رفع خطای 503 Service Unavailable

رفع خطای 502 Bad Gateway
رفع خطای 503 Service Unavailable

درباره نحوه رفع خطای 503 service unavailable در این مقاله صحبت خواهیم کرد و شما در انتها خواهید توانست به راحتی مشکل ارور ۵۰۳ سایت خودتون حل کنید. در ابتدا درباره اینکه ارور 503 چیست صحبت خواهیم کرد و سپس به نحوه رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

ارور 503 Service Unavailable یعنی چه

خطای 503 Service Unavailable یکی از کدهای معروف http status است که معنی آن به شکل لغوی سرویس در دسترس نیست 503 می‌شود. یک کد وضعیت HTTP از نوع کدهای 5xx است.
ارور 503 در اینترنت به این معنی است که سرویس‌دهنده‌ی وبسایت در حال حاضر در دسترس نیست، خطای 503 پیامدی بد برای سئو سایت است اگر تعداد دفعات و زمان آن بالا رود. البته این پیامد بد در همه صفحات به معنای بد بودن نیست، مثلا در کجا؟
مثلا زمانی که شما در حال آپدیت کردن پلاگین و یا قالب وبسایت وردپرسی خود هستید در آن لحظه کوتاه این ارور نشان داده می‌شود.
درواقع بهتر است در این شرایط به جای گفتن ارور ۵۰۳ بگویم کد ۵۰۳، چرا که به جای ارسال کد ۲۰۰ موفق کد ۵۰۳ عدم دسترسی را نشان می‌دهد و این ارور نیست، مگر صفحات مهم که ترافیک خوبی از گوگل داریم چنین خطایی را بدهد.

به همین دلیل باید صفحات مهم سایت خود را مانیتورینگ کنید و یکی از روش‌ها در search console گوگل است که قابلیتی برای نظارت وجود دارد. ولی یک مشکل در اینجا است:

مشکل این است که در سرچ کنسول Search Console وقتی گوگل صفحه ای را با ارور ۵۰۰ نشان می‌دهد یعنی اینکه ربات‌های گوگل این خطا را دیده‌اند و شاید آن تاثیر منفی بر سئو اعمال شده باشد. برای همین پیشنهاد می‌شود که قبل از دیده شدن توسط ربات این ارور را رفع کنید. حال چطور؟

در میزفا مقاله‌ای با عنوان 15 ابزار مانیتورینگ وبسایت معرفی شده که این ابزارها می‌توانند به خوبی سایت شما را در هر لحظه رصد کنند و اگر مشکلی به وجود بیاید و خطایی رخ دهد، این ابزارهای مانیتورنیگ سریع از طریق ایمیل اطلاع رسانی می‌کنند. در این صورت شما دیگر نگران بدنام شدن برند خود و یا فروش کم دروبسایتتان نخواهید بود و با خیال راحت می‌توانید به امور دیگر برسید 🙂

خطای 503 می‌تواند در هر سایتی که بروز کرده‌است و یا در هر سرویس‌دهنده‌ای که تولید شده است، سفارشی سازی شود (منظور ظاهر خطایی که در مرورگر نشان داده می‌شود)، بنابراین روش و یا شکلی که ممکن است شما این خطا را ملاحظه کنید ممکن است بسیار متفاوت باشد.

خطای 503 به چه شکل (اشکالی) بروز می‌کند

معمول‌ترین روش‌ها یا شکل‌ بروز خطای “سرویس در دسترس نیست” عبارتند از:

503 Error
HTTP 503
HTTP Error 503
HTTP Server Error 503
503 Service Unavailable
Http/1.1 Service Unavailable
Error 503 Service Unavailable
Service Unavailable - DNS Failure
503 Service Temporarily Unavailable

خطاهای 503 Service Unavailable می‌تواند در هر مرورگر، سیستم عامل از جمله ویندوز 10، ویندوز ایکس‌پی، سیستم عامل مک و غیره و حتی در تلفن همراه و دیگر رایانه‌های غیرمتداول نمایش داده شود. هر جا دسترسی به اینترنت است ممکن است شما با خطای 503 در موقعیتی خاص مواجه شوید.

این خطا در پنجره‌ی مرورگرها به صورتی نمایش داده می‌شود که دیگر صفحات نمایش داده می‌شوند.

دلایل بروز خطای 503 Service Unavailable

بیشتر مواقع خطای 503 به این دلیل رخ می‌دهد که سرویس‌دهنده یا سرور بسیار مشغول است یا اینکه تعمیراتی در مورد آن در حال اجرا است.

نکته: سایت‌هایی که از مایکروسافت IIS استفاده می‌کنند ممکن است با اضافه کردن عددی به عدد 503، اطلاعات بیشتری در رابطه با دلیل خطای سرویس در دسترس نیست (همان ارور 503) ارائه دهند، مثلا HTTP Error 503.2 – Service Unavailable، به این معنی است که محدودیت درخواست‌های همزمان افزایش یافته است. در این لینک می‌توانید مشاهده کنید.

چگونه خطای 503 Service Unavailable رفع کنیم

خطای سرویس در دسترس نیست (ارور 503) یک خطا از جانب سرور است (خطای سرور محور)، به این معنی که مشکل به طور معمول به سرویس‌دهنده‌ی سایت مربوط می‌شود. البته ممکن است رایانه شما مشکلاتی داشته باشد که در بروز خطای 503 نقش داشته باشد ولی در کل این امر (بروز خطای 503 به علت رایانه شما) غیرمحتمل است.

