حل ارور 403 forbidden سایت در ۵ دقیقه

رفع خطای 403 forbidden error
رفع خطای 403 forbidden error

وقتی صحبت از خطاهای 4xx میشه، تفاوت زیادی نداره که شما مدیر سایت مورد نظر (که مشمول این خطاها شده) هستید یا بازدیدکننده سایت. هیچ‌کسی دوست نداره موقع باز کردن صفحه سایت با چنین خطاهایی مواجه بشه. یکی از متداول‌ترین و شاید آزاردهنده‌ترین خطاهای سری 400، ارور ۴۰۳ هست.

البته اگه شما مدیر سایت هستید، باید تصمیم جدی‌تری برای رفع خطای ۴۰۳ در گوگل داشته باشید تا کاربران سایتتون رو از دست ندید (اگه مدیر سایت هستید حتما تا پایان همراه ما باشید. چون یه پیشنهاد اساسی داریم که بتونید خطاهای سایتتون رو به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و سئو سایتتون آسیب نبینه).

در این مقاله از سایت میزفا قصد داریم به آموزش رفع خطای 403 forbidden به شکل کامل اشاره کنیم. با مطالعه این مقاله می‌تونید ارور ۴۰۳ رو در مرورگر و یا نرم افزاری که استفاده می‌کنید برطرف کنید. همینطور می‌تونید برای حل خطای ۴۰۳ در گوگل ، گوگل پلی اندروید، وردپرس، بلواستکس و … اقدام کنید.

ما در ابتدا معنی ارور ۴۰۳ رو می‌گیم و سپس علت ایجاد این مشکل رو بیان می‌کنیم. سپس ۱۳ توصیه رو برای رفع این خطا مطرح می‌کنیم. در ادامه با میزفا همراه باشید.

مشکل 403 forbidden error چیست؟

خطای 403 forbidden error که به معنی ممنوع بودن دسترسی به صفحه هست، یک کد HTTP status از نوع کدهای 4xx هست و به این معناست که دسترسی به صفحه یا منبعی‌ که شما در تلاش برای رسیدن به اون هستید به دلایل مختلفی امکان‌پذیر نیست (ممنوع شده). حالا ممکنه این موضوع به دلایل افزایش امنیت سایت، تحریم‌ها، خرید هاست با تنظیمات نامناسب و یا خطاهای نرم افزاری و یا انسانی باشه.

سرویس‌دهنده‌های مختلف وب، خطای 403 در گوگل رو به اشکال مختلفی نمایش میدن. من متداول‌ترین شکل‌های بروز این ارور رو در پایین فهرست کرده‌ام. گاهی اوقات صاحب یک وب‌سایت، شکل نمایش خطای HTTP 403 رو تغییر میده و سفارشی می‌کنه که البته این کار چندان رایج نیست.

ظاهر شدن خطای 403 به چه صورت است؟

هر موقع یکی از عبارت‌های زیر رو در مرورگر یا نرم افزاری مشاهده کنید، به معنی خطای 403 forbidden هست:

403 Forbidden
HTTP 403
Forbidden
Error 403
HTTP Error 403.14 - Forbidden
Error 403 - Forbidden
HTTP Error 403 - Forbidden
Forbidden: You don't have permission to access [directory] on this server

معنای آن‌ها به ترتیب:

  • ممنوع 403
  • HTTP 403
  • ممنوع
  • ارور 403
  • ارور HTTP 403.14 – ممنوع
  • خطای 403 – ممنوع
  • ارور HTTP 403 – ممنوع
  • ممنوع: اجازه دسترسی به این سرویس‌دهنده (سرور) برای شما امکان‌پذیر نیست

403 forbidden error در پنجره مرورگر همونطور نمایش داده میشه که دیگر صفحات وب نمایش داده میشن. خطای 403 هم مثل دیگر خطاهای این رده، ممکنه در هر سیستم عامل و در هر مرورگری مشاهده بشه.

در مرورگر اینترنت اکسپلورر “The website declined to show this webpage” بیانگر خطای 403 forbidden هست و در عنوان اینترنت اکسپلورر (IE) پیغام 403 forbidden error و یا چیزی شبیه به این پیغام رو درج می‌کنه.

خطاهای 403 معمولاَ در نرم افزارهای آفیس هم مشاهده میشن. وقتی که لینک‌های بازکننده از طریق برنامه‌های مایکروسافت آفیس، پیامی دال بر اینکه قادر به باز کردن اون URL نیستند یا نمیشه اطلاعاتی رو که مورد نیاز برنامه مایکروسافت آفیس هست دانلود کرد، تولید می‌کنند، یعنی با ارور 403 مواجه شده‌ایم.

