بهترین سایت های کوتاه کننده لینک معتبر خارجی و ایرانی [2024]

هر ابزاری که برای کوتاه کردن URL نیاز دارید اینجاست

Free URL Shortener
کوتاه کننده لینک

احتمالا شما هم لینک‌هایی رو دیدید که چند خط رو پر می‌کنن و ظاهرشون پر از حروف نامفهوم و عجیب و غریبه. بهترین راه‌حل ممکن برای از بین بردن این مشکل، استفاده از یه ابزار کوتاه کننده لینکه. به نظر شما یه لینک چندخطی و ناموزون شانس کلیک بیشتری داره یا یه لینک کوتاه و جمع‌وجور؟ قطعاً مورد دوم درسته.

یه سرویس کوتاه کننده لینک به شما کمک می‌کنه تا با ساختن URL هایی کوتاه و جذاب، حرفه‌ای عمل کنید و شانس کلیک رو افزایش بدید. در حال حاضر یکسری سایت خوشنام به عنوان کوتاه کننده لینک شناخته میشن که علاوه بر قابلیت کوتاه کردن url امکانات دیگه‌ای مثل آمار کلیک، لینک ریتارگتینگ و ساخت کد QR ارائه میدن. اما برای اینکه بدونید کدوم سایت‌ها یا ابزارها به عنوان بهترین سایت های کوتاه کننده لینک حساب میشن و هرکدوم چطوری کار می‌کنن، این مقاله از میزفا برای شماست.

خب قبل از اینکه بخوام بهترین سایت های کوتاه کننده لینک رو بهتون معرفی کنم، بهتره یه موضوعی رو براتون روشن کنم و اون اینه که:

بهترین کوتاه کننده لینک و بازاریابی دیجیتال چه ربطی با هم دارن؟!

تعدادی از ابزارهایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، امکاناتی دارن که شاید از میزان کارآمد بودن اونا غافل هستید. در ادامه چند مورد از این امکانات رو معرفی کردم که دونستنش خالی از لطف نیست.

✔️ قابلیت لینک ریتارگتینگ (Link Retargeting)

احتمالا با ریتارگتینگ که یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ iست آشنایید؛ ولی لینک ریتارگتینگ یک مفهوم متفاوته.

در لینک ریتارگتینگ اهمیت نداره که کاربر X سایت شما رو باز کرده یا نه؛ بلکه کلیک روی لینک به‌خصوصی که شما برای لینک ریتارگتینگ ایجادش کردید اهمیت داره. توی لینک ریتارگتینگ اگه کاربر روی یه URL کلیک کنه، فورا توی لیست ریتارگتینگ سرویس شما ثبت می‌شه. بهتره بگم که ردیابی کاربران و ثبت اون‌ها برای اهداف ریتارگتینگ توسط پیکسل که در واقع یه کد چندخطی جاوا اسکریپت هست انجام می‌شه.

✔️ قابلیت ایجاد لینک اختصاصی

لینک اختصاصی یعنی لینکی که شما سفارشی‌سازی (Customize) کردید و یه جورایی منعکس‌کننده موضوع برند و یا نام سایت شماست. معمولاً بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک این قابلیت رو دارن و این موضوع به شدت می‌تونه برای بیزینس‌های حرفه‌ای موثر باشه.

? مزایای ایجاد لینک اختصاصی با آدرس دلخواه: 

  • برندسازی
    لینک های کوتاه شده قراره به چشم‌ صدها و هزاران کاربر بیاد؛ پس چرا نام برند و سایت شما توی لینک نباشه؟ اینستاگرام، تلگرام، اس‌ام‌اس و باقی پلتفرم‌هایی که لینک‌های مهمتون رو اونجا می‌ذارید، همشون یه فرصت برندسازی هستند. پس خوبه که برای کسب‌وکارهای بزرگ به فکر کوتاه کننده لینک اختصاصی باشید.
  • عدم شناسایی لینک به عنوان اسپم
    با ساختن یه لینک کوتاه شده اختصاصی که نام دامنه (Domain) سایت خودتون در اون دیده میشه، دیگه نگران این نیستید که اون لینک توسط ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی بلاک بشه.
  • اعتماد
    خود شما به عنوان کاربر سایت میزفا به یه لینک مثل “linke.y/df3f” اعتماد می‌کنید؟ یا به لینکی مثل “mizfa.com/article”؟ مسلماً نرخ کلیک لینک های کوتاه شده اختصاصی بیشتر از لینک‌های کوتاه شده‌ عادی هست.
  • قابلیت دید
    چشم کاربران به دیدن لینک‌های کوتاه شده‌ بی‌معنی عادت کرده و فکر می‌کنم ناخودآگاه ذهن اونا رو نادیده می‌گیره، اما اگه اسم برند شما در آدرس کوتاه شده باشه، لینک بهتر به چشم میاد.

بهترین سایت های کوتاه کننده لینک خارجی و ایرانی

در ادامه با بهترین سایت‌هایی که از پس کوتاه کردن هر لینکی برمیان و اغلب امکانات متنوعی رو ارائه میدن آشنا می‌شید:

بهترین سایت کوتاه کننده لینک خارجی Bitly

bitly بهترین کوتاه کننده لینک خارجی

? مناسب برای: بازاریابی دیجیتال، کاربران عادی، بیزینس‌های بزرگ و کوچک

? لینک سایت bit.ly

قدرتمندترین و بهترین سایت کوتاه کردن لینک سایت که احتمالا حداقل یکبار ازش استفاده کردید، سایت bit.ly هست. برای شروع کافیه یه اکانت در این سایت بسازید و بعد هر لینک بلندبالایی که دارید رو paste کنید و لینک کوتاه شده رو در لحظه تحویل بگیرید.

اگه از سرویس رایگان کوتاه کننده لینک بیتلی برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید باید بدونید که:

  • این سرویس به طور ماهیانه حداکثر 1000 آدرس رو کوتاه می‌کنه
  • لینک‌ها با دامنه bit.ly کوتاه میشن
  • امکان تغییر کلمات انتهایی URLهای کوتاه شده وجود داره؛ اما به طور ماهیانه اجازه تغییر 50 لینک رو دارید
  • تاریخچه و آمار کلیک لینک های کوتاه شده فقط در ماه اول عضویت قابل مشاهده هست

اما اگه یه سرویس کوتاه کننده لینک با آدرس دلخواه خودتون رو لازم دارید، می‌تونید یکی از اشتراک‌های ماهیانه این سرویس رو بخرید. مثلا به جای اینکه آدرس‌های سایت شما با ظاهر bit.ly/page1 کوتاه بشن، با دامنه سایت شما مثل mizfa.com/page1 کوتاه میشن.

فقط یه نکته‌ای که بد نیست درباره استفاده از این سایت برای کوتاه کردن لینک بدونید، اینه که خدمات این سایت برای کاربران ایرانی محدودیت‌های خودش رو داره و اگه از این سایت کوتاه کننده لینک استفاده کنید، هم شما و هم مخاطبانتون حتما به یه قندشکن احتیاج دارن.

امکانات سایت کوتاه کننده لینک بیتلی:

  • کوتاه کردن لینک با دامین bit.ly یا با آدرس اختصاصی
  • ساخت لینک کوتاه رمزگذاری شده
  • ارائه آمار کلیک لینک‌های کوتاه
  • دارای داشبورد آنالیتیکس لینک های کوتاه شده
  • پشتیبانی از لینک ریتارگتینگ
  • امکان اذغام با سرویس‌های مختلف مثل zapier

بهترین کوتاه کننده لینک Rebrandly

rebendly یکی از بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک

? مناسب برای: تبلیغات، برندسازی و دیجیتال مارکتینگ

? لینک سایت Rebrandly

اگه دلتون می‌خواد که علاوه بر کوتاه کردن لینک بتونید اسم بیزینس خودتون رو توی لینک ثبت کنید، بهتره به سایت Rebrandly سر بزنید. Rebrandly فقط یه ابزار کوتاه کننده لینک معمولی نیست و در واقع بهترین سرویس کوتاه کننده لینک اختصاصی محسوب میشه و به کاربر اجازه میده تا لینک های کوتاه شده رو به روش‌های مختلف سفارشی‌سازی کنه. مطمئن باشید بعد از ساختن لینک های کوتاه و اختصاصی توی سایت Rebrandly تا 40٪ نرخ کلیک شما افزایش پیدا می‌کنه و از این url حرفه‌ای توی تبلیغات و مارکتینگ استفاده کنید.

خدمات سایت Rebrandly هم به صورت رایگان، و هم به صورت خرید اشتراک ماهیانه قابل استفاده هست؛ اما طبیعتاً امکانات رایگان اون، محدوده و گزینه‌های سفارشی‌سازی کمتری برای شما داره.

البته این سرویس کوتاه کننده لینک همینجا رهاتون نمی‌کنه، اضافه کردن پارامتر UTM به لینک‌ها و آنالیز ترافیک از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این سرویس هست. با اضافه کردن UTM به لینک‌های کوتاه شده، می‌تونید متوجه بشید که کاربرانی که روی لینک کلیک کردند از چه منبعی بودن (تلگرام، وب سایت، توئیتر و…) و در مقصد لینک چه کاری کردن. احتمالاً این قابلیت‌ سرویس گوگل آنالیتیکس رو در ذهنتون تداعی کرد. تو دوره آموزشی ویدئویی گوگل آنالیتیکس به طور کامل با بازاریابی و هدایت کاربران سایت آشنا می‌شید.

یکی از ویژگی‌های خوب دیگه سایت Rebrandly اینه که به شما اجازه میده هر لینک کوتاه شده رو براساس شرایط کاربر به مقصدهای متفاوتی هدایت کنید. در واقع کاربری که در ایران قرار داره رو به صفحه x، کاربر IOS رو به صفحه Y و … به همین صورت میشه یک لینک داینامیک ایجاد کرد.

امکانات سایت کوتاه کننده لینک معتبر Rebrandly:

  • کوتاه کردن دسته‌ای لینک‌ها
  • امکان افزودن پارامتر UTM
  • ردیابی لینک‌های کوتاه شده
  • لینک ریتارگتینگ
  • امکان افزودن ایموجی در لینک کوتاه
  • ارائه گزارش و آمار عملکرد
  • ساخت کد QR
  • لینک‌دهی متفاوت بر اساس شرایط کاربر

سایت کوتاه کننده لینک خارجی ow.ly

ساخت لینک کوتاه با Owly

? مناسب برای: فعالان حوزه سوشال مدیا مارکتینگ

? لینک سایت ow.ly

اگه تو زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید؛ احتمالا با سایت‌های مدیریت اکانت سوشال مدیا مثل hootsuit آشنا هستید. سایت hootsuit در حالت عادی رایگانه و به طور همزمان امکان مدیریت سه اکانت وجود داره. اما برای امکانات پیشرفته‌ نیازه که یکی از پلن‌های این سرویس رو بخرید. به هرحال دلیل ما از معرفی hootsuit چیز دیگه‌ایه! یکی از قابلیت‌های این پلتفرم سرویسی برای کوتاه کردن لینک‌هاست که اون رو با اسم ow.ly می‌شناسن.

ow.ly نه‌تنها هر لینکی رو کوتاه می‌کنه؛ بلکه به شما اجازه میده تا ترافیک لینک رو تعقیب کنید و نرخ بازگشت سرمایه یا همون ROI رو اندازه بگیرید.

