رفع خطای 400 Bad Request

رفع خطای 400 Bad Request
رفع خطای 400 Bad Request

خطای 400 Bad Request، یک کد HTTP status است که به اختصار ارور 400 نیز گفته می‌شود، بدین معنا که درخواست ارسالی شما به سرویس‌دهنده (سرور) وب‌سایت که غالباَ ممکن است درخواست ساده‌ای مانند بارگذاری صفحه وب سایت  باشد، به نحوی نادرست است و یا آن که این درخواست خراب شده است به گونه‌ای که سرویس‌دهنده قادر به دریافت و یا درک آن نیست و به همین دلیل باعث روخداد خطا 400 می‌شود.

ارور 400 Bad Request که به معنی درخواست بد است و جز ارور 4XX می‌باشد در وب‌سایت‌های مختلف، خروجی متفاوت جلوه می‌کند یعنی ممکن است سایت‌ها برحسب سیاست‌های درونی تغییرانی در نحوه خروجی این خطاها صورت دهند؛ بنابراین شما (در مواجه با این خطا) ممکن است چیزی همانند آنچه که در فهرست کوتاه زیر آمده ببینید یا این که با نوع ساده دیگری مواجه شوید.

خطای 400 چگونه نمایش داده می‌شود

 

400 Bad Request
Bad Request. Your browser sent a request that this server could not understand.
Bad Request - Invalid URL
Bad Request: Error 400
HTTP Error 400 - Bad Request
400 - Bad request. The request could not be understood by the server due to malformed syntax. The client should not repeat the request without modifications.

به ترتیب معنای:

  • درخواست نامناسب 400
  • درخواست نامناسب. مرورگر شما درخواستی ارسال می‌کند که از سوی سرویس‌دهنده قابل درک نیست.
  • درخواست نامناسب. نشانی اینترنتی نامعتبر
  • درخواست نامناسب: ارور 400
  • خطای HTTP درخواست نام میزبان، نامعتبر است.
  • درخواست نامناسب. درخواست به دلیل ترکیب یا دستور نامناسب، توسط سرویس‌دهنده قابل درک نیست. کاربر یا سرویس‌گیرنده نباید این درخواست را بدون اعمال تغییرات،تکرار کرده و دوباره ارسال کند.

خطای 400 Bad Request، در پنجره مرورگر وب اینترنت (منظور همان Browser ها است) همانند دیگر صفحات وب نمایش داده می‌شود. خطاهای 400 Bad Request همانند دیگر خطاهای از این دست، می‌تواند در هر سیستم عامل و هر نوع مرورگری دیده شود.

در مرورگر اینترنت اکسپلورر (IE)، پیغام “The webpage cannot be found” بیانگر و نشان‌دهنده‌ی خطای 400 Bad Request است. البته مرورگر IE در عنوان خود زیر به این ارور اشاره می‌کند و عنوان HTTP 400 Bad Request درج می‌کند.، یا چیز دیگری که به این جمله بسیار نزدیک است را درج خواهد کرد. مرورگرهای دیگر به همان شکل بالا که اشاره کردیم خطا را نشان می‌دهند.

دلیل بروز خطای 400 Bad Request

خطای درخواست نامناسب 400 یا همان 400 Bad Request در بیشتر مواقع به علت وارد کردن و یا درج نشانی اینترنتی (URL) نادرست در پنجره‌ی مربوط به آدرس ایجاد می‌شود، با این حال علل نسبتاَ رایج دیگری برای بروز این خطا وجود دارد.

توجه: سرویس‌دهنده‌های وب (وب سرورها) که مایکروسافت IIS را اجرا می‌کنند با اضافه کردن عددی پس از عدد 400،  اطلاعات تخصصی‌تری در مورد دلیل بروز خطای 400 Bad Request ارائه می‌کنند. می‌توانید لیست کاملی از این اعداد و معنای آن را در این لینک مشاهده کنید.

ارور 400 تلگرام و اینستاگرام

خطای ۴۰۰ در تلگرام و اینستاگرام و همینطور در شبکه های اجتماعی بسیار مشاهده می‌شود. که البته شما با خواندن راه کارهای زیر می‌توانید رفع خطای 400 bad request پی ببرید و برای همیشه از این مشکل رها گردید.

