نظر خودشون رو ثبت کنن. البته این افزونه امکان لاگین با اکانت شبکه‌های اجتماعی رو هم فراهم کرده. همچنین چه کاربر مهمان و چه کاربری که لاگین شده‌ و نظری رو ارسال کرده، این اجازه رو داره تا در محدوده زمانی خاصی، کامنت خودش رو ویرایش کنه. البته این محدوده زمانی رو شما تعیین می‌کنید.

ظاهر پلاگین کامنت در وردپرس wpDiscuz
ظاهر پلاگین کامنت در وردپرس wpDiscuz

بخشی از امکانات افزونه کامنت رایگان وردپرس wpDiscuz: 

  • امکان ریدایرکت کاربری که اولین کامنت را ارسال می‌کند.
  • آپشن دریافت اعلان کامنت یا رپلای های جدید از طریق ایمیل به ارسال کننده‌ی کامنت
  • ارسال ایمیل بابت کامنت های جدید یا رپلای (به انتخاب کاربر)
  • امکان ادغام با اکیسمت برای جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس
  • امکان ادغام با افزونه بادی پرس برای راه اندازی انجمن و شبکه اجتماعی در سایت
  • امکان رأی دهی به نظرات
  • لیزی لود نظرات سایت
  • دارای دکمه مشاهه نظرات بیشتر
  • قابلیت ویرایش نظرات توسط ارسال کننده کامنت
  • امکان ویرایش استایل بخش نظرات وردپرس
  • دارای آپشن gravatars برای نمایش گراواتار ارسال کنندگان کامنت
  • دارای آپشن اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • دارای اددان های متعدد (برای نمونه اددان ارسال مدیا در بخش نظرات سایت)

? نمایش دموی افزونه wpDiscuz

جهت دانلود رایگان پلاگین کامنت وردپرس wpDiscuz، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه رایگان کامنت وردپرس wpDiscuz، اینجا کلیک کنید.


افزونه ثبت نظرات در وردپرس Thrive Comments (پولی)

افزونه دیدگاه وردپرس Thrive Comments

افزونه Thrive Comments یکی از بهترین افزونه های نظرات وردپرس شناخته میشه. این افزونه به خوبی با فرم نظرات پیش‌فرض توی وردپرس ادغام میشه و امکانات خوبی رو به عنوان یک افزونه ویرایش فرم نظرات در اختیار شما قرار میده. یکی از مزیت‌های Thrive Comments اینه که شما می‌تونید امکان لایک یا دیس‌لایک نظرات رو به بخش کامنت‌ها اضافه کنید و شما رو از بابت نصب افزونه لایک کامنت وردپرس خلاص می‌کنه. البته اگه هم نمی‌خواید انرژی منفی وارد سایت بشه، می‌تونید امکان دیسلایک نظرات رو اصلاً فعال نکنید. یکی از ویژگی‌های خوب این افزونه نظردهی وردپرس‌، اینه که کاربران می‌تونن برای دریافت نوتیفیکیشن‌های رپلای یک کامنت در بحث شرکت کنند و از باقی پاسخ‌ها از طریق ایمیل مطلع بِشَن.

حتی افزونه کامنت Thrive Comments می‌تونه به یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تبدیل بشه؛ چگونه؟ توی تنظیمات این افزونه می‌تونید تعیین کنید که کاربر بعد از ارسال نظر به کدوم صفحه ریدایرکت بشه. مثلا می‌تونید اون رو به صفحه فرود هدایت کنید. یا اینکه پس از ارسال کامنت، یک پیام سفارشی به صورت لایت باکس نمایش بدید (برای مثال ارائه کد تخفیف). موضوع به اینجا ختم نمیشه! اصلا بیاید بعد ارسال نظر از اون بخواید که این مطلب و محتوا رو در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بذاره. به همین راحتی، تنها با سفارشی‌سازی بخش کامنت وردپرس، نرخ تبدیل رو افزایش می‌دید.