روش رفع خطای 403 forbidden در سایت

  1. صفحه رو دوباره بارگذاری (Reload) کنید. گاهی اوقات ارور ۴۰۳ در سایت با یک‌بار رفرش کردن صفحه رفع میشه. به همین سادگی 🙂
  2. یه علت خطای ۴۰۳ می‌تونه اشتباه وارد کردن آدرس صفحه باشه. پس خطاهای (احتمالی) موجود در URL رو بررسی کنید و از درست بودن نام و پسوند آدرس سایت مطمئن شید. فقط درست بودن آدرس در دایرکتوری کافی نیست. بیشتر وب‌سایت‌ها به گونه‌ای پیکربندی شده‌اند که امکان باز شدن سایت از طریق دایرکتوری وجود نداره. بنابراین وقتی سعی در نمایش یک پوشه به جای صفحه‌ای خاص رو دارید، مواجه شدن با مشکل 403 forbidden طبیعی و قابل انتظاره.
    توجه: این مسئله تا حدودی رایج‌ترین دلیل برای ارور 403 forbidden هست.
  3. کش (یا به فارسی حافظه پنهان) مرورگر رو پاک کنید. شما وقتی وارد سایتی می‌شید، مقداری از اون سایت در مرورگر شما کش میشه و بنا به دلایلی، بازدید دوباره شما از سایت ممکنه با مشکل 403 forbidden مواجه بشه.
  4. وارد وب‌سایت مورد نظر بشید (با این فرض که این کار امکان‌پذیره) و در وب سایت مورد نظر کاری که همیشه انجام می‌دادید و یا قصد دارید انجام بدید رو شروع کنید. در صورتی که با کد 403 error روبه‌رو شدید، می‌تونه به این معنی باشه که شما قبل از اینکه بتونید وارد اون آدرس بشید نیازمند دسترسی اضافی و یا دسترسی بالاتر (مثل ادمین) هستید.
    یعنی گاهی در یک وب‌سایت بنابر سیاست‌های کاری‌اش مثل افزایش امنیت، در برخی از صفحات خطای ۴۰۳ رخ میده که در این صورت اجازه ویژه‌ای (برای ورود) لازم هست. با این وجود گاهی به جای آوردن صفحه لاگین از 403 forbidden استفاده میشه؛ چرا که صرفا افراد خاص و محدودی وارد میشن.
  5. کوکی‌های مرورگر رو پاک کنید. به خصوص اگه شما به طور معمول وارد وب‌سایت خاصی می‌شید و وارد شدن دوباره شما در آخرین مرحله کار نمی‌کنه.
    توجه: با وجود اینکه ما از (حذف) کوکی‌ها سخن به میان آوردیم، اما باید از فعال کردن اون‌ها برای مرورگرتون و یا دست‌کم برای وب‌سایتی که قصد ورود بهش رو دارید اطمینان حاصل کنید. به‌طور خلاصه، فعال بودن کوکی امری لازم و ضروری محسوب میشه. ولی هر از گاهی باید کوکی مرورگر رو پاک کنید تا شاهد کمترین خطاها باشید.
  6. با وب‌سایت مورد نظر تماس برقرار کنید. ممکنه که خطای ۴۰۳ در سایت اشتباه تنظیم شده باشه. مثلا برای سایر افرادی که قصد دسترسی به سایت رو دارند تنظیم شده باشه، ولی این مشکل برای شما که باید دسترسی داشته باشید هم رخ داده است که مدیر سایت از این مشکل آگاه نیست. در این صورت تنها کاری که برای رفع ارور ۴۰۳ باید انجام بدید، اینه که به مدیر سایت خبر بدید. 🙄
    نکته جالب: در توییتر معمولا زمانی که یک سایت به‌طور کامل Down (یا اصطلاحا خوابیده) میشه، به ویژه اگه سایت Down شده جزو وب‌سایت‌های محبوب و پرمخاطب باشه، مملو از بحث‌هایی در قالب توییت میشه و اگه مثلا شما به چنین مشکلی خوردید، در سایت‌های بزرگ می‌تونید به توییتر سر بزنید و با یک جستجو به اطلاعات لازم درباره خطاهای اخیر در اون سایت می‌رسید. مثلا میشه از هشتگ‌هایی مثل  #websitedown در توییتر برای پیدا کردن یک سایت خاص استفاده کرد. به عنوان مثال زمانی که سایت فیسبوک برای مدت کوتاهی Down شد، هشتگ facebookdown در این شبکه اجتماعی مورد استفاده زیادی قرار گرفت. یا سایت آمازون هم در این شبکه اجتماعی مورد هدف کاربران گرفته و با هشتگ amazondown توییت‌های بسیاری رو می‌بینیم. در واقع این روش، ترفندی عالی برای اطلاع از وضعیت سایت‌هایی‌ست که Down شده‌اند (البته به جز خود توییتر) 🙂
  7. در صورتی که همچنان با خطای 403 مواجه هستید و مشکل برطرف نشده، با ارائه‌دهنده سرویس اینترنت (ISP) خود تماس بگیرید؛ مخصوصاَ اگه کاملاَ مطمئن هستید که وب‌سایت مورد نظر در حال حاضر برای دیگر افراد در دسترس هست.
    این امکان هم وجود داره که آدرس IP عمومی شما یا کلِ ارائه‌دهنده خدمات اینترنتیِ شما در لیست سیاه قرار گرفته باشه.
  8. بعداَ مراجعه کنید. هنگامی که شما تشخیص دادید که آدرس صفحه‌ای که در پی دسترسی بهش هستید درسته و خطای HTTP 403 توسط افرادی غیر از شما هم مشاهده شده، تنها راهکار مفید اینه که بعدا وارد وب‌سایت مورد نظر بشید تا ایراد مورد نظر توسط مسئولان سایت برطرف بشه.
  9. رفع ارور 403 در گوگل امکان پذیر نیست. از اونجایی که بعضی از سایت‌های خارجی، برخی از آی‌پی‌ها رو تحریم کرده‌اند، وقتی وارد بعضی از صفحات google می‌شیم به خطای 403 forbidden برمی‌خوریم که تنها راه حل، استفاده از VPN یا سایر ابزارها جهت تغییر IP هست. توجه داشته باشید که اگه شما یک بار وارد سایت شده باشید و بعد با این خطا رو‌به‌رو شده و VPN روشن کرده باشید و دوباره این خطا رو مشاهده کنید، به این معناست که کوکی و کش داخل مرورگر مانع رفع ارور 403 میشه که باید ابتدا اون‌ها رو پاک کرده و سپس دوباره با VPN تست کنید.
    این مشکلات در سرویس هایی مثل گوگل آنالیتیکس، گوگل ادوردز، GTM و سایر ابزارهای کاربردی گوگل برای کاربران با IP ایران متاسفانه وجود داره و یکی از چالش‌های متخصصین سئو در استفاده از این ابزارها محسوب میشه.

    Your client does not have permission to get URL در گوگل آنالیتیکس
    پیغام خطای Your client does not have permission to get URL در گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
  10. نحوه رفع error 403 در گوگل پلی استور هم به همین شکل هست و ابتدا باید کش موجود در گوگل پلی رو پاک کنید و سپس توسط یک نرم افزار وی پی ان (یا قـنــد/شــکـن 😆 ) وارد پلی استور بشید تا شاهد این خطا نباشید.
  11. برای حل خطای 403 در وردپرس و یا جوملا چند راه حل دیگر هم وجود داره. زمانی که خطای forbidden در سایت وردپرس رخ میده، پیشنهاد میشه همه افزونه‌ها رو موقتا غیرفعال کنید، سپس بررسی کنید و ببینید که آیا ارور 403 همچنان پابرجاست یا نه؛ اگه نبود به این معنا هست که یک یا چند افزونه WordPress شما مشکل‌ساز هستند و یا تداخل دارند و باید تک تک افزونه‌ها رو بررسی کنید (یکی یکی غیرفعال کنید) تا متوجه بشید مشکل از کدوم افزونه بوده.
    توجه: برای اینکه کار ساده‌تر بشه، بهتره ابتدا از طریق سرور همه افزونه‌ها رو غیرفعال کنید. به این صورت که از کنترل پنل وارد File Manager بشید. سپس پوشه public_html و بعدش wp-content رو باز کنید. در این قسمت پوشه plugins قابل مشاهده‌ست. روی این پوشه راست کلیک کنید و با انتخاب گزینه Rename اسمش رو تغییر بدید و یه اسم دلخواه بذارید. اینجوری تمام افزونه‌های وردپرس غیرفعال میشن. حالا مجددا بررسی کنید که خطای 403 forbidden برطرف شده یا نه. اگه حل شده بود، نتیجه می‌گیریم مشکل از افزونه‌هاست (اگه خطا برطرف نشده باشه یعنی مشکل از افزونه‌ها نیست). حالا اسم پوشه رو دوباره به حالت قبلی (plugins) برگردونید و این بار از خود وردپرس اقدام کنید و افزونه‌ها رو یکی یکی غیرفعال کنید تا افزونه‌(های) مشکل‌ساز رو پیدا کنید.
    ۴۰۳ در صفحه ورود وردپرس در هاست نت افراز: برخی از هاستینگ های ایرانی مثل شرکت نت افراز به دلایل امنیتی کاری کردن که وقتی با آی پی غیرایران قصد ورود و لاگین به سایت وردپرسی خودتون رو دارید به شما ۴۰۳ نشون میده و اگر نرم افزار تغییر آی پی خودتون رو خاموش و غیرفعال کنید این مشکل به سادگی حل میشه و بعد لاگین دوباره می‌تونید نرم افزار رو فعال کنید.
  12. البته برای رفع ارور ۴۰۳ در وردپرس، جوملا، دروپال و یا هر سایتی که بر روی سرورهای آپاچی (Apache) قرار داره یک راه حل دیگه هم هست و اون اینه که کدهای موجود در  htaccess. رو به شکل موقت غیرفعال کنید و سپس بررسی کنید خطا رفع شده یا نه.
  13. گاهی این مشکل ۴۰۳ در سمت Cloudflare هم رخ میده و به دلیل تداخل با هاست شما، ممکنه شاهد این باشید که بعد از فعال سازی سایت در کلودفلیر این خطا ایجاد بشه.
    اگه هاست مناسب ندارید، تو کامنت‌ها از میزفا بپرسید تا یه هاست مناسب همراه با تخفیف بهتون پیشنهاد بدیم.