حل مشکل 503 در سمت کاربر

  1. با کلیک بر روی دکمه‌ی بارگذاری مجدد یا همان تازه‌سازی یا فشردن دکمه‌ی F5، تلاش برای دسترسی به نشانی سایت مورد نظر را دوباره امتحان کنید.
    گرچه خطای 503 Service Unavailable به معنی وجود خطا در رایانه‌ای دیگر (منظور همان سرور) است، اما احتمالاَ این مسئله موقتی باشد. گاهی اوقات امتحان دوباره دسترسی به صفحه سبب رفع خطا می‌شود.
    نکته‌ی مهم: اگر پیغام ارور 503 Service Unavailable هنگام پرداخت در خرید آنلاین پدیدار می‌شود، بایستی بدانید که تلاش‌های چندباره برای بررسی، ممکن است سبب ایجاد حالت چند دستوری و به دنبال آن هزینه‌های مضاعف شود! بیشتر سیستم‌های پرداخت و برخی از شرکت‌های کارت اعتباری در این امور دارای سیستم پشتیبانی هستند با این حال موارد دیگری وجود دارد که باید نسبت به آن آگاه باشید و بهتر است در سیستم های پرداخت یعنی در زمان وجود به درگاه پرداخت کلید F5 را فشار ندهید و اگر مشکلی بخوردید صرفا اسکرین شات گرفته و با مستندات لازم با ادمین در تماس باشید.
  2. روتر و مودم و سپس رایانه یا دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد کنید، به خصوص اگر شما با این پیغام خطا “سرویس در دسترس نیست – خرابی DNS” مواجه هستید.
    نکته: اگر راه‌اندازی مجدد تجهیزاتی که اشاره شد خطای خرابی DNS 503 را رفع نکرد، ممکن است مسائلی موقت که به خود سرورهای DNS برمی‌گردد رخ داده باشد.
  3. گزینه‌ی بعدی برقراری تماس به طور مستقیم با وب‌سایت برای دریافت راهنمایی است. احتمال زیادی وجود دارد که مدیران سایت هنگام بروز خطا از این موضوع مطلع شوند اما بررسی وضعیت مشکل و اطلاع دادن از سوی شما به مدیران سایت نیز فکر بدی نیست.
    نکته جالب: در توییتر  معمولا  زمانی یک سایت به طور کامل Down یا به اصطلاح خوابیده می‌شود، به ویژه اگر سایت Down شده جز وب‌سایت‌های محبوب و پرمخاطب باشد، مملو از بحث های در قالب تویت می‌شود و اگر مثلا شما چنین مشکلی خوردید در سایت های بزرگ، می‌توانید به این شبکه ها سر بزنید و با یک جستجو به اطلاعات لازم درباره خطاهای اخیر در آن سایت می‌رسید. مثلا می‌توان از هشتک های مثل  #websitedown در توییتر استفاده کرد برای پیدا کردن یک سایت خاص. به عنوان مثال زمانی که سایت فیسبوک برای مدت کوتاهی Down شد هشتک facebookdown در این شبکه اجتماعی مورد استفاده زیادی قرار گرفت. یا سایت آمازون هم در این شبکه اجتماعی مورد هدف کاربران گرفته و با هشتک amazondown تویت های بسیاری را می‌بینیم. در واقع این روش، ترفندی عالی برای اطلاع از وضعیت دیگر سایت‌ها به جز توییتر است.
  4. بعداَ دوباره مراجعه کنید. با توجه به آن که پیغام Service Unavailable یک پیغام خطای معمول، هنگام افزایش بسیار زیاد ترافیک بازدیدکنندگان (که شما هم یکی از آن‌ها هستید) است و سبب مغلوب ساختن سرورها در بسیاری از وب‌سایت‌های معروف است، شکیبایی یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.
    بسیاری از سایت های بزرگ ایران نظیر سایت آپارات ، دیجی کالا، بامیلو و … با این خطا 503 روبه‌رو شده‌اند مخصوصا زمانی که مناسبی فرا می‌رسد و یا تخفیفی در این سایت‌ها داده می‌شود که با کمی صبر و تلاش‌های بعدی قابل رفع است.

حل ارور 503 در سمت سرور

حتی با وجود گزینه‌های مختلف سرویس‌دهنده‌های وب و نیز دلایل کلی زیادی که برای در دسترس نبودن سرویس شما موجود است.
اگر سایت شما به کاربران یا استفاده‌کنندگان، پیغام 503 را نمایش می‌دهد،  “چیزی که باید انجام دهید” به سادگی و سر راستی وجود ندارد. همان طور که قبلاَ گفته شد قطعاَ مراحلی برای دنبال کردن رفع مشکل وجود دارد… که پس از انجام آن باید امیدوار به رفع مشکل بود.
فرآیندهای در حال اجرا را راه‌اندازی دوباره کنید و امیدوار باشید که این کارها مفید و موثر خواهد بود.

