ریدایرکت 302 چیست؟ کاربرد ریدایرکت ۳۰۲ و تفاوتش با ۳۰۱

ریدایرکت 301

اگه تو زمینه وبسایت یا سئو فعالیت می‌کنید، احتمالا برای یک بار هم که شده اصطلاح ریدایرکت (redirect) به گوشتون خورده و سوال ریدایرکت چیست براتون پیش اومده. در یک نگاه کلی ریدایرکت کردن به معنی انتقال کاربران و موتورهای جستجو به یک آدرس (URL) متفاوت هست. یعنی کاربر یه آدرس رو تو مرورگر جستجو می‌کنه و شما با استفاده از ریدایرکت، اون رو به آدرس دلخواهتون هدایت می کنید. قبل از اینکه دقیق تر به بررسی ریدایرکت کردن، کاربرد ریدایرکت و تفاوت دو ریدایرکت مهم ۳۰۱ و ۳۰۲ بپردازیم، به مثال زیر توجه کنید.

یک مثال:
شما تو یه خونه بزرگ زندگی می‌کنید که ۲ ورودی A و B داره. بنا به دلایلی شما نمی‌خواید تو ورودی B از مهمون‌ها استقبال کنید. پس یه مسیر درست می‌کنید که افرادی که از ورودی B وارد میشن رو به سمت ورودی A هدایت کنه تا شما اونجا به استقبالشون برید. درواقع شما مهمون ها رو از در B به A ریدایرکت کردید.

حالا که مفهوم ریدایرکت رو می دونید، سوالی که احتمالا براتون پیش میاد اینه که redirect چه فایده ای داره و چه زمانی باید از ریدایرکت استفاده کنیم. اول از همه باید بدونید ما فقط یه نوع ریدایرکت نداریم و بر اساس روشی که با اون کاربران و موتورهای جستجو رو انتقال میدیم، ریدایرکت ها به چند دسته تقسیم میشن، درواقع انواع ریدایرکت داریم که مهم ترین اونها ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ هست.

همونطور که گفتیم با استفاده از ریدایرکت هم موتورهای جستجو رو به آدرس جدید منتقل می کنیم و هم کاربران رو. از نگاه کاربر هر دو نوع ریدایرکت کار مشابهی انجام میدن؛ چون هر دو روش کاربر رو به صفحه هدف هدایت می کنند و درواقع برای کاربر فرقی نداره ما از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنیم یا ریدایرکت ۳۰۱. اما برای ربات گوگل خیلی مهمه که ما دقیقا از چه نوع ریدایرکتی استفاده کردیم.
پس شما هم به عنوان متخصص سئو باید موقع ریدایرکت کردن خیلی دقت کنید که از چه نوع ریدایرکتی استفاده می ­کنید تا مشمول تاثیر مثبت ریدایرکت در سئو بشید.
ما در میزفا قبلا به طور مفصل درباره ریدایرکت ۳۰۱ و تاثیرش در سئو و روش انجام ریدایرکت ۳۰۱ صحبت کردیم حتما اون مقاله رو بخونید و بالای ۱۰۰ نظر داره و کلی کدهای مهم داره. ولی تو این مقاله از سری آموزش های سئو میزفا با تعریف ریدایرکت ۳۰۲ آشنا می شیم، کاربردش رو یاد می گیریم، تفاوت 301 redirect و 302 redirect رو بررسی می کنیم و درنهایت چندتا از اشتباهات رایج در ریدایرکت کردن رو بهتون آموزش میدیم. پس تا پایان با ما همراه باشید تا بتونید نحوه صحیح استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ رو یاد بگیرید.

ریدایرکت ۳۰۲ یا ریدایرکت موقت چیست؟

یک مثال مهم برای درک بهتر:
فرض کنید شما تا مدت محدودی تو ورودی B تعمیرات دارید و تو این مدت باید مهمون ها رو به ورودی A هدایت کنید. اما بعد از اتمام تعمیرات دوباره از ورودی B هم به طور مستقل استفاده می‌کنید. درواقع شما مهمون ها رو به صورت موقت ریدایرکت کرده بودید که بهش ریدایرکت ۳۰۲ گفته میشه.
توی فضای وب هم ممکنه شما بخواید یکی از صفحاتتون رو به دلایلی (مثل تغییر طراحی صفحه) مدتی از دسترس بازدیدکنندگان خارج کنید. اما برای اینکه کاربران و مشتریان شما بتونند به محتوای مورد نیازشون دسترسی پیدا کنند، این صفحه رو موقتا روی یه آدرس دیگه ریدایرکت می‌کنید. با استفاده از ریدایرکت موقت ۳۰۲ به گوگل اعلام می‌کنیم تصمیم نداریم صفحه مورد نظر رو برای همیشه از دسترس کاربران خارج کنیم. پس گوگل همچنان URL قدیمی رو ایندکس می‌کنه و تو نتایج نگه می‌داره.