سایر امکانات کوتاه کننده لینک پیشرفته ow.ly که معمولاً در نسخه غیررایگان قابل دسترسی هستند شامل موارد زیر هست:

  • لینک ریتارگتینگ
  • لینک های کوتاه شده قابل تعقیب و رهگیری
  • نشان دادن ROI شبکه اجتماعی
  • ارائه داده‌های مرتبط با عملکرد URL

سایت کوتاه کردن لینک T2M

سایت کوتاه کننده لینک پیشرفته t2m

? مناسب برای: تبلیغات موبایلی، کمپین های تبلیغاتی

? لینک سایت T2M

سرویس دیگه‌ای که جا داره به‌خاطر سرعت و امکانات خوبش به عنوان یکی بهترین کوتاه کننده های لینک معرفی بشه، سایت T2M هست. وب سرویس کوتاه کننده لینک T2M به محض کوچک کردن یه آدرس‌، یه کد QR هم در اختیار شما قرار میده تا بتونید به‌جای استفاده از لینک کوتاه از کد QR استفاده کنید.

متأسفانه این سایت به دلیل سوءاستفاده اسپمرها از لینک های کوتاه شده، هیچ خدمات رایگانی ارائه نمیده؛ پس یه بار باید مبلغی به اندازه 5دلار پرداخت کنید تا بتونید برای همیشه از امکانات اصلی این وب سرویس استفاده کنید. همینطور اگه امکانات پیشرفته‌ای مثل سفارشی سازی لینک، محافظت از لینک با پسورد، ساخت لینک کوتاه پیشرفته با پروتکل HTTPS در نظر دارید؛ باید یکی از اشتراک‌های ماهیانه سایت رو بخرید.

پنل کاربری این سرویس دو داشبورد برای مدیریت ترافیک لینک‌ها داره. یه داشبورد اطلاعات براساس موقعیت کاربران رو مدیریت می‌کنه و داشبورد دیگه اطلاعات براساس دیوایس کاربر ارائه شده.

نکته مثبت دیگه‌ای که در مورد سایت T2M وجود داره، سرعت بالای ریدایرکت کاربران از لینک کوتاه به لینک مقصد هست. اگه دوست داشتید، می‌تونید درباره دو نوع رایج ریدایرکت در بخش آموزش سئو فنی میزفا مطالعه کنید.

امکانات سایت کوتاه کننده آدرس T2M :

  • کوتاه کردن دسته‌ای لینک‌ها
  • ساخت کدهای QR استاتیک و داینامیک به محض کوچک کردن URL
  • امکان سفارشی‌سازی لینک کوتاه شده
  • افزودن کد HTTPS هنگام ریدایرکت لینک به مقصد
  • آنالیتیکس و ارائه داده‌های مرتبط با عملکرد URL
  • افزودن پارامتر UTM
  • امکان افزودن زمان انقضای لینک کوتاه شده

سایت ساخت لینک کوتاه BL.INK

سرویس کوتاه کننده لینک blink

? مناسب برای: شرکت‌ها، بیزینس‌های متوسط و بزرگ

? لینک سایت BL.INK

BL.INK یه سایت کوتاه کننده لینک پیشرفته هست که علاوه بر امکانات متنوع، رابط کاربری راحتی داره و تجربه کاربری ساده‌ای رو در اختیار شما قرار میده. برای ساخت لینک کوتاه یا می‌تونید از یه‌سری دامین‌های آماده که BL.INK ارائه میده استفاده کنید و یا از دامین اختصاصی خودتون که یه جورایی کوتاه کننده لینک اختصاصی شما حساب میشه!

ارائه آمار و آنالیتیکس از ویژگی‌های مثبت دیگه سرویس BL.INK هست، در بخش آنالیز این سرویس اطلاعاتی مثل تعداد کلیک و جغرافیای کاربران ثبت میشه.

نکته مثبت دیگه که توی سرویس BL.INK وجود داره، قابلیت ساختن لینک‌های داینامیک کوتاه شده هست. این لینک‌های داینامیک براساس ساعت، روزهای هفته، زبان، دیوایس کاربر یا جغرافیا عمل می‌کنن و می‌تونید مشخص کنید که براساس هرکدوم از این شرایط، کاربر به چه آدرسی هدایت بشه. این قابلیت می‌تونه برای بیزینس‌های بزرگ خیلی به‌درد بخوره!

