بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی سئو

بهترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی

یکی از دانشجوهای کلاس خصوصی سئو توی اولین جلسه داشت درباره سایتی که حدود ۹ ماه روش کار کرده بود صحبت می‌کرد. اگرچه سایت نتایج خوبی گرفته بود و تو بعضی از کلمات کلیدی مهم به صفحه اول هم رسیده بود؛ نکته عجیب این بود که این دانشجو از هیچ ابزار سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده نکرده بود. یعنی اصلا ابزارها رو نمی‌شناخت. حتی از داده‌های سرچ کنسول که ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی محسوب میشه هم بی‌بهره بود و نمی‌شناختش.

به مرور و طی چند جلسه که کمکش کردم روش های پیدا کردن کلمه کلیدی و ابزارهای مهم SEO رو بشناسه، بسیار خوشحال شده بود و سر از پا نمی‌شناخت. چون دیگه می‌تونست خیلی ساده‌تر و با کمک ابزارها، کار کیورد ریسرچ (Keyword Research) یا همون تحقیق کلمه کلیدی رو انجام بده. دیگه می‌تونست کلمات کلیدی ناب و ارزشمندی رو پیدا کنه که خیلی از رقباش به اون‌ها دسترسی نداشتند.

کاری که این دانشجو قبلا انجام می‌داد این بود که فقط از کیوردهایی که به ذهن خودش می‌رسید یا گوگل موقع جستجو کردن بهش پیشنهاد می‌داد، استفاده می‌کرد. به همین علت کلمات کلیدی کمتری پیدا می‌کرد که البته در دسترس همه رقباش هم بود. اما با کمک ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی تونست تعداد خیلی خیلی بیشتری کیورد برای استفاده در صفحات مختلف داشته باشه. همچنین به انواع کلمات کلیدی متنوع و مهمی دست پیدا کرد و این باعث شد پروژه‌اش خیلی بهتر ادامه پیدا کنه.

حالا خبر خوب اینه که قصد دارم تو این مقاله، ۲۱ مورد از بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی رو به شما همراهان عزیز میزفا هم معرفی کنم. با استفاده درست از این نرم افزارها یا ابزارهای آنلاین یافتن کلمه کلیدی می‌تونید رتبه‌های بهتری در گوگل به‌دست بیارید و وضعیت SEO سایت خودتون یا پروژه‌هاتون رو بهبود ببخشید. بعضی از این ابزارها رایگان هستند و برخی نیاز به پرداخت هزینه برای استفاده دارند.

۱. ابزار سئو و تحقیق کلمات کلیدی میزفا؛ یک ابزار ایرانی قدرتمند

اول از همه بریم سراغ معرفی ابزار میزفا که ساخت خودمونه و با تضمین کیفیت می‌تونید ازش استفاده کنید.

سال‌ها بود که ما توی میزفا از ابزارهای خارجی برای پروژه‌های سئو استفاده می‌کردیم. اما از خدا که پنهون نیست، از شما چه پنهون، اینقدر دلار گرون شد که دیدیم اگه بخوایم همچنان به استفاده از این ابزارهای کیورد ریسرچ خارجی ادامه بدیم باید قیمت پروژه سئو رو خیلی بالاتر ببریم. پس شروع کردیم به طراحی نمونه داخلی این ابزارها. و حالا با گذشت حدود ۲ سال، میزفا تولز تمام امکانات اون ابزارها رو داره و حتی نسبت به بعضی ابزارهای خارجی، امکانات بیشتری هم داره. ضمن اینکه متخصصین سئو و مدیران سایت‌های مختلف به کمک این ابزار دارند پروژه‌هاشون رو انجام میدن. تا الان که دارم این مقاله رو می‌نویسم، بیش از ۷۰۰۰ نفر از این ابزار استفاده می‌کنند و بیش از ۲۰۰ هزار دامنه داره باهاش تحلیل میشه.

ابزار یافتن کلمات کلیدی میزفا
ابزار یافتن کلمات کلیدی میزفا

همونطور که در تصویر بالا می‌بینید، این ابزار آنلاین سئو شامل چند ابزار کوچک‌تر مثل ردیاب کلمات، تحقیق کلمات، ابزار محتوا، ابزار رتبه و… هست و ابزار یافتن کلمات کلیدی یکی از اون‌هاست.