چگونه باید خطای400 Bad Request را رفع کرد

  1. خطاهای احتمالی موجود را در URL بررسی کنید. رایج‌ترین دلیل برای خطای درخواست نامناسب 400 به دلیل نگارش نادرست نشانی اینترنتی وبسایت و یا لینکی است که در آن نوع خاصی از اشتباه مانند اشتباه نحوی دیده می‌شود.
    مهم: موردی که در بالا ذکر شد در صورت مواجه با خطای درخواست نامناسب، محتمل‌ترین دلیل بروز مشکل است. بنابراین به طور ویژه و خاص کاراکترهای اضافی یا نامعتبر موجود در نشانی اینترنتی نظیر کاراکتر درصد (%) را بررسی کنید. در یک URL استاندارد چیزی شبیه کاراکتر درصد یعنی % نباید دیده شود.
  2. کوکی‌های مرورگر خود را به خصوص اگر با خطای درخواست نامناسب که همراه با سرویس گوگل مواجه شدید، پاک کنید. بسیاری از سایت‌ها چنانچه کوکی (مرورگر) در حال خواندن باشد و یا اینکه کوکی‌ها خیلی قدیمی و از کارافتاده باشد، پیغام خطای 400 را نمایش می‌دهند.
  3. راه حل بعدی پاک کردن کش DNS است، زیرا این کار سبب رفع خطای 400 Bad Request می‌شود؛ چنان چه دلیل بروز این خطا، سوابق و رکودهای از رده‌ خارج شده‌ی DNS باشد که در رایانه‌ی شما ذخیره شده است. این کار (حذف حافظه‌ی پنهان) را با اجرای دستور ipconfig /flushdns در پنجره‌ی خط دستور در ویندوز انجام دهید. ما در انتهای مقاله رفع خطای Reduce DNS lookups درباره کش DNS صحبت کرده‌ایم.
    نکته: توجه داشته باشید که مورد 2 که کوکی بود با مورد 3 که مربوط به DNS هست با هم فرق دارند.
  4. راه حل بعدی برای حل خطا 400 این است که کش مرورگرتان را پاک کنید. یک رونوشت از صفحه‌ی وبسایت که در کش قرار گرفته ولی از بین رفته است و هنگام تلاش برای دسترسی به آن با پیام 400 مواجه می‌شوید، می‌تواند ریشه‌ی این مشکل (بروز خطای درخواست نامناسب 400) باشد. گرچه بعید به نظر می‌رسد که پاک کردن کش برای رفع اکثر مسائل مربوط به درخواست نامناسب 400 کارساز باشد اما روشی سریع، آسان و ارزشمند برای رفع آن است.
  5. جهت برطرف کردن مشکل 400 ، آن را مانند خطای 504 عیب‌یابی کنید حتی اگر مشکل به عنوان خطای 400 گزارش داده می‌شود.
  6. اگر شما در حال بارگذاری فایلی در یک وب‌سایت هستید و در این بارگذاری با خطا مواجه شدید، به علت حجیم بودن فایل، شانس بروز خطای درخواست بد 400 برای شما زیاد است که در این صورت، ممکن است فایل به وسیله‌ی سرویس‌دهنده یا سرور رد شود.
    در بعضی از موارد بسیار نادر، دو سرویس دهنده‌ ممکن است برای برقراری ارتباط، زمان بسیار طولانی صرف کنند اما به صورت اشتباه پیام درخواست نامناسب 400 به شما گزارش داده می‌شود.
  7. اگر خطای 400 تقریباَ در مورد هر وب‌سایتی که شما از آن بازدید می‌کنید رخ می دهد، احتمالاَ مشکل ناشی از رایانه یا اتصالات مربوط به اینترنت است. آزمایش سرعت اینترنت را انجام دهید و این مسئله را با تامین‌کننده‌ی خدمات اینترنتی‌تان یا همان ISP مکاتبه کنید تا از درستی همه‌ی مراحل راه‌اندازی مطمئن شوید.
  8. به طور مستقیم با وب‌سایتی که از صفحه‌ی مورد نظر میزبانی می‌کند تماس بگیرید. این امکان وجود دارد که خطای 400 به علت اشتباه از جانب شما نباشد بلکه ناشی از مسئله‌ای باشد که میزبان سایت نیاز به رفع آن دارد که در این صورت با تماس و گزارش شما، امکان اطلاع آن‌ها از آن نقص را فراهم می‌آورید و این کار برای آن‌ها بسیار مفید است.
  9. اگر هیچکدام از راهکارهای فوق نتیجه نداد و مطمئن شدید که اشکال از رایانه‌ی شما نیست، کار را متوقف کنید و آن را در زمانی دیگر بررسی کنید.