  1. افزون بر این، در صورت امکان مواردی چون محدودیت‌های اتصال، کنترل‌گر پهنای باند، منابع سیستم کلی، خرابی- ایمنی‌هایی که ممکن است شروع شده باشد و غیره را بررسی کنید.
  2. و آن چه که ممکن است برای وب‌سایت شما به منزله‌ی یک شمشیر دو لبه باشد آن است که ممکن است وب‌سایت شما خیلی، خیلی اتفاقی محبوب شود. گرفتن ترافیک بیشتر از سایت، سبب می‌شود تقریباَ خطاهای 503 رفع و یا کنترل شود.
  3. به دلیل درگیر بودن سرور ممکن است با ارتقا ورژن PHP سایت خود باعث بهبود منابع سرور شوید. چرا که اخرین ورژن PHP دارای تغییرات بسیار زیادی در جهت بهینه سازی صورت گرفته است. پس پیشنهاد می‌شود جهت درمان این خطا و یا پیشگیری از خطای 503 بر روی سرور خود از اخرین نسخه PHP استفاده نمایید.
  4. به همین دلیل بالا باید برنامه های سایت خود و همینطور پلاگین‌های مربوط به آن را به اخرین نسخه آپدیت کنید، چرا که در هر بار آپدیت شاهد تغییراتی بهینه سازی شده نسبت به ورژن‌های قبلی می‌شویم و با این آپدیت می‌توان در جهت درمان این ارور و یا پیشگیری از بروز این ارور 503 قدم برداشت.
  5. یکی دیگر از قدم‌هایی که می‌تواند درگیری سرور را کمتر کند صفحه بندی نظرات یا کامنت ها است که پیشنهاد می‌شود اگر تعداد نظرات بسیاری از صفحات خود دارید آن‌ها را صفحه بندی کنید، در سایت های وردپرس به راحتی می‌توان این صفحه بندی را در تنظیمات نظرات پیکربندی نمود.
  6. اگر از سیستم های وردپرس یا جوملا استفاده می‌کنید سعی کنید افزونه های بی‌استفاده را غیرفعال کنید و از طرفی برخی افزونه ها هستند که فعال کردن آن‌ها چندان برای سرور مناسب نیست.
    مثل افزونه های آمارگیر که توسط افزونه ها صورت میگیرد. پیشنهاد می‌شود از آمارگیرهایی که دیتابیس و هندل کردن آن‌ها خارج از سایت است استفاده شود، مثل گوگل آنالیتیکس
  7. روش دیگر برای بررسی ارور 503 در وردپرس و جوملا این است که از قالب های پیش فرض به شکل موقت استفاده نمایید، درواقع قالب فعلی را غیرفعال کرده و از قالب های ساده و پیش فرض این سی ام اس ها استفاده نمایید و اگر با رفع ارور 503 روبه‌رو شدید به معنای آن است که قالب شما مشکلاتی دارد و یا بیش از اندازه سنگین است.
  8. در روش ۷ درباره ارور 503 وردپرس صحبت کردیم، حال ممکن است برای رفع ارور 503 وردپرس ندانید مشکل از کجا است، راه حل برای پیدا کردن منشا این ارور این است که تک تک افزونه ها را غیرفعال کنید و بررسی کنید ببینید ایا دوباره بعد از غیرفعال کردن پلاگین و یا افزونه خطا رخ می‌دهد؟
    گاهی ارور 503 جوملا و یا وردپرس به دلیل تداخل بین افزونه ها و یا تداخل بین افزونه با قالب صورت میگیرد. . حتی گاهی ممکن است افزونه با تنظیمات هاست (سرور) و یا قالب با تنظیمات هاست تداخل داشته باشد. به همین منظور باید از افزونه ها تک تک شروع کنید و با هر بار غیرفعال کردن یک افزونه، سایت را مورد ارزیابی قرار دهید.
  9. همیشه باید فشار روی سرور را تا انجایی که می‌توانید کاهش دهید، کش کردن اطلاعات یکی از مواردی است که خیلی می‌تواند در راندمان کاری سرور تاثیر مثبت ایجاد کند.
    اگر از CMS های رایگان همانند وردپرس و جوملا استفاده می‌کنید نصب پلاگین سوپر کش می‌تواند مناسب باشد و یا اگر از جوملا استفاده میکنید کافی است در گوگل سرچ کنید کش کردن در جوملا. البته در مقاله کش چیست به شکل بسیار کاملی درباره انواع CMS ها و انواع راه حل ها برای فعال سازی کش صحبت کرده‌ایم.
  10. اگر وب‌سایتی که خطای 503 را گزارش می دهد از طریق وب سرور مایکروسافت IIS باشد جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد و بعد از عدد 500 مقادیر دیگری را هم اضافه می‌کند، مثلا:
    503.0 Application pool unavailable.  منبع نرم‌افزار در دسترس نیست.
    503.2 Concurrent request limit exceeded. دو درخواست همزمان فراتر از حد است.
    503.3 ASP.NET queue full سه لیست یا ردیف کامل ASP.NET
    اطلاعات بیشتر در رابطه با کدهای IIS را می‌توان در کد وضعیت صفحه‌ی اچ‌تی‌تی‌پی ISS 7.0، IIS 7.5 و IIS 8.0 یافت.

نکته اخر اینکه اگر قصد دارید بر روی انواع خطاهای 5xx نظیر 503 نظارت لازم را داشته باشید بهتر است سایت خود را در سرچ کنسول گوگل ثبت کرده باشید،از آموزش search console می‌توانید استفاده نمایید.
ارور 503 یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین ارورهایی بود که ما سعی کردیم از سری مجموعه مقالات سئو سایت میزفا به آن اشاره کنیم. به امید آنکه این مقاله‌های آموزش seo که به شکل رایگان برای شما بزرگواران منتشر می‌شود در عمل مورد استفاده قرار بگیرد.

 

اینفوگرافیک همه ارورها در یک نگاه

اینفوگرافیک همه ارورها در یک نگاه
اینفوگرافیک همه ارورها در یک نگاه

 

هنوز مشکل دارید؟! در نظرات مشکل خود را مطرح کنید 🙂

پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …

75 نظر

75 پاسخ

  1. خیلی ممنون از مقاله خوبتون، با ریست کردن php extension های هاست و تغییر نسخه php مشکلم حل شد

    1. ممنون از شما که تجربه خوبت رو با دیگراان هم به اشتراک گذاشتی.
      برات بهترین‌ها رو آرزو داریم

  2. سلام.من ارور٥٠٣ روى سه بروزر مختلف دريافت مى كنم وهيچ سايتى را باز نمى كند از جمله گوگل..ارور كه دريافت مى كنم به اين صورت است503 servic unavilalable..دليل چيست وچطور انرا رفع كنم

    1. سلام هرمزان
      اگه داری این خطا رو با مرورگرهای مختلف و برای همه سایت‌ها دریافت می‌کنی، احتمال اینکه مشکل از اینترنت یا دستگاهت باشه زیاده.