ویژگی خوب و کاربردی میزفا تولز اینه که ابزار تحقیق کلمات کلیدی به چند بخش مجزا تقسیم شده که در تصویر مشاهده می‌کنید. این بخش‌های کوچک‌تر شامل کلمات مرتبط، کلمات انبوه، جستجوی کلمات، کلمات کار نشده، کلمات طولانی، کلمات پیشنهادی و ترکیب کلمات هستند که هر کدوم کارکرد مشخصی دارند. به کمک هر کدوم از این‌ها می‌تونید انواع کلمات کلیدی رو پیدا کنید.

مثلا کلمات مرتبط، کیوردهایی هستند که با توجه به کلمات کلیدی‌ای که برای کسب‌وکار شما مهم‌تره و اون‌ها رو وارد ابزار کردید، از جستجوهای مرتبط در گوگل پیدا میشن.
همچنین در قسمت جستجوی کلمات، می‌تونید یه کیورد وارد کنید و سپس ابزار کلمات مرتبط با اون که بیشتر جستجو شده‌اند به همراه وضعیت رقبا از سهم بازار رو به شما نمایش میده.

مثلا من برای یکی از پروژه‌هامون، کلمه کلیدی «خرید عطر مردانه» رو وارد کردم و در کمتر از ۱ دقیقه، ۵۰ کلمه کلیدی مرتبط و مهم دیگه رو پیدا کردم.

تحقیق کلمه کلیدی در ابزار میزفا
تحقیق کلمه کلیدی به کمک ابزار میزفا

به همین ترتیب، هر کدوم از بخش‌ها به شما در پیدا کردن کلمه کلیدی های بیشتر و متنوع‌تر کمک می‌کنند.

برای اینکه بتونید بیشتر و بهتر با سایر امکانات میزفا تولز آشنا بشید، شرایطی رو فراهم کردیم که بتونید ۷ روز رایگان از ابزار استفاده کنید و سایتتون رو باهاش آنالیز کنید. برای استفاده از این فرصت، اینجا کلیک کنید و همین الآن شروع کنید.

۲. ابزار سئو Ahrefs

خب از اینجا به بعد می‌ریم سراغ ابزارهای خارجی که برخی رایگان و برخی هم پولی هستند. با ابزار سئو Ahrefs شروع می‌کنیم.
Ahrefs یک ابزار کاربردی و آسون برای یافتن کلمات کلیدی هست که می‌تونه در بهبود رتبه سایت شما خیلی موثر باشه. این ابزار علاوه‌بر پیدا کردن انواع کلمات کلیدی سئو، در زمینه بک‌لینک‌ها هم سرآمد و معروفه. به همین دلیل از این ابزار بیشتر به‌عنوان ابزار تجزیه‌وتحلیل بک‌لینک یاد می‌کنند.

این ابزار داده‌های اولیه مثل سختی کلمه کلیدی، حجم جستجوی کلمه کلیدی و CPC رو مشخص می‌کنه. به کمک این ابزار می‌تونید کلماتی که رقبای شما در اون‌ها رتبه دارند و شما رتبه ندارید رو پیدا کنید.

ابزار جستجوی کلمه کلیدی ahrefs
تصویر ابزار جستجوی کلمه کلیدی ahrefs

۳. ابزار Google Keyword Planner

Google Keyword Planner یک ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی برای سئو هست که داده‌هاش مستقیما از طریق گوگل تامین میشه. این ابزار کاملا رایگانه، اما برای استفاده ازش باید از طریق تبلیغات گوگل یا همون Google Ads برای خودتون یک دسترسی ایجاد کنید تا به امکاناتش دسترسی داشته باشید. البته بعد از ساخت اکانت، نیازی نیست حتما یه کمپین تبلیغ رو شروع کنید یا هزینه‌ای پرداخت کنید. داده‌هایی مثل میزان جستجوی کلمات کلیدی که این ابزار ارائه میده خیلی دقیق و قابل اتکا هست.

۴. ابزار جستجوی کلمات کلیدی Ubersuggest

Ubersuggest نام یکی از ابزارهای کیورد ریسرچ از نیل پتل (متخصص سئو و بازاریابی دیجیتال که ما یک مصاحبه ازش رو هم ترجمه کردیم توی میزفا) هست که در استخراج حجم جستجو، پیشنهاد کلمات کلیدی، رتبه بندی کلمات کلیدی و… می‌تونه بسیار کمک‌کننده باشه. در این نرم افزار می‌تونید اطلاعات خوبی درباره ۱۰۰ نتیجه برتر گوگل، تعداد بازدیدهای تخمینی، بک‌لینک‌ها، امتیاز دامنه و تعداد کل اشتراک‌های اجتماعی برای یک کلمه کلیدی به‌دست بیارید.

