تگ title در HTML

چگونه عنوان برای صفحات HTML ایجاد کنیم؟

آشنایی با تگ title
آشنایی با تگ title

تگ title چیست؟ محل استفاده از تگ title کجاست؟ آیا محدودیتی در استفاده از تگ <title> در سند HTML وجود دارد؟ در این مقاله به صورت کامل با تگ <title> که یکی از ساده ترین ولی در عین حال از مهم ترین تگ های موجود در HTML می‌باشد، آشنا شویم.

تگ title

تگ <title> در همه اسناد HTML الزامی است. این تگ عنوان سند را مشخص می کند.

به طور کلی تگ <title> عنوان صفحه را در بخش تولبار مرورگر مشخص می کند همچنین در هنگام اضافه شدن صفحه به بخش مورد علاقه ها (Bookmark) از این تگ برای عنوان استفاده می شود.

در کنار تاثیرات تگ <title> در مرورگر، این تگ در نتایج موتور های جستجو نمایش داده خواهد شد.

ارتباط تگ title با سئو

همانطور که گفته شد در موتور های جستجو عنوان نتایج نمایش داده شده با استفاده از تگ title امکان پذیر است. بنابر این تگ <title> مستقیما با سئو صفحه شما در ارتباط است و برای اینکه موتور های جستجوگر مانند گوگل بتوانند در نتایج صفحات شما را نمایش دهند می‌بایست عنوان مناسبی را در تگ <title> قرار دهید.

مثال

یک نمونه از استفاده از تگ <title> و نحوه صحیح استفاده از آن را برای شما آورده ایم:

<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
<meta charset="UTF-8">
<title>Mizfa Head tag sample</title>

</head>
<!-- This Sample Page is Completely -->
<!-- For Mizfa Blog -->
<body>

</body>
</html>

در مثال بالا مشاهده می‌کنید که عنوان صفحه ما Mizfa Head Tag Sample قرار گرفته است و برای قرار دادن عنوان ، آن را بین تگ باز و بسته title قرار داده ایم.

مثال تگ head
مثال تگ head

نکات

در زیر نکات مهمی که می‌بایست در مورد تگ title بدانید را ذکر کرده ام خوبه که توجه کنید بهشون :

[box type=”note” class=”” width=””]

نکته شماره ۱ :

شما نمی توانید بیش از یک تگ <title> در هر سند html داشته باشید. همچنین اگر از تگ <title> استفاده نکنید، سند HTML شما معتبر نخواهد بود.

نکته شماره ۲ :

برای استفاده از تگ <title> می‌بایست حتما آن را در داخل تگ <head> قرار دهید.

اگر با جستجو وارد این قسمت از آموزش شدید و مقالات آموزشی دیگر من در رابطه با HTML را بررسی نکردید یا به طور کلی اطلاعات در مورد ساختار صفحات HTML‌ را فراموش کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم مقاله ساختار صفحات در HTML را مطالعه کنید.

[/box]

پایانترم

[box type=”info” class=”question-from-users” width=””]

سوال:

از تگ title در کجای سند HTML استفاده می‌شود و این تگ چه کاری انجام می‌دهد؟

به ایمیل کسانی که پاسخ درست و کامل رو در نظرات بگن ۱۰ هزارتومان در پنل کاربری آکادمی میزفا حسابشون شارژ میشه. (البته باید در آکادمی میزفا ثبت‌نام کنید تا بتونید از این امتیاز استفاده کنید.)

[/box]

نتیجه گیری

در این مقاله با تگ title آشنا شدیم و نحوه استفاده از آن را بررسی کردیم. امیدوارم مطالب این جلسه براتون مفید بوده باشه و اهمیت این تگ را به صورت کامل قابل درک توضیح داده باشم.

اگر سوال ، پیشنهاد یا انتقادی داشتید خوشحال میشم که برام بنویسید و در اولین فرصت جواب میدم.

فیلم آموزشی asp.net core 2

علی اسماعیلی
درباره خودم گفتن یا نوشتن کار آسونی نیست. باید تو کم‌ترین حجم مهم‌ترین اطلاعات رو بنویسی. وقتی که اولین بار دستم به کیبورد خورد، ۶ سالم بود. حس جالبی بود؛ زندگیم شده بود ۴ تا کلید WASD روی کیبورد کامپیوتر برای کنترل ماشین. از ۱۰ سالگی که مادرم با فوتوشاپ کار می‌کرد کنارش نشستم و یاد گرفتم. ۱۳ سالم بود که اولین وب‌سایتم رو با پی اچ پی نیوک ایجاد کردم. تا الان وب سایت‌های زیادی رو شروع کردم و شاید به خاطر اینکه هدف تجربه کردن رو داشتم شکست خوردند. موفق‌ترین پروژه شکست خوردم رو می‌تونم اوکسو معرفی کنم که شاید اسمش رو شنیده باشید. الانم دارم کار‌هایی رو شروع می‌کنم چون با خودم عهد کرده بودم که تا بیست سالگی جاهای مختلفی کار کنم و تجربه کنم و بعد از تجربیاتم استفاده کنم. بعد از رسیدن به بیست سالگی خوشحالم که یکی از تجربیات خوبم همکاری با میزفاست و دارم ادامش میدم…
سرفصل های آموزش HTML
پایین سرفصل های HTML هست، روی منم کلیک کنی میتونی ببینی.
فصل ۸ – کار با جدول در HTML

روی فصل بالا کلیک کنید.

