جلسه ۱۰ – گزارش AMP در سرچ کنسول گوگل

خطاهای گزارش AMP گوگل سرچ کنسول و راهنمای رفع اشکال

گزارش AMP در سرچ کنسول گوگل
گزارش AMP در سرچ کنسول گوگل

یک جلسه دیگه از آموزش های جامع سرچ کنسول گوگل در خدمت شما هستیم، در این قسمت به معرفی گزارش AMP مپردازیم. گزارش وضعیت AMP در سرچ کنسول گوگل به ما کمک میکنه اشکالاتی که باعث جلوگیری از ظاهر شدن صفحات AMP در نتایج سرچ گوگل میشه رو برطرف کنیم.

اول خیلی مختصر توضیح بدم AMP چیه. برای آشنای کاملتر میتونین مقاله amp چیست و نحوه فعالسازی آن در وردپرس ما رو مطالعه کنین.

AMP چیست

قبل از اینکه بریم سراغ موارد اصلی باید بدونیم AMP چیست، میدونیم که کاربران موبایلی Mobile این روزها بیشتر از کاربران دسکتاپی Desktop هستند. به دلیل پایین بودن توانایی سخت افزاری موبایلها سایت شما باید برای این دستگاهها هم بهینه بشه. تا در زمان کوتاهتری لود بشه و کاربران با کاهش سرعت سایت روبه رو نشن. واقعیت تلخ اینه که کاربران منتظر نمیمونن تا سایت شما کامل لود بشه اگر کمی طول بکشه سایت شما رو ترک میکنن. 🙁 به همین دلیل ما باید از فریمورک گوگل با نام Accelerated Mobile Page که به اختصار AMP گفته میشه استفاده کنیم. سرعت لود در گوشی به کمک این فریمورک گوگل چندین برابر میشه.

وردپرس افزونه های خوبی برای راه اندازی نسخه AMP سایتتون داره در ادامه به چند افزونه برتر وردپرس اشاره میکنم.

افزونه های AMP

۱ – افزونه  AMP for WP وردپرس

این افزونه جزء افزونه های رسمی تیم وردپرسه، بسیار سریع نسخه AMP سایت شما رو فعال میکنه و طرز کار با اون برای تازه کارها هم آسونه. یکی از ویژگیهای مطلوب این افزونه اینه که امکان طراحی یک صفحه AMP سفارشی رو به شما میده. این افزونه بیش از 100,000 نصب فعال تا به امروز داره.

افزونه AMP for WP
جهت مشاهده افزونه AMP for WP روی عکس کلیک کنید

۲ – افزونه Glue for Yoast SEO & AMP

بعد از نصب افزونه های AMP بهتره برای یکپارچه سازی با افزونه یواست Yoast ، افزونه Glue for Yoast SEO & AMP رو هم نصب کنین. آموزش یوآست رو هم سر بزنید.

افزونه چسب AMP و یواست
جهت مشاهده افزونه AMP و یواست روی عکس کلیک کنید

۳ – AMP

پلاگین AMP هم یک پلاگین عالی برای افرادی هست که تجربه زیادی در طراحی وبسایت ندارند اما نسبت به افزونه AMP for WP امکانات ضعیف‌تری داره. تا به امروز بیش از 400000 نصب فعال داشته.

افزونه AMP
جهت مشاهده افزونه AMP روی عکس کلیک کنید.
  • All in One SEO Pack

این افزونه دارای مجموعه ابزارهای رایگان و پولی است و با بیش از دو میلیون نصب فعال و رنکینگ 4.5 یک پلاگین قابل اعتماد برای AMP سایت شما هست. همچنین اطلاعیه ها و بروزرسانیهای خودکار و منظمی ارائه میده.

افزونه All in one seo
افزونه All in one seo

کدوم بهتره؟ پاسخ این سوال بستگی به مشخصات سایت شما داره، هر چند ما در دوره ویدیویی سرچ کنسول جزئی تر وارد شدیم ولی دانشجویان همون دوره هم وقتی این سوال میپرسن ازشون کلی اطلاعات میگیریم و براساس اطلاعات یکی رو پیشنهاد میکنیم. شما هم باید براساس نیاز خودتون بهترین خودتون انتخاب کنید.