از معایب این ابزار میشه به عدم ارائه لوکیشن ایران و در نتیجه ضعفش در آنالیز کیوردهای فارسی اشاره کرد. مثلا من کلمه کلیدی «خرید عطر» رو به ابزار دادم و سختی این کیورد رو آسون تخمین زد. در حالیکه می‌دونیم یک کیورد کوتاه و سخت محسوب میشه. یا مثلا میزان جستجوی ماهانه‌اش رو ۱۰ تخمین زده. البته ممکنه بخاطر این باشه که لوکیشن ایران رو نداره و من مجبور شدم برای زبان فارسی، لوکیشن افغانستان رو انتخاب کنم.

نمونه کلمه کلیدی در Ubersuggest
نمونه کلمه کلیدی در ابزار Ubersuggest

۵. ابزار Answer The Public

ابزار Answer The Public هم مربوط میشه به آقای نیل پتل و البته با موارد قبلی کمی تفاوت داره. این ابزار کیورد ریسرچ به این صورته که کلمه کلیدی رو از کاربر دریافت می‌کنه و سپس اون رو در قالب ساختارهای مشخصی می‌بره و نتایج رو به‌صورت نمودارهای خوشه‌ای نمایش میده.

مثلا من عبارت Chocolate رو وارد کردم و نتایج زیر رو دریافت کردم.

ابزار Answer The Public
نمودار خروجی ابزار Answer The Public

در واقع این ابزار کلمات پرسشی انگلیسی (مثل Who, Where, When, Why) رو به ابتدای کیورد اضافه می‌کنه و رایج‌ترین پرسش‌های مردم در گوگل رو لیست می‌کنه و در قالب تصویر نمایش میده. البته امکانات دیگه‌ای هم داره. مثلا متداول‌ترین جستجوهای انجام شده بعد از کلمه مورد نظر (در اینجا Chocolate) رو براساس حروف الفبای انگلیسی مرتب می‌کنه و نمایش میده.

مشکل اساسی این ابزار در زبان فارسی هست که پشتیبانی خوبی نداره. مثلا من شکلات رو به فارسی جستجو کردم و نتایج اصلا جالب نبود. اما علتی که این ابزار رو معرفی کردیم اینه که اگه آشنایی متوسط به بالا با زبان انگلیسی دارید، می‌تونید کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتون رو به انگلیسی وارد کنید و از این ابزار برای تولید محتوا و همینطور برای پیدا کردن کیورد ایده بگیرید. البته اگه اشتراک تهیه نکرده باشید، روزانه نهایتا ۲تا کلمه کلیدی می‌تونید به این ابزار بدید.

۶. ابزار Long Tail Pro

ابزار کیورد ریسرچ Long Tail Pro یه نمای کلی از برترین کلمات کلیدی مرتبط با سایتتون رو در اختیار شما قرار میده. به‌طوری که کاربر با استفاده از این ابزار می‌تونه در فضای رقابتی گوگل به برترین کلمات کلیدی پی ببره.

از سایر امکانات این ابزار میشه به ردیابی رتبه کلمات کلیدی، عیب یابی سئو سایت، آنالیز بک لینک‌ها و تحلیل SERP اشاره کرد. این ابزار به‌صورت رایگان قابل استفاده نیست و حتما اشتراک تهیه کنید. پایین‌ترین اشتراک این سایت ۳۷ دلار در ماه هست.

۷. ابزار Serpstat

ابزار Serpstat هم تقریبا شبیه به Long Tail Pro هست. یعنی ابزار یافتن کلمات کلیدی، ردیابی رتبه کلمات، عیب یابی سایت، آنالیز بک لینک‌ها و بررسی وضعیت رقبا رو داره. قابلیت‌‌های رایگان این ابزار چنگی به دل نمی‌زنه و قیمت اشتراک‌هاش از ۶۷ دلار در ماه شروع میشه. ضمن اینکه مثل بیشتر ابزارهای غیرایرانی (اجنبی ?) در جستجوی کلمات فارسی قدرت زیادی نداره.

۸. ابزار SpyFu

سایت SpyFu اگرچه ابزار قدرتمندی برای تحقیق کلمات کلیدی محسوب میشه، اما استفاده رایگان ازش محدودیت داره. ضمن اینکه باز هم مشکل فارسی بودن کیوردها رو داریم. هزینه اشتراک ابزار کیورد ریسرچ SpyFu از ۳۹ دلار در ماه شروع میشه (البته در حال حاضر تخفیف داره و ۹ دلار هست). از امکاناتش هم میشه به رصد رتبه کلمات، تحقیق کلمات، ارائه داده‌هایی مثل سختی و حجم جستجوی کلمات کلیدی، ساخت بک لینک، آنالیز رقبا و… اشاره کرد.

