جلسه ۲ – آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

راهنمای جامع اضافه کردن وبسایت وردپرس به سرچ کنسول + معرفی سایت به گوگل

نصب سایت در سرچ کنسول
نصب سایت در سرچ کنسول

«اطلاعات بیشتر، به معنای قدرت بیشتر هست.»
نمی‌دونم که شما هم این جمله رو جایی شنیدید یا نه، اما هر چقدر اطلاعات شما از سایت‌تون دقیق‌تر و کامل‌تر باشه، توانایی این رو دارید که با تحلیل این اطلاعات، از نظر مارکتینگ، سئو، جذب کاربر و … پیشرفت‌های کم‌نظیری داشته باشید. تو این مقاله هم قصد داریم آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول Search Console گوگل به روش‌های مختلف رو بگیم. شما با ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول، به اطلاعات و دیتاهای خیلی ارزشمندی از سایت‌تون دسترسی پیدا می‌کنید. احتمالا الان سوال اصلی شما این باشه که چگونه سرچ کنسول را نصب کنیم؟ روش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل پیست؟ یا اصلا چگونه سایت خود را در گوگل ثبت کنیم؟
این مقاله یک راهنمای جامع برای کسانی هست که قصد دارند دامنه و وب‌سایت خودشون رو در سرچ کنسول ثبت کنند و از گزارش‌های این ابزار قدرمند استفاده کنند. نکته‌ای که باید در ابتدا در نظر بگیرید این هست که نحوه ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول پیچیده نیست و این ابزار نسخه جدید وبمستر تولز گوگل هست و شما احتیاجی به ثبت سایت در گوگل وبمستر ندارید.

اول از همه باید بگم که در مقاله آموزشی سرچ کنسول چیست درباره فواید استفاده از این ابزار محبوب توضیح دادم. براتون گفتم که چرا و چقدر بهش وابسته شدم. در این مطلب از سری آموزش سرچ کنسول می‌خوام طریقه نصب سرچ کنسول و معرفی سایت به گوگل رو با روش های مختلف بهتون بگم. یادمه اولین بار برای نصبش غولی برای خودم ساخته بودم؛ اما شما نگران نباشید! من قدم به قدم و کامل براتون نحوه ثبت و فعالسازی این ابزار رو توضیح میدم.

به هر مشکلی هم برخوردید در دیدگاه‌ها و نظرات همین مقاله برامون بنویسید. من یا تیم حرفه‌ای میزفا در اسرع وقت بهتون با کمال میل پاسخ می‌دیم.

قبل از هر چیزی باید بهتون بگم که این کار دو قسمت داره:

مرحله اول سایتتون رو به سرچ کنسول معرفی می‌کنید.

در مرحله دوم باید تأییدش کنید، یعنی گوگل می‌خواد مطمئن بشه که شما مالک یا مدیر سایت هستید تا آمار سایت رو بتونه در اختیارتون قرار بده و برای این کار کد تایید بهتون میده.

در ضمن اگر دوست دارید از زبان گوگل درباره نصب سایت در سرچ کنسول اطلاع پیدا کنید، مطالعه مقاله ثبت سایت در سرچ کنسول رو به شما پیشنهاد می‌کنیم.

وارد شدن به ابزار گوگل سرچ کنسول

اول از همه، باید به آدرس https://search.google.com/search-console/about بروید.

روی دکمه آبی رنگ Start now کلیک کنید. اگر در جیمیل لاگین باشید که صفحه سرچ کنسول میاد؛ و اگر نباشید ابتدا با جیمیل‌تون Sign in بشید. اگر هم جیمیل ندارید باید یک اکانت جیمیل بسازید. ساختار جیمیل اینطوری yourmail@gmail.com هست.

صفحه اول سرچ کنسول برای نصب سایت
صفحه اول سرچ کنسول برای نصب سایت

خب به گوگل سرچ کنسول خوش اومدید. دو روش ثبت سایت در سرچ کنسول می‌بینیم. یک روش جدید به نام Domain هست که از DNSها برای تایید مالکیت دامنه استفاده می‌کنه (جلوتر بیشتر دربارش حرف می‌زنیم و اگر الان نمی‌دونید، نگران نباشید.) و یک روش قدیمی که از یک سری کدها و فایل‌ها جهت تأیید مالک سایت استفاده می‌کنه. جلوتر بیشتر درباره تفاوت‌ها و نحوه استفاده این روش‌ها میگم.

انواع نصب property در سرچ کنسول
انواع نصب property در سرچ کنسول

یک عبارتی در گوگل سرچ کنسول وجود داره که من اوایل باهاش مشکل داشتم. اونم کلمه Property هست، به نظر شما این عبارت چه معنایی میده؟ آیا به معنی سایت هست!؟
Property در لغت به معنی مالکیت، ویژگی، استعداد و دارایی هست. اما در نصب سرچ کنسول، هر وقت این کلمه رو دیدید منظور همون سایت‌تون هست.

Property در سرچ کنسول گوگل چیست؟ | ثبت نام در گوگل سرچ کنسول

کلمه Property که اون رو “مالکیت” هم معنی می‌کنیم، در سرچ کنسول بیان می‌کنه که شما مالک سایت هستید. شما می‌تونید آمار سایت‌هایی رو ببینید که مالک اونها هستید یا مدیریت سایت‌ها به دست شماست.

برای ثبت سایت در سرچ کنسول شما هم می‌توانید همه پیشوندهای دامنه را یک جا ثبت کنید (روش جدید Domain) و یا هر قسمت را جداگانه تایید کنید (روش URL prefix). در روش جدید یعنی روش Domain که در نسخه تازه سرچ کنسول اومده، فقط کافیه که مثلا یک بار mizfa.com رو تأیید کنید و سپس بعد از اون، این دامنه با پیشوندهای مختلف مثل www.mizfa.com و یا https://mizfa.com و غیره می‌تونه در کنسول جستجوی گوگل مورد استفاده قرار بگیره. ولی در روش URL Prefix باید کد هر پیشوند رو نزد گوگل، جداگانه تایید کرد.

شاید بپرسید پیشوندهای دامنه یعنی چه؟
به هر کدام از آدرس های دامنه mizfa.com که در پایین مشاهده می‌کنید یک پیشوند (URL prefix) می‌گویند، مثلا پیشوند https و یا www و …

http://www.mizfa.com
https://www.mizfa.com
http://mizfa.com
https://mizfa.com

روش ثبت وب‌سایت در سرچ کنسول

حالا می‌خواهیم به سوال اینکه چگونه سرچ کنسول را نصب کنیم، یا در واقع چطور سایت خود را در گوگل ثبت کنیم پاسخ بدیم. با روش‌های زیر می‌تونید سایت خودتون رو ثبت کنید.

دو نحوه ثبت سایت: پیشوند­­­­­­­­های سایت (روش URL prefix) دامنه سایت (Domain)
توضیحات تأییدیه جداگانه برای هر آدرس، شامل آدرس‌هایی با پیشوند دقیق، مانند پیشوندهای www در سایت و همینطور شامل آدرس دقیق با پروتکل http و یا https همانند آن ۴ آدرسی که در بالا مثال زدیم. گرفتن یک تأییدیه که شامل همه زیردامنه ها است. همانند m.sample.com و همه پروتکل‌ها همانند http و یا https
نحوه تاییدیه:

روش‌های زیاد، مثل کد و یا فایل تأییدیه

تأیید بوسیله رکورد DNS

مثال‌ها: پراپرتی ما در اینجا هست: http://example.com/

http://example.com/dresses/1234
https://example.com/dresses/1234 ?
http://www.example.com/dresses/1234 ?

فقط آدرس اول را این پراپرتی پشتیبانی می‌کند.

در اینجا پراپرتی (Property) هست: example.com

http://example.com/dresses/1234
 
https://example.com/dresses/1234
 http://www.example.com/dresses/1234
 http://support.m.example.com/dresses/1234

همه آدرس‌های بالا را این پراپرتی پشتیبانی می‌کند.

اول روش سمت راست رو توضیح میدم، بعد به سراغ روش جدیدتر و بهتر سمت چپ میرم. ثبت سایت در سرچ کنسول از طریق دامنه از این جهت بهتر هست که نیازی نیست که سایت رو با همه پروتکلها و پسوند و پیشوندها جداگانه وارد کنیم.

قسمت اول – ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل از طریق پیشوندهای سایت : URL prefix

برای ثبت سایت‌تون در گوگل سرچ کنسول یا همون وب‌مستر تولز قدیم، سمت راست، داخل کادر، مطابق شکل زیر آدرس سایت رو وارد کنید.

اون دامنه‌ای رو وارد کنید که سایت‌تون در مرورگر، به اون شکل آدرسش رو نشون میده. مثلا اگر الان میزفا رو سرچ کنید، آدرس سایت ما دقیقا به این https://mizfa.com هست و به صورت http://mizfa.com نیست. و یا حتی به صورت http://www.mizfa.com هم نیست. بعدش دکمه continue بزنید.

روش URL prefix در سرچ کنسول
روش URL prefix در سرچ کنسول

تصویر زیر رو می‌بینید که Verify ownership نوشته شده.

آموزش نصب سایت در گوگل سرچ کنسول
آموزش نصب سایت در گوگل سرچ کنسول

در ادامه ماجرای ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول، اگر سایت شما از چند پروتکل پشتیبانی می‌کنه (مثلا http,https)، شما باید هر کدوم رو جداگانه در سرچ کنسول ثبت کنید، برای مثال با http یا با https، با www یا بدون www. شاید بپرسید چرا؟
خب کمی سخته که اینجا توضیح بدم، ولی توی یک دوره ۱۵ ساعته، به اسم بهترین دوره آموزش سرچ کنسول، که حاوی فیلم آموزشی هست، به شکل کاملی توضیح داده شده و اگر علاقه داشتید که خیلی بهتر و عالی‌تر درباره سرچ کنسول بدونید، می‌تونید از این دوره استفاده کنید.

حالا می‌رسیم به قسمت تأیید سایت‌تون (Verify ownership)‌ که شما باید یکی از روش‌ها رو انتخاب کنید و مالکیت وب‌سایت خودتون رو تایید کنید. شاید بپرسید تاییدیه چیه؟

تأییدیه گوگل سرچ کنسول چیست؟

برای ثبت سایت وردپرس یا اختصاصی در سرچ کنسول، شما باید به گوگل ثابت کنید که مالک سایتی هستید که وارد کرده‌اید. شما می‌تونید چندین سایت دیگه هم در گوگل سرچ کنسول خودتون وارد کنید؛ اما باید از گوگل تأییدیه بگیرید. به عنوان مثال اگر شما سایت ویکی‌پدیا رو وارد سرچ کنسول خودتون کنید، تأیید نمیشه. مگر اینکه مدیر سایت ویکی‌پدیا شما رو به عنوان کاربر به گوگل سرچ کنسول معرفی بکنه. پس نتیجه می‌گیریم که نمی‌توانیم به آمار سایت‌های رقبا در سرچ کنسول گوگل دست پیدا کنیم.

توجه کنید که در ادامه روش‌های ثبت مالکیت رو برای شما توضیح میدم و بدونید که نیازی نیست همه روش‌های ثبت نام سایت در سرچ کنسول رو انجام بدید. یکی از روش‌ها رو انتخاب کنید و این پروسه رو خاتمه بدید. باید بگم که پیشنهاد میزفا به شما، روش اول هست و بعدش اگر با روش اول نتونستید، روش دوم رو تست کنید.

روش اول ثبت سایت در سرچ کنسول: آپلود HTML file

این روش اول ما است و این روش ساده برای نصب سرچ کنسول می‌باشد، یعنی روش آپلود فایل HTML. روبه روی گزینه Downloads the file یک دکمه دانلود وجود دارد روی آن کلیک کنید و سپس به پنل هاستینگ سایتتون برید (حال ممکنه برای شما سی پنل و یا دایرکت ادمین باشد) و در پوشه public_html فایل رو آپلود کنید.

نصب دامنه با روش HTML file در سرچ کنسول
نصب دامنه با روش HTML file در سرچ کنسول

فقط توجه کنید حتی بعد از تأیید هم فایل رو پاک نکنید. اگر یه موقعی دیگه مالک این سایت نیستید یا مدیر این سایت نبودید، این فایل رو پاک کنید تا سایت هم از سرچ کنسول گوگل شما حذف بشه. این روش برای هر نوع سایتی مناسب است یعنی دوستانی که به دنبال معرفی سایت وردپرس به گوگل هستند و یا اگر جوملا دارید و هر چیز دیگر، این روش جواب میده و می‌تونید استفاده کنید.

بعد از اینکه فایل رو در سایتتون آپلود کردید، حالا دکمه VERIFY رو کلیک کنید. پیام سبز خوش رنگ نشون میده که سایت شما به تأیید رسیده است.

خب آیا ممکنه چالشی وجود داشته باشه؟ ممکنه خطا یا اروری ببینیم؟
بله. در واقع تو آخرین دوره آموزشی نصب سرچ کنسول میزفا که برگزار شد، بعضی از کارآموزان به خطاهایی برمی خوردند. البته نگران نباشید من براتون عنوان می‌کنم.

  1. چقدر این تأییدیه طول می‌کشه:
    گوگل به طور دوره‌ای چک می‌کنه که آیا روش تأییدیه شما مناسب و صحیح  بوده؟ مثلا با چک کردن تگ html. اگر هیچ‌کدام از تأییدیه‌ها قبول نشد، بعد از مدت زمان خاصی دسترسی‌های وب‌سایت شما به سرچ کنسول منقضی می‌شود.
  2. خطای Your verification file was not found فایل تاییدیه شما پیدا نمی شود:
    این خطا رو بچه ها میدیدند و دنیا براشون تیره و تار می شد، مشکلی نیست یه نفس عمیق بکشید و احتمالا از همون فایل HTML صفحه گوگل کنسول یا وبمستر تولز استفاده نکردید، چون بعضی سایت‌ها هم هستند که این فایل رو توی رسانه‌ها و در کنار عکس‌هاشون آپلود میکردن و در محل روت سایت که اصولا public_html گفته میشه آپلود نکرده بودن. یا اینکه بعضی‌ها نام فایل رو تغییر می‌دادند یا محتوا رو ناخواسته یا خواسته تغییراتی می‌دادند.
    دوستان این فایل رو بدون هیچگونه تغییری در سایتتون قرار بدهید. اگر کوچکترین تغییری داده بشه گوگل نمی تونه پیداش کنه.
  3. خطای Hacked verification file سایت شما هک شده:
    این مرحله نمی‌تونه انجام بشه زیرا که سایت شما هک شده است. از داخل افزونه های امنیتی سایتتون بررسی کنید.
  4. خطای Your verification file redirects to a disallowed location فایل تأییدیه ریدایرکت می‌شود:
    فایل تأییدیه سایت شما ریدایرکت شود به سایت دیگری. اگر همه ترافیک سایت شما به سایت دیگری ریدایرکت می‌شود، گوگل نمی‌تونه فایل تأییدیه رو ردیابی کند.
    اما ریدایرکت در یک سایت واحد قابل قبول است. مثلا از  http://sample.com به https://www.sample.com


خب می رسیم به روش دوم معرفی سایت در سرچ کنسول گوگل. معمولا بیشتر افراد از همون روش اول استفاده می‌کنند ولی من همه روش‌ها رو براتون توضیح میدم.

روش دوم ثبت سایت در سرچ کنسول: تگ HTML یا HTML tag           

این تگ HTML که در تصویر میبینید رو کپی میکنید و باید در قسمت head سایت قرار بدید. شاید شما ندونید head سایت کجا هست و در ادامه به کمک افزونه میگم این کار رو انجام بدید.

نصب سایت با روش HTML tag در سرچ کنسول
نصب سایت با روش HTML tag در سرچ کنسول

اگر سایت اختصاصی دارید که با زبان های مثل PHP و یا ASP نوشته شده این کد رو کپی کنید و بدید به برنامه نویس تا براتون در سایت درج کنه. و اگر سایت وردپرس هستید و از افزونه یوآست Yoast استفاده می‌کنید کارتون راحت هست. طبق عکس زیر برید به مسیری که مشخص کردیم و کد رو همون جا پیست Paste کنید، و بعد ذخیره پیش نویس کلیک کنید. راستی آموزش Yoast ما رو دنبال کنید.

ثبت وردپرس در سرچ کنسول به کمک افزونه یوآست Yoast
ثبت وردپرس در سرچ کنسول به کمک افزونه یوآست Yoast

اگر از افزونه یوآست استفاده نمی‌کنید، می‌تونید افزونه Insert Headers and Footers رو نصب و استفاده کنید. برای ثبت سایت وردپرس در سرچ کنسول، این روش‌ها می‌تونه کار شما رو به مراتب ساده‌تر بکنه.

آیا ممکنه خطاهایی در این روش نصب سرچ کنسول داشته باشیم؟ بله باز هم خطاهایی شاید پیش بیاد اما اول از همه خونسردی رو حفظ می‌کنیم و خطاها رو بررسی میکنیم.

  1. خطای Meta tag not found/in the wrong location مکان متا تگ صحیح نباشد:
    تگ باید کجا قرار بگیره ؟ همونجایی که اگر کاربر آدرس URL شما رو در مرورگر وارد میکنه اون صفحه دیده بشه و در قسمت <HEAD>
    مثل زیر:
    <HTML>
    <HEAD>
    <TITLE>Your Page Title</TITLE>
    <meta name=”google-site-verification” content=”your verification string“>
    </HEAD>
    <BODY>
  2. خطای Your meta tag is incorrect متا تگ شما صحیح نیست:
    خب اینم مشخصه احتمالاً از متا تگ سرچ کنسول استفاده نکردید یا ناخواسته موقع کپی کردن تغییری دادید. و یا ممکنه کش شده باشه و باید کش رو خالی کنید. خلاصه اگر مطمئن هستید درست وارد کردید پس کمی صبر کنید، همین.

در روش سوم نصب سایت در سرچ کنسول، استفاده از گوگل آنالیتیکس رو براتون شرح میدم. این ابزار فوق العاده هم می‌تونه برای تأییدیه سایت ما بهمون کمک کنه. شاید بگید گوگل آنالیتیکس چیست و چه کار می‌کنه؟ برای اطلاعات دقیق‌تر آموزش گوگل آنالیتیکس ما رو می‌تونید دنبال کنید و یا از دوره جامع آموزش گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

روش سوم ثبت سایت در سرچ کنسول: Google Analytics tracking

برای استفاده از این روش به دو تا پیشنیاز احتیاج داریم. یکی اینکه باید در سایتتون کد گوگل آنالیتیکس رو اضافه کرده باشید و همینطور به پنل گوگل آنالیتیکس دسترسی داشته باشید درواقع باید دسترسی “edit” بر روی پنل آنالیتیکس اون سایت داشته باشید.

نصب سایت به کمک Google Analytics در سرچ کنسول
نصب سایت به کمک Google Analytics در سرچ کنسول

مراحل تأییدیه سایت در سرچ کنسول توسط گوگل آنالیتیکس:

در صفحه تأییدیه گزینه Google Analytics را انتخاب نمایید.

  • کد ترکینگ گوگل آنالیتیکس را در قسمت <head> سایتتون قرار بدهید نه در قسمت <body> .
  • هیچ تغییری در کد ندهید.
  • اگر در گوگل آنالیتیکس مدیران سایت دیگری هم اجازه دسترسی دارند، آنها نیز به سرچ کنسول شما دسترسی خواهند داشت.

در همه این روشهای نصب سرچ کنسول احتمالاً میدونید که بعد از انجام این کارها باید به همون پنجره سرچ کنسول برگردیم و دکمه VERIFY  رو کلیک کنیم و پیام سبز خوشرنگ رو ببینیم و یک نفس راحت بکشیم.


چقدر سرچ کنسول دوستمون داشته، روش چهارم رو هم برامون قرار داده:

روش چهارم ثبت سایت در سرچ کنسول: استفاده از گوگل تگ منیجر GTM

همانطور که در تصویر میبینید یکی از روش‌های ثبت وبسایت در Search Console استفاده از گوگل تگ منیجر Google Tag Manager است. ابزار گوگل تگ منیجر برای مدیریت و ارزیابی رفتار کاربرها در سایت استفاده میشه، یک ابزار عالی برای اینکه شما متوجه بشید کاربرهای شما چه کار می‌کنند. هر چند فعلا آموزشی درباره این ابزار نداریم ولی در تدریس های خصوصی سئو به این موارد پرداخته میشه.

اضافه کردن سایت با GTM در سرچ کنسول گوگل
اضافه کردن سایت با GTM در سرچ کنسول گوگل

باید ابتدا در گوگل تگ منیجر یک اکانت فعال از اون سایت داشته باشید که بهش میگن  container snippet تا بتونید به کمک این اکانت فعال ساتتون رو در سرچ گنسول گوگل فعال سازی کنید. مثلا ما باید یک اکانت  container snippet برای میزفا داشته باشیم تا بتونیم سایت میزفا رو در سرچ کنسول فعال کنیم. این مراحل نیازه:

  • در صفحه تاییدیه یا همون Verify ownership، گزینه Google tag manager را انتخاب نمایید.
  • شما باید اجازه دسترسی view, edit و manage را در گوگل تگ منیجر داشته باشید.
  • دوستانی که تگ منیجر رو نصب کردن میدونن که تگ منیجر یک بخش داره با عنوان <noscript> که باید این حتما بعد از تگ <body> لود بشه تا بتونید باهاش سرچ کنسول تأیید کنید وگرنه این روش کار نمیکنه.
  • در کد هیچ تغییری ندهید و دقیقا از همان استفاده نمایید.

قسمت دوم – ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل با روش جدید : Domain name

روش پنجم ثبت سایت در سرچ کنسول و آخرین روش: DNS record

خب میرسیم به روشی که من از همه بیشتر می‌پسندم. اگر شما روش جدید Domain name انتخاب کنید یعنی سمت چپ عکس پایین رو، میتونید یک بار دامنه ثبت کنید و دیگه نیازی به ثبت اضافه در سرچ کنسول نباشه. به انگلیسی میگن verify domain ownership via dns record و خیلی خلاصه و مفید این روش معرفی میکنه.

انتخاب روش Domain برای ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول
انتخاب روش Domain برای ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

در روش Domain شما دامنه اصلی سایت خود را ثبت می‌کنید، و تمام زیر دامنه ها و پروتکل هایی که سایت شما از آنها پشتیبانی میکند نیز برای دامنه شما در نظر گرفته میشود، اثبات مالکیت این دامنه بر اساس تأیید با DNS record است.

چند مثال از دامنه های صحیح:

  • example.com
  • m.example.com
  • support.m.example.org
  • support.m.example.co.es

اگر توجه کرده باشید این دامنه ها دیگر نیازی نیست http و یا https را در آن‌ها درج کنیم و تمامی زیردامنه ها، پروتکلها و زیرمسیرهای مربوط به دامنه ثبت شده.

به عنوان مثال ما قصد داریم دامنه های سمت چپ را در وبمستر تولز گوگل و یا همان سرچ کنسول نسخه جدید ثبت کنیم و با ثبت آن‌ها، آدرس‌هایی که در سمت چپ باشن را گوگل می‌تواند شناسایی کند ولی اگر یادتان باشد در روش‌های ۱ تا ۴ که از نوع URL Prefix بود  باید تک تک ورژن‌های مختلف یک دامنه را تایید می‌کردیم.

به مثال‌های زیر توجه کنید و ببینید که جلوی هر دامنه پس از ثبت آن در ابزار سرچ کنسول چه آدرس هایی را پشتیبانی می‌کند:

example.com
  • http://example.com
  • https://example.com
  • http://m.example.com
  • http://a.b.c.example.com
  • https://m.example.com/any/path/here
fish.example.com
  • http://fish.example.com
  • https://fish.example.com
  • https://support.fish.example.com
  • https://support.fish.example.com/any/path/here
  • NOT example.com
example.co.cn
  • http://example.co.cn
  • https://example.co.cn
  • https://support.example.co.cn
  • https://support.example.co.cn/any/path/here

خب پس اگه قصد دارید از روش جدید Domain در سرچ کنسول استفاده کنید فقط دامنه اصلی را درج کنید، یعنی دامنه رو بدون http و بدون https و یا حتی www درج کنید. مثلا اینطوری: mizfa.com  و بعدش طبق عکس زیر براتون یک پنجره جدید باز میشه. یک کد (اصولا به این کد میگن مقدار یک رکورد) بهتون میده که اون رو کپی کنید و در مرحله‌های بعدی ازش استفاده میکنیم.

مقدار یک رکورد TXT برای درج در هاست
مقدار یک رکورد TXT برای درج در هاست

در این مرحله از کار شما باید وارد پنل هاستینگ سایتتان شده و یک رکورد متنی جدید اضافه نمایید. برای ورود به هاست خودتون میتونید از سی پنل و یا دایرکت ادمین استفاده کنید. وقتی یک رکورد متنی (TXT Record) بسازید گوگل میتواند رکورد شخصی شما که نمایانگر مالکیت دامنه شما است را شناسایی نماید. هر رکورد DNS نشان دهنده یک کاربر خاص با یک دامنه خاص است. در ادامه میگیم چطوری این کار رو بکنید.

TXT رکورد رو در پنجره VERIFY سرچ کنسول بهتون میده، همون رو کپی کنید .

من هر دو حالت دایرکت ادمین یا سی پنل رو براتون توضیح میدم.

ثبت رکورد TXT در DNS به کمک دایرکت ادمین

اگر پنل مدیریت هاست شما دایرکت ادمین هست که باید در ابتدا وارد اون بشید و سپس به دنبال کلمه DNS بگردید، اگر پنل شما فارسی باشه گزینه مدیریت DNS را انتخاب کنید.

مدیریت DNS ها در DirectAdmin
مدیریت DNS ها در DirectAdmin

سپس تصویر زیر را میبینید:

ثبت رکورد متنی یا txt در دایرکت ادمین
ثبت رکورد متنی یا txt در دایرکت ادمین

با اون کادری سروکار داریم که کنارش نوشته TXT.

اون مقدار رکورد رو یادتون هست که کپی کرده بودیم؟ دو عکس بالاتر بهش اشاره کردم، حالا اون رودر سمت راست TXT که یک باکس قرار داره کپی میکنیم و در کادر سمت چپ هم آدرس سایتمون مثلا .sample.com رو مینویسیم، دقت کنید یک نقطه بعد از آدرس هم قرار بدهید. و دکمه افزودن را کلیک نمایید. حالا به پنجره تأیید سرچ کنسول میرویم و دکمه verify رو کلیک میکنیم، احتمالاً پیام قرمز میبینیم و اثری از سبز خوش رنگ نیست.

در یکی از دوره‌های میزفا، در این مرحله که رسیدیم و پیام قرمز رو دیدیم، کارآموزان گفتند حالا چیکار کنیم؟ گفتیم بریم چایی بنوشیم. بله واقعاً باید به این مرحله که رسیدید برید برای خودتون چای بریزید نوش جان کنید و برگردید و دکمه VERIFY رو دوباره فشار بدهید. اونوقت پیام سبز عزیزمون رو میبینید. باور کنید به همین سادگی. درواقع نیاز به زمان است که رکورد شما توسط گوگل شناسایی شود.

توی حالت بالا وقتی هنوز گوگل رکورد ما رو نشناخته و ما Verify میزنیم خطای Your verification record was not found مشاهده می‌کنیم.

نکته مهم: رکورد TXT خود dns را حتی بعد از تأییدیه گوگل حذف نکنید.

ثبت رکورد TXT در DNS به کمک سی پنل

اگر هم سی پنل داشتید:

قسمت Zone Editor در سی پنل
قسمت Zone Editor در سی پنل

در قسمت Zone Editor  سپس گزینه Manage  و Add Record سپس گزینه Add TXT Record انتخاب میکنیم.

گزینه Add TXT Record در سی پنل
گزینه Add TXT Record در سی پنل

مثل همون دایرکت ادمین، رکورد رو اینجا کپی میکنیم، در قسمت Name  هم نام دامنه، دات آخرش یادتون نره سپس Add Record.

زدن دکمه Add Record در سی پنل
زدن دکمه Add Record در سی پنل

عدم تأییدیه گوگل در روش DNS

زمانی به این مشکل برمیخورید که یا بد کپی کرده باشید، و یا دارید از CDN استفاده می‌کنید ( CDN چیست ). یک دلیل دیگه هم میتونه داشته باشه و وجود یک رکورد TXT دیگه شبیه به رکورد TXT گوگل. این کار باعث میشه موقع تأییدیه گرفتن خطای های زیر بده:
یا خطای زیر:
Your verification record did not match
و یا خطای زیر:
Failure reason:
We couldn’t find your verification token in your domain’s TXT records.
We found these DNS TXT records instead:

خطای در وریفای verify کردن سرچ کنسول دلیل دیگه هم میتونه داشته باشه. ما توی یکی از دوره‌های حضوری که داشتیم این مشکل برخوردیم. وقتی بررسی کردیم دیدیم که یک رکورد TXT دیگه هم با همون نام آدرس سایت وجود داره و گوگل اون رکورد رو پیدا میکرده.

در چنین مواقعی باید اون رکورد TXT که از قبل وجود داشت رو جایی کپی کنید، موقتاً حذف کنید تا Verify بشه سایتتون در گوگل سرچ کنسول و بعد دوباره اون رکورد هم وارد کنید.

مشکلات و خطاهای رایج نصب سایت در سرچ کنسول جدید گوگل

البته ما خیلی از خطاهایی که احتمال داره رخ بده رو در بالا اشاره کردیم و در هر روش، خطای مخصوص به خودش رو ذکر کردیم.

  • Incorrect tag/snippet/file errors
    خطاهای تگ یا اسنیپت یا فایل، حتما از همان تگ یا اسنیپت یا فایلی که برای شما در شروع مراحل تأییدیه فراهم میشود، استفاده نمایید. ممکن است بد کپی شده باشد.
  • The connection to your server timed out
    زمان کانکشن سرور شما پایان رسیده است، ممکن است سرور شما پاسخ دهی کند داشته باشد یا اینکه شلوغ باشد. از سرور خود مطمئن شوید و دوباره امتحان کنید. و یا ممکن است سرور خود را تمدید نکرده باشید.
  • We encountered an error looking up your site’s domain name
    گوگل سعی داره DNS سایت ما رو ارزیابی کنه ولی میگه نمیتونه پیدا کنه. و ممکنه یکی از دلیل هاش داون شدن و یا خوابیدن هاست باشه و یا روترهای DNS مشکل خورده باشن. و یا ممکنه از CDN استفاده کنید و اومده باشید رکوردهای سی دی ان تنظیم کرده باشید ولی هاست مونده باشه و برعکس.
  • The download request was redirected too many times
    زمانی این خطا رخ میده که دامنه داده شده توی لوپ باشه و یا ریدایرکت های تودرتو داشته باشه، باید این حلقه تقریبا بینهایت بررسی و رفع کنید.
  • Your server returned an invalid response
    این مورد هم ممکن است به دلیل رمزگذاری سایت شما یا دلایل دیگری که دسترسی به سایت را امکان پذیر نمی‌سازد.
  • We were unable to connect to your server
    ممکنه مشکل از ارتباطات باشه و سایت شما داون Down نشده باشه و پیشنهاد میشه دوباره تست کنید.

یک سری نکات هم برای دامنه ها در نصب سرچ کنسول داریم که گفتنش خالی از لطف نیست:

  • اگر بعد از مدتی از نصب سرچ کنسول گوگل، هیچ داده و آماری مشاهده نکردید، احتمالا سایت شما هنوز در نتایج گوگل دیده نشده ، یا اینکه آدرس سایت را اشتباه وارد کرده‌اید یا پروتکل http  یا https  را اشتباه وارد کرده‌اید.
  • اگر سایت شما هر دو حالت با www و بدون www را ساپورت میکند، به سرچ کنسول بگویید کدام را ترجیح میدهید. با مراحل زیر:
    1 – روی سایت مورد نظرتان در سرچ کنسول کیک نمایید.
    2 – آیکن را کلیک کرده، سپس روی site setting  کلیک نمایید.
    3 – در قسمت preferred domain section گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید.
    البته این مورد در نسخه جدید سرچ کنسول نیست و در وبمستر تولز قدیم است.
  • اگر میخواهید داده های مربوط به قسمتهای مختلف سایتتان را ردیابی نمایید، باید برای هر قسمت جداگانه در سرچ کنسول ثبت نمایید. مثلا:
    اگر شما سایت مسافرتی دارید که چند زبانه هست:
    با آدرسهای زیر در سرچ کنسول ثبت سایت کنید.برای هر کدام جداگانه:

    • /https://www.sample.com
    • /https://www.sample.com/france
    • /https://www.sample.com/ireland
    • /https://www.sample.com/spain
    • /http://m.sample.com

جمع‌بندی آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

خب تا اینجا احتمالا با روش نصب سرچ کنسول وردپرس و یا سایت اختصاصی آشنا شدید و فکر می‌کنم به این سوال که چطور سایت خود را در گوگل ثبت کنیم پاسخ داده باشیم. حالا یکی از این روش‌های معرفی سایت به گوگل که براتون راحت‌تر هست رو انتخاب کنید و دست‌به‌کار بشید و از این ابزار رایگان و کار راه‌انداز گوگل استفاده کنید.
در ضمن اگر سوالات و نظراتتون رو به ما بگید، بهتر می‌تونیم به شما کمک کنیم و مقاله‌های مورد نیازتون رو در سایت انتشار بدیم، منتظر نظراتتون هستیم. موفق و سربلند باشید.

نویسنده مقاله: خانم راحیل دست پیمان / کارشناس تولید محتوا
ویرایش و سئو مقاله: پوریا آریافر / متخصص سئو

۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز)
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز گوگل)
راحیل دست پیمان
در ایدئولوژی زندگی من هیچ چیزی قدرت کلمه رو نداره، شما با کلمه چه در قالب کلام چه محتوا به هر چیزی بخواهید، میرسید. کلمه را هرگز پایانی نیست. از این رو بعد از سالها تدریس در زمینه فناوری اطلاعات و طراحی سایت و بعد از اون سئو برای سایتها، بالاخره تصمیم گرفتم به عشق و علاقه همیشگیم، کلمه بپردازم و فقط خلق محتوا کنم. / این بیت از مولوی جانان رو تقدیم شما میکنم که در همه شرایط حال منو خوب میکنه: بيرون زتو نيست آنچه در عالم هست – از خود بطلب هر آنچه خواهي كه تويي
پایین سرفصل های HTML هست، روی منم کلیک کنی میتونی ببینی.
به میزفا خوش آومدی. پایین سرفصل های ابزار سرچ کنسول هست
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز)
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز گوگل)

205 نظر

205 پاسخ

  1. سلام و وقت بخیر عرض ادب و احترام

    ببخشید سوالی داشتم محضرتون

    من سایتم رو تازه راه اندازی کردم تقریبا یک ماه

    توی سرچ کنسول دامنه مو به روش ssl دار اضافه کرده بودم سایت یه مدت ایندکس شد و مطالبش تو نتایج سرپ گوگل اومد

    الان دامنه رو به روش Domain به سرچ کنسول اضافه کردم یعنی دو تا اکانت میاره الان یکی با اس اس و یکی بدون اون

    نمی دونم از این روش شد یا نه باعث شد از نتایج سرپ گوگل سایتم بره و اینکه هر کاری کردم که دامنه سایت رو به سرچ کنسول معرفی کنم فکر کنم خطای ۴۰۴ آورد

    و تو سرچ کنسول اضافه نشد البته دو روزه که این روش بدون اس س اس ال رو انجام دادم

    به نظر شما من صبر کنم سایت دوباره خودش ایندکس میشه یعنی مطالب و محصولات بزارم و …

    ممنون می شم راهنمایی کنید باتشکر

    1. سلام وقت بخیر باشه
      غیرممکنه به خاطر اضافه کردن دو حالت از نتایج حذف بشه.
      وقتی هم سایت تازه تاسیس هست کلا نمیشه تحلیل کرد چون بالا و پایین زیاد داره و چند ماه اول نوسان خواهید داشت.
      از طرف دیگه احتمال اینکه تحلیل شما هم اشتباه باشه وجود داره.

  2. سلام. سایت من بعد از verify هنوز در نتایج جست و جو نمیاد بالا. حتی اگر اسم خود سایت رو هم سرچ کنم

    1. سلام. نزدیک یک هفته صبر کن.
      سایت تازه تاسیس دیر دیده میشن.
      هر چند میتونی این روند رو سریع تر کنی به کمک ابزار URL inspection

  3. سایت من با جوملا و تغیر ادرس داشتم فقط فکر میکنم ایندکس نشده طبق این درخواست ها در صورتی که تو انالیتکس ورودی دارم نمیدونم مشکلش چیه پاک کنم و از اول تعریف کنم

    1. سلام
      با عرض پوزش، من که متوجه نشدم شما چی گفتید. صورت مسئله خیلی گنگ و پراکنده هست. باید دید تا نظر داد.

      1. میشه مراحل سایت مپ تو سایت جوملا رو هم بگید دقیقا باید چه کرد من فکر کنم اشتباه ثبت شده که اصلا ورودی نمایش نمیده

        1. سلام
          میتونید از
          روش اول: آپلود HTML file
          یا
          روش پنجم و آخرین روش: DNS record
          برید
          و ربطی نداره وردپرس باشی یا جوملا. برای همه یکی هست.

          1. یکبار دیگه مطالعه کردم از اول تعریف کردم مشکلم برطرف شد واقعا توضیحاتتون کامله

  4. با سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    اگر مشکل وریفای شدن از اتصال به cdn باشه چکار باید کنیم تا بشه سایت رو وریفای کرد.
    تشکر

        1. مگه شما یک رکورد TXT داخل هاست نمیسازید تا سرچ کنسول رو وری‌فای؟ بیاید همین کار رو داخل CDN هم انجام بدید.

    1. سلام حسین جان، فکر نمیکردیم بعد از ریاست جمهوری امریکا به طراحی سایت و بهینه‌سازی رو بیاری ولی در کل خوشحالیم که مارو انتخاب کردی.
      راستی اسم وب سایت ما میزفا هست، میزبان‌فا نیستیم.

  5. سلام
    وقتتون بخیر

    در سرچ کنس.ل من از طریق دامین پروپرتی ثبت کردم

    2 سال پیش روش آدرس دهی سایتم رو تغییر دادم و کمی بهینه تر کردم
    ولی در سرچ کنسوا با حالتهای مختلف لینکها دیده میشه
    http
    www
    بدون www
    با https

    از طرفی – خیلی لینکها در قسمت ریدایرکت هست
    حدود 41 هزار لینک

    براتون ارسال می کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      خب من الان باید چی کار کنم؟ چی رو راهنمایی کنم؟

  6. سلام . ببخشید من برای شناسوندن صفحه اینستا گرامم به گوگل سرچ چه باید بکنم و دی ان اس رکورد یعنی روش پنجم رو کجای اینستا گرامم باید بزارم.
    ممنون
    اسی

    1. سلام اسی عزیز.
      شما اصلا نمیتونید صفحه اینستاگرام خودتون رو به گوگل توسط سرچ کنسول معرفی کنید.
      کافی هست در سایت خودتون ای‌دی اینستاگرام بذارید و بعد کم کم خود گوگل صفحه شما رو مشاهده می‌کنه.

      1. سلام. خوب من یه سایت برای لیفتراک دارم اما یه صفحه اینستا گرام هم برای چرم طبیعی دارم که بخاطر اعتماد صاحب سایت که سایت رو براش نوشتم (سایت لیفتراک)نمیتونم آدرس اینستا گرامم رو توی اون سایت بزارم و فرصت نوشتن یه سایت دیگه هم ندارم که سایت برای کار مادرم که چرم دوزی است بنویسم فقط می خوام یه جوری (فرقی نمیکنه از چه روشی باشه)صفحه اینستا گرامم رو به صفحه گوگل معرفی کنم.میشه راهنماییم کنید.
        ممنون
        اسی

        1. سلام. کلا کار اشتباهی هست که این دو تا رو بهم وصل کنی درحالی که ربطی بهم ندارن.
          منتظر باشید گوگل اون صفحه اینستا رو کم کم خواهید دید. همینطور میتونی از یک سری وبلاگ ها و سایت سازهای رایگان استفاده کنی در جهت سریع تر دیده شدن اون صفحه.

        1. سلام با http ثبت کن. کلا سایت ها به صورت پیش فرض http هستن.

      2. سلام من میرم رو دامین اسم سایتو مینویسم بعد میگه باید تایید کنی اونجاشو بلد نیستم اسکرین میدم بهتون ممنون میشم کمک کنید

        1. سلام
          تو مقاله آموزش دادیم.
          باید وارد هاست بشی و بعد کنترل پنل (سی پنل یا دایرکت ادمین یا …) بخش DNS ها و یک رکورد از txt بسازی.
          اگر حس میکنی ممکنه اشتباه انجام بدی می‌تونی از خدمات سرچ کنسول میزفا استفاده کنی:
          https://mizfa.com/seo-services/google-search-console-tool-service/

  7. آقا عااااااالی بود
    به ساده ترین و جذاب ترین روش ممکن کمک کردین بهم
    مرسی!

    1. خیلی ممنونم از حضور شما
      میتونید در دوره رایگان سئو ما هم شرکت کنید.

  8. سلام علیکم
    من داخل دایرکت ادمین میرم اصلا گزینه ی dns نداره که بخواهم اطلاعات رو به این شکل وارد کنم .
    یک گزینه ی dns توی پنل هاست شرکتی که هاست رو ازشون خریدم داره یعنی از اونجا باید وارد کنم؟

    1. سلام
      یا اشتباه میرید و یا هاست محدودیت برای شما گذاشته. پس به هاستینگ تیکت بزنید و این مورد رو بگید.

  9. سلام وقتبخیر
    لطفا راهنمایی بفرمائید
    من وبلاگی داشتم از سال ۹۴ .بنابه دلایلی آدرس وبلاگم را تغییر دادم و آدرس جدیدمو میخواستم در گوگل ثبت کنم که با مشکل مواجه شدم. در جایی که کد hrmltagsرا وارد کردم متاسفانه بعد به اشتباه پاک کردم اکی سبز را نشان میده ولی من در وبلاگم پاک کردم حالا هم نمیدانم از کجا این کد را پیدا کنم و در وبلاگ بگذارم در ضمن بیشتر از یکهفته گذشته ولی در سرچ ها نشان میده که تایید نشده
    ممنون میشم راهنمائی بفرمائید
    شرمنده طولانی شد

    1. سلام رضا.
      وارد Setting در سرچ کنسول بشید و بعد گزینه Ownership verification بزنید تا کد رو مشاهده کنید

      1. سلام
        برادر بزرگوار کد را نشان نمیده فقط تیک سبز را نشان میده
        میخوام کد را وارد وبلاگم کنم ک متاسفانه نمیتونم پیدا کنم

        1. سلام
          چون همون طور که نوشته Successfully verified هست و فعلا نیازی نیست و اگر از حالت Successfully verified خارج شد میتونی بیای دوباره اینجا کد رو ببینی و بذاری تو سایتت.

          1. ممنونم لطف کردین
            منتظر تایید گوگل هستم

  10. سلام، وقت بخیر
    من از طریق روش سمت چپ (Domailn) اقدام به ثبت سایتم کردم. یعنی نوشتم sample.com و تمام. بعدش یکدفعه یه پنجره باز شد که متن زیر داخلش نوشته بود.
    .
    Ownership auto verified

    Verification method:
    Domain name provider

    To stay verified, don’t remove the DNS record. To avoid losing verification, you may want to add multiple verification methods from the Settings > Ownership verification.

    done
    go to proprty

    .
    بعدش روی دکمۀ «گو تو پراپرتی» کلیک کردم و رفتم توی اکانت سرچ کنسول!
    چرا اینجوری شد؟
    طبیعیه؟

    1. سلام محمد.
      از قبل کدها گذاشته شده برای همین گوگل دامنه شما رو تایید کرده.

  11. سلام دوست گرامی
    خسته نباشید
    من از هاست سی پنل استفاده مینک اما متاسفانه Add TXT Record نداره و فقط Add mx Record داره!
    باید چیکار کنم!
    لطفا راهنمایی میکنید؟

    1. سلام سارا.
      محدودیت از سمت هاست هست. به هاست تیکت بزنید و یا از روش های دیگر که اشاره کردیم استفاده کنید.

  12. سلام. یک سالی هست که سایت رو در سرچ کنسول ثبت کردم و دارم گزارشات رو بررسی میکنم. یک هفته هست که تصمیم گرفتم با یک اکانت گوگل دیگه سایت رو مورد بررسی قرار بدم که به من این اجازه رو نمیده و میگه وریفای نشده. اگر بخوام دیگه با اکانت گوگل قبلی سرچ کنسول من گزارش نده و با اکانت جدید گوگل این کار رو بکنم چه راه حلی داره؟
    ارور رو تو عکس براتون فرستادم و وقتی هم وریفای رو میزنم یه گوگل سایت وریفیکیشن متفاوت با اون چیزی که قبل تو DNS ثبت کردم میده

      1. سلام چطوری می تونم فایلم رو داخل سایتم آپلودکنم من ازاون قسمت به بعدمتوجه نشدم میشه بیشترتوضیح بدین از قسمتی که از داخل سرچ گوگل کنسول فایل اچ تی ام ال دانلودشد بقیشومتوجه نشدم

        1. سلام سمانه
          سعی کردیم همه چیو کامل و ساده بگیم. ولی اگر اشنایی با کنترل پنل سایت خودتون ندارید پیشنهاد میشه بدید به یک متخصص براتون انجام بده.

  13. سلام من وبلاگم رو در گوگل ثبت کردم چقدر باید صبر کنم تا بیاد؟
    هر روزم به روز رسانی می کنم.
    الآن حدودا 20 ساعته که ثبت کردم.

    1. سلام. نزدیک یک هفته.
      سایت تازه تاسیس دیر دیده میشن

  14. سلام و وقت بخیر
    وقتی که دامنه ir رو بر روی دامنه com پارک کردیم تو معرفی سایت به گوگل سرچ کنسول صرف افزودن دامنه com به روش dns کفایت میکنه؟

    1. سلام کمیل.
      کلا پارک دامنه اسیب به سئو میزنه.
      اگر ریدایرکت کنی بله دامنه com وریفای کنی کافی هست.

  15. سلام. یه سوالی داشتم . من به تازگی ssl نصب کردم روی سایتم. ولی اکانت سرچ کنسول سایت قبلا با http بود. الان دیگه اطلاعات https رو نشون نمیده و من دوباره property اضافه کردم . می خواستم ببینم چطور میشه دو گزارش http قدیم و https جدید را تو یک گزارش دید.

    1. سلام
      نمیشه ادغام کرد.
      پیشنهاد میکنم به روش domain هم بیا سایتت رو دوباره در سرچ کنسول ثبت کن و ببین اونجا میاد. شاید اومد شاید نیومد.
      اموزشش داخل مقاله هست.

      1. اون کار نشدنیه. چون سرچ کنسول از زمان ثبت در سایت اطلاعات را نمایش میده . من اطلاعات قبلی و جدید رو با هم میخوام داشته باشم!

        1. شما تست کردی و میگی نشدنی هست؟
          من که انجام دادم و شد و داده ها بودن.
          در نظر قبلی تنها راه حل برای داشتن اطلاعات در کنار هم رو هم بهتون گفتم.

  16. سلام ممنون از مطلب کامل و عالی.
    من وقتی می خوام سایتم رو وارد کنم راه هایی که گفتین رو پیدا نمیکنم و فقط همین روش که تو تصویر میبینید رو بهم ارائه میده. ممنون میشم راهنمایی کنید. :))) باز هم تشکر

    1. سلام سمیه.
      این روش رو کامل داخل مقاله آموزش دادیم.
      لطفا “قسمت دوم – ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل با روش جدید Domain name” مطالعه کن

      1. ممنون از پاسختون ولی نمی خواستم تو قسمت DNS ها تغییری ایجاد کنم. می خواستم از روش آپلود HTML استفاده کنم. راهی نیست که اون روش رو بهم نشون بده؟

        1. زحمت بکشید مقاله رو مطالعه کنید تا بتونید این کار بکنید. نوشتیم این مورد رو کجا میتونید انتخاب کنید.

  17. سلام وقتتون بخیر
    دوتا سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدین
    1- آیا زیر دامنه‌ها مثل shop1.example.ir و shop2.example.ir حتما باید به صورت جداگانه و به عنوان یک property دیگه کنار دامنه اصلی ثبت بشن یا راهی هست که آمارشون به آمار دامنه اصلی بپیونده!!!؟
    2-اگه باید برای هر زیر دامنه یک property جداگانه تعریف کرد، این زیر دامنه هم باید به هر 4 حالت مختلف (www,http,https, ) ثبت بشه؟

    1. سلام مرتضی.
      ‍۱ – این مورد رو داخل مقاله گفتیم. از روش اول برای ثبت دامنه استفاده کنید تا امارها یک جا بیاد.
      ۲ – میتونه فقط حالت اصلی رو ثبت کنی ولی مطمئن باش که سه حالت دیگه رو وقتی تایپ میکنی وارد حالت اصلی میشی.

  18. سلام بسیار بسیار ممنونم از توضیح خوبتون همراه با تصویر .

  19. سلام وقت بخیر
    از طریق Domain مراحل ثبت رو انجام دادم الان کد تایید گوگل رو از کدوم قسمت باید پیدا کنم که توی افزونه yoast seo واردش کنم ؟

  20. ممنون از آموزشتون. من سه روز پیش به روش دامنه وب سایتم ثبت کردم و وریفای هم شد اما هنوز در گوگل بالا نمیاره. حتی نام دامنه هم سرچ می کنم بازم فایده نداره. زمان ثبت در گوگل به روش دامنه چقدر طول میکشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام علی.
      اینکه چقدر طول میکشه بستگی به کیفیت و سئوی سایت داره.
      بالاخره دیر یا زود میاد ولی میتونید به روش request indexing به گوگل بگید بیاد به سایتت سربزنه. اموزشش رو در دادیم و مطالعه کنید.

  21. سلام من توی دایرکت ادمین مدیریت dns نداره
    شرکت که هاست گرفتم میگه چون هاستت اشتراکی هست نداره این تنظیمات رو
    چکار کنم ؟

    1. سلام سعید. هر چند دلیل هاستینگ شما غیرحرفه ای هست و این همه هاست اشتراکی من خودم دارم و دسترسی به dns داریم، با این حال میتونی از سایر روش ها که داخل مقاله گفتیم سایتت رو توی سرچ کنسول ثبت کنی و یا هاستت رو عوض کنی. هر چند روش دوم نیاز به بررسی دقیق تری داره.
      هاست های خوب رو هم من در منوی سایت معرفی کردم.
      موفق باشی.

  22. سلام من سایتم را در گوگل ثبت کردم و پیام وریفای هم اومد . اما آمارش بالا نمیاد و در گوگل هم که میزنم سایتم رو نمیاد بالا. عبارت site:site.ir رو سرچ میکنم اما چیزی بالا نمیاره. لطفا راهنماییم کنید.

    حدود 4 ساعته که وریفای شده.

    1. سلام.
      چهار ساعت چیزی نیست. باید چند روز صبر کنی تا داده ها کم کم نمایش داده بشه. همینطور میتونی به کمک ابزار URL inspection عمل Request indexing بزنی تا سریع تر مشاهده کنه. در مقاله لینک شده اموزش دادم مطالعه کنید.

  23. سلام من سایتم رو با روش دامین ثبت کردم ، الان ه میخوام با گوگل آنالیکتیس لینکش کنم ، بهم خطا میده که
    You haven’t verified any sites.
    ظاهرا الگر روش وریفای رو عوض کنم ، اوکی میشه ، ولی اطلاعات قبلی رو چه طور نگهدارم

    1. سلام محسن.
      اطلاعات اصولا میمونه و هست.
      شما پراپرتی قبلی رو پاک نکن. یک جدید اضافه کن

  24. Can’t verify via Domain name provider?
    For more verification methods, try a URL prefix property instead
    سلام برای ثبت دامنه تو سرچ کنسول این اومده و همه روشها نیستند چرا؟ دامنه من ir هست به این دلیل نیست؟ چکار کنم؟

    1. سلام وقت بخیر.
      از روش های دیگه برای ثبت سایتتون در گوگل استفاده کنید.مثلا روش URL prefix رو تست کنید. راهنمای کامل این روش ها در داخل مقاله هست.

    2. سلام پوریا من از دامنه و هاست رایگان که توی بعضی
      از سایت هست استفاده کردم
      الان که می خواهم گوگل وبمستر معرفی کنم
      با خطا مواجه میشم
      http://bandar.unaux.com/
      ادرس سایت بالا گذاشتم
      اون پوشه که شما اسم بریدن پیدا نمی کنم
      و جاهای دیگر که اپلود کردم تایید نکرد

    1. سلام شایان
      باید ابتدا وارد هاستت بشی، هاستت میتونه از کنترل پنل دایرکت ادمین یا سی پنل استفاده کنه و بعدش به کمک این کنترل پنل باید وارد بخش فایل ها یا file manager بشی و بعد public_html اونجاس

  25. ممنون از شما اقای آریافر (و نویسنده عزیزی که این مقاله رو نوشته)
    بنده از طریق dns در قسمت edit zone سایتم رو ثبت کردم. تایید شد. حتی یکی از مقالاتم که ایندکس نمیشد رو هم ایندکس کردم. کمتر از 5 ثانیه ایندکس شد. و تو گوگل سرچ کردم و دیدمش.

    اما سوال ؛ من قبلا به طریق url prefix ثبت کرده بودم. و خیلی از لینک هام ایندکس شده بودن. و خیلی ها ایندکس نشده بودن.
    من اون ثبت سایت قدیمی ام رو کامل حذف کردم. (remove priperty)
    و از طریق روش دوم ثبت کردم. آیا مشکلی پیش می آید؟
    آیا ایندکس های قبلی من به مشکل بر میخورد؟

  26. سلام
    من سایتم رو در سرچ کنسول ثبت کردم .چند تا مقاله مم توی گوگل صفحه اول اومده اما الان چیزی توی داشبورد سرچ کنسول بالا نیومده چیزی نیست صفحه سفیده لطفا منو راهنمایی کنید کلافه شدم

    1. سلام پریسا.
      اگر مراحل نصب سایتت رو در ابزار سرچ کنسول گوگل به درستی طی کردی ولی چیزی نمیبینی حتما به این خاطر هست که سایتت رو در منوی بالا سمپ چپ انتخاب نکردی. یا با یک جمییل دیگر وارد سرچ کنسول شدی.

  27. سلام وقت بخیر
    من از روش اول یعنی دانلود فایل html میخوام سایتمو معرفی کنم به سرچ کنسول اما بهم ارور ownership verification failed میده
    میشه لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام فاطمه. وقتی درست اجرا نکنی این پیغام میده

  28. سلام من بعد از وارد کردن اسم سایتم با این پنجره Ownership verification failed قرمز رنگ مواجه میشم لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام. مقاله رو با دقت بخونید و مرحله به مرحله پیش برید این خطا رو نمیبینید.
      در کل این خطا داره میگه مالکیت شما در سایت با خطا رو به رو شده. باید ثابت کنی مالک سایت هستی و ما در این مقاله چندین روش یاد دادیم تا این کار بکنی.
      اگر مالکیت سایت خودت رو به کمک یکی از روش های بالا انجام دادی ولی باز خطا میاد دو علت داره یا صبر نکردی و باید چند دقیقه بعد تست کنی و یا به اشتباه کاری رو انجام دادی.

    2. سلام – ممنون از شما و مطلب خوبتون؛ مشکلی که دوستون گفتن، برای همه رخ میده!، چیز طبیعی هم هستش، خود گوگل هم این موضوع رو ذکر کرده که تغییرات در DNS ممکنه چند ساعت طول بکشه / این مشکل ایجاد شد برا من، چند ساعت صبر کردم، حل شد.

      1. سلام مهدی. بله درسته ما هم در مقاله ذکر کردیم. ممنون از اینکه تجربه خودت رو به اشتراک گذاشتی.

  29. سلام و خسته نباشین.
    ممنون از اطلاعات بسیار مفیدتون.
    من چند وقت پیش طبق اطلاعات شما dns رو در سی پنل تنظیم کردم و از کنسول استفاده کردم. ولی الان چون فرد دیگری هم دسترسی دارد میخوام که حذفش کنم و فقط خودم دسترسی داشته باشم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام وقت بخیر
      در قالب نظرات نمیشه این مورد راهنمایی کرد اما و اگر زیاد داره. سعی میکنیم یک مقاله درباره این موضوع بعدا انتشار بدیم.
      با این حال پیشنهاد میشه سایر روش ها رو خودتون یک بار حالت چک لیست بررسی کنید و اگر کدی بود پاک کنید (به جزء روشی که خودتون رفتید)
      البته همه این حرف ها زمانی هست که شخص مورد نظر خودش owner باشه و دسترسی کامل داشته باشه (یعنی شما ایمیلش رو اضافه نکرده باشی و خودش اضافه کرده باشه)
      وگرنه اگر خودتون اضافه کردید و الان دسترسی full داره میشه به راحتی در بخش setting ایشون حذف کرد.

  30. من با خوندن این مقاله”سرچ کنسول “کلی چیز یاد گرفتم ممنون از سایت خوبتون و مطالب مفیدتون

    1. خیلی خوبه علیرضا. خوشحالم کردی با ارسال نظرت.

  31. سلام.
    روزتون به خیر و شادی
    من سایتم رو ثبت کرده بودم و توی سرچ کنسول داشتم آروم آروم یاد میگرفتم چه کنم که با سرچ در مورد خطاها به سایت شما رسیدم و این بار رفتم با زدن کد تو یواست دوباره تاییدیه گرفتم.
    الان من تو سرچ کنسولم دو تا گزینه و تحلیل برای سایتم دارم که یکی اطلاعاتش جدیده و دیگری قدیمی و کامل
    ممکنه اشکالی پیش بیاد؟
    چه کنم؟

    1. سلام مریم.
      نه اصلا. مشکلی نداره و نیازی به نگرانی نیست.
      همچنین شما. شاد و پیروز باشید.

  32. با سلام و خسته نباشید
    بنده سایت خود را با روش domain در دایرکت ادمین با کپی کردن کدی که گوگل در اختیارم قرار داد در بخش txt کپی کردم و به بخش سرچ کنسول سایت خود رفتم وقتی روی گزینه های مربوط به Legacy reports and tools کیلیک میکنم با ارور زیر مواجه میشم: Legacy reports and tools are not available for domain properties
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام محسن.
      قبلا در نظرات به این مورد اشاره کردیم. بخش Legacy tools and reports مربوط به نسخه قدیم هست و با روش جدید یعنی domain سازگاری نداره و باید منتظر اپدیت های گوگل باشید تا این بخش رو به روز کنه.
      موفق باشی.

  33. سلام من از راه پیشنهاد شده یواست سئو رفتم اما الان هنوز سایتم در موتور های جستجو نمیاد؟!

    1. سلام محمدحسین. چک کردم سایتت بود درواقع فعلا صفحه اصلی بود ولی اگر تازه ثبت کردی باید منتظر باشی. یا بخش فچ از گوگل بخون و خودت به گوگل بگو بیاد صفحه خاصی رو ببینه.

  34. سلام خسته نباشید.
    وقتی سایت رو به صورت domain name تو سرچ کنسول ثبت میکنی به یه سری از ابزارها مثل legacy tools and reports دسترسی نخواهی داشت.
    و یه محدودیت دیگه ای که داره اینه که نمیشه گوگل انالیتیکس رو به سرچ کنسول وصل کرد ولی اگه با url سایت رو ثبت کنی این امکان هست.
    حالا سوال بنده این هست که وقتی یکبار به صورت domain name سایت رو ثبت کردم حالا اگه بخام با url ثبت کنم مشکلی پیش نمیاد؟
    و آیا باید property قبلی رو حذف کنم ؟ ممنون میشم توضیح بدید.

    1. سلام پویا عزیز.
      قبلا در نظرات درباره این موارد صحبت شده.
      نه مشکلی نیست و لازم نیست چیزی رو پاک کنی. فقط اضافه کن.

      1. الان من دوباره اضافه کردم از طریق url حالا باید دوباره سایت مپ رو بهش بشناسونم؟
        آدرسی که اضافه کردم https هست

        1. دوباره اضافه کن مشکلی نداره. میتونی این کارم نکنی

  35. خیلی ممنون واقعا اطلاعات درج شده در نصب سرچ کنسول برای من خیلی مفید بود و از این طریق تونستم مشکلاتم رو در نصب حل کنم .

    1. سلام رستمی عزیز. خیلی خوشحالم از اینکه تونستی مشکلت رو حل کنی.
      بازم حتما به ما سر بزن.

  36. عالی و دقیق بود. برای اولین بار سایتم را با توضیحات کاملتون ثبت کردم

  37. سلام وقتتون بخیر
    خیلی ممنون از آموزش های مفیدتون
    هاست من دایرکت ادمین هست ولی وقتی وارد پنل دایرکت ادمین میشم، گزینه DNS management وجود نداره.
    چطور باید این گزینه رو فعال کنم ؟
    ممنون از شما

    1. سلام مجید عزیز.
      حتما به جای management نوشته مدیریت. البته اگر دایراکت ادمین شما فارسی باشه یعنی باید گزینه “مدیریت DNS”رو بگردی.
      اگر اینم نبود یا داری اشتباه بررسی میکنی و یا هاست بهت دسترسی نداده و باید تیکت بزنی.

  38. سلام
    من دامنه جدیدمو تو سرچ کنسول ثبت و وریفای کردم بعدش که خواستم به آنالیتیکس وصلش کنم به مشکل برخوردم.
    مشکل ایمکه وقتی در صفحه ای که باز میشه و با زدن گزینه add باید دامنه وریفای شدمو انتخاب کنم ولی دامینی که تو سرچ کنسول ثبت کردمو برام نشون نمیده که انتخابش کنم و میگه که شما هیچ دامین وریفای شده ای ندارید درحالی که تو سرچ کنسول دامینم وریفای شدست

    1. سلام آرش. چون با روش جدید domain شما سرچ کنسول ثبت کردید و هنوز قسمت وصل شدن گوگل آنالیتیکس با نسخه قدیمی کار میکنه، هر چند به زودی این موارد هم به روز میشن و جدید میشن.

      1. 1. پس با این حساب باید منتظر بمونم؟
        2. میشه با روش قدیمی هم دامینم رو ثبت کنم؟

        1. 1 – بله
          2 – بله و مشکلی نیست که همزمان از روش های مختلف استفاده کنید.

  39. سلام
    من دامنه رو از طریق dns ثبت کردم ولی هنگام کار با ابزار disavow به مشکل خوردم چون برای تشخیص پراپرتی من به url prefix احتیاج داره…چطور میتونم این مشکل رو حل کنم؟

    1. سلام عزیز.
      خب طبیعی هست چون disavow برای نسخه قدیمی هست باید یک پراپرتی با دامنه اصلی تون درست کنید به صورت url prefix و بعد در همون پراپرتی جدید (url prefix) عملیات disavow بزنید.
      تداخلی هم نخواهد داشت اگر سایتت رو چند بار به روش های مختلف در کنسول گوگل ثبت کنی.
      موفق باشی.

  40. سلام وقتتون بخیر
    در ابتدای کار، در قسمت Domain؛ وقتی اسم سایت رو وارد میکنم و ادامه رو کلیک میکنم با خطایی مواجه میشم:

    Can’t verify via Domain name provider?
    For more verification methods, try a URL prefix property instead
    البته TXT record رو به من میده اما خط آخر این خطا رو می زنه و وقتی verifyرو میزنم این خطا رو میده
    Ownership verification failed
    Failure reason:
    We couldn’t find your verification token in your domain’s TXT records.
    We found these DNS TXT records instead:

    میشه راهنماییم کنین؟
    ممنون

    1. سلام اسما
      من داخل مقاله در قسمت “عدم تأییدیه گوگل در روش DNS” دقیقا به این موضوع اشاره کردم همینطور چند باری در نظرات مطرح شده.
      پیشنهاد میشه این قسمتی که اشاره کردم مطالعه کنید.
      موفق باشی.

  41. سلام من گواهی ssl رو به تازگی یعنی حدود بیست روز پیش روی سایتم نصب کردم . در ابتدا از روش domain سایتمو به عنوان property ثبت کرده بودم . بعد از نصب گواهی ssl مجددا دامنه سایتمو با https به عنوان property جدید به سرچ کنسول معرفی کردم . الان چند روزه رتبه سایتم به شدت داره ریزش میکنه . آیا نباید سایتمو مجددا به صورت https به عنوان property معرفی میکردم ? اگه این کارم اشتباه بوده الان چکاری باید انجام بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنین .

    1. سلام شاهرخ.
      وقتی به روش دومین شما سایتت رو تو سرچ کنسول گوگل ثبت میکنی دیگه نیاز نیست حالت های مختلف مثل https یا http رو هم درج کنی. همه این حالت ها در روش دومین هست.
      اگر پراپرتی https رو تازه ثبت کرده باشی طبیعتا الان آمار زیاد و خاصی رو در سرچ کنسول نمیبینی.
      پییشنهاد میشه در پراپرتی دومین امارها رو بررسی کن.
      موفق باشی.

  42. ببخشید من می تونم این مطلب رو روی سایت خود م بزارم البته با عنوان سایت شما ها یعنی با عنوان: این مدلی:توجه داشته باسید این مقاله ازسایت mizfa.com برداشته شده است تمامی حقوق این مطلب برای سایت mizfa.com محفوظ می باشد

    1. سلام علی جان.
      همون طور که در فوتر سایت نوشتیم با ذکر دقیق منبع. یعنی اگر همین مقاله رو میخوای برداری باید ادرس دقیق همین صفحه رو ذکر کنی.
      تشکر از حضورت. موفق باشی.

  43. با سلام در سایت هاست من در قسمت Dns zone چیزی به اسم txt نیست

    1. سلام حمید عزیز.
      با پشتیبان هاست صحبت کن و یا میتونی از روش های دیگه برای اضافه کردن سایتت تو سرچ کنسول استفاده کنی. ۴ روز دیگه هم هست.
      موفق باشی

  44. سلام مرسی از آموزش مفید وعالی تون
    یک رکورد TXT دیگه هم با همون نام آدرس سایت وجود داره و گوگل اون رکورد رو پیدا میکنه
    طبق صحبت شما من اون رکورد قبلی رو حذف کردم ولی گوگل باز هم همون پیام قبلی مبنی رو میده،آیا زمان بر است اعمال تغییرات ثبت و حذف رکورد ها؟
    برای هاست یا برای گوگل زمان بر است؟

    1. سلام عزیز.
      همون طور که در مقاله گفتم این مورد زمان میبره.
      برای سرورهای دنیا و همینطور سرورهای گوگل.

  45. سلام من قبلا در وبمستر وبلاگ بلاگفا رو براحتی ثبت میکردم اما الان در سرچ کنسول میشه ثبت کرد توضیح ندادید اگر میشه و دوم اینکه ظاهرا دیگه نمیشه با وبمستر به روش قدیم کار کرد آیا ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام فرهاد. چی رو توضیح ندادیم؟ ثبت کردن سایت تو سرچ کنسول رو که کلی توضیح دادیم منظورت ثبت کردن وبلاگ بلاگفا هست؟ ما کلا بلاگفا یا سیستم های وبلاگی رو کار نمیکنیم و آموزشی ازشون نداریم. تقریبا دیگه هیچ کس کار نمیکنه. ولی میتونید از همین روش های اولیه ثبت سایت که در مقاله اشاره کردیم برای وبلاگتون استفاده کنید و کارساز هست.
      بله دیگه نسخه قدیم سرچ کنسول در دسترس نیست.
      موفق باشی.

  46. سلام:
    خوب زیبا لطیف بود گفتارتان بردیم لذت از آموزش شما

  47. سلام روز بخیر
    من از مطلبتون خیلی استفاده کردم و دلم نیومد در کامنت تشکر نکنم…

    بسیار بسیار ممنون که همه مراحل را خیلی دقیق توضیح دادید.

    فقط یک نکته در مورد سایتتون/ وقتی با وی پی ان وصل می شویم سایتتان را نمی توانیم مرور کنیم.

    1. سلام محمدعلی عزیز.
      خواهش میکنم. خوشحالم که براتون مفید بوده.
      این مورد بستگی به سرورهای اون وی پی ان شما داره، ممکنه ای پی که داره بلاک شده باشه توسط سرورهای میزفا به خاطر اتک و یا اسپم بودنش. وگرنه سایت میزفا با ای پی های غیرایرانی در دسترس هست و توسط ۵۰ سرور خارجی این مورد تست کردیم.
      موفق باشی.

  48. سلام اولا تشکر میکنم از اینکه اینقدر خوب توضیح دادین
    یه سوال ذهن من رو درگیر کرده من قبلا توسط روش prefix ( از طریق یک جیمیل جداگانه ) دامنه را در گوگل ثبت کرده بودم و یک جیمیل دیگه را به عنوان زیر مجموعه براش تعریف کردم به همین دلیل با جیمیل دومی که به عنوان زیر مجموعه براش تعریف کرده بودم کارهاشو انجام میدادم اما تصمیم گرفتم به دلیل برخی مسائل از جمله سوئ استفاده (چون جیمیل اصلی رو روی سیستم محل کارم برای کارمندان سینک کرده بودم ) اکانت سرچ کنسول را بیارم روی جیمیل دوم (یعنی همون جیمیل جدید
    حالا به دلیل این تصمیم جدید مجددا سایت را از روش دوم یعنی همون روش DOMAIN اینکار رو کردم و ثبت کردم – تو این روش طبق راهنمای شما پیش رفتم اما چندتا مشکل دارم چرا تو این روش وقتی تو سرچ کنسول میری با اینکه سایت ما با https باز میشه تو بخش (نقشه سایت ) هر دو رو نشون میده یعنی مثلا http و هم https البته منظورم نقشه سایت هست به نظرتون مهمه ؟ یا ایرادی نداره ؟
    سوال دوم :
    با توجه به اینکه ابزار ایجاد ربات تکست تو نسخه جدید وب مستر نیست من وقتی میرم تو آدرس قدیم درست به من نمیگه که کدوم اکانت جدیده تا بتونم ربات تست رو بروز رسانی کنم
    سوال سوم و از همه مهمتر : من کد ویرفای قدیم رو از هاست پاک کردم چه قدر طول میکشه که اکانت وب مستر از جیمیل اول دسترسیش قطع بشه آیا این مورد تاثیری روی سایت نداره یا اصن ربطی نداره به نظرتون کار دست رو کردم
    ممنون میشم کامل جواب بدین دستم درد گرفت تایپ کردم ببخشید واقعا خیلی زیاد بود

    1. سلام.
      کجا هر دو رو نشون میده؟ توی سرچ کنسول؟ اگر توی سایتت میگی که طبیعتا باید با برنامه نویستون صحبت کنید چون ممکنه از هر چیزی باشه. البته نحوه ریدایرکت هم مهمه. ریدایرکت ۳۰۱ رو هم باید درست انجام بدید.
      قدیم هم ابزار ایجاد ربات تکست وجود نداشت. اونی که شما میگید مربوط به بررسی بود، نه ایجاد. به ادرسش دقت کنید متوجه میشید. البته اگر با روش جدید سایتتون رو در سرچ کنسول ثبت کرده باشید گزارش های قدیمی رو ساپورت نمیکنه.
      نه تاثیری روی سایت نداره، طول میکشه و مشخص نیست ولی شما هم میتونید خودتون دسترسی رو ریمو کنید. برید تو قسمت setting و user و ریمو کنید.
      موفق باشید.

  49. سلام
    من دو تا سایت دارم
    یکیش قدیمیه یعنی قبلا ها که سرچ کنسول جدید نبود از طریق webmaster در گوگل ثبتش کردم و تمام بخش های آن بخوبی کار میکنه و در سرچ کنسول جدید هم آن بخش فعال هستند!
    حالا یک سایت جدید راه انداختم و آن را در سرچ کنسول جدید با روش جدید یعنی ثبت دامین در این سامانه ثبت کردم همه ی بخش هاش فعاله و میشه باهاش کار کرد به جز بخش Legacy tools and reports وقتی روی گزینه های این بخش کلیک میکنم با پیغام زیر مواجه میشم!

    Legacy reports and tools are not available for domain properties.

    1. سلام مرتضی.
      اره درسته چون بخش Legacy tools and reports مربوط به نسخه قدیم هست. حالا شما طبیعتا نمیتونید با روش جدید دسترسی به گزارش های قدیم در نسخه قدیم داشته باشی.
      خواستی Legacy tools and reports رو ببینی باید از روش های قدیمی برای ثبت سایت استفاده کنی. اگر هم از روش جدید و هم از روش جدید در ثبت سایت خودت توی گوگل استفاده کنی مشکلی هم نخواهید داشت و میتونی این کار رو بکنی.
      موفق باشی.

  50. سلام وقت بخیر
    با تشکر از مقاله خوبتون
    خواستم بدونم برای اون دسته از سایت های که cdn شون فعاله باید چیکار کرد ؟

    1. سلام محمد عزیز.
      طبیعتا سی دی ان ها مثل کلودفلر هم قسمت رکورد دارن و میشه براشون DNS تنظیم کرد. هم بر روی سی دی ان این کار بکنید و هم روی هاست اصلی.

  51. سلام
    من روش پنجم رو انجام دادم و درست شد
    ولی بخهشا مختف غیر فعاله مثلاکراول استاتوس و … و هیچ نمودار و چیزر دیگری هم نیست و همه خالین
    دلیلش چیه ؟

    1. سلام رسول.
      طبیعی هست. تازه سرچ کنسول سایتت رو نصب کردی، درسته که مدت زمان ثبت سایت در گوگل در حد ۱ ثانیه هست و سریع انجام میشه ولی مدت زمان نمایش داده ها در سرچ کنسول زمان بر هست و اگر کاربر داشته باشی بین ۲۴ الی ۴۸ ساعت طول میکشه.

  52. سلام خسته نباشید
    من قبلا با یک اموزش در سایت دیگر ثبت کرده بودم سایت رو
    اما در باکس ttl در https://mizfa.com/blog/wp-content/uploads/2019/05/cPanel-Zone-Editor-add-record-txt.png این تصویر
    من عدد 1 رو وارد کردم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
    که ایا اشتباه زده شده؟
    ایا باید اصلاح بشه؟
    و کلا چیکار باید کرد؟

    1. سلام وقت بخیر. ویرایش بکنید و عدد ۱۴۴۰۰ وارد کنید.

      1. قربان مقدور هست کمی در این خصوص راهنمایی بفرمائید
        عدد ۱ اشتباه است؟
        با تغییر کاری در سرچ کنسول باید انجام شود؟
        و…؟

  53. سلام خسته نباشید از قسمت تک دامین وارد شدیم و مراحل رو مو به مو انجام دادیم اما در نهایت با عدم وریفای مواجه شدیم.
    .
    Verification method:
    Domain name provider
    Failure reason:
    We couldn’t find your verification token in your domain’s TXT records.
    We found these DNS TXT records instead:
    v=spf1 +a +mx +ip4:188.0.241.196 ~all
    Sometimes DNS changes can take a while to appear. Please wait a few hours, then reopen your property in Search Console. If verification fails again, try adding a different DNS TXT record.
    .
    کد خطا به شرح فوق است. ممنون میشم اگر ما رو راهنمایی کنید.
    .

    1. سلام محسن. در مقاله بهش اشاره کردیم لطفا مطالعه کنید.
      اگر انجام دادید ولی بازم خطا میده باید صبر کنید. نزدیک نیم ساعت الی ۴ ساعت.

  54. سلام توی پلسک هم توضیح میدین؟ چطوری ثبت کنیم من میزنم خطای Ownership verification failed میده !

    1. سلام محمد. پلسک و یا هر کنترل پنل دیگری مثل سی پنل و … فرقی ندارن. همه این کنترل پنل ها بخش public_html دارن و شما میتونید به کمک روش html file سایت خودتون رو در سرچ کنسول نصب کنید.

  55. سلام باید در حین کپی کردن کد در مدل tag html فقط داخل کوتیشن کپی شود خود علامت کوتیشن کپی نشود که خط قرمز می کشه روش سپاس از شما

    1. سلام علیرضا.
      در حالت کلی نه، و باید کل اون کپی بشه.
      اگر منظورت در یوآست هست حتی شما اگر کل رو کپی کنی و داخل یوآست بندازی خودش تنظیم میکنه و داخل کوتیشن میاره و در نهایت خودش همون چیزی رو درست میکنه که ما کپی کردیم.

  56. سلام بابت مقاله ای که گذاشتین ممنونم

    سوال اولم اینه که اگه از روش دوم برای ثبت سایت استفاده کنیم یعنی از روش دامین (Domain ) بجای URL PrEfix = دیگه نیاز نیست تو سرچ کنسول آدرس دامنه های دیگه مون رو هم به سرچ کنسول معرفی کنیم مثلا با http یا https یا…. ؟

    اگه از روش دوم یعنی URL Prefix استفاده کنیم باید دو تا دامنه رو به گوگل معرفی کنم یکی به عنوان http:// یکی به عنوان https:// ؟ در این مورد یکم راهنمایی میکنید متوجه نشدم.

    1. سلام وحید.
      بله هر دو موردی که پرسیدی رو درست حدس زدی. البته سعی کردیم در مقاله خیلی شفاف توضیح بدیم.

    1. سلام فانوسی. خوشحالم برات مفید بوده.
      بازم به ما سر بزن و حتما در دوره رایگان سئو شرکت کن.

  57. با سلام خدمت شما
    من سایتم رو با جوملا ساختم و موقعی که میخوام ثبتش کنم توی گوگل ارور میده Ownership verification failed
    We couldn’t find your verification token in your domain’s TXT records.
    We found these DNS TXT records instead:

    v=spf1 a mx ip4:185.128.81.60 ~all
    یعنی چی؟ چکار کنم؟
    لطفا کمکم کنید

    1. سلام وقت شما بخیر باشه.
      اشتباه تنظیم کردید. مقاله رو دوباره با دقت بخونید لطفا. یا از روش های دیگه برای ثبت سایت در سرچ کنسول استفاده کنید.

      1. سلام.بنده قبلا سایت رو ثبت کرده بودم ولی بنا به مشکلاتی پاک شد.
        و الان دوباره میخوام کد تاییدیه برای افزونه سئو بگیرم.میشه راهنمایی کنید.
        یکبار هم دامنه رو پاک کردم دوباره وارد شدم اما خودش خودکار رفت تو بدون درخواست تایبدیه.
        ممنون

        1. سلام اقای آشتیانی
          تیم ما خب نزدیک به ۳ هزار کلمه نوشتن برای راهنمایی دیگه، بالای ۱۰۰ تا نظر هم اینجا داره، شما اگر این مقاله رو دقیق بخونید میتونید انجام بدید. سعی کردیم جامع راهنمایی کنیم دوستان عزیز رو.

  58. عالی بود. کارم راه افتاد با آموزش خوبتون. خدا کارتون رو راه بندازه ایشالا

    1. سلام تارا جان.
      ممنونم از شما. خوشحالم به ما سر زدید.
      به امید دیدار دوباره شما در سایت ما 🙂

  59. سلام وقت آیا کدی که از domain کپی میکنیم میشه در قسمت سئو در بخش عمومی و در قسمت وبمستر ها اونجا که زده تاییدیه ی کد گوگل وارد کنیم؟
    وقتی وارد میکنم جوابی نمیگیرم.

    1. سلام خطیر. نحوه ثبت سایت با domain رو اموزش دادیم لطفا طبق اموزش پیش برید.
      شما توی قسمت عمومی افزونه یوست فقط میتونی از روش متاتگ استفاده کنی.

      1. سلام من این روش رو امتحان کردم ولی خطا میده.
        نمیدونم باید چیکار کنم. هاست من رو ایران هست. امکانش هست برای این باشه؟

        1. سلام خطیر. به نظر من ربطی نداره. اگر به خطا میخوری روش های دیگه رو تست کن. سایتت وردپرسی هست میتونی به راحتی به کمک افزونه yoast بیای سایتت رو در سرچ کنسول ثبت کنی و یک نصب راحت رو توی کنسول گوگل تجربه کنی. فقط سعی کن دقیقا همون ادرسی رو ثبت کنی که همه میتونن بینن.
          درضمن سایتت هم با http باز میشه و هم https. مقاله ریدایرکت ۳۰۱ ما رو بخون تا بتونی این مورد رو بهینه تر کنی.

  60. با سلام
    ممنونم از نوشته خوبتون. استفاده کردم.
    سوالی داشتم از خدمتتون. بنده از روش domain name اقدام به نصب سرچ کنسول برای سایت کردم اما به بخش legacy tools دست رسی ندارم در صورتی که وقتی از روش URL prefix استفاده میکنم این دست رسی رو دارم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    1. سلام علیرضا.
      من این مورد رو در پراپرتی های خودم ندیدم. شاید به اشتباه domain name رو وریفای کردید. دوباره تست کنید و اگر موفق نشدید به یک متخصص سئو بدید تا از اول بررسی کنه. البته هر چند مورد مهمی هم نیست و در همون پراپرتی های url prefix میتونید کار خودتون راه بندازید.

  61. با سلام و احترام
    در گوگل سرچ کنسول جدید
    فقط روش Verify domain ownership via DNS record
    برای من میاد
    من میخواستم از طریق آپلود فایل وریفای کنم چون دسترسی به تنظیمات سی پنل ندارم
    فقط از طریق افزونه فایل منیجر در پیشخوان دسترسی به public_html دارم
    نمیشه این روش رو تغییر داد؟
    اگر میشه راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام پیام جان. وقتی دسترسی به هاست نداری پس دسترسی به DNS ها هم نداری و نمیتونی از روش DNS record استفاده کنی. میتونی از روش های فایل و تگ head استفاده کنی.

  62. سلام وقت بخیر
    من سایتی نوشتم که دوزبانه هست با شناخت کوکی و asp.net. این زیرساخت دات نت است که میگه خب فلان سایت رو فارسیش رو باز کن یا انگلیسیش رو بعد کاربر میتونه زبان رو تغییر بده با کلیک روی دکمه زبان. بسته به زبان کاربر ادرس سایت همیشه a.com هست چه فارسی و چه انگلیسی و زبان با کوکی عوض میشه.
    این بهتره یا اینکه
    a.com/fa
    a.com/en
    مشکل هر دو حالت رو ممنون میشم بفرمایید

    1. سلام وقت بخیر باشه شهریار عزیز.
      حالت دوم رو پیشنهاد میکنم.

  63. سلام.
    من به روش Domain در گوگل سرچ کنسول ثبت نام کردم و با موفقیت ثبت شد.
    ولی نمیتونم به عنوان کابر وارد سایت خودم بشم و فقط میتونم به عنوان ادمین وارد پیشخوان سایت بشم.

    وقتی خود سایت رو سرچ میکنم
    This page isn’t workingoxinacademy.ir is currently unable to handle this request.
    HTTP ERROR 500
    این عبارت برام میاد

    میتونید منو راهنمایی کنید؟

    1. سلام محمد.
      اول بیا تو حالت مخفی سایتت رو ببین اگر کروم داری کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + N فشار بده و یا اگر موزیلا داری Ctrl + Shift + P فشار بده اگر سایت راحت اومد بالا پس مشکل از کش داخل مرورگر هست و پیشنهاد میکنم کش و داده های فقط مربوط به سایت خودت رو از مرورگرت پاک کن.
      امیدوارم تونسته باشم بهت کمک کنم. موفق باشی.

      1. از روشی که گفتید رفتم ولی درست نشد.
        حتی اون تکست رکورد رو پاک کردم که به حالت اول برگرده ولی بازم تغییری نکرد.

        1. به نظر من این مشکلات ربطی بهم نداره. ظاهرا مشکلی که براتون رخ داده همزمان شده با نصب سرچ کنسول. با یک متخصصی که میتونه دسترسی به سایت شما داشته باشه در ارتباط باشید تا بتونه از نزدیک بررسی کنه. میتونه از ده ها جا این مشکل رخ داده باشه و نمیشه با حدس رفت جلو. باید دید و بررسی کرد تا مشکل رو پیدا کرد.

    1. سلام. خوشحالم براتون مفید بوده. بازم به ما سر بزنید.

  64. سلام و درود خدمت شما. ممنون بابت سایت بینظریتون. بنده برای این ثبت سرچ نوع اول روش جدید مشکلی دارم. بارها این روش رو انجام دادم برای سایت های مشتریام و خودم. اما اینبار به یک مشکلی برخوردم که تا به حال پیش نیومده برام که مجبور شم تو گوگل سرچ کنم و به اینجا برسم. برای روش اول بنده هم این مورد رو پیشنهاد میکنم به دوستان. خب حالا مشکل بنده این هست که رکورد قبلی که گوگل شتاسایی میکنه رو حذف کردم و رکورد خود گوگل رو قرار دادم اما همچنان گوگل برای وریفای باز همون رکورد رو شناسایی میکنه درصورتی که بنده حذفش کردم. راه حل این موضوع چیه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام علی جان.
      راه حل همه مشکلات تقریبا صبر هست. اگر فکر میکنید همه مراحل رو درست رفتید باید صبر کنید، گوگل هم صابران رو دوست داره 🙂

  65. سلام خسته نباشید.من از روش جدید domain سایتم را طبق آموزش ثبت کردم ولی قسمت coverage ارور Page with redirect برای صفحه اصلی داده است و توضیحش صفحه های اصلی سایت را بدون www با www و بدون http و با http اعلام کرده است.مگر این روش همه این ادرس ها را ساپورت نمیکرد؟ علت چیست؟ راهنمایی نمایید.باتشکر

    1. سلام نوید.
      این دو موضوع اصلی ربطی به هم ندارن اون ارور ریدایرکت هست که باید بررسی بشه ببینیم چی هست. باید ریدایرکت ۳۰۱ رو به شکل اصولی پیاده سازی کنی.

      1. پس اون رروش ثبت دامنه درسته.این ارور ریدایرکت یه مشکل دیگه هست

        1. بله اینا با هم فرق دارن. با این حال باید ریدایرکت دقیق بررسی بشه. گاهی ریدایرکت های لوپ رو خطا میده.

  66. سلام ممنون از توضیحات جامع و کاملتون
    کاش کلاس حضوری در مشهد هم داشتید

    1. سلام وقت شما بخیر باشه.
      کلاس های سئو آنلاین ما فرقی با کلاس حضوری ندارن. در کلاس حضوری چه چیزهایی مهمی داره؟ صدای شما و صدای من همزمان برسه، یک تخته داشته باشیم و همینطور تصویر لپ تاپ من دیده بشه. همه اینا تو کلاس های سئو انلاین هم وجود داره.
      ممنونم از حضورت و نظری که ارسال کردی. بازم به ما سر بزن. موفق باشی.

  67. سلام ممنون از مطلب خوبتون .

    یه سوال : من چند هفته هست که از طریق url prefix سایتم رو ثبت کردم . ولی فقط https://example.ir
    الان باید یکی یکی پیشوند ها را در قشمت add property اضافه کنم ؟آیا برای اینکار دوباره گوگل کد تایید رو میده و باید در سایت وارد بشه ؟ اگه بله چطور و به چه صورت ؟

    1. سلام وقت شما بخیر. اول از همه سعی کنید پیشوند اصلی رو اضافه کنید و بعد سایر پیشوندها رو.
      کد تایید برای سایر نیاز نیست و البته مهم هست که اگر ۴ پیشوند رو من تایپ میکنم به یک پیشوند از دامنه برسم.
      ممنونیم از حضورتون

      1. خیلی ممنون از اموزشی ک قرار دادید.
        مراحل رو طی کردم راحت انجام شد.
        باتشکر

  68. خیلی خوب بود
    مخصوصا آموزش تصویری قراردادن در دایرکت ادمین و سی پنل

    1. سلام مسعود جان. خوشحالیم براتون این اموزش سرچ کنسول مفید بوده.

    1. سلام.سایت من asp.net هست آیا تفاوتی داره ثبت در کنسول ؟
      من ثبت کردم و کپی کردم این پیغام میده:

      Ownership verification failed
      Verification method:
      Domain name provider
      Failure reason:
      We couldn't find your verification token in your domain's TXT records.
      We found these DNS TXT records instead:
      v=spf1 +a +mx +a:win3iran.mylittledatacenter.com -all
      Sometimes DNS changes can take a while to appear. Please wait a few hours, then reopen your property in Search Console. If verification fails again, try adding a different DNS TXT record.
      1. سلام سالار عزیز.
        ثبت در کنسول گوگل هیچ فرقی برای هیچ سایتی نداره چه با asp و چه با php
        درباره سوال دومت من داخل مقاله و چندین بار در نظرات اشاره کردم لطفا مطالعه کن.
        بخش “عدم تأییدیه گوگل در روش DNS
        موفق باشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=