جلسه ۸ – گزارش Removals در سرچ کنسول گوگل

معرفی ابزار Removals در سرچ کنسول برای حذف محتوا از نتایج گوگل

گزارش removals
گزارش removals

گزارش Removals در ابتدای سال ۲۰۲۰ به سرچ کنسول نسخه جدید اضافه شد، بهبود یافته ابزار Remove URLs Tool در وبمسترتولز قدیم است. در ادامه مقاله به انواع روش های حذف یک صفحه در نتایج گوگل میپردازیم، حتی امکان حذف کل سایت در جستجوها را هم داریم، بعدش به اینکه گزارش removals چیست میرسیم و همینطور چگونگی استفاده از این ابزار و نکات لازمی که باید بدونید.

حالا سوال یا مشکل کاربران چی هست؟ گاهی وقت ها وبمسترها و یا مدیران سایت‌ها قصد دارن برخی صفحات از سایتشون که قبلا در نتایج گوگل وجود داره رو به دلایلی حذف کنن، روش‌های مختلفی برای این راه وجود داره که در ادامه بهش اشاره خواهیم کرد ولی یک روش برای حل موقت این موضوع، استفاده از ابزار Removals در سرچ کنسول هست. با این حال ۴ روش دیگه هم هست که باید دید چه نوع حذفی مد نظر ما هست.

من پوریا آریافر هستم، متخصص و مشاور سئو و همینطور نویسنده این مقاله تخصصی از سایت میزفا، در ابتدا بگم اگر با دسکتاپ (لپ تاپ یا PC) دارید این صفحه رو مشاهده می‌کنید، بدونید که سمت چپ شما کلی سرفصل های سرچ کنسول وجود داره و هر جا از سرچ کنسول مشکل داشتید کافی هست روی اون سرفصل‌ها کلیک کنید. مقاله های ما توسط متخصصین نوشته شدن و مثل سایر سایت ها ترجمه و یا اینکه داده باشیم یکی برای ما بنویسه نیست. پیشنهاد میکنم در انتها این مقاله سئو رو کامل مطالعه کنید و طبیعتا زمانی که شما دارید این مقاله رو می‌خونید انتظار داریم که بدونید گوگل سرچ کنسول چیست. در ادامه همراه میزفا باشید.

روش های حذف، جلوگیری از ایندکس شدن برخی صفحات در مقابل ربات های گوگل چی هست

شما میتونید برای ایندکس نشدن صفحه ای (ایندکس نشدن یعنی یک صفحه از سایتم رو تمایل ندارم به جستجوهای گوگل در نتایج بیارن) از چند روش مختلف استفاده کنید. با این حال مسئول استفاده روش‌های زیر شما هستید و اگر حس می‌کنید تخصص این کار رو ندارید به یک متخصص سـئو بسپارید. به ۵ روش حذف یک صفحه از نتایج دقت کنید:

  • روش ۱: متاتگ نوایندکس، یکی از روش‌های بسیار عالی و خوب استفاده از متاتگ noindex در اون صفحه خاص هست، یک روش مطمئن است برای اینکه اجازه ندید یک صفحه از سایت شما در جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجو استاندارد نمایش داده بشه. ما یک مقاله بسیار جامع و عالی با کلی نظرات توسط کاربران، در میزفا داریم، پیشنهاد میکنم مقاله متاتگ noindex رو حتما مطالعه کنید و یا در مرورگر خودتون بوکمارک کنید و بعدا مطالعه کنید.
  • روش ۲: خطای 410 و خطای 404، در روش متاتگ نوایندکس ممکن هست شما قصد داشته باشید صفحه رو نگه دارید ولی اگر تمایل دارید محتوا و همینطور صفحه رو کلا حذف کنید و دیگه اون صفحه هیچ نوع ارزشی برای شما نداره، راه‌حل خطای ۴۱۰ و خطای ۴۰۴ بد نیست، البته پیشنهاد میشه از خطای ۴۱۰ برای از بین بردن همیشگی یک صفحه از نتایج استفاده کنید تا خطای ۴۰۴، به این دلیل که خطای ۴۱۰ مخصوص همین کار است و سریع‌تر صفحه شما رو از نتایج حدف میکنه. خطای ۴۱۰ به انگلیسی یعنی “Gone” یا به فارسی “رفته” ولی خطای 404 یعنی “یافت نشد” و به انگلیسی میشه “not found”.
    هر چند قبل از اینکه این موارد رو به اسم خطا نام ببریم باید بگیم ۴۱۰ یک کد است، کدی که حاوی یک خطا هست.
  • روش ۳: فایل robots.txt، من خودم به عنوان کسی که در زمینه سئو دارم به شکل تخصصی فعالیت می‌کنم کمتر سراغ این روش میرم. چون گاهی وقت‌ها در حالی که دارید درست از فایل ربات استفاده می‌کنید ولی نتیجه یک چیز دیگری میگه و دلیلش اینکه این فایل به ربات گوگل میگه از در سایت نیا تو ولی ربات از پنجره میاد داخل سایت 😉 ولی اگر تمایل دارید ما یک مقاله مفید و با کلی مثال جالب حتی برای وردپرس در میزفا نوشتیم با کلی نظر، مقاله فایل robots.txt رو خواستید بخونید.
  • روش ۴: خطای 403، گاهی وقت‌ها تو برخی سایت‌ها مخصوصا سایت‌های که اختصاصی هستند، برخی صفحاتی که نباید در نتایج بیاد رو خطای ۴۰۳ بهش میدن. این خطای این معنا رو داره که دسترسی به صفحه یا منبعی‌ که شما در تلاش برای رسیدن به آن هستید به دلایل مختلفی امکان‌پذیر نیست و حتی خودتو بکُشی هم نمیتونی، یک روش بسیار مطمئن برای اینکه کسی نتونه یک صفحه رو مشاهده کنه، ولی خب این روش خیلی برای نوایندکس کردن خشن به نظر میاد ? و بیشتر وقت‌ها برای موارد امنیتی از این روش استفاده میشه، اگر خواستید مقاله خطای ۴۰۳ ما رو بخونید، بالای ۱۰۰ نظر داره و کلی اطلاعات.
  • روش ۵: ابزار Removals سرچ کنسول، خب رسیدیم به این ژلوفن ?. تا اونجایی که من میدونم ژلوفن برای بهبود درد نیست، بلکه برای کاهش موقت درد در جاهای مختلف بدن است. حالا این ابزار removals هم همین طور هست و موقت به شما کمک میکنه تا برخی صفحات پاک کنید و گزارش removals توی سرچ کنسول هم به شما نتیجه رو میگه. درواقع روش دائمی نیست، میشه از این روش استفاده کرد تا سریع گوگل اون نتیجه ما رو حذف کنه ولی برای حذف دائمی از روش‌های بالا استفاده کرد.

