نرم افزار های مورد نیاز در HTML

آشنایی با بهترین ادیتور های HTML

آموزش طراحی سایت - نرم افزارهاي مورد نياز براي کدنويسي HTML
نرم افزارهاي مورد نياز براي کدنويسي HTML

نحوه کار با کد های طراحی سایت با html چگونه است؟ نحوه ساخت فایل HTML چگونه است؟ نحوه آموزش برنامه نویسی با نوت پد چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم بدانیم که چند نرم افزار طراحی سایت html را به شما معرفی کنیم.

آموزش طراحی سایت با HTML

با سلام خدمت تمامی علاقمندان به آموزش طراحی سایت با HTML ، در جلسه قبل با تاریخچه پیدایش HTML آشنا شدیم در این جلسه از  آموزش HTML قصد داریم شما را با نرم افزار های مورد نیاز برای شروع کدنویسی با زبان HTML آشنا کنیم.

پادکست های علی اسماعیلی در میزفا

نرم افزارهای مورد نیاز برای کدنویسی HTML

نرم افزارهایی که شما برای این دوره نیاز دارید نرم افزار های رایگان و در عین حال ساده ای هستند و نیاز به هیچ گونه آموزشی جهت استفاده ندارند و هر فردی به راحتی می‌تواند از این نرم افزارها استفاده کند شما برای کدنویسی نیاز به یک ویرایشگر متن مثل Notepad دارید البته در صورت تمایل می‌توانید از ویرایشگر های پیشرفته‌تری همچون Notepad++ ، PhpStorm  و … استفاده کنید و برای نمایش کدهایی که می نویسید نیاز به یک مرورگر دارید از جمله مرورگرهایی که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید می‌توان به Internet Explorer ، Mozilla Firefox ، Chrome و … اشاره نمود.

یک فایل زبان اچ تی ام ال (HTML) یک فایل متنی ساده شامل برچسب ها (Tag) میباشد که بایستی پسوند htm یا html داشته باشد این فایل متنی توسط یک ویرایشگر متن مثل Notepad ساخته می‌شود ، مرورگرها که بر پایه ی موتورهای رندرکننده (Rendering Engine) به وجود آمده اند دستور العمل های موجود در این فایل متنی را می‌خوانند و صفحات وب را به ما نمایش می‌دهند .

موتور رندر کننده چیست ؟

موتور رندر کننده یک بخش نرم افزاری است که کدهای زبان نشانه گذاری یا نماد گذاری مثل HTML و CSS را به شی متناظر در صفحه نمایش تبدیل کرده و سپس آن را نمایش می دهد از جمله معروف ترین موتورهای رندرکننده می توان به Trident (موتور رندرکننده مرورگر Internet Explorer) ، Presto (موتور رندرکننده مرورگر Opera) ، Webkit (موتور رندرکننده مرورگر Chrome و Safari )  و … اشاره کرد .

برای روشن تر شدن مطلب بهتر است که یک فایل HTML بسازیم برای این منظور برنامه ی Notepad را باز کرده و متن زیر را درون آن بنویسید.

<html> 
     <head> 
          <title>mizfa</title> 
     <head> 
     <body> 
           Wellcome To Mizfa 
     </body> 
</html>

سپس این فایل را با نام mizfa.htm یا نام دلخواه خودتان ذخیره کنید فقط دقت کنید که فایل حتما باید پسوند html یا htm را داشته باشد حال روی فایل ساخته شده راست کلیک کرده و از قسمت  open with بر روی Firefox و یا مرورگر دلخواه خودتان کلیک کنید مرورگر صفحه‌ی وب ساخته شده توسط شما را نمایش می‌دهد بله به همین راحتی شما موفق شدید که نخستین صفحه وب خود را بسازید .

نکته : برای نوشتن کدهای در نرم افزار ++ Notepad بهتر است به نکات زیر دقت کنید :

  • از منوی Encoding (رمز گذاری) گزینه Encode in UTF-8 را انتخاب کنید تا هنگام تایپ فارسی کلمات به درستی در مرورگر نمایش داده شوند.
  • برای اینکه به برنامه بفهمانیم که در حال نوشتن کدهای هستیم از منوی Language گزینه H و سپس گزینه HTML را انتخاب کنید .