بخشی از امکانات افزونه نظرات Thrive Comments: 

  • اضافه کردن آپشن لایک و دیسلایک به نظرات سایت
  • امکان دریافت نوتیفیکیشن‌ رپلای نظرات
  • امکان ریدایرکت کاربر پس از درج دیدگاه به آدرس دلخواه
  • امکان نمایش پیام در قالب پنجره لایت باکس پس از درج دیدگاه
  •  امکان درخواست از کاربر جهت اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی پس از درج دیدگاه
  • ارائه نمودار و آمار مرتبط با کامنت های سایت (آنالیتیکس)
  • قابلیت استفاده از حروف کیبورد برای ویرایش، نحوه نمایش و اعمال تغییرات روی نظرات (برای مثال R برای Reply)

این افزونه نظردهی‌، محصولی از شرکت Thrive Themes هست که انواع افزونه‌ها و قالب‌های وردپرسی رو ارائه میده و Thrive Comments یکی از اوناست. صفحه ساز Thrive هم یکی دیگه از محصولات این کمپانی شناخته هست؛ اما جزء بهترین صفحه سازهای وردپرس شناخته نمیشه.


پلاگین کامنت وردپرس Disqus (رایگان – پولی)

پلاگین کامنت وردپرس disqus

? نکته: افزونه  Disqus چندماهی هست که با نسخه‌های جدید وردپرس سازگار نیست. قبل از دانلود این افزونه از سازگار بودن اون با نسخه فعلی وردپرس مطمئن بشید.

چهارمین افزونه‌ای که می‌خوایم در مقاله بهترین افزونه کامنت وردپرس به شما معرفی کنیم، پلاگین Disqus هست. این پلاگین به معنای واقعی یکی از افزونه های حرفه ای برای کامنت در ورپرس شناخته میشه؛ اما یه نقطه ضعف داره که در ادامه به شما می‌گیم.

این افزونه از سیستم کامنت گذاری تودرتو، و همین‌طور امکان آپلود ریچ‌مدیا توی بخش کامنت وردپرس پشتیبانی می‌کنه! بنابراین برای ایجاد قابلیت قرار دادن عکس و فیلم در نظرات وردپرس می‌تونید به نصب افزونه Disqus فکر کنید. افرادی که پاسخی رو در بخش کامنت ارسال کردن، این امکان رو دارن تا از بقیه جواب‌ها از طریق ایمیل باخبر بشن. حتی می‌تونن از طریق همون ایمیل در بحث مشارکت داشته باشن.

یکی از مزیت‌های این افزونه ثبت نظر اینه که شما می‌تونید چه از فرانت-اند، بک-اند و چه از طریق ایمیل، کامنت‌های وب‌سایت رو مدیریت کنید. از این گذشته، این افزونه دقیقا مثل افزونه اول، یعنی Thrive Comments، آنالیز و آماری رو به عنوان پارامتری از سنجش عملکرد ارائه میده. پس این پلاگین رو می‌تونید یه افزونه مدیریت نظرات وردپرس خیلی خوب حساب کنید.

پلاگین Disqus در دو نسخه رایگان و غیررایگان ارائه میشه. طبیعتا توی نسخه رایگان فقط به یه سری امکانات ابتدایی دسترسی دارید.

بخشی از امکانات افزونه مدیریت نظرات Disqus: 

  • امکان مدیریت کامنت‌های سایت از طریق ایمیل
  • ارسال نوتیفیکیشن به ایمیل کاربر و مطلع سازی او از رپلای و پاسخ های جدید
  • امکان امتیاز به کامنت کاربران
  • سفارشی سازی متن کامنت توسط کاربر
  • امکان آپلود ریچ مدیا مثل تصویر و ویديو در کامنت
  • امکان ارسال نظر با اکانت Disqus
  • امکان ویرایش نظر پس از ارسال توسط کاربر دارای حساب کاربری
  • امکان ساخت لیستی از یوزرهای مورداعتماد جهت پذیرش کامنت آنان به صورت خودکار
  • ارائه امار و آنالیتیکس
  • شناسایی کامنت‌های اسپم