بررسی گزارش AMP در سرچ کنسول گوگل:

 

خب بعد از اینکه یکی از این افزونه ها رو نصب کردین در سرچ کنسول قسمت AMP براتون فعال میشه. درواقع گزارش AMP ممکنه در سرچ کنسول یا همون وبمستر تولز شما نباشه و وقتی این گزارش رو میتونید مشاهده کنید که سایت شما دارای صفحات AMP باشه.

AMP در سرچ کنسول
AMP در سرچ کنسول

در ردیف بالای قسمت گزارش AMP در سرچ کنسول تمام صفحات AMP که توسط گوگل مشکل دارن و شناسایی شدند، را نشان میده. و در گروه خودشون مشکلات گروهبندی شدن. بر روی یک مشکل خاص کلیک کنین و جزئیاتش را ببینین. نمونه صفحاتی از سایت که اون مشکل را دارن، لیست میشه. اطلاعاتی راجع به اینکه چطوری رفع مشکل بشن. و یک پروسه برای مطلع ساختن گوگل برای اینکه شما رفع مشکل کردین.

اگر مشکلی وجود داشته باشه که لیست مشکلات یا خطاها رو میبینین، اگر هم نه یا مشکلی وجود نداشته از اول یا اینکه رفع شده، تصویر زیر رو میبینین.

AMP در سرچ کنسول
AMP در سرچ کنسول

بر روی View Issue کلیک کنین. تصویر زیر رو میبینین. برای دیدن نموداری از خطاها و برطرفسازی اونها، این صفحه رو میبینیم.

AMP در سرچ کنسول
AMP در سرچ کنسول

بر روی دکمه See Details برای دیدن جزئیات بیشتر کلیک کنین. تصویر زیر وضعیت پیج ها بعد از اعتبار سنجی دوباره رو نشون میده که ما مطلب کاملی درباره اعتبارسنجی در مقاله Mobile Usability سرچ کنسول نوشتیم که اگه مطالعه بفرمایین بهتون کمک میکنه.

AMP در سرچ کنسول
AMP در سرچ کنسول

چرا در گزارش AMP سرچ کنسول یک لیست نمونه مثلا ۱۰۰۰ تا را میبینیم؟

به دلیل محدودیت حداکثر 1000 URL که در جدول میتونه نشون داده بشه، ممکنه پیج های دیگه‌ای (صفحات دیگه) از سایت شما هم مشکل داشته باشن اما به دلایلی بررسی نشدن یا در هزار تا لیست نشدن.

خب ببینیم حالت ایده آل برای خطاهای AMP سایت ما چی باید باشه:

  • تعداد خطاهای گزارش شده AMP سایت صفر باشه.
  • جمع خطاها و هشدارها و صفحات بدون مشکل در گزارش AMP باید با تعداد صفحات AMP سایت شما برابر باشه.

علاوه بر خطاهای مختص AMP این گزارش، خطاهای زیر رو هم نشون میده:

عنوان خطا توصیف خطا
Content mismatch:

Missing embedded video

احتمالاً صفحه کنونیکال ویدئویی داره که در نسخه AMP دیده نمیشه. اگر شما دو تا URL داشته باشید که هر دو به یک ویدئوی واحد اشاره میکنن، این خطا را میبینین.
Image size smaller than recommended size این خطا هم به ما میگه که سایز عکسمون از حد معمول کوچیکتره، این خطا رو بررسی کنین چون ممکنه جلوی نمایش صفحه مربوطه رو در نتایج گوگل بگیره.
AMP page domain mismatch دامنه پیج AMP با دامنه نسخه کنونیکال آن متفاوته.
URL not found (404) URL درخواست شده پیدا نشد. یا خطای 404 معروف.
Server error(5XX) خطای نامشخصی از دسته خطاهای سری 5xx رخ داده.
Blocked by robots.txt URL درخواستی توسط فایل robots.txt غیرقابل دسترسه.
Crawl issue خطای نامشخص برای رباتهای گوگل جهت بررسی پیج AMP رخ داده از ابزار URL inspection استفاده کنین و AMP URL سایتتون رو بررسی کنین.
Referenced AMP URL is not an AMP آدرسAMP اشاره شده، در واقع یک AMP نیست.
URL marked ‘noindex’ صفحه AMP بصورت متاتگ noindex تنظیم شده. یعنی رباتهای گوگل به اون دسترسی ندارن.
‘unavailable_after’ date for this page has expired

