معرفی و دانلود بهترین قالب رایگان وردپرس + مشاهده دمو

معرفی برترین قالب های رایگان وردپرس به تفکیک انتظار شما

بهترین قالب های رایگان وردپرس

قالب‌های وردپرس بخش مهمی از ظاهر، جلوه، عملکرد و … سایت شما رو تشکیل میدن و این مسئله روی اعتبار و بازخورد مثبت کاربران، تاثیری بسیار زیاد داره. این قالب‌ها بخشی قابل خرید و بخشی رایگانن. طبعاً، تأمین هزینه‌های قالب‌های پولی، همیشه کار راحت یا شاید دلبخواهی (با در نظر گرفتن دلار 35 تومنی!!) نیست و به همین دلیل بسیاری از افراد از جمله خود شما که ممکنه تازه به فکر راه‌اندازی یه کسب و کار افتاده باشید، به سراغ قالب‌های رایگان می‌آن.

شم ابا استفاده از این قالب‌‌ها می‌تونید در هزینه‌‌های خودتون صرفه‌جویی می‌‌کنید البته با در نظر گرفتن این نکته که نمی‌تونید سایتی چندان حرفه‌ای هم راه‌اندازی کنید. اما شاید سوال شما این باشه که پسقالب های رایگان وردپرس بی‌فایده هستند؟ یا مثلاً بهترین قالب رایگان وردپرس که پاسخگوی انتظارات من باشه کدومه؟ بهترین پوسته رایگان وردپرس فارسی که هم بهینه شده باشه و هم سرعت خوبی داشته باشه چیه؟

ما تو این مقاله به این سوالات و بقیه مواردی که ممکنه نیاز باشه بدونین، مفصل پاسخ می‌دیم.

اسکلت و چهارچوب ظاهری وب‌سایت توسط قالب یا پوسته و یا همون تم تعیین میشه. اگه قالب‌های سایت نبودند، ناچار بودیم بشینیم و برای یک قالب ساده چند روز  کد بنویسم. اما همین الان اگه تو سایت wordpress.org روی منو themes کلیک کنید، بالای 7400 تا تم بهتون معرفی میشه!!!
اگه هم تازه‌کار هستید و قصد دارید که یه وب‌سایت ساده با وردپرس راه‌اندازی کنید، پس منطقیه که از قالب‌های رایگان وردپرس استفاده کنید. این قالب‌ها انتظارات اولیه شما رو برآورده می‌کنن. اگه هم بعد از چند وقت احساس کردید که به امکانات حرفه‌ای تری احتیاج دارید، می‌تونید هرموقع که دلتون خواست یک قالب وردپرس حرفه‌ای خریداری کنید.

دقت کنید قالب باعث میشه کاربران ما قضاوت اولیه نسبت بهمون انجام بدن، مثل ظاهر انسان و لباسی که یک شخص می‌پوشه.

نکاتی که قبل از انتخاب بهترین قالب رایگان سایت وردپرسی باید در نظر بگیرید:

  • کاربرد قالب
  • ریسپانسیو بودن قالب سایت
  • پشتیبانی از محتوای راست‌چین یا RTL (برای وب سایت های فارسی)
  • سبک و پرسرعت بودن
  • دیزاین خوب و هماهنگ با کاربرد قالب
  • ارائه به روزرسانی‌های مداوم
  • قابل شخصی‌سازی
  • دارای بسته نصبی آسان
  • سازگار با صفحه سازهایی مثل المنتور
  • سازگاری‌ها با اکثر افزونه های خوب سئو
  • SEO Friendly بودن قالب

در این مطلب می‌خوام به تفکیک کاربرد بهترین قالب‌های رایگان وردپرس رو به شما معرفی کنم. چرا می‌گیم بهترین قالب رایگان برای وردپرس؟ چون شامل موارد بالا میشه.

انتخاب بهترین قالب رایگان وردپرس سخت نیست!

صدها قالب در مخزن وردپرس هست و اگه ندونیم دقیقا دنبال چی هستیم، انتخاب بهترین پوسته رایگان وردپرس کار سختی به نظر می‌رسه. قالب یا پوسته‌های وردپرسی به تفکیک کاربرد می‌تونن چندمنظوره، فروشگاهی، شخصی، گردشگری، وبلاگی، خبری، شرکتی و … باشند. در ادامه چند تا بهترین قالب های رایگان در وردپرس رو به تفکیک کاربرد به شما معرفی می‌کنیم.

راستی اگه محتوای فعلی سایتتون برای شما اهمیت داره، بهتون توصیه می‌کنم قبل از دانلود و تست این قالب‌ها، اول از همه یک backup از سایتتون تهیه کنید. اگه نمی‌دونید با کدوم افزونه این کار رو انجام بدید، می‌تونید یه نگاه به مقاله بهترین افزونه بکاپ وردپرس رو مطالعه کنید.

قالب چندمنظوره OceanWP | بهترین تم رایگان وردپرس

بهترین قالب رایگان وردپرس OceanWP
بهترین قالب رایگان وردپرس OceanWP

تعداد نصب فعال: بیش از 800,000

  • کاربرد:
    OceanWP بهترین قالب رایگان وردپرس برای ساخت هرنوع وب‌سایتی هست. اصلا وقتی میگیم چندمنظوره یعنی همین؛ یعنی بتونیم هرنوع وب سایت تجاری، وبلاگی، نمونه کار، ووکامرسی و فروشگاهی رو با یک طراحی زیبا و ایده آل بسازیم. برای همین پوسته OceanWP، یه قالب حرفه ای برای وردپرس هست.
  • امکانات طراحی و سفارشی‌سازی:
    این قالب طراحی قوی‌ای داره؛ اما اگه دیزاین‌های آماده می‌خواید، باید برید سراغ دموهای غیررایگان oceanWP که هرکدوم برای منظوری طراحی شدند. این دموهای رایگان نه یکی، بلکه ده‌ها دمو با کاربرد و طراحی های متنوع هستند که هرکدوم رو که خواستید می‌تونید انتخاب و راه‌اندازی کنید. خوشبختانه نصب دموها و فعالسازی افزونه‌های موردنیاز این قالب طی مراحل setup در دسترس هست.
  • عملکرد:
    OceanWP به خاطر سرعت و امنیتش یکی از بهترین قالب‌های رایگان وردپرس محسوب میشه و امتیاز اون در مخزن وردپرس 5 از 5 هست!
  • ریسپانسیو:
    اگر می‌خواید وب‌سایت برای نمایش در تبلت و موبایل به سلیقه خودتون ریسپانسیو بشه، این قالب رایگان تنظیماتی رو در نظر گرفته تا بتونید حالت ریسپانسیو رو سفارشی‌سازی کنید.
  • سازگاری:

    OceanWP خودشو دوست ووکامرس و المنتور معرفی می‌کنه. صفحه ساز المنتور رو که احتمالا می‌شناسید، یکی از بهترین صفحه ساز های وردپرس محسوب میشه. ووکامرس هم بهترین فروشگاه ساز وردپرس هست. این قالب وردپرسی از حالت RTL یا همون Right To left بودن متون پشتیبانی می‌کنه، یعنی مناسب وردپرس فارسی هست. بنابراین شاید بشه تم OceanWP بهترین قالب فروشگاهی وردپرس هم دونست.

  • توسعه دهندگان:
    حقیقتا oceanWP یه جور نعمته؛ چون قالب وردپرسی oceanWP، هم برای مبتدی ها ایده‌آل هست و هم برای توسعه دهنده‌ها! سورس کد این قالب در خود سایت oceanWP مستندسازی شده و در GitHub هم در دسترسه.
  • نمایش دموی قالب oceanWP

برای دانلود قالب رایگان وردپرس OceanWP اینجا کلک کنید.


قالب وردپرسی آماده و چندمنظوره Astra

قالب وردپرسی آماده و کامل astra
قالب وردپرسی آماده و کامل astra

تعداد نصب فعال: بیش از یک میلیون (جالبه بدونید در فاصله انتشار این مقاله تا ویرایش بعدی، در حدود 12 ماه، بیش از 200 هزار کاربر اونو نصب کردن که معادل تمام کاربرانیه که برای مثال استورفرانت رو نصب کردن!)

این قالب رایگان وردپرس توسط کمپانی مطرح Brainstorm Force ارائه شده. به گفته این شرکت، آسترا پرسرعت‌ترین قالب توی بازار هست.

  • کاربرد:
    با قالب حرفه ای و چندمنظوره آسترا می‌تونید وب‌سایت‌های شرکتی، وبلاگی و فروشگاهی خیلی خوبی رو بسازید. درواقع Astra و oceanWP بهترین پوسته رایگان شرکتی برای وردپرس هستند.
  • طراحی:
    ویژگی‌های طراحی قالب آسترا کاربر پسند هست. در قسمت سفارشی‌سازی این پوسته، آپشن‌های مختلفی وجود داره و در صورت تمایل می‌تونید از تمپلیت‌های (template) آماده‌ این قالب، با موضوعات و طراحی های متنوع استفاده کنید.
  • عملکرد:
    آسترا به عنوان یک قالب سبک در Front-end، کمتر از 50Kb حجم داره!‌ همچنین امکانات این قالب رو می‌تونید با نصب افزونه‌های رایگان دیگری مثل Astra Widget گسترش بدید.
  • ریسپانسیو:
    اگه یک پوسته وردپرس رایگان در تلفن همراه، ظاهر و خوانایی نرمالی نداشته باشه، به هیچ دردی نمی‌خوره. ولی قالب Astra به طرز بی‌نظیری ریسپانسیو عمل می‌کنه و فونت‌ها و طراحی وب در نسخه موبایل خوانا و شیک هستند.
  • سازگاری:
    قالب رایگان آسترا با حالت نوشتاری RTL، افزونه ووکامرس و تمام صفحه‌سازهای معروف دنیا مثل المنتور و Divi سازگاری داره. حتی تمپلیت‌های این قالب با این صفحه‌سازها طراحی شدند. از طرفی Schema.org که یکی از روش های بهبود سئو وب‌ سایت محسوب میشه، با این قالب یکپارچه سازی شده. Schema.org درواقع یکسری کدهای نشانه گذاری هستن که داده‌های وب‌سایت رو برای موتور جستجو معنی می‌کنند. از طرفی برای ایجاد ریچ اسنیپت ضروری هستند. برای اینکه متوجه اهمیت ریچ اسنیپت بشید، ما مقاله ریچ اسنیپت چیست که به دست متخصصین میزفا آماده شده رو، به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • توسعه دهندگان:
    اگر توسعه‌دهنده‌ هستید و می‌خواید که امکانات این قالب رو توسعه بدید، باید بگم که با یک قالب Developer friendly روبرو هستید و منابع این قالب در دسترس عموم هست.
  • نمایش دموی قالب Astra

برای دانلود قالب رایگان وردپرس Astra اینجا کلیک کنید.


