آموزش Screaming Frog SEO Spider

اسکریمینگ فراگ چیست و چطور از این ابزار سئو استفاده کنیم؟

آموزش Screaming Frog SEO Spider

تاکنون پیش آمده که بخواهید عنوان های سایت خود را بازبینی کنید اما به دلیل وقت گیر بودن این پروسه از انجام آن منصرف شده باشید؟ یا که بخواهید ببیند کدام یک از این عناوین متا دیسکریپشن ندارند اما به دلیل اینکه صفحات سایت بیش از اندازه بوده و باید تک به تک چک می کردید، قید این کار را زده باشید؟ آیا به حال پیش نیامده که بخواهید اطلاعات جامعی از متاتگ ها و تک های کانونیکال را در اسرع وقت داشته باشید؟ یا مثلا بخواهید کیفیت URL ها را در سریع ترین زمان ممکن بسنجید؟ در واقع، تا چه حد از وضعیت سئوی داخلی و سئوی تکنیکال سایت خود آگاهید؟

نرم افزار Screaming Frog SEO Spider (اسکریمینگ فراگ) ابزار سئو و تقریبا رایگانی برای آنالیز سئو وبسایت است که روی دسکتاپ سوار شده و شما می‌توانید آن را روی رایانه ی خود نصب کنید. این ابزار با شبیه سازی عملکرد خزنده های گوگل لینک ها، تصاویر، CSS و … را بر اساس قواعد سئو بررسی می‌کند و به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو عملکرد بهتری داشته باشید. یعنی این نرم افزار درواقع به شکل اساسی به شما می‌گوید که وقتی خزنده ها سایت شما را وارسی می کنند چه می‌بینند.

ابزار Screaming Frog به شما کمک می کند تا در یک نگاه سایت خود را از نظر سئوی داخلی و سئوی تکنیکال بررسی، بازبینی و تحلیل کنید و نتیجتا بتوانید گامی در جهت بهبود رتبه و وضعیت سئوی سایت بردارید. نرم افزار Screaming Frog (اسکریمینگ فراگ) همچنین در مدیریت زمان شما بسیار موثر است، چرا که همه می دانیم بررسی یک صفحه به صورت دستی چقدر می تواند کار طاقت فرسایی باشد.

این آموزش سه بخش دارید، بخش اول آموزش کلی ابزار هست و بخش دوم و سوم به یک سری موارد مهم و جزئی تر پرداخت شده.

بخش یک – آموزش روش کار با نرم افزار Screaming Frog

در ادامهْ نحوه ی کار با این ابزار رایگان سئو سازی را به شما آموزش می دهیم تا روشی تازه برای سئو کردن رایگان وبسایت فرا بگیرید.

۱ – Screaming Frog را نصب کنید.

این نرم افزار برای Mac، Ubuntu و Windows به صورت رایگان قابل دسترسی است. اما محدودیت داشته و تنها امکان بررسی پانصد URL را به شما می دهد. با این همه شما با خریدن لیسانس از Screaming Frog امکان بازدید صفحات بیشتری از یک سایت را خواهید داشت و نیز ویژگی های جدیدی برای شما در دسترس قرار خواهد گرفت.

برای دانلود رایگان ابزار اسکریمینگ فراگ اینجا کلیک کنید. همچنین با پرداخت هزینه و خریدن لایسنس امکان کرول کردن URL های بیشتر را برای شما فراهم می‌کند.

۲ – خزیدن با ابزار Screaming Frog

خب آماده اید شروع به بررسی سایت با نرم افزار Screaming Frog کنیم؟

قبل از هر چیز شما باید یک URL به خزنده های Screaming Frog بدهید. URL را در نرم افزار وارد و سپس روی کلید Start کلیک کنید.

اگر میخواهید که Subdomain ها را نیز بررسی کنید روی گزینه ی Crawl All Subdomains در قسمت Configuration>Spider کلیک کنید. بسته به اندازه ی وبسایت شما خزیدن می تواند دقایقی به درازا بکشد.

شروع کار اسکریمینگ فراگ
خزیدن در اسکریمینگ فراگ

همچنین باید این نکته را نیز یادآوری کنیم که شما در یک بار کراول این امکان را خواهید داشت که تنها یک Subdomain یا که حتی یک Folder را بررسی کنید. همینطور این ابزار رایگان سئو بیشتر روی موارد سئو داخلی تمرکز دارد.