 

صفحه AMP شامل متاتگ Unavailable_after یا directive هست که تاریخ آن گذشته. باید بروزش کنین یا اینکه تگ رو حذف کنین.
Canonical points to invalid URL

 

صفحه کنونیکال به URL نامعتبری ارجاع داده میشه.
Amp-story canonical error صفحه کنونیکال ارجاع داده میشه به یک صفحه AMP-story به جای نسخه AMP . مشکل اینجاست که یک صفحه amp-story خودش بصورت کنونیکال تعریف شده و نمیتونه یه عنوان نسخه AMP پیج دیگری باشه.

اولویت بندی و رفع مشکلات AMP در سرچ کنسول:

  1. در صفحه خلاصه AMP ، هشدارها رو فیلتر کنین و اول توجهتون رو روی خطاها متمرکز کنین.بطور پیش فرض مشکلات بر اساس شدت، وضعیت و تعداد صفحاتی که تحت تأثیر اون مشکل هستن، لیست میشن. گوگل پیشنهاد میده که شما هم بر اساس همین فهرست صفحات سایتتون رو برای رفع اشکال اولویت بندی کنین.
  2. اول مشکلاتی رو اولویت بدین که روی چند صفحه اثر میگذارن مثل الگوها بعد مشکلاتی که اثر تک صفحه ای دارن.
  3. اطلاعات پایین جدول درباره اشکال زدایی و حذف صفحات AMP را ببینین.
  4. روی یک ردیف جدول برای دیدن جزئیات صفحه کلیک کنین.
    1. توجه کنین که این لیست محدودیت حداکثر 1000 ردیف رو داره و ممکنه بعضی از URL ها لیست نشن.
    2. اگه خطای نحوی باشه، روی Learn more کلیک کنین تا اطلاعات بیشتری راجع به خطاهای نحوی بخونین.
    3. روی دکمه بازبینی برای یک تست اعتبار از صفحه آسیب دبده کلیک کنین. این تست همه خطاها رو مشخص میکنه،(نه فقط خطای جاری) و یک کد برای مرورگر و اطلاعات بیشتری رو فراهم میکنه. ممکنه در تست زنده اون خطا برطرف بشه، اما هنوز در لیست باقی میمونه تا دوباره توسط رباتهای گوگل بررسی بشه. شما میتونید برای ایندکس دوباره درخواست بدین.
    4. تمام موارد مشکل دار سایتتون رو رفع کنین، و بعد از رفع اشکال باز هم تست کنین و مطمئن بشین که ایندکس شده.
    5. به صفحه جزئیات خطاها برگردین و روی دکمه Validate & Update Google کلیک کنین تا پروسه اعتبارسنجی شروع بشه. این پروسه سریع انجام نمیشه در مقاله گزارش Mobile Usability این پروسه رو کاملا توضیح دادم.
    6. به رفع خطاها ادامه بدین.
    7. بعد از اتمام خطاها، فیلتر هشدارها رو بردارین و به بررسی هشدارها بپردازین.
    8. بعضی هشدارها درباره حذف نشانگرهای داده های ساخت یافته هستن، که میتونه ویژگیهای جدید جستجو برای محتوای مربوطه رو فعال کنه.

در دوره ۱۵ ساعت فیلم اموزش سرچ کنسول میزفا وقتی گفتیم فیلتر Warning رو بذارید یکی از کارآموزان کلی دنبال گزینه فیلتر میگشت و اخرش هم پیدا نکرد و اسکرین شات بفرستادیم، یه ضرب المثل ژاپنی هست که میگه هر چیزی دنبالش میگردی جلوی چشمته. برای اینکه فیلتر قسمتی رو بردارید یا بذارید کافیه روی همون قسمت کلیک کنین. مثلا برای گذاشتن فیلتر هشدارها روی Valid with warnings کلیک کنین.

هشدار در Amp سرچ کنسول
هشدار در Amp سرچ کنسول

اشتراک گذاری گزارش AMP سرچ کنسول

شما میتونین جزئیات گزارشتون رو با دکمه به اشتراک گذاری برای شخص دیگری بفرستین، این اطلاعات فقط مربوط به صفحه جاری هست و اون شخص میتونه این گزارش رو ببینه اما به تنظیمات سایت شما یا بقیه گزارشات سرچ کنسول شما دسترسی نخواهد داشت و هر وقت هم که خواستین میتونین این لینک اشتراک رو لغو کنین.

