تگ Meta در HTML

از آشنایی با متا تگ تا توضیحات تکمیلی سئو با تگ Meta

معرفی تگ Meta
معرفی تگ Meta

منظور از تگ Meta چیست؟ متا تگ چه خصوصیاتی دارد؟ آیا تگ Meta در سئو تاثیری دارد؟‌ نحوه پیاده سازی متا تگ چگونه است؟ در این مقاله به صورت کامل با تگ Meta آشنا می‌شویم و متوجه می‌شویم که یک تگ چگونه می‌تواند میزان اعتماد موتور های جست‌جو به وب سایت شما را تغییر دهد. با میزفا همراه باشید.

تگ Meta و آشنایی با Meta Data

Metadata اصطلاحی برای اطلاعاتی درباره یک داده است. تگ <meta> برای سند HTML متا دیتا ارائه می‌دهد. محتویات تگ متا در صفحه نمایش داده نمی‌شود بلکه بر روی نحوه عملکرد و تفسیر صفحه تاثیر دارد.

به عبارت ساده تر متاتگ ها را ربات هایی مثل ربات گوگل میبینند تا بهتر و دقیق‌تر صفحات سایت را درک کنند درحالی که کاربر آن‌ها را مستقیم مشاهده نمیکند.

عناصر داخل تگ <meta> معمولا شامل description, keywords, author, last modified و سایر متا دیتا است که در ادامه بیشتر درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

اجزای متا دیتا می‌تواند توسط مرورگر (برای نمایش محتوا و بارگیری صفحه)، موتور های جستجو (کلمات کلیدی) و یا سایر وب سرویس ها مورد استفاده قرار گیرد.

لطفا به مثال زیر توجه کنید:

<head>
  <meta charset="UTF-8">
  <meta name="description" content="Free Web tutorials">
  <meta name="keywords" content="HTML,CSS,XML,JavaScript">
  <meta name="author" content="John Doe">
  <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
</head>

مثلا خط سوم یک نمونه متاتگ توضیحات یا متاتگ description هست که در جاهای مختلف مثل نتایج صفحات گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع متاتگ را در قسمت name می‌توانیم مشاهده کنیم.

نکات

تگ متا همیشه در داخل بخش head صفحه قرار می گیرد. مقدار متا دیتا همیشه دارای ساختار کلید=مقدار است، مثلا در مثال بالا کلید name است و مقدار آن می‌تواند description باشد.

در صورتی که خاصیت http-equiv تعریف شده است، خاصیت content باید تعریف شود. در غیر این صورت مقدار خاصیت content نمی تواند برای http-equiv تعریف شود.

تفاوت در نسخه HTML5 و نسخه HTML4

خاصیت scheme در نسخه HTML5 پشتیبانی نمی شود.

نسخه HTML5، خاصیت جدیدی به نام charset دارد که تعریف یونیکد در اسناد را راحت تر می کند که می‌توانید توضیحاتی در رابطه با این خاصیت در مقاله مربوط به آشنایی با Charset بخوانید.

مثال :

در نسخه HTML4

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">

در نسخه HTML5

<meta charset="UTF-8">

تفاوت نسخه در XHTML  و HTML

در نسخه HTML  تگ <meta> نیازی به بستن ندارد.

در نسخه XHTML تگ <meta> باید با تگ پایانی بسته شود .

مثال ها

در زیر نمونه هایی تعریف متا تگ های مختلف را برایتان آورده ایم.

متای کلمات کلیدی – Meta Keywords

برای تعریف کلمات کلیدی برای موتور جستجو از متا تگ Keywords استفاده میکنیم میکردیم.

چرا فعل گذشته شد؟ این یک متاتگ مهم در سئو بود ولی دیگر نیست و در گذشته بسیار از متای کی ورد جهت بهبود سئوی سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌شد.

<meta name="keywords" content="HTML, CSS, XML, XHTML, JavaScript">

برای پیاده سازی متا تگ keywords آن را در خاصیت name قرار می‌دهیم و تمام کلمات کلیدی را با استفاده از خاصیت content قرار می‌دهیم و آن‌ها را با استفاده از یک کاما انگلیسی «,‌» از هم جدا می‌کنیم.

متای توضیحات – Meta Description

توضیحات صفحه را با استفاده از description قرار می‌دهیم. توضیحات صفحه بخش مهمی از سئو هست که شما در جستجو های خود پس از عناوین با آن‌ها رو به رو هستید.

در مثال زیر یک نمونه متای توضیحات (description) مشاهده می‌کنید که با کادر قرمز رنگ مشخص کردم.

نمونه متای توضیحات meta description

<meta name="description" content="Free Web tutorials on HTML and CSS">

برای پیاده سازی این متا دیتا هم باید خاصیت name‌ را برابر description و توضیحات صفحه را درون خاصیت content بنویسیم.

متای توضیحات در وردپرس

تقریبا از هر ۴ ساعت ۳ سایت در دنیا با وردپرس هست، آموزش وردپرس میزفا رو امیدوارم دنبال کرده باشید. هر کسی وردپرس داره حتما افزونه یوآست رو هم نصب کرده، شما به کمک افزونه یوآست میتونید توضیمات متا رو در وردپرس درج کنید. کافی هست پایین نوشته هاتون برید و Edit snippet یا ویرایش اسنیپت رو بزنید و یک متن جذاب و مرتبط با اون نوشته درج کنید.

تنظیم ویو پورت – viewport

تنظیم ویو پورت برای بهینه سازی وبسایت برای نمایش در همه دستگاه ها از طریق نام Viewport امکان پذیر است.

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">

همانطور که مشاهده کردید Viewport نیز مانند دو نمونه گذشته برای پیاده سازی باید نام viewport‌ در خاصیت name قرار گیرد و توضیحات مربوط به عرض و میزان بزرگنمایی در خاصیت content‌ قرار گیرد. در رابطه با Viewport در فصل آشنایی با طراحی صفحات واکنش گرا به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

در بخش انواع با نمونه های بیشتری از متا تگ ها آشنا می‌شویم.

شما اگر متای viewport رو در سایت درج نکنید عملا سایت دیگه رسپانسیو نیست و در نسخه موبایل وبسایت به خوبی نمایش داده نمیشه.

خاصیت ها (کلید)

در زیر خاصیت هایی که تگ meta در HTML پشتیبانی می‌کند را قرار داده ایم.

خاصیت – کلید مقدار توضیحات
Charset character_set تعیین کننده نوع یونیکد برای سند HTML
Content text تعیین کننده مقدار خاصیت http-equiv یا خاصیت name
http-equiv content-type
default-style
refresh
تعیین کننده یک هدر HTTP برای اطلاعات خاصیت content
Name application-name
author
description
generator
keywords
viewport
تعیین کننده یک نام برای متادیتا
scheme format/URI تعیین کننده یک scheme برای تفسیر مقدار های استفاده شده در خاصیت content ، این خاصیت در نسخه HTML5 پشتیبانی نمی شود.
[box type=”note” align=”aligncenter” class=”” width=””]در نظر داشته باشید توضیحات مربوط به یادگیری اولیه تگ Meta تا این بخش به پایان رسید. از این بخش تا پایان مقاله برای مطالعه بیشتر و همچنین تحقیق تگ Meta در حوزه سئو می‌باشد. بنابراین درصورتی که تنها قصد یادگیری HTML را دارید می‌توانید از این بخش تخصصی مربوط به سئو گذر کنید ولی اگر علاقمند به یادگیری بیشتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما ادامه مقاله را بخوانید و هرجا حس گنگ بودن مطالب را داشتید در بخش نظرات بپرسید تا بهتون بیشتر توضیح بدیم.[/box]

آشنایی سئو محور با تگ Meta و انواع متا تگ ها

خب این همه توضیحات را نوشتیم تا به مبحث مهم سئو با متا تگ ها برسیم. متا تگ ها نماینده آغازین بیشتر آموزش‌های سئو هستند. (حتی در آموزش های سئو میزفا هم اولین توضیح در رابطه با سئو داخلی و سئو تکنیکال مربوط به تگ Meta‌ هست)

وقتی شروع به نوشتن مقاله در مورد تگ Meta کردم همش به این فکر میکردم چطور توضیح بدم که معنی اشتباهی که بیشتر افراد از تگ Meta در ذهنشون دارند ، یعنی استفاده برای کلمات کلیدی را از وارد ذهنتان نکنم. بنابر این تصمیم گرفتم که در بخش نمونه ها ۳ نمونه مختلف از متا تگ را براتون مثال بزنم.

یکی از اولین مواردی که در بررسی وب سایت ها توسط موتورهای جستجو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد،‌ سوء استفاده کردن از متا تگ هاست؛ زیرا در بخش ابتدایی کد های ما در صفحه درون تگ Head‌ قرار می‌گیرند؛ بنابراین خیلی مهم هست که در همین اول توضیح سئو متا تگ ها در نظر داشته باشید که گوگل و سایر موتور های جستجو هوش بالایی در تشخیص تقلب دارند؛ پس در زمان استفاده از این تگ و داده های آن دقت کنید. البته این نکته رو نگفتم که بترسونمتون‌ xD در هر صورت تگ متا یکی از بهترین ابزار برای شناساندن صفحه شما به موتور های جستجوگر هست.

بیشتر از اونی که فکرشو میکنی…

همانطور که در پایان نمونه ها گفتم متا تگ ها به کلمات کلیدی ( Keywords ) ، توضیحات ( Description ) و Viewport خلاصه نمی‌شود (البته بیشترین استفاده را این ۳ دارند) و تعداد خیلی خیلی زیادی از متا تگ ها وجود دارد که من آن دسته از متا تگ هایی که بیشتر در صفحات مشاهده می‌شود را به سه دسته خوب ، بد و بی تفاوت تقسیم کردم که در ادامه به آن می‌پردازیم و چون نمیتونیم تمام متا تگ ها رو با همدیگه بررسی کنیم، اگر علاقمند به بررسی متا تگ ها بودید، یک وب سایت به صورت کامل لیست متا تگ ها را قرار داده است که می‌تونید برای اطلاعات بیشتر خودتون آن را بررسی کنید.

امروز که در سال ۲۰۲۰ این مقاله را می‌نویسم باید بدانید که متا تگ ها در سئو هنوز هم اهمیت دارد ولی همه آن‌ها به شما کمک نمی‌کند. این تجربه رو احتمالا همه کارشناسان سئو تایید می‌کنند که دیگر برای تاثیر گذاری متا تگ ها علاوه بر حضور آن‌ها در کدهایتان شما به محتوای مطلوبی نیازمندید که مربوط به بازاریابی محتوایی و تولید محتوا می‌شود.

توصیه من این هست که تا جای ممکن به تگ های متا اضافه نکنید، این ها فقط حجم کد های شما را افزایش می‌دهند و سود زیادی برایتان نخواهند داشت. هرچقدر کد کمتر و بهینه تری داشته باشید بهتر هستش. در نظر بگیرید که کد های شما به صورت یک مسیریاب در مرورگر ها عمل می‌کنند؛ تگ های Meta‌ در مسیریاب آن بخش آزار دهنده از مسیریاب هایی مثل ویز ( ایرانیش رو بگیم دال مثلا xD ) هستند که وقتی میخواهید از یک مسیری بروید اعلام می‌کند که “۲۰۰ متر دیگر به راه خود ادامه دهید”‌ درحالی که شما هم میدانید که باید این مسیر را تا دویست متر دیگر ادامه دهید xD و سپس از خروجی خارج شوید…

نحوه پیاده سازی متا تگ های گفته شده در ادامه را در لیست کامل متا تگ ها می‌توانید در سایت www.metatags.org مشاهده کنید.

متا تگ های خوب

متا تگ های خوب
متا تگ های خوب

در زیر متا تگ هایی را معرفی میکنیم که در هر صفحه‌ای لازم است که شما قرار دهید. توجه کنید که این لیست یک لیست کوچک است تگ هاست. این متا تگ ها تنها متا تگ هایی است که حتما باید از آنها استفاده کنید، بنابراین اگر فکر می‌کنید همین تگ ها کارتان را انجام می‌دهند، به همین ها بسنده کنید و از همین ها فقط در صفحه خود استفاده کنید.

آشنایی با Title و Description
آشنایی با Title و Description
  1. متا نوع محتوا (Content-type): اینکه مشخص کنید از چه Charset در صفحه خودتون استفاده می‌کنید، خیلی مهم است و هر صفحه بلا استثنا باید این کد را داشته باشد. اینکه از چه نوع Charset می‌‌خواهید در صفحه استفاده کنید بستگی به نیاز خودتون داره و در مقاله آشنایی با Charset ما به طور کامل با آن آشنا خواهیم شد. همچنین در نظر داشته باشید که حضور این کد در صفحه شما خیلی مهم است و صفحه ای که charset نداشته باشد ممکن است به مشکل بخورد.
  2. عنوان (Title): عنوان ها با تگ Meta شروع نمی‌شوند و خود یک تگ جداگانه دارند ولی از سری داده‌های متا به حساب می‌آیند و باید حتما در صفحات وجود داشته باشند. در رابطه با عنوان ها (title) در مقاله آشنایی با تگ Title به صورت کامل توضیح داده ایم و می‌توانید در رابطه با آن‌ها بخوانید.
  3. توضیحات متا (Meta Description): متا تگ توضیحات برای یک هدف بزرگ استفاده می‌شود: تا صفحه شما را به صورت خلاصه به بازدید کنندگان نتایج موتور های جستجو (SERP) توضیح دهد. این تگ باعث افزایش رتبه شما نمی‌شود ولی در هر صورت برای گرفتن رتبه خیلی مهم است. این بخش درواقع تبلیغی برای صفحه شما هست که باعث می‌شود که کاربر تصمیم بگیرد که وارد صفحه شما شود یا خیر. تعداد حروف آن را ۱۶۰ حرف نگاه دارید و طوری متن را بنویسید که انگار می‌خواهید صفحه خود را بفروشید و کاربر مشتری شماست که می‌خواهید آن را به کلیک کردن راغب کنید.
  4. و در آخر منطقه نمایش (Viewport): در جهان موبایلی امروزی، باید برای منطقه صفحه نمایش یا Viewport اهمیت ویژه ای قائل باشید. اگر هم قائل نباشید یک ریسک بزرگ در جامعه بزرگ کاربران موبایل و تجربه آن‌ها خواهید داشت. در مقاله آشنایی با Viewport به صورت کمال‌تر با آن آشنا خواهیم شد.

متا تگ های بی تفاوت (خنثی)

متا تگ های خنثی یا بی تفاوت
متا تگ های خنثی یا بی تفاوت

وب سایت های مختلف در شرایط خاص باید از متا تگ های دیگری نیز استفاده کنند که در ادامه با این متا تگ ها آشنا می‌شوید ولی اگر واقعا می‌توانید بدون این متا تگ ها هم ادامه دهید، لطفا این کار را انجام دهید.

  1. متا تگ‌های شبکه اجتماعی: به طور کلی من از این تگ ها در صفحاتم به صورت دستی استفاده نمی‌کنم. قراردادن OpenGraph و داده‌های توییتر در صفحات مهم هستش ولی از سری متا تگ های لازم در هر صفحه ای نیست.
  2. متا تگ Robots : یک تصور اشتباه در رابطه با متا تگ Robots وجود دارد که می‌خواهم آن را روشن سازی کنم. اجباری نیست که حتما در تمامی صفحات از متا تگ Robots استفاده کنید. در حالت کلی صفحات ما به صورت Index و Follow می‌باشد و تنها درصورتی که می‌خواهیم حالات موجود را تغییر دهیم بهتر است که از این متا تگ استفاده کنیم. در مورد متا تگ Robots به صورت کامل پوریا آریافر عزیز توضیح داده است که پیشنهاد می‌کنم مقاله همه چی درباره متاتگ Robots را بخوانید. ( البته پوریا جان این متا تگ رو مهم شمرده و من اصلا این قضیه رو منکر نمیشم رئیس xD ولی خاصیت خنثی وجودیش که اگر نباشه هم اوکیه رو بیاین قبول کنیم )
  3. متاتگ کنونیکال(Canonical): گوگل نسبت به محتوای تکراری حساس است و اگر صفحات ما محتوای تکراری درون آن‌ها موجود باشد باید حتما از این متا تگ استفاده کنیم در غیر اینصورت گوگل صفحه ما را پنالتی خواهد کرد. اهمیت این متا تگ خیلی زیاد هستش ولی اگر از محتوای تکراری استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از آن استفاده نکنید. با اینحال من با تمام اینکه گفتم متا تگ هایی که در این بخش میگم لازم نیست استفاده کنید. پیشنهاد میکنم که از آن استفاده کنید و مقاله پوریا آریافر در رابطه با متا تگ کنونیکال را بخوانید.
  4. متا تگ ربات های خاص (Googlebot) : این متا تگ برای این است که ربات های موتور های جستجوگر خاص مثل گوگل از دستورات خاصی مثل noodp یا noydir استفاده کنند. در مقاله همه چی درباره متاتگ Robots میتوانید در رابطه با آنها بخوانید. به طور کلی موتور های جستجوگر از فهم بالایی برخوردار هستند و خودشان متوجه مشخصات صفحه شما خواهند شد. اما در جاهایی مشاهده شده است که این مورد نیاز هست که در این موارد پیشنهاد می‌کنم به جای استفاده از ربات های خاص از همان متا تگ Robots استفاده کنید.
  5. زبان (Language) :‌ تنها در مواردی که قرار است وب سایتی چند زبانه و بین المللی داشته باشید بهتر است که زبان اصلی را در صفحه با استفاده از این متا تگ مشخص کنید.
  6. منطقه جغرافیایی (GEO) : آخرین اطلاعاتی که در رابطه با این متا تگ منتشر شده است، این هست که متا تگ GEO در موتور جستجو Bing پشتیبانی می‌شود ولی در موتور جستجوگر Google پشتیبانی نمی‌شود. (شما می‌توانید منطقه جغرافیایی را در سرچ کنسول گوگل مشخص کنید). این متا تگ دارای ۳ نوع هست: نام محل (placename) ، موقعیت (Position) و منطقه (Region).
  7. کلمات کلیدی (Keywords) :‌ اره! بله!‌ Yes! شاید باور نکردنی باشه که این همه از کلمات کلیدی در حوزه سئو حرف میزنیم ولی بخش کلمات کلیدی در متا تگ را گذاشتیم در بخش خنثی! خیلی وقته که دیگه متا تگ کلمه کلیدی در نتایج موتورهای جستجو تاثیری ندارد،‌ البته شاید در موارد خیلی کمی به شما کمک کند ولی پیشنهاد می‌کنم که از این متا تگ گذر کنید. البته اگر این تگ به صورت خودکار ایجاد می‌شود، دلیلی ندارد که آن را حذف کنید.
  8. متا تگ Refresh: یکی از راه های ضعیف انتقال که نباید استفاده شود. بهتر است که از انتقال سمت سرور ۳۰۱ به جای این متاتگ استفاده شود. این متاتگ شاید بعضی وقتا لازم باشد اما گوگل طرفدارش نیست.
  9. تاییده وب سایت (Site verification ) : به طور کلی یکی از نحوه های فعالسازی و تایید وب سایت ها در موتور های جستجو این است که متا تگ SiteVerification را در صفحه خود قرار دهید. اما واقعا لازم نیست که حجم صفحه خود را به خاطر تاییده وب سایت اضافه کنید. راه جدید تاییدیه گوگل از طریق ست کردن DNS هست و همچنین امکان آپلود فایل XML در هاست نیز وجود دارد. همچنین در موتور جستجو Bing نیز فایل XML برای تاییدیه وجود دارد که می‌توانید از آن به جای تاییدیه متا تگ استفاده کنید.

متا تگ های بد

متا تگ های بد
متا تگ های بد

قبل از هر چیزی بزارید این روشن سازی را انجام بدم که با استفاده از این متا تگ ها هیچ اتفاق بدی برای سئو وب سایتتون اتفاق نخواهد افتاد. (خداوکیلی اگه به کارت میاد استفاده کن، ناراحت میشم چون من میگم بده استفاده نکنی xD) طبق گفته گوگل در سال ۲۰۰۵ (که الان حدودا ۱۵ سال از آن گذشته) متا تگ هایی که در زیر معرفی می‌کنم چیزی جز هدر دادن فضای صفحه شما در پی نخواهد داشت. اگر آماده و مایل باشید، بریم که یک مقدار بخش Head صفحاتمون رو تمیز کاری کنیم…