آیا هنوز هم با پیغام‌های خطای ۴۰۳ مواجه هستید؟

اگه همه راهکارهایی که در بالا اشاره شد رو خوندید و اجرا هم کردید، ولی همچنان هنگام دسترسی به سایت یا صفحه وبِ خاصی با ارور ۴۰۳ مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنم با مستندات لازم در انجمن‌های تخصصی هاست مشکل خودتون رو مطرح کنید تا نظرات مناسبی از سمت متخصصین دریافت کنید. همچنین می‌تونید در قسمت نظرات انتهای همین مقاله میزفا، نظرات سایر کاربران و پاسخ‌های ما رو بررسی کنید و اگه راه حل مشکلتون رو پیدا نکردید، برامون کامنت بذارید تا پاسخ بدیم.
هر چند برخی از راهکارهای خطاهایی مثل ارور 400 و ارور 401 همانند هم بودند، ولی مطالعه اون‌ها رو به شما توصیه می‌کنیم.

اگه شما مدیر سایت وردپرسی هستید و هنوز مشکل 403 error رو برطرف نکردید، پیشنهاد می‌کنم این لینک رو بخونید.

جمع بندی + توصیه مهم برای مدیران سایت

هر چند شاید فکر کنید خطای forbidden 403 ربطی به سئو سایت نداشته باشه، ولی تنظیمات نادرست سایت می‌تونه تجربه کاربری نامناسبی رو به‌وجود بیاره. از طرفی ممکنه به دلیل تنظیمات اشتباه، بروز مشکل 403 در سایت و مخصوصا صفحات مهم مثل لندینگ پیج، باعث عدم افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل بشه که این ارتباط مستقیمی با کاهش اثر بازاریابی آنلاین در کسب و کار شما داره. پس به‌عنوان مدیر سایت، باید بتونیم خطاهای سئو رو مدیریت کنیم و قبل از اینکه ربات گوگل یا بازدیدکننده‌ها متوجه این خطاها بشن، اون‌ها رو برطرف کنیم. اما چطور می‌تونیم چنین آگاهی خوبی از وضعیت سایت داشته باشیم و مشکلات رو به سرعت تشخیص بدیم؟

با استفاده از ابزار سئو آنلاین میزفا این امکان برای شما فراهم شده که وضعیت سایتتون رو دائم و پیوسته رصد کنید. میزفا تولز سایت شما رو خزش (Crawl) می‌کنه و تمام خطاهای 4xx رو به همراه ۱۰ها معیار مهم SEO شناسایی می‌کنه و مثل تصویر زیر به شما گزارش میده. استفاده از میزفا تولز برای بهبود سئو یه مزیت رقابتی مهم در مقایسه با رقباتون برای شما محسوب میشه. 💡

خطای ۴۰۳ در میزفا تولز
لیست خطاها در ابزار سئو میزفا

امیدواریم تونسته باشیم با انتشار مقالات سئو قدمی موثر در این راه برداریم. متنظر نظرات و تجربیات شما در این موضوعات هستیم.

اینفوگرافیک همه ارورها در یک نگاه

اینفوگرافیک همه ارورها در یک نگاه
اینفوگرافیک همه ارورها در یک نگاه

هنوز مشکل دارید؟! در نظرات مطرح کنید 🙂

پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …

144 نظر

144 پاسخ

  1. سلام
    یه سوال در مورد کاستوم کردن صفحه 403 داشتم.
    من در فایل htaccess دسترسی از طریق IP رو بستم:
    RewriteEngine on
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^123\.456\.789\.0123
    RewriteRule ^.*$ - [F,L]

    بنابراین با وارد کردن IP جواب 403 ارسال میشه. و باعث نشان دادن صفحه دیفالت آپاچی میشه.
    برای خطای 403 کاستوم پیج هم ساختم ولی صفحه ساخته شده برای سایر urlها که خطای 403 تولید میکنن اجرا میشه به غیر از url دسترسی از طریق IP.
    ممکنه راهنمایی بفرمائید تا صفحه پیش فرض آپاچی برای url دسترسی از طریق IP نشان داده نشود/

    1. سلام
      لطفا این سوال رو از یک متخصص در امور هاست و سرور بپرسید. تنظیمات هر سرور متفاوت هست.

  2. آی‌پی من آلمانه ولی برخی سرویس‌های گوگل مثل لنز و دولوپر که شامل تحریم ایران هستند باهاش غیرقابل دسترس هستند و خطای ۴۰۳ میدن. چه راهی برای آزاد سازی آی‌پی دارید؟

    1. این مشکل به دلیل اینه که آی‌پی شما ورژن ۶ هست و در این ورژن، سرویس‌های گوگل متوجه این موضوع می‌شن.
      پس باید آی‌پی ورژن ۶ رو غیرفعال کنید. برای این کار با توجه به دستگاه‌تون، در گوگل سرچ کنید تا آموزشش رو پیدا کنید. مثلا روش غیرفعال کردن آی‌پی ورژن ۶ در ویندوز
      موفق باشید

  3. سلام. توی گوگل کنسول ارور 403 دریافت کردم که مربوط به این لینک میشه:
    wp-includes/js/tinymce
    چطور میتونم این ارور رو برطرف کنم؟ ممنون

      1. سلام خوبی وقتتون بخیر 403من توش موندم چکار کنم من اکانتم بند شده میشه راهنمایی کنید لطفاً خواهش میکنم

        1. سلام محمد
          عکسی که ارسال کردی مربوط به بازی هست.
          ما توی حوزه بازی تخصص نداریم ولی خطای ۴۰۳ یعنی تحریم هستیم وباید از وی پی ان استفاده کنی تا بتونی دور بزنی. درضمن هر وی پی انی هم جواب نمیده

  4. سلام وقتتون بخیر
    ما بعد از تعویض هاستمون به مشکلات زیادی برخوردیم. به عنوان مثال هروقت یک صفحه جدید میسازیم و میخوایم اونو تو گوگل کنسول ایندکس کنیم بیشتر اوقات درخواست ایندکسمون ریجکت میشه و ارورهای فوربیدن یا سرور ارور و غیره دریافت میکنیم. ضمن اینکه هنگام ایجاد یک صفحه هم مشکل داریم و خیلی وقتا پیج جدید خودبخود ریدایرکت میشه با پیج قبلیش. مثلا یه خبر رو امروز تولید میکنیم و فردا که میخوایم یه خبر دیگه منتشر کنیم، خبر جدید کلا جای خبر دیروزی رو میگیره و دیگه هیچ اثری از خبر دیروزی نیست. URL خبر دیروزی پابرجاست اما محتواش خیر و وقتی روش کلیک میکنیم به URL خبر جدید فرستاده میشیم.
    ممنون میشم بفرمایید مشکلمون از چیه و چیکار باید بکنیم؟ آیا باید هاستمونو عوض کنیم؟

    1. سلام
      شما انقدر مشکل گفتید که صرفا باید ساعت ها وقت گذاشت تا دید چطوری این مشکلات رخ میدن و بعد راه حل داد.
      اگر وردپرس هست سعی میکنم وردپرس رو دستی اپدیت کنم.
      اگر حل نشد بعدش سعی میکنم افزونه ها و قالب ها رو اپدیت کنم و قالب ها و افزونه های اضافه رو غیرفعال میکنم.
      اگر حل نشد میرم سراغ تغییر سرور و هاست.
      این یک راه حل کلی هست برای شما.
      موفق باشید.