در پایین نمودار بر روی کلمه وضعیت مربوطه Valid یا  Warning یا Error کلیک کنین و بعد از بالا روی دکمه Share کلیک کنین.

Share در AMP سرچ کنسول
Share در AMP سرچ کنسول
Share در AMP سرچ کنسول
Share در AMP سرچ کنسول

عیب یابی صفحات AMP از دست رفته:

 

  • اگر مجموع صفحات AMP ( صحیح ها + هشدارها + خطاها ) در گزارش AMP سرچ کنسول، کمتر از تعداد صفحات AMP سایت شما هست، دلایل زیر رو بخونین:
  • بررسی کنین که صفحه کنونیکال non-AMP سایتتون بطور صحیح به صفحه AMP لینک داده شده.
  • بررسی کنین که صفحات AMP و کنونیکال noindex نباشن.
  • در گوگل صفحات AMP صفحه کنونیکال رو سرچ کنین اگر در لیست نتایج نیومد یعنی ایندکس نشده.
  • اگر صفحه کنونیکال در لیست نتایج گوگل بود باید چک کنین که بطور صحیح به صفحه AMP لینک شده باشه.
  • اگر صفحه کنونیکال در لیست نبود برای ایندکس درخواست بدین.
  • آیا صفحات AMP یا کنونیکال شما به پیج دیگری لینک شده؟ آیا اونها در نقشه سایت لیست شدند؟ برای درخواست ایندکس اگر تعداد صفحاتتون کمه از ابزار URL Inspection استفاده کنین. اما اگه تعداد صفحاتتون زیاده از نقشه سایتتون بررسی کنین. برای اطلاعات بیشتر میتونید مقاله گزارش Sitemaps رو هم مطالعه کنید.
  • احتمالاً چند روزی طول میکشه که گوگل صفحات گمشده رو پیدا کنه، بستگی داره شما از چه طریقی گوگل رو مطلع کردین.
  • بعضی از صفحات صحیح AMP سایت شما ممکنه در لیست این گزارش نباشه اما در گزارش Coverage باشه. چون گزارش  Index Coverage باید جامعتر باشه تا به شما کمک کنه مشکلات مربوط به ایندکس رو حل کنین. در حالیکه گزارش AMP صفحات کمتر اما مرتبط تر رو پوشش میده و با جزئیات بیشتر.

درک هشدارها Warnings در گزارش AMP سرچ کنسول

در گزارش AMP سرچ کنسول صفحاتی که در لیست Warning هستند، در نتایج جستجوی گوگل نشون داده میشن اما بصورت لینک آبی ساده یعنی با تمام ویژگیهای AMP نشون داده نمیشن مثل نمایش در TOP Stories.

مشکلات شناخته شده:

  • بعضی مشکلات بخاطر اسامی طولانی هستن که قابل فهم نیستن.
  • میتونه یه تأخیری داشته باشه بین اضافه شدن یک مشکل به جدول یا به گراف.
  • اگه سایت شما مشکلات متعدد و زیادی داشته باشه، گزارش فقط 200 مشکل اولیه رو نشون میده و بر اساس اهمیت مرتب سازی میکنه.

تست AMP

Accelerated mobile pages) AMP) که معنی اون به فارسی شتاب دهنده صفحات موبایل میشه، یک استاندارد هست برای اینکه صفحات سایت شما در موبایل بهتر و سریعتر باز بشه. شما میتونید از تست AMP در لینک زیر استفاده کنین تا ببینین صفحه AMP شما آیا اعتبار لازم برای نشان دادن در نتایج گوگل رو داره یانه؟ اینم لینک تست AMP گوگل.

البته توجه کنید این لینک فقط برای صفحات AMP هست و برای درخواست ایندکس باید از ابزار URL inspection tool در سرچ کنسول استفاده کنید.

تست AMP بسیار راحته بر روی لینکی که در بالاتر نوشتم براتون کلیک کنین و آدرس سایت یا یوآرال سایتتون رو کامل بنویسین و بر روی دکمه Test URL کلیک کنید.