گزارش Removals دقیقا چیست

قسمت removals در سرچ کنسول
قسمت removals در سرچ کنسول

به کمک این ابزار شما می‌توانید به مدت ۶ ماه ادرس یکی از صفحات سایت خود را پاک کنید، درواقع مالک سایت و یا کسی که به سرچ کنسول وبسایت شما دسترس کامل دارد می‌تواند یک صفحه یا بخشی از سایت و یا کل سایت را به صورت موقت از نتایج جستجوی گوگل حذف کند.

پس اگر مالک سایت هستید ولی یک شخص دیگری به شما دسترسی سرچ کنسول را داده باشد و این دسترسی محدود باشد، نمی‌توانید درخواست حذف صفحه ای از سایت خود را به گوگل بدهید. یا باید به کسی که دسترسی کامل دارد بگویید دسترسی شما را بیشتر کند و یا اینکه به کمک مقاله آموزش ثبت سایت در گوگل دسترسی خودتان را ارتقا دهید.

عدم دسترسی برای ارسال درخواست حذف یک صفحه
عدم دسترسی برای ارسال درخواست حذف یک صفحه

نحوه حذف موقت آدرس سایت در Removals

  1. ابتدا به ادرس زیر برید.
    https://search.google.com/search-console/removals
  2. توجه داشته باشید که بر روی سایت خود (یا همان پراپرتی خود Property) رفته باشید.
  3. سپس گزارش Removals را انتخاب کنید و از فعال بودن تب Temporary removals اطمینان حاصل نمایید.
  4. سپس روی گزینه New Request کلیک نمایید.
  5. وقتی روی دکمه قرمز رنگ New Request کلیک می‌کنید دو گزینه پیش روی شما است. گزینه اول اینه:
    -> Temporarily remove URL  – حذف موقت آدرس سایت:
    این گزینه چی کار می‌کند؟
    آدرس سایت درخواستی شما ۶ ماه از نتایج پاک می‌شود، اون صفحه بعد از ۶ ماه میتونه دوباره در نتایج گوگل ظاهر بشه. قبل از برگشت این صفحه به نتایج باید تصمیم بگیرید که باز قصد دارید ۶ ماه دیگر پاک کنید و یا نه؟ اگر دائمی قصد پاک کردن دارید پس به روش‌های بالا که اشاره کردم رجوع کنید.
    وقتی شما از این گزینه اول استفاده می‌کنید انگار از گزینه دوم هم استفاده کردید. گزینه دوم فقط کش و عنوان، توضیحات سایت (به صورت کلی اسنیپت می‌گوید) پاک می‌کند. درباره گزینه دوم جلوتر صحبت میکنم.

    مراحل حذف یک آدرس از نتایج گوگل به کمک سرچ کنسول
    مراحل حذف یک آدرس از نتایج گوگل به کمک سرچ کنسول

    فرض کنید من قصد داشته باشم آدرس زیر را پاک کنم:
    https://mizfa.com/blog/performance-report-search-console-googleیک گزینه Remove this URL only داریم که اگر آدرس بالا رو بدم دقیقا محتواهای ادرس بالا رو پاک میکنه.یک گزینه Remove all URLs with this prefix داریم که اگر من ادرس مثلا blog/ بدم تمام مقالات و ادرس هایی که داخل URL از عبارت blog استفاده کردم رو پاک میکنه. توی سایت من این نقش مرگ سئو رو داره، پس مراقب باشید که چطوری دارید از این ابزار استفاده می‌کنید.

    بخش Temporarily remove URL
    بخش Temporarily remove URL

    یک سری موارد پیشرفته و ادونس هم وجود داره که خارج از بحث این مقاله هست و سعی میکنیم اون موارد رو در دوره آموزش Google Search Console به صورت فیلم آموزش بدیم. گزینه اول گفتیم. گزینه دوم چی هست؟ اینه:
    -> Clear cached URL – پاک کردن کش آدرس سایت:

    کجا از این استفاده میشه؟

    نمایش کش و اسنیپت در نتایج گوگل
    نمایش کش و اسنیپت در نتایج گوگل

    به عکس بالا دقت کنید، ممکنه دوره بالا که مثلا ۱۵ ساعت درباره سرچ کنسول هست، بعد از آپدیت بشه ۱۶ ساعت و یا توضیحات اون رو من عوض کنم، یا بخوام اون کشی که گوگل داره رو بگم آپدیت کنه، در این صورت این گزینه دومی میتونه انتخاب ما باشه. هر چند من به شخصه از این گزینه نه قدیم استفاده میکردم و نه الان استفاده میکنم. مگر اطلاعات حساس و یا مهمی باشه که نیاز به تغییر سریع در نتایج باشه.
    البته اسنیپت موارد جالب بیشتری داره و اگر دوست داشتید حتما مقاله اسنیپت ما رو بخونید.

  6. بعد از درج آدرس و انتخاب گزینه های مد نظر، روی Next کلیک میکنیم و سپس از ما تاییدیه میگیره و دوباره باید روی گزینه Submit request کلیک کنیم. و البته گوگل دوباره میگه که ۶ ماه محتوا حذف میشه و البته میتونید هر زمان خواستید این پروسه رو کنسل کنید.

    This URL in all of its variations (www/non-www and http/https) will be blocked from Google Search for about six months. You can cancel this at any time.

    بخش Processing request در سرچ کنسول
    عمل Processing request در سرچ کنسول
  7. و در نهایت به حالت Processing request بره و باید منتظر باشیم تا گوگل این درخواست رو اوکی کنه.
    اگر با پیغام Request denied روبه‌رو شدید یعنی درخواست حذف URL شما رد شده.
    اگر با پیغام Request canceled روبه‌رو شدید طبیعتا خود شما کنسل کردید.
    اگر با پیغام Temporarily removed رو‌به‌رو شدید یعنی ۶ ماه حذف شده ولی به فکر حذف دائم باشید.
    اگر با پیغام Removal expired روبه‌رو شدید یعنی ۶ ماه تموم شده و باید کاری کنید دوباره یا دائم؟
    اگر با پیغام Cleared روبه‌رو شدید یعنی کش با موفقیت پاک شده.
  8. ممکنه این درخواست ۲۴ ساعت طول بکشه تا عملی بشه و همینطور ارسال درخواست به معنای تضمین تایید درخواست نیست و حتی ممکنه درخواست شما رد بشه.