نقطه قوت SpyFu آنالیز کیوردهای رقبا محسوب میشه. این سایت آمار گذشته دامنه‌ای که می‌خوایم آنالیزش کنیم رو هم ارائه می‌کنه و از این قابلیت میشه برای بررسی افت یا پیشرفت سایت خودمون یا رقبامون در کلمات مشخص، استفاده کنیم.

محیط ابزار SpyFu
محیط ابزار سئو SpyFu

۹. ابزار Night Watch

خب رسیدیم به ابزار Night Watch که ابزار قدرتمندی در زمینه کلمات کلیدی و SEO محسوب میشه. اولین ویژگی مثبت این ابزار امکان به‌روز رسانی رتبه کلمات کلیدی از لوکیشن ایران هست و این خبر خوبی برای ما ایرانی‌ها محسوب میشه. البته در این زمینه به‌طور کلی ابزار قدرتمندی محسوب میشه و امکان رصد رتبه کلمات از بیش از ۱۰۰ هزار لوکیشن در جهان رو فراهم کرده. اما متاسفانه امکان رصد رتبه از شهرهای ایران رو نداره و برای بررسی سئو محلی خوب نیست.

این ابزار رتبه رقیبان رو هم بررسی می‌کنه؛ اما امکان پیدا کردن کلمات کلیدی اون‌ها و نمایشش به ما رو نداره. از دیگر مزایاش میشه به عیب یابی سایت و ارائه گزارش از خطاهای سئو اشاره کرد. هزینه اشتراک ابزار Night Watch از ۳۹ دلار ماهانه شروع میشه.

۱۰. سایت Small SEO Tools

سایت Small SEO Tools از چندین ابزار مختلف در زمینه‌های مختلف تشکیل شده. در این سایت حتی می‌تونید متن یا تصاویرتون رو ویرایش کنید و مثلا تعداد کلمات محتواتون رو با ابزار Word Counter این سایت شمارش کنید.

با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی این سایت می‌تونید رتبه کلمات رو بررسی کنید، سختی کلمات رو بسنجید، کلمات کلیدی مرتبط رو پیدا کنید و…

هرچند که خیلی از امکاناتش رایگان هست، اما موقع کار کردن همه‌جای سایت تبلیغات می‌بینید و باعث عدم تمرکز و حواس پرتی میشه. ضمن اینکه از نظر من ابزار قدرتمندی برای سئو محسوب نمیشه. با این حال تصمیم گرفتیم توی این لیست و بین سایر ابزارهای یافتن کلمات کلیدی این سایت رو هم معرفی کنیم برای دوستانی که فقط دنبال ابزارهای رایگان هستند.

۱۱. سایت SERP Robot

ابزار SERP Robot برای رصد رتبه کلمات کلیدی در گوگل هست. با نسخه رایگان این ابزار هم می‌تونید رتبه کیوردهاتون رو بررسی کنید (البته با محدودیت) اما اگه ۵ دلار هزینه کنید، روزانه ۳۰۰ کلمه کلیدی رو براتون بررسی می‌کنه. امکانات خاص دیگه‌ای هم نداره و کلا ابزار ساده‌ای هست.

۱۲. ابزار Rank Tracker

ابزار بعدی سایت Rank Tracker هست که امکانات اولیه مثل ردیابی رتبه، تحقیق کلمات کلیدی، بررسی وضعیت SERP، آنالیز بک لینک و آنالیز رقبا رو داره. این ابزار همچنین سایت شما رو عیب یابی هم می‌کنه. اما تقریبا تمام امکاناتش پولی هست و هزینه اشتراکش از ۱۴ دلار در ماه شروع میشه.

۱۳. ابزار Google Search Console

سرچ کنسول که تقریبا شناخته‌شده‌ترین ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی محسوب میشه و معمولا از همون ابتدای شروع استراتژی سئو این ابزار هم نصب و ازش استفاده میشه. ابزار Search Console در ردیابی رتبه کلمات کلیدی کاملا ضعیفه و آمار رتبه‌ کیوردها رو خیلی حدودی بیان می‌کنه و از این جهت قابل اعتماد نیست. در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی هم میشه گفت متوسطه. چون کیوردهای رقبا رو نشون نمی‌ده و ما بیشتر کلمات کلیدی‌ای که باهاشون رتبه داریم رو در این ابزار می‌بینیم؛ نه کلمات خیلی جدید یا سایر کلمات مرتبط با جستجوی کاربران.