  3. سلام و عرض ادب
    اگر قصد داشته باشیم قالب سایت رو عوض کنیم و برای مدت 3 روز، سایت رو در حالت تعمیر قرار بدیم؛ آیا درست هست که سیگنال 503 به گوگل ارسال کنیم؟
    در صورت مثبت بودن جواب، این امر چطور میسر هست؟
    با تشکر

    1. سلام
      خیر اصلا درست نیست.
      باید توی اون ۳ روز یک زیر دامنه و یا یک سایت تستی داشته باشی و اونجا قالب رو طراحی کنی و بعد انتقال بدی به دامنه اصلی بدون اینکه قطعی رخ بده.

  4. سلام. دوستان خیلی از شماها همهی کار هارو کردید ولی درست نشد.
    یکی از مهم ترین دلایل ارور 500. 503 میتونه دیداس باشه
    دیداس یک حمله سایبری هست که با هجوم کانکشن یا ریکوست سایت رو مشغول میکنه
    و برای بررسی مشکل میتونید از سایت های که هاست رو چک میکنند استفاده کنید مثل CHECK_HOST.NET
    اگر مطمعن شدید ک سایت شما زیر حملات دیداس(DDOS) هست حتما این رو به دیتا سنترتون بگید

    ممنون ک وقت گذاشتید و خوندید

    1. سلام ممنون از نظرتون. بله درسته.
      می‌تونن با CDN بخش زیادی از این حملات رو خنثی کنن.

  5. سلام استاد عزیر
    من با توجه به اموزشهایی که دیدم خودم سایتم رو ساختم و راهاندازی کردم و به سرچ کنسول معرفی کردم . بعد از معرفی سرچ کنسول 42 نوع اروور رو اعلام کرد. چون نمی دونستم چجوری باید این اروور ها رو برطرف کنم به سایتی که در ساخت سایت پشتیبانی میکرد اعلام کر دم که سایتم بعد از معرفی به سرچ کنسول اروور داده. اون شرکت پشتیبان به خاطر حجم بالای کارهایی که داشت بعد از چند روز جواب تیکتم رو داد یعنی بعد از چند روز اون ارورها رو برطرف کرد و سایت شما رو بهم معرفی کرد برای اطلاعات بیشتر . اول اینکه این مورد رو بگم که من هیچ وقت نشده که بخوام سایت رو باز کنم خود سایت بالا نیاد و اروور 500 رو بیاره. همیشه وقتی سایت رو باز کردم به انچه میخواستم دسترسی پیدا کرده ام اما چون سرعت سایتم خیلی پایین بوده زمان برده تا صفحه مورد نظر باز بشه . در اون 42 ارووری که گفتم نمیدانم ایا اروور 500 هم جز اروور ها بوده یا نه چون اینطور که متوجه شدم گفتید اگر این سایتی این اروور را داشته باشه و بعد از چند ساعت برطرف نکنه اروور را به سئو اون سایت ضربه میخورده . اگر اشتباه متوجه نشده باشم .
    سوالاتی که دارم اینه :
    سایت رو تازه راه اندازی کردم . اول اینکه ایا میشه فهمید که اروور 500 آیا جز اون 42 اروور بوده یا نه ؟
    اگر بوده چون بعد از چند روز برطرف شده تا چه اندازه اثر سوء بر سئوی سایت گذاشته ؟ و چجوری میشه جبرانش کرد ؟ ایا راه حلی برای جبران هست ؟
    الان که سایتم را در سایتچکر باز میکنم برای 12 صفحه میگه ارور 5xx داره . البته با درجه صورتی رنگ . به احتمال زیاد همین ارورها هم در سرچ کنسول وجود داشته . درسته ؟ قطعا چون چند روز هست این ارورها در سلیتچکر وجود داشته اثر سوء خودش رو بر سایت گذاشته طبق صحبت شما . البته الان میخوام برطرف کنم این اروور ها رو که تا حالا نتونستم . بفرمایید برای رفع این اروورها چیکار کنم ؟
    اگر امکانش هست سرچ کنسول و سایتچکر را چک بفرمایید . ادرس سایتم رو گذاشتم .
    پس از بررسی سایت در سرچ کنسول و سایتچکر نظر خودتون را بفرمایید.
    عکسی از اسکرین شات 42 ارور در سرچ کنسول براتون میفرستم .

    1. سلام امیر.
      اینکه چقدر اثر گذاشته رو فقط زمانی میشه فهمید که همه موارد رو با جزئیات بدونم و تازه بعدش میشه تخمین زد. با این حال برای یک سایت تازه تاسیس خیلی مورد حساسی نیست چون رتبه خاصی نداره.
      برای ارور ۱۲ صفحه سایتچکر هم بله میتونه باشه (البته طبق داستانی که در نظرات گفتید)
      میتونید مقالات مربوط به 5xx بررسی کنید. وقتی 5xx رخ میده یعنی مشخص نیست کدوم خطای 5xx هست و باید دونه دونه بررسی بشه.
      عکس دیدم و نظرم رو گفتم.
      نحوه رفع هر خطا هم فرق داره که لینکش رو دادم ، یا مقاله بخونید و خودتون حل کنید و یا بدید متخصص سئو حل کنه.
      موفق باشی.

  6. سلام خسته نباشید ببخشید در سرچ کنسول سایت این ارور 500XX وجود داره و آدرس صفحه ای از سایت که این ارور هست را هم بهم میده اما وقتی اون آدرس باز میکنم خطای نمیبینم و صفحه به درستی لود میشخ اما گوگل سرچ کنسول اون را خطا میدونه

    1. سلام رسول.
      این طبیعی هست و زیاد رخ میده. ممکنه اون لحظه که گوگل اومده به سایت تو سر زده هاستت کار نمیکرده و خطای ۵۰۰ بوده و الان درست کار میکنه.
      valid fix بزن و همین. البته سعی کن از جای معتبر هاست بخری.