قالب فروشگاهی وردپرس رایگان Storefront

بهترین قالب فروشگاهی وردپرس رایگان Storefront
بهترین قالب فروشگاهی وردپرس رایگان Storefront

تعداد نصب فعال: بیش از 200,000

پوسته رایگان ووکامرس استورفرانت، توسط توسعه‌دهندگان اصلی ووکامرس ساخته شده. در ادامه، توضیحات شما رو بیشتر با این قالب رایگان فروشگاهی وردپرس آشنا می‌کنه:

  • کاربرد:
    اگر می‌خواید که یک وب‌سایت فروشگاهی بسازید، پس قطعاً به فروشگاه ساز ووکامرس نیاز دارید. البته خود ووکامرس یک افزونه هست و قبل از هر چیزی نیاز به نصب یک قالب فروشگاهی دارید. قالب Storefront بهترین قالب فروشگاهی رایگان وردپرس هست که به طور عمیقی با ووکامرس ادغام شده.
  • امکانات طراحی و سفارشی‌سازی:
    طراحی قالب Storefront ساده و مرتب هست. شما به راحتی می‌تونید هر کجای این قالب رو که دلتون خواست سفارشی‌سازی کنید. این قالب یکسری اکستنشن (extension) و چایلد تم‌های (child theme) رایگان و غیررایگان هم داره. اکستنشن قالب فروشگاهی استورفرانت برای اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی مثل منوی همبرگری، فوترهای حرفه‌ای و فرم تماس ارائه میشن. البته برای ساخت بهترین فرم های تماس می‌تونید مطلب بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس رو مطالعه بفرمایید. همچنین قالب Boutique، معروف‌ترین چایلد تم رایگان storefront شناخته میشه.
  • عملکرد و سازگاری:
    این قالب رایگان فروشگاهی، یک قالب SEO Friendly هست. پس از بابت سئو سایت خیالتون راحت باشه. همچنین از اونجایی که Storefront توسط ووکامرس عرضه شده، پس با اکستنش‌های ووکامرس هم سازگاری داره.
  • ریسپانسیو:
    هرموقع که سایت فروشگاهتون رو روی رایانه یا تلفن همراه مشاهده کنید، می‌بینید که تمام المان‌ها به زیبایی تطابق دارند و ریسپانسیو عمل می‌کنند.
  • نمایش دموی قالب فروشگاهی Storefront

برای دانلود قالب فروشگاهی رایگان وردپرس Storefront اینجا کلیک کنید.


بهترین قالب المنتور Hello

معرفی بهترین پوسته رایگان المنتور hello
Hello، بهترین پوسته رایگان المنتور

تعداد نصب فعال: بیش از یک میلیون (جالبه بدونید در فاصله انتشار این مقاله تا ویرایش بعدیش که امروزه، بیش از 800 هزار کاربر هلو رو نصب کردن که معادل تمام کاربرانیه که تا امروز برای مثال OceanWP رو نصب کردن!)

قالب Hello در اصل استایل خاصی نداره (درواقع یه قالب خالیه) و کدهای اون تا جای ممکن کوتاه و بهینه‌سازی شدن. همونطور که قالب storefront با ووکامرس سازگاری کامل داشت، قالب Hello هم با المنتور سازگاری 100 درصدی داره. این قالب رایگان توسط تیم توسعه‌دهنده‌ المنتور عرضه شده و این یعنی Hello، بهترین قالب برای Elementor هست!

حالا قالب خالی به چه دردمون می‌خوره؟ فلسفه‌ی قالب Hello اینه:
صفحه ساز المنتور اونقدر کامل و حرفه‌ای بوده و هست که آدم رو از هر قالبی بی‌نیاز می‌کنه؛ پس به این فکر افتادند که چرا الکی یک قالب با استایل و کدهای چند صدخطی تو وب‌سایت داشته باشیم و از اونطرف با المنتور ویرایشش کنیم؟ به جاش میایم یک قالب خالی و سبک رو انتخاب می‌کنیم و بعدش هراستایلی رو که می‌خوایم با المنتور پیاده‌سازی می‌کنیم. اینطوری شد که قالب Hello به عنوان بهترین قالب رایگان وردپرس برای المنتور عرضه شد!

  • امکانات طراحی  و سفارشی‌سازی:
    معمولاً بقیه قالب‌ها حاوی فوتر و هدر اختصاصی هستند؛ اما با قالب هلو و ویرایشگر المنتور، می‌تونید به سلیقه خودتون هدر و فوتر سایت رو طراحی کنید. این قالب رایگان وردپرسی به خاطر سرعت بالا و امکان سفارشی‌سازی برای ساخت صفحات فرود فوق‌العاده هست.
  • عملکرد:
    قالب Hello به‌خاطر بهینه بودن کدها و عدم استفاده از استایل های اضافی دارای عمکلرد سریع و سرعت بالایی داره.
  • سازگاری:
    این قالب علاوه بر سازگاری کامل با المنتور، به خوبی از ووکامرس و افزونه یواست سئو (به عنوان بهترین افزونه سئو) پشتیبانی می‌کنه.
  • نمایش دموی قالب Hello

برای دانلود قالب رایگان وردپرس Hello اینجا کلیک کنید.


پوسته رایگان وردپرس Shapely

تم رایگان وردپرس Shapely
تم رایگان وردپرس Shapely

تعداد نصب فعال: بیش از 70,000

سازندگان قالب Shapely محصول خودشون رو پیشرفته‌ترین پوسته رایگان وردپرس معرفی می‌کنند. به هر حال این قالب اگه پیشرفته‌ترین نباشه، قطعاً جزو بهترین هاست. بریم که بیشتر باهاش آشنا بشیم:

  • کاربرد:
    اگر دنبال بهترین قالب رایگان برای طراحی لندینگ پیج، وبسایت شرکتی، نمونه کار، فروشگاه یا سایت‌های شخصی و بلاگی هستید، این قالب رو دانلود کنید.
  • امکانات طراحی  و سفارشی‌سازی:
    برای سفارشی سازی این تم رایگان، کلی آپشن در اختیار دارید. این تم رایگان وردپرس، ویجت و ابزارک‌های متنوع داره که میشه برای اضافه کردن نمونه کار، تستومونیال، بخش‌های پارالکسی، اطلاعات محصولات و خدمات و CTA مورد اسفاده قرار بگیرن. 
  • عملکرد و ریسپانسیو:
    قالب شیپلی همگام با سئو طراحی شده و ساختار اون بهینه سازی شده هست. این قالب کاملا ریسپانسیو و mobile friendly عمل می‌کنه.
  • سازگاری:
    Shapely با بیشتر پلاگین‌های محبوب مثل ووکامرس، جت پک، Kali Forms، گراویتی فرم، Contact Form 7، یواست سئو و گوگل آنالیتیکس سازگاری داره.

⚫⚫⚫

۳۰ ساعت فیلم آموزش Google Analytics در آکادمی میزفا
برای شما که به دنبال تحلیل داده‌های وب‌سایت از جنبه های مختلف هستید.

⚫⚫⚫

برای دانلود قالب رایگان وردپرس Shapely اینجا کلیک کنید.


بهترین قالب رایگان مجله خبری ColorMag

بهترین قالب رایگان مجله خبری ColorMag
بهترین قالب رایگان مجله خبری ColorMag

تعداد نصب فعال: بیش از 90,000

می‌خوام یکی از بهترین قالب‌ های رایگان در وردپرس، یعنی قالب ColorMag رو بهتون معرفی کنم. این قالب تا به الآن، امتیاز 5 از 5 رو کسب کرده و این به این معنیه که اکثر کاربران از عملکرد این پوسته وردپرس راضی هستند.

  • کاربرد:
    همونطور که از اسم ColorMag مشخصه، این قالب وردپرسی برای طراحی وب‌سایت های خبری، بلاگ، نشریات و مجلات و سایت‌های شرکتی کاربرد داره. البته با اندکی تغییرات می‌تونید از این قالب برای موضوعات دیگه هم استفاده کنید
  • امکانات طراحی  و سفارشی‌سازی:
    دیزاین قالب رایگان ColorMag برای بلاگ و مجلات بی‌نظیره. این قالب بیش از 15 دموی رایگان عرضه کرده که طراحی صفحات رو آسون‌تر می‌کنه. از این گذشته، آپشن‌هایی که این قالب برای سفارشی‌سازی ارائه میده جای تقدیر داره، برای نمونه کافیه یک رنگ رو برای برند یا لوگو مشخص کنید، همون رنگ در المان‌های دیگه مثل دکمه‌های سایت اعمال میشه. حتی می‌تونید برای هر کدوم از دسته‌بندی‌های وب‌سایت یک رنگ منحصربه‌فرد مشخص کنید. با قالب ColorMag محتوای منتشر شده وب‌سایت رو با دیزاین‌های مختلف هایلایت کنید و از ویجت‌های مختلف مثل ویجت نمایش تبلیغات برای افزایش امکانات قالب استفاده کنید.
  • عملکرد و ریسپانسیو:
    توسعه دهندگان قالب رایگان ColorMag طی آپدیت‌های مختلف کدها رو بهینه نگه می‌دارند و همین باعث شده تا این قالب سبک و سرعت خوبی داشته باشه. ColorMag ریسپانسیو هست و از متون راست‌چین هم پشتیبانی می‌کنه، بنابراین به عنوان یک قالب فارسی وردپرس هم کاربرد داره.
  • سازگاری:
    ColorMag به عنوان یکی از بهترین قالب‌های رایگان وردپرس فارسی با ووکامرس سازگاری داره. این قالب در اکثر مرورگرهای معروف تست شده و عملکرد خوبی از خودش نشون داده. به علاوه به واسطه تگ‌هایی که در عناوین این قالب وجود داره، می‌شه قالب ColorMag رو به عنوان یک قالب SEO-Friendly به حساب آورد.
  • نمایش دموی قالب ColorMag

برای دانلود قالب رایگان وردپرس ColorMag اینجا کلیک کنید.


قالب وردپرسی رایگان و چندمنظوره PHLOX

قالب وردپرسی رایگان و چندمنظوره PHLOX
قالب مدرن PHLOX

تعداد نصب فعال: بیش از 90,000

براتون جایگزین آوردم؛ جایگزین چی؟ اگر دلتون نمی‌خواد که از قالب های رایگان و چندمنظوره Astra و OceanWP استفاده کنید، می‌تونید قالب وردپرسی رایگان PHLOX رو انتخاب کنید! این قالب چندمنظوره، طراحی مدرن و لوکسی داره و تنظیمات سفارشی‌سازی اون پاسخگوی نیازهای شماست. بریم برای معرفی تم رایگان وردپرس PHLOX:

  • کاربرد:
    همونطور که گفته شد این قالب چندمنظوره هست. اگر بخوام دقیق‌تر توضیح بدم، سازندگان PHLOX قالب خودشون رو برای طراحی سایت‌های وبلاگی، شرکتی، اخبار و مجلات، رستوران، گردشگری، عکاسی، نمونه کار و حتی ووکامرسی یک قالب مناسب معرفی کردند.
  • عملکرد و ریسپانسیو:
    قالب فلوکس یک قالب سئو شده، واکنش‌گرا و سبک هست. سئو اونقدر گسترده هست که پاش به نوع قالب هم باز شده. دوستان بهتون پیشنهاد می‌کنم دوره سئوی وردپرس که استقبال زیادی ازش شده رو در سایت میزفا حتما ببنید.
  • امکانات طراحی و سفارشی‌سازی:
    به محض نصب قالب فلوکس، بیش از 30 ویجت رایگان (مثل ویجت قبل و بعد، تایم لاین پست‌ها و …) به وردپرس اضافه میشه که با هر کدوم می‌تونید امکانات و طراحی وب‌سایتتون رو ارتقا بدید. علاوه براین، قالب فلوکس یک سری دموهای فوق‌العاده‌ای رو به صورت رایگان و غیررایگان ارائه میده. تعداد دمو‌های رایگانش حدود 26 تا هست و هر کدوم کاربرد خاصی دارند. خود من به شخصه از دمو فوق‌العاده پویا و حرفه‌ای Digital Shop خیلی خوشم اومده بود. برای درون ریزی دموها، اول باید افزونه‌ “هسته المان های فلوکس” رو نصب کنید تا دسترسی به دموهای قالب فلوکس آزاد بشه.
  • سازگاری:
    قالب فلوکس از ووکامرس و افزونه WPML (افزونه چندزبانه کردن سایت) به خوبی پشتیبانی می‌کنه. همچنین این قالب با صفحه‌سازهای المنتور، ویژوآل کامپوزر و SiteOrigin یکپارچه‌سازی شده. بعلاوه layout های قالب فلوکس از متون راست چین (RTL) هم پشتیبانی می‌کنه و یه قالب فارسی وردپرس حساب میشه.
  • نمایش دموی قالب PHLOX

برای دانلود پوسته رایگان وردپرس PHLOX اینجا کلیک کنید.


پوسته رایگان و چندمنظوره Neve

معرفی پوسته رایگان وردپرس neve
پوسته رایگان وردپرس neve

تعداد نصب فعال: بیش از 300,000

دنبال یک قالب سبک وردپرس هستید؟ قالب رایگان Neve یکی از سریع‌ترین و سبک‌ترین پوسته‌های رایگان وردپرسی شناخته میشه؛ تا جایی که به ادعای سازندگان این قالب تونسته رتبه A و امتیاز 100% رو در GTmetrix کسب کنه. Neve محصولی از شرکت Themeisle هست.

  • کاربرد:
    قالب Neve برای وب‌سایت‌های چندمنظوره، شرکتی، فروشگاهی و استارتاپی کاربرد داره.
  • امکانات طراحی و سفارشی‌سازی:
    این قالب در عملکرد نامبر 1 هست و در طراحی نامبر 2. قالب Neve ظاهر مینیمالیستی داره؛ اما در عوض تنظیمات سفارشی‌سازی اون متنوع هست! از مزیت‌های خوب این قالب رایگان اینه که می‌تونید المان‌های فوتر و هدر سایت رو با درگ و دراپ ویرایش کنید. با گزینه‌های مختلف هدر و سربرگ وب‌سایت رو تغییر بدید و لوگو خودتون رو با چیدمان دلخواه ثبت کنید. علاوه بر این، 16 دموی رایگان رو هم به مزایای قالب Neve اضافه کنید.
  • عملکرد و واکنش‌گرایی:
    اگر قصد دارید که در نتایج جستجوی گوگل قدرتمند ظاهر بشید، باید به سرعت و سئو قالب هم توجه کنید. این قالب وردپرسی به شدت بهینه سازی شده و بسیار سریع عمل می‌کنه. این قالب AMP محور، می‌تونه بیشترین سرعت و بهترین عملکرد رو روی تلفن‌های همراه داشته باشه. برای اینکه بفهمید AMP چیه، ما مقاله AMP چیست که به دست متخصصین میزفا آماده شده رو، به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • سازگاری:
    Neve و صفحه‌ساز گوتنبرگ برای هم ساخته شدند. البته موضوع به همینجا ختم نمیشه، چون این قالب با همه صفحه‌سازهای محبوب وردپرس مثل المنتور، Brizy، Beaver Builder، ویژوآل کامپوزر، SiteOrigin و Divi سازگار هست. اگر می‌خواید یک سایت ووکامرسی داشته باشید اینو بدونید که قالب Neve با ووکامرس هم دوسته! این قالب Translation Ready هست و از متون راست چین RTL پشتیبانی می‌کنه و یه قالب وردپرس فارسی مناسب حساب میشه.
  • نمایش دموی قالب Nev

برای دانلود قالب رایگان وردپرس Neve اینجا کلیک کنید.


پوسته رایگان وردپرس Hestia | قالب شرکتی رایگان وردپرس

Hestia، یکی از بهترین پوسته های رایگان شرکتی وردپرس
قالب شرکتی رایگان وردپرس

تعداد نصب فعال: بیش از 100,000

قالب رایگان Hestia با امتیاز 5 از 5 و بیش از صدهزار دانلود، یکی از بهترین پوسته های وردپرس برای وب سایت های شرکتی محسوب میشه. این قالب مثل Neve محصولی از شرکت Themeisle هست، منتها قالب Neve با رویکرد سرعت بالا طراحی شده؛ اما Hestia بیشتر دیزاین محور هست. این قالب مثل خیلی از قالب های دیگه‌ وردپرسی، در دو نسخه رایگان و pro ارائه میشه که در حال حاضر به نسخه Pro این محصول کاری نداریم. با ویژگی‌های Hestia بیشتر آشنا بشید:

  • کاربرد:
    قالب هِستیا مناسب کسب و کارهای بزرگ و کوچیک، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هاست. البته این قالب بخاطر انعطاف‌پذیر بودن می‌تونه برای وب‌سایت‌های چندمنظوره هم مناسب باشه.
  • امکانات طراحی و سفارشی‌سازی:
    این تم تک صفحه‌ای وردپرس، یک تم تمیز و قدرتمند هست که بر مبنای متریال کیت bootstrap طراحی شده. 5 دموی رایگان هم داره که می‌تونید با توجه به نیازهاتون یکی رو انتخاب کنید. همچنین برای ویرایش فوتر می‌تونید از ابزارک‌های قالب، و در برگه‌ها از اسلایدر پارالاکس، گالری عکس‌ها استفاده کنید. یکی از مزیت‌های این پوسته رایگان وردپرس، تنظیمات متنوع برای سفارشی‌سازی سربرگ و هدر وب‌سایت هست.
  • عملکرد، واکنش‌گرایی و سازگاری:
    سازندگان قالب Hestia علاوه بر قدرت طراحی روی سرعت و عملکرد هم تمرکز داشتند. قالب هِستیا یک قالب با تراکم پیکسلی بالا و سازگار با سئو هست و از افزونه WPML برای چندزبانه کردن سایت و ووکامرس پشتیبانی می‌کنه. این قالب با صفحه‌سازهایی مثل المنتور، گوتنبرگ و ویژوآل کامپوزر سازگاری کامل داره.
  • نمایش دموی قالب Hestia 

برای دانلود تم رایگان وردپرس Hestia اینجا کلیک کنید.