Outdated content چیست و چطور استفاده کنیم

خب Outdated یعنی چی؟ منسوخ شده یا قدیمی. و Outdated content یعنی محتوای قدیمی. حالا هر کسی میتونه از ابزار Remove outdated content استفاده بکنه، حتی اگر صاحب سایت نباشه. کافی هست به ادرس زیر برید.

https://www.google.com/webmasters/tools/removals

چه استفاده ای از ابزار Remove outdated content میشه کرد؟

وقتی شما نتیجه ای را مشاهده می‌کنید که با داده‌های فعلی خود مطابقت ندارد، یعنی قدیمی هست، یا ممکنه اون صفحه دیگه وجود نداشته باشه. ابزار remove outdated content اینجا میتونه کمک کنه. پس برای آپدیت نتایج و بهبود snippet و cache استفاده میشه.

گزارش Outdated content در سرچ کنسول
گزارش Outdated content در سرچ کنسول

درواقع این موضوع برای سایت هایی هست که خودمان مالک اونا نیستیم و میتونیم از این ابزار استفاده کنیم. نکته بعدی رو بخونید، مهمه.

نکته: وقتی شما از بخش Temporary removals برای سایت خودتون استفاده می‌کنید انگار دارید از outdated استفاده می‌کنید، بالاخره با Temporary removals دارید نتایج گوگل رو آپدیت می‌کنید.

حالا ابزار بالا برای ارسال خواست‌ها بود، برای مشاهده درخواست های سایتتمون میتونیم به سرچ کنسول قسمت removals و قسمت outdated content بریم.

پس خلاصه کنم، این ابزار برای هر ادرسی و هر سایتی قابل استفاده است و ادرس این ابزار در بالا گذاشتم، اگر آدرس صفحه ای رو بدیم و اون صفحه وجود نداشته باشه یعنی دیگه وجود نداره، اون موقع گوگل میاد اون ادرس رو از نتایج هم حذف میکنه. ولی اگر در نتایج اون ادرس وجود داشته باشه میاد اسنیپت و کش رو پاک میکنه.

Safesearch filtering چیست و چطور استفاده کنیم

بعید هست سایت ایرانی در این زمینه داشته باشیم ولی اصولا اگر محتوای سایتی از نگاه غربی ها بزرگسال شناخته بشه (از نگاه ما ایرانی ها چنین سایت های در کل نامناسب است) میتونید وارد آدرس زیر بشید:

https://www.google.com/webmasters/tools/safesearch

گزارش Safesearch filtering در سرچ کنسول
گزارش Safesearch filtering در سرچ کنسول

و بعد ادرس اون سایت رو ارسال کنید تا گوگل بررسی کنه و ببینه آیا این مناسب بزرگسالان است یا نه. که البته توضیحات بیشتر رو خود گوگل در این لینک درج کرده.

حالا ما میتونیم در گزارش Safesearch filtering این نوع درخواست ها رو مشاهده کنیم.

جمع بندی + پیشنهاد

فراموش نکنید که این ابزار removals برای حذف موقت هست، و اگر دائم میخواستید کلی راه‌کار عالی دادیم. ابتدا قبل از اینکه دست به ابزار ببرید باید بدونید میخواید چی کار کنید و یک نگاهی هم به آینده بندازید. فقط قدم اول نگاه نکنید و کمی به جلوتر هم فکر کنید. از طرفی اگر تخصص کافی در زمینه سئو ندارید و آموزش سئو رو تازه دارید شروع میکنید دست به این ابزار نزنید و یا یک متـخصص سئو مشورت بگیرید و یا بگید اون براتون انجام بده، چون ممکنه با یک اشتباه کل سایتتون رو از نتایج گوگل حذف کنید.

پیشنهاد چی هست؟ میدونید که هر روز استفاده از گوشی داره بیشتر میشه و مردم دنیا بالای ۶۰ درصد از جستجوهاشون رو با گوشی انجام میدن، از بین سایت هایی که من خودم دارم چند تا دونه از سایت ها فقط کاربران دسکتاپشون بیشتره و اکثرا سایت با اختلاف بسیار بالا کاربران موبایل دارن، پس شما که مدیر سایت هستید باید به بهینه سازی گوشی و خطاهاش اهمیت بدید. در سرچ کنسول هم این امکان فراهم شده تا بتونید خطاها رو مشاهده کنید پس پیشنهاد میکنم حتما گزارش Mobile Usability در سرچ کنسول ما رو بخونید.

عزیزان هرگونه سؤال یا نظری درباره گزارش Removals و همینطور آموزش های مربوط به راهنمای سرچ کنسول در نسخه جدید داشتین حتماً با میزفا در میان بذارین، من پوریا آریافر و دوستان میزفا پاسخگوی شما خواهیم بود.

۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز)
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز گوگل)
پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …
پایین سرفصل های HTML هست، روی منم کلیک کنی میتونی ببینی.
به میزفا خوش آومدی. پایین سرفصل های ابزار سرچ کنسول هست
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز)
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز گوگل)

72 نظر

72 پاسخ

  1. وقت بخیر.
    من به دوتا آدرس سایتمو تو گوگل وب مستر تولز معرفی کردم که شبیه به هم بودن ولی یکش اشتباه بود.
    بعد رفتم تو قسمت (کش URL) که اون آدرس سایت اشتباه رو پاک کنم, اونم زد کلا سایتمو از گوگل حذف کرد. حالا چه خاکی تو سرم بریزم؟
    گزینه کنسل هم نداره فقط نوشته Removal expired

    1. سلام
      از اول هم کارت اشتباه بوده و ادرس رو نباید اینطوری حذف کرد.
      یک سه نقطه داره وقتی روش بزنی میتونی درخواست رو کنسل کنی. سه نقطه رو پیدا کن و انجام بده.

  2. سلام ممنون از زمانی که برای نوشتن این متن روون و کاربردی گذاشتید

  3. سلام و عرض ادب.بنده بعد از ثبت سایتم در گوگل سرچ کنسول و گذشت چهار روز تصمیم گرفتم لوگو سایت و از قسمت هویت سایت تغییر بدم.الان بعد مدت ده روز مطالبم توی نتایج گوگل داره نشون داده میشه ولی با همون لوگوی قدیمی کنار اسم سایت ،داخل سرچ کنسول هم اسم دامنه با لوگوی قدیمی نشون داده میشه و عوض نشده،ایا راهی برای تغییر این مسئله هست؟سپاس بیمران

    1. سلام امیر
      لازم نیست کاری بکنی طول میکشه تا تغییرات در نتایج اعمال بشه، مخصوصا اینکه تازه تاسیس هست.