تفاوت ریدایرکت ۳۰۲ با ریدایرکت ۳۰۱

همه ما می دونیم که گوگل یه موجود بسیار سخت‌گیره و به هیچ سایت و صفحه ای الکی اعتبار نمیده. پس وقتی شما به گوگل میگید صفحه ای ریدایرکت ۳۰۲ شده، از اونجایی که شما از ریدایرکت موقت استفاده کردید، هیچ گونه ارزش و اعتباری از آدرس مبدا به آدرس جدید منتقل نمیشه؛ در واقع تفاوت ریدایرکت ۳۰۲ با ریدایرکت ۳۰۱ همینه که ریدایرکت موقت ۳۰۲ ارزش رو منتقل نمی کنه و همین باعث میشه کاربردش محدودتر بشه و برای بهینه سازی سایت خیلی مناسب نباشه، البته بستگی هم داره و باید دید برای چه کاری استفاده میشه. با این حال به جز برخی موارد محدود، خیلی ازش استفاده نمیشه.

فرق ریدایرکت ۳۰۲ با ریدایرکت ۳۰۱
فرق ریدایرکت ۳۰۲ با ریدایرکت ۳۰۱ در قالب عکس

البته لازمه بدونید روش انجام ریدایرکت ۳۰۲ خیلی راحت تر از ریدایرکت ۳۰۱ هست. برای ریدایرکت ۳۰۲ نیازی به دسترسی به سرور ندارید و با استفاده از متا تگ یا جاوا اسکریپت می تونید ریدایرکت ۳۰۲ رو انجام بدید؛ و همین آسون تر بودن خیلی وقت ها کار دست متخصصین سئو میده و باعث میشه خیلی از اون ها بدون اطلاع از تفاوت ریدایرکت ۳۰۲ با ۳۰۱ و تاثیر هر ریدایرکت در سئو ترجیح بدن از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنند.

ریدایرکت ۳۰۲ اگه به صورت اصولی انجام بشه، آسیبی به سئو سایت شما نمی زنه؛ اما ارزش مستقیمی هم برای سئو سایتتون نخواهد داشت. اما استفاده نادرست و نابجا از ریدایرکت ۳۰۲ باعث آسیب زدن به صفحه مورد نظر و کاهش ترافیک ورودی صفحه میشه و افت رتبه در صفحه نتایج گوگل رو به دنبال داره.

یه مثال کاربردی:
فرض کنید مدیر یه سایت فروشگاهی هستید یا پروژه همچین سایتی رو به عنوان یه متخصص سئو در دست دارید. حالا بعضی از محصولات سایتتون برای مدتی قابل فروش نیستند (مثلا اگه سایت فروش کتاب داشته باشید، شاید چاپ قبلی کتاب تموم شده باشه یا اگه سایت مربوط به فروش لباس باشه، شاید بعضی از محصولات فصلی باشند و برای یه مدت محدود نتونید اون ها رو تو فروشگاه نمایش بدید). در این صورت باید چی کار کنید؟ آیا منطقیه این صفحه رو از صفحه نتایج گوگل حذف کنید؟ درحالیکه برای رتبه ای که این صفحه الآن تو نتایج گوگل داره، خیلی زحمت کشیدید و وقت گذاشتید. یه راه دیگه اینه که تا زمانی که محصول دوباره در دسترس قرار می گیره، مشتری ها رو به صفحه دیگه ای (مثلا صفحه نمایش محصولات مشابه یا صفحه نمایش دسته بندی محصولات) بفرستید و درواقع از ریدایرکت استفاده کنید. حالا به نظر شما میشه از ریدایرکت دائمی ۳۰۱ استفاده کرد و ارزش این صفحه رو برای همیشه به یک صفحه دیگه منتقل کرد؟ قطعا این­طور نیست. چون این تغییر مسیر موقت هست و ما می خوایم بعد از مدتی دوباره از همون صفحه استفاده کنیم. پس نباید کاری کنیم که اعتبار و رتبه صفحه مبدا رو از دست بدیم. بنابراین ریدایرکت ۳۰۲ رو بررسی می کنیم. با استفاده از ریدایرکت موقت ما به موتور جستجوی گوگل اعلام می کنیم که قصد داریم از صفحه مبدا هم دوباره استفاده کنیم و نباید ارزش و رتبه صفحه رو حذف و به آدرس جدید منتقل کنه. بنابراین صفحه مربوط به اون محصول در SERP باقی می مونه، ولی هرکس روی اون کلیک کنه به آدرس جدید منتقل میشه.

