چرا استفاده از تقویم تولید محتوا ضروری است؟

تقویم محتوایی چیست

کار تقویم محتوایی اینه که به شما کمک کنه تا محتواهایی که می‌خواید بارگذاری کنید رو سازمان‌دهی کنید. این شکلی سر وقت و به موقع و خیلی منظم، مقالات جدید رو می‌تونید روی سایت بارگذاری کنید. وقتی شما تقویم محتوایی داشته باشید، دیگه نگران برنامه محتوای فرداتون، هفته بعدتون، یا حتی ماه و سال بعدتون نخواهید بود.

اما آیا تنها فایده یا ضرورت استفاده از تقویم محتوایی اینه؟ البته که خیر! با ما تو این مقاله از سری مقالات آموزش بازاریابی محتوایی میزفا همراه باشید تا با کاربرد و اهمیت تقویم محتوا آشنا بشید.

نمونه تقویم محتوایی میزفا در نرم افزار ترلو

۱. تقویم محتوایی کار شما رو منظم و سازمان‌یافته می‌کنه

تقویم محتوایی به شما کمک می‌کنه تا یه دید سوم شخص و کلی نسبت به استراتژی بازاریابی محتوایی داشته باشید. به این طریق دقیقاً می‌دونید باید راجع به کجای فرایند تولید محتوا و بازاریابی محتوایی فکر کنید.

علاوه براین، تقویم محتوایی به شما کمک می‌کنه تا جاهای خالی محتوا یا خلاها رو بپوشونید و بتونید به موقع به ددلاین‌ها برسید.

۲. تقویم محتوایی باعث طوفان فکری‌های بهتر می‌شه

وقتی شما موضوعات محتوایی‌تون رو مشخص و متعاقباً سازمان‌دهی کردید، شانس‌ها و ایده‌های جدیدی برای نوشتن پیدا خواهید کرد. درواقع شما با یه تقویم محتوایی، بینش خیلی خوبی راجع به تعامل و علایق مخاطبان پیدا خواهید کرد و بعدها می‌تونید از علایق مخاطبان در تولید محتواتون استفاده کنید. بنابر این می‌شه گفت از فواید تقویم تولید محتوا اینه که می‌تونه یه منبع خیلی خوب برای طوفان فکری برای محتوانویسی محسوب بشه.

۳. تقویم محتوایی به پیوستگی کار شما کمک می‌کنه

بازاریابی محتوایی یعنی پیوسته بودن در تولید محتوای با کیفیت. بنابراین، یه اهمیت تقویم محتوایی خوب اینه که به شما کمک می‌کنه تا این پیوستگی رو حفظ کنید. علتی که باعث می‌شه شما همیشه مورد قبول یه مخاطب باشید، اینه که محتوایی که براش تولید می‌کنید آموزنده، مربوط و سرگرم‌کننده باشه. مقاله آپلود کردن به صورت رندوم و بدون سناریو، خیلی نمی‌تونه گرهی از کار شما باز کنه.

پیشنهاد میزفا برای یادگیری بیشتر: ۳ علت نتیجه نگرفتن از تولید محتوا را بشناسید!

۴. تقویم محتوایی باعث حفظ تعامل می‌شه

انتخاب موضوعی که مورد علاقه مخاطب شما نیست و باعث نمی‌شه توی ذهنش ماندگار بشه، به تعامل شما ضربه می‌زنه. داشتن یه تقویم تولید محتوا اما می‌تونه به شما کمک کنه تا چنین موضوعاتی رو ببینید و اون‌ها رو از مسیر محتوایی‌تون بیرون بذارید و فقط موضوعات و مقالات به روز و تازه و مرتبط رو منتشر کنید.

۵. تقویم محتوایی باعث می‌شه بدونید در آینده چه خبره

بدون تقویم محتوایی شما مناسبت‌های مهم رو از دست می‌دید. با داشتن یه تقویم محتوایی برعکس، شما از قبل می‌تونید آماده بشید و در حقیقت همیشه حداقل از یه ماه قبل برای یه مناسبت مهم برنامه دارید.

در این وضعیت تقویم محتوایی فشار و استرس کار شما و مخصوصا مدیر محتوا رو کم می‌کنه تا وقت و انرژی‌تون رو فقط بذارید روی کارتون و همه چی دقیقه آخری نشه.

پیشنهاد میزفا برای مطالعه: طول محتوای سایت برای سئو چقدر باشه؟ + آمار

۶. تقویم محتوایی دپارتمان‌های شما رو متحد می‌کنه

کسب و کار موفق، کسب و کاریه که بین دپارتمان فروش و دپارتمان بازاریابی‌اش ارتباط هست و این دوتا با هم شریکند. با داشتن یه تقویم محتوایی شما خیلی خوب می‌تونید هدف و برنامه و مسیر مشخص برای همه تیم‌ها یا دپارتمان‌های شرکتتون داشته باشید. به این ترتیب تیم فروش دقیقا همون برنامه‌ای رو پیاده می‌کنه که تیم بازاریابی ریخته و دقیقا می‌تونه به اون نقاط حساسی برسه که مدیران مد نظر دارند.

۷. تقویم محتوایی کمک می‌کنه عملکردتون رو بهتر رصد کنید

سنجیدنِ تأثیرپذیری و موفقیت محتوای شما و درنتیجه تمامی تلاش‌های بازاریابی محتوایی شما تنها در یک صورت ممکنه: ردیابی یا ترکینگ فعالیت‌ها و نتایج. شما با معیار درست کردن و ترک کردن این معیارها، اعداد و ارقام مشخصی به دست می‌آرید که با بررسی اون‌ها، می‌تونید کیفیت محتوای تولیدیتون رو بهبود ببخشید. این کار از طریق تقویم محتوایی ممکنه.

نتیجه گیری

تولید محتوا می‌تونه یه پروسه و فرایند جالب و موثر باشه؛ به شرط اینکه شما اصولی کار کنید و با رعایت فنون تولید محتوا انجامش بدید و نه الابختگی. شما صرفا با طوفان فکری و یکی دوتا ایده اینور و اونور پیدا کردن، نمی‌تونید یه تولید محتوای موفق داشته باشید. در حقیقت، اینطور کاری حتی به برندتون و متعاقب اون به بازاریابی محتوایی‌تون ضربه هم می‌زنه.

موفقیت محتوای برند شما در اینه که هر مقاله و محتوایی که دارید با هم پیوسته باشه و همگی در خدمت اهداف روشن برند و استراتژی مارکتینگ شما باشه. و برای این کار به چی نیازه؟ بله! یه تقویم محتوایی خوب و اصولی که یه برنامه پیوسته و منظم پشتشه!

تیم تحریریه میزفا
هدف تیم تحریریه میزفا تولید به‌روزترین و کاربردی‌ترین محتواها برای میزفایی‌هایی عزیز هست که به بلاگ ما سر می‌زنند و مشتاق یادگیری هستند. این مقالات اغلب حاصل تفکر چند نویسنده میزفاست. پوریا آریافر (استراتژیست سئو)، آرمین دارابی‌نژاد (سردبیر میزفا و متخصص محتوا) و محمد عرفان صدری (متخصص سئو و بازاریابی محتوایی) روی این مقالات هم‌فکری داشتند. سعی کردیم بهترین‌ها رو براتون مهیا کنیم؛ چون هدف اینه که تو میزفا بهترین خودت باشی.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=