حالا که کمی با موتور رندر گیری و مشخصات مورد نیاز برای نرم افزار های کد نویسی در HTML آشنا شدیم، حالا زمان آن است که با بهترین نرم افزار های کد نویسی HTML در سال 2020 آشنا شویم.

بهترین نرم افزار های کد نویسی HTML در سال 2020

برای نوشتن کد یک سایت ساده با html نیازمند یک نرم افزار ویرایشگر خوب هستیم، با اینکه می‌توانیم برای اموزش طراحی سایت با نوت پد هم کد نویسیمان را انجام دهیم ولی استفاده از یک نرم افزار ویرایشگر خوب می‌تواند به روند ساخت سایت با html کمک کند.

در زیر ۵ نرم افزار ویرایشگر مطرح را که می‌توانید از آن‌ها برای کدنویسی سایت استفاده کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

نرم افزار ویرایشگر Atom

ویرایشگر Atom
ویرایشگر Atom

ویرایشگر Atom یک ادیتور HTML هست که از سال ۲۰۱۴ عرضه شده است و می‌توانید برای آموزش طراحی سایت html از آن استفاده کنید. Atom رایگان و متن باز  است و توسط تیم Github توسعه داده می‌شود. این ادیتور قابل اضافه کردن افزونه های مختلف را در خود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها امکانات بیشتری را در محیط نرم افزار داشته باشید.

امکانات کلیدی نرم افزار

  1. به صورت کلی Atom با ۸۱ بسته داخلی همراه آن نصب می‌شود و شما می‌توانید تا ۸۷۰۰ بسته اضافه دیگر را نیز به آن اضافه کنید. حتی می‌توانید پکیج های مخصوص به خودتان را نیز به آن اضافه کنید.
  2. متن باز است. این نرم افزار به صورت رایگان و متن باز است و شما می‌توانید آن را از گیت هاب دانلود کنید و به عنوان نرم افزار html از آن استفاده کنید.
  3. Atom از تکنولوژی Teletype پشتیبانی می‌کند. این امکان مهم به شما این امکان را می‌دهد که در پروژه های خود به صورت لحظه ای با دیگر توسعه دهندگان در تعامل باشید.
  4. از چند تکه ای کردن صفحات پشتیبانی می‌کند (multiple panes)، Atom می‌تواند صفحه را به چند قسمت متفاوت تقسیم کند و پنجره های متفاوتی داشته باشید و برای مثال HTML و CSS‌ را در کنار هم قرار دهید و کد های خود را مدیریت کنید.
  5. ادیتور HTML ATOM از امکان تکمیل خودکار کد های بسیار هوشمندی پشتیبانی می‌کند. با کمک این امکان می‌توانید با حداکثر سرعت ممکن کد های خود را بنویسید و نتیجه بگیرید.

همچنین شما برای استفاده از ادیتور اتوم می‌توانید آن را از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود ادیتور Atom

نرم افزار ویرایشگر Notepad++

نرم افزار ویرایشگر Notepad++
نرم افزار ویرایشگر Notepad++

ادیتور Notepad++ یک ادیتور رایگان برای طراحی وب سایت با html هست که برای کاربران ویندوز ساخته شده است. البته کاربران لینوکس با استفاده از نرم افزار Wine می‌تونن به این نرم افزار دسترسی داشته باشند. این ادیتور یک نرم افزار رایگان است و همچنین می‌توانید به کد های متن باز آن از طریق گیت هاب دسترسی داشته باشید.

مثل بیشتر پروژه های اجتماعی و متن باز دیگه، این نرم افزار هم از پلاگین های مختلفی پشتیبانی می‌کنه و میتونه انتخاب خوبی به عنوان اولین ادیتور شما در آموزش طراحی وب سایت با html باشه.