البته این موارد بالا تقریبا خاص هستند، ولی چند مثال دیگه که بهتون ممکنه کمک کنه:
فرض کن محصول نوت ۵ دارید که دیگه تولید نمیشه و یک سری سرچ ها هم مربوط به این کلمه هست، در این حالت نه ریدایرکت ۳۰۲ پیشنهاد میشه، نه ریدایرکت ۳۰۱ پیشنهاد میشه، نه متای نوایندکس پیشنهاد میشه، نه پاک کردن و حذف محصول پیشنهاد میشه و نه خطای ۴۰۴ و ۴۱۰ پیشنهاد میشه. بهترین کار اینکه صفحه رو به حال خودش رها کنید و در کنار اون محصول ناموجود بیاین یک سری محصولات مشابه درج کنید مثلا جدیدترین گوشی های سری نوت رو نمایش بدید.

کاربردهای ریدایرکت ۳۰۲

همونطور که گفتیم کاربردهای ریدایرکت ۳۰۲ خیلی محدودتر از ریدایرکت ۳۰۱ هست. فقط در برخی موارد خاص از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده میشه و همه این موارد برای زمانی هست که قصد شما برای تغییر مسیر کاربران موقت باشه؛ مانند مثالی که در بالا زدیم یا شرایط شبیه به این مثال. علاوه بر اون در موارد زیر هم باید از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده بشه.

  1. انجام A-B Test : طراحان سایت، متخصصین سئو و خصوصا افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، در موارد زیادی از A-B تست استفاده می کنند. اون ها این روش رو برای بررسی عملکرد و طراحی صفحه به کار می گیرند. در خیلی از مواردی که نیاز به انجام A-B تست هست، میشه کاربران رو با استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ موقتا به یه صفحه دیگه هدایت کرد.
  2. بازخورد کاربران: یه کاربرد دیگه ریدایرکت ۳۰۲ موقعیه که شما می‌خواید صفحه جدیدی که ساختید رو به صورت آزمایشی اجرا کنید و بازخورد کاربران رو درباره اون صفحه آنالیز کنید. تو این شرایط هم به دلیل انتقال موقت کاربران از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده میشه. با این کار شما می تونید بازخورد کاربران جدید و مشتریان رو بدون اینکه روی رتبه صفحه شما در SERP تاثیری بذاره، بررسی کنید. بعد می تونید نتایج رو آنالیز و مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

همونطور که وقتی آدرس خونه تون عوض میشه به دوستانتون اطلاع می دید که نامه ها و بسته های پستی رو به آدرس جدید بفرستند، اگه آدرس سایتتون یا یکی از صفحات سایتتون تغییر کنه هم باید با استفاده از redirect به موتورهای جستجو اطلاع بدید که کاربرها رو به آدرس جدید شما بفرستند تا کاربری رو از دست ندید و ضرر نکنید.

معرفی ابزارهای مرتبط با ریدایرکت

برای اینکه ببینید صفحه ای که توش هستید ریدایرکت شده یا نه و اگه آره، چه نوع ریدایرکتی صورت گرفته، می تونید از افزونه Link Redirect Trace در گوگل کروم استفاده کنید. با استفاده از این ابزار به راحتی متوجه می شید آدرسی که وارد کردید یا لینکی که واردش شدید ریدایرکت شده یا نه.

ردیابی ریدارکت ها به کمک افزونه گوگل کروم
ردیابی ریدارکت ها به کمک افزونه گوگل کروم

همچنین برای آنالیز سایتتون می تونید از این ابزار رایگان استفاده کنید و بررسی کنید کدوم یکی از صفحات سایت شما ریدایرکت شده. همچنین اگه از سایت وردپرسی استفاده می کنید، برای اینکه به راحتی صفحات رو ریدایرکت کنید می­تونید از پلاگین­های زیر استفاده کنید.