  7. سلام مهندس جان ممنون از راهنمایی شما
    من یک نفر سایتی را برام طراحی کرده و خودم نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه هم برای گرفتم ولی کد ورمزش ورود به سایت را ندارم از طراح فقط یک شماره داشتم آن هم خاموش هست به نظر شما چطور می توانم به سایتم دسترسی پیدا کنم .بعید میبینم طراح در سلامت باشد چون سه ماه هست جواب نمی دهد. تکلیف من چیست .اگر راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقت بخیر
      هر چند این سوال شما ربطی به این خطا نداره ولی اگر هاست و یا دامنه خودتون تهیه کردید و بهش دسترسی دارید میشه کاری کرد و به کمک دیتابیس دسترسی ادمین به سایت رو کسب کرد ولی اگر اینا رو هم خودتون تهیه نکردید متاسفانه نمیشه و این میشه یک درس عبرت برای روزهای آتی.
      امیدوارم مشکلتون حل بشه
      موفق باشید.

  8. سلام
    بسیار سپاس از سایت و مدیریت قوی شما
    همیشه بهترین پاسخ ها را در سایت شما پیدا میکنم

    1. سلام حامد عزیز. خوشحالم از حضورت و باعث افتخاره.

  9. سلام
    من با wifi مغازه که میرم با error 503 server unavailable واجه میشم

  10. سلام به همه
    من سایتم فایل wp-config پاک شده بود و دچار این مشکل شدم و بعد چندین ساعت متوجه شدم و درستش کردم.
    شما هم چک کنید شاید مشکل از این باشه.

    1. سلام امیر. ممنونیم از اینکه تجربه خودت رو گفتی.

  11. سلام.ببخشید من مراحل ثبت نام اینترنت در سایت مخابرات انجام میدم و اطلاعات ثبت میکنم اما مرحله اخر که که تایید میزنم ارور
    Unknown Error:status code 503 میده .میشه بگید مشکلش چیه؟ممنون

    1. سلام
      این مشکل از خود سایت مخابرات هست و باید منتظر باشید خودشون درست کنن.

  12. با سلام و خسته نباشید
    من سایتم هر ازگاهی ارور 503 میده که با چندبار رفرش کردن درست میشه اینجوری نیست که همینطور ارور ثابت باشه
    چیکار باید کنم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام اکبری.
      وقتی هاست ضعیف داشته باشه این موارد پیش میاد. درواقع شما کاری نمیکنی ولی ممکنه یک سایت دیگه که داخل هاست اشتراکی شما هست منابع زیاد استفاده کنه و هاست توان پاسخ نداشته باشه.
      گاهی هم میتونه تداخل ها در کدها باشه که باعث فشار اوردن به هاست باشه.
      با این حال باید هم سمت کدها رو بهینه کرد و هم باید هاست رو.
      یکی از روش های ساده هم اینکه افزونه ها و قالب های غیرضروری رو غیرفعال و پاک کنیم.

  13. سلام خسته نباشید
    ببخشید بنده یه سایت محصولات دانلودی برای فروش دارم وقتی گزینه پرداخت رو میزنم این ارور میاد503 Service Unavailable علتش چی هست؟ از طرف سایتی هست که درگاه داده؟ راه حلش چیه؟ ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام سیامک.
      اگر مشکل از درگاه پرداخت باشه اصولا حل میکنن یعنی میتونه خطای ۵۰۳ موقت باشه ولی این خطا رو ایا در سایت خودت میبینی یا سایت درگاه پرداخت؟ اگر در سایت خودت میبینی طبیعتا مشکل میتونه از سمت شما باشه.

  14. سلام
    من وقتی میخوام یه برنامه رو دانلود کنم این ارور
    HTTP/1.1 503 Service Temporarily Unavailable
    رو بهم میده
    میشه راهنمایی کنید

    1. سلام به احتمال زیاد تحریم هستیم.
      با ای پی غیرایرانی برو

  15. ا سلام

    منم این مشکل رو دارم که یک برگه رو تا یک قسمتی با المنتور طراحی کردم اوکی بود ولی از یک جایی به بعد دیگه نیمتونم تغییراتم رو ذخیره کنم و ارور سرور 503 میده

    با هاستم صحبت کردم گفتن مشکل خود سایت هست

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام امیر.
      ما قبلا درباره این نوع ارورهای ۵۰۳ در وردپرس صحبت کردیم.
      این نشون میده افزونه ها تداخل دارن، ممکنه یک المانی رو اضافه کرده باشی و باعث تداخل شده باشه.
      راه حل شما این هست که دونه دونه تست کنی و افزونه ها رو غیرفعال کنی و ببینی مشکل از چی هست. همینطور میتونی از رونوشت وردپرس هم استفاده کنی و به نسخه قدیم مقاله بری.
      موفق باشی.

  16. وققتون بخیر مهندس
    بنده 5 تعداد دامین در هاست معروفی دارم
    که فقط یکی از دامین ها به زبان php حتی به مدت نیم ساعت این خطا 503 داره
    503 Service Unavailable

    The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

    پیشاپیش از زحمات ارزنده شما سپاسگدارم

    1. درود بر شما.
      لطفا با هاست خودتون در ارتباط باشید. مشکل اونا میتونن حل کنن.

  17. سلام. سایت من تازه تاسیسه، خودمم تازه کارم. معمولا وقتی بیشتر از 50 تا کاربر همزمان آنلاین باشن، با خطای 503 مواجه می‌شم. بنظرتون مشکل از چیه؟ از سمت سرور؟ چطوری رفعش کنم؟ باتشکر.

    1. سلام عزیز.
      بله سرور به خاطر محدودیت هایی که براتون اعمال کرده تا کمی بهش فشار میاد این خطا رو بهت نشون میده. باید سرور قوی تر تهیه کنی. البته اینکه اون ۵۰ کاربر هم چطوری از سایت استفاده میکنن و یا سایت شما چطوری نوشته شده هم اهمیت داره.