  5. سلام وقتتون بخیر.
    اگه ارور 403 وقتی که توی مرورگر روی یه لوکیشینی کلیک میکنیم به وجود بیاد هم یعنی مشکل از سمت IP هست؟

    1. سلام
      با تغییر لوکیشن میتونید این مورد رو تست کنید. به احتمال زیاد بله

      1. سلام خسته نباشید
        من در نصب یک برنامه این ارور برام میاد باید چیکار کنم؟

        1. سلام امیررضا
          ممکنه با VPN یا روش‌هایی که پیشنهاد کردیم حل بشه، لطفا امتحان کن. البته بستگی به نرم افزار مورد نظر هم داره.
          موفق باشی

  6. سلام خدا خبرتون بده مشکلم حل شد
    فقط یه سوال
    من ایردراپ ثبت نام میکنم از طریق سایت هست که با معرفی به من امتیاز میده که بتون با امتیاز بیشتر توی قرعه کشی برنده بشم
    تازگی به مشکل خورده که وقتی زیر مجموعه ثبت نام میکنه به من امتیاز نمیده اینو چکار باید کنم
    درصمن بگم که با مرورگر دیگه خودم به عنوان زیر مجموعه خودم ثبت نام میکنم ولی فیلتر شکنم هم فعال میکنم بازم اون امتیازو نمیده حدود یک هفته هست اینجوری شده

    1. سلام احسان
      متاسفانه اطلاعاتی از ایردراپ نداریم که بتونیم به شما کمکی کنیم.

      1. سلام من قبلا داخل یه سایتی ثبت نام میکردم که اون سایت یه لینک رفرال به من میداد که واسه خودم زیر مجموعه جمع کنم حالا من اومدم با لینک رفرالم توی همون سیستم ولی با مرورگر های مختلف ثبت نام کردم که واسه خودم زیر مجموعه بگیرم روزهای اول سایت کاری نداشت و زیر مجموعه ای که توی مرورگر دیگه ثبت نام میکردم امتیازشو به اکانت اصلی میداد تا همین چند روز قبل انگار اون سایت متوجه شده که با این آی پی چند چند بار دیگه ثبت نام میکنم و امتیازمو به اکانت اصلی نمیده حالا میخواستم ببینم بدونvpn میشه آی پی رو تغییر داد که اون سایت متوجه نشه که من با این سیستم دارم ثبت نام میکنم. خیلی ممنونم

    1. سلام
      چی کار کنی؟؟؟؟ خیلی ساده هست باید زحمت بکشی مقاله رو بخونی

  7. یکی از صفحات وب سایت من تو سرچ کنسول این ارور میده مشگلش چیه؟
    Failed: Blocked due to access forbidden (403)

    1. سلام
      هر موقع مقاله رو با دقت مطالعه کردی میتونی مشکلش رو متوجه بشی.

      1. من وقتی میرم توی کلاف ارور 404 میاد حتی فرم افزار شکن نصب کردم اما مینویسه 404 خواهش میکنم کمک کنید

    2. سلام خواهش میکنم کمکم کنید …
      من موقع اینکه ویرایش برگه ها یا نوشته هامو میزنم این ارور forbidden 403 رو بهم میده و هیچ برگه ای رو نمیتونم ویرایش کنم ..چیکار کنم راهنماییم کنید ممنون

      1. سلام
        داخل مقاله گفتیم.
        ب نظرم هاست ضعیف میتونه علت این مشکل باشه. وقتی بهش فشار میاد کم میاره و خطا میده.
        شایدم افزونه.

  8. سلام من وقتی وارد سایت گالری میشم خطای۴۰۳ رو میاره لطفا کمک کنید ویدیو های آموزشیم دیدم ولی همش پیچیده گیژ کنندس وتمام ویدیو ها واسه کامپیوتر بود اصلا واسه اندروید نمیاره دیوانه شدیم لطفا کمک کنید

    1. سلام
      من که سایت گالری رو نمیشناسم ولی ممکنه اون سایت مشکل داشته باشه و با پشتیبانش تماس بگیر اگر تمام نکاتی که داخل مقاله گفتیم رو رعایت کردی.

    2. سلام این خطا برای من میاد برای لوکیشین

      403. That’s an error.

      Your client does not have permission to get URL /maps/embed/v1/place from this server. That’s all we kno
      باید چکار کنم

      1. سلام فاطمه
        علت نمایش این ارور ممکنه بخاطر تحریم باشه (یا ممکنه دلایل دیگه داشته باشه).
        برای برطرف کردنش از VPN استفاده کن و اگه موثر نبود، کش و کوکی مرورگر رو پاک کن و دوباره با VPN امتحان کن. اگه باز هم نتیجه نگرفتی، از یه مرورگر دیگه امتحان کن.

  9. سلام من وقتی وارد وارد سایت developer .android.com میشم ارور ۴۰۳ میده.لطفا کمک کنید.

    1. اگر کمی نظرات و مقالات رو میخوندید متوجه میشید دوستم.
      ای پی ایران تحریم هست و طبیعتا راه کارش رو هم میدونی چی هست.

  10. تمام راههای گفته شده رُ برای سایت SEMRUSH.com رفتم، ولی باز هم همون خطا رُ می ده.
    با اینترنت ADSL یا موبایل هم فرقی نداره. وی پی ان هم کمکی نکرد. کش و کوکی رُ هم چندین بار پاک کردم.
    این در حالیه که می دونم بعضی از شرکتها دارن از این ابزار استفاده می کنن.
    لطفا راهنمایی کنین.

    1. سلام وی پی انت مشکل داره. من الان به راحتی با وی پی ان رفتم.

  11. سلام وقت بخیر آقای آریا فر
    ببخشید وب سایت من موقع ویراش یا لاگین خطای 403 میده ، وقتی با فیلتر شکن وارد میشم یا از اینترنت دیگه ای استفاده میکنم درست میشه.
    اینترنت اصلی که استفاده می کنیم آی پیش ثابته ، از طرف دیگه ای پی توسط سرور بلاک نشده
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام
      خب ممکنه ای پی توسط افزونه های امنیتی وردپرس بلاک شده باشه.

  12. درود.
    من اکسپلورر عوض کردم.
    کش پاک کردم.
    کوکی پاک کردم.
    داِیم هم ویی پیی ان روشن بوده.
    هنوز نمیتونم تو http://adwords.google.com/ برم و امثالش.
    چه کنم؟

    1. سلام
      چون تحریم هستیم به همین سادگی.
      تو مقاله هم گفتیم.
      با ای پی ایران نباید وارد این سایت بشی.