مرور نتایج:

  • اگر خطاهایی وجود داره، بر روی خطا کلیک کنین و اطلاعات بیشتر رو ببینین.
  • اگر صفحه شما داده‌های ساخت یافته داره، روی لینک داده‌های ساخت یافته کلیک کنین و ابزار تست این نوع داده‌ها رو امتحان کنین.
  • اگر پیج شما یک پیج AMP نامعتبر گزارش شده، ممکنه همه ویژگیهاش در نتایج گوگل دیده نشه. مثل تصاویر یا ویدئوهای گرافیکی.

سعی کردیم در این مقاله به همه جوانب گزارش AMP در سرچ کنسول بپردازیم. این مقاله به شکل تخصصی و اختصاصی در میزفا نوشته شده و از جایی کپی نشده.

میدونید که عاشق نظرات و پیشنهاداتتون هستیم. اگه از افزونه AMP استفاده کردین و تجربه ای در این زمینه دارید برامون بنویسید. همچنین اگه در گزارش AMP سرچ کنسول سؤالی یا تجربه خاصی دارید خوشحال میشیم در دیدگاههای این مقاله برامون بنویسید.

 

راهنمای سرچ کنسول فراموش نشه نزدیک به ۱۰ ها مقاله درباره آموزش های سرچ کنسول ما نوشتیم. کلی مقاله جذاب این قسمت داره.

نویسنده مقاله: خانم راحیل دست پیمان / کارشناس تولید محتوا
ویرایش و سئو مقاله: پوریا آریافر / متخصص سئو

۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز)
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز گوگل)
راحیل دست پیمان
در ایدئولوژی زندگی من هیچ چیزی قدرت کلمه رو نداره، شما با کلمه چه در قالب کلام چه محتوا به هر چیزی بخواهید، میرسید. کلمه را هرگز پایانی نیست. از این رو بعد از سالها تدریس در زمینه فناوری اطلاعات و طراحی سایت و بعد از اون سئو برای سایتها، بالاخره تصمیم گرفتم به عشق و علاقه همیشگیم، کلمه بپردازم و فقط خلق محتوا کنم. / این بیت از مولوی جانان رو تقدیم شما میکنم که در همه شرایط حال منو خوب میکنه: بيرون زتو نيست آنچه در عالم هست – از خود بطلب هر آنچه خواهي كه تويي
پایین سرفصل های HTML هست، روی منم کلیک کنی میتونی ببینی.
به میزفا خوش آومدی. پایین سرفصل های ابزار سرچ کنسول هست
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز)
۱۵ ساعت فیلم آموزشی سرچ کنسول (وبمستر تولز گوگل)

26 نظر

26 پاسخ

  1. core web vital تقریبا همه صفحات سایت من رو رد کرده
    اینهم بگم چندروز پیش افزونه رنک مث به کلی پاک شد و یوآست نصب شد و مجددا به رنک مث تغییر کرد

    سلام و ممنون از اینکه پیام من رو میخونین و جواب میدین

    1. این Core web vitals چه ربطی به افزونه یوآست و رنک مث داره؟
      برای حل Core web vitals باید ۱۰۰ ها فاکتور در زمینه سرعت رو بررسی کنید و کار بسیار تخصصی هست.
      بهتره مقالات gtmetrix بخونید.

  2. سلام
    وقت بخیر
    ممنون از سایت خوبتون
    CSS syntax error in tag ‘style amp-custom’ این ارور در سرچ کنسول من اومد
    سایت من وردپرسی هست
    چطوری میتونم رفعش کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      در amp مشکل CSS دارید بدید متخصص سئو یا طراح سایت مشکل رو حل کنه.
      چطور حل کردن رو نمیشه توی کامنت گفت چون باید شخص متخصص باشه و بدونه مشکل کجا هست و حل کنه.

  3. سلام من سایتم برا محصولات والنسی فقط این پیغام رو میده URL is on Google, but has issues و تنها مشکل هم تو قسمت Products
    1 valid item with warnings detected
    هست چیکار باید انجام بدم

    1. سلام
      صورت مسئله ای که تعریف کردی خیلیییی گنگه.
      باید سرچ کنسول دید تا بشه نظر داد.