  1. متا تگ نویسنده (Author) : این تگ نام نویسنده صفحه وب را مشخص می‌کند،‌ این تگ اهمیتی ندارد. دیگر این اطلاعات از طریق Schema انجام می‌شود.
  2. مشاهده مجدد (Revisit After) :‌ این متا تگ برای ربات ها است که بعد از یک مدت زمان مشخصی دوباره برگردند و صفحه وب را بررسی کنند. بیشتر موتور های جستجو از این متا تگ پشتیبانی نمی‌کنند.
  3. کپی و رایت (‌Copyright): طبق گفته گوگل، وقتی ما در فوتر وب سایتمان عنوان کپی و رایت و سال را قرار می‌دهیم و گوگل آن را چک می‌کند، دیگر چه دلیلی دارد که یکبار دیگر در هدر وب سایت هم به آن اشاره کنیم؟
  4. تولید کننده (Generator): این متا تگ برنامه ای که صفحه را ایجاد کرده را مشخص می‌کند. مثلا اگر یک انسان سازنده صفحه است،‌ استفاده از آن بیهوده است.

پایانترم

[box type=”info” class=”question-from-users” width=””]

سوال:

یک متا تگ خوب، یک متا تگ خنثی و یک متا تگ بد را با زبان خود خیلی خلاصه نام برده و تعریف کنید. ۳ نمره =))

به ایمیل کسانی که پاسخ درست و کامل رو در نظرات بگن ۱۰ هزارتومان در پنل کاربری آکادمی میزفا حسابشون شارژ میشه. (البته باید در آکادمی میزفا ثبت‌نام کنید تا بتونید از این امتیاز استفاده کنید.)

[/box]

نتیجه گیری

در این مقاله با تگ meta ، اهمیت آن در SEO و انواع مختلف متا دیتا ها آشنا شدیم. امیدوارم تونسته باشم که به صورت کامل شما را با این تگ آشنا کنم.

همانطور که گفتم تعداد تگ های Meta خیلی زیاده اگردر بخش سئو متا تگی را فکر میکنید بهتره اضافه کنیم یا اگر حس میکنید من درموردشون اشتباه میکنم بهم اطلاع بدید که مقاله را بروزرسانی کنیم.

اگر سوال ، پیشنهاد یا انتقادی داشتید حتما با ما به اشتراک بگذارید و من هم در اولین فرصت بهتون جواب میدم. تا مقاله بعد فعلا …

نویسنده مقاله: علی اسمعیلی متخصص برنامه نویس / سئوی محتوا: پوریا آریافر مشاور سئو

فیلم آموزشی asp.net core 2

علی اسماعیلی
درباره خودم گفتن یا نوشتن کار آسونی نیست. باید تو کم‌ترین حجم مهم‌ترین اطلاعات رو بنویسی. وقتی که اولین بار دستم به کیبورد خورد، ۶ سالم بود. حس جالبی بود؛ زندگیم شده بود ۴ تا کلید WASD روی کیبورد کامپیوتر برای کنترل ماشین. از ۱۰ سالگی که مادرم با فوتوشاپ کار می‌کرد کنارش نشستم و یاد گرفتم. ۱۳ سالم بود که اولین وب‌سایتم رو با پی اچ پی نیوک ایجاد کردم. تا الان وب سایت‌های زیادی رو شروع کردم و شاید به خاطر اینکه هدف تجربه کردن رو داشتم شکست خوردند. موفق‌ترین پروژه شکست خوردم رو می‌تونم اوکسو معرفی کنم که شاید اسمش رو شنیده باشید. الانم دارم کار‌هایی رو شروع می‌کنم چون با خودم عهد کرده بودم که تا بیست سالگی جاهای مختلفی کار کنم و تجربه کنم و بعد از تجربیاتم استفاده کنم. بعد از رسیدن به بیست سالگی خوشحالم که یکی از تجربیات خوبم همکاری با میزفاست و دارم ادامش میدم…
سرفصل های آموزش HTML
پایین سرفصل های HTML هست، روی منم کلیک کنی میتونی ببینی.
فصل ۸ – کار با جدول در HTML

روی فصل بالا کلیک کنید.