  18. ممکنه این خطا برای فیلترینگ نیز باشه؟
    چون یک وب سایت با ای پی های خارجی قابل دسترس هست ولی با ای پی ایران نه

    1. سلام. اصولا این نوع سایت ها خطای ۴۰۳ میدن تا خطای ۵۰۳. ولی با این حال هر خطایی در سمت سرور قابل تغییر هست و بستگی به سایت داره. ولی تغییر نوع خطا کار غیراصولی هست و بعید هست خطای ۵۰۳ به خاطر تحریم باشه. با این حال تست کنید و اگر با ای پی غیر ایرانی سایت باز میشه طبیعتا صحبت شما صحیح هست.

  19. با سلام خدمت استاد آریافر عزیز
    میخواستم بگم که سایت من وردپرسی هست و با تمام مرورگر ها، انواع اینترنت و انواع دستگاه سایتم و قسمت مدیریت وردپرسم بالا میاد
    اما مرورگر کروم در لپتاپ نه خود سایتم و نه قسمت مدیریتمو میاره و ارور your connection not private و تو قسمت آدرس بار میزنه not secure
    سایتم تازه راه اندازی کردم و گواهینامه ی ssl هنوز براش نگرفتم
    ولی کروم نسخه ی موبایلم هم سایتم و هم قسمته پیشخوانو میاره

    به نظرتون ایراد از کروم لپتاپه؟
    SSL بگیرم کروم درست میشه؟

    اینترنتمم ایرادی نداره

    1. سلام خدمت شما. البته ما استاد نیستیم ولی ممنون از حضورتون.
      ممکنه شما دارید ادرس رو با https وارد میکنید ولی بقیه با http وارد میکنن. با این حال نصب ssl پیشنهاد میشه و هم تجربه کاربری خوبی داره و هم در سئو اثر مثبتی داره، هر چند کوچک هست.

  20. سایت ما هم بعد از نصب افزونه بهینه سازی تصاویر هر از چند گاهی اررور 503 میده ، باید به پشتیبانی هاست اطلاع بدم یا یا یک وردپرس کار پیدا کنم؟در ضمن سرعت سایتمون هم به شدت پایین اومده ، میشه راهنمایی کنید؟

    1. سلام. خب چه کاری هست شما افزونه بهینه سازی رو پاک کن. پیشنهاد میشه از فتوشاپ برای بهینه سازی عکس ها استفاده کنید.

  21. سلام مهندس آریافر عزیز
    امیدوارم حالتون خوب باشه. ضمن تشکر بابت دوره جی تی مرتریکس.
    مشورت: هفته پیش I/O (input/output defined as KB/s) به شدت در وضعیت اخطار بود و الان هم بعد از 3 روز از اون ماجرا گذشته سایت خطای 503 سرور موقت در دسترس نیست را می دهد. به نظرتون هاست رو عوض کنم که ارتقا بدم؟؟ بازدید های با آی پی تکراری خیلی میاد رو سایت ما . این سایتم پرستاشاپ است.
    از طرفی سمت هر شرکت هاستی می ریم می گه ما بهترینیم و همه نوشتن همه چی نامحدود ، هاستاشون هم اشتراکی است.
    نظرتون چیه ؟ درمان ما چیه واقعا؟ با تشکر

    1. درود بر شما آقای اخری.
      پیشنهاد میکنم یک دامنه جدید و غیر پرستاشاپ نصب کنید و ببینید ایا هم زمان با خطای ۵۰۳ سایت اصلی، سایت فرعی بدون پرستاشاپ هم خطا میده؟ اگر بله باشه مطمئن میشید مشکل از هاست است. اگر نه ممکنه از هاست باشه یا نباشه.
      اگر با ای پی های تکراری زیاد میان سمت شما خب طبیعتا ربات ها هستند و ممکنه برای اهداف مخرب چنین کاری رو کنن. نصب سی دی ان گزینه خوبی هست. یکی از سی دی ان های خوب کلودفلیر هست. نصب کلودفلیر رو میتونید در این لینک مطالعه کنید.
      هاستی هم که الان دارید استفاده میکنید رو نمیخوام بدم بده یا خوبه. ولی من تا حالا اسم اون شرکت نشنیده بودم و پیشنهاد میکنم از شرکت های معتبرتر تهیه کنید.
      روزتون پایدار

      1. سلام مجدد و تشکر از شما
        شرکت زیر مجموعه فراسو سامانه پاسارگارد است. 7 تا هاست روی سایت های ورد پرسی هم از اونا گرفتم و خوبه. اما در این اتفاق فوق الذکر کار عجیبی کردند و یهو مقادیر Physical Memory Usage رو از یک گیگ کردن 4 گیگ، I/O Usage از یک مگ کردن 10 مگ ظرفیتش رو.
        و چیزای دیگه که سر در نمیارم چی هست. اما سوال : برای کلود فلر من عضو شدم قبلا و دو بار که دی ان اس رو عوض می کنم براش ، سایتم نمیاد بالا بعد از چند ساعت و down می شه کلا. هاستم آلمان است. دو بار تا حالا تست کردم. برای همین سایت پرستاشاپم. وردپرس ها هم که راکت رو از شما گرفتم نصب است و مشکلی ندارند.

  22. سلام .
    در اپلیکیشن در اندروید ، وقتی میخایم عضو مثلا کانالی شیم یا چیزی رو حذف کنیم ، این پیغام یعنی چی ؟ آیا درست میشه؟ چجوری؟ ممنون
    there was a problem whit the server)503

    1. سلام. وی پی ان نصب کنید و یا از یک نرم افزارهای تغییر ای پی مثل فیلتر/ش/کن استفاده کنید

      1. من از یک سایت ، سایت ساز ، سایت درست کرم وقتی توی خود سایت یا قسمت مدیریت میرم ارور ۵۰۳ رو میده

        1. مشکل از اون سایت ساز هست و باید به پشتیبان سایت ساز اطلاع بدی تا حل بکنن.