⚠️ عیب بزرگ افزونه کامنت سایت Disqus:

یکی از ویژگی های پلاگین کامنت Disqus اینه که کاربر برای درج کامنت، حتما باید در سایت ثبت‌نام کرده باشه؛ یا از طریق اکانت شبکه‌های اجتماعی لاگین بشه. درسته که امکان لاگین به اکانت شبکه اجتماعی یه جور مزیته؛ اما جدا از اینکه این وضعیت بازدیدکننده رو نسبت به درج کامنت دلسرد می‌کنه؛ متأسفانه این افزونه اطلاعات کاربران رو برای اهداف تبلیغاتی به سایر کمپانی‌ها ارسال می‌کنه. در نتیجه لاگین شدن با اکانت شبکه‌های اجتماعی جنبه امنیتی نداره. همچنین نسخه رایگان افزونه Disqus شامل تبلیغات خیلی زیادیه و همین مورد توی عملکرد و سرعت سایت تأثیر منفی داره.

جهت دانلود افزونه کامنت وردپرس Disqus، از لینک زیر استفاده کنید. برای فعالسازی نسخه رایگان این افزونه هم می‌تونید وارد این لینک بشید.

برای دانلود افزونه کامنت وردپرس Disqus، اینجا کلیک کنید.


افزونه کامنت سایت وردپرس De:comments (پولی)

DE COMMNETS یکی از بهترین افزونه های نظر در وردپرس

De:comments یه پلاگین قدرتمند برای تغییر فرم دیدگاه در وردپرس هست. یکی از ویژگی‌های خوب پلاگین De:comments، امکان ارسال مدیا مثل گیف یا تصویر در نظرات هست. همچنین کاربران می‌تونن به واسطه دکمه + یا – به کامنت‌ها رأی بِدَن و در نهایت بهترین کامنت در صدر نظرات قرار بگیره (شاید بشه گفت یه بستر شبیه شبکه اجتماعی reddit.)

این افزونه فایل CSS رو برای ویرایش فرم نظرات باز گذاشته و شما می‌تونید به سلیقه خودتون بهترین فرم دیدگاه رو طراحی کنید. توی بخش تنظیمات این افزونه‌ کامنت‌، می‌تونید لینک نظرات رو nofollow یا dofollow کنید و اگه دوست داشتید، دکمه “نمایش نظرات بیشتر” رو فعال کنید.

ظاهر بخش نظرات افزونه کامنت DECOMMNETS
ظاهر بخش نظرات افزونه کامنت DECOMMNETS

بخشی از امکانات افزونه ارسال اعلان نظرات De:comments: 

  • امکان اضافه کردن استایل های دلخواه برای ویرایش فرم کامنت در فایل CSS افزونه
  • امکان لاگین با اکانت شبکه های اجتماعی توسط کاربران
  • دیسلایک یا لایک نظرات توسط بازدیدکنندگان
  • قابلیت غیرفعالسازی دیسلایک نظرات
  • امکان نمایش پررأی ترین نظر در صدر کادر کامنت های سایت
  • امکان ویرایش نظرات توسط نظردهندگان در بازه زمانی مشخص
  • امکان اشتراک در نظرات سایت و دریافت ایمیل اعلان
  • سفارشی سازی ایمیل ارسالی به مشترکین
  • امکان افزودن لینک nofollow یا dofollow برای لینک موجود در نظرات

نمایش دموی افزونه De:comments


پلاگین کامنت رایگان  وردپرس woodiscuz (رایگان)

WooDiscuzافزونه ارسال نظر در ووکامرس

سایت فروشگاهی دارید و می‌خواید اونو دوباره زنده کنید؟ اگه اینطوره هر موقع که تمایل داشتید مطلب بهترین پلاگین های سایت ووکامرسی رو مطالعه کنید. اما جدا از اون، در رابطه با بهترین افزونه کامنت در سایت ووکامرسی‌، ابزار کامنت woodiscuz رو به شما معرفی می‌کنیم. البته کاربرد این افزونه ایجاد سیستم پرسش و پاسخ در ووکامرس، و ارسال سوال و جواب راجع به یک محصول خاص هست. مثلا بخشی از صفحه محصول رو به عنوان قسمت نظرات محصول اختصاص بدید و بخش دیگه رو به سوال و جواب راجع به محصول!