دانلود Notepad++

نرم افزار ویرایشگر Sublime Text

نرم افزار Sublime Text
نرم افزار Sublime Text

ادیتور Sublime Text یکی دیگر از ادیتور های عالی آموزش طراحی وب با html هست که کاملا رایگانه. این ادیتور توسط یک شرکت در سیدنی توسعه داده شده و جزء دسته نرم افزار های Freemium قرار داره. این یعنی شما می‌تونین از نرم افزار به رایگا ناستفاده کنید ولی با خرید لایسنسش می‌تونین از امکاناتش به صورت کامل استفاده کنید.

Sublime پشتیبانی بسیار خوبی داره که این باعث میشه که این اطمینان رو داشته باشید از هر نظر به روز هست. کاربران می‌تونن از افزونه های ساخته شده توسط جامعه توسعه دهنده ها هم در محیط sublime استفاده کنند، همچنین می‌تونن افزونه های خودشون رو هم توسعه بدن.

دانلود Sublime Text

نرم افزار ویرایشگر Brackets

نرم افزار Brackets
نرم افزار Brackets

ادیتور Brackets یکی از ادیتور های خیلی بهینه برای آموزش کدنویسی سایت می‌باشد. این ادیتور که توسط شرکت Adobe ساخته شده، رایگان است و می‌توانید از افزونه های آن بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید.

از ویژگی های شاخص این ادیتور داشتن امکان Live Preview هست که به صورت پیش‌فرض برای کد های HTML و CSS فعال شده است و می‌توانید به صورت لحظه ای خروجی کد هایتان را مشاهده کنید. همچنین این ادیتور پیش پردازنده های CSS که در آینده با آنها آشنا می‌شوید نیز پشتیبانی می‌کند.

دانلود Brackets

نرم افزار ویرایشگر Visual Studio Code (پیشنهادی)

نرم افزار Visual Studio Code
نرم افزار Visual Studio Code

اگر کمی با دنیای برنامه نویسی سمت ویندوز آشنا باشید حتما اسم VisualStudio به گوشتون خورده. نسخه ای متفاوت از Visual Studio که اوپن سورس و رایگان هست و برای آموزش طراحی صفحات وب با html پیشنهاد میشه، نرم افزار Visual Studio Code هست. این نرم افزار به شدت بهینه هست و امکانات و افزونه های بسیار زیادی داره که می‌تونید ازشون به راحتی استفاده کنید.

این نرم افزار یک ادیتور چند زبانه (پشتیبانی از چند زبان مختلف) هست که برای پلتفرم های مختلفی عرضه شده.

من پیشنهاد می‌کنم برای آموزش طراحی سایت با html از این نرم افزار استفاده کنید، با اینکه بقیه نرم افزار ها هم برای آموزش ساخت سایت با html قابل استفاده هستند ولی این نرم افزار رو به خاطر تجربه ای که داشتم پیشنهاد می‌کنم.

دانلود VS Code

نرم افزارهای برنامه نویسی برای گوشی های اندروید

با نرم افزار VT View Source می‌تونید سورس کدها رو ببینید. اینجا دانلود کنید.

و همینطور با نرم افزار Acode می‌تونید کدنویسی انجام بدید و کدهاتون رو ویرایش و انتشار بدید. اینجا دانلود کنید.

پایان ترم

در پایان این جلسه، یک سوال امتحانی جذاب داریم که ببینم متوجه شدین یا نه؟

[box type=”info” class=”question-from-users” width=””]

سوال:

فرق نوت پد با ادیتور ها یا نرم افزار های ویرایشگر چیست؟ یک ادیتور نام ببرید.

به ایمیل کسانی که پاسخ درست و کامل رو در نظرات بگن ۱۰ هزارتومان در پنل کاربری آکادمی میزفا حسابشون شارژ میشه. (البته باید در آکادمی میزفا ثبت‌نام کنید تا بتونید از این امتیاز استفاده کنید.)

[/box]

نتیجه گیری

خب به پایان این جلسه آموزش اچ تی ام ال رسیدیم در جلسه بعد با ساختار یک صفحه HTML آشنا خواهیم شد.