  23. سلام من dns سایتمو دیروز تغییر دادم از همون دیروز بعد از چند ساعت میتونستم با فیلترشکن وارد سایتم شم ولی بدونه فیلترشکن وارد نمیشد مشکل از کجاست؟
    اینم ادرس سایت music-98.ir
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام امیرحسین عزیز. کمی سخته مشکل رو حدس زد. چرا که ما اصلا در جریان کار شما نیستیم. در ابتدا پیشنهاد میشه هاست از جاهای معتبر تهیه کنید، دوم اینکه dns ها رو دوباره چک کنید و ببینید درست تغییر پیدا کرده یا نه، از طرفی مطمئن بشید سایت بدون مشکل انتقال پیدا کرده باشه.

  24. سلام و درود بر شما آقای مهندس خوش سلیقه
    آفرین
    عجب تولید محتوای خوبی داشتید.
    ضمن اینکه در آخرش یک اینفوگرافیک و نیز استفاد از دکمه های کال تو اکشن زیبا
    پیروز باشید

    1. درود بر شما. خواهش میشه، پایدار باشید آقا/خانم آی سئو سایت 🙂

  25. سلام و وقت بخیر
    من این خطا رو موقع دانلود شبانه دریافت می کنم (2 تا 8 صبح)
    مثلا: سایت “آپلودبوی” بعضی فایل ها رو کامل دانلود می کنه، ولی بعضی فایل ها رو خطای 503 میده
    و همون فایل هایی که خطا میده؛ ساعت 11 صبح کامل دانلود میکنه. مشکل از سرور یا کاربر؟ آیا راه حلی هست؟

    اما در سایت های دیگه این مشکل اصلا وجود نداره…

    “ویندوز هفت و سرعت اینترنت 512”

    1. سلام. این محدودیت ها به احتمال زیاد از سمت سرور هست. پیشنهاد میشه با پشتیبان اپلود بوی در تماس باشید و یا سوالات متداول بخونید شاید اونجا نوشته باشن.

  26. با سلام و خسته نباشید
    مشکلی که در این رابطه برا من به وجود اومده کمی متفاوت از چیزی هست که اینجا توضیح داده شده. من رو لپ تاپ برا خیلی از سایت ها این ارور 503 رو دارم یعنی سایت رو نمیاره درحالی که گوشی ام خیلی عادی همه اون سایت ها رو میاره و به همین خاطر فکر می کنم به سیستم و اینترنت من مربوط میشه و نه به وبسایت های مربوطه. لطف می کنید اگه اطلاعاتی این مورد رو هم توضیح بفرمایید

    1. سلام دوستم. شما خودتون به خوبی اشاره کردید. ممکن است به سیستم و یا اینترنت (ISP) مربوط باشه. به همین منظور بهتر است چند تا تست انجام بدید تا مطمئن بشید مشکل از کجا هست.
      مرحله اول: اینترنتی که لپ تاپ به اون وصل میشه رو به گوشی وصل کنید، یعنی یک اینترنت یکسان با دو دستگاه و حالا سایتی که این ارور رو میده رو باز کنید و ببینید ارور میاد یا نه.
      مرحله دوم: اگر لپ تاپ سایت باز نکرد و گوشی باز کرد یعنی لپ تاپ مشکل داره و پیشنهاد میشه دوباره با وی پی ان در لپ تاپ تست کنید. ممکن هست اینجا به خاطر آنتی ویروس لپ تاپ باشه که به سایت حساسیت داره و اجازه باز شدن نمیده. میتونید آنتی ویروس لپ تاپ رو غیرفعال کنید و یا فایروال اون رو به شکل موقت غیرفعال کنید تا بتونید تست لازم صورت بدید.
      مرحله سوم: میتونید با اینترنت خوده موبایل سایت هایی رو که ارور ۵۰۳ میده رو بررسی کنید، درواقع اینترنت موبایل رو هات اسپات کنید (یعنی اینترنت موبایل رو به اشتراک بذارید تا لپ تاپ بتونه بهش وصل بشه) آموزش این کار در اینترنت بسیار هست. با این کار قصد داریم متوجه بشیم که ایا مشکل از اینترنت هست یا نه. اگر مشکل از اینترنت بود یعنی اینترنتی که لپ تاپ بهش وصل میشه، در این صورت خاموش رو روشن کردن مودم پیشنهاد میشه و یا تماس گرفتن با پشتیبان اینترنت
      این مراحل رو اگر تست کنید فکر کنم منشا مشکل رو پیدا کنید. قدم اول پیدا کردن منشا مشکل هست و قدم دوم که ساده تر میشه رفع مشکل هست که برخی هاش رو اشاره کردم.
      با این حال شما میتونید این فرآیند رو انجام بدید و نتیجه رو دوباره به ما بگید تا بیشتر بهتون کمک کنیم.
      موفق باشید 🙂

    2. واقعا ممنون از این جواب فوری و کامل
      دستتون درد نکنه
      موفق باشید

  27. سلا م
    من افزونه بی بی پرس رو برای ساخت انجمن ایجاد کردم .مشکل اینه که انجمن ساخته میشه و حتی پاسخ ها یا موضوعات هم دارم ولی وقتی از سایت روی لینک انجمن کلیک میشه ارور503 میده و ضمنا در پیشخوان ورد پرس هم روی همه پاسخ ها همین ارور رو میده .
    قالب من the 7و یک قالب چند منظور ه است واین تنها افزونه ای که با مشکل رو برو شده

    1. سلام. در یک سایت دیگه همین افزونه با همین قالب رو نصب کنید ببینید این خطا میده یا نه. و یا در همین سایت فعلی که دارید افزونه ها رو باید دونه دونه غیرفعال کنید و ببینید مشکل از چی هست. ممکنه تداخل وجود داشته باشه.