۳ – کدهای پاسخ را چک کنید.

ممکن است که شما ندانید، برای مثال، کدام صفحات خطای 404 دارند یا اگر میدانید، اطلاع نداشته باشید از کدام صفحات به این ها لینک شده تا بتوانید این لینک ها را بردارید. بنابرپیش از هر کاری ما پیشنهاد می کنیم نگاهی به HTTP که در نوار Response Codes است بیاندازید. مهم ترین کدهای جواب عبارت اند از:

ابزار رایگان اسکریمینگ فراگ
نمایش کدهای پاسخ در اسکریمینگ فراگ

۴ – تحلیل  URLها در Screaming Frog

شما با استفاده از ابزار Screaming Frog Seo می‌توانید تمام  URLهای یک سایت را تحلیل کنید. با طول URL شروع کنید. دسته بندی ستون‌‌ ها را نگاه کنید. ببینید آیا طول هیچ URLای آیا به شکل غیر معقولی طولانی ‌ست یا خیر؟ یادتان باشد طول یک URL خوب کوتاه و در حدود چهار یا پنج کلمه‌ی توصیفی است. فراموشتان نشود که URL های Duplicate، Under Score و .. را نیز چک کنید. تمامی این موارد می‌توانند در پروسه‌ی ایندکس اختلال ایجاد کنند؛ بنابراین باید حل شوند.

راستی به نظر شما آدرس انگلیسی بهتر هست یا فارسی؟

آموزش ابزار رایگان اسکریمینگ فراگ
تحلیل URL در نرم افزار اسکریمینگ فراگ

۵ – بررسی عنوان صفحات در Screaming Frog

حالا می‌توانید نگاهی به عنوان سئو و همینطور عناوین تگ های h1 الی h6 در صفحات بیاندازید. هر صفحه باید عنوان منحصر به فرد خود را داشته باشد و مهمترین کلمه‌ی کلیدی متن در آن استفاده شود. معمولا می‌گویند که عنوان باید کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد. به Title|Pixel Width نگاه کنید. این ابزار طول عنوان را با تعداد پیکسل ها اندازه می‌گیرد. تعداد پیکسل معمولا باید کمتر از ۵۱۲ باشد.

البته در سایت میزفا تولز یک ابزار حرفه ای و کاربردی و رایگان برای دقیق نوشتن عنوان سئو و توضیح متا ساخته شده، هر چند ابزارها و افزونه هایی مثل یواست چنین قابلیتی دارند ولی متاسفانه برای زبان فارسی دقیق نیست. جهت بررسی می‌توانید ابزار پیش نمایش گوگل را مشاهده کنید.

آموزش Screaming Frog
بررسی عنوان صفحه با اسکریمینگ فراگ

۶ – متا دیسکریپشن در Screaming Frog

متا دیسکریپشن ها در زیر عناوین استفاده می‌شوند و بهتر است که طول آن ‌ها زیر ۱۶۰ کاراکتر نگه داشته شود.

در Screaming Frog ویژگی‌ای وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد Snippet و متا دیسکریپشن ها را تحلیل کنید‌. روی URL کلیک کنید و گزینه‌ی SERP را در پایین صفحه پیدا کنید. عنوان و متادیسکرپشن را تغییر دهید و ببینید که چگونه در دسکتاپ گوشی یا تبلت از آن استفاده می‌شود.

آموزش اسکریمینگ فراگ
بررسی متا دیسکریپشن با اسکریمینگ فراگ

۷ – بررسی تصاویر وبسایت در Screaming Frog

سرعت صفحه مهم است، نه تنها برای کاربران موبایل بلکه برای موتورهای جستجو. گوگل گفته است که سرعت صفحه را در رنکینگ / رتبه بندی سایت در نظر می‌گیرد. یکی از وجهه هایی که سرعت صفحات را پایین می‌آورد تصاویر است. تصاویر کیفیت بالا در سایت پهنای باند بیشتری را در بر می‌گیرند و بنابراین بهتر است که آن ها را همواره زیر ۱۰۰ کیلوبایت نگه دارید. با فیلتر Image Over 100Kb شما می‌توانید به راحتی عکس‌هایی که زیادی بزرگ هستند را از دور خارج کنید.

