آشنایی با موجودیت ها در HTML

موجودیت ها در HTML
موجودیت ها در HTML

منظور از موجودیت چیست؟ چه کاراکتر هایی در HTML باید با کاراکتر های موجودیت جا به جا شوند؟ در این مقاله با موجودیت ها در HTML آشنا می‌شویم.

موجودیت ها در HTML

برای نمایش کاراکتر های رزرو شده در HTML باید آنها با کاراکتر های موجودیت جا به جا شوند.

کاراکتر هایی که بر روی صفحه کلیدتان نیز موجود نیستند، می‌توانند با کاراکتر های موجودیت نمایش داده شوند.

بعضی از کاراکتر ها در HTML از پیش رزرو شده هستند به این معنا که مورد استفاده قواعد زبان هستند به عنوان مثال اگر از علامت های (<) یا (>) در متون استفاده کنید، مرورگر آن ها را به جای تگ در نظر می گیرد.

مبحث موجودیت کاراکتر ها در HTML برای نمایش دادن کاراکتر های رزرو شده در HTML استفاده می شود.

این کاراکتر ها چیزی شبیه به عبارات زیر هستند:

&entity_name;

OR

&#entity_number;

برای نمایش کاراکتر (<) باید به این شکل بنویسیم : &lt; یا &#60;

مزایا و معایب استفاده از نام موجودیت کاراکتر ها

استفاده از نام موجودیت برای نمایش کاراکتر های رزرو شده باعث آسانی در به خاطر سپردن آن ها می شود. با این حال همه مرورگر ها استفاده از نام موجودیت پشتیبانی نمی کنند اما پشتیبانی خوبی روی اعداد کاراکتر ها دارند.

فاصله غیر قابل شکستن موجودیت ها

یک کاراکتر رایج در بین کاراکتر های موجودیت که فاصله غیر قابل شکستن دارد، کاراکتر &nbsp است.

فاصله غیر قابل شکستن در واقع فاصله ای است به خط جدید منتقل نمی شود؛ دو کلمه جدا شده توسط یک فاصله غیر قابل شکستن به هم می چسبند (در خط جدید از یک دیگر جدا نمی شوند). استفاده از کاراکتر های موجودیت برای دوری از این شرایط مخرب بسیار مفید است.

نمونه های این کلمات:

  • § 10
  • 10 km/h
  • 10 PM

یک مورد استفاده رایج دیگر در استفاده از فاصله غیر قابل شکستن و موجودیت کاراکتر در جلوگیری از مرورگر در قطع کردن فواصل صفحات HTML است.

اگر شما 10 فاصله پشت سر هم در بین متون اضافه کنید، مرورگر به صورت خودکار 9 فاصله را حذف می‌کند. برای اضافه کردن 10 فاصله باید از &nbsp استفاده کنید.

سایر کاراکتر های موجودیت مفید در HTML

کاراکتر اصلی توصیحات نام موجودیت عدد موجودیت
فاصله فاصله غیرقابل شکستن &nbsp &#160
<  کمتر از &lt &#60
>  بزرگ تر از &gt &#62
& امپرسند &amp &#38
دوبل کوتیشن &quot &#34
تک کوتیشن &apos &#39
¢ سنت &cent &#162
£ پوند &pound &#163
¥ ین &yen &#165
یورو &euro &#8364
© کپی رایت &copy &#169
® علامت تجاری ثبت شده &reg &#174

نام های موجودیت به بزرگی و کوچکی کاراکتر ها حساس هستند.

ترکیب علامت های تفکیک کننده

یک علامت تفکیک کننده یک گلیف (glyph) است که به یک حرف اضافه می شود (علامت هایی که به حروف اضافه می‌شود، برای مثال در زبان فارسی ما نشان های مد، فتحه ، کسره ، تشدید و … داریم) ، بعضی از علامت های تفکیک کننده برای لهجه استفاده می‌شود که نمونه هایی از آن را در جدول موجودیت ها که در ادامه قرار دادیم، خواهید دید.