در این مقاله با نرم افزار های ویرایشگر مطرح سال ۲۰۲۰ آشنا شدیم، امیدوارم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

فیلم آموزشی asp.net core 2

علی اسماعیلی
درباره خودم گفتن یا نوشتن کار آسونی نیست. باید تو کم‌ترین حجم مهم‌ترین اطلاعات رو بنویسی. وقتی که اولین بار دستم به کیبورد خورد، ۶ سالم بود. حس جالبی بود؛ زندگیم شده بود ۴ تا کلید WASD روی کیبورد کامپیوتر برای کنترل ماشین. از ۱۰ سالگی که مادرم با فوتوشاپ کار می‌کرد کنارش نشستم و یاد گرفتم. ۱۳ سالم بود که اولین وب‌سایتم رو با پی اچ پی نیوک ایجاد کردم. تا الان وب سایت‌های زیادی رو شروع کردم و شاید به خاطر اینکه هدف تجربه کردن رو داشتم شکست خوردند. موفق‌ترین پروژه شکست خوردم رو می‌تونم اوکسو معرفی کنم که شاید اسمش رو شنیده باشید. الانم دارم کار‌هایی رو شروع می‌کنم چون با خودم عهد کرده بودم که تا بیست سالگی جاهای مختلفی کار کنم و تجربه کنم و بعد از تجربیاتم استفاده کنم. بعد از رسیدن به بیست سالگی خوشحالم که یکی از تجربیات خوبم همکاری با میزفاست و دارم ادامش میدم…
سرفصل های آموزش HTML
پایین سرفصل های HTML هست، روی منم کلیک کنی میتونی ببینی.
فصل ۸ – کار با جدول در HTML

روی فصل بالا کلیک کنید.

ازمون HTML شرکت کن

روی لینک بالا کلیک کن

فیلم آموزشی asp.net core 2

66 نظر

66 پاسخ

  1. نوت پد محیط کاربری ساده س در صورتی که ادیتور ها باعث سریعتر شدن کار می شوند مثلا با زدن تگ باز، تگ بسته به طور خودکار ایجاد می شود.

  2. سلام
    نوت پد هم مثل بقیه ویرایشگرها میتونه برای ایجاد فایل html و نوشتن کدهای مربوطه به کار برده بشه و تفاوتش در نداشتن امکاناتی هست که بقیه ویرایشگرها به واسطه پلاگین ها و… برای کدنویس ها ایجاد می کنن. مثلا نمایش زنده خروجی کدها یا تکمیل و حدس کدهای در حال تایپ و …
    ادیتور هم می شه به atom و vs code اشاره کرد

  3. سلام notpad یک ویرایشگره که امکاناته کمی در قبال ادیتور هایی مثل VS Code داره مثلا نمیشه از اکستنشن ها استفاده کرد یا مثلا نمیشه جوری تنظیمش کرد که بتونه تایپ کلماتو تشخیص بده و هر تایپو با یه رنگی نشون بده و قابلیت دیباگ کردن کد هم نداره
    قسمت دوم سوال :
    VS code یا Atom
    خودم به شخصه VS code رو بیشتر میدوستم

  4. سلام
    1-نوت پد یک محیط ساده برای کد نویسی هست و این محیط بر روی سیستم عامل ویندوز موجود هست ابزار و امکانات خاصی ندارد.
    بقیه کد ادیتور ها محیط جذابی دارند وبا نصب یکسری پلاگین ها می توان به کد نویسی سرعت بخشید
    2- براکتس، اتم، سابلایم، نوت پد پلاس پلاس و…

  5. notpad فقط برای ذخیره سازی و یا دیدن کد ها استفاده میشه در صورتی که استفاده از کامپایلرها باعث اجرای کد میشه ادیتوری که خودم استفاده می کنم vs code

  6. سلام نوت پد امکان حدس زدن خودکار کد ها نداره و برای کد زنی کلاسیک استفاده میشه و ویرایش گر اتم پلتفرم مناسبی برای کد نویسی هست

  7. با استفاده از انها خیلی راحت میشه کدنویسی کرد چون خود ادیتورها یسری کارایی که باید انجام بدیم مثل تگ هارو خودبه‌خود انجام میده و این باعث صرفه جویی در وقت میشه.

    1. درسته
      امتیاز به این پاسخ و پاسخ های قبلی داده شد.