برای استفاده از خدمات BL.INK باید یکی از اشتراک‌های پولی این سرویس رو بخرید؛ اما اگه تمایلی به پرداخت هزینه ندارید، این امکان وجود داره که به مدت 21 روز از امکانات BL.INK استفاده کنید.

امکانات وب سرویس کوتاه کننده لینک BLINK :

  • تخصیص لینک داینامیک
  • آمار و آنالیتیکس
  • امکان سفارشی‌سازی لینک کوتاه شده
  • امکان خرید دامین برای کوتاه کردن لینک‌ها
  • امکان ویرایش گروهی لینک‌ها
  • افزودن کد UTM به لینک‌های کوتاه شده برای رهگیری آن‌ها

سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی Opizo

Opizo سرویس کوتاه کننده لینک در ایران

? مناسب برای: کاربران عادی، کسب‌وکارهای کوچک، کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات

? لینک سایت Opizo

سایت اپیزو یکی از چند سایت خوب ایرانی در زمینه کوتاه کردن لینک حساب میشه و از دامین‌های مختلف برای کوتاه کردن لینک استفاده می‌کنه؛ opizo.com و xip.li دو نمونه‌ از این دامین‌ها هستن.

برای کوتاه کردن لینک‌ها نیازی نیست که در اپیزو حساب کاربری بسازید و شما می‌تونید در کسری از ثانیه هر لینکی رو کوتاه کنید. اما خب طبیعتا برای دسترسی به امکانات بیشتر مثل مشاهده آمار کلیک یا ساختن لینک‌های درآمدزا نیازه که در این سایت یه حساب کاربری رایگان بسازید.

سایت کوتاه کننده لینک فارسی اپیزو برای ساختن لینک کوتاه چند انتخاب برای کاربران ثبت نام شده قرار داده:

  • ساخت لینک کوتاه مستقیم
  • ساخت لینک کوتاه درآمدزا
  • ساخت لینک کوتاه خصوصی و رمزدار

لینک‌های درآمدزا یکی از قابلیت‌های خوب این سایت محسوب میشه. روند کار لینک‌های درآمدزا به این صورته که در حین ریدایرکت لینک کوتاه شده به لینک اصلی، یه‌سری تبلیغات به بازدیدکننده نمایش داده میشه که اگه دوست داشتید از این قابلیت استفاده می‌کنید.

همچنین موقع‌هایی که می‌خواید تمام URLهای یک صفحه رو به URL کوتاه تبدیل کنید، گزینه “لینک ساز هوشمند” سایت اپیزو می‌تونه به کمکتون بیاد.

امکانات وب سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی اپیزو:

  • کوتاه سازی لینک با دامین‌های مختلف
  • امکان ساخت لینک کوتاه درآمدزا
  • امکان ساخت لینک کوتاه خصوصی
  • مشاهده آمار کلیک لینک‌های کوتاه شده
  • لینک ساز هوشمند برای ساخت لینک کوتاه از تمام آدرس‌های یک صفحه
  • امکان کوتاه کردن گروهی آدرس‌ها
  • امکان تعریف عمر مشخص برای آدرس‌های کوتاه شده

سایت کوتاه کننده لینک آسان is.gd

سایت کوتاه کننده لینک آسان is.gd

? مناسب برای: کاربران عادی

? لینک سایت is.gd

سایت is.gd بهترین کوتاه کننده لینک برای اون دسته از افرادیه که وقت و حوصله ثبت نام توی یه سایت رو ندارن. این سایت علاوه بر این که امکان تغییر پسوند لینک کوتاه شده رو به کاربر میده، تمامی اطلاعات و آمار لینک‌های کوتاه شده رو در یک دامنه خاص ثبت می‌کنه. مثلا اگه لینک کوتاه شده شما https://is.gd/mzfsc بود، برای مشاهده آمار کافیه بعد از همین آدرس یه دَش (یا همون -) بزنید. این رو بدونید که این آمار می‌تونه توسط هر شخصی دیده بشه.