  4. سلام و وقت بخیر.
    من وقتی سایتم رو در گوگل سرچ می کنم وقتی نتایج سرچش میاد زیرش یکسری لینک مرتبط میاره که مال خود سایته مثل تماس با ما و درباره ما و ….
    بین این لینک ها یک لینک نامربوطی هست با اسم برگه ۲ که هیچ جای سایتم این برگه رو ندارم که بخوام حذفش کنم که توش سرچ گوگل نیاد.
    با همین removals میتونم این لینکو حذف کنم؟ یا اصلا میشه کاری کرد که کلا هیچ لینکی نشون نده؟ فقط متا تگ و متا دیسکریپشن نمایش داده بشه؟
    * در ضمن وقتی وارد این لینک نامربوط برگه ۲ میشم صفحه اصلی سایتم رو میاره ولی انتهای url اضافه شده /page/2/

    1. سلام
      وارد همین صفحه page/2 بشید از بالای وردپرس گزینه ویرایش بزنید و بعد کنونیکال کنید به صفحه اصلی.
      بعد از مدتی میره.

  5. سلام روز بخیر
    چند صفحه از سایت من عنوان هاشون در نتایج گوگل بروز نمیشه
    عنوان و h1 رو تغییر دادم و گوگل بعدش ایندکس کرده حتی درخواست ایندکس هم دادم ولی تغییر نمیکنن
    برای حل این مشکل کش ریموال رو پاک کنم درسته ؟

    1. سلام وقت بخیر
      من باشم این کار نمیکنم و منتظر میشم تا گوگل تغییرات اعمال کنه.
      لینک سازی داخلی و خارجی و سرعت سایت اثر داره در تغییرات سریع در نتایج گوگل

      1. ممنونم
        چطور میتونم متوجه بشم که کدوم عاملی که گفتین باعث شده؟

        1. خب باید مهارت در سئو کسب کنید، یعنی دنبال آموزش بیشتر باشید تا بتونید این مورد رو تشخیص بدید و یا از ابزارهای تحلیل سئو استفاده کنید که میان لینک های داخلی و …. بررسی میکنن مثل https://mizfa.tools

  6. با سلام
    دو سوال داشتم خدمتتون
    1. حدود دو ماه قالب به صورت آزمایشی بر روی دامنه نصب بود و بعد پوشه public-html را حذف کردم ضمن آن که تیک نمایش به موتورهای جستجو را نزده و برگه های از پیش طراحی شده قالب را حذف نکرده بودم، در حال حاضر بعد از گذشت چهار ماه با وجود آن که سایت را در سرچ کنسول ثبت نکرده ام دامنه در نتایج گوگل نشان داده می شود و خطای 404 می دهد (پیوست 5). سوال اولم این هست که از کدام روشی برای حذف سایت از نتایج گوگل استفاده کنم که دامنه مانند روز اول شود حدودا چه مدت زمان خواهد برد؟
    2. در حال حاضر قالب بر روی ساب دامین نصب هست و نام دامنه را در سرچ کنسول وارد کرده اما مراحل بعدی را انجام نداده ام، در واقع نام ساب دامین به عنوان property اضافه شده اما تایید نشده است در خصوص مورد دوم از چه روشی برای حذف نتایج از گوگل باید استفاده کنم؟ البته برای ساب دامین به تازگی تیک نمایش به موتورهای جستجو را فعال کرده ام.
    با تشکر

    1. سلام
      تو مورد یک متاسفانه هر کاری کردید و گفتید اشتباه بوده. با این حال بهتره سایت با محتوای درست بیاد بالا تا کم کم جایگزین محتوا قبلی ها در نتایج بشه، مخصوصا وقتی سایت تازه تاسیس هست این موارد به شدت طول میکشه.
      مورد دو هم متاسفانه اشتباه کار کردی و اصلا نباید در سرچ کنسول ثبت میکردی. با این حال وقتی noindex هست بهتره در همین حالت باشه و اگر وردپرس هست افزونه wp maintenance mode حتما نصب کن و بعد فعالش کن و noindex داخل این افزونه انتخاب کن.

  7. سلام. من سایتم هک و ویروسی شده بود و حدودا 1000 تا ادرس فیک به سایت مپم اضافه شد و گوگل همه رو ایندکس کرده میخوام همه این ادرس ها رو حذف کنم؟ باید تو removal سرچ کنسول این کارو کنم یا با سئو یواست همه رو تغییر مسیر 301 بدم یا حذف دائمی 410؟ کدوم راه حل درسته؟

    1. سلام
      من باشم ۴۱۰ میکنم.
      البته اگر سئو سایتم داغون شده باشه حتی به فکر زدن سایت جدید یعنی دامنه جدید هم میتونم بیوفتم.

  8. سلام
    تو مقاله نوشتید برای آموزش حذف دائم برید از روش های بالا استفاده کنید! میشه بگید این بالا دقیقا یعنی کجا؟ من هرچقدر مقاله رو خوندم چیزی پیدا نکردم!
    اون گزینه ای هم که بطور موقت هست متاسفانه شیش ماه نیست، دقیقا کجا نوشته 6ماه؟!!! در خوده گوگل وبسمتر نوشته؟
    سایت ما چندوقت پیش هک شد و کلی url های چینی و ژاپنی در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شد
    مشکل رو حل کردیم و فایل های آلوده رو حذف کردیم و الان ما موندیم و کلی url های عجیب و غریب چینی و ژاپنی در گوگل!
    حالا بنده میخوام این url هارو بطور دائم حذف کنم
    از ابزار ریموال استفاده کردم اما متاسفانه 6 ماهه نبود و ظرف مدت حدود 5 روز تمامی لینکهای حذف شده مجدد برگشتن به گوگل!
    اول که پیوندها رو حذف کردم Temporarily removed بود اما چند روز بعد تبدیل به Removal expired شدن و تمامشون مجدد ایندکس شدن!

    1. سلام وقت بخیر
      تو روش ۵ نوشتم روش های بالا دائم هست یعنی چی پس؟ یعنی روش ۱ یا ۲ یا مثلا ۴
      ۶ ماه رو توی مستندهاش نوشته می‌تونید برید پیدا کنید و مطالعه کنید.
      بله اگر پاک هم کنی باز ممکنه برگرده و اینم اتفاقا تو مستندهای خودش (گوگل) نوشته و مربوط به لینک هایی هست که شما از سایر سایت ها دارید و دوباره ربات دیده.

  9. سلام سال نوتون مبارک 🙂
    تعداد زیادی کلیدواژه‌ی نامناسب و نامرتبط داخل قسمت query سرچ کنسول برای سایت ما شناسایی شده. من میتونم این کلیدواژه‌ها رو حذف کنم؟

    1. سلام سارا
      همچنین
      چرا باید حذف کنی؟ تاثیری توی کار تو ندارن. هر چند نمیتونی هم حذف کنی. مگر خروجی اکسل بگیری و اگر لازم داشتی جذف کنی.