تنظیمات داشبورد این افزونه، امکانات متنوعی داره و به شما این امکان رو میده تا بتونید ظاهر و آپشن‌های فرم پرسش و پاسخ رو ویرایش کنید. مثلا می‌تونید تعیین کنید که کاربران برای ارسال کامنت حتما باید توی سایت ثبت نام کرده باشند یا نه. همچنین اگه خواستید می‌تونید گزینه‌های رأی دهی رو هم فعال کنید.

پلاگین woodiscuz با استفاده از سامانه امنیتی کپچا، از ارسال کامنت های اسپم جلوگیری می‌کنه.

بخش پرسش و پاسخ افزونه دیدگاه WooDiscuz
ظاهر کلی بخش پرسش و پاسخ WooDiscuz

بخشی از امکانات افزونه ارسال اعلان نظرات woodiscuz: 

  • دارای فرم نظرات ریسپانسیو
  • ظاهر مدرن و تمیز
  • ویرایش فرانت-اند فرم نظرات و تغییر رنگ‌ها و نوشته‌ها
  • ادغام کامل با وردپرس و ووکامرس
  • امکان رأی مثبت یا منفی به نظرات توسط کاربران
  • امکان اعمال محدودیت برای ارسال پرسش و پاسخ مبتنی بر نقش بازدیدکننده
  • استفاده از سوالات امنیتی کپچا جهت جلوگیری از دیدگاه اسپم در وردپرس
  • امکان فعالسازی گزینه “نمایش نظرات بیشتر”
  • امکان ویرایش نظر ارسال شده توسط کاربر در بازه زمانی تعیین شده توسط ادمین سایت

جهت دانلود افزونه کامنت رایگان وردپرس woodiscuz، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود رایگان افزونه کامنت وردپرس woodiscuz، اینجا کلیک کنید.


افزونه نظرات برای وردپرس CommentLuv (رایگان – پولی)

افزونه مدیریت نظرات وردپرس Commentluv

عملکرد افزونه CommentLuv نسبت سایر افزونه های ارسال دیدگاه برای وردپرس متفاوته. این افزونه با ایجاد فرصت ساخت بک لینک برای بقیه وبلاگ‌نویسان، باعث ترغیب افراد به ارسال کامنت در سایت میشه. روش کار افزونه کامنت CommentLuv این طوریه که به محض درج وب‌سایت در فرم نظرات این افزونه، آخرین پست وبلاگ همان سایت در پایین نظر کاربر، و در بخش نظرات ثبت میشه. اگه نمی‌خواید که ربات‌های موتور جستجو این لینک‌ها رو دنبال کنن، می‌تونید در تنظیمات افزونه برای لینک dofollow، محدودیت ایجاد کنید. اگه اطلاعاتی در این مورد ندارید، بهتره در سایت میزفا راجع به لینک nofollow و dofollow مطالعه کنید.

این افزونه کامنت گذاری در وردپرس تابه‌حال موفق به جذب 10,000 نصب فعال شده‌ و دو نسخه رایگان و پولی داره.

