جلسه ۴۲ – رفع ارور Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives

آموزش حل مشکل Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives در جی تی متریکس

رفع ارور Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives

سلام همراهان عزیز میزفا
از مجموعه مقالات آموزش جی تی متریکس و از سایت میزفا همراه شما هستیم. تو جلسه قبلی درباره برطرف کردن خطای Remove unused JavaScript صحبت کردیم و در این جلسه به آموزش رفع ارور Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives در جی تی متریکس می‌پردازیم. این خطا مربوط به بهینه سازی JavaScript و به‌صورت دقیق‌تر مربوط به کتابخانه‌های JavaScript هست. البته که روش برطرف کردن خطای Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives اصلا آسون نیست و نیاز به تخصص و تجربه بالا در برنامه نویسی داره. هرچند که این خطا به ندرت در سایت‌ها دیده میشه و امیدواریم که سایت شما هم چنین خطایی رو نداشته باشه.
لطفا تا پایان با میزفا همراه باشید.

خلاصه خطای Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives

میزان سختی: ****
روی چه مواردی تاثیر می‌ذاره: First Paint و Total Blocking Time

علت ایجاد خطای Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives چیست؟

علت ایجاد خطای Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives به کتابخانه‌های جاوا اسکریپت مربوط میشه. زبان JavaScript دارای کتابخانه‌های متعددی هست که هر کدومشون کارایی و عملکردهای خاصی دارند. در پروژه‌های مختلف و برحسب نیاز، برنامه نویسان از این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند. بعضی از این کتابخانه‌ها سنگین‌تر هستند و حجم بیشتری دارند و در مقابل، بعضی‌هاشون هم خیلی حجیم نیستند. شاید از نظر طراحی سایت خیلی تفاوتی نداشته باشه که از چه کتابخانه‌ای استفاده می‌کنیم و مسئله مهم فقط کارایی و عملکرد اون کتابخانه باشه. یعنی اینکه آیا با استفاده از این کتابخانه، ما به هدفمون در طراحی سایت می‌رسیم و می‌تونیم ویژگی‌هایی که می‌خوایم رو ایجاد کنیم یا نه؟

اما میشه از یه جنبه دیگه هم به این موضوع نگاه کرد و اون بحث بهینه سازی سرعت سایت هست. همونطور که اطلاع دارید و در بررسی خطای Avoid enormous network payloads هم به این موضوع اشاره کردیم، باید تا جایی که امکان داره از فایل‌های کم حجم استفاده کنیم تا باعث افزایش سرعت سایت بشیم. این موضوع درباره کتابخانه‌های JavaScript هم صدق می‌کنه. یعنی باید تا حد ممکن از کتابخانه‌های بزرگ و سنگین JavaScript استفاده نکنیم و از کتابخانه‌های جایگزین با حجم کمتر استفاده کنیم. طبیعیه که هرچقدر حجم کتابخانه بیشتر باشه، زمان لازم برای دانلود، تجزیه و اجرای اون طولانی‌تر خواهد بود. همین موضوع ساده، علت ارور Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives هست. ویدئوهای زیر به خوبی این موضوع رو نشون میدن ( منبع ویدئوها )

دانلود، تجزیه و اجرای فایل JS با حجم بالا، زمان بیشتری نیاز داره
دانلود، تجزیه و اجرای فایل JS با حجم بهینه، سریع‌تر انجام میشه

چطور خطای Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives را برطرف کنیم؟

برای رفع ارور Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives در جی تی متریکس باید حتما متخصص برنامه نویسی باشید یا اینکه سایت شما برنامه نویس داشته باشه و برطرف کردن خطا رو به برنامه نویستون بسپارید. چون حل این مشکل نیاز به تسلط روی جاوا اسکریپت و کتابخانه‌هاش داره. نکته مهم اینجاست که بدونیم هدف ما برای استفاده از یه کتابخانه JavaScript چیه. سپس ببینیم این کتابخانه چقدر حجیم هست و از همه مهم‌تر، آیا این کتابخانه جایگزین کوچکتر با حجم کمتری داره یا نه؟ اگه جواب مثبت باشه، بهتره که کتابخانه رو جایگزین کنیم.

گاهی اوقات در استفاده از کدهای JavaScript از بسته‌هایی (JavaScript Packages) استفاده میشه که در واقعیت سایت ما فقط به چند خط از کدهای اون Package نیاز داره. اما با نصب کامل اون Package ما داریم از حجم خیلی بیشتری از کدها و احتمالا از کتابخانه‌های سنگین‌تر استفاده می‌کنیم. درحالیکه به خیلی از این کدها در سایتمون نیازی نداریم و میشه از کدنویسی و کتابخانه‌های بهینه‌تری استفاده کرد. البته اگه با این اصطلاحات آشنایی ندارید، اشکالی نداره (البته سعی کردیم در این مقاله میزفا این خطا رو به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کنیم و کمتر وارد مباحث تخصصی JS بشیم). در صورت مشاهده این خطا، می‌تونید این موضوع رو به برنامه نویستون ارجاع بدید. با کلیک روی این خطا در گزارش Structure جی تی متریکس می‌تونید ببینید آیا خطای Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives در سایت شما وجود داره یا نه.

کار رو به یه متخصص برنامه نویسی یا متخصص SEO بسپارید

اگه مقاله رو خوندید و تلاش کردید این خطا رو در جی تی متریکس جدید برطرف کنید اما هنوز موفق نشدید، می‌تونید کار رو به یه متخصص برنامه نویسی یا متخصص SEO بسپارید. اگه تیم خوب می‌شناسید که هیچ ولی اگه دنبال یک تیم حرفه‌ای و همینطور دنبال بهترین خدمات در زمینه SEO می‌گردید، می‌تونید خدمات سئو سایت میزفا رو بررسی کنید. کلی خدمات متنوع از جمله بهینه سازی سرعت سایت برای خدمت رسانی به شما عزیزان آماده کردیