جلسه ۵ – ابزار URL inspection

آموزش ابزار جدید URL inspection سرچ کنسول گوگل

قسمت url inspection

ابزار URL Inspection یا به فارسی “بازرسی آدرس” به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بسیار خوبی درباره خصوصیات کلی یک آدرس را دریافت کنید. اطلاعاتی همانند زمان اخرین خزش Crawl ربات گوگل و همینطور درباره AMP بودن و یا نبودن non-amp و سایر گزارش ها همانند ایندکس بودن و یا نبودن یعنی آیا آن صفحه در نتایج گوگل است یا نیست (بررسی آخرین تاریخ ایندکس) و همینطور فچ کردن یک صفحه (یعنی فراخوانی ربات گوگل برای دیدن یک صفحه از سایت ما) و کلی اطلاعات و امکانات جالب دیگر.

یک ابزار سئو بسیار قوی و پرکاربردی حداقل برای من بوده و دوستانی که همیشه از من میپرسن fetch as google جدید کجا است باید اشاره کنم که فچ از گوگل جدید در همین ابزار URL Inspection است و باید گزینه Request indexing بزنیم که در ادامه در همین مقاله میزفا بهش میپردازیم.

این مقاله جلسه ۵ از سری آموزش های رایگان سرچ کنسول در میزفا است.

معرفی ابزار جدید URL Inspection

URL Inspection یک ابزار جدید از سمت گوگل است که در سرچ کنسول نسخه جدید (نام قدیمی سرچ کنسول: وبمسترتولز ) چند روز پیش در توییتر به شکل رسمی توسط گوگل معرفی گردید. عبارت Inspection به معنای بازرسی کردن است به همین منظور می‌توان درک کرد که ابزار URL Inspection چه عملی را انجام می‌دهد. این ابزار جدید سرچ کنسول اطلاعاتی از ایندکس شدن یک صفحه ای که شما درج کرده باشید را نشان می‌دهد. اطلاعاتی نظیر اخرین خزش ربات گوگل، خطاهای AMP ، درباره ارور داده‌های ساخت یافته ، ارور Index coverage issue و …

نحوه استفاده از ابزار URL Inspection

برای استفاده از ابزار URL Inspection باید ابتدا وارد Property مد نظر خود شوید (در اینجا Property نسخه ای از سایت است که در نتایج ایندکس شده است)، در بالای نوار سرچ کنسول نسخه جدید گوگل این امکان فراهم هست که در هر صفحه ای از این ابزار بودید بتوانید Property خود را مشخص کنید.

مثلا در عکس زیر پراپرتی میزفا به شکل دقیق انتخاب شده است و دامنه میزفا با https است و همینطور بدون www.

انتخاب property در سرچ کنسول

به چند نکته توجه داشته باشید:

  • درج URL باید دقیقا در Property خود باشد در غیر این صورت اطلاعات لازمه را نشان نمی‌دهد. بنابراین به www و http بودن یا نبودن دامنه دقت کنید.
  • درج آدرس به شکل AMP و یا غیر AMP را گوگل می‌تواند تشخیص دهد و در این بابت مشکلی ندارد.
  • همینطور این ابزار صفحاتی که دارای خصیصه alternate هستند را هم می‌تواند اطلاعات لازم را در اختیار قرار دهد. مثل صفحاتی که دارای چند زبان هستند و یا خروجی print آن‌ها متفاوت هست و یک صفحه دیگر دارند و یا معرفی صفحه Feed آن صفحه.
  • باید دقت داشته باشید که URL Inspection یک ابزار زنده نیست که دقیقا نتایج زمان حال را به شما نشان بدهد. این ابزار اخرین ایندکس (index) یک صفحه را به شما نشان می‌دهد و این به معنای آن نیست که اخرین تغییرات آن صفحه را نشان بدهد. اطلاعاتی که توسط این ابزار به شما نشان داده می‌شود همان اطلاعاتی هست که در نتایج گوگل مورد استفاده قرار میگیرد و از طرفی ممکن است صفحات ما تغییرات زیادی بکند و یا اخرین تغییرات صورت گرفته را ربات های گوگل در دسترس نداشته باشند. که برای حل این مورد می‌توان از ابزار  Fetch as Google نیز استفاده کرد که ما در دوره فیلم آموزش سرچ کنسول به شکل کامل به این مورد پرداختیم.
  • نکته مهم دیگر این هست که در سرچ کنسول نسخه جدید یا همان نسخه Last crawl یا اخرین خزش را در قسمت Index coverage نمایش می‌دهد و شما می‌توانید اخرین خزش یا crawl موفق گوگل را در صفحات مختلف ارزیابی نمایید.
  • زمانی که شما آدرسی را در URL Inspection وارد می‌کنید و گوگل عبارت “URL is on Google” به شما نمایش می‌دهد به معنای آن نیست که گوگل آن آدرس را حتما در نتایج نشان خواهد داد. نشان دادن صفحات سایت در نتایج گوگل مستلزم آن است که شما دستور العمل های کیفی و امنیت گوگل را رعایت کرده باشید.
    پیغام URL is on Google
    پیغام URL is on Google

    و ابزار url inspection برای سایت هایی که پنالتی در گوگل شده باشند کاربردی نخواهد داشت. و شما باید در قسمت manual actions سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.

شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه های زیر این ابزار را انتخاب کنید و سپس ادرس مد نظر خودتان را وارد کنید:

انتخاب ابزار url inspection در سرچ کنسول

حال به قسمت های مختلف ابزار URL Inspection میپردازیم، این ابزار از ۳ قسمت تشکیل شده است:

  1. Presence on Google (ظاهر روی گوگل)
  2. coverage (پوشش ایندکس به عبارت دیگر پوشش گزارشی از صفحات ایندکس شده شما)
  3. Enhancements (ارتقا)
بخش های مختلف Inspection
عکس شماره 4093

بخش اول Presence on Google

خلاصه این قسمت این است که آیا صفحه وارد شده در نتایج وارد می‌شود یا نه و یک سری مقادیر دارد که به شرح زیر است:

1 – URL is on Google

به این معنی است که آدرس وارد شده ایندکس شده است و مشکلی ندارد و می‌تواند در نتایج حضور داشته باشد ولی به معنای این نیست که ۱۰۰ درصد در نتایج ظاهر است. پس دقت داشته باشید که از عبارت می‌تواند استفاده شده است. همانند عکس بالا

در این حالت کار خاصی لازم نیست انجام دهیم و صرفا یک سری اطلاعات از آنچه که گوگل از سایت ما برداشت کرده است را دریافت کرده‌ایم.

دقت داشته باشید که اگر به شکل موقت از ابزار  Remove URLs برای حذف یک ادرس به شکل موقت در سرچ کنسول استفاده کردم و گوگل همان آدرس را با پیغام “URL is on Google” نشان می‌دهد به این معنی نیست که آن آدرس در نتایج نمایش داده می‌شود.

2 – URL is on Google, but has issues

ممکن است با پیغام بالا روبه‌رو شوید که این معنا را دارد آدرس وارد شده هر چند می‌تواند در نتایج حضور داشته باشد ولی یک سری مشکلات دارد و باید ارتقا لازم را پیدا کند مثلا ممکن است AMP آن صفحه مشکلاتی داشته باشد و یا داده های ساخت یافته آن که در بالا اشاره شد مشکلاتی داشته باشد و بهتر است این مشکلات را ارزیابی و آن‌ها را رفع کنید.

3 – URL is not on Google: Indexing errors

این خطا را باید مورد توجه قرار دهید و اشاره می‌کند که حداقل یک خطا وجود دارد که مانع از نشان دادن آن صفحه در نتایج می‌شود و باید سعی کنید آن خطا را رفع کنید. شما می‌توانید با خواندن مقالات پیغام Index coverage و همینطور ارورهای 4xx و ارورهای 5xx باعث رفع خطاهای خود شوید.

4 – URL is not on Google

وقتی آدرسی وارد کنیم و پیغام بالا را مشاهده کنیم به این معنی است که آدرس درج شده در نتایج جستجو نیست، حال سه پیش بینی برای این حالت وجود دارد.
۱ – شاید گوگل آن صفحه از سایت ما را مشاهده نکرده است و هنوز ربات‌های گوگل آن را به عبارتی فچ نکرده‌اند یعنی به آن صفحه تا به حال سر نزده اند. در این صورت شما می‌توانید گزینه “Request indexing” فشار دهید تا ربات گوگل به سمت آن صفحه هدایت شود و در نتایج آن صفحه را بیاورد.
۲ – شاید شما گزینه Request indexing کلیک کنید ولی پیغام خطا دهد، مثلا خطای Indexing request rejected با رنگ قرمز روبه‌رو شوید، در این صورت باید مشاهده کنید علت چیست؟
Indexing-request-rejected
به احتمال زیاد آن صفحه یک مشکلی دارد مثلا عدم دسترسی ربات گوگل به آن صفحه. روش‌های مختلفی برای عدم دسترسی گوگل در یک آدرس وجود دارد مثلا درخواست پسورد برای مشاهده آن صفحه و یا از متاتگ robots و noindex کردن آن و یا فایل robots.txt برای بستن دسترسی ربات گوگل استفاده شود.

۳ – ممکن است هدف ما همین باشید یعنی قصد نداریم آن صفحه در نتایج باشد بر همین اساس گوگل URL in not on Google را نمایش می‌دهد. خب در این حالت بحثی نیست.

5- URL is an alt version

به این معنی است که آدرس درج شده درواقع alternate یک صفحه دیگر است یعنی صفحه وارد شده یک صفحه فرعی است و به صفحه اصلی خود در حال اشاره است (معنی ریدایرکت کردن نیست). صفحاتی مثل AMP، canonical و یا صفحاتی که نسخه موبایل یا دسکتاپ جداگانه دارند. در این حالت اصولا لازم به کاری نیست مگر در موارد خاص که جای بحث آن در این مقاله نیست.

URL is an alt version

بخش دوم Index coverage

در این بخش از ابزار URL inspection وارد جزئیات بیشتری از آن صفحه درج شده توسط ما می‌شود مواردی چون اخرین خزش،  درباره سایت مپ، وضعیت صفحات ارجاع شده، دسترسی ربات‌ها، فچ، انواع rel ها در لینک و … در اینجا بررسی آخرین تاریخ ایندکس را هم به خوبی نشان می‌دهد نکته مهمی که در نسخه قدیم سرچ کنسول یعنی ابزار وبمسترتولز گوگل وجود نداشت.

Index coverage status

درباره وضعیت آدرس می‌گوید که چرا ایندکس نشده و یا شده، انواع وضعیت coverage دارد که در این لینک قابل مشاهده است. مثلا یکی از ارورهای رایج در این قسمت crawl anomaly است و به معنای خطاهای 4xx و 5xx است که باید رفع شود و یا ممکن است این مورد موقت باشد. پیشنهاد می‌شود مقاله بخش coverage مطالعه کنید.

Sitemaps

وضعیت آدرس را در سایت مپ نشان می‌دهد که ممکن است عبارت N/A باشد یعنی در دسترس نیست و علت های مختلفی دارد چرا که در یک سایت مپ سایت بزرگ نمی‌توان همه آدرس‌ها را در آن درج کرد و باید سایت مپ های بسیاری داشت.

Referring page

به این موضوع اشاره دارد که گوگل برای رسیدن به آدرس درج شده توسط شما احتمالا صفحه ای را طی کرده است، ممکن است ریدایرکت شده باشد و یا موارد دیگر. و یا حتی پدر آن آدرس را نشان دهد مثلا دسته آن مقاله را نشان دهد. اگر شما با عبارت “URL might be known from other sources that are currently not reported” روبه‌رو شدید به این معنا است که ربات گوگل برای پیدا کردن آن ادرس از سایت مپ و ارجاعات (لینک) استفاده نکرده است و یک مسیری که معلوم نیست صفحه را پیدا کرده.

Last crawl

ابزاری به شدت کاربری که نشان می‌دهد اخرین خزشی که ربات گوگل بر روی آن صفحه انجام داده چه تاریخی بوده است البته اخرین خزش به معنی اخرین تغییرات ما در سایت نیست.

Crawl allowed؟

آیا ربات گوگل به صفحه درج شده اجازه دسترسی دارد یا نه، این دسترسی ها را می‌توان در فایل robots.txt تعیین کرد.

Page fetch

این مورد بررسی می‌کند که آیا ربات گوگل از سمت سرور دسترسی به url درج شده دارد یا نه، اگر جواب مثبت باشد عبارت Successful را نشان می‌دهد و اگر جواب منفی باشد عبارت failure را درج می‌کند و جلوی این عبارت به شکل خلاصه علت را در حد نیم خط می‌گوید. که انواع علت ها در این لینک قابل مشاهده است و ممکن هست همان چیزی را بگوید که در قسمت coverage گفته است.

Indexing allowed؟

به متاتگ ربات اشاره داره که آیا noindex است یا نه و یا ممکن است از طریق هدرهای http یک header با مقدار noindex ارسال شود که این خطا را ایجاد کند.  گوگل درباره این موضوع در این صفحه اشاره کرده است.

User-declared canonical

اگر شما از تگ <link rel="canonical">  استفاده کنید به این معنی است که اعتبار آدرس درج شده به اعتبار آدرس موجود در canonical داده خواهد شد. و این در عمل برای کاربر اجرا خواهد شد. توضیحات بیشتر

Google-selected canonical

این به همان موضوع بالا اشاره دارد ولی از نگاه کاربر نیست بلکه از نگاه ربات گوگل است زمانی که شما آدرس اصلی را در قالب canonical به گوگل معرفی می‌کنید به این معنی نیست که گوگل حتما از آدرس شما استفاده کند و ممکن است آدرسی که خودش فکر میکند درست تر باشد آن را انتخاب و اعمال کند. به هر شکل تضمینی در این باره وجود ندارد هر چند در اکثر موارد چنین کاری را نمیکند و تابع تگ canonical عمل می‌کند.

بخش سوم Enhancements

گوگل در این قسمت به شما عمل‌هایی که بر روی صفحه انجام دادید و ممکن است باعث ارتقا آن شود را نشان می‌دهد. و یک سری قابلیت هایی که از نگاه گوگل مهم است و باعث ارتقا کیفیت شما در نتایج گوگل شود و شما آن را اعمال کرده باشید را نشان می‌دهد. هر چند در اکثر موارد این قسمت خالی است. توجه داشته باشید که فقط صفحاتی را گوگل می‌توانید در این بخش مورد ارزیابی قرار دهد که ایندکس شده باشند. عباراتی که ممکن است گوگل نشان دهد عبارت اند از:

صفحات Mobile Usability

آیا صفحه شما واکنش گرا بوده؟ به عبارت دیگر آیا بهینه سازی برای موبایل شده است؟ آیا برای نسخه موبایل رسپانسیو شده است؟ اگر سبز باشد می‌گوید. در عکس شماره 4093 در بالای مقاله چنین گزارشی از Mobile Usability وجود دارد.

صفحات AMP

وقتی از صفحات AMP استفاده می‌کند یک تیک سبز رنگ در کنار AMP به وجود می‌آید که شما در حال استفاده از این ویژگی هستید.

AMP URL Inspection
AMP URL Inspection

نتایج (داده های) غنی یا rich result

داده های غنی، نتایج غنی و یا پاسخ های غنی همه به یک معنا است و ما در پست داده های غنی به شکل کامل درباره این موضوع صحبت کردیم. ممکن است آدرس درج شده توسط شما یک داده غنی در نتایج داشته باشد که به شما اعلام می‌کند.

پیغام Canonical URL

اگر همانند عکس زیر با چنین پیغامی روبه‌رو شدید یعنی ادرس درج شده یک ادرس فرعی است و برای مشاهده آدرس اصلی می‌توانید بر روی Inspect canonical URL کلیک نمایید.inspect canonical url

بخش Test live URL یا فچ از گوگل جدید

وقتی آدرسی را در قسمت URL inspection وارد می‌کنید اگر گوگل برای اولین بار دیده باشد عبارت URL is not on Google وارد می‌کند و در این صورت پیشنهاد می‌شود گزینه Request indexing انتخاب کنید و این همان گزینه قدیم Fetch as google در نسخه وبمستر تولز است.

ابزار Request indexing در سرچ کنسول جدید

بخش Test Live URL

به دکمه ای که در بالای عکس زیر است توجه کنید، نوشته TEST LIVE URL

بخش های مختلف Inspection

این ابزار تست آنلاین یک آدرس همان کار و گزارشی را می‌دهد که ابزار URL inspection می‌دهد ولی در لحظه. یعنی بعد از زدن این دکمه ربات گوگل به سراغ ادرس می‌رود و گزارش های زنده از آن صفحه را به شما می‌دهد. نتیجه این گزارش همانند عکس زیر است و حال اگر توجه کرده باشید در کنار Live Test گزینه Google Index هم وجود دارد.

مثلا زمانی که تغییراتی اعمال کردید و تمایل دارید در لحظه ببینید گوگل چه نظری دارد این قسمت پرکاربرد است. قسمت Google Index تاخیر ۲ روزه دارد.

ابزار Test live URL در سرچ کنسول

خطای URL not in property

ممکنه با خطای زیر

URL not in property

Inspect a URL in the currently selected property or switch properties

در سرچ کنسول روبه‌رو شده باشید و علت این خطا این هست که Property درست رو انتخاب نکردید و یا ادرس رو دقیق درج نمی‌کنید. مثلا اگر در سرچ کنسول شما سایت رو به صورت https و بدون www وارد کردی باید توی inspect هم بیای همینطوری ادرس رو وارد کنی، و در این حالت اگر بیای با http بزنی خطای url not in property میده.

برای انتخاب یک Property دیگه در سرچ کنسول بالا سمت چپ سعی کنید یک Property (یعنی همون سایت) رو درست انتخاب کنید.

پایان:

امیدوارم از آموزش وبمستر گوگل لذت برده باشید و اگر اطلاعات بیشتری لازم داشتید مقاله گوگل می‌تواند برای شما مفید باشد.

پیشنهاد میکنم حتما آموزش seo سایت میزفا را دنبال کنید.

و حال سخن اخر:

مقاله در این زمینه کامل تر پیدا کرده بودید؟ 🙂 دوست داریم نظراتتون را به ما بگید و همچنین این مقاله را بین دوستانتان به اشتراک بگذارید و لطفا بدون منبع کپی نکنید چرا که با این کار اول به فرهنگ و اخلاق خودتان احترام گذاشته‌اید. موفق و پایدار باشید.

۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز)
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز گوگل)
پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …
پایین سرفصل های HTML هست، روی منم کلیک کنی میتونی ببینی.
به میزفا خوش آومدی. پایین سرفصل های ابزار سرچ کنسول هست
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز)
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز گوگل)

127 نظر

127 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب
    بیشتر پست های سایتم در ضمن مطالب مرتبط یا برچسب یک پست دیگر ایندکس میشن. چرا؟
    اسکرین شات فرستادم برای اینکه منظورم رو دقیقتر متوجه بشین

    1. سلام آرمان عزیز
      این موردی که گفتی طبیعی هست و گوگل در حالت عادی می‌تونه صفحات سایت ما رو خزش (Crawl) و ایندکس کنه؛ مگر اینکه ما با روش‌هایی مثل استفاده از تگ نوایندکس یا کنونیکال و… از ایندکس شدن این صفحات جلوگیری کنیم.
      البته این کار حساسی هست و پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجامش حتما با یه متخصص سئو مشورت کنی.
      مثلا این https://motionstar.ir/downloads/light-dance-reveal-logo-24794512/ صفحه شما ایندکس هست، ولی برچسب Neon که تو این صفحه استفاده کردی نوایندکس هست و ایندکس نمی‌شه.
      همچنین مطالب مرتبط صفحه بالا قابل خزش و ایندکس شدن هستند. پس ربات اون‌ها رو دیده و ایندکس کرده که طبیعی هست.

  2. سلام. خسته نباشید
    نتیجه تست آدرس من در Google index با live Test متفاوته
    تو Google index میگه صفحه شما ایندکس نشده
    تو live Test میگه صفحه شما ایندکس شده
    این به چه معناست؟

    1. سلام ساجده
      امیدوارم حالت خوب باشه
      این دوتا تب تا حدی با هم متفاوت هستند.
      تو Google Index شما وضعیت ایندکس شدن رو می‌بینی (همونطور که از اسمش مشخصه)؛ اگه پیغام URL is not on Google رو ببینی یعنی صفحه «هنوز» ایندکس نشده.
      تو Live Test شما وضعیت حال حاضر صفحه و اینکه آیا برای ربات گوگل در دسترس هست یا نه رو می‌بینی. پس اگه پیغام URL is available to Google رو مشاهده کنی، به این معنی نیست که صفحه ایندکس شده. بلکه می‌گه این آدرس برای گوگل «قابل دستیابی» هست. پس بعدش باید دکمه REQUEST INDEXING رو بزنی تا صفحه ایندکس بشه.
      موفق باشی

  3. سلام وقت بخیر چندتا از صفحاتم در سرچ کنسول URL is on Google است اما site: میزنم در گوگل نیست
    چه دلیلی داره؟ راهنمایی می کنید لطفا

    1. سلام امیدوارم خوب باشی
      شما یک test live برو تا در لحظه داده ها رو مشاهده کنی. اگر بدون test live از url inspection استفاده کنی از داده های قدیمی خودش که ممکنه حتی برای یک هفته قبل تر باشه استفاده میکنه.
      درضمن شما میزان کلیک و ایمپرشن رو هم نگاه کن و ببین کم شده یا نه.
      ممکنه تست در گوگل اشتباه باشه یعنی site: رو درست وارد نمیکنی مثلا فاصله گذاشتی.
      با این حال به دلیل اینکه صورت مسئله شما خیلی گنگ هست فقط میشه حدس زد و بهتره به یک متخصص سئو دسترسی بدی تا بهتر بررسی کنه.
      موفق باشی

  4. سلام وقت تون به خیر ببخشید من یک سوالی داشتم درباره اینکه تمامی صفحات من ایندکس شدن و دوتا از صفحاتم ایندکس نمیشه و وقتی url در قسمت inspection وارد می کنم با اخطار ” HTTPS is invalid and might prevent it from being indexed ” مواجه میشم میخواستم علت و نحوه رفع کردنش بدونم
    ممنونم از راهنمایی تون

    1. سلام میترا
      باید وضعیت صفحه دقیق‌تر بررسی بشه و بدون بررسی نمی‌شه نظر درستی داد.
      ممکنه این خطا موقت باشه و حل بشه، چون این قسمت به تازگی به سرچ کنسول اضافه شده و احتمال داره خطای ابزار باشه.
      همچنین ممکنه بخاطر سرور یا SSL یا به دلیل ریدایرکت و… باشه و باید بررسی کنی.

      1. مرسی از پاسخگویی تون
        من خودم می تونم این بررسی کنم یا پشتیبان سایت باید انجام بده؟
        البته من متوجه شدم که ssl سایت قبلا مشکل داشته ولی رفع شده ممکن دوباره دچار مشکل شده باشه؟

        1. خواهش می‌کنم
          بستگی به اطلاعات شما داره. خودتون بررسی کنید و اگه لازم شد از پشتیبان یا برنامه نویس هم کمک بگیرید.
          بله احتمالش هست از SSL هم باشه و این موضوع هم با طراح سایت یا شرکت هاستینگ مطرح کنید.

  5. سلام وقت به خیر
    سایت من تو گوگل ایندکس شده فقط هیچ کدوم از مقاله هام ایندکس نشدن حتی تو قسمت COVERAGE همه موارد رو N/A میاره دلیلش رو میشه بگید؟

    1. سلام هاله
      می‌تونه دلایل مختلفی داشته باشه و باید سایتت دقیق‌تر بررسی بشه. می‌تونی از گزینه Test Live URL هم استفاده کنی تا اگه صفحه‌ت از نظر گوگل خطایی داره، ازش آگاه بشی.
      اما اگه دامنه تازه ایجاد شده (مثلا۱-۲ ماه) طبیعی هست و طول می‌کشه تا مقالاتت ایندکس بشن چون فعلا بودجه خزش دامنه‌ت کمه.
      برات آرزوی موفقیت داریم

  6. سلام .روز بخیر
    ی سوال از خدمتتون داشتم، ممنون میشم پاسخ بدید

    وقتی ایندکس یک سری از مقالات سایتم رو را در گوگل بررسی می کنم، یک سری از مقالات چند دقیقه بعد از انتشار ایندکس می شوند ولی تعدادی هم نه و دو ساعت بعد که مجددا بررسی می کنم، ایندکس شدند و زیر عنوان مقاله در گوگل نوشته 2hours ago
    آیا به این معنی هست که این مقالات چند دقیقه بعد از انتشار ایندکس شدند ولی نمایش داده نشدند ؟؟
    چه دلیلی برا تاخیر در نماش وجود داره و چه فاکتورهایی ممکنه تاثیرگذار باشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      نه هیچ ربطی نداشت. پردازش هم میتونه سمت گوگل کمی طول بکشه.

      سوال اخر هم که خارج از بحث کامنت ها هست و اگر بخوام جوابش رو تایپ کنم باید ۱ روزی تایپ کنم که متاسفانه نمیشه. تقریبا اکثر فاکتورهای سئو در نحوه نمایش داخل گوگل اثرگذار هستند.

  7. سلام وقت بخیر من وقتی میخوام request indexing را انجام بدم ولی با این خطا مواجه میشم
    URL not in property

    Inspect a URL in the currently selected property or switch properties

    علتش چیه؟

    1. سلام امیدوارم خوب باشید.
      داخل مقاله و در نظرات بارها به این موضوع اشاره کردیم ممنون میشم مطالعه کنید.

  8. سلام. وقتتون بخیر. ما یه سایتی داریم که یکی از بخش های اون، به کلی ایندکس نمیشه! آدرسش: chechilas.com/helal و هر صفحه ای که داخل این آدرس هست با همین اسلاگ، اونا هم ایندکس نشدن! (البته باید بگم که این آدرس رو ما مدتی توی ربات نو ایندکس کرده بودیم و الان یک ماه هست که از نو ایندکسی در آوردیم.) وضعیت صفحه از کنونیکال، ایندکسی و فالو هم چک کردم و مشکلی نیست. بنظر شما چرا ایندکس نمیشه؟!

    1. سلام
      خب از اول نباید حتی نوایندکس رو اجازه میدادی گوگل ببینه.
      گوگل صفحاتی که نوایندکس هستن و بعد ایندکس میشن به شدت طول میکشه تو نتایج بیاره و چندین ماه هم ممکنه زمان ببره.
      بهتره این صفحات شدت سئو روشون بیشتر باشه مقاله بیشتر انتشار پیدا کنه و لینک سازی خارجی صورت بگیره (البته اگر سایت تازه تاسیس نیست)

  9. سلام وقت بخیر
    ممنون از آموزش های عالی که قرار میدید من از دوره سئو شما استفاده کردم و عالی بود.
    یکی از مهم ترین صفحات سایت من امروز به یکباره از نتایج گوگل حذف شد
    وقتی هم لایو تست میزم این پیغام میاد
    URL will be indexed only if certain conditions are met
    لینکی هم که داده بابت شرایط خاص این لینک هست
    https://support.google.com/webmasters/answer/9012289#will_i_be_indexed
    امکانش هست راهنمایی کنید

    1. سلام امید.
      خب توی همین لینک صد تا دلیل اورده. این مشکلات رو نمیشه بدون بررسی دقیق سایت حرف زد. مثل این هست که شما بگی من سردرد دارم و بگو مشکل چیه. طبیعتا هزاران دلیل میتونه به ذهن ادم برسه و بعد بررسی میشه نظر قطعی داد.
      خودت سعی کن مقاله رو با دقت بخونی و ترجمه کنی تا متوجه بشی مشکل چی هست و یا به یک متخصص دسترسی بده تا چک کنه برات.

  10. سلام و خسته نباشید.من سایت خودم رو در کنسول ثبت کردم اما وقتی محصولی یا مقاله ای می نویسم در موقع درخواست برای ثبت ایندکس عبارت :
    URL not in property
    Inspect a URL in the currently selected property or switch properties
    نمایش داده میشه.هرچی داخل تنظیمات و جای دیگه هم میگردم مشکلی نمی بینم که رفت کنم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  11. سلام
    من حدوداً دو ماهی هست مطالب جدیدم توی گوگل ایندکس نمیشه
    بعد بررسی کردم دیدم که سایت مپم خطای couldn’t fetch داده
    یه live test از سایت مپم گرفتم و نتیجه زیر که توی عکس گذاشتم رو نشون داد
    چطور میتونم این ارور رو درست کنم؟

  12. سلام و وقت بخیر،برای بنده در سرچ کنسول قسمت test live فقط هدر سایت رو نمایش میده؟ایا تو روند ایندکس کردن سایت تاثیر داره؟و میشه بگید مشکل از کجاس؟؟خیلی خیلی ممنونم از سایت خوبتون

    1. سلام حمزه امیدوارم خوب باشی.
      اینطوری نمیشه فهمید مشکل از کجا هست، مثل این هست که بپرسی سردرد دارم بگید مشکل از کجا هست (۱۰۰ تا علت میتونه باشه).
      یا مقاله ها رو بخون و همینطور نظرات رو و دونه دونه تست کن ببین مشکل چی میتونه باشه یا بده به یک متخصص سئو تا بررسی کنه.
      گاهی وقت ها هم این موردی که گفتی موقت هست گاهی وقت ها هم موقت نیست یک مشکل هست ولی منشا مشکل مشخص نیست.

  13. با عرض سلام و خداقوت
    من یک سایتی دارم ک 6 سال سابقه داره و الان نزدیک به 6 ماهی هست ک مقالات سایت ایندکس نمیشن و با ارور Indexing request rejected مواجه هستم، فایل robots.txt رو هم چک کردم و مشکلی نداره و متا تگ ها هم چک شده و noindex نیستن، و بعد از پیش اومدن این مشکل، url اصلی سایت هم ایندکس نمیشه. یک ماه پیش با استفاده از vpn و با چند بار تلاش url اصلی سایت و یکی از مقاله ها ایندکس شد ولی فقط 2 روز تو گوگل بود و دوباره از گوگل حذف شد و الان هم چه با vpn و چه بدون vpn دیگه ایندکس نمیشن. وقتی اسم سایت رو سرچ میکنم برگه ارتباط با ما و تماس با ما رو نشون میده و صفحه اصلی نیست. برای حل این مشکل باید چیکار کنم؟ سایتم به شدت افت کرده.

      1. سلام و خسته نباشید
        آقای آریافر تا هفته قبل با سرچ اسم سایت برگه تماس با ما و ارتباط با مارو نشون میداد، الان دیگه اونم نشون نمیده. ممکنه شما سایت رو بررسی کنید تا مشکل حل بشه؟

        1. سلام وقت بخیر
          میتونید از خدمات سئو میزفا استفاده کنید. بررسی کردن کار یک دقیقه یا دو دقیقه نیست. همینطور نیاز به دسترسی داره.
          موفق باشید.

  14. سلام وقت بخیر دو سه ماهی هست که لینک جدیدی در گوگل وبمستر ثبت نکرده ام امروز که میخوام لینک جدید وارد کنم با این ارور مواجه میشم Quota Exceeded
    Sorry–we couldn’t process this request because you’ve exceeded your daily quota. Please try submitting this again tomorrow.

    در صورتیکه هیچ لینکی وارد نکردم که حد نصاب روزانه رو رد کرده باشه لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام موسوی.
      میتونه مشکل از گوگل باشه، برای برخی ها این موضوع رخ داده. این محدودیت هم خیلی مشکل ساز نیست چون فرداش شما دوباره میتونی به گوگل درخواست بررسی آدرست رو بدی.

      1. سلام مجدد ممنون از راهنمایی اما متاسفانه فرداش هم که میزنم بازم با وارد کردن اولین لینک همون ارور رو میده

        1. پس لطفا دسترسی بدید به یک متخصص سئو تا بررسی کنه. ممکنه یک جای کار دارید اشتباه میکنید.

  15. سلام خسته نباشید. من سایتمو 4 روز پیش آپلود کردم روی هاست و دو روز پیش هم تو search console بصورت Domain ثبت کردم. الآن دو روز گذشته اما بخش Performance هنوز خالیه. یه سوال دیگه هم داشتم. چجوری به گوگل درخواست بدم که آدرس اصلی سایتمو index کنه؟ الان نمیدونم من که سایتمو بصورت Domain ثبت نام کردم، چجوری باید تو بخش URL inspection آدرس اصلی سایتو ایندکس کنم؟ با https یا http یا با www یا بدون www . لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام احمد.
      در مقاله performance اشاره کردیم. تازه اضافه کردید و باید صبر کنید. شما هنوز سایتت جدید هست و باید خیلی صبر کنی تا گزارش بیاد.
      فعلا نمیتونید به گوگل درخواست بدید و خودش میاد ایندکس میکنه. گوگل در حال اپدیت هست و بخش درخواست ایندکس به صورت دستی رو غیرفعال کرده ولی خودش اتومات بیاد سایت شما رو نگاه میکنه.

  16. سلام و خسته نباشید .
    من مدتیه در وبمستر نمیتونم برای Page changed? دکمه مقابلش رو بزنم . که تغییرات جدید اون صفحه مجدد بررسی بشه . دکمه غیر فعال هست و اینو میزنه currently suspended

    1. سلام
      فعلا غیرفعاله در حال اپدیت هست این قسمت

  17. سلام
    من با این مشکل رو به رو شدم:
    2 – URL is on Google, but has issues
    نوشتید :
    ممکن است با پیغام بالا روبه‌رو شوید که این معنا را دارد آدرس وارد شده هر چند می‌تواند در نتایج حضور داشته باشد ولی یک سری مشکلات دارد و باید ارتقا لازم را پیدا کند مثلا ممکن است AMP آن صفحه مشکلاتی داشته باشد و یا داده های ساخت یافته آن که در بالا اشاره شد مشکلاتی داشته باشد و بهتر است این مشکلات را ارزیابی و آن‌ها را رفع کنید.
    من این مشکلات رو ندارم هر لینکی از سایتم هم میذارم این اخطار میده اسکرین شات هم میذارم ببینید بجز این مواردی که نوشتید چه چیزی ممکنه اتفاق افتاده باشه؟
    یه جا خوندم خود گوگل بعضی وقتا به دلیلی امنیتی این کارو میکنه دو سه هفته بعد درست میشه؟
    الان خود گوگل رباتاهش میاد اتومات لینکهام ثبت می شند ولی دستی اینجا نمی تونم لینک ثبت کنم و اخطار میده

    1. سلام حتما پایین گزارش خطا رو نمایش میده. (اسکرین شات هم برای ما ارسال نشده)

  18. اکثر صفخات من URL is not on Google را نمایش میدهند. گزینه request indexing نیز برای من غیر فعاله. باید چه کنم>

    1. سلام
      اگر دقت کنید خودش اون بالا نوشته. این موضوع موقت هست و برای همه سایت ها رخ داده. در حال اپدیت هست.

      1. تعداد زیادی از صفحات سایت من ایندکس نشده مدت زیادی هم گذشته. پس باید چیکار کنم؟

  19. سلام و عرض ادب این مقالم یه هفتس که ایندکس نشده واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم هروز درخواست ایندکس میدم ولی هیچ
    تست لایو میگیرم میگه مشکلی نیس فایل ربات هارم اوکی کردم بازم خبری نیس!
    شما جای من بودید چکار میکردید؟
    نمیدونم چرا اینطور شد میتونه از نصب افزونه های جدید باشه؟از وقتی افزونه دیجی اسک***ر نصب کردم هیچی ایندکس نشد قبلش هر محصولی میذاشتم روز بعدش ایندکس میشد!؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام امین.
      اطلاعاتی از ادرس نداریم که بخوایم نظر قطعی و درستی بدیم. میتونه یک مشکل باشه و یا میتونه حتی تشخیص اشتباه شما باشه.
      لطفا به یک متخصص سئو دسترسی سرچ کنسول بده تا بتونه دقیق براتون بررسی کنه و نظرش رو بگه. یا اینکه صبر کن بالاخره خود گوگل میاد اون صفحه رو میبینه.

  20. سلام
    ما دسته ای از مطالب سایت رو تغییر دادیم. برای استفاده از Request indexing محدویتی وجود داره یا میتونیم همه 25 صفحه رو یکجا درخواست بدیم بروزرسانی کنه؟

    1. سلام امیرحسین.
      بهتره بخشی رو درخواست بدی. محدودیت برای ۲۵ تا نداره ولی پیشنهاد میکنم مهم ها رو درخواست بده.
      بقیه صفحات رو گوگل خودش کم کم میبینه.

  21. سلام
    چند روز پیش یک مقاله کامل حدود 4000 کلمه ای همراه با تصاویر و ویدئو و هر آنچه برای یک سئوی خوب نیاز بود نوشتم. مقاله در گوگل ایندکس کردم که ایندکس نیز شد. اما این مقاله با وجود این که از بسیاری از مقالات سایر سایت ها بهتر است ولی در هیچ کدام از صفحات گوگل نیست و تنها زمانی که کل عنوان مقاله را در گوگل کپی می کنم تازه نتیجه پنجم هست (که البته کمتر مخاطبی به این صورت سرچ می کند) ولی در هیچ کلید واژه ای که روی آن کار شد رتبه ای ندارد.
    این به خاطر چه می تواند باشد؟
    البته سرنخی هم که پیدا کردم که نمی دانم ارتباطی با قضیه بالا دارد یا خیر این هست که در وب مستر وقتی این مقاله را بررسی کردم با همچین چیزی برخورد کردم:

    Sitemaps
    N/A
    Referring page
    None detected
    URL might be known from other sources that are currently not reported
    چه راهکارهایی هست و به نظر شما چه مواردی باید بررسی شود؟

    1. سلام طاها
      سوال کلی هست، سوال کلی پاسخ کلی داره. بدون بررسی دقیق نمیشه جواب صحیح و درستی هم داد.
      پیشنهاد من این هست که شما فاکتورهای سئو رو دونه دونه بر روی مقاله بررسی کنید و ببینید چه چیزی کم داره.
      نکته دیگه ای که خیلی وقت ها فراموش میکنیم این هست که ما خودمون فکر میکنیم هر انچه برای سئو خوب بوده رو پیاده کردیم درحالی که اینطور نبوده و شاید اگر یک فرد دیگر بیاد سایت ببینه بتونه نگاه منی که اشتباه بوده و بد در سایت پیاده سازی کردم رو پیدا کنه.
      گاهی هم با گذر زمان مشکل بالا حل میشه و فقط باید صبر داشته باشیم.
      اینا مواردی بود که به ذهنم رسید و گفتم
      امیدوارم مفید باشه.

  22. باسلام و احترام؛
    من در قسمت coverage قسمت سایت مپم N/A هست و این پیغام نوشته شده URL might be known from other sources that are currently not reported اما تیک سبز COVERAGE زده شده سایت مپ سایتم رو هم ساختم و از افزونه یوآست استفاده میکنم میخواستم بدونم این خطا جدی هست و اگه اره راه جبرانش چی هست ممنون❤

    1. سلام پدرام.
      بدون بررسی دقیق نمیشه نظر دقیق داد و پیشنهاد میشه به یک متخصص سئو بدید نگاه کنه ولی با این صورت مسئله ای که شما گفتید من چیز نگران کننده ندیدم.

  23. سلام و خسته نباشید…
    امیدوارم سوالم خوانده و پاسخ داده بشه
    من حدودا 10 روزه سایتم رو ساختم و با افزونه یاست سئو سایت مپ هم ساخته شده
    یه اکانت گوگل سرچ کنسول ساختم که چند روزه جلوی سایت مپ ارور couldnt fetch و در url inspetion هم ارور url is not on google رو میده
    اگر ادرس دامنه سایتم رو در گوگل سرچ کنم سایتم رو نمایش میده ولی اگه عنوان سایت یا کلمه کلیدی یکی از مطالبم رو بنویسم چیزی نمیاره
    حتی تا صفحاتی میرم که دیگه نتایج غیر فارسی و نامربوطی رو نمایش میده ولی بازهم خبری از سایت من نیست
    به نظرتون مشکل کار از کجا و کدوم قسمت میتونه باشه؟
    خیلی ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام محمد.
      اگر تازه تاسیس باشه اصولا این موارد طبیعی هست. ولی ممکنه ناخداگاه یک سری کارهای اسپم که باعث پنالتی در گوگل هم میشه کرده باشی.
      درواقع هر چیزی احتمال داره باشه، پیشنهاد میکنم برای اینکه بتونید دقیق متوجه بشید مشکل چی هست، دسترسی های لازم رو به یک متخصص سئو بدید تا بهتر بررسی بشه.
      بدون بررسی دقیق نمیشه مطمئن حرف زد.
      موفق باشی.

  24. سلام پوریا جان
    یه سایت فروشگاهی دارم کل رقبایی که تو این سنف هست حدود 15 سایت فعال هست چطور میتونم بین اونا اول گوگل باشم یعنی سریع ترین و بهترین راه حل چیه؟؟
    ممنون از اطلاعات خوبت
    برات آرزوی بهترین هارو دارم

    1. سلام میثم.
      این سوال خیلی کلی هست و قطعا جواب اون میتونه ساعت ها و روزها طول بکشه.
      بهتر هست در دوره رایگان سئو ما شرکت کنید و با دقت موارد رو گوش کنید. هر کسی با دقت گوش کنه پاسخ سوالش رو میگیره.

      دوره آموزش رایگان سئو + صوتی

  25. وب سایت من سه هفته ست وریفای کردم اما در url inpect آدرس صفحات رو وارد می کنم و حتی آدرس اصلی وب سایت رو هم وارد می کنم. میزنه url not in google . ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام حسن.
      سایت تازه تاسیس این موارد طبیعی هست. سعی کنید محتواهای خوب در فاصله زمانی های منظم انتشار بدید. کم کم خود ربات گوگل میاد بهتون سریع سر میزنه.

  26. سلام
    من در قسمت test live با این ارور روبه رو شدم:
    URL will be indexed only if certain conditions are met
    ممنون میشم راهنماییم کنید مشکل از کجاست.

    1. سلام آنا.
      به صورت کلی مشکلی وجود نداره ولی با این حال برای دادن نظر صحیح بدون بررسی دقیق نمیشه نظر داد.

  27. سلام، وقت بخیر و خسته نباشید.
    آیا می توان در یک نرم افزار سرچ کنسول، چند سایت را بررسی کرد؟
    یعنی در قسمت Search Property، قسمت Add Property برم و یه دامنه جدید اضافه کنم.
    سه تا سایت دستمه (تازه راه افتاده) یک سایت پزشکی، یکی مشاوره و یکی پوشاک، هر کدام دامنه جداگانه دارد. میتونم همه رو روی یک برنامه سرچ کنسول که نصب کردم، بررسی کنم؟

    1. سلام سحر. اره میشه. من خودم الان با یک جیمیل نزدیک ۶۰ تا سایت در سرچ کنسول دارم.
      حالا یا باید خودت add property کنی اون سایت رو و یا بگی بهت دسترسی بدن. در هر دو حالت شما میتونید سایت های زیادی رو در سرچ کنسول داشته باشی.
      موفق باشی.

      1. سلام.
        از پاسخگویی تون سپاسگزارم.
        خدا قوت؛ موفق و مؤید باشید…

  28. سلام. ما سایتمون رو تازه راه اندازی کردیم
    آدرس صفحات سایت با https هست و www ندارد. زمانی که آدرس مثلاً یکی از صفحات را در inspect وارد می کنم این ارور را می ده:
    URL not in property
    Inspect a URL in the currently selected property or switch properties

    باید چکار کنم؟

    1. سلام سحر.
      خب property درست رو انتخاب نکردی و یا ادرس رو دقیق نمیزنی. اگر در سرچ کنسول شما سایت رو به صورت https و بدون www وارد کردی باید توی inspect هم بیای همینطوری ادرس رو بزنی. مثلا اگر بیای با http بزنی خطای url not in property میده.

  29. سلام
    عالیه! خیلی کامل و جامع و آموزشی
    پایدار و پدرام باشید

  30. با سلام
    علت پیغام خطای زیر در گوگل وب مستر چی می تونه باشه؟ این پیغام در هنگام فچ کردن سایت مشاهده میشه.
    Indexing request rejected
    During live testing, indexing issues were detected with the URL

    با تشکر و سپاس فراوان

    1. سلام عرفان.
      خوشحال میشم مقاله رو مطالعه کنید و بعد اگر مشکلی بود نظر ارسال کنید.
      درباره خطای Indexing request rejected دقیقا من داخل مقاله توضیح دادم و عکسش رو هم گذاشتم و یک سری پیش‌بینی ها شده که علت چی میتونه باشه.

      1. بنده مشگلم این است که بیشتر مواقع ارو
        Indexing request rejected
        During live testing, indexing issues were detected with the URL

        مشاهده می شود و 2 دقیقه بعد همون لینک درخواست ایندکسش ثبت میشه ! و مجدد این مشگل هست.

        1. سلام رضا
          میتونه مشکل از هاست باشه. باید دید issues که نوشته چیه.

  31. ضمن تشکر از مقالات مفید سایت میزفا یه راهنمایی میخواستم ازتون
    یکی از صفحات سایتمون رو که سه روزه منتشر کردیم میخواستیم به گوگل معرفی کنیم که با همچین پیامی مواجه شدیم Indexing request rejected
    noindex هم نیست
    میخواستم بدونم چجوری میتونم این مشکل رو برطرف کنم ؟
    ممکنه چند روزه دیگه خودش برطرف بشه؟

    1. سلام طلیعه.
      خب من درباره این موضوع داخل مقاله صحبت کردم. بخش URL is not on Google بخون.
      میتونه از هر چیزی باشه. فایل robots یا متاتگ ها و یا …
      باید دید و بررسی کرد.
      زمانی مشکل خودش حل میشه که یک سری اطلاعات کش شده باشه و مثلا قبلا نوایندکس بوده و الان نیست ولی باز خطا میده و این میتونه از کش باشه و کش هم موقت هست.
      میتونه این موضوع هم نباشه و از هاست باشه.
      خلاصه هر چیزی میتونه باشه

  32. سلام.
    بنده از طریق domain سایتم رو وریفای کردم و رو دامینم اصلیم وردپرس رو دارم و در ساب فولدری که توpublic html ساختم انجمنم رو ریختم. حالا سوالم اینکه که چجوری تو سرچ کنسول به گوگل بگم که اون ساب فولدر رو ایندکس کنه. من خودم از طریق url inspection آدرس اون ساب فولدر رو وارد کردم نوشت که url in not on google ور در پایین اون باکس عبارت request indexing رو زدم و نوشت که درخواست شما ارسال شد ولی الان چند روزی ازش میگذره بازم مینویسه is not on google

    1. سلام آرش.
      چند روز دقیقا چند روزه؟ اگر کمتر از یک هفته هست خب زمان کمی هست برای تصمیم گیری. در این صورت شما میتونید یک Test live هم بگیرید چون تست گزارش لحظه ای میده ولی url inspection داده هاش قدیمی هست. هر چند میتونه مشکل از سایت هم باشه و مشخص نیست.
      نظر شما رو جا به جا کردیم. لطفا سوالات رو در پست های مربوط به خودش بپرسید. تشکر

      1. بله کمتر از یک هفتست.
        ولی وقتی test live url میگیرم فقط بزای url is on google تیک سبز میزنه ولی بقیشو نه.

  33. سلااام خسته نباشین.. واقعا عاااالی بود… من تازه سئو رو شروع کردم و این بهترین مقاله ای بود که پیداش کردم و تونستم تا آخر بخونم

    1. سلاااام
      چقدر خوب. خوشحالم از حضورت. مقاله های سئوی زیادی دارم حتما بقیه رو هم مطالعه کن. سرفصل های سرچ کنسول هم در سایدبار درج کردیم.
      موفق باشی.

    1. سلام کاوه عزیز. خواهش میکنم
      اگر در دوره سئو رایگان میزفا شرکت نکردید پیشنهاد میکنم حتما ثبتنام کنید.

  34. خیلییییییییییییییی ممنون از مطالب مفیدتون
    واقعا آموزشاتون در حوزه seo خیلی خوبن

    1. سلام علی. خوشحالم.
      پیشنهاد میکنم حتما در دوره سئو رایگان میزفا هم شرکت کن.

  35. سلام
    من url مورد نظر رو در قسمت url inspection وارد کردم و در بخش google index با url is on google , but has issues مواجه شدم که در ادامه با کلیک بر روی linked AMP version is valid with warnings به بخش Amp وارد شدم و با an HtmL tag contains the same attribute repeated multiple times مواجه شدم . میشه خواهش کنم راهنماییم کنید برای حل مشکل ؟
    در اخر هم باید تشکر کنم بابت سایت خوبتون

    1. سلام مرضیه.
      این خطا داره میگه که تو نسخه amp سایت شما یک تگ html هست که چند بار تکرار شده، درحالی که نیاز نیست تکرار بشه و یک بار کافیه. برای همین این خطا رو نشون میده. حالا اینکه این تگ html چیه و بعدش چطوری باید حل کرد بستگی به سایت شما داره و یک فرمول کلی نداره که من به شما بدم تا انجام بدید.
      نحوه رفع برخی خطاها متناسب با هر سایتی متفاوت است. حالا ممکنه با یک افزونه تداخل داشته باشه و یا کدی رو به اشتباه اضافه کرده باشی.
      راستی مقاله گزارش amp هم هست
      موفق باشی.

  36. سلام
    وقتتون بخیر

    مدتی هست که در سرچ کنسول سایتم ارور زیر رو نشون میده:
    URL is on Google, but has issues
    It can appear in Google Search results (if not subject to a manual action or removal request). However, some issues prevent it from being eligible for all enhancements.
    دقیقا هم مشخص نکرده مشکل از کجاست.
    لطفا راهنمایی بفرمایید که چطور این ارور رو برطرف کنیم.
    اخیرا سایتم در کلمات کلیدی مهم افت داشته، تصور میکنم به این خاطر بوده باشه.

    با تشکر از مطالب خوبتون

    1. سلام روزتون خوش.
      چرا پایینش بیاین نوشته مشکل چی هست. برای هر مشکل هم مقاله نوشتیم مطالعه بفرمایید.

  37. سلام و عرض خسته نباشید .
    من داخل سایتم به یه مشکلی خوردم . یسری از مقالات من که صفحه اول بود از نتایج گوگل حذف شده.
    بعد داخل robot.txt هم نگاه کردم دسترسی بهش محدود نشده.
    یسری از صفحات من هم سر جاشون موندن .
    اون صفحاتی هم که از نتیاج حذف شدن وقتی داخل سرچ کنسول میزنم ارور URL is not on Google و
    Page with redirect رو میده . در صورتی که اصلا ریدایرکت نشده و قبلا هیچ مشکلی نداشت نمیدونم چرا یهو این مشکل رو پیدا کرد . جالب اینه که وقتی test live url رو میزنم سبز میشه و میگه URL is Google و ایندکس شده . ولی تو url inspection مشکل نوایندکس رو دارن . ممنون میشم کمکم کنید من این مشکل رو یکماه هست که دارم و رتبه سایتم از ۲۰۰۰ به ۴۰۰۰ تغییر پیدا کرده نمیدونم بخاطر این قضیس یا دلیل دیگه داره

    1. سلام.
      طبق صورت مسئله شما من مشکل خاصی ندیدم.
      رتبه سایت هم اگر منظورتون الکسا هست که کلا معیار اشتباهی برای سنجش انتخاب کردید.
      موفق باشید.

      1. ممنون از پاسختون . اینکه از نتایج گوگل حذف شده ‌, مشکل خاصی نیست؟
        معیار سنجش خوب برای رتبه سایت چی هست؟

        1. چرا مشکل خاصی هست حتما. باید پیدا کنید منشا چی هست.
          سرچ کنسول هست.

  38. سلام . آقای آریافر خیلی ممنون از اموزشتون 2 تا سوال داشتم
    1- افزونه yosat یک گزینه داشت که sub page ها ایندکس نشن ولی الان همه ایندکس میشن آیا این صفحات باعث افت در نتایج نمیشه ؟
    2- جدید چند تا از سایت های من به این صورت ایندکس شدند
    آیا راهی هست که سایت با فید ایندکس نشه ؟
    خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  39. با سلام من این خطا رو در سرچ کنسول فقط در بخش Legacy tools and reports دارم مشکل از کجاست ؟ آیا این خطا برای تحریم های گوگلِ !!! چون دامنه ی من هم ir هستش، و اینکه این مشکل رو چطور میشه حل کرد ؟
    ممنون از سایت خوبتون که واقعا یه نمونه خیلی عالی هست در ایران در زمینه سئو.

    Legacy reports and tools are not available for domain properties

    1. سلام عزیز. امیدوارم حالت خوب باشه.
      این موضوع ربطی به ای آر نداره و من الان کلی سایت آی آر دارم که این قسمت دارن. ب نظر من مشکل جای دیگری هست و بدون بررسی نمیشه فهمید. پیشنهاد میشه به کسی که متخصص سئو هست این مورد رو بسپارید تا بررسی کنه.

  40. سلام.
    من تمامی لینکهای سایتم رو وقتی در url inspection وارد میکنم تمامی گزینه ها با تیک سبز نمایش داده میشه از جمله Page is mobile friendly ولی وقتی TEST LIVE URL رو میزنم توی صفحه ای که میاد میگه : Page is not mobile friendly
    چجوریه که اول میگه هست بعد میگه نیست؟!!

    1. سلام مسعود جان. وقتی url inspection میزنی دادده های گذشته رو میخونه و این داده های گذشته میتونه برای دیروز باشه و یا حتی قدیم تر. وقتی live میزنی همون لحظه چک میکنه. ممکنه تغییراتی داده باشه یا کاری کرده باشه و یا سمت گوگل تغییراتی رخ داده باشه. و یا اصلا شاید نتونه اون لحظه گوگل خوب تشخیص بده. همه این موارد امکان داره.

  41. سلام ممنون از مطلب خوبتون
    در صورتی که محصولی رو ایندکس کنیم و با پیام زیر مواجه شویم url is on google , but has issues مواجه شویم چگونه می توانیم این ارور را بر طرف نموده و هم اینکه من تقریبا 235 مورد از محصولاتم این مشکل را دارند .
    آیا این مشکل باعث افت رتبه سایت می شود.

    1. سلام لیلا.
      وقتی این خطا نمایش میده زیرش نوشته علت چی هست. ممکنه موبایل فرندی نباشه و یا amp مشکل داشته باشه و یا …

  42. سلام وقت بخیر
    فرمودید قبلا که هرچی مدل از دامنه داریم در سرچ کنسول ثبت کنیم البته از url prefix
    حالا سوالم اینه که اصطلاحاً سئوکاری و گزارشات و هرکاری که میخوایم بکنیم رو روی کدوم پراپرتی انجام بدیم؟
    روی با www
    بی www
    با https
    بدون https
    ؟؟
    چون الان داده های هرکدام از 4 مورد بالا در سرچ کنسول من متفاوت است

    1. اگر در همه حالت ها اماری دارید به این معنی هست که سئو فنی به خوبی پیاده سازی نشده. وقتی هر ۴ حالت رو کاربر کلیک میکنه باید به یکی از این ۴ حالت انتقال داده بشه. توی سرچ کنسول هم باید اونی رو بررسی کنی که اصلی هست مثلا الان برای میزفا رو نگاه کن میزفا https://mizfa.com هست و این اصلی هست

  43. سلام، وقتتون بخیر
    من سایتم رو از طریق بخش Domain ثبت کردم.
    هم در توضیحات شما و هم همونجا نوشته شده که : All URLs across all subdomains
    یعنی اگه ازین طریق سایت رو ثبت کنید، دیگه نیازی به ثبت کردن تک تکِ یو آر اِل ها و ساب دامین ها نخواهد بود.
    درسته؟
    پس چرا روی منوی سمت چپ بالا گزینۀ Add property وجود داره!؟
    پس چرا اونجا تمام دامنه های من با www و بدون www؛ با http و بدون http؛ با https و بدون https و… نیست؟
    چرا وقتی می خوام صفحات سایتم رو در بخش URL inspection ثبت کنم، فقط باید مطابق با یک الگو، نام دامنه رو ثبت کنم؟ مگه قرار نبود استفاده از شیوۀ Domain همه نام دامنه ها رو پوشش بده!!؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام محمد جان
      بله درسته.
      گزینه add property همیشه هست برای اضافه کردن دامنه های دیگر. من الان خودم ۱۰۰ تا دامنه تو اکانتم دارم و نیاز هست که ازش استفاده کنم برای دامنه های دیگر.
      چون امار همه اینا در یک پراپرتی میاد.
      این کار از نظر سئو اشتباه هست و برای همین پیشنهاد نمیشه. امار سایر ورژن های دامنه شما توی یک پراپرتی میاد و میتونید شما هر جور که بخواین inspection کنید.
      ممنون از سوال های خوبت.

      1. ممنون از سرعت پاسخ گوییتون.
        ببینید من امروز سایتم کاراش تموم شده و اومده بالا.
        همین امروز هم با آموزش های شما، از طریق بخش Domain (تغییر DNS) توی گوگل کنسول ثبتش کردم.
        همین امروز هم می خوام URL های مهم سایتم رو گوگل ایندکس کنه.
        برای اینکار به بخش URL inspection مراجعه می کنم.
        اما نمی تونم!
        چرا نمی تونم؟
        چون گوگل میگه فقط با یک قالب URL باید ثبت کنی!
        و بخاطر اینکه من از طریق بخش Domain سایتم رو ثبت کردم، باید با فقط با الگوی Example.com صفحه های مدنظرمو به اصطلاح Fetch کنم. در غیراینصورت گوگل قبول نمیکنه!
        یعنی الان باید دامنۀ سایتمو با www و بدون www؛ با http و بدون http و… یکی یکی ثبت کنم؟
        لطفاً درباره این بخش راهنمایی کنید.
        من که کامل گیج شدم.
        تشکر

        1. اگر شما به صورت domain اضافه کرده باشید هر نوع از ورژن رو گوگل قبول میکنه. با این حال همون طور که قبلا گفتم پیشنهاد نمیشه.
          موضوع بسیار ساده هست و برای خودتون پیچیده نکنید. اگر سایت با https باز میشه و مثلا بدون www هست همین رو به گوگل بده و با سایر پراپرتی ها کاری نداشته باش و فقط همین رو اضافه کن.
          البته باید ریدایرکت به صورت اصولی انجام بشه. یعنی من هر جور که سایتت رو تایپ میکنیم به یک ورژن از سایتت وارد بشم. اگر این موضوعات برای شما گیج کننده شده سعی کنید خودسئویی در سایت نکنید و به یک متخصص سئو بسپارید تا سایتتون آسیب نبینه.
          موفق باشی

          1. آیا از نظر سئو برای گوگل فرقی داره که آدرس سایت من example.com ثبت شده باشه یا http://www.example.com ؟؟؟

          2. سلام نه فرقی نداره.
            مهم اینکه شما اگر بدون www انتخاب میکنید باید همه ادرس ها هم همینطور باشه. یا اگر با www انتخاب میکنید باید همه ادرس ها هم همینطور باشه.

    1. خوشحالم 🙂
      ممنونم که زمانت رو در سایت ما سپری کردی.
      پایدار باشی و شاد

  44. سلام وقت شما بخیر
    من قبلا میتونستم امکان خزش crawl rate رو افزایش بدم مطالبم تو 3 ثانیه ایندکس میشدن اما تو وبمستر تولز جدید پیداش نکردم ، آیا گوگل این امکان رو حذفش کرده ؟؟؟

    1. سلام وقت شما بخیر باشه الیاس.
      فعلا حذفش نکرده و در این تاریخی که پاسخ شما رو میدم تو قسمت Legacy tools and reports در نسخه جدید سرچ کنسول گوگل هست، به احتمال بسیار زیاد در آینده باز تغییرات خواهد داشت.

  45. سلام. ممنونم از سایت و توضیحات خوبتون.
    آدرس بعضی از پست های سایتم رو که وارد می کنم با این پیغام مواجه می شم:
    URL is not on Google
    وقتی گزینه ی request indexing رو می زنم،
    با این پیغام روبه رو می شم:
    URL was added to a priority crawl queue. Submitting a page multiple times will not change its queue position or priority. Learn more.
    امکانش هست راهنماییم کنید؟

    1. سلام عزیز. این پیغام داره میگه که ما درخواست شما رو برای خزش دریافت کردیم و توی لیست گوگل است و میگه اگر چندین بار بیای و همش درخواست ارسال کنی توی سریع خزیدن کمک نمیکنه.
      در کل این یک پیغام است و نشون میده در نگاه اول گوگل مشکل خاصی برای دیدن اون صفحه نداره. بعدش ممکنه اون ادرس رو ایندکس کنه، یعنی در نتایج نشون بده

  46. واقعا مطلب کامل و خوبی بود . نام آکادمی ,واقعا برازنده سایت میزفا هست . منکه تصمیم گرفتم تمام مقالاتتون رو یکی یکی مطالعه کنم .

    1. سلام خانم لاله.
      خوشحالم براتون مفید بوده و باعث افتخار ماست حضور شما.

  47. از آموزشتون واقعا ممنون و سپاسگزارم بسیار کاربردی و عالی بود. واقعا مچکرم.

  48. سلام در اون قسمتی که باید آدرس یک پست سایت نوشته باشه باید کامل باشه یا نه قیمت دامنه موردنیاز نیست که قدیم در fetch as google دامنه رو خودش داشت؟

    1. سلام محمود. متاسفانه ایمیل شما نامعتبر بود و امکان پاسخگویی نداریم هر چند سوال شما هم نامفهوم بود.
      برای دریافت پاسخ باید ایمیل صحیح وارد کنید. پیشنهاد میشه سوال رو هم واضح مطرح کنید. ممنونم

  49. سلام خسته نباشید
    سایت من در قسمت amp تعداد شش صفحه با عنوان معتبر ولی با هشدار valid with warning داره که هشدارش هم این عبارت هست
    Error in required structured data element
    برای رفع این موضوع چیکار می تونم بکنم
    مرسی

    1. سلام. باید خودم این خطا رو ببینم و همینطور صفحه مربوط به خطا رو. پیشنهاد میشه با یک متخصص سئو که دسترسی لازم به سایت شما رو داره مشورت بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=