آیا هنوز هم با خطای 400 مواجه هستید؟

هر چند بعید است ولی اگر تمام موارد و پیشنهادهای بالا در جهت بر طرف کردن ارور 400 انجام دادید ولی همچنان هنگام باز کردن یک صفحه یا وب‌سایت با خطای 400 Bad Request مواجه می‌شوید در انجمن های تخصصی هاست این موضوع را مطرح کنید تا بتواند راه حل های متناسب با مشکلات خاص شما را ارائه دهند.

سایت airbrake.io هم توضیحات بسیار کاملی درباره این خطا ارائه داده و خواندن آن خالی از لطف نیست. به امید آن که این مطالب رایگان که در جهت آموزش کامل سئو به شکل رایگان است مورد رضایت شما دوستان قرار گرفته باشد. متنظر نظرات و تجربیات شما در این موضوعات هستیم.

البته توجه داشته باشید هر چند خطای 400 یا خطای 401 در سئو سایت تاثیر ندارد ولی برخی از خطاها نظیر خطا 404 در سئو داخلی تاثیرگذار است و چون همه این موارد در خانواده 4XX هستند برای همین ما در میزفا اکثر خطاهای مهم در این خانواده را در مقالات سئو مورد ارزیابی قرار میدهیم.

اینفوگرافیک همه ارورها در یک نگاه

اینفوگرافیک همه ارورها در یک نگاه
اینفوگرافیک همه ارورها در یک نگاه

 

پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …

10 نظر

10 پاسخ

  1. سلام من میخواستم در یک سایت درامد زایی اینترنتی اکانت اینستاگرام خود را وارد کنم ولی با خطای 400 در سایت مواجه شدم

    {“error_type”: “OAuthException”, “code”: 400, “error_message”: “Invalid scope field(s): basic”}

    این خطارو داد. امید وارم بتونین کمکم کنید.

    1. سلام. این خطاها موقت هستند مگر شما زیاد درخواست ارسال کرده باشی و بلاک شده باشی.

  2. این پیغام برای تلگرام من میاد من اکانتم گرید وحالا میخوام شمارمو وارد کنم به این مشکل بر میخورم همش این پیغام بند شدن میده من چی کار کنم الان این شماره بزای من خیییییلی مهم

    1. توی حالت عادی نباید این پیغام در تلگرام بیاد. پیشنهاد میکنم از نرم افزار تغییر ای پی و یا وی پی ان استفاده کنید و دوباره تست کنید.

      1. نمیشه با فیلرتر شکن هم نمیشه اگه می تونینن کمک کنین بگین خیلی واجبه لازم دارم

        1. دوستم همین امروز من ۳ بار برای اکانت‌های مختلف لاگین شدم و بدون مشکل. گاهی خوده فیلترشکن هایی که شما اشاره می‌کنید از کار میوفتن. پیشنهاد میشه از یک نرم افزار معتبر در این زمینه استفاده کنید.

  3. سلام و عرض ادب
    من آدرس زیر رو وقتی با ریدایرکت چکر (redirect-checker.org) بررسی می کنم در نهایت کد 400 برمیگردونه البته صفحه در مرورگر درست نشون میده ولی در سایت بالا به جای کد 200 ، کد 400 برمیگردونه
    لطفا راهنمایی کنید

    1. بله، ولی اگر شما مستندی پیدا کردید که میگه این خطای 400 تاثیرگذار است ممنون میشم ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=