  • پلاگین Redirection: این افزونه برای ریدایرکت ۳۰۱ و بررسی خطای ۴۰۴ کاربرد داره.
  • پلاگین Simple 301 Redirects: این افزونه وردپرس فقط برای ریدایرکت ۳۰۱ کاربرد داره و از نظر کاربری خیلی خوب و راحته.
  • پلاگین SEO Redirection: این افزونه به شما کمک می کنه هر دو ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ رو استفاده کنید.

اشتباهات رایج در ریدایرکت کردن

  1. استفاده از ریدایرکت موقت برای نسخه های مختلف سایت: یکی از اشتباهاتی که اثر منفی روی سئو داره، اینه که برای ریدایرکت نسخه های مختلف وبسایتتون از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنید. مثلا برای ریدایرکت mizfa.com روی آدرس https://mizfa.com باید از ریدایرکت دائمی ۳۰۱ استفاده کنید. چرا که این نوع ریدایرکت همیشگیه و قرار نیست تغییر کنه. توی مقاله ریدایرکت ۳۰۱ میزفا کامل و با کلی مثال درباره این موارد صحبت کردیم.
  2. استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ بعد از ساختن صفحه جدید: اگه شما صفحه جدیدی بسازید، امکان داره قبل از اینکه صفحه قبلی رو ریدایرکت کنید خزنده های گوگل صفحه تازه ایجاد شده رو به عنوان یه صفحه کاملا جدید و بدون اعتبار قبلی ایندکس کنند و ارزش آدرس قبلی رو بهش انتقال ندن. از اونجایی که مهم ترین هدف شما از ریدایرکت ۳۰۱ انتقال ارزش و اعتبار به صفحه جدیده، پیشنهاد می کنیم اول از ریدایرکت دائمی ۳۰۱ استفاده کنید و بعد محتوای صفحه جدید رو بسازید تا بهینه سازی اون صفحه رعایت بشه و متضرر نشید.
  3. ریدایرکت دو صفحه با محتوای متفاوت: اگرچه استفاده از ریدایرکت خیلی خوبه و اعتبار صفحات شما رو بالا می بره و با انتقال کاربران به صفحه ای که دنبالش هستند، تجربه کاربری (UX) رو بهتر می کنه؛ اما همه این ها در صورتیه که مضمون و محتوای صفحات مبدا و مقصد شبیه به همدیگه باشند و هر دوی اون ها به نیاز مشتری شما پاسخ بدن. درغیر این صورت ریدایرکت کردن می تونه اثر منفی هم داشته باشه. چرا که باعث نارضایتی کاربر میشه و نارضایتی کاربر، یعنی ناراضی شدن گوگل و سایر موتورهای جستجو و درنتیجه کاهش اعتبار و رتبه صفحه شما. درواقع هدایت کاربران به صفحه ای با محتوای غیرمرتبط، شبیه اینه که آدرس مغازه شما عوض بشه و شما روی مغازه تون یه اعلامیه بچسبونید و آدرس جدیدتون رو بنویسید. اما وقتی افراد به آدرس جدید شما میان، می بینند نه تنها آدرس شما تغییر پیدا کرده، بلکه نوع کسب و کارتون هم متفاوت شده و مثلا اگه قبلا آرایشگاه داشتید، الآن سوپرمارکت دارید. طبیعیه که این افراد عصبانی برخورد خوبی با شما نخواهند داشت و نتیجه اخلاقی اینه که از ریدایرکت فقط وقتی استفاده کنید که باعث بهبود تجربه کاربری و راحتی مشتریان شما بشه.
  4. استفاده طولانی مدت از ریدایرکت موقت: همونطور که از اسمش هم پیداست، نباید برای مدت طولانی از ریدایرکت موقت ۳۰۲ استفاده کرد. طبق آزمایش هایی که متخصصین سئو انجام دادند، اگه برای مدت طولانی (بیش از ۶ ماه) از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنید، موتورهای جستجو اون رو به عنوان ریدایرکت ۳۰۱ در نظر می گیرند. از اونجایی که هدف اولیه شما منتقل نکردن اعتبار صفحه بوده، این مسئله می تونه براتون دردسرساز بشه. پس حواستون باشه که نمیشه سر گوگل کلاه گذاشت و به اسم ریدایرکت ۳۰۲ از ریدایرکت دائمی استفاده کرد.