قابلیت دیگه وب سرویس کوتاه کننده لینک خارجی is.gd ارائه کد QR برای لینک کوتاه شده هست. لینک این کد بعد از کوتاه کردن آدرس ارائه می‌شه و می‌تونید دریافتش کنید.


سایت کوتاه کننده url آنلاین soo.gd

سرویس کوتاه کننده url خارجی soo.gd

? مناسب برای: کاربران عادی

? لینک سایت soo.gd

در سایت soo.gd خبری از پیچیدگی نیست و هر آدرسی تنها با یه کلیک ساده، کوچیک میشه. بعد از وارد شدن به این سایت کوچک کننده url، آدرس موردنظر رو وارد کنید و با زدن یک دکمه، آدرس url کوتاه شده + کد QR اون رو تحویل بگیرید. همین‌قدر راحت!

با اینکه تمام لینک‌های کوتاه شده با دامنه soo.gd ثبت میشن؛ اما ویژگی سایت soo.gd اینه که امکان مشخص کردن پسوند لینک کوتاه شده‌، با این شرط که قبلا استفاده نشده وجود داره. نمونه URL کوتاه شده ⬅ https://soo.gd/woocommerce-5

اگه می‌خواید که در جریان تعداد کلیک باشید، پس بهتره در این سایت ثبت نام کنید تا تمامی اطلاعات در پنل کاربری خودتون ثبت بشه.


سایت کوتاه کننده لینک رایگان URL Shortener by Zapier

کوتاه کننده لینک خارجی معتبر Zapier

? مناسب برای: تیم کاری – کسب و کارهای متوسط و بزرگ

? لینک سایت Zapier

ایده بدی نیست اگه بعد از انجام هر کاری، یه لینک کوتاه شده به صورت خودکار ایجاد و ذخیره بشه! سرویس URL Shortener by Zapier با هر اپلیکیشن و نرم افزار دیگه‌ای ادغام می‌شه و به صورت خودکار لینک‌هایی کوتاه شده در مقصدی که کاربر تعیین کرده ثبت می‌کنه.

به این مثال توجه کنید:‌ فرض کنید URL Shortener by Zapier رو با گوگل شیت و وردپرس ادغام کردید و حالا یه نوشته جدید در وردپرس منتشر می‌کنید. اتفاقی که الآن میفته اینه که این ابزار به طور خودکار لینک کوتاه شده همون مطلب رو به طور اتوماتیک در گوگل شیت ذخیره می‌کنه. ?

شاید یه‌کم پیچیده به‌نظر برسه؛ اما به نظر شخص من، سرویس URL Shortener by Zapier برای افراد یا تیم‌هایی که همیشه به لینک کوتاه شده نیاز دارن، خیلی می‌تونه مفید باشه. همچنین استفاده از خدمات این سرویس کاملا رایگان هست.


افزونه کوتاه کننده لینک گوگل Url Shortener

افزونه کوتاه کننده لینک گوگل Url Shortener

ابزار Url Shortener یک پلاگین کوتاه کننده فوق‌العاده کاربردی و عالی برای مرورگر هست که شاید بشه اون رو تلفیقی از بهترین سایت های کوتاه کننده لینک خارجی مثل T.ly، Bitly، Rebrandly، TinyUrl، is.gd و to.ly دونست.

بلافاصله بعد از نصب افزونه Url Shortener یه گزینه جدید در کانتکس منو مرورگر شما اضافه می‌شه، حالا کافیه در هر صفحه‌ای که هستید کلیک راست کنید و روی گزینه shorten link and copy بزنید تا لینک کوتاه شده کپی بشه.