ازمون HTML شرکت کن

روی لینک بالا کلیک کن

فیلم آموزشی asp.net core 2

23 نظر

23 پاسخ

  1. سلام چطور متاتگ کیوردز در سئو تاثیری نداره؟ کلمات کلیدی هستند که کاربر رو به مقاله ما هدایت می کنند و اگر ما مشخص نکنیم که از این کلمات کلیدی استفاده کردیم پس چطور قراره مقالمون دیده بشه؟

    1. سلام
      متای کیورد بالای ۱۰ ساله اثر نداره.
      گوگل هوش مصنوعی داره و براساس عنوان صفحه، توضیحات متا، متن داخل صفحه و لینک های داخلی و خارجی به اون صفحه متوجه میشه کلمات کلیدی چی هستن.

      1. درسته.
        یعنی در واقع نمیایم متاتگ کیوردز بدیم و به ربات ها بگیم اینا کلمات کلیدی ما هستن، اونا خودشون با مطالعه متن متوجه میشن.
        خیلی ممنونم از شما?

  2. جواب سوال:
    با استفاده از تگ متا اطلاعاتی در مورد دیتای صفحه به موتور جستجو و مرورگر می دهیم که کاربردهای مختلفی دارد
    Meta Description یک متاتگ خوب است که برای ارائه توضیحات در مورد صفحه وبسایت به مخاطبان کاربرد دارد
    متا Site verification یک متاتگ خنثی است که برای تایید وبسایت در موتورهای جستجو کاربرد دارد ولی باوجود روش های دیگر برای این کار عملا صرفا ب حجم کدهای صفحه وبسایت می افزاید
    متا Author به عنوان متای بد! ذکر شد و برای مشخص کردن نام نویسنده کاربرد دارد که در زمان حال حاضر از روش دیگری(schema) استفاده می شود و عملا چیزی جز هدر دادن فضای صفحه کار دیگری انجام نمی دهد

  3. سلام. تفاوت تگ meta title و meta name title چیه و اگر در صفحه ای از سایتمون meta neme title رو حذف کنیم، یعنی فقط meta title بمونه، از نظر سئو مشکلی پیش نمیاد؟
    ( چون همین الانشم متا نیم تایتلی که داریم، جایی دیده نمیشه ولی گفتم شاید از نظر گوگل خونده بشه و براش مهم باشه)

    1. سلام
      اگر منظورت meta name=”title” با تگ title هست باید بگم دومی لازم و ضروری هست و باید باشه ولی اولی بستگی به خزنده داره و گاهی وقت ها برخی ربات ها استفاده میکنن، وجود هر دو ضرری نداره.

  4. سلام خسته نباشید,یک سوال درباره متا تگ دیسکریپشن داشتم وقتی من سورس بیشتر فروشگاه های اینترنتی رو نگاه می کنم متا دیسکریپشن خیلی کوتاه است فکر کنم کوئری به برچسب ها زده باشند در حالی که توضیحات همان سایت نزدیک به بیست خط است ولی دراکثر اموزش های سئو گفته اند باید کوئری به contentیا همان متن زده شود میشه راهنمایی کنید من در فروشگاه خودم برای متا دیسکریپشن به contentکوئری بزنم یا به برچسب ها ممنون از لطفتون.

    1. سلام وقت بخیر
      منظور شما از کوئری کلمه کلیدی هست؟
      من که خودم کمتر سایت معتبر فروشگاهی دیدم که از برچسب برای محصولات استفاده کنه.