  4. سلام روزتون بخیر،
    افزونه amp رو جدیدا نصب و فعال کردم و سه تا از صفحاتم این اخطار رو میدن
    Disallowed attribute or attribute value present in HTML tag.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام فرامرز.
      این خطا صد تا دلیل میتونه داشته باشه و مشخص نیست.
      باید روی خطا کلیک کرد و دید کدوم attribute باعث خطا شده و بعدش باید دونه دونه افزونه ها و یا کدها رو بررسی کرد تا منشا مشکل پیدا کرد.
      پیشنهاد میشه اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید به یک متخصص بدید.

  5. با سلام
    موقع ثبت صفحات پست سایتم در وب مستر گوگل با ارور زیر مواجه میشم دلیلش چی میتونه باشه؟!

    Linked AMP version is valid with warnings

    1. سلام آرش.
      صفحات amp یک سری مشکلات داره که مشخص نیست و بدون بررسی دقیق نمیشه نظر داد. به یک متخصص سئو دسترسی بدید تا بررسی کنه.

  6. سلام فقط کامنت دادم که از سایت خوبتون تشکر کنم
    آموزشتون واقعا کامل و کاربردیه کاش آموزش گوگل آنالتیکس رو رایگان میذاشتید

  7. سلام وقتتون بخیر ممنون بابت آموزش های خوبتون
    ببخشید چطور باید تعداد صفحات amp رو متوجه بشیم؟
    و یه سوال دیگه من خطای Referenced AMP URL is not an AMP رو دارم ولی وقتی url ها رو تک به تک داخل لینک تست amp میگذارم خطا ندارن و valid amp هست باید چکار کنم؟
    مرسی

    1. سلام سعید جان.
      در سرچ کنسول نوشته دیگه. قسمت valid مشخص هست تا چقدر صفحه amp داریم که توسط گوگل شناخته شده هست.
      اگر صفحات amp در تست بدون خطا هستند و در نتایج اومدن خب مشکل خاصی نداره و ممکنه این خطا به خاطر اشتباه خود ربات های گوگل باشه ولی میتونی برای اینکه مطمئن بشی Live تست کنی در سرچ کنسول. اگر مشکل داشت باید به برنامه نویس بدی بررسی کنه چون این خطا تا اونجایی که من میدونم نیاز به دانش کدنویسی داره.

    2. سلام دوست عزیز
      فایل robots.txt تون رو حتما بررسی کنید
      من خیلی با این مشکل مواجه شدم

  8. سلام ممنون از مطلب خوبتون
    من افزونه WP AMP رو نصب کردم و تنظیماتش رو انجام دادم و همه چیزایی که مربوط به سایت میشه اوکیه
    اما تو نتایج گوگل به صورت amp نشون داده نمیشه و توی سرچ کنسول هم منوی amp اضافه نشده
    بیشتر مطالب رو هم ایندکس دستی زدم هم با ادرس اصلی و هم با ادرس amp
    اما بازم نشد

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام مهدی. درباره افزونه ای که اسم بردی اشنایی ندارم. پیشنهاد میشه با پشتیبان افزونه صحبت کنید.

  9. سلام ممنون از سایت عالی و پاسخ گویی سریع شما . من تازه سایت رو در اختیار گرفتم . وقتی سرچ کنسولو میبینم گزینه amp داره..اما داخل قسمت amp هیچ گزینه ی valid ای وجود نداره.و فقط 15 تا ارور داره با این مضمون Disallowed attribute or attribute value present in HTML tag.
    و وقتی url این 15 صفحرو باز کردم همش ارور 404 بود و من همرو ریدایرکت کردم و دیگه amp نیستن .
    و نکته اخر اینکه داخل سایت https://search.google.com/test/amp هم که داده بودین رفتم و بعد تست با این پیام مواجه شدم
    Not an AMP page
    The URL is not an AMP page, nor does it link to an AMP page.
    حالا سوال اینجاست که اگه من amp ندارم پس چرا گزینش تو سرچ کنسوله ؟چرا یسری خطا براش دارم؟
    یا اگه گزینه amp تو سایت من فعاله چرا گرینه valid ندارم و فقط 15 ارور دارم!!
    چجوری میتونم amp حذف کنم ؟ و خودم دوباره نصبش کنم ؟من داخل افزونه هام هم گشتم اما افزونه amp ندیدم
    ممنون میشم راهنمایی کامل بفرمایید تشکر فراوان