  13. سلام
    سوالی که من دارم اینه که این تحریم ها رو میشه فهمید از چه کشور هایی بوده؟ یعنی میشه گفت اگه این ارور میاد و همه چیز درسته و مطمئنیم قضیه تحریمه، آیا میشه گفت تحریم آمریکاست چون گوگل امریکائیه؟

    1. سلام. وقتی وارد سرویس های گوگل میشیم و خطای ۴۰۳ میبینیم ۹۹ درصد به خاطر تحریم های امریکا هست. تقریبا همه محدودیت ها از سمت این کشور هست و ۴۰۳ میده. برخی سایت ها هم وقتی میریم خطا میدن و میگن از منطقه شما امکان بازدید نیست و اینم نشون میده تحریم هستیم.

  14. با سلام دوستان اگر روی سایت ورد پرس ارور 403 بیاد منتها تنها با اینترنت یک شرکت خاصی این اتفاق بیفته دلیلش چی هست و چطور باید مشکل را حل کرد ؟
    متن ارور :
    Forbidden
    You don’t have permission to access this resource.

    Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

    1. سلام. یا مشکل از هاست هست که رنج ای پی اون شرکت اینترنت رو بسته و یا مشکل از اون شرکت اینترنت هست که محدودیت روی ای پی هاست شما داره. از پشتیبان هاست این موضوع رو شروع کن.
      البته میتونه تشخیص اشتباه شما هم یکی از گزینه ها باشه.

  15. سلام وقت بخیر.
    من امروز قصد داشتم وارد سایت آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی بشم اما با خطای403 مواجه شدم. vpn هم خاموش بود و هیچ گونه تغییر IP نداشتم. با تلفن همراه و لپ تاپ و مرورگر های مختلفی امتحان کردم اما موفق به ورود به سایت نشدم.
    فکر میکنم آخرین بار که وارد سایت شدم هفته گذشته بود و هیچ مشکلی از این جهت نبود. اما الان وارد سایت یه میشم انتهای خطای 403 تاریخ های نامعلومی رو مشخص کرده و نوشته : زمان: 2020-11-05 18:59:47 UTC
    لطفا راهنمایی کنید باید چه اقدامی کنم؟ چطور باید به سایت متصل بشم؟

    1. سلام.
      ممکنه چون چند بار درخواست ارسال کردی ای پی شما رو بلاک کردن. یا ممکنه مشکل از خود دانشگاه باشه. پیشنهاد میشه نوع اینترنت عوض کنید و دوباره تست کنید. مثلا اگر دارید از نت منزل استفاده میکنید این بار با نت گوشی تست کنید.
      اگر مشکل همچنان ادامه داشت بررسی کنید ببینید ایا سایر دانشجوها هم این مشکل دارن؟ در نهایت با تیم فنی دانشگاه در ارتباط باشید تا مشکل رو بررسی کنن.

  16. سلام
    روز خوش
    ممنون میشم من را راهنمایی کنید تلاش کردم برای وارد شدن به قسمت مدیریت سایتم ولی با این پیغام مواجه شدم. چند تا راه حل که در اینترنت( You Tube ) پیدا کردم که از طریق قسمت مدیریت ( Cpanel )بتونم وارد پیشخوان شوم, ولی باز هم ورودم غیر ممکن بود و همچنان با این پیغام مواجه هستم. واقعا دیه نمیدونم چیکار کنم ممنون میم من رو راهنمایی کنید .
    با تشکر

    1. سلام رویا.
      اگر فقط شما اینطوری شدید پس حتما ای پی شما بلاگ شده (با وی پی ان تست کنید) در غیر این صورت بدون بررسی نمیشه نظر درست داد. میتونید از هاستینگ خودتون هم این موضوع رو جویا بشید.
      راه حل هایی هم که به نظر ما رسید در مقاله گفتیم.

  17. سلام. من هر کاری کردم موفق نشدم این خطا رو در وردپرس برای افزونه آنالیتیکس حل کنم. لطفا راهنمایی می فرمایید؟
    اسکرین شات خطار و هم ضمیمه کردم

    1. سلام
      به احتمال زیاد سرور شما یا هاست شما داخل ایران هست و باعث شده خطای ۴۰۳ بدید.

    2. مشکل بنده عزیز،این است که تازه گوشی جدید خریدم به سلامتی..!!سامسونگ،گلکسی، M31-2020،با128 گیگ,حافظه داخلی،و 6گیگ رَم هست،و اندروید گوشی هم 11هستش،-و باطری هش هم 6000 آمپر هست-و دوربین هش هم 64 مگاپیکسل هست و….خلاصه از برنامه هایی از جمله:((YouTube_وGoogle videos_و Google pay)) از این سه تا برنامه نمیتونم استفاده کنم و باز نمیشن برام و یا ارور میدن و…خلاصه خیلی عصبی شدم داداش جان،.!!
      مشکل دو
      چگونه میشد که روی لینک فیلم هم برای دانلود کردن که میزدم،!!یک پنجره ی کوچک که چند برنامه درونش بودند را باز میکرد همیشه!!

      1. سلام پارسا.
        برای مشکل اول لطفا با یک اینترنت دیگه تست کن. اگر همچنان مشکل داشت به نمایندگی زنگ بزن.
        درباره مشکل دوم لطفا جمله زیر در گوگل سرچ کن کلی مقاله و فیلم میاد و میتونی ببینی و مشکلت رو حل کنی:
        تغییر پیش فرض نرم افزار گوشی سامسونگ

  18. سلام
    سایت با ip ایران باز میشه اما اگر ip غیر ایران باشه خطا میده.
    هاست تیکت زدم گفتن مشکل از ما نیست و دامین شما مشکل داره و شاید فیلتره! یه دامین دیگه ثبت کن روی هاست!
    سایت http://neelgoon.com
    همین دامین رو با .ir هم دارم که وصلش کردم به .com اون با هر ip باز میشه اما اگر ip غیر ایران باشه فقط متن سایت بالا میاد.
    همجارو زیرورو کردم اما جوابی نگرفتم.
    شما اطلاعاتی در این مورد دارید؟

    1. سلام مهی.
      به نظر من سیستم شخصی شما مشکل داره ( راه کاری لازم در مقاله گفتیم برای یک سیستم شخصی). در درجه دوم هاست مشکل داره. ربطی هم به دامنه نداره مگر فیلتر باشه.

      1. متشکر بابت راهنمایی شما خداروشکر امروز مشکلم حل شد

        با شماره تماسی که سایت فیلترینگ ایران گذاشته بود دیروز تماس گرفتم گفتم بهش که دامنه رو تازه خریدم اما فیلتره گفتش احتملا قبلا مال کسی بوده و فیلتر شده بوده، بعد که تاریخ دامین تموم شده شما خریدی برای همین فیلتر نشون میده.

        گفتن تا شنبه صبر کن بررسی میکنیم که امروز دیدم آزادش کردن

        دوستانی که مشکل من رو دارن:

        1- توی سایت پایگاه ساماندهی به آدرس https://samandehi.ir/Pages/HomePage.aspx سایتتون رو هویت بدین.

        2- توی سایت فیلترینگ قسمت رفع فیلتر پیام بدید. آدرس https://rafefilter.internet.ir/index.html

        3- توی قسمت تماس با ما مربوط به سایت فیلترینگ پیام بدید: https://internet.ir/contactus.html

        4- توی قسمت تماس با ما مربوط به سایت فیلترینگ یه شماره تلفن هست باهاش توی ساعات اداری تماس بگیرید و وضعیتتون رو گذارش بدید.