  10. سلام وقت بخیر
    من یک سایتی دارم که موقع طراحی، برگه هایی مانند پرداخت، سبد خرید و … . را ساختم. حالا بنا به دلایلی مدتی نیاز به این برگه ها ندارم و پاکشون کردم. مشکل اینجاس که توی سرچ کنسول خطا دارم. شما چه پیشنهادی برای برگه هایی که ساخته میشن و بعد از مدتی پاک بودن نیاز هست دوباره ساخته بشه دارید؟ لازمه این رو بگم که چند ماه بعد مجددا باید این برگه ها رو بسازم.

    1. سلام سعید.
      مهم نیست این موضوع و بذار همینطوری ۴۰۴ باشن. صفحاتی که ارزش سئویی نداره مثل پرداخت و سبد خرید ما چنین سیاستی رو روش اعمال میکنیم.
      ولی اگر صفحه مهم باشه و در گوگل رتبه داشته باشه ولی بهش نیاز نداشته باشیم قطعا ریدایرکت ۳۰۱ میکنیم. لینک مقاله ریدایرکت ۳۰۱ رو هم داخل مقاله بالا گذاشتیم.
      موفق باشی.

  11. با سلام سپاس از شما جناب پوریا آریافر
    بنده از اول تاسیس سایتم تقریبا 80 تا اینا برچسب بیخود و بدرد نخور ایجاد کرده ام که حتی بروز هم نمیشن و رتبه هم ندارن تو گوگل
    الان میخوام به تدریج هفته ای 10 تا پاک کنم و به کل میخوام دیگه تو ایندکس و کش گوگل نباشه
    اول برچسب رو پاک کنم و از کدوم بخش Removals اقدام کنم ممنونم راهنمایی کنید

    1. سلام هادی.
      اول ریدایرکت بکن به صفحه مرنبط و بعد پاک کن و نیاز به removals نداری.

  12. سلام و سپاس بیکران بخاطر اییییین همه اطلاعات دست اول
    حدود دو ماه پیش یه فروشگاه اینترنتی با قالب فلت سام راه اندازی کردم. پادکست سئو شما رو گوش دادم و سعی کردم طبق اون سئو سایت رو انجام بدم. ولی هر کاری میکنم وقتی آدرس سایت رو سرچ میکنم(divarkala.com( اسم سایت با توضحاتی به زبان ژاپنی توی صفحه سرچ گوگل نمایش میده. با توجه به اینکه عنوان سایت، توضیحات متا، نامک و عنوان سئو رو تنظیم کردم اما بازم مشکل حل نشد. ممنون میشم راهنمایی کنید چطوری این مشکل رو حل کنم.

    1. سلام مسعود.
      اصولا وقتی سایت اینطوری میشه میگیم سایت هک شده یا هک سئویی هست. وقتی این رخ میده که شما اسکریپتت نال شده و ویروسی باشه و از جای معتبر قالب یا افزونه رو تهیه نکردی و یا هاستت مشکل داره. پیشنهاد میشه با یک متخصص امنیت در تماس باش.

  13. سلام
    من در Google Search Console هم در بخش warning و هم Crawl anomaly یک مشکل دارم و آن این است که می خواهد https://ftp.MYSITEXXX را ایندکس کند. در صورتیکه نمی خواهم به زیردامنه ftp این کار انجام شود. لطفا راهنمایی بفرمایید

  14. سلام ممنون از سایت خوبتون. من یه سوال داشتم که توی ضمیمه دیدگاه فرستادم ممنون میشم پاسخ بدید.
    ——————-
    سلام .وقت بخیر .من قرار بود یه پروژه رو به شکل آزمایشی جهت آزمون استخدام برای یه شرکت انجام بدم .(پروژه به این صورت بود که بایستی یه سایت رو با قالب آماده طراحی کنی و بعدش سئو کردن همون صفحه و درج صفحه در سرچ کنسول و ایندکس و ایجاد sitemap و همچنین درج صفحه در google analytics ،ایجاد کمپین و تنظیمات آگهی در گوگل ادوردز بود .) و من در ابتدا یه سایت روی ساب دامین سایت خودم بالا آوردم و بعد اونو با یه ایمیل آزمایشی توی آنالیتکس ثبت کردم . حالا سوالم اینه من میتونم ادامه پروژه رو یعنی درج صفحه در سرچ کنسول و ایندکس و ایجاد sitemap و ایجاد کمپین و تنظیمات آگهی در گوگل ادوردز رو انجام بدم و بعد این سایت آزمایشی رو از گوگل حذف و ساب دامین رو هم حذف کنم.ممنون میشم راهنمایی کنید.
    اینکارم یه دلیل دیگه هم داره و اونم اینه که میخوام کار کردن با ابزارهای فوق رو یاد بگیرم.

    1. سلام سیمه.
      ساب دامنه که نباید ایندکس بشه و دامنه اصلی باید ایندکس بشه.
      ساب دامنه نیازی به ثبت در سرچ کنسول نداشته ولی اگر ثبت کردی و سایت کلا از تگ نواندیکس استفاده کردی پس مهم نیست. برای دامنه اصلی باید یک پراپرتی دیگه در سرچ کنسول اضافه کنی و انتقال داده ها معنایی در سرچ کنسول نداره.
      انالیتیکس هم که کلا مستقل هست و باید یکی دیگه بسازی و ربطی به ساب دامنه نداره، سایت مپ هم همینطور.
      مهم ترین کاری که باید میکردی نوایندکس کردن ساب دامنه بوده.
      بعد انتقال هم باید از حالت نوایندکس دربیاری.
      موفق باشی.

      1. سلام آقای آریافر عزیز ممنونم از پاسخگوییتون.من هنوز ساب دامین رو توی سرچ کنسول ثبت یا ایندکس نکردم.فقط تو آنالیتیکس اینکارو انجام دادم.و خدمتتون عرض کردم که قصدم از اینکار انجام پروژه تستی و همچنین تمرین خودم بود. ۸ ماهی هست که من سایت خودم رو طراحی کردم اما هنوز به موتورهای جستجو اجازه بررسی ندادم چون کارهای مربوط به سئو رو شروع نکردم یعنی راستش خیلی در زمینه سئو تجربه ندارم و تنها کاری که برای سئو سایتم انجام دادم فعال کردن ssl هستش.الان می خواستم بدونم که اگر ساب دامین سایتم رو توی گوگل ثبت کنم آیا أین برای دامنه اصلی مشکلی ایجاد میکنه چون قصد من فقط انجام پروژه به صورت آزمایشی بود و بعدش میخوام اون ساب دامین رو پاک کنم.
        و منظورتون رو هم از انتقال داده ها متوجه نشدم.
        ببخشید سوالم طولانی شد.بازم ممنونم که وقت میزارید سپاسگزارم.