  8. Notepad یک نرم افزار ویرایش متن است که در مقایسه با سایر نرم افزار های مخصوص کد نویسی در html از قابلیت هایی مثل حدس زدن تگ ها ، سریع نوشتن ، و یا بستن همزمان تگ هایی که هم باز و هم بسته میشن رو نداره. یک نرم افزار کد نویسی میتونم به adobe dreamweaver اشاره کنم.

    1. سلام محمد، درسته. هدیه‌ات به زودی برات شارژ میشه.

  9. سلام، نوت پد قابلیت ساخت خودکار تگها و دیگر ابزار رو نداره. vs code یه ویرایشگر خوبه

    1. سلام ، درسته، هدیه‌ات را به زودی برایت شارژ میکنیم.

  10. نوت پد یک برنامه ساده و مبتدی برای کد نویسی هستش و ابزار و امکانات برنامه های دیگه مثل VScode و Brackets رو نداره

    1. سلام نگاار عزیز، ممنونم از توضیحاتت. بله درسته و هدیه‌ات را به زودی از میزفا آکادمی دریافت می‌کنی.

  11. یک ادیتور رایگان و ساده و کد باز برای کاربران ویندوز ساخته شده است و البته که کاربران لینوکس با استفاده از نرم افزار wine میتونن به کد های متن باز آن از طریق گیت هاب دسترسی داشته باشند , atom

    1. سلام علی اکبر، ممنون از توضیحاتت. بله درسته و هدیه‌ات را به زودی دریافت می‌کنی.

  12. Notepad تنها برای کدگزاری به روش کلاسیک استفاده میشه و هیچ امکانات خاصی برای تسریع کدنویسی نداره اما ویرایشگر هایی مثل visual studio با پیش فرض هایی که داره عمل کدنویسی رو ساده تر و سریع تر میکنه

  13. پاسخ :
    با نوت پد به صورت خیلی ساده، روی متن‌ها کار می کنیم ولی ادیتورها امکانات پیشرفته تری رو فراهم می کنن.

    1. سلام محمد عزیز، درست نوشتی، هدیه‌ات را در میزفا آکادمی دریافت می‌کنی.

  14. نوت پد و نرم افزار های ویرایشگر برای کد نویسی استفاده میشن و هرکدوم مزایای خودشون رو دارن
    مثال ویرایشگر VS Code

    1. سلام محمد، فرق نوت پد با ویرایشگر های کد رو نگفتی.

  15. من یه اپ میخوام که فایلهای html رو باز کنه و ویرایش کنم. مثلا من داخل. اپ rom tool bx pro که هستم یه قسمت داره برای ویرایش فایلهای اپهای دیگه.. یکی از فایلهاش رو که میخوام باز کنم یک اپ ویرایشگر html میخوام

    1. سلام از هرکدوم از نرم افزار هایی که داخل این مقاله هست میتونی داخل کامپیوترت استفاده کنی.

  16. سلام نوت پد و ویرایشگر و تدینگر هرکدوم برای کد نویسی به یک دردی میخورند مثلا من کد نویسیHTMLانجام میدم در حال حاضر و از تمام این نرم افزار ها استفاده میکنم و یک نوت پد بخوام بگم نوتپد پلاس پلاس رو نام میبرم و یا نوت پد معمولی که با نوت پد معمولی هیچ کار نمیشه انجام داد البته من با این هم کد نویسی کردم ولی به هیچکی توصیه نمیکنم

    1. سلام مهدی. کاملا درست میگی.
      خواستم امتیاز بدم ولی ظاهرا در آکادمی میزفا عضو نیستی.

  17. سلام خدا قوت. من تازه ی تازه میخام html رو یاد بگیرم. کدی رو که گفتید رو تو نت پد زدم و با پسوند html ذخیره کردم. ولی وقتی میخام open with کنم تا تو مرورگر باز شه اصلاً گرینه مرورگر رو نمیاره. فقط ورد و نت پد رو نشون میده. میشه بگید چیکار کنم؟

    1. سلام کیمیا وقتی open with رو میزنی گزینه اخر نوشته choose another app و اونجا مرورگر رو انتخاب کن.