        شماره تلفنش 38582314 – 021

  19. عالی بود
    یک تجربه از من :

    زمانی که وردپرس را آپدیت میشود یا نسخه pHP را بالا میربیم .
    باید حتما با ارسال یک “دیدگاه زیر مطلب” چک کنیم که دیتا بیس درست میتواند اطلاعات را دریافت نماید یا خیر .
    اگر نشد ، حتما باید فایل htaccess را مجددا تنظیم نمود

    لطفا این تجربه را با بقیه به اشتراک بگذارید

    1. سلام سعید عزیز.
      ممنونم از وقتی که گذاشتی و تجربه با ارزشت رو گفتی.

  20. سلام من افزونه ultimate membership pro نصب کردم بعد از اتصال api گوگل موقع ثبت نام کاربر با گوگل به صفحه 403 میره. مشکل چیه؟

        1. خیلی از سایت ها هاست خارج دارن و داخل ایران نیست.
          برخی از هاست های داخل هم از سرورهای vpn استفاده میکنن.

  21. با سلام! من میخوام به یه پوشه که حدودا 1000 فایل داخلش آپلود شده دسترسی پیدا کنم که 403 میده، اگر بخوام از روی سایت یکی یکی دانلود کنم که تقریبا باید 1000 صفحه لود کنم، چون در هر صفحه فقط لینک یکی از فایلها نمایش داده شده، چی کارش کنم بزرگوار؟

    http://media.rasekhoon.net/003/18/television/KhandeBazar

    1. سلام مصطفی.
      هیچ راهی ندارید چون به خاطر بحث های امنیت سایت راسخون اومده این پوشه ها رو بسته (این کار بین همه سایت ها عُرفه). مگر شما ادمین این سایت باشی و دسترسی به هاست این سایت داشته باشی. اون موقع فقط میتونید دان کنید.

  22. سلام
    من روی nginx phpmyadmin رو نصب کردم
    و زمانی که وارد صفحه phpmyadmin می شم به همین ارور 403 Forbidden برمیخورم
    روی سیستمم لینوکس دارم
    اگه ممکنه راهنمایی کنید

    1. سلام. متاسفانه پاسخ این سوال نمیدونیم. باید این سوال رو از یک متخصص لینوکس بپرسید و یا در انجمن های لینوکس فارسی یا انگلیسی دنبال این مشکل بگردید.

  23. سلام مدتیه که میخوام از سایتهای فیلم دانلود کنم با این ارور مواجه میشم.
    “دانلود با آی پی خارج از ایران ممنوع میباشد. اگر از ف.ی.ل.ت.ر شکن استفاده میکنید آن را خاموش کرده و دوباره سعی کنید.”
    این در حالیه که مدتهاست از هیچ ف.ی.ل.ت.ر شکنی استفاده نمیکنم و تا دیروز هم مشکلی نداشتم.
    حتی فایل هایی که در صف دانلود منیجر قرار دارن دانلود نمیشه
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام محسن.
      خودت راه حل رو نوشتی. با ای پی ایران وارد شو و دانلود کن.

      1. find-ip-address.org
        اطلاعات آدرس آی پی خودم را سایت بالا چک کردم . نوشته ایران ،شهر را درست نزده ولی ایران هست
        با گوشی هم امتحان کردم همین مشکل را داشتم. مودم و سیستم را Restart کردم فایده نداشت
        چطور آپی را تغییر بدم؟

        1. با نرم افزارهای تغییر ای پی.
          میتونید در نت سرچ کنید.

          1. با ریست کردن مودم به تنظیمات پیش فرض در قسمت کانفیگ مودم مشکل حل شد
            تشکر از اینکه پاسخ دادید. ????

  24. سلام. من نرم افزار فتو شاپ cs2020 دانلود کردم اما وقتی لود میزنم اخطار 403 میده. میشه کمک کنین. البته تو نرم افزارای سیستم خیلی وارد نیستم

    1. سلام، والا من تا حالا توی عمرم ندیدم فتوشاپ خطای ۴۰۳ بده.
      نظر خاصی ندارم ولی نظرتون تایید کردم اگر کسی اطلاع داشت پاسخ شما رو بده.

  25. گوگل انالایتیکس (افزونه) جدیدا این ارور رو میده
    The API returned a 403 response

    ممکنه راهنمایی کنید چطور حلش کنم؟ سپاس

    1. سلام. حتما هاست شما داخل ایران هست چون api های گوگل آنالیتیکس ای پی های ایران رو تحریم کردن.

  26. سلام سایت من وردپرسی هست با سرور ایران ارور نمی ده اما اگه قندشکن رو روشن می کنم یعنی با سرور های خارجی این ارور رو میاره قبلا اینطوری نبود می شه فورا جواب بدید پاسخ رو هم به ایمیلم بفرستید ممنون

      1. سلام،،من می‌خوام وارد سایت ….. بشم ممیتونم،،کلمه 403 forbidden میاد،،کسی راهی بلده

        1. درصورتیکه از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید برای رفع مشکل خود اینکار را انجام دهید،
          ابتدا وارد پیشخوان خود شوید و از منوی سمت راست گزینه تنظیمات و سپس پیوندهای یکتا را کلیک کنید، در صفحه باز شده بدون تغییر چیزی یکبار دکمه ذخیره را بزرنید و چک کنید

  27. یه کلمه کلیدی رو اینقد تو این متن تکرار کردی که حال آدم از خوندنش بهم میخوره
    بعد آموزش رایاپگان سئو هم گذاشتی ؟ همینارو میخوای یاد مردم بدی ؟ که یک کلمه رو 200 بار تکرار کنن ؟ :))

    1. سلام علی جان. ممنون که از بین نکات مثبت صفحه فقط به منفی اشاره کردی و ایراد ما رو از نگاه خودت گفتی. من مقاله رو دوباره میخونم و اگر جایی بد توضیح داده باشه و یا زیاده روی شده باشه حتما ویرایش میکنم.
      درباره آموزش هم پیشنهاد میکنم زود قضاوت نکن و گوش کن مطمئن هستم ازش لذت خواهی برد. تا الان که نزدیک ۶ هزار نفر ثبتنام کردن و بازخوردها مثبت بوده.
      دوباره ازت تشکر میکنم و ممنونم از وقتی که گذاشتی و نظرت رو ارسال کردی.

  28. سلام دوستان من وقتی گوتنبرگ رو از طریق پلاگین ویرایشگر کلاسیک یا Disable Gutenberg غیر فعال میکنم موقع ذخیره کرده پست هام یا برگه هام این ارور رو مشاهده میکنم
    چیکار باید بکنم؟
    هسته وردپرس و پلاگین ها و قالبم رو هم به روز کردم و Htaccess رو هم پاک و محددا ساختم

    1. سلام امین. شما از Jetpack استفاده میکنید؟ پیشنهاد میکنم اگر از این افزونه استفاده میکنید غیرفعالش کنید و یا تک تک بیاین افزونه ها رو غیرفعال کنید تا ببینید مشکل از چی هست.