آموزش اسکریمینگ فراگ
بررسی تصاویر در اسکریمینگ فراگ

همچنین شما با استفاده از ابزار Screaming Frog می توانید Alt تصاویر را نیز بررسی کنید. اطلاعات بیشتری درباره سئو کردن عکس ها نیاز دارید؟ مقالات مربوط به سئو عکس مطالعه کنید.

۸ – تگ Canonicals در Screaming Frog

با تگ Canonicals می‌توانید اطلاعات جامعی راجع به لینک‌های کانونیکال به دست آورید. لینک های کانونیکال المان هایی در HTML هستند که به شما کمک می کنند تا از محتواهای تکراری و دوبلیکیت جلوگیری کنید.

پیشنهاد میکنیم حتما مقاله مربوط به تگ Canonical مطالعه کنید، داخل این مقاله بالای ۱۰۰ ها نظر وجود دارد و مثال‌های مختلفی که به شما کمک بسیاری می‌کند.

آموزش جامع نرم افزار اسکریمینگ فراگ
بررسی تگ های کانونیکال در اسکریمینگ فراگ

۹ – درست کردن XML Sitemap

شما با استفاده از Screaming Frog می‌توانید XML Site map درست کنید. این نوع از سایت مپ‌ توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شود تا محتواهای مربوط را دابل چک و تحلیل کند. این روش کار را در مسیر زیر پیدا کنید:

Sitemaps> Create XML sitemap

آموزش اسکریمینگ فراگ
ساختن سایت مپ با استفاده از اسکریمینگ فراگ

بخش دوم – پیدا کردن لینک های 404 با استفاده از ابزار رایگان Screaming Frog SEO Spider

پیدا کردن لینک های 404 با استفاده از ابزار رایگان Screaming Frog SEO Spider ردیابی لینک های 404 با ابزار تحلیل سئو اسکریمینگ فراگ

شما می توانید با استفاد از ابزار رایگان سئو ی Screaming Frog SEO Spider  لینک های خراب و شکسته ای که روی وبسایتتان هستند (منظورم همان خطای 404 است) را به آسانی و تنها طی چند دقیقه (یا ساعت (!) بسته به حجم وبسایتتان) پیدا کنید.

بسیار خب، اجازه بدهید قدم به قدم مراحل پیدا کردن لینک های خراب را با استفاده از ابزار رایگان سئو اسکریمینگ فراگ را با هم دیگر مرور کنیم:

۱ – خزش کردن وبسایت مورد نظر

ابزار سئو اسکریمینگ فراگ را باز کنید و آدرس وبسایت مورد نظرتان را در قسمت ‘Enter URL to spider’ وارد کنید. بعد از اینکه URL راوارد کردید روی Start کلیک کنید تا نرم افزار سایت شما را کرول کند. دقت داشته باشید که فرایند کرولینگ بنابر حجم وبسایت شما ممکن است از چند دقیقه تا چندین ساعت به طول بیانجامد.

پیدا کردن لینک خراب با اسکریمینگ فراگ
کرول کردن با اسکریمینگ فراگ

۲ – رویت کردن کد های پاسخ

شما همچنین می توانید تا پایان فرایند کرولینگ و پر شدن نوار سبز رنگ منتظر بمانید و یا وقتی که اسکریمینگ فراگ در حال کرول کردن وبسایت شماست، همزمان روی کد های جواب (Response Codes) کلیک کرده و فیلتر ‘Client Error 4XX’ را انتخاب کنید.

دو راه برای انجام دادن این پروسه در نرم افزار سئو Screaming Frog SEO Spider برای شما تعبیه شده است. راه اول، خب بسیار ساده است: روی زبانه ی Response Codes  کلیک کرده و فیلتر  Client Error 4xx را انتخاب کنید.

پیدا کردن لینک خراب با اسکریمینگ فراگ
رویت کد های 404 با اسکریمینگ فراگ : روش 1

راه دوم نیز بدین شکل است که از پنجره ی Overview قرار گرفته در سمت راست نرم افزار مستقیما روی درخت Response Codes  کلیک کرده و شاخه ی  Client Error 4xx را انتخاب کنید. البته مد نظر داشته باشید که این هر دو راه همواره نتیجه ی یکسانی را به شما نشان خواهند داد.