        1. خوبه که اجازه بررسی ندادی.
          تو سوال قبلی گفتی ادامه پروژه (ادامه همون انتقال میشه چون بدون انتفال ادامه نمیشه داد)، داده های یک پراپرتی رو نمیتونید به یک پراپرتی دیگه انتقال بدید. حال چون نوایندکس هست خیلی این موضوع مهم نیست.
          پایدار و سلامت باشی.

  15. سلام
    یه سایت هست که قبلا یه موضوع دیگه روش بوده و تعداد 1800 صفحه ایندکس شده . و این سایت حدود یک سال غیر فعال بوده حالا میخوایم یه موضوع جدید روش کار کنیم ولی الان که سایت بالا اومده داره داخل Coverage ارور های 404 اون صفحات قبل نشون میده کی طی چند روز شده 400 تا
    الان باید ریدارکت کرد اونارو یا 410
    و اینکه با کد و بصورت کلی چطور باید اینکارو انجام داد چون امکان تک به تک نیست؟
    با تشکر

    1. سلام
      هر چند از اول یک کارش اشتباه شروع شده ولی گزینه ۴۱۰ میتونه خوب باشه.
      پیشنهاد میکنم تکی این کار کنید ولی اگر تمایل دارید کلی این کار بکنید به یک برنامه نویس بگید.

  16. سلام
    هنوز هیچ صفحه ای ایجاد نکردم و وردپرس هم تیک مربوط به جست و جو نکردن گوگل رو زدم که بررسی نکنند موتور های جست و جو
    ولی 1000 تا لینک هست
    چطوری این مشکل رو حل کنم؟ (که مشکلی هم برای صفحات واقعی که قراره ایجاد کنم درست نشه)
    ممنون

    1. سلام محمد.
      باید از تگ noindex استفاده میکردی. حتما یک جای کار رو اشتباه انجام دادی و یا دیر انجام دادی.
      الان دیگه نیاز نیست کاری کنی و صرفا دوباره دقیق چک کن تا مطمئن بشی نوایندکس هست.
      از روش Removals سرچ کنسول هم پیشنهاد میکنم استفاده نکنی.

  17. با سلام و درود
    بنده داخل گوگل وب مستر دامنمو با https ثبت کردم ک محتوارو داخل گوگل با این دامنه میاره بالا ک مجدد من با http دامنه رو مجدد اضافه کردم میخام دامنه https کلا داخل نتایج نیاد .. یا از گوگل ومستر حذف بشه
    باید چیکار کنم؟

  18. سلام
    خسته نباشید
    به دلایلی من ابتدا یک سایت آزمایشی روی دامنه ام بالا آورده بودم و بعد از حدود 9 ماه سایت اصلی رو که در موضوع کلی مرتبط هست اما محتوا کلا متفاوتن رو همون دامنه بالا آوردم (همزمان با سایت جدید SSL هم گرفتم). طبیعتا تمام مطالب سایت قبلیم ایندکس شدن تو گوگل و هنوز نمایش داده میشه. قبلا سرچ کنسول رو فعال کرده بودم بصورت http://domain.com حالا دوباره سرچ کنسول رو روی دامنه https://domain.com فعال کردم و از داخل پنل کنسول رفتم تو بخش سایت http و درخواست remove زدم اما الان سایت جدیدم که با https هست هم کلا تو گوگل نمیاد :..((
    دامنم خیلی برام مهمه، درخواست کنسل رو زدم الان با خوندن مطلب شما اما با صحبتاتون در کامنتای قبلی استرس دادید، واقعا کاری نمیشه کرد؟ لطفا راهنماییم کنید. ممنون

    1. سلام مجید.
      واقعا هست شوخی نداریم. جسارتا شما هم کار جالبی نکردی و از اول همه کارهات کاملا اشتباه بوده (البته این حرف من برداشتی هست از حرف های شما و عمل شما رو خودم دقیق ندیدم).
      شما باید از کد ریدایرکت استفاده میکردید. طبیعتا باید دید واکنش گوگل چی هست و بعد تصمیم گرفت. اگر دامنه خیلی مهم بود باید از یک متخصص کمک میگرفتید وگرنه باید آثار خودسئویی (مثل خوددرمانی) رو تجربه کنی.
      سایت ازمایشی باید کلا نوایندکس باشه و نباید در سرچ کنسول ثبت بشه و همینطور پیشنهاد میشه در یک دامنه غیر دامنه اصلی این کار صورت بگیره.
      بعد طراحی که تموم شد انتقال داده بشه به دامنه جدید و محتواهای تستی به محتواهای درست و واقعی تغییر کنه و بعد یک چک لیست سئویی روی کل سایت انجام بشه و بعد از حالت نوایندکس خارج بشه و در نهایت به سرچ کنسول معرفی بشه.
      شما هم حالا تست کنید ببینید محتواهای جدید میذارید (محتوای باکیفیت) آیا گوگل نمایش میده؟ اگر نمایش میده و کلا مشکلی نداری با همین فرمون جلو برو و خداروشکر که چیزی نشده. اگر مشکل داری که باید بررسی بشه و کار راحتی نیست و بدون بررسی دقیق نمیشه این خرابکاری ها رو درست کرد.
      اگر خدایی نکرده مشکل داشتی یک متخصص سئو پیدا کن، بهش دسترسی بده و ازش کمک بگیر.
      موفق باشی.

  19. سلام مهندس
    من به اشتباه در قسمت Removals لینک اصلی سایت رو حذف کردم..
    و Temporarily removed شده
    چطوری لینک حذف شده رو برگردونم؟؟
    در ضمن سایتم ایندکس شده ولی توی جستجوی گوگل نیست ممکنه دلیلش همین باشه؟

    1. سلام علیرضا.
      بله دلیلش همینه.
      ۶ ماه لینک تو نتایج نخواهد بود

      1. روی کنسل کلیک میکنم پیام میده: Oops! Something went wrong. Please wait a bit and try again
        یعنی هیچ راه حلی نداره برگرده به حالت قبلی؟؟

        1. میتونی request indesixing بکنی. هر چند اینم به تازگی غیرفعال شده و باید منتظر باشی تا دوباره فعال بشه.
          راه حل دیگه به ذهنم نمیرسه چون تا حالا من برای هیچ سایتی تحت هیچ شرایطی چنین کار خطرناکی نمیکنم. تو مقاله هم نوشتم.
          با این حال بدون بررسی دقیق از نزدیک نمیشه نظر درست داد، پیشنهاد میشه به یک متخصص سئو بدید تا با داشتن دسترسی ها بتونه نظر قطعی خودش رو بگه.