از نکات مثبت این ابزار مفید برای دیجیتال مارکتینگ اینه که از چندین سایت کوتاه کردن لینک برای کوتاه سازی آدرس‌ها استفاده می‌کنه. در نتیجه لینک‌های کوتاه شده شما می‌تونن با هر دامنه‌ای باشن؛ مثل t.ly یا is.gd و …

همچنین اگه توی سایت bit.ly، Rebrandly و یا tl.y حساب کاربری دارید، می‌تونید کلید api حساب کاربریتون رو از سایت موردنظر دریافت کنید و در تنظیمات این افزونه وارد کنید. مزیت این روش اینه که لیست لینک‌های کوتاه شده و آمار ترافیک هر لینک در پنل کاربری سایتی که لینک توسط اون کوتاه شده ثبت می‌شه.

برای دانلود افزونه کوتاه کننده لینک Url Shortener برای مرورگر کروم اینجا کلیک کنید.


بهترین افزونه کوتاه کننده لینک برای وردپرس

یه سایت کوتاه کننده لینک هر آدرسی رو کوتاه می‌کنه؛ از آدرس صفحات سایت گرفته تا آدرس پست اینستاگرام. اما اگه هدف شما فقط کوتاه کردن آدرس‌های صفحات سایت وردپرسی هست، بهتون پیشنهاد می‌کنم که از یک افزونه وردپرسی برای ساخت لینک کوتاه استفاده کنید.

مزیت اصلی افزونه های کوتاه کننده در وردپرس اینه که این سرویس‌ها در حقیقت یه کوتاه کننده لینک اختصاصی هستن. به عبارتی دامنه لینک کوتاه شده متعلق به سایت شماست و برخلاف سایت‌های کوتاه کننده لینک نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

در ادامه دو افزونه برتر برای کوتاه کردن آدرس سایت وردپرس معرفی شده:

افزونه کوتاه کننده لینک وردپرس Pretty Link Lite

بهترین افزونه وردپرس برای کوتاه کردن آدرس سایت Pretty-Links

با بیش از 200,000 نصب فعال

افزونه pretty links معروف‌ترین افزونه وردپرسی برای کوتاه کردن لینک صفحات سایت شناخته می‌شه. نسخه رایگان این افزونه یک لینک کوتاه از تمامی نوشته‌های سایت ایجاد می‌کنه و پسوند لینک‌های کوتاه شده معمولاً سه الی چهار کاراکتر هستن.

با افزونه pretty links می‌تونید نحوه ریدایرکت لینک کوتاه به لینک اصلی رو مشخص کنید. ریدارکت 301، ریدایرکت 302 و 307 انواع روش‌های ریدایرکتی هستن که این افزونه در اختیار کاربران قرار داده.

قابلیت خوب دیگه این پلاگین کوتاه کننده لینک ارائه آمار و آنالیز لینک‌های کوتاه شده‌ست. در ضمن این خود کاربره که تعیین می‌کنه ردیابی ترافیک لینک کوتاه با تمام جزئیات ثبت بشه یا نه، هرچند که در تنظیمات این افزونه به صراحت اعلام شده که ردیابی تمام جزئیات ترافیک می‌تونه تا حدی باعث کاهش سرعت ریدایرکت بشه.

خب همینطور که مشخصه امکانات نسخه رایگان افزونه pretty links خیلی هم کافیه، اما نسخه پرمیوم این افزونه امکانات حرفه‌ای‌تری داره. قابلیت ایجاد لینک کوتاه مطالب برای بازدیدکنندگان سایت یا افزودن خودکار کلمه کلیدی صفحات به لینک کوتاه از امکانات خوب نسخه حرفه‌ای افزونه ساخت لینک کوتاه Pretty Link Lite هست.

برای دانلود افزونه کوتاه کننده لینک رایگان Pretty Link Lite اینجا کلیک کنید.


پلاگین کوتاه کننده لینک وردپرس URL Shortener by MyThemeShop

پلاگین وردپرس کوتاه کننده لینک URL Shortener by MyThemeShop

با بیش از 100,000 نصب فعال

پلاگین URL Shortener by MyThemeShop یک افزونه خوب دیگه برای کوتاه کردن آدرس‌های سایت وردپرسی هست. میشه گفت اگه مزیت نسخه رایگان افزونه قبلی، ساخت خوکار لینک‌های کوتاه از نوشته‌های سایت بود؛ در عوض افزونه کوتاه کننده لینک MyThemeShop از تنظیمات بیشتری خصوصاً در زمینه سئو داخلی داره.