ازمون HTML شرکت کن

روی لینک بالا کلیک کن

فیلم آموزشی asp.net core 2

19 نظر

19 پاسخ

  1. با سلام آیا تگی وجو دارد که با استفاده از آن بتوانید تایتل متن رو در قسمت های مختلف فراخوانی کنیم ؟ برای مثال من تایتل دارم که می خواهم به صورت خودکار در قسمت های مختلف یه تگی قرار بدهم که تایتل رو به طور خودکار در اون بخش بزاره ایا هست اگه نیست چجوری باید این کار رو انجام داد ؟

    1. سلام وقت بخیر
      توی html که نیست. باید شما برنامه نویسی کنید.

    1. سلام علی اکبر، ممنونم ازت پاسخ رو درست گفتی ?

  2. پاسخ سوال :
    از تگ title در داخل تگ head استفاده می شود و عنوان صفحه را مشخص می کند.

  3. با سلام. من عکس های توی وب سایتم از عکس های توی گوگل کپی شدند لحاظا شامل پنالتی شدم میخوام ببینم اگه عکس های مربوطه رو عوض و عکس های غیره کپی بزارم از پنالتی بودن در میام؟
    ممنون
    اسی

  4. سلام . بنده اسی نام دارم.من پرسیده بودم که اگه چندتا کلمه کلیدی در تگ تایتل بخوام ایجاد کنم علامت بیناسی:
    1- دیفالتش چیست؟
    2-چطوری میشه تغییرش داد؟
    3-چطوری باید به اینستا گرامم لینک بدم(که البته فکر کنم این یکی در تگ تایتل نباید باشه و در تگ متا قرار داده میشه؟)؟
    ممنون که جواب هر سه سوال رو میدید؟
    اسی

    1. سلام اسی سوالت رو متوجه نشدم میشه نمونه بفرستی؟

  5. با سلام . لنده اسی هستم .واز ابتدای شروع برای یادگیری اچ تی ام ال از سایت شما شروع وسایتم رونوشتم حالا برای سئو به مشکل برخورم و فهمیدم که علت اینکه سایت شما دم ودقیقه آموزش سئو رو تبلیغ میکرد برای چه بود چتدتا سوال فنی دارم :
    1-آیا امکان داره یه فرد با هوش معمولی هم آموزش ورد پرس رو تمرین ویاد بگیره هم آموزش سئو رو در کنارش یاد بگیره و همزمان پیاده کنه روی ورد پرس.
    2- من میخوام چندتا کلمه کلیدی به تایتل اضافه کنم علامتی که باید بینشون بزارم دیفالتش چیست و گار بخوام تغییرش بدم آیا ممکنه؟اگه ممکنه روشش چیه؟
    البته من فعلا” دارم سعی میکنم همون سایت اچ تی ام ال رو سئو کنم .
    3-من اگه بخوام به موتور چست وجوگر بفهمونم که من یک اینستا گرام هم دارم که لینکش داخل سایتم هست باید توی تایتل یا از طرق دیگه چیکار کنم و آیا موقیت لینک اینستا گرامم که توی سایت هست رو باید به خزنده بگم؟
    ممنون/اسی

    1. سلام اسی.
      البته آموزش صوتی سئو ما رایگان هست.
      ۱ – چرا نمیکنه؟ ۱۰۰ درصد میتونه
      ۲ – اصولا – هست
      ۳ – فقط کافی هست به اینستاگرامت لینک بدی همین.

    2. سلام اسی،
      ۱ – بله میتونی
      ۲ – علامتی اگر میخوای به تایتل اضافه کنی هرچیزی میتونی دیفالت خاصی نداره میتونی از – یا | استفاده کنی.
      ۳ – کافیه لینکش رو داخل وب سایتت قرار بدی و یه alt و title براشون ست کنی.
      موفق باشی

  6. سلام. من دارم تازه سئو را یاد میگیرم .میشه بهم بگید در سئو آیا موتور جست و جوگر گوگل تگ پاراگراف رو می خونه و تاثیری براش داره؟
    ممنون/اسی

    1. سلام
      بله بسیار اهمیت داره. همین الان هر چی اینجا متن میبینی توی تگ p هست و اهمیت داره.

  7. سلام من چون هد رو یک بار نوشتم و تو همه صفحاتم ریکوایر کردم نمیتونم تو هد بزارم میشه توی بادی بزارم یه تگ هد رو یک بار توی از تگ بادی باز کنم؟

    1. سلام محمد جان ، نه نمیتونی داخل تگ body این کار رو بکنی، چون این تگ مخصوص بخش head هستش. شاید در آینده توی آپدیت های HTML این اتفاق بیوفته ولی تا جایی که من میدونم این امکان تا الان که فعال نشده.

  8. سلام
    می خواستم بدونم که چطور میشه تگ title رو داینامیک کردن. هر وقت محصولی باز میشه، اسم محصول دیده بشه نه اسم سایت. از وردپرس استفاده نمی کنم.

    1. سلام داوود بستگی به سیستم مدیریت محتوایی داره که داری ازش استفاده میکنی. اگر هم اختصاصی هست باز هم باید خودت مشخص کنی که چطور تایتل دریافت بشه.
      مثلا یک مدل بنویسی که از دیتابیس عنوان هر صفحه رو دریافت کنه و داخل صفحت نمایش بده.
      بستگی داره کاملا به خودت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=