          1. مهندس از وقت ارزشمند و سرعت پاسخگویی شما بسیار سپاسگذارم.
            این آخرین سوال:)
            بنظرتون remove property کنم از دوباره property ایجاد کنم چی؟

          2. نه هیچ تاثیری نداره.
            سوال داشتی حتما بپرس.

  20. با درود و عرض ادب. پیرو دستور جنابعالی با شادی فراوان سوالم رو میپرسم 😀 من سایتمون رو بعد از 3 سال متاسفانه و خیلی دیر به https تغییر دادم که خیلی خوب بود و توی سئو تاثیر خوبی داشت. ولی هنوز توی قسمت coverage داره به http سایت گیر میده. میخوام از این ابزار ریمووال واسه حذف نسخه http استفاده کنم. سایت همونه، لینکا همونن چون سایت خبریه فقط https شدن، و اینکه ورژن جدید https به کنسول گوگل وصل شده و اینکه به نظرتون http رو با ریمووال حذف بکنم یا نه بزارم به مرور زمان خودش جدید رو ایندکس کنه. آخه داره خطای دوتایی بودن مطالب رو میگیره. میگه یه http داری و یه https توی سایتت که من مطالب http رو ترجیح میدم نمایش بدم ولی کاربرت https رو میبینه. ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام امیر.
      خوشحالم خوشحال هستی.
      نه این کار یعنی خودکشی و کشتن سایت. نکن پس.
      اگر سایتت رو تازه https کردی طبیعتا باید ریدایرکت ۳۰۱ هم بکنی. و بعد در سرچ کنسول سایت رو اد کنی و در اخر منتظر باشی تا امارها بیاد و در نتایج این کارت ثبت بشه و این خودش زمان بر هست.
      در نسخه https بعدا ببین چه خطاهایی نمایش بده و حل کن

      1. ممنون. تنها کاری که کردم به صورت کش پاک کردم تا کراول بعدی دوباره ببینه سایت رو. یه دو ماهی صبر میکنم چون آمار http داره میاد پایین و از اونور آمار https داره میره بالا. مرسی از پاسخگویی سریع.

  21. سلام
    خسته نباشید
    من دامین سایتم از .com به .ir منتقل کردم میخوساتم اون .com از سرچ کنسول حذف کنم و به کلی بزارمش کنار میخواستم بدونم باید از این روشی که در این مقاله گفتید باید استفاده کنم یا خیر ؟
    یک سوالی که دارم یک شایعه ای هست بین وبمسترا و بقولی بین علما اختلاف هست که میگن دامین .com برای گوگل از اهمیت بیشتری برخوردار هست و به سایت هایی که دامین .com دارن بیشتر توجه میکنه میخواستم بدونم این حرف حقیقت داره یا خیر؟
    ممنون و متشکر

    1. سلام علیرضا
      ۱ – شما فقط باید ریدایرکت ۳۰۱ کنید و اصلا نیاز به پاک کردن ندارید. نحوه انتقال صحیح یاد بگیرید چون داخل سرچ کنسول بخش تنظیمات جایی هست که میشه به گوگل فهموند انتقال سایت ها رو.
      ۲ – نظری که دارم میدم فقط از جنبه سئو هست و از جنبه سئو هیچ فرقی بین پسوندها نیست. مثلا com یا org یا net هیچ برتری نسبت به هم ندارن و صرفا نظری که سایرین میدن صرفا تفکرات خودشون هست. ولی نکته مهم اینکه به خاطر تحریم ها بسیاری از ابزارهای سئو مثل الکسا و یا ابزارهای تبلیغاتی مثل ادز با دامنه ir مشکل دارن و برای همین پیشنهاد نمیشه از ir استفاده کنید و پسوندهای غیر ir بهتر هست.

  22. حالا اگر ما اومدیمو صفحه ای رو حذف کردیم :اگر با پیغام Removal expired روبه‌رو شدید یعنی ۶ ماه تموم شده و باید کاری کنید دوباره یا دائم؟
    این گزینه اومد و خواستیم URL رو برگردونیم چیکار باید بکنیم ؟

    1. سلام حسام
      دائم نداریم.
      البته من امید زیادی به برگردونن اون صفحه ندارم ولی طبیعتا دیگه نباید اون صفحه رو remove کرد.
      من باشم یک صفحه دیگه میزنم و روی اون کار میکنم.

  23. سلام پوریا جان
    آیا سایتی که در گوگل پنالتی شده باشه رو اگر ریدایرکت 301 کنیم به یک دامنه ی جدید ، اون پنالتی و جریمه به دامنه ی جدید هم منتقل میشه یا نه
    ممنون

    1. سلام علی.
      طبیعتا اثر روی دامنه جدید هم خواهد گذاشت.

  24. سلام خسته نباشید
    من تصادفی چند برگه جدید در وردپرس ایجاد کردم و یادم رفت پاکشون کنم و قبل از پاک کردن در سرچ کنسول درخواست بررسی sitemap دادم و بعد از اون یادم افتاد و اون ها رو پاک کردم الان اون صفحه ها توی گوگل ایندکس شدن ولی وقتی باز می شن خطای 404 می ده
    و بدبختانه یکی از اون ها اسمش ثبت نام بود و الان جای صفحه ی اصلی ثبت نام منو گرفته بنظرتون باید چه کار کنم
    در ضمن من هم به وردپرس هم سرچ کنسول و هم سی پنل دسترسی کامل دارم و برنامه نویسی هم بلدم اگه برای حل این مشکل باید با این ها کار کنم

  25. سلام خسته نباشید بابت پست خوبی که تهیه کردین سپاسگزارم
    سوالم اینه: برای سایت وردپرسی که زیر پست هاش بیش از 500 تا برچسب داره و میخواد اون تگ ها از نتایج گوگل حذف بشه، آیا بهتره کل سایت رو از طریق ابزار سرچ کنسول از نتایج گوگل حذف کرد و در طول 6 ماه اون تگ هارو پاک کرد و وقتی 6 ماه تموم شد باز سایت در نتایج دیده بشه؟
    یا راهکار چیه؟
    چون احساس میکنم سایت با خطر جدی روبه رو هستش از لحاظ سئو

  26. سلام.
    برای من قبلا مطالب با پیشوند songs قرار میدادم و بنا به دلایلی تصمیم گرفتم لینک ها رو کلا جدید کنم و دیگه از این پیشوند استفاده نکنم و فقط بصورت نام مطلب لینک بشه.
    بعد از حدود 5 ماه میبینم هنوز توی نتایج گوگل لینک های با پیشوند song هست در صورتیکه کلا من سایت رو از ابتدا بدون پسوند song برای مطالب بالا اوردم.
    تعجب میکنم بعد از 5 ماه چرا هنوز از ایندکس خارج نشدن.
    من از روش prefix استفاده کنم برای حذف لینکهای قبل مشکل حل میشه و بعد از 6 ماه دوباره لینک ها فعال نمیشه؟

    1. سلام پیام.
      شما میگید قبلا از songs استفاده کردم ولی بعدش گفتید از ابتدا بدون songs مطالب بالا اوردم. این حرف تناقض داره.
      با این حال طبق حرفتون نشون میده که شما از songs استفاده کردید و بعد تغییرش دادید، اگر لینک های داخلی اصولی باشه و همینطور بک لینک قوی داشته باشید سریع تر حل میشه.
      از طرفی وقتی ریدایرکت ۳۰۱ شده باشه چرا نگران ایندکس های قدیمی هستیم؟ ریدایرکت بالاخره میشه.