داده‌هایی که سرچ کنسول برای هر کیورد ارائه میده، شامل تعداد کلیک، مقدار Impression، نرخ کلیک (CTR) و رتبه کیورد (به‌صورت حدودی و میانگین) هست.

هرچند که نصب سرچ کنسول و استفاده ازش در مسیر سئو کاملا ضروریه، اما به نظر من برای دستیابی به بهترین نتایج در گوگل، ابزار Search Console به یه ابزار تحقیق کلمات کلیدی خوب و دقیق به‌عنوان مکمل نیاز داره. اگه با این ابزار آشنایی ندارید، مقالات آموزش رایگان سرچ کنسول یا دوره ویدئویی آموزش سرچ کنسول رو ببینید.

۱۴. ابزار Google Analytics

حالا که صحبت از گوگل عزیز و ابزار و آلاتش شد، حیفه اگه به ابزار حرفه‌ای و کاربردی Google Analytics اشاره نکنیم. هرچند که این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی کمک زیادی به ما نمی‌کنه، اما برای آنالیز رفتارهای کاربران در سایتمون فوق‌العاده کاربردی و در نوع خودش بی‌نظیره. پس پیشنهاد می‌کنم حتما به فکر نصب و استفاده از گوگل آنالیتیکس برای بهبود سئو سایتتون باشید.

۱۵. سایت Google Trends

یه ابزار رایگان دیگه از گوگل که این یکی هم در سئو سایت بهمون کمک می‌کنه، اما نه برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید. کارکرد اصلی گوگل ترندز (Google Trends) نمایش آمار جستجوی کلمات کلیدی در بازه‌های زمانی مختلف و در لوکیشن‌های مشخصه. موقع ورود به این ابزار، حواستون باشه حتما لوکیشن رو روی ایران تنظیم کنید (از بالا و سمت راست صفحه). به کمک این ابزار می‌تونید کلمات کلیدی مهمتون رو با هم مقایسه کنید و ببینید کدوم یکی بیشتر سرچ میشه.

ابزار گوگل ترندز
مقایسه کلمات کلیدی در ابزار گوگل ترندز

من اینجا کلمات خرید گوشی سامسونگ و خرید گوشی شیائومی رو مقایسه کردم. یه ویژگی خوب گوگل ترندز اینه که میزان جستجو رو براساس استان‌های ایران هم مشخص می‌کنه که پایین تصویر می‌بینید. این ابزار تعدادی از کلمات کلیدی مرتبط با هر کیورد رو هم مشخص می‌کنه که من تو این قسمت کم خطا ندیدم و برای همین به‌عنوان ابزار یافتن کلمه کلیدی پیشنهادش نمی‌کنم. اما برای اینکه ببینیم کدوم کلمات در چه بازه‌های زمانی ترند شدند و همچنین برای مقایسه کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا خوبه. اما برای کیوردهایی که حجم جستجوی کمی دارند، آماری رو نمایش نمی‌ده.

۱۶. ابزار SEMRush

خب از ابزارهای گوگل بگذریم و بریم سراغ یه ابزار خیلی قدرتمند به نام SEMRush که یه ابزار کامل برای سئو، بازاریابی محتوایی و حتی بازاریابی شبکه های اجتماعی محسوب میشه. از امکانات SEMRush در زمینه سئو میشه به ابزار کیورد ریسرچ، ردیابی رتبه کلمات، سئو محلی و آنالیز رقبا اشاره کرد.

ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی SEMRush جزو قدرتمندترین‌ها در نوع خودش محسوب میشه و شامل ۶ زیرمجموعه ست. همچنین شما می‌تونید نام دامنه رقیبتون رو به ابزار بدید تا کلمات کلیدی که باهاشون رتبه دارند رو برای شما استخراج کنه.

ابزار کیورد ریسرچ SEMRush
ابزار کیورد ریسرچ SEMRush

استفاده رایگان از این سایت محدودیت داره و هزینه پلن‌های اشتراکش از ۱۱۹ دلار در ماه شروع میشه. همونطور که ابزار قدرتمندی محسوب میشه، می‌بینید که گرون قیمت هم هست. ?