قالب رایگان پرسونال بلاگ Ashe

بهترین قالب رایگان برای وردپرس Ashe
قالب رایگان پرسونال بلاگ Ashe

تعداد نصب فعال: بیش از 70,000

قالب Ashe یک قالب مینیمال، باکلاس و ریسپانسیو هست که برای هر شخص و کسب و کاری مناسبه. در ادامه با ویژگی و کاربرد این پوسته رایگان وردپرس آشنا می‌شید:

  • کاربرد:
    بیشترین کاربرد قالب Ashe در سایت‌های شخصی یا پرسونال و وب‌سایت‌های بلاگ محور هست. البته این قالب برای کسب و کارهای کوچک هم می‌تونه گزینه مناسبی باشه چون با ووکامرس سازگاری داره و اتفاقا دمو رایگان مناسبی رو برای فروشگاه‌های اینترنتی عرضه کرده.
  • امکانات طراحی و سفارشی‌سازی:
    یکی از مزیت‌های قالب Ashe اینه که دموهای متنوعی رو ارائه میده. پس اگر از طرح‌های آماده خوشتون میاد، می‌تونید یکی از دموها رو دانلود کنید و در وردپرس import کنید. در نسخه رایگان قالب وردپرس Ashe، میشه پس زمینه بدنه و هدر رو تغییر داد، تصویر یا متن لوگو آپلود کرد، منوهای چندسطحی ساخت و یا سایدبارهای پاپ آپ اضافه کرد. البته با نسخه پرو این قالب از امکانات بیشتری بهره‌مند میشید.
  • عملکرد و سازگاری:
    قالب Ashe با اکثر پلاگین های محبوب سازگاری داره و کدنویسی اون با در نظر گرفتن سئو پیاده‌سازی شده. این قالب با تمام صفحه‌سازهای Elementor, Beaver Builder, Visual Composer, SiteOrigin, Divi به خوبی کار می‌کنه. بعلاوه به دلیل پشتیبانی از نوشتار RTL و Translation Ready، می‌تونه برای وب‌سایت‌های چندزبانه هم کاربرد داشته باشه.
  • ریسپانسیو:
    این قالب شیک و رایگان در همه دیوایس‌های موبایل و تبلت ریسپانسیو عمل می‌کنه. قالب Ashe علاوه بر اینکه یک قالب Mobile Friendly هست، در صفحه نمایش های رتینا هم خوش می‌درخشه.

? صفحه نمایش retina: صفحه نمایش رتینا نوعی صفحه نمایش LCD با تراکم پیکسلی بالاست که به طور اختصاصی توسط شرکت اپل ارائه میشه.

برای دانلود پوسته رایگان وردپرس Ashe اینجا کلیک کنید.


قالب رایگان خبری NewsCard

پوسته رایگان خبری newscard
پوسته رایگان خبری newscard

تعداد نصب فعال: بیش از 10,000

تصویر بالا رو نگاه کنید. این قالب رایگان وردپرس رو به افرادی معرفی می‌کنم که قراره در سایتشون تعداد زیادی مطلب قرار بدن و تصویر فوق کاملا گویای کاربرد این قالب هست. این قالب نسخه Pro هم داره ولی اگر می‌خواید دست تو جیبتون کنید، برید سراغ یک قالب خبری دیگه! در ادامه با ویژگی‌های قالب رایگان NewsCard  آشنا می‌شید:

  • امکانات طراحی و سفارشی سازی:
    NewsCard یکی بهترین قالب‌های خبری رایگان برای وردپرس به شمار میاد. این قالب اگه امکانات قالب‌های فوق رو نداشته باشه؛ اما در عوض ظاهر و المان‌های سفارشی‌سازیش، مختص یک وب‌سایت خبریه و از پس برآورده ‌کردن انتظارات اولیه برمیاد. طرح‌های سایدبار، بنر اسلایدر، دکمه شبکه‌های اجتماعی، هدر تبلیغات، هدر تصاویر و نوار بالایی از جمله امکانات سفارشی‌سازی این قالب محسوب میشن. پوسته خبری NewsCard دارای دو دمو رایگان به نام دموی پیشفرض و دموی ورزشی هست. این دموها فقط با ابزارک‌ها و گزینه‌های سفارشی سازی قابل ویرایش هستند (برای بقیه بخش های صفحه با هر ویرایشگری مثل المنتور می‌تونید کار کنید).
  • سازگاری:
    قالب خبری NewsCard قابلیت چندزبانه شدن داره و از نوشتار راست‌چین یا RTL هم پشتیبانی می‌کنه. همچنین این قالب با افزونه ووکامرس، bbPress‌ (افزونه ساخت فروم)، Contact Form 7 سازگار هست.
  • نمایش دموی قالب NewsCard

برای دانلود قالب رایگان وردپرس NewsCard اینجا کلیک کنید.


بهترین تم رایگان وردپرس برای رستوران Di Restaurant

Di Restaurant بهترین قالب رایگان برای رستوران
Di Restaurant بهترین قالب رایگان برای رستوران

تعداد نصب فعال: بیش از 1,000

در این بخش از معرفی قالب های رایگان وردپرس قصد دارم قالب رستورانی و پیشرفته‌ی Di Restaurant رو بهتون پیشنهاد بدم. این قالب در عین رایگان بودن امکانات و تنظیمات بسیار قابل قبولی داره و حتی میتونید یک وب سایت فروشگاهی با این قالب بسازید. البته نسخه premium این قالب وجود داره اما در حال حاضر فقط به ویژگی های رایگان اون می‌پردازیم.