  18. سلااام وقتتون به خیر:))ممنونم از وبسایت خوب و زحمات باارزشتون.
    من یه سوال داشتم که ممنون می شم جوابم رو بدین. میخواستم بپرسم چرا تو ادیتور brackets وقتی میخوام تو قسمت لایو خروجی کارم رو ببینم خود کدها رو نشون میده و خروجی ای در کار نیست!؟ یعنی دقیقا خود چیزی که من نوشتم رو نشون میده و من واقعا دلیلش رو نمی دونم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام زهرا ، لطفا از کد هات عکس بفرست، ببینیم به چه صورت نوشتی که این اتفاق میوفته.

      1. ممنونم از پاسخگوییتون.
        من امتحان کردم با کدهای دیگه به غیر اونی که خودم نوشتم بازهم همونطور بود. یعنی اشکال از کد نیست، اگر کدی از صفحه ای کپی کنم هم همونطور میشه.

        1. سلام مجدد زهرا، به فرمت فایلت دقت کن که حتما .htm یا .html باشه. احتمالا فرمت مشخصی برای فایلت انتخاب نکردی که اینطوری میشه.

  19. سلاااااااام و خسته نباشید میگم به شما عزیزان، من یک سوال داشتم اون هم اینه که اگه بخوایم هم طراحی وب یادبگیرم و هم برنامه نویسی ویندوز به صورت هم زمان به نظرتون ممکن است؟ من به هردوشون علاقه دارم و نمیدونم کدوم رو شروع کنم. میخواستم بدونم پیشنهاد شما چیه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام محمد.
      برنامه نویسی یک بحث کلی تر از طراحی سایت هست. وقتی طراحی سایت انجام میدیم پس برنامه نویسی رو هم انجام میدیم.
      به نظرم ارزش داره که شما یک سال روی این موضوع کار کنی و هر دو یا سه ماه یک فیلد و یک بخش از برنامه نویسی (مثل طراحی سایت یا برنامه نویسی برای ویندوز یا برنامه نویسی اپلیکیشن …) تست کنید و ببینید علاقه دارید یا نه. یک سال تست کنید تا یک عمر لذت ببرید و پشیمونی نداشته باشید.
      من خودم علاقه به طراحی سایت دارم و این یک نظر شخصی هست.

  20. سلام به شماها که اینقدر پر انرژی و خوب هستید
    میخواستم ببینم این آموزشتون رایگانه یا نه
    یه سوال دیگه هم هست اونم اینه که حد اکثر چقدر لازمه که یه طراح سایت خووب بشیم

    1. سلام.
      بله رایگان هست.
      زمان یادگیری به خودتون بستگی داره دوست عزیز

  21. سلام خدمت همه شما واقعا که عالی دارین اموزش میدین.
    دو تا سوال داشتم یک اینکه شما الان خودتون این صفحه رو با اسفاده از کدوم روش برنامه نویسی ساختین؟
    و دوم اینکه به عنوان ی نوجوان 14 ساله که کلی هم علاقه دارم و برای یادگیری اینجور چیزا کم نمیارم( از خودم تعریف نکردم فقط ی شرحی بود تا مطمِِعن شم جواب واقعیتونو بهم میدین) چ زبان برنامه نویسی رو پیشنهاد میکنین؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین.

    1. سلام نیمای عزیز و پر انرژی روزت بخیر
      اول از همه ممنونم ازت که این همه با انرژی پیامت رو گذاشتی که باعث بشه من هم با انرژی بهت جواب بدم.
      برای شروع بهتره اول برای خودت مشخص کنی که دوست داری چه برنامه ای بنویسی، برنامه نویس وب بشی یا برنامه نویس اپلیکیشن های کامپیوتر شخصی (دسکتاپ) یا موبایل.
      بعد از اینکه این رو متوجه شدی و برای خودت مشخص کردی هدفت چیه، یک سری پیش نیاز ها لازم داری که باید بگذرونی، باید در مورد الگوریتم ها و فلوچارت ها اطلاعات پیدا کنی. بعد از اینکه این پیش نیاز ها رو گذرونی و مفهوم اولیه برنامه نویسی رو متوجه شدی که اصلا برای چی یک برنامه کامپیوتری نوشته میشه، بهت پیشنهاد میکنم بری سمت یک زبان برنامه نویسی که به هدفت مربوطه.