پنجره ی Overview یکی از امکانات بسیار جالب و ویژه ای ست که در ابزار Screaming Frog  جای گرفته است. این پنجره همزمان با کرولینگ آپدیت می شود و شما می توانید ضمن انجام دادن کرولینگ، تنها با نگاهی گذرا خطاهای 404 را شناسایی کنید.

با انتخاب زبانه ی Inlink سورس لینک های خراب را ببینید

ابزار تحلیل سئو اسکریمینگ فراگ برای شما امکان رویت سورس و منشا لینک های خراب را فراهم می کند تا آسان تر بتوانید آن ها را درست کنید. (منظور از سورس لینک خراب URLهایی ست که به لینک های خراب ختم می شوند). برای انجام این کار، کافی ست روی URL مورد نظر کلیک کرده و بعد روی زبانه ی Inlink در پایین صفحه کلیک کنید.

پیدا کردن لینک خراب با اسکریمینگ فراگ
زبانه Inlink در اسکریمینگ فراگ

با وارد شدن به بخش لینک های داخلی یا همان Inlink خواهید دید که ابزار Screaming Frog SEO Spider جزئیات نسبتا کاملی از لینک خراب به شما می دهد: لینک ورودی چیست و خروجی اش کدام  است و غیره.  بخش From نشان دهنده ی سورسی است که لینک خراب 404 را می تواند در آنجا یافت. بخش To نیز همان لینک خراب است. همچنین می توانید جزئیات دیگری همچون انکر تکست، متن alt (اگر عکس باشد( و اینکه لینک فالو یا نوفالو است را مشاهده کنید. ابزار تحلیل سئوی اسکریمینگ فراگ امکان بررسی تمامی لینک های خراب داخلی و خارجی را به شما می دهد.

اکسپورت اطلاعات

نرم افزار رایگان  تحلیل سئو اسکریمینگ فراگ این امکان را به شما می دهد تا تمام اطلاعات کرول را اکسپورت کنید. این شاید درخشان ترین قابلیت نرم افزار اسکریمنیگ فراگ باشد. منظور از اکسپورت یا باک اکسپورت همان ساختن فایل دیتا ست. برای اکسپورت کردن دیتای لینک های خراب و سورس آن ها به ترتیب مسیری که در زیر آورده ام عمل کنید:

Bulk Export > Response Codes > Client Error (4XX) Inlinks

اکسپورت کردن با اسکریمینگ فراگ

زبانه ی BulkExport را در بالای صفحه می توانید مشاهده کنید.

بخش سوم – پیدا کردن و چک کردن ریدایرک با ابزار رایگان Screaming Frog Seo Spider

من سعی خواهم کرد به شما آموزش بدهم به کمک ابزار رایگان Screaming Frog Seo Spider ریدایرک های سایت خود، یا همان پاسخ های HTTP 3XX (چه 301، 302،303 یا ..) را یا از طریق خزیدن و یا از طریق بارگذاری لیست URL چک کنید.

اول- کدهای 301 و 302 و 303 و …

دوم- استاتوس: دائم (permanent) یا موقتی بودن(temporal) لینک

و سوم- مقصد لینک ریدایریک

را نشان می دهد. همچنین این ابزار بی نظیر می تواند زنجیره ی لینک های ریدایرکت شده را دنبال کند و تا به مقصد نهایی برسد. ویژگی ای که آن را نه تنها آن را در میان بالاترین رده های ابزارهای تحلیل سئو قرار دهد، بلکه بر کارامدی آن توامان تاکید می گذارد. (برای اطلاعات بیشتر درباره ی نرم افزار اسکریمینگ فراگ اینجا کلیک کنید)

خب، اجازه بدهید با این مقدمه ی کوتاه بی درنگ به سراغ اصل مطلب یا همان آموزش چک کردن ریدایرک با استفاده از ابزار رایگان Screaming Frog Seo Spider:

1. سایت موردنظر را کرول کنید.

ابزار سئو اسکریمینگ فراگ را باز کنید و آدرس وبسایت مورد نظرتان را در قسمت Enter URL to spider وارد کنید. بعد از اینکه URL را وارد کردید روی کلید Start کلیک کنید تا نوار سبز رنگ در حال پر شدن ظاهر شود. این نوار فرایند کرولینگ یا خزش را نشان می دهد. کرول دقت داشته باشید که فرایند کرولینگ بنابر حجم و اندازه ی وبسایت شما ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت به طول بیانجامد. اگر از نسخه ی رایگان استفاده می کنید، به واسطه ی محدودیت ویژگی ها و دستیابی ها این پروسه زمان کمتری خواهد برد.