  • کاربرد:
    Di Restaurant بهترین قالب رایگان برای ساخت سایت رستوران و کافی‌شاپ هست. البته کاربرد Di Restaurant به اینجا ختم نمیشه و می‌تونید برای طراحی سایت هتل‌ها و سالن‌های پذیرایی هم از این قالب استفاده کنید.
  • امکانات طراحی و سفارشی‌سازی:
    تنظیمات متنوع برای سفارشی سازی، گیرایی و مدرن بودن از مزیت‌های قالب Di Restaurant محسوب می‌شه. تغییر رنگ لینک‌ها، لینک شبکه‌های اجتماعی، تنظیمات تایپوگرافی، کپی رایت، تنظیمات مرتبط با نمایش منوی ثابت به تفکیک دیوایس‌های مختلف، قسمت کپی رایت، لیست علاقه‌مندی‌ها و …. تنها بخشی از امکانات قالب Di Restaurant  هستند. برای آپلود دمو و استفاده از سایر امکانات، یادتون نره که پلاگین‌های پیشنهادی این تم رایگان رو نصب و فعال کنید.
  • عملکرد و ریسپانسیو:
    قالب رایگان Di Restaurant یک قالب با زمان لود پایین، سریع، SEO friendly و واکنش‌گراست.
  • سازگاری:
    اگه دنبال فروش آنلاین محصولات و خدمات هستید، نیازی نیست جای دوری برید؛ چون Di Restaurant با ووکامرس سازگار هست. این قالب از حروف راست چین RTL  پشتیبانی می‌کنه و translation ready هست تا بتونید وب‌سایتی چندزبانه طراحی کنید. همچنین این قالب از صفحه‌سازهایی مثل المنتور پشتیبانی می‌کنه.
  • نمایش دموی قالب Di Restaurant

برای دانلود قالب رایگان وردپرس Di Restaurant اینجا کلیک کنید.


تم وردپرسی رایگان برای هتل Hotel Galaxy

hotel galaxy قالب وردپرس هتل و رزرو آنلاین
hotel galaxy قالب وردپرس هتل و رزرو آنلاین

تعداد نصب فعال: بیش از 1,000

حالا که یک قالب خوب و رایگان برای رستوران معرفی کردیم، چرا برای هتل یک قالب رایگان و قوی معرفی نکنیم؟ با Hotel Galaxy متوجه می‌شید که همه‌ چیزهای خوب پولی نیستند!

  • کاربرد:
    قالب Hotel Galaxy یک قالب رایگان و مناسب برای طراحی سایت هتل‌های کوچک، مسافرخانه‌ و اقامتگاه‌ها با امکان رزرو آنلاین هست.
  • عملکرد و ریسپاسیو:
    این قالب انیمیشنی و متحرک زیبایی و عملکرد خودش رو در همه‌ نسخه‌های تلفن همراه حفظ کرده. قالب Hotel Galaxy یک قالب واکنش‌گرا و mobile friendly به حساب میاد.
  • امکانات طراحی و سفارشی‌سازی:
    در HomePage این قالب یک هدر اسلایدر، قسمت خدمات، قسمت اتاق‌ها و محتوای وبلاگ تعبیه شده و تمام این قسمت‌ها قابل سفارشی‌سازی هستند. البته همه چیز به HomePage این قالب خلاصه نمیشه؛ چرا که این قالب دارای برگه‌های دیگه به موازات کاربرد هر منو هست. قالب Hotel Galaxy امکانات سفارشی‌سازی خوبی داره؛ از جمله تغییر رنگ المان‌های تم، سفارشی‌سازی هدر، سفارشی‌سازی فوتر با ویجت‌های مختلف، قسمت کپی رایت، فوترهای فراخوان دهنده و … بخشی از امکانات customize کردن قالب رایگان Hotel Galaxy به شمار میان.

? این قالب RTL نیست: متأسفانه قالب Hotel Galaxy از محتوای راست چین یا همون RTL پشتیبانی نمی‌کنه. به هرحال میتونید محتوای متنی وب سایت رو تا جای ممکن به صورت دستی راست چین کنید یا اینکه از ورژن فارسی شده این قالب استفاده کنید.

برای دانلود قالب رایگان وردپرس Hotel Galaxy اینجا کلیک کنید.


قالب رایگان چندمنظوره StrangerWP مناسب سایت چند زبانه

StrangerWP قالب چند زبانه
StrangerWP قالب چند زبانه

تعداد نصب فعال: بیش از 500

آخرین قالبی که جا داره در لیست بهترین قالب رایگان وردپرس معرفی بشه، StrangerWP هست. البته این تم وردپرس خودش یک Child Theme از قالب ArileWP هست. قالب StrangerWP یک قالب پرسرعته که امکانات زیادی برای سفارشی‌سازی داره.

  • کاربرد:
    این قالب برای ساخت بلاگ، سایت خبری، نمونه کارهای شخصی، وب‌سایت شرکتی یا فروشگاه‌های آنلاین با طراحی حرفه‌ای مناسب هست.
  • امکانات طراحی:
    فرانت-اند این قالب در واقع یک طرح پیش‌ساخته هست. در این طرح قسمت‌هایی مثل قسمت تستومونیال، نمونه کارها، سرویس‌ها و مقالات بلاگ با طراحی حرفه‌ای تعبیه شدند. StrangerWP امکانات متنوعی برای سفارشی‌سازی قالب ارائه می‌کنه مثل دسترسی به تمام فونت‌های گوگل، آپلود لوگو، تایپوگرافی پیشرفته، تصویر هدر، نَویگِیشن چسبنده، ویرایش کپی رایت هدر و …
  • عملکرد:
    این قالب مبتنی بر سئو نوشته شده و علاوه بر واکنش‌گرا بودن، سرعت لود بالایی داره.
  • سازگاری:
    از اونجایی که این قالب با افزونه‌های چندزبانه کردن سایت (WPML ,Polylang) سازگاری کامل داره و قابل ترجمه هست. می‌تونید این قالب رایگان رو به عنوان یکی از بهترین قالب‌های رایگان برای سایت چندزبانه در نظر بگیرید. قالب StrangerWP از اکثر افزونه‌های رایگان و پرمیوم وردپرس مثل المنتور، یوست سئو، ووکامرس، فرم تماس 7 و گوگل آنالیتیکس پشتیبانی می‌کنه.
  • نمایش دموی قالب strangerWP

برای دانلود قالب رایگان وردپرس strangerWP اینجا کلیک کنید.