  28. سلام
    یه مدته توی شبکه خطای 503 Service Unavailable داریم
    این خطا بصورت رندم پیش میاد. مثلا یه سایت باز میکنیم، این خطا رو میده مرورگر . و همون لحظه همون صفحه رو رفرش کنیم باز میکنه سایت رو
    یه سایت مشخص هم نیست. توی یه سیستم خاص هم نیس. لوکیشن سرور سایتها هم براش فرقی نداره
    با سیستم های مختلف تست شده. با مرورگرهای مختلف هم تست شده
    مثلا سایت A رو باز میکنم این ارور میده، سایت B این ارور نیست. باز همون لحظه اگه سایت A رو رفرش کنم سایتو باز میکنه

    هرموقع هم این ارور میاد، قبلش حدود 5ثانیه مرورگر فقط در حالت لودینگ میمونه و بعد این ارور رو میده
    این حالت تقریبا مشابه مشکل dns میشه فکر میکنم. dnsهای جدید هم رو میکروتیک ست کردم ولی فرقی نکرد

    این مورد از چی میتونه باشه؟

    1. سلام. به نظر من تعریف از مسئله ای که داشتید، مشکل داره. یعنی تشخیص شما ممکنه باگ داشته باشه. به هر حال این موارد رو باید بررسی کرد و نمیشه با متن شما درموردش حرف مطمئنی زد.

  29. سلام و خسته نباشید . سایت من بر روی مرورگر کامپیوتر ارور 503 میده ولی در همان لحظه بر روی مرورگر موبایل باز میشه . مشکل از کجاست؟

    1. سلام دوست عزیز
      من سایت شما رو در گوشی و هم در کامپیوتر بررسی کردم سایت شما خطای ۵۰۳ نمیده و خطای 500 هم در گوشی و هم کامپیوتر میده که پیشنهاد میکنم این مقاله بخونید و راه حل هایی که نوشتیم بررسی کنید.

  30. سلام من یه سایت دارم فقط اگه IP ایران باشه کار خطای 503 رو میده ولی با IP کشورهای دیگه مشکل نداره
    503 Service Unavailable
    باید تو تنظیمات هاست تنظیماتی انجام بدم؟؟ مدیریت هاست cpanel هستش
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام، اول بررسی کنید ببینید افزونه امنیت یا چیزی شبیه به این در سیستم مدیریت سایت شما نصب هست یا نه. با فعال و غیرفعال کردن بررسی کنید ببینید خطای ۵۰۳ نشون داده میشه یا نه. اگر مشکل از سیستم مدیریت محتوای شما نبود پیشنهاد میشه تیکت ارسال کنید و به هاستینگ درباره این مشکل بگید. البته باید مطمئن باشید که از ای پی های مختلف ایران این خطا نشون داده میشه یا نه. سرچ کنسول بررسی کنید و ببینید تعداد بازدید به چه شکل شده.
      موفق و پایدار باشید.

  31. باسلام وخسته نباشی به همکارانتان؛واقعا ممنون ومتشکرازبرنامه خوبتان

    1. درود بر شما، خواهش میکنم و تشکر برای حضورتون

  32. سلام …
    من وبلاگ دارم … سرویس اینترنت مودمم رو تغییر دادم و بعد از یک هفته مودمم رو به رایانه متصل کردم و الان نمیتونم وارد خیلی از وبلاگ ها بشم و این خطا رو مشاهده میکنم ….
    نه یک بار بلکه در یک زمان ده ها وبلاگ مختلف رو برام باز نمیکنه و این خطا رو میده …
    رایانه و مودمم رو خاموش و روشن کردم ولی حل نشد 🙁
    ممکنه مشکل از سرویس و دستگاه خودم باشه ؟؟؟
    چیکار باید بکنم ؟؟
    آیا این مشکل موقته و بعد مدتی حل شدنیه یا خیر ؟
    ممنون میشم جواب بدین 🙂

    1. سلام، از کدوم سرویس دهنده وبلاگ استفاده میکنی؟ وبلاگ دست شما نیست و اگر این خطاها رو میده به احتمال خیلی زیاد سمت خوده سرویس دهنده مشکل هست تا سمت شما.

  33. سلام و تشکر از سایت وزین شما
    قلم شما بسیار روان و مفهوم است
    سلامت و موفق باشید

  34. مطلب خوب و کاربردی بود . از شما ممنونم که کمک می کنید دیگران هم به اهدافشون برسند.

  35. سلام و خسته نباشید.
    با پیغام خطای (service unavailable)503 مواجه میشم.
    افزونه woocommerce این مشکل را برای من ایجاد میکند.
    چجوری باید رفعش کنم؟ من به این افزونه در کنار persian woocommerce نیاز اساسی دارم.
    خواهشا راهنماییم کنید.
    تشکر

    1. سلام، خب ما هیچ اطلاعاتی درباره سایت شما نداریم و طبیعتا نمیتونیم کمکی کنیم چرا که ممکنه انواع مختلف تداخل‌ها وجود داشته باشه، مثلا افزونه با افزونه و یا افزونه با قالب، و یا حتی تنظیمات هاست با افزونه و یا قالب تداخل داشته باشه. در کل باید تک تک بررسی کنید. پیشنهادی که دارم این هست که تک تک افزونه ها رو غیرفعال کنید و بررسی کنید ببینید مشکل اصلی از کجا است، اگر ووکامرس خطای 503 ایجاد میکنه به این معنی هست که با قالب شما سازگار نیست.

  36. با سلام
    این مورد با تغییر نسخه php به 5.6 برطرف خواهد شد.

    یکی از دلایلش نصب افزونه یا قالب است که با تماس با پشتیبانی وب هاستتون و تغییر نسخه php به 5.6مشکلتون را برطرف میکنن

    1. سلام. بستگی به نوع php هست که در افزونه ها قالب ها نوشته شده هست. به شکل کلی ارتقا php به ورژن های ۷ بهتر هست تا ورژن های ۵.۶ مگر کدها ورژن ۷ رو پشتیبانی نکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=