  29. سلام میخواستم روش چگونگی حل باز نشدن سایت spotfy و همچنین اپ اون رو بدونم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام هومن. این سایت ای پی های ایرانی رو تحریم کرده. باید با وی پی ان وارد سایت بشی.

      1. باسلام دوست دوست عزیز میدونی که تعداد بی شمااری وی پی ان داریم شما کدامیک رو توصیه میفرمایید ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرماییی

  30. سلام
    ببخشید روی صفحه نمایش گوشی من در سمت راست علامت کلید وی پی ان نماش داده میشه بعد من این علامت رو با قطع کردن وی پی ان خاموش میکنم اما بهد از ۴ ثانیه دوباره ظاهر میشه درصورتی که نه من وی پی ان فعال کردم نه چیزی الانم با مشکل ۴۰۳ روبه رو شدم چه کار باید بکنم برای حذف کلید؟ ممنون

    1. سلام پژمان جان. متاسفانه من به گوشی شما دسترسی ندارم تا بببینم. به یک متخصص گوشی که نزدیک خودتون هست بگید تا بررسی کنه.

  31. سلام
    وقتی در بک اند سایت وردپرسی که دارم میخام صفحه اصلی سایتم رو ادیت کنم و دکمه بروزرسانی رو میزنم 403 Forbidden میده. همه کار کردم ولی درست نشد و فقط هم روی همین صفحه این ارور میاد.
    لطفا کمکم کنید. ممنون

    1. سلام نوید.
      پیشنهاد میکنم دونه دونه افزونه ها رو غیرفعال کن و تست کن ببین دوباره ارور ۴۰۳ میده یا نه. بعدش سراغ قالب برو.
      از سایت های معتبر هم هاست خریداری کن.

  32. سلام
    من یک پلاگیم سرعت سایت نصب کردم وبعد از اون تمام عکس های سایتم حذف شده. روی عکس راست کلیک میکنم صفحه 403 forbbiden نشون داده میشه.
    اون افزونه رو پاک کردم . الان با عکس های سایتم چیکار کنم از کجا بیارمشون دوباره

    1. سلام. چه افزونه ای بوده؟ تنظیماتش رو حتما بد تنظیم کردی. شاید افزونه اومده hot linking رو فعال کرده. دربارش سرچ کن و ببین اگر فعال هست غیرفعالش کن.

  33. با سلام
    من برای استخراج بیت کوین ی خواستم از مرور گر cryptotab browsers استفاده کنم و در کامپیوترم هم مرورگر کروم و هم موزیلا و هم اکسپلولر هست که این سه تا از هر لحاظ با هم همگام سازی شدن به اکانت گوگل من . اما هر کاری میکنم در مرورگر گریپتو نمی تونم turn on sync بکنم و پیام میاد اشتباهی رخ داده مجدد امتحان گنید . چه باید بکنم تا این مرور گر هم با اگانت گوگلم همگام سازی بشه . ممنون

    1. سلام دوستم. متاسفانه در این زمینه من تجربه ای ندارم.

  34. سلامی دوباره.پوریا جان راه حلی برای این مشکل ندارید چون از بقیه پرسیدم همین مرورگر رو لاگین کردن .این سایت نیست مرورگر اقا پوریا .بله تو مروگر های دیگه لاگین میشه ولی این مرورگر مهمه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  35. سلام.وقت بخیر.ببخشید من وقتی میخوام تو یک مرورگری لاگین کنم این خطا رو میده:Something went wrong
    راستی با وی پی ان هم کردم نشد مرورگر رو حذف نصب کردم نشد کوکی ها داده هارو حذف کردم باز هم نشد ممنون میشم اگه کمکم کنید

    1. سلام مصطفی جان. شما بیا با یک مرورگر دیگه تست کن و ببین باز این خطا میده. ممکنه اصلا اون سایتی که قصد دارید لاگین کنید مشکل داره.

  36. سلام من در سایت اسکالر و وارد کردن رفرنس ها در اند نوت و مندلی به این مشکل برخوردم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام. لطفا با فیلترشکن و یا وی پی ان این مورد تست کنید.

  37. با سلام
    من فقط هنگام استفاده از اندنوت این مشکل رو دارم که باعث میشه منبع انتخابی وارد این برنامه نشه!چند تا از راه حل ها رو امتحان کردم ولی همچنان خطا هست.

    1. سلام. این خطا میگه شما دسترسی ندارید دیگه. حالا ممکنه کرک خراب باشه و یا تحریم باشید. وی پی ان تست کنید.

      1. درود
        تجربه نشون داده اگه هر بار از حدودی(مثلا10تا بیشتر)منبع وارد کنم این اتفاق میوفته!
        یه مشکل دیگه که با نصب ورژن8 اتفاق افتاد اینه آیکون endnote در word نشون داده نمیشه از طریق Add-Ins هم اندنوت نیست که انتخاب کنم با اینکه disable نشده

  38. سلام
    سال نو مبارک
    با توجه به اینکه می خواهم سایت وردپرسی خود را در گوگل ثبت کنم اما با خطای
    Forbidden Access to this resource on the server is denied!
    روبرو می شوم.
    چگونه این خطا را برطرف کنم؟
    سپاس

    1. سلام، عید شما هم مبارک باشه.
      ممکنه به خاطر از دست دادن فایل index.php در ریشه وردپرس باشه. ما راه حل های زیادی برای رفع خطای ۴۰۳ در بالا اشاره کردیم. پیشنهاد میکنم موارد بالا رو مورد بررسی قرار بدید و همینطور پوشه root نگاهی کنید و ببینید index.php وجود داره یا نه.

  39. سلام
    با تشکر از سایت باکیفیت شما
    این ارور در آی دی ام من ظاهر شده
    وقتی لینک رو از فایرفاکس برای دانلود در ای دی ام کپی پیست میکنم قادر به دانلود نیست و این ارور 403 داده میشه.

    1. سلام امیر جان، یعنی فقط در IDM اونم از طریق فایرفاکس اینطوری میشه؟ مطمئن هستید؟ ممکنه لاگین نبوده باشید و یا نیاز به وی پی ان و یا فیلتر/ش/کن داشته باشید به خاطر تحریم ها و یا …

  40. سلام.من هنگام نصب یک بازی این ارور رو میده.ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام ساسان جان. اگر وی پی ان نصب کنی درست میشه.

  41. عرض سلام و احترام
    خسته نباشید و وقتتون بخیر
    بنده در سرچ کنسول سایتم در قسمت HTML Improvements ارور Duplicate title tags داشتم که اومدم با یک فایل دسترسی رو بستم ولی متاسفانه از اون روز ارور 403 دارم.
    s8 picofile com/file/8354550800/photo_2019_03_09_19_51_59.jpg
    s8 picofile com/file/8354551042/Capture.JPG

    ممنون میشم راهنمایی کنید که چجوری این ارور 403 ها رو از بین ببرم .

    با تشکر فراوان

    1. سلام دوستم. جواب شما در کامنت شما هست، برای حل ارور دیگه دسترسی رو نبندید. برای حل محتوای تکراری یک بررسی در کدها داشته باشید و مشکل رو از ریشه حل کنید. هر چند تمام این صحبت های من اما و اگر داره و به معنای درست بودن نیست چرا اینکه باید بررسی بشه تا بشه نظر قطعی داد. با این حال پیشنهاد میشه خود تجویزی نکنید تا به مشکلات برنخوردید.
      پیشاپیش سال جدید خوبی براتون آرزو داریم.

