تگ del و تگ s و تگ strike در HTML

تگ del،تگ s و تگ strike
معرفی تگ del و تگ s و تگ strike

تگ del چیست ؟ کاربرد تگ del در html چیست ؟ تگ strike در اچ تی ام ال چه کاربردی دارد ؟ تفاوت تگ del با تگ s و strike در چیست ؟ برای کشیدن خط روی متن از چه تگی در html استفاده کنیم ؟ اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوالات هستید این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

آموزش تگ del ، تگ S و Strike در  HTML

در جلسه گذشته به معرفی تگ های i و em پرداختیم در این جلسه از آموزش HTML قصد داریم شما را با تگ del و تگ s و تگ strike در HTML از سری تگ‌های قالب بندی متن در HTML آشنا نماییم.

تگ del چیست ؟

با استفاده از تگ del در HTML می‌توانیم روی محتوایی که درون این تگ قرار گرفته یک خط بکشیم.

تگ s و تگ strike چیست ؟

از تگ s و strike هم در اچ تی ام ال برای کشیدن خط روی متن استفاده می شود، این دو تگ مشابه تگ del عمل می کنند اما از نظر معنایی با هم تفاوت دارند که در ادامه این مقاله آموزشی از سایت میزفا تفاوت تگ del با تگ strike و s را از نظر معنایی بررسی می کنیم.

کاربرد تگ del در html

ممکن است شما محتوای “هزینه آموزش طراحی سایت 15000 تومان” را بر روی صفحه وب منتشر کنید اما مثلا به مناسب عید نوروز تصمیم بگیرید به خریداران پیکیج آموزشی طراحی سایت 20 درصد تخفیف دهید با استفاده از تگ del می‌توانید بر روی قیمت قبلی یک خط بکشید و سپس قیمت جدید را درج کنید . در مثال زیر بر روی ” 15000 تومان ” یک خط کشیده می‌شود. به مثال زیر توجه کنید :

<p> هزینه آموزش طراحی سایت 
   <del> 15000 تومان </del>
</p>
نتیجه کد - تگ del
نتیجه کد بالا

 کاربرد تگ s و strike در html

ممکن است شما مثلا بیست سال پیش محتوایی تحت عنوان “منابع کمی برای آموزش طراحی سایت منتشر شده است ” را در صفحه وب منتشر کرده باشید اما در سال 1396 با وجود سایت ها و منابع آموزشی فراوان در حوزه طراحی سایت ، محتوای شما از اعتبار ساقط شده است حال شما با استفاده از تگ s یا strike می‌توانید بر روی محتوای نامعتبر یک خط بکشید . به مثال های زیر توجه کنید :

<p>  
   <s> منابع کمی برای آموزش طراحی سایت منتشر شده است </s>
</p>

<p>  
   <strike> منابع کمی برای آموزش طراحی سایت منتشر شده است </strike>
</p>
نتیجه کد - تگ s و strike
نتیجه کد بالا

تفاوت تگ del با تگ s و strike

گرچه تگ del و تگ s و تگ strike هر سه مشابه هم عمل کرده و بر روی محتوای درون خود یک خط می‌کشند اما از نظر معنایی با هم تفاوت هایی دارند مثال های ذکر شده در بالا تفاوت بین این تگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهد ، دو تگ s و strike از نظر معنایی همانند هم هستند و زمانی که بخواهیم روی یک محتوا که دیگر معتبر نیست یک خط بکشیم از این دو تگ استفاده می‌کنیم اما زمانی که یک بخشی از محتوا حذف شده ولی می خواهیم آن بخش حذف شده را روی صفحه وب نگه داریم و تنها بر روی آن یک خط بکشیم از تگ del استفاده می‌نماییم.

[box type=”note” class=”” width=”100%”]

توجه : تگ strike در HTML5 منسوخ شده است و توصیه می‌شود که دیگر از این تگ در طراحی سایت استفاده نشود .

[/box]

پایانترم

[box type=”info” class=”question-from-users” width=””]

سوال:

هنگامی که می‌خواهیم در صفحه محتوایی که دیگر اعتباری ندارد را نمایش دهیم از چه تگی استفاده می‌کنیم؟ یک نمونه مثال بزنید و متن را به صورت italic نمایش دهید.

به ایمیل کسانی که پاسخ درست و کامل رو در نظرات بگن ۱۰ هزارتومان در پنل کاربری آکادمی میزفا حسابشون شارژ میشه. (البته باید در آکادمی میزفا ثبت‌نام کنید تا بتونید از این امتیاز استفاده کنید.)

[/box]

نتیجه گیری

خب به پایان این جلسه آموزش اچ تی ام ال رسیدیم در جلسه آینده به معرفی مابقی تگ های قالب بندی متن در HTML می‌پردازیم. درصورتی که سوالی داشتید حتما در قسمت نظرات سایت میزفا مطرح کنید.

منبع : میزفا

فیلم آموزشی asp.net core 2

علی اسماعیلی
درباره خودم گفتن یا نوشتن کار آسونی نیست. باید تو کم‌ترین حجم مهم‌ترین اطلاعات رو بنویسی. وقتی که اولین بار دستم به کیبورد خورد، ۶ سالم بود. حس جالبی بود؛ زندگیم شده بود ۴ تا کلید WASD روی کیبورد کامپیوتر برای کنترل ماشین. از ۱۰ سالگی که مادرم با فوتوشاپ کار می‌کرد کنارش نشستم و یاد گرفتم. ۱۳ سالم بود که اولین وب‌سایتم رو با پی اچ پی نیوک ایجاد کردم. تا الان وب سایت‌های زیادی رو شروع کردم و شاید به خاطر اینکه هدف تجربه کردن رو داشتم شکست خوردند. موفق‌ترین پروژه شکست خوردم رو می‌تونم اوکسو معرفی کنم که شاید اسمش رو شنیده باشید. الانم دارم کار‌هایی رو شروع می‌کنم چون با خودم عهد کرده بودم که تا بیست سالگی جاهای مختلفی کار کنم و تجربه کنم و بعد از تجربیاتم استفاده کنم. بعد از رسیدن به بیست سالگی خوشحالم که یکی از تجربیات خوبم همکاری با میزفاست و دارم ادامش میدم…
سرفصل های آموزش HTML
پایین سرفصل های HTML هست، روی منم کلیک کنی میتونی ببینی.
فصل ۸ – کار با جدول در HTML

روی فصل بالا کلیک کنید.

ازمون HTML شرکت کن

روی لینک بالا کلیک کن

فیلم آموزشی asp.net core 2

11 نظر

11 پاسخ

  1. جواب سوال:
    از تگ s برای نمایش محتوایی که اعتبار ندارد می توانیم استفاده کنیم
    مثال در اسکرین آپلود شد

  2. از s یا strike ولی چون گفتید تو نسخه جدید استرایک دیگه منسوخ شده پس همون s

  3. با سلام خدمت شما.
    من مطلب سایت شما و چندین سایت دیگه را مطالعه کردم و یه سوالی برای من پیش آمد.
    اگر من بخواهم یک سایت فروشگاهی ایجاد کنم و یک تخفیفی در نظر بگیرم باید از تگ del استفاده کنم و یا از تگ s؟
    شما نوشتید از تگ del اما در بعضی از سایت های دیگه نوشته شده از تگ s باید استفاده کرد.
    میشه لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام امیرحسین.
      این موضوع برای تخفیف و بر روی عدد قیمت اصلا مهم نیست. تگ del یا تگ s میتونید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=