  5. با سلام خدمت تیم میزفا و تشکر از مقاله خوبتون , من دوتا سوال از خدمت شما داشتم یکی این که داخل بعضی از سایت ها گفته اند که اگر در شبکه های اجتماعی مثل:فیسبوک,تویتر,گوگل پلاس,پینترست صفحه ای برای سایت خود داشته باشیم و متا تگ شبکه های اجتماعی را برای این شبکه ها تنظیم کنیم 5 تا 12 درصد در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد این حرف درست است دوم این که متا تگ شبکه اجتماعی برای اینستاگرام هم تاثیر دارد اگر دارد چه چوری است مثلا در فیسبوک لینک مقاله یا سایتنمان را در فیسبوک مینویسیم بعد خود فیسبوک میرود با استفاده از متا تگ شبکه اجتماعی عکس, عنوان و… مقاله را میگیرد در اینستاگرام چگونه باید این کار را انجام داد

    1. سلام محمود
      متاتگ شبکه‌های اجتماعی اثری در سئو نداره اونم تازه ۱۲ درصد؟؟؟؟؟؟
      شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک سیگنال قوی هستن و می‌تونه خود این شبکه‌ها اثر خوبی روی سئو بذاره ولی متاتگ‌هاش انقدر اثر نداره ولی وجود این متاتگ‌ها توصیه میشه.
      داخل خود اینستا که نمیشه متاتگ گذاشت.
      شما باید در داخل سایت خودتون این کار انجام بدید.

  6. سلام من یه سایتی دارم که در نتایج بالا نمیاد مثلا میخوام تو سرچ بنویسم سایت سبز ادرس سایتمو بیاره تو تگ meta نوشتم ولی بازم سایتم بالا نمیاد

    1. سلام رضا
      باید توی تگ title باشه و یا متاتگ دسکریپشن.
      البته سوال شما گنگ هست و پاسخ کلی میشه داد و ممکنه این پاسخ کلی درست نباشه.

  7. عنوان (Title)
    این تگ داخل head نوشته می شود و عنوان را مشخض میکند و تاثیر بسزایی در seo دارد
    زبان (Language)
    اگر بخواهیم وب سایتی چند زبانه داشته باشیم بهتر است زیان اصلی را در صفحه مشخص کنیم نویسنده (Author)
    نام نویسنده صفحه وب را مشخص می کند و این تگ هیچ اهمیتی ندارد

  8. سلام.
    میخوام در سایتم به اینستا گرامم لینک بدم تا از نظر سئو کمی پیشرفت کنه سایتم.
    ممنون که راهنمایی میکنید
    اسی

    1. سلام اسی عزیز، این کار رو با استفاده از تگ a باید انجام بدید.

  9. با سلام.
    چطوری میتونم در تگ متا به اینستا گرامم لینک بدم؟
    ممنون
    اسی

    1. سلام. میخوای چی کار کنی؟ کارت رو بگو تا بهتر راهنمایی کنیم

  10. سلام امروزه که متا تگ کیورد دیگه کارایی نداره پس ما چرا در افزونه ی یوست مقالمونو بر اساس کلمه کلیدی سئو میکنیم؟ایا گوگل الان بر اساس چگالی کلمات ما تشخیص میده که مقاله در چه موردی هست؟

    1. سلام حامد.
      متاتگ کیورد چه ربطی به یوست Yoast داره؟ خود افزونه یوست خیلی وقت هست که دیگه از متاتگ کیورد پشتیبانی نمیکنه و نمیاره.
      شما در یوست کلمه کلیدی رو درج میکنی تا ببینی چه تعداد و کجاها ازش استفاده کردی. یوست به تو فقط تحلیل میده و به خاطر کیوردهایی که اضافه کردی در خروجی کدها اثری نداره.
      به صورت خلاصه:
      چگالی هم ربطی به متاتگ کیورد نداره.
      متاتگ کیورد هم ربطی به کیورد یوست نداره.

  11. سلام .روز بخیر
    نحوه ی درست استفاده از تگ base به چه صورت است و برای کانتنت ها چه یو آر الی باید داخل آن قرار گیرد و آیا استفاده از یو آر ال کامل مقاله درست هست؟
    و اینکه در برخی از سایتها از این تگ استفاده نشده ولی یو آر ال های داخلی آنها بدون نام دامنه و از اسلش اول به بعد هست آیا درسته یا خیر؟

    1. سلام حمید.
      تگ base رو خیلی از برنامه نویس های حرفه ای استفاده نمیکنن و ما هم از جنبه سئو پیشنهاد نمیکنیم.
      سوال اخرت هم موردی نداره چون وقتی روی اون لینک میزنی ادرس کامل باز میشه.
      برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم مقاله تاثیر ادرس در سئو مطالعه کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=