      برای برنامه نویسی سمت وب : پیش نیاز : HTMLCSS – JavaScript هست که بعد از یادگیری اینها میتونی هدفت را گسترش بدی که سمت سرور ادامه بدی یا سمت کاربر.
      برای برنامه نویسی سمت اپلیکیشن : الان پیشنهادم Dart – سی شارپ هست.

      تو این مسیری که داری وارد میشی دنیای خیلی بزرگی پیش روته بنابراین به عنوان یه دوست پیشنهاد میکنم هر قدمی که بر میداری رو با مشورت گرفتن از متخصصین ادامه بدی. ما در میزفا همیشه آماده راهنمایی بهت هستیم.

      راستی یک کد تخفیف هم از یکی از دوره های میزفا آکادمی برای اینکه انقدر پر انرژی اومدی ازمون سوال پرسیدی برات ایمیل کردیم که اگر وارد مسیر طراحی وب شدی، میتونه بهت کمک کنه. موفق باشی ☺️

      1. خییییییییییییییییییییییللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی ممنون از لطفتون و جواب کاملتون ببخشید دیر جواب دادم درگیر امتحانات و اینجور چیزام ممنونم

  22. سلام من دوست دارم کد نویسی کنم با html برای این کار چه برنامه ای خوبه من تازه این کارو شروع کردم ولی دوستام تاحدی بلده ولی خودم کد هاشو بلدم کمک کنید ممنون

    1. سلام محمد. من خودم از نرم افزار رایگان و خوب visual studio code استفاده میکنم.

  23. سلام
    من میخواهیم تمپلیت یک سایت را تغییردهم میشه راهنمایی کنید.ممنون

    1. سلام. شما باید html و css رو یاد بگیرید. مسیر شروع شما این موارد است.

      1. سلام من کد نویسی رو انجام دادم ولی نمی تونم برای اش url و در موتور جوستوجوگر بیزارم کد نویسی کامل و درسته ممنون میشم راهنمایی کنید.

        1. سلام علی. سوالت خیلی کلی و خیلی گنگ هست.
          باید کدها رو دید. لطفا با کسی که دسترسی به کدهای شما رو داره و میتونه در جریان کارهای شما باشه در تماس باشید.
          خلاصه بعد از کدنویسی باید سایت رو در سرور یا هاست قرار بدیم و بعد برای اینکه موتور جستجو سریع تر پیدا کنه در سرچ کنسول گوگل سایت رو تعریف کنیم.

      1. تو مرور گر به جای اینکه اسم سایت باشه مثلا Mizfa.com آدرس مکان فایل ذخیره شده نوشته شده است.

        1. لوکال به همین شکل هست. یک ترفند هست که میشه از لوکال دراورد که کمی پیچیده هست در قالب کامنت نمیشه توضیح داد ولی پیشنهاد نمیشه دیفالت زمپ و ومپ رو عوض کنید

          1. خلاصه حرفم این هست که انجام نشده توی لوکال.

  24. با سلام
    میخواستم بدونم دستور webkit-box در نوت پد پلاس پلاس چطور نوشته می شود ؟
    اصلا این نرم افزار این دستور رو رو در کتابخانه اش داره؟
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم؟

    1. سلام. مثل بقیه دستورهای CSS دیگه و ربطی به نرم افزار نداره. فقط در نوت پد پلاس پلاس باید دستی نوشت و اتوماتیک دستورات کامل نمیشه.
      درباره کتابخانه اطلاع ندارم.

    1. سلام
      من یک نمونه اصلاح کردم، به شکل زیر درست هست:

      <div style="text-align:center;">
          <a href="https://www.facebook.com/forfile.ir" target="_blank" rel="nofollow">Text here</a>
      </div>
    1. سلام نمیدونم چرا مثل شما کد ها رو میزنم همش تو یه خط میافته و نمیتونم خط به خط مطلب بنویسم برنامم notepad++ ممنون کمکم کنید

      1. سلام علی.
        مورد عجیبی هست و نباید رخ بده.
        پیشنهاد میشه دوباره با دقت بیشتری انجام بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=