۱۷. سایت Soolve

سایت Soolve یه ابزار رایگان جستجوی کلمات کلیدی محسوب میشه و کار کردن باهاش خیلی ساده ست. کافیه عبارت مورد نظر رو در کادر جستجو وارد کنیم و این ابزار عبارت‌هایی که در موتور جستجوهای مختلف مثل گوگل، بینگ، یاهو، Youtube، آمازون، ویکی‌پدیا و… بیشترین میزان سرچ رو داشتند نمایش میده. به‌عنوان مثال من عبارت خرید گوشی رو وارد کردم و نتیجه به شکل زیر بود.

ابزار رایگان جستجوی کلمه کلیدی
ابزار رایگان جستجوی کلمه کلیدی Soolve

۱۸. ابزار Jaaxy

این ابزار رتبه کیورد رو به همراه کلمات کلیدی پیدا می‌کنه. ابزار نسبتا خوبی در این زمینه محسوب میشه، اما تجربه نشون داده با زبون فارسی رابطه خیلی خوبی نداره و برای کیوردهای فارسی تقریبا ضعیف هست. اما اگه سایت شما نسخه انگلیسی داره و یا پروژه سئو سایت چندزبانه دارید، این ابزار گزینه خوبیه.

نسخه رایگان ابزار Jaaxy به شما اجازه وارد کردن ۳۰ کلمه رو میده. برای نسخه‌های بالاتر، باید حداقل ۴۹ دلار ماهانه هزینه بپردازید.

۱۹. ابزار SECockpit

SECockpit هم یکی دیگه از ابزارهای غیررایگان پیدا کردن کلمه کلیدی هست. این سایت امکانات اولیه ابزارها مثل ردیابی رتبه کلمات و پیدا کردن کلمات جدید رو داره. یکی از ویژگی‌های خوب این SECockpit، نمایش میزان رقابت ارگانیک کلمات به‌همراه تخمین ترافیک اون‌هاست. استفاده رایگان از این ابزار به مدت ۷ روز امکان پذیره. بعد از اون باید برای تهیه پلن پایه‌اش ۲۵ دلار در ماه هزینه کنید.

۲۰. ابزار Keyword Tool

Keyword Tool ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی هست که براساس سیستم Autocomplete گوگل کار می‌کنه. کار کردن با این سایت ساده ست و کافیه کلمه کلیدی رو وارد کنید. سپس مثل تصویر زیر، ابزار به شما کلمات مرتبط رو نمایش میده.

تحقیق کلمات کلیدی در Keyword Tool
تحقیق کلمات کلیدی در Keyword Tool

این ابزار سازگاری خوبی با فارسی داره. نسخه رایگان محدودیت‌هایی داره و اطلاعاتی مثل حجم جستجو (Search Volume)، مقدار CPC و میزان رقابتی بودن کیوردها رو نمی‌گه. با این حال میشه از نسخه رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کرد. هزینه این ابزار از ۸۹ دلار در ماه شروع میشه.

۲۱. ابزار Moz

آخرین ابزار جستجوی کلمه کلیدی که معرفی می‌کنیم، بدون شک یکی از بهترین هاست. از جمله امکانات ابزار قدرتمند Moz میشه به عیب یابی وضعیت SEO سایت، رصد رتبه کلمات کلیدی، آنالیز بک لینک ها، کمک به بهینه سازی صفحات و تحقیق کلمات کلیدی اشاره کرد.

در نسخه رایگان تعداد کلماتی که قابل بررسی هستند محدودیت داره. همچنین نمیشه از تمام امکانات ابزار در این نسخه استفاده کنیم. اما میشه به مدت ۳۰ روز به‌صورت رایگان از Moz Pro بهره‌مند شد. بعد از این مدت، برای خرید اشتراک قانونی ابزار باید ماهانه حداقل ۹۹ دلار هزینه کنیم.

ابزار یافتن کلمه کلیدی Moz
ابزار یافتن کلمه کلیدی Moz

جمع بندی

در این مقاله میزفا ۲۱ مورد از بهترین ابزارهای یافتن کلمات کلیدی برای سئو رو بررسی کردیم. بجز میزفا تولز که ایرانی بود، ۲۰ ابزار دیگه خارجی بودند و بعضی‌هاشون ابزار رایگان تحقیق کلمه کلیدی و برخی غیررایگان بودند و نیاز به خرید اشتراک داشتند.

آیا شما تجربه کار با این ابزارها یا نرم افزارهای دیگری رو دارید؟ اگه اینطوره، در قسمت نظرات پایین صفحه تجربه‌هاتون رو با ما درمیون بذارید.

پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=