جمع بندی معرفی بهترین تم رایگان وردپرس

خب به انتهای این مطلب رسیدیم. یکبار دیگه قالب‌ها رو به تفکیک کاربرد براتون لیست می‌کنیم تا به یک جمع‌بندی کلی برسید.

بهترین قالب های رایگان وردپرس مناسب سایت های چندمنظوره:  OceanWPAstraShapelyNevePHLOX
بهترین قالب رایگان مناسب سایت چند زبانه: StrangerWP
بهترین قالب رایگان مناسب سایت شرکتی: Hestia
بهترین قالب رایگان مناسب صفحه ساز المنتور: Hello
بهترین قالب رایگان وردپرس مناسب فروشگاه: Storefront
بهترین قالب رایگان مناسب مجلات خبری: ColorMag
بهترین قالب رایگان مناسب وبسایت خبری: ColorMagNewsCard
بهترین قالب رایگان برای رستوران: Di Restaurant
بهترین قالب رایگان برای هتل:  Hotel Galaxy
بهترین قالب رایگان مناسب پرسونال بلاگ: Ashe

در این مطلب سعی کردیم بهترین پوسته‌های رایگان وردپرس رو با توجه به امکانات و عملکرد به شما معرفی کنیم. یادتون نره که قالب سایت تنها یکی از ده‌ها عوامل مؤثر در سرعت سایت وردپرسی به حساب میاد. پس بهتون پیشنهاد می‌کنم که مقاله بهترین پلاگین افزایش سرعت وردپرس رو مطالعه بفرمایید.

البته بهترین قالب‌های رایگان وردپرس به 10 یا 20 تا قالب خلاصه نمیشه دوستان؛ مثلا قالب‌های خوب دیگه‌ای مثل Futurio، Sydney، Zakra، illdy، Envo Storefront، Allegiant، FreeNews یا قالب ایرانیِ اهورا که همکاران خوبمون از مجموعه‌ی میهن وردپرس توسعه‌اش دادن، وجود دارند که عملکرد و امکانات بسیار قابل قبولی دارند.

به هر حال اگه شما هم پیشنهاد یا تجربه‌ای دارید ما رو از دیدگاه پرارزشتون دریغ نکنید. اگه هم سوالی داشتید، یکم پایین‌تر می‌تونید بپرسید تا کارشناسای ما در اسرع وقت بهتون پاسخ بِدن.

پرستو علیرضازاده
مشغول شدن به علایق فردی خودش یک امتیاز مثبت در زندگی است. از کودکی مشغول انجام و یادگیری هرآنچه که دوست داشتم شدم؛ چندسالی است که هنر و دنیای رنگارنگ IT بخشی از علایق و کار من بوده است. اما اکنون اینجا هستم تا هم خود یادبگیرم و هم برای شما بنویسم.

8 نظر

8 پاسخ

  1. سلام عرض ادب .. میخواستم تفاوت نسخه رایگان استرا و نسخه پرو به جز این اینکه یک تعداد دمو فارسی داره را بگید .. مثلا در امنیت و سئو داخلی اینها فرقی هست؟
    یا محدودیت هایی وجود داره؟

    1. سلام سجاد
      میتونید از سایت خود استرا مشاهده کنید.
      امنیت فرقی نداره، توی امکانات فرق داره. هر چند شما میتونید به کمک استرا رایگان و المنتور رایگان بدون محدودیت کار رو جلو ببری.

  2. سلام
    چرا به قالب اکسترا اشاره نشده؟ اکسترا محبوب ترین قالب وردپرس ایرانه
    چون ایرانیه داخل هیچ رفرنسی که ازش ترجمه می کنید نیست!

    1. سلام
      رفرنس این مقاله، تجربیات همکاران ما هست و نه منابع خارجی، تمام قالب هایی که بالا ما معرفی کردیم رو تک تک خود بنده بارها استفاده کردم و همه رایگان هستند.
      قالبی که شما معرفی کردید رایگان نیست و همینطور ما هم تجربه استفاده از اون رو نداریم و به کسی هم در این مقاله پیشنهاد نمیکنیم.

  3. سلام
    من‌قالب اقیانوس رو نصب کردم اما درسته نشون نمیده..
    اسم قالب بلاک و چهار ستونه ست .
    نصب کردم اما یه ستون بیشتر نشون نمیده و با قالب اصلی خیلی تفاوت داره اگه ممکنه امورش نصب ش رو بزارید

  4. سلام
    من کارم تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر و خرید و فروششون هست و میخوام سایتم به این شکل باشه که یک صفحه اصلی برای دادن توضیحات و گذاشتن کلیپ تبلیغاتیمون و اطلاعات تماس و نقشه و اینا داشته باشم و یه بخش فروشگاه که لپ تاپ هامو توش بذارم البته در حد دیدن مشخصات نه فروش اینترنتی و نه بخش بلاگ نیاز دارم نه هیچ چیز دیگه ای
    پیشنهاد شما در زمینه انتخاب قالب چیه بهترین قالب رو اگه معرفی کنید ممنون میشم البته اگر رایگان باشه که عالیه

    1. سلام محمدحسین.
      ما هم دقیقا در این مقاله همین کار کردیم، سعی کردیم بهترین ها رو معرفی کنیم.
      این موردی که اشاره کردی رو میشه در اکثر قالب ها پیاده سازی کرد. مخصوصا اینکه اکثر قالب ها با صفحه سازهای خوب هماهنگ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=