این افزونه به کاربر اجازه میده تا برای هر آدرسی از سایت یه لینک کوتاه با دامنه سایت و پسوند دلخواه ایجاد کنه. از طرفی اگه فکر می‌کنید که قراره تعداد زیادی لینک کوتاه بسازید، پس قابلیت گروه‌بندی لینک‌های کوتاه می‌تونه یکی از مزایای این افزونه باشه.

افزونه کوتاه کننده لینک MyThemeShop قابلیت جالب دیگه‌ای داره و اون امکان ساخت تگ HTML و شورت کد از لینک‌های کوتاه شده‌ست. برای نمونه بعد از کوتاه کردن هر آدرسی به جای اینکه فقط کد کوتاه شده رو تحویل بگیرید، می‌تونید تگ HTML یا شورت کد همون لینک کوتاه شده رو کپی کنید و در جای دیگه از اون استفاده کنید.

انعطاف پذیری این پلاگین به اینجا ختم نمیشه! این شما هستید که تعیین می‌کنید آیا تمامی لینک های کوتاه شده نوفالو بشن یا خیر (نوفالو چیست)، و یا انکر تکست و عنوان لینک‌ها چی باشه و آیا نیازه که به یک لینک خاص اتریبیوت nofollow اضافه بشه یا نه. تمامی این امکانات همگی در افزونه کوچک‌کننده لینک رایگان MyThemeShop موجود هستند.

برای دانلود افزونه URL Shortener by MyThemeShop اینجا کلیک کنید.


جمع‌بندی معرفی و انتخاب بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک ایرانی و خارجی

حالا که بهترین ابزارهای کوتاه سازی لینک معرفی شدن، بهتره در این رابطه این سه نکته رو هم بدونید:

  • اگه برای شما اهمیت داره که آدرس‌های کوتاه شده همیشه کار کنن و منقضی نشن، بنابراین بهتره از معتبرترین و بهترین سرویس کوتاه کننده لینک مثل bitly استفاده کنید. به هرحال این احتمال وجود داره که یه ابزار کوتاه کننده لینک بعد از مدتی و به هر دلیلی بساطشو جمع کنه و بره!!!
  • ازونجایی که آدرس‌های کوتاه شده قابل حدس هستند؛ در نتیجه بیشتر احتمال داره که مورد حملات بروت فورس قرار بگیرن و در معرض خطر تزریق بدافزار باشن. مشکلات امنیتی مرتبط با بدافزار از جمله مشکلاتی هستند که ممکنه در هر سایتی رخ بده و شاید هم تابه‌حال در گزارش سرچ کنسول با چنین هشدارهایی روبرو شدید. در مطلب آموزش رفع خطاهای امنیتی سرچ کنسول به نکاتی اشاره شده که شاید ازش بی‌خبر بودید.
  • درسته که لینک‌های کوتاه به آدرس خاصی که شما مشخص کردید منتهی می‌شه؛ اما هیچوقت از این لینک‌های کوتاه شده برای لینک سازی داخلی استفاده نکنید. رازهای لینک سازی داخلی رو بدونید!

خب امیدوارم که تا اینجا بهترین سرویس کوتاه کننده لینک مورد نظر خودتون رو پیدا کرده باشید و تمام انتظارات شما رو برآورده کنه. لطفا اگه ابزار کوتاه کننده لینک دیگه‌ای رو می‌شناسید و حتی تجربه کار کردن باهاش رو داشتید، خوشحال می‌شیم که تو بخش نظرات با ما در میون بذارید. و همینطور اگه سوال، نظر یا پیشنهادی هم در مورد این مقاله داشتید، حتما بیان کنید تا متخصصین ما تو سریع‌ترین فرصت به شما پاسخ بدن.
از شما همراهان گرامی بابت مطالعه این مطلب قدردانی می‌کنم.

پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=