  42. سلام
    در گوگل وب مستر یکی از لینک ها ارور Forbidden 403 می دهد
    در ربات تکس این لینک بلاک نیست
    لطفا راهنمایی نمایی نمایید
    باتشکر

    1. سلام آقای کریمی گرامی. اگر منظورتون از ربات تکس فایل robots است باید بگم خطای ۴۰۳ اصلا ربطی به این فایل نداره. پیشنهاد میکنم مقاله بالا رو کامل مطالعه بفرمایید. موفق باشید.

  43. سلام . ارور های 403 که به خاطر حذف ساب فولدر هست را چگونه باید حل کنیم.سایت ما وردپرسی است و در یک ساب فولدر قالبی را برای هدفی نصب کردیم ولی برای بهبود وضعیت مجبور به حذف و ادغام آن با دامین اصلی شدیم.لطفا راهنمایی کنید که چگونه می توان این ارور را حل کرد

    1. سلام. وقتی ادغام کردید باید ادرس‌هایی که دیگه وجود نداشتند رو ریدایرکت ۳۰۱ می‌کردید به آدرس های موجود. اینطوری این نوع خطاها دیگه رخ نمی‌داد.

  44. سلام . لطفا کمک کنید . من می خوام این فایل را دانلود کنم ولی خطای 403 میده . چی کار کنم؟

    1. سلام. ارور ۴۰۳ میده یعنی شما دسترسی ندارید و یا اینکه باید لاگین بشید تا بتونید دسترسی پیدا کنید. بهتر هست با مدیر اون سایت و یا پشتیبان سایت مذکور در ارتباط باشید.

  45. با سلام.
    من میخوام نرم افزار zoom رو از سایت zoom.us دانلود کنم ولی ارور 403 رو میده … میشه شما امتحان کنید. راه حلشو توی ایمیل بهم بگید؟ ممنون میشم

    1. سلام. این سایت ایران رو تحریم کرده و باید با VPN وارد این سایت بشید.

  46. سلام کلآ اینترنت من تنظیم نیست ، وبا این اصطلاحات هم آشنایی ندارم !!!!
    چه راهی برام پیشنهاد میکنید شما، بزرگوار

    1. درود بر شما. پیشنهاد میکنم هر اصطلاحی براتون آشنا نیست در گوگل دربارش جستجو کنید تا دیگه مشکل رو بتونید به شکل اساسی برای خودتون حل کنید.

  47. با سلام
    یک سایت با php هست – بر روی سرور 2003 و ویندوز xp نصب شد – با local سایت بالا می آید اما زمانی که با ip تست می کنیم ( برو روی خود آن سیستم و از روی سیستم دیگر ) ÷یغام خطا 403 می دهد .
    ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    1. سلام، متاسفانه بنده متوجه مشکل شما نشدم هر چند با ویندوز سرور هم کار نکردم.

  48. این مشکل رو برای وردپرس نتونستم حل کنم لطفا راهنماییم کنید. این مشکل رو تو ربات گوگل دارم که ی سری از فایل ها رو نمیتونه بخونه. من httacseess رو هم بررسی کردم خالیه. ولی این ارور هنوز تو کنسول من هست

  49. سلام
    من سایتم دچار مشکل شده
    ارور 403 میده
    نمیدونم چیکار کنم
    بخش پیشخوان ورد پرس ارور میده

    1. سلام، مورد ۱۰ و ۱۱ برای وردپرس هست و این موارد رو بررسی کنید.

  50. چقدر برای رفع این خطا حرف نوشتی ، مثل خیلیای دیگه ،مخصوصا این اپراتورهای پشت خطی ک خداوکیلی بنانسبت یا اوسکلن یا ماها رو خیلی دهاتی فرض میکنن ، یا همین خبرای اینترنتی ک یکیشون نرم افزار اخرین خبر هستش!! گفتم بخاطر اضافه شدن ب تجربه هاتون ، بخدا اینروزا دیگه کسی ن اعصاب داره ن حال و حوصله اضافی ک بخاد وقت بزاره واسهاینهمه نوشته، موفق باشین، سهراب از ورامین

    1. درود بر شما، پوزش از اینکه سعی کردیم مقاله کامل و مفیدی برای شما بنویسیم 🙂
      ان شالله موفق و باصبر باشید.

  51. سلام – من اچ تی اکسس را تنظیم کردم برای مسدود کردن چند تا اسپمر حالا خودم هم نمیتونم واردش بشم – چی کار باید کرد هم اچ تی اکسس درست کار کنه و هم ارور 403 نده

    1. سلام، پس اشتباه تنظیم کردید این مسدود سازی رو. پیشنهاد میشه این مورد رو به یک متخصص هاست بسپارید چرا که باید تسلط به نوشتن کدهای htaccess داشته باشه و بتونه براساس متغییرهای اسپمرها فیلتر مورد نظر رو به شکل صحیح اعمال کنه.

  52. ریدایرکت کردم تو سایت درست شد ولی تو گوگل وبمستر تولز در قسمت URL Errors هنوز هم همون خطا رو میده

    1. صبر داشته باشید همون طور که در ریدایرکت صبر کردید و اعمال شد در webmasters هم باید صبر داشته باشید. چرا که تغییرات به شدت دیر اعمال میشه. شما mark as fixed بزنید.

    1. ان شالله. میتونید یک برچسب مثلا با عنوان پروتکل https ایجاد کنید و قبلی رو به این برچسب جدید ریدایرکت کنید.

  53. سلام من یه برچسب تو یکی از مطالب سایتم ایجاد کردم بنام https ولی تو وبمستر تولز خطای 403 داد و حالا هم همون برچسب رو حذف کردم ولی بازم خطای 403 میده به نظرتون چیکار کنم باید؟

    1. سلام، یعنی وقتی شما خودتون هم وارد این برچسب میشدید خطای ۴۰۳ میده؟ یا فقط در سرچ کنسول این خطا هست؟

        1. خب این نشون میده در یک جایی از سایت شما تداخل هست و نباید چنین خطایی رو نشون بده. به هر حال مهم این هست که دیگه این برچسب وجود نداره و بهتره ادرس این برچسب به یک صفحه ای که بیشترین ارتباط رو بهش داره ریدایرکت کنید. بعد از این عمل دیگه لازم نیست نگران این خطا باشید.

          1. متاسفانه هر موقع گوشی رو باز میکنم خود به خود مرور گر گوشی باز شده و امروز ۴۰۳ نمایان میشه.حتی گوشی رو ریست کردم ولی همچنان مشکل پا بر جاست

          2. سلام امیر.
            شاید در خود مرورگر گوشی یک صفحه یا سایتی تنظیم شده که اتوماتیک وقتی وارد مرورگر میشی اون صفحه یا سایت باز میشه و اون صفحه یا سایت ای پی ایران رو بسته و یا به هر دلیلی ۴۰۳ داره.
            بالاخره این موضوع بیشتر برمیگرده به اون سایت.
            یا اگر خیلی اذیتت میکنه مرورگر رو عوض کن. مثلا از کروم استفاده کن و مرورگر گوشی رو بذار کنار.
            این نوع مشکلات رو فقط زمانی میشه حل کرد که گوشی رو دید و حضوری بررسی کرد.
            موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=