    1. سلام لادن. خواهش میکنم.
      راه حل ساده هست. شما میگید خطای ۴۰۴ میده چون حذف شده اون صفحه. کافی هست اون نسخه صفحه ای که amp قبلا داشته رو به صفحه اصلی خودش ریدایرکت ۳۰۱ کنی. یعنی اگر ادرس هست sample.com/article1/amp ریدایرکت کنی به sample.com/article1
      البته این یک مثال کلی بود و برای اینکه از پاسخ این مورد مطمئن بشیم باید بررسی بشه.
      امیدوارم برات مفید باشه. ممنونم از حضورت.

      1. سلام با تشکر از شما .
        فکر کنم منظورمو بد متوجه شدین یا من بد رسوندم مشکل من فقط صفحات 404 نیست چون همونطور که تو کامنت قبلی گفتم همرو به ادرس اصلیشون ریدایرکت کردم .مشکل من خود افزونه amp هست که اصلا نمیدونم قضیش چیه که فقط ارور داره و گزینه valid نداره من هزاران صفحه تو سایتم دارم و میخوام amp روشون اعمال بشه .چرا روشون اعمال نشده اجازه بدید یکبار دیگه سوالمو بهتر بپرسم
        اول اینکه من یجا خوندم اگه افزونه amp رو سایت شما نصب نباشه توی گوگل سرچ کنسول گزینشو ندارید اما من اون گزینه رو تو سرچ کنسول دارم اما اون بخش تنها دارای 15 ارور هست و اصلا گزینه valid نداره .و وقتی روی اون لینک های amp دارای ارور کلیک میکنم وارد صفحه 404 میشم که من با ریدایرکت اوکی کردم.سوال من اینه که من اون افزونرو ظاهرا نصب ندارم (مدیریت سایت به تازگی به من متقل شده) چون وقتی سرچ کردم نبود پس چرا اصلا تو بخش سرچ کنسول دارمش و 15 تا ارور داره . اگرم نصب دارمش چرا گزینه ولید براش ندارم .

        سوال دوم این که بعد این قضایا و خوندن مقاله شما من سعی کردم این افزونرو نصب کنم .نصب کردم و فعال کردم و با این ارور مواجه شدم پلاگین AMP قادر به مقداردهی اولیه نیست.

        پسوند پی اچ پی زیر گم شده است: iconv . برای پایان نصب باید با میزبان خود تماس بگیرید.

        بنابراین غیر فعالش کردم . ممنون از پاسخ شما

        1. سلام لادن.
          سوال اول. اگر این گزینه amp در سرچ کنسول داری نشون میده که قبلا یا الان صفحات amp داشتی یا داری. و اگر الان داری طبیعتا باید ارورها رو فیکس کنی به ولید برسی. توی این مسیر هم خیلی وقت ها نیاز به برنامه نویس هست. هر چند الانم نصب کنی چون ریدایرکت کردی طبیعتا حداقل روی برخی صفحات خوب کار نمیکنه.
          سوال دو. با پشتیبان افزونه در تماس باش.
          نتیجه: یا نصب کن یا نصب نکن. بین این دو تا گیر نکن. نصب کردی باید خطاها رو رفع کنی. نصب نکردی ولی خطا نشون میده مهم نیست برو سراغ چیزهای مهم تر. گوگل همیشه درست نمیکنه که. هر چند تشخیص شما و همینطور تشریح شما در مورد خطا هم اهمیت داره.

  10. سلام از اینکه اینقدر کامل در مورد amp توضیح کامل دادید واقعا سپاسگزارم

    1. سلام علی جان. خواهش میکنم. خوشحالم مفید بوده.
      دوست داشتی در دوره رایگان سئو ما هم حتما شرکت کن.

  11. سلام
    در مورد اینکه amp در وب سایتهای برنامه نویسی شده نظیر asp.net چطور هست هیچ صحبتی نشده چرا؟

    1. سلام. amp اصلا ربطی به asp بودن یا php بودن نداره. باید برنامه نویسی بشه بالاخره. با طراح سایتتون صحبت کنید تا amp در سایت شما پیاده سازی کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=