علامت های تفکیک کننده می توانند بالا و پایین، داخل و یا بین دو حرف ظاهر شوند.

علامت های تفکیک کننده می تواند در ترکیب با کاراکتر های عددی برای ایجاد یک کاراکتر که در ست کاراکتر ها وجود ندارد استفاده شوند.

در اینجا چند نمونه از این کاراکتر ها وجود دارد.

کاراکتر نتیجه ساختن کاراکتر علامت
a&#768 A ̀
a&#769 A ́
a&#770 A ̂
a&#771 A ̃
O&#768 O ̀
O&#769 O ́
O&#770 O ̂
O&#771 O ̃

ارتباط موجودیت و Charset

یک نکته خیلی مهم در استفاده از موجودیت ها دانستن این است که موجودیت های مختلف در charset های مختلف متفاوت نمایش داده می‌شوند یا در بعضی از charset ها اصلا پشتیبانی نمی‌شوند.

ما در میزفا مقاله ای کامل در رابطه با آشنایی با Charset نوشته ایم که پیشنهاد می‌کنم آن را بخوانید.

پایان ترم

[box type=”info” class=”question-from-users” width=””]

عدد و نام موجودیت کپی و رایت را برایمان ارسال کنید.

به ایمیل کسانی که پاسخ درست و کامل رو در نظرات بگن ۱۰ هزارتومان در پنل کاربری آکادمی میزفا حسابشون شارژ میشه. (البته باید در آکادمی میزفا ثبت‌نام کنید تا بتونید از این امتیاز استفاده کنید.)

[/box]

نتیجه گیری

در این مقاله با موجودیت ها آشنا شدیم و نحوه استفاده از آن‌ها را بررسی کردیم، همچنین اهمیت استفاده از charset های درست برای استفاده از موجودیت ها را نیز بررسی کردیم.

مقاله موجودیت ها نیز به پایان رسید. امیدوارم از آن استفاده کافی را برده باشید. اگر سوال، پیشنهاد یا انتقادی داشتید برام بنویسید منم صد در صد در اولین فرصت جواب میدم.

فیلم آموزشی asp.net core 2

علی اسماعیلی
درباره خودم گفتن یا نوشتن کار آسونی نیست. باید تو کم‌ترین حجم مهم‌ترین اطلاعات رو بنویسی. وقتی که اولین بار دستم به کیبورد خورد، ۶ سالم بود. حس جالبی بود؛ زندگیم شده بود ۴ تا کلید WASD روی کیبورد کامپیوتر برای کنترل ماشین. از ۱۰ سالگی که مادرم با فوتوشاپ کار می‌کرد کنارش نشستم و یاد گرفتم. ۱۳ سالم بود که اولین وب‌سایتم رو با پی اچ پی نیوک ایجاد کردم. تا الان وب سایت‌های زیادی رو شروع کردم و شاید به خاطر اینکه هدف تجربه کردن رو داشتم شکست خوردند. موفق‌ترین پروژه شکست خوردم رو می‌تونم اوکسو معرفی کنم که شاید اسمش رو شنیده باشید. الانم دارم کار‌هایی رو شروع می‌کنم چون با خودم عهد کرده بودم که تا بیست سالگی جاهای مختلفی کار کنم و تجربه کنم و بعد از تجربیاتم استفاده کنم. بعد از رسیدن به بیست سالگی خوشحالم که یکی از تجربیات خوبم همکاری با میزفاست و دارم ادامش میدم…
سرفصل های آموزش HTML
پایین سرفصل های HTML هست، روی منم کلیک کنی میتونی ببینی.
فصل ۸ – کار با جدول در HTML

روی فصل بالا کلیک کنید.

ازمون HTML شرکت کن

روی لینک بالا کلیک کن

فیلم آموزشی asp.net core 2

2 نظر

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=