چک کردن ریدایرکت با اسکریمینگ فراگ
شروع کرولینگ با اسکریمینگ فراگ

2. روی زبانه ی Response Codes و سپس فیلتر Redirection 3XX تا لینک های ریدایرک شده را مشاهده کنید.

می توانید تا پایان فرایند کرولینگ و پر شدن نوار سبز رنگ و ظاهر شدن 100% منتظر بمانید و یا همان حین که اسکریمینگ فراگ همچنان در حال کرول کردن وبسایت شماست روی کد های جواب (Response Codes) کلیک کرده و فیلتر Redirection 3XX را انتخاب کنید.

دو راه برای انجام دادن این پروسه در نرم افزار سئو Screaming Frog SEO Spider برای شما تعبیه شده است. اول بسیار ساده است: از پنجره ی  overview که در سمت راست قرارگرفته استفاده کرده و مستقیما روی Redirection 3XX که زیرشاخه ی کدهای جواب است کلیک کنید. راه دوم نیز همان قدر آسان است: روی زبانه ی Response Codes  کلیک کرده و فیلتر Redirection 3XX  را انتخاب کنید.

چک کردن ریدایرکت با اسکریمینگ فراگ
چک کردن کد های پاسخ در اسکریمینگ فراگ

خواهید دید که در مقابل هر URL استاتوس و کدهای استاتوس یا همان کدهای 3xx نوشته شده اند. همچنین شما هم به لینک های داخلی((Internal ریدایرکت شده دسترسی خواهید داشت و هم به لینک های خارجی (External). ستون Redirect URL ریدایرکت های مقصد لینک هایی که در ستون Address  نشان دهده شده اند را به شما نشان می دهد.

چک کردن ریدایرکت با اسکریمینگ فراگ
چک کردن URL ریدایرکت در اسکریمینگ فراگ

فراموش نکنید که پنجره ی Overview  تعبیه شده در ابزار اسکریمینگ فراگ همزمان با کرولینگ آپدیت می شود و شما می توانید ضمن انجام دادن خزش نیز لینک های ریدایرکت شده را شناسایی کنید.

3. با انتخاب زبانه ی Inlink سورس لینک های ریدایرک شده را ببینید.

ابزار تحلیل سئو اسکریمینگ فراگ به راحت ترین شکل ممکن برای شما امکان رویت سورس و منشا لینک های ریدایرکت شده را فراهم می کند تا به آسانی آن ها را آپدیت و جایگزین یا حتی حذف کنید. (منظور URLهایی ست که به ریدایرکت ها لینک شده اند) برای انجام این کار، کافی ست روی URL مورد نظر کلیک کرده و بعد روی زبانه ی Inlink در پایین صفحه کلیک کنید.

چک کردن ریدایرکت با اسکریمینگ فراگ
زبانه ی Inlink در اسکریمینگ فراگ

بخش From نشان دهنده ی سورسی است که لینک ریدایرکت را می تواند در آنجا یافت. بخش To نیز همان لینک ریدایرکت شده است. همچنین می توانید جزئیات دیگری همچون انکر تکست، متن alt و اینکه لینک فالو یا نوفالو است را چک کنید.

4. اطلاعات به دست آمده را اکسپورت کنید.

نرم افزار رایگان  تحلیل سئو اسکریمینگ فراگ این امکان را به شما می دهد تا تمام اطلاعات کرولینگ مربوط به لینک های ریدایرکت را اکسپورت کنید. منظور از اکسپورت یا باک اکسپورت همانطور که پیش تر آموخته ایم ساختن فایل دیتا ست. برای اکسپورت کردن دیتای لینک های ریدایرکت و سورس آن ها به ترتیب مسیری که در زیر آورده ام عمل کنید:

Bulk Export > Response Codes > Client Error (3XX) Inlinks

چک کردن ریدایرکت با اسکریمینگ فراگ
اکسپورت لینک های ریدایرکت با اسکریمینگ فراگ

همچنین برای اکسپورت کردن اطلاعات مربوط به زنجیره ی ریدایرک یا همان  redirect chains(و شناسایی لوپ ها) به ترتیب زیر عمل کنید:

Reports > Redirects > Redirect Chains

شناسایی لوپ ریدایرکت با اسکریمینگ فراگ

نتیجه

شما با استفاده از ابزار رایگان Screaming Frog Seo Spider می‌توانید به فاکتورهای مهم سئو خود بپردازید و المان‌های داخلی سایت را مثل عناوین صفحه، متا دیسکریپشن، ساختار URL، کد‌های جواب، تصاویر و … تحلیل کنید.  Screaming Frog یک ابزار فوق‌العاده است و به شما کمک می‌کند تا وبسایت خود‌را سئو کنید و رتبه ی سایتتان را در صفحات جستجو بالا ببرید. علاه بر این‌، این ابزار کاملا رایگان است.

تجربه شما از استفاده این ابزار چیست؟ به نظر شما کدام ابزار سئو از همه قوی تر هست و چرا؟ لطفا در نظرات دیدگاه خودتان را مطرح کنید.

متفحص و نویسنده: آرمین دارابی نژاد
ویرایش محتوا و عکس: پوریا آریافر

تیم تحریریه میزفا

14 نظر

14 پاسخ

  1. ممنون از مطلب مفیدتون
    بعد از نصب بعضی از فونت ها در رابط کاربری screaming frog ناخوانا هستن. طبق پیشنهاد خود سایت screaming frog فونت های ویندوز روی حالت default ست کردم اما مشکل حل نشد. ممنون می شم اگر راهکاری برای حل این مشکل سراغ دارید راهنمایی کنید. مشخصات سیستم ویندوز 10 64 بیتی هست.

      1. خیر از نسخه رایگان استفاده می کنم. به پشتیبانی ایمیل زدم. نسخه بتا رو برام ارسال کردن و مشکل حل شد. ممنون از توجه شما.

        1. نسخه بتا که نداره یک نسخه رایگان داره که میشه از خود سایتش دانلود کرد و استفاده کرد.
          پیشنهاد میشه فقط از سایت خودش این نرم افزار رو دانلود کنید.

  2. سلام وقت تون به خیر من برای نصب این برنامه روی دسکتاپم ازم یوزرنیم و پسورد می خواد ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام
      وقت به خیر
      برای نصب اولیه، یوزرنیم و پسورد نمی‌خواد (شاید پسورد فایل دانلود رو ازت می‌خواد که وارد کنی یا تنظیمات مربوط به سیستمت هست).
      ولی اگه بخوای از نسخه کامل نرم افزار استفاده کنی، لازمه لایسنس خریداری کنی.

      1. ببخشید من برنامه رو نصب کردم ولی url وارد می کنم هیچ اطلاعاتی بهم نمیده علتش چیه ؟؟؟؟

        1. سلام
          حتما استارت رو زدی یا تنظیمات رو درست انجام ندادی

  3. سلام وقتتون بخیر. من بعد از اینکه کراول صفحات با این ابزار رو انجام می دم (در حالت لایسنس شده و بالای 500 url)، متاسفانه تا 93% بیشتر کراول نمیشه و وقتی می خوام تا همینجارو اکسپورت بگیرم، خطای you are running out of memory for this crawl میده. چیکار کنم که این خروجی رو بتونم بگیرم؟

    1. سلام
      ظاهرا مشکل مموری در سیستم خودتون دارید.
      می‌تونید از ابزارهای آنلاین سئو که مشابه هستند استفاده کنید مثل https://mizfa.tools
      رایگان ثبت نام کنید و ابزار کاوش انتخاب کنید و خزش کنید. اینطوری دیگه سیستم شخصی شما هم مشکل نمیخوره.

  4. سلام نسخه ویندوز من 32 بیت هست مثل اینکه این نرم افزار نسخه فقط نسخه 64 بیت پشتیبانی می کنه ممنون می شم اگر نسخه 32 بیت هست اطلاع بدید
    باتشکر

    1. سلام مجید.
      نداره ولی میتونید از ابزارهای آنلاین سئو استفاده کنید تا دیگه درگیر نسخه ۳۲ یا ۶۴ نباشید مثل mizfa.tools

    1. سلام محمد علی.
      خوشحالم که آموزش به دردت خورده.
      حتما مقالات بعدی ما درباره آموزش های مربوط به ابزار Screaming Frog رو هم دنبال کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=