  27. با سلام خدمت استاد گرامی یک سوال دارم

    بنده یک سایتی دارم که کلا محتوا و تمامی مطالب اون سایت میخواد عوض بشه یعنی همه چی از نتایج میخوایم پاک بشه یه سایت تازه بزنیم روی اون دامنه .

    در گوگل کلی سرچ کردم و چندین مقاله خوندم برای اینکار باید از گزینه Temporarily remove URL و انتخاب گزینه remove all url و بعد آدرس دامنه domain.com رو بزنم بعد از گذشت یه زمانی تمامی آدرس ها که حذف شد و سایت جدید رو راه اندازی کردم درخواست خودم رو توی سرچ کنسول کنسل کنم تا مجدد سایت جدید توسط ربات های گوگل ایندکس بشه

    آیا این کار درست هست ؟

    ایا نیاز هست بعد از این کار تمامی صفحه هاتم رو که دارم پاک میکنم توسط افزونه yoast ریدایرکت 410 هم بدم که بعد از ایندکس شدن سایت جدید به مشکلی بر نخورم ؟ یا وقتی از این گزینه در سرچ کنسول استفاده می کنیم دیگه نیاز نیست ریدایرکت 410 هم بدیم ؟!

    لطفاً منو راهنمایی کنید بهترین کار برای حذف دائمی اطلاعات یک domain و طراحی سایت مجدد با اطلاعات و صفحه های کاملا متفاوت چیه ؟

    1. سلام میلاد عزیز.
      من که چنین چیزی رو اصلا پیشنهاد نمیکنم و دامنه جدید میزنم به جای این کار. مخصوصا اگر موضوعات فرق دارن.

  28. با سلام خسته نباشید مهندس جان یک سوال داشتم بنده من سایتمو 1/2ماه پیش سایتم ایندکس شد در گوگل و نمیخواستم این بشه چون یه قالب خرید فالوور خریده بودم که صفحات ایندکس شده متعلق به فروشنده بود از قالبکده خریده بودم بعد این صفحات رو حذف کردم از سرچ کنسو درخواست کردم تعدادی صفحات رو حذف کنه اگه ببینید فقط site://www.sample.com فقط صفحه اصلی سایتمو نگهداشتم بمونه من چندتا صفحه ساختم با المنتور و طراحی کردم میخواستم این صفحاتو گزارش کنم ایندکس کنه مثلا این صفحات عبارت است از ارتباط با ما-راهنمایی سفارش-خرید فالوور ارزان-خید فالوور ایرانی-و…میخواستم ببینم چطور میتوان گزارش کرد درضمن بنده سایتمو هم بدون www وهم با www فک کنم تنظیم کردم چون در صفحه سرچ کنسول اونطوری نشون میده میخوام فقط با www باشه چون رباط ها قاطی میکنن و یه موردم در رابطه با robot.txt داشتم که با افزونه ساختم دستورهارو اشتباهی زده بودم برای سئو سایتم مناسب نبود ک اون افزونه رو پاک کردم ولی اخرسایتم robot.txt رو میزنم باز اونارو میاره اگه راهنماییم کنین یه عمر دعاگوتون میشم

    1. سلام میلاد.
      درباره گزارش دادن صفحات جدید به گوگل من در مقالات قبلی سرچ کنسول گفتم. بخش Test live URL یا فچ از گوگل جدید مطالعه کن.
      درباره فایل ربات هم مقاله نوشتم. پیشنهاد میشه مقاله فایل robots رو بخون و کلی مثال داره.
      راستی سعی کن سوالاتت رو دسته بندی کنی و قاطی پاتی نپرسی چون سخته اینطوری فهمیدن.

  29. سلام من صفحاتی مثل روش ارسال کالا و تماس با پشتیانی داخل فایل robot.txt نوفالو کردم اینجا هم میحوام حذف کنم مشکلی نداره؟؟

    1. سلام. بهترین روش برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحات استفاده از متاتگ noindex هست.
      شما به کمک فایل robots.txt نمیتونید نوفالو کنید.
      پیشنهاد میشه از ابزار removals استفاده نکنید و به یک متخصص بدید بررسی کنه.
      موفق باشید.

  30. سلام
    خسته نباشید

    من یکسری دسته بندی و مطلب دارم فکر کنم نزدیک به 160 تایی باشه که میخوام به کلی از سایت حذف بشه و قصدم ندارم دیگه روی اون موضوعات کار کنم چون یجورایی میخوام سایت بکوبم از اول درست کنم با این وضعیت نظر شما چی هست و چه روشی پیشنهاد میدید ؟!

    تشکر

    1. سلام علیرضا.
      نظر من درباره صورت مسئله ای هست که تو در نظرات گفتی و ممکنه دقیق نباشه چون خودم در جریان نیستم.
      ممکنه همه رو ۴۱۰ بکنم و یا ممکنه برم سراغ یک دامنه دیگه.

  31. سلام من میخوام هر چی توی سایتم محتوا نوشتم رو از نتایج گوگل پاک کنم میخوام یه دو ماهی سایتم رو کنار بزارم و دوباره بعد از 2 ماه شروع به فعالیت کنم سوالم اینه که با کدوم گذینه کل سایت رو از نتایج گوگل پاک کنم و در ضمن این برای دامنه ضرر نداره که فعالیتم رو قطع کنم و دوباره بعد از 2 ماه شروع به فعالیت کنم؟؟؟؟

    1. سلام محمدحسین.
      از این ابزار استفاده کن چون ممکنه ۶ ماه به مشکل بخوری. بهتره از متاتگ نوایندکس استفاده کنی. اگر وردپرس هستی برو تنظیمات -> خواندن و گزینه “نمایش به موتورهای جستجو” تیکش رو بزن. کم کم حذف میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=