پایان + معرفی یک ابزار قوی سئو

در انتهای مقاله آموزشی باید بدنید که دقیقا ریدایرکت ۳۰۲ چیست و چه فرقی با ریدایرکت پراستفاده ۳۰۱ داره. و همینطور چه تاثیری این ریدیرکت ها در سئو و افزایش رتبه وبسایت شما در گوگل دارد و چطوری میتونیم این ریدایرکت ها رو ردیابی کنیم. برای محصول ناموجود در سایت فروشگاه چه چیزی مناسب هست رو گفتیم.

با این حال شما نیاز به ابزاری دارید که کار مانیتورینگ رو براتون انجام بده و شاید سرچ کنسول یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ باشه چرا اینکه در بخش گزارش Coverage میتونید خطاهایی که مربوط به ریدایرکت هست رو پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید که شما اگر از ابزار سرچ کنسول گوگل استفاده نکنید بزرگ ترین فرصت در جهت بهبود وبسایت خودتان در نتایج گوگل را از دست می‌دهید. چرا که بسیاری از خطاها که باید عمل ریدایرکت در آن صورت بگیرد به کمک ابزار سرچ کنسول گوگل شناخته می‌شود. پس حتما آموزش های سرچ کنسول میزفا را بخوانید. (در منو وبسایت موجود است)

اگر در انتقال آدرس به کمک ریدایرکت 302 مشکلی داشتید حتما در نظرات مطرح کنید، ما در میزفا پاسخگوی شما خواهیم بود.

محمدعرفان صدری
از ۱۶-۱۷ سالگی تا الان (که ۲۶ سالمه) شغل‌های متنوعی رو تجربه کردم؛ از پخش کردن تراکت تا کار تو کارگاه ماست بندی؛ از منشی آموزشگاه زبان تا تدریس زبان انگلیسی؛ مشاوره تحصیلی و یه سری کارهای اجرایی؛ و در نهایت هم SEO و بازاریابی آنلاین. چیزی که تو همه این مشاغل توجهم رو جلب کرده، اینه که موسسات و سازمان‌های ایرانی چقدر جا برای رشد و پیشرفت حرفه‌ای دارند و چقدر از این موضوع غافلند. از طرف دیگه متوجه شدم علاقه شدید و پتانسیل عجیبی دارم برای کمک به رشد و توسعه کسب‌وکارها. و اینطوری شد که الان در حیطه SEO و بازاریابی محتوایی، پروژه انجام می‌دم، تدریس می‌کنم و مقاله می‌نویسم تا در حد خودم کمکی کرده باشم به رشد شما عزیزان.

8 نظر

8 پاسخ

  1. سلام و ارادت
    بنده یه ایت موزیک دارم ه روز پیش فیلتر شد الان من بخوام دامنه جدید بسازم و از دامنه اصلی net مخاطب رو ریدایرکت کنم به دامنه فرعی ir ولی اون بدون فیلتر باز بشه و مشکل نداشته باشن و موقت باشه باید ردایرکت 302 رو اعمال کنم ؟

    1. سلام
      برای موقت میتونید از ۳۰۲ استفاده کنید. کاربر انتقال پیدا میکنه ولی اعتبار سئو انتقال داده نمیشه.
      البته وقتی برای ای پی های ایرانی سایت غیرقابل دسترسی باشه خیلی این ۳۰۲ کمک نمیکنه چون من اصلا نمیتونم وارد سایت بشم چ برسه ۳۰۲.

