Content Blitz یا تولید محتوای رعدآسا چیست؟

تولید محتوای رعدآسا

همه می‌دونیم که ترافیک ارگانیک مایه حیات اکثر وب‌سایت‌هاست. و همچنین همه می‌دونیم که افزایش ترافیک ارگانیک شما می‎‌تونه یه کار خیلی چالش برانگیز و گاها سخت هم باشه. اما اگه به شما بگیم یه راهی برای رشد نسبتا سریع‌تر ترافیک ارگانیک شما وجود داره، چی؟ یه روش که به ماه‌ها انتظار یا بودجه هنگفت نیاز نداره؟ متد تولید محتوای رعدآسا.

تو این مقاله از سری مقالات آموزش تولید محتوای میزفا، می‌خوایم با متدی آشنا بشیم که تا به حال هیج آژانس تولید محتوا یا سئوی ایرانی ازش چیزی ننوشته و احتمالاً خبر هم ازش نداره به نام: Content Blitz یا تولید محتوای رعدآسا. با ما همراه باشید.

تولید محتوا به روش قدیمی

روش قدیمی بازاریابی محتوا این‌طوری بود که ماه‌ها صرف ایجاد تقویم محتوای کامل و نوشتن چند پست وبلاگ یا مقاله می‌کردیم. بعد هم امیدوار بودیم که تو گوگل رتبه بگیرند و ترافیک رو به سایت ما هدایت کنند. اما این روش یه مشکلی یا بهتره بگیم، مشکل نه اما یه جور چالش داره؛ خصوصاً اگه سایتتون رو تازه راه انداختید.

چالش این روش اینه که می‌تونه ماه‌ها طول بکشه تا محتوای شما شروع به رتبه بندی کنه و حتی بعد از اون هم، هیچ تضمینی وجود نداره که به جذابیت مورد نظر شما برسه.

تولید محتوای رعدآسا چیست؟

تولید محتوای رعدآسا (که بهش روش بلیتز یا کمپین بلیتز هم می‌گن) یعنی انتشار محتوای زیادی در مدت زمان کوتاه برای افزایش ترافیک و لید گرفتن. این روش برای کسب و کارهایی که سعی دارند رشد سریع ترافیک ارگانیک رو تجربه کنند، روش عالی‌ای محسوب می‌شه. تو روش تولید محتوای رعدآسا ما با ایجاد حجم زیادی از محتوا، شانس خودمون رو برای رتبه‌ بندی بهتر تو گوگل و دریافت ترافیک ارگانیک افزایش می‌دیم.

البته باید به این موضوع دقت کنیم که انتشار محتوای زیاد به روش Blitz یا همون یورش محتوا، به معنی کاهش کیفیت برای افزایش کمیت نیست. روش بلیتز در مورد تولید محتوای با کیفیت بالا ست که هم مرتبط با مخاطبان شماست و هم بهشون ارزش می‌ده. اما تو روش تولید محتوای رعدآسا مهم اینه که تأکید روی تعداد محتوا باشه و به خودمون این رو بگیم که همیشه بعداً وقت هست تا برگردیم و محتوایی که نوشتیم رو بهتر کنیم.

کلید کارآمد بودن این روش داشتن یک برنامه و سیستم قوی قبل از شروع انتشار محتواست. داشتن یه برنامه و سیستم مشخص برای انتشار مقالات به شما کمک می‌کنه سازماندهی شده بمونید و اطمینان حاصل کنید که محتوای با کیفیتی رو منتشر می‌کنید که پاسخگوی نیاز مخاطبانتونه.

جمع آوری این طرح نباید بیش از یک هفته طول بکشه و خیلی هم نباید وسواس به خرج داد. این هم مهمه که الگویی که اول تعیین کردیم رو تا آخر حفظ کنیم.

برای تولید محتوای رعدآسا، چه نوع محتوایی انتشار بدیم؟

ما تو روش بلیتز کاری که می‌کنیم اینه که تولید محتوای یه سال رو مثلا توی یه ماه انتشار می‌دیم. همین. بنابراین، محتوا همون نوع محتواییه که توی یه سال می‌خواستیم به اشتراکش بذاریم:

  • جواب دادن به سوالاتی که محصولات یا خدمات ما حکم جواب براشون رو دارند
  • محتواهای همیشه سبز و راهنماهای آموزشی
  • تجربه‌های جالبی که تو حوزه فعالیتمون کسب کردیم
  • موضوعات جالبی که بازدید سایت رو می‌برند بالا

مزایای تولید محتوای رعدآسا

تولید محتوای رعدآسا به کسب و کارها و محصولات ناشناخته کمک می‌کنه تا با قرار گرفتن در معرض دیدِ رسانه‌هایی که مخاطبان به طور دائم ازشون استفاده می‌کنند، بهتر شناخته بشن. کمپین تولید محتوای رعدآسا همچنین می‌تونه یه ابزار بازاریابی عالی برای محتوای فصلی باشه.
به عنوان مثال، اگه یک رویداد تعطیلات داریم که می خوایم توش یکی از محصولات یا خدماتمون رو تبلیغ کنیم، باید محتوای فصلی تولید کنیم تا نتایج بهتری بگیریم. و چطور می‌تونیم نتایج بهتری بگیریم؟ بله. وقتی که یه سر و صدایی از قبل هست و ما هم شروع می‌کنیم تولید محتوای رعدآسا راجع به محصول یا خدماتی که اتفاقاً یه ربطی به فصل، به رویداد و به این سر و صدا داره.

از نظر زمانی هم کمپین تولید محتوای رعدآسا سودمنده. چنین کمپینی برای مدت زمان کوتاه به معنای نتایج بسیار سریع و بسیار مستقیمه. این یعنی مخاطبان رو خسته نمی‌کنه و بنابراین به مراتب شانس موفقیت و نرخ تبدیل مقالات ما رو می‌بره بالا.

نتیجه‌گیری

تو این مقاله از میزفا سعی کردیم شما رو با روش تولید محتوای رعدآسا آشنا کنیم تا بتونید، به خصوص اگه کسب و کاری نوپا در حوزه دیجیتال هستید، در مدت زمان کوتاه‌تری به بازار معرفی بشید. این روش می‌تونه تو خیلی از هزینه‌هایی که قراره داشته باشید بهتون کمک کنه تا متحمل خرج زیادی نشید و همزمان نتیجه خیلی خوبی هم بگیرید.

البته، نکته اینه که باید فشرده، منظم و مطابق برنامه عمل کنید. ما قصد داریم کمپین جدید تولید محتوای رعدآسای میزفا رو در نیمه دوم خرداد ماه ۱۴۰۲ داشته باشیم. حتماً نتیجه این کمپین رو به صورت یه مطالعه موردی به این مقاله اضافه خواهیم کرد. پس این مقاله رو بوکمارک کنید که قراره حسابی از آپدیت بعدی‌اش غافلگیر بشید.

تیم تحریریه میزفا
هدف تیم تحریریه میزفا تولید به‌روزترین و کاربردی‌ترین محتواها برای میزفایی‌هایی عزیز هست که به بلاگ ما سر می‌زنند و مشتاق یادگیری هستند. این مقالات اغلب حاصل تفکر چند نویسنده میزفاست. پوریا آریافر (استراتژیست سئو)، آرمین دارابی‌نژاد (سردبیر میزفا و متخصص محتوا) و محمد عرفان صدری (متخصص سئو و بازاریابی محتوایی) روی این مقالات هم‌فکری داشتند. سعی کردیم بهترین‌ها رو براتون مهیا کنیم؛ چون هدف اینه که تو میزفا بهترین خودت باشی.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=