پلاگین نظرات سایت وردپرسی commentluv
نمایش آخرین پست سایت با افزونه commentluv

بخشی از امکانات افزونه کامنت CommentLuv: 

  • دریافت و نمایش اخرین پست وبلاگ از سایت ارسال کننده‌ی نظر
  • امکان فعال کردن افزونه برای صفحات،نوشته‌ها یا هردو
  • امکان ویرایش پنل نمایش آخرین پست نظردهندگان
  • اعمال یا عدم اعمال لینک dofollow برای لینک آخرین پست نظردهندگان
  • ارسال ایمیل به نظردهنده درصورت دریافت رپلای (نسخه پرمیوم)
  • امکان درج کلمه کلیدی لینک سایت توسط کاربر (نسخه پرمیوم)

برای دانلود افزونه کامنت وردپرس CommentLuv، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود پلاگین نظرات وردپرس CommentLuv، اینجا کلیک کنید.


افزونه نظرات در وردپرس Akismet (رایگان – پولی)

افزونه انتی اسپم وردپرس Akismet Anti Spam

دیدن کامنت های اسپم که توسط ربات و اسپمرها ارسال میشه، واقعا آزاردهنده هست. البته اسپمرها فقط در زمینه کامنت مزاحم شما نمیشن؛ بلکه در فرم‌های تماس، فرم‌های ثبت‌نام و لاگین هم سر و کله‌شون پیدا میشه. به هر حال اگه دریافت پیام‌های اسپم از طریق فرم، به سایت شما آسیب رسونده، مقاله بهترین پلاگین های فرم ساز وردپرس یه سری افزونه خوب که به طور اختصاصی آنتی اسپم دارن رو معرفی کردیم.

اگه دنبال یک افزونه ضداسپم هستید، افزونه akismet رو به شما معرفی می‌کنیم. علت معرفی این افزونه بین بهترین افزونه های کامنت وردپرس، نقشیه که این افزونه برای مبارزه با اسپم ارسال شده از فرم‌ها و کامنت‌ها انجام میده. پلاگین akismet تابه‌حال بیشتر از 5 میلیون نصب فعال داشته و خیلی از کاربران از اون به عنوان یک  افزونه جلوگیری از نظرات اسپم وردپرس استفاده می‌کنن. این افزونه دو نسخه رایگان و پولی داره و اگه سایت تجاری و بیزینسی ندارید، نیازی به تهیه نسخه پولی این افزونه آنتی اسپم نیست.

روند کار افزونه akismet این طوریه که هر نظر پس از ارسال، اول وارد سرورهای ابری این افزونه میشه و از فیلتر قوانین و الگوریتم‌های پیچیده این سرویس عبور می‌کنه. اگه یه کامنت به عنوان اسپم شناسایی بشه، در صف اسپم قرار می‌گیره و در غیر این‌صورت تایید میشه. البته بعضی وقتا به کامنت‌هایی که توسط اکیسمت به عنوان کامنت اسپم شناسایی میشه نگاه کنید. شاید یک دیدگاه به اشتباه به عنوان کامنت اسپم شناسایی شده باشه! ما در سایت میزفا هم از این افزونه استفاده می‌کنیم.

بخشی از امکانات افزونه ارسال نظرات و کامنت Akismet: 

  • بررسی اتوماتیک نظرات سایت در سرورهای اختصاصی
  • مشاهده تاریخچه وضعیت هر کامنت
  • فیلتر نظراتی که اسپم شناسایی شده اند
  • نمایش URL در بدنه کامنت در جهت پنهان سازی یا گمراهی لینک

برای دانلود افزونه ثبت کامنت وردپرس Akismet، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود پلاگین کامنت وردپرس Akismet، اینجا کلیک کنید.


افزونه کامنت رایگان وردپرس Simple comment editing (رایگان)

پلاگین وردپرسی نظرات Simple comment editing

تعدادی از پلاگین های ارسال کامنت در وردپرس از قابلیت ویرایش نظر توسط کاربر برخوردار نیستند (مثل افزونه Thrive Comments). به هرحال اگه قصد دارید این قابلیت رو به بخش نظرات سایت وردپرسی اضافه کنید، افزونه Simple Comment Editing با بیش از 3,000 نصب فعال ایده‌آل شماست. البته این افزونه به خودی خود تنظیمات خاصی نداره و فقط می‌تونید یک بازه زمانی رو به عنوان مهلت ویرایش نظر تعیین کنید. اما برای سفارشی‌سازی بیشتر از جمله تغییر استایل یا مشاهده تاریخچه ویرایش نظر باید اددان غیررایگان Simple comment editing options رو تهیه کنید.

ما هم توی وب‌سایت میزفا از این افزونه خوب وردپرس استفاده می‌کنیم.

قابلیت ویرایش دیدگاه با simple comment editing
قابلیت ویرایش دیدگاه با simple comment editing

جهت دانلود پلاگین رایگان کامنت وردپرس Simple comment editing، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه نظرات وردپرس Simple comment editing، اینجا کلیک کنید.


افزونه کامنت و ثبت نظرات در وردپرس Replyable (رایگان – پولی)

replyable افزونه ارسال ایمیل اعلان نظرات

یکی از آپشن‌هایی که بهترین پلاگین های کامنت وردپرس در اختیار ارسال‌کنندگان کامنت می‌ذارن، امکان دریافت ایمیل کامنت‌های بعدی یا پاسخ‌های کامنت فعلی هست. حالا اگه سایت شما از اون دسته از سایت‌هایی هست که معمولا کم کامنت دریافت می‌کنه که هیچ؛ اما اگه تعداد کامنت و نظرات سایت وردپرسی شما بالاست، آیا تابه‌حال به طرح ایمیلی که برای کاربران ارسال میشه توجه کردید؟ افزونه Replyable با هدف ارسال ایمیل های هوشمند و زیبا به ارسال‌کنندگان کامنت طراحی شده‌ و ارتباطی با ویرایش فرم دیدگاه وردپرس نداره.

افزونه Replyable یک پلاگین هوشمنده و قابلیت machine learning این افزونه، کامنت‌ها رو براساس ارتباط با موضوع کامنت کاربر ارزش گذاری می‌کنه و در انتها بهترین و مرتبط‌ترین نظرات رو به عنوان اعلان به ایمیل کاربر ارسال می‌کنه. همچنین طرح‌های ایمیل این افزونه ریسپانسیو هست و شما می‌تونید در تنظیمات این افزونه، طرح‌ها رو به دلخواه خودتون سفارشی‌سازی کنید. به علاوه توی تنظیمات این افزونه، آپشنی برای به اشتراک درآوردن ارسال کنندگان کامنت در خبرنامه‌های کامنت وجود داره. البته پیشنهاد می‌کنیم این کار رو انجام ندید و باعث آزرده خاطری کاربران نشید. در عوض با نصب بهترین پلاگین ایمیل در وردپرس بازدیدکننده‌های سایت رو به مشترکین ایمیل تبدیل کنید.

پلاگین Replyable رایگانه؛ اما برای دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر مثل ارسال ایمیل از طریق سرور افزونه یا پاسخ به نظرات از inbox ایمیل باید نسخه پولی این افزونه کامنت رو بخرید.

ظاهر طرح ایمیل افزونه نظرات REPLYABLE
ظاهر طرح ایمیل اعلان نظرات REPLYABLE

بخشی از امکانات افزونه کامنت در وردپرس Replyable : 

  • دارای طرح های ریسپانسیو برای ارسال اعلان به ارسال کنندگان کامنت
  • امکان سفارشی سازی تمپلیت ایمیل
  • دارای آپشن تبدیل ارسال کننده کامنت به مشترک کامنت
  • امکان غیرفعالسازی اشتراک کامنت کاربر در صورت شلوغ شدن بخش کامنت
  • ارسال اعلان ایمیل به مشترکین نظرات مبتنی بر نظرات و پاسخ‌های مرتبط (نسخه غیررایگان)
  • پاسخ به نظرات از طریق صندوق ورودی (نسخه غیررایگان)
  • ارسال ایمیل از طریق سرورهای افزونه (نسخه غیررایگان)

جهت دانلود افزونه کامنت وردپرس Replyable، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه پلاگین وردپرس Replyable، اینجا کلیک کنید.


افزونه رایگان کامنت سایت وردپرسی Disable Comments (رایگان)

افزونه کامنت برای وردپرس Disable Comments

حالا که بهترین پلاگین های کامنت وردپرس رو معرفی کردیم؛ چرا افزونه‌ای برای حذف قسمت دیدگاه در وردپرس پیشنهاد ندیم؟ همونطور که می‌دونید وردپرس امکان غیرفعال کردن ارسال کامنت رو توی صفحات فعال کرده؛ اما اگه می‌خواید به طور کلی بخش نظرات رو از سایت حذف کنید و هیچ ردپایی از تنظیمات مرتبط با دیدگاه در پیشخوان وردپرس نباشه، افزونه Disable Comments مناسب شماست. این رو بدونید که پس از جستجوی نام این افزونه در مخزن وردپرس فارسی، این افزونه با نام “بدون دیدگاه” نمایش داده میشه. افزونه غیرفعال کردن کامنت Disable Comments تابه‌حال بیشتر از 1میلیون نصب فعال داشته.

بخشی از امکانات افزونه غیرفعال کردن نظرات Disable Comments: 

  • امکان غیرفعالسازی بخش نظرات به تفکیک نوع پست (نوشته-برگه-رسانه)
  • پشتیبانی از وردپرس چندسایته یا شبکه ای
  • عدم حذف نظرات فعلی (برای حذف همه نظرات سایت افزونه Delete All Comments of wordpress نصب کنید)

جهت دانلود رایگان پلاگین کامنت وردپرس Disable Commnets، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود افزونه رایگان کامنت وردپرس Disable Commnets، اینجا کلیک کنید.


افزونه کامنت رایگان Lazy Load for Comments (رایگان)

ابزار کامنت وردپرس Lazy Load for Comments

این افزونه بیشتر برای تجربه کاربری سایت به درد می‌خوره. فرض کنید یک مقاله دارید که بالای ۲۰۰ نظر داره مثل یه سری از مقالات ما توی میزفا، بعدش کاربران باید خیلی اسکرول (Scroll) کنن تا صفحه رو مشاهده کنن و شاید این مورد جالب نباشه.

حالا این افزونه نظرات وردپرس‌، میاد نظرات رو کلا جمع می‌کنه، به نمایش نمیده و وقتی کلیک کنیم و یا بریم پایین مقاله، یهو نظرات نمایش داده میشه. به عبارت دیگه مثل Lazy Load برای نظرات کار می‌کنه.

بخشی از امکانات پلاگین کامنت وردپرس Lazy Load for Comments: 

  • باعث لیزی‌لود شدن نظرات میشه و تعداد درخواست‌ها کمتر میشه
  • افزونه سبکی هست
  • طبق نظر صاحب افزونه سرعت رو هم بهبود میده.

البته ما در بلاگ میزفا قبلا از این افزونه استفاده می‌کردیم ولی چون حس کردیم که تاثیری روی DOM و سرعت نداره صرفا صرف نظر کردیم.

جهت دانلود پلاگین رایگان کامنت وردپرس Lazy Load for Comments، از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود ابزار کامنت وردپرس Lazy Load for Comments، اینجا کلیک کنید.


جمع بندی موضوع انتخاب بهترین افزونه کامنت در وردپرس

خب به پایان این مطلب رسیدیم. در واقع هر کدوم از پلاگین‌هایی که به شما معرفی کردیم، مزایا یا کمبودهای خودشون رو دارن که براتون شرح دادیم. مثلا بعضی از این افزونه‌ها دارای قابلیت لایک، دیسلایک و رأی‌دهی به نظرات هستند؛ درحالی‌که به هیچ‌وجه قابلیت تغییر استایل فرم نظرات رو ندارن. به هر حال با توجه به نظر شخصی، لیست بهترین پلاگین های نظرات وردپرس رو به صورت زیر جمع‌بندی کردیم.

بهترین پلاگین ارسال دیدگاه در نسخه غیررایگان Thrive Comments
بهترین پلاگین ارسال دیدگاه در نسخه رایگان wpDiscuz
بهترین پلاگین کامنت با قابلیت تغییر استایل فرم با CSS De:comments 
بهترین پلاگین برای ارسال ایمیل اعلان نظرات Replyable 
افزونه ساخت پرسش و پاسخ محصولات ووکامرس woodiscuz
افزونه جلوگیری از دیدگاه اسپم  Akismet
بهترین افزونه ایجاد قابلیت ویرایش نظرات در وردپرس Simple comment editing 
بهترین افزونه غیرفعال سازی بخش نظرات در وردپرس Disable Comments

همین‌طور باقی افزونه‌های کامنت این مطلب به عنوان جایگزین یه‌ سری از افزونه‌های فوق معرفی شدن. بهتره با توجه به ویژگی‌های بارز این پلاگین‌ها و توجه به تصاویر و یا دانلود نسخه رایگان مطابق با انتظارتون، بهترین افزونه رو به عنوان جایگزین فرم نظرات پیش‌فرض در وردپرس انتخاب کنید.

امیدواریم که این مطلب راهنمای خوبی برای شما بوده باشه تا بتونید بهترین پلاگین کامنت وردپرس مناسب سایت خودتون رو پیدا کنید. اگه تجربه‌ای دارید یا افزونه‌های بهتری رو می‌شناسید، ما و بقیه کاربران سایت رو از نظرات خودتون مطلع کنید. در آخر هم از شما عزیزان بابت همراهیتون با سایت میزفا و مطالعه مطلب “معرفی بهترین افزونه کامنت وردپرس” تشکر می‌کنم.

نویسنده مقاله: پرستو علیرضازاده / کارشناس تولید محتوا
سئوی مقاله: پوریا آریافر / متخصص و مشاور سئو

 
 
پرستو علیرضازاده
مشغول شدن به علایق فردی خودش یک امتیاز مثبت در زندگی است. از کودکی مشغول انجام و یادگیری هرآنچه که دوست داشتم شدم؛ چندسالی است که هنر و دنیای رنگارنگ IT بخشی از علایق و کار من بوده است. اما اکنون اینجا هستم تا هم خود یادبگیرم و هم برای شما بنویسم.

14 نظر

14 پاسخ

    1. ممنون از همراهی شما
      خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده
      موفق باشید

    1. باعث حوشحالی ماست که این مطلب براتون مفید بوده
      براتون بهترین‌ها رو آرزومندیم

  1. مقاله جامعی بود ممنونم
    من در سایت خودم هم افزونه Disqus رو نصب کردم

  2. سلام و عرض ادب خدمت میزبان فا
    سایت کتاب راه از چه افزونه امتیاز دهی استفاده میکنه ؟ ممنون میشم بهم بگید . تشکر

    1. سلام امیر.
      ما میزفا هستیم.
      سایتی که اشاره کردی اختصاصی طراحی شده.

  3. سلام وقت بخیر
    من میخام پایین صفحه آرشیو محصولاتم بخش نظرات اضافه کنم
    در این صفحه غیر از محصولاتم، محتوای متنی هم گذاشتم به همین خاطر میخام بخش نظرات هم اضافه کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنین که کدام افزونه بهتره و چطور میشه این بخش اضافه کرد به صفجه ارشیو محصولاتم

    1. سلام غلامی.
      مقاله رو تیم خودمون نوشته و نظرمون رو داخل مقاله کامل گفتیم.

  4. سلام خدا قوت
    خواستم ببینم شما برای اضافه کردن امتیاز ستاره ای به صفحه و نتایج گوگل از چه افزونه ای استفاده می کنید؟؟
    پیشاپیش بابت راهنمایی تون متشکرم

    1. سلام حسن.
      افزونه kk Star Ratings هست ولی در این تاریخ این افزونه پیشنهاد نمیشه چون اپدیت نداده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=