  2. سلام دوست خوبم خیلی خوشحالم که سایتی دارید که واقعا تمام نیازهارو برطرف میکنه.
    من به یک مشکلی برخوردم که واقعا الان چند ماهی هست که داره آزارم میده.
    ما یک سایت تعمیرات و نصب آیفون های تصویری داریم که توی اون دو تا صفحه مهم داریم یعنی صفحه تعمیرات و صفحه نصب
    درون صفجه تعمیرات تمامی مطالب تعمیرات تمام برندها موجود هستش و به تمام موارد تعمیر لینک داده شده و درون همون مطالب تعمیر هم یک لینک با انکرتکست مناسب به همین صفحه تعمیرات داریم. یعنی اصول سئو واقعا رعایت شده.
    اما اتفاقی که افتاده این هست که گوگل زمانی که شما تعمیرات آیفون تصویری رو سرچ میکنید میاد و تعمیرات کوماکس رو که یک برند هست میاره و اون صفحه تعمیرات اصلی که تمام برندها داخلش هست رو نمیاره. یعنی اگر داخل گوگل شما تعمیر هر برندی رو بزنید درست همون برند مورد نظر مارو میاره حتی تعمیرات آیفون کوماکس رو هم سرچ کنید صفحه تعمیرات کوماکس رو میاره اما تعمیرات آیفون تصویری سرچ کنید به اشتباه تعمیرات کوماکس میاد.
    اعتبار این صفحه ما هم خیلی بالا هست به گونه ای که لینک سازی حرفه ای هم انجام دادیم. یعنی الان شش ماه هست که داریم لینک سازی خارجی و داخلی هم انجام میدیم اما گوگل این صفحه رو نمیبینه. سایت مپ و نوایندکس و تمام موارد چک شده اما درست نمیشه.
    حالا مطمعن هستم که اگر ریدایرکت کنم کوماکس رو روی صفحه تعمیرات میاد بالا اما مشکل اینجاست که از رتبه کوماکسم میترسم که از بین بره
    به نظر شما چه راهی رو باید انجام بدم و آیا تگ کنونیکال به درد من خواهد خورد.
    من کاربر یک ساله شما هستم و واقعا تا الان کمکم کردید توی تمام مشکلاتم اما ممنون میشم این مساله رو برام جدی بگیرید و کمکم کنید.
    ممنون

    1. سلام مصطفی.
      سوال شما ربطی به مقاله نداره با این حال پاسخ داده میشه.
      شما میگید ما اصول سئو رو واقعا رعایت کردیم و همه کار کردیم ولی نتیجه اون چیزی نبود که میخواستم، این دقیقا داره نشون میده که اتفاقا شما اصول رو دقیق رعایت نکردید و یا دقیق تر بگم در عمل رعایت نکردید ولی در ظاهر فکر میکنید رعایت کردید.
      هیچ کدوم از روش هایی که اشاره کردید جالب نیست مگر صفحه کوماکس رو ریدایرکت ۳۰۱ کنید به مادرش و در اون صورت ممکنه رتبه های مربوط به کوماکس از دست بدید.
      روش درست هم اینکه یک بررسی دقیق سئویی به مدت چند ماه توسط یک متخصص سئو روی سایت شما انجام بشه و بعد نتیجه و روش های حل این موضوع رو بگه. به عبارت دیگه یک شخص دیگر سایت شما رو بررسی کنه تا بتونه با نگاه متفاوتی که نسبت به شما داره مشکلات رو پیدا کنه.
      باعث افتخاره شما ما رو همکاری میکنید. امیدوارم موفق باشی.

  3. سلام ممنون بابت مطلب خوبتون
    سوال:
    اگر عمدا یک تگ (مرتبط) را در ده مطلب بکار ببریم و بعدا اون تگ رو ریدایرکت 301 کنیم به یکی از مطالبمان یا دسته هایمان (که عنوان مشابهی با تگ مذکور دارد) ؛ روی سئو تاثیر منفی دارد یا مثبت؟

    1. سلام
      اصلا چرا باید تگ درست کنی که بعدا بیای ریدایرکت کنی؟ اگر قبلا اشتباهی تگ ساخته شده که باید این کار بکنی ولی اگر ساخته نشده دلیلی نداره من بیام تگ بسازم و بعد ریدایرکت کنم.

      1. خب 3 تا تگ رو قبلا اشتباهی ایجاد کردم، و بعدا اونارو ریدایرکت 301 کردم به مطلبی که با تگ ها مرتبط بود؛ ولی مطلبم کلاااا از نتایج گوگل حذف شد(الان 6 ماه شده و بر نگشت تو نتایج هنوز)
        این در صورتیه که 2 تا از تگ ها تو گوگل رتبه داشتن.
        به نظرتون کار درست چیه با این شرایط؟
        ریدایرکت رو لغو کنم؟

        1. پس درست ریدایرکت نکردی، ریدایرکت وقتی اصولی انجام میشه مشکلی ایجاد نمیکنه مگر اشتباهی این وسط باشه.
          کار درست اینکه بدید به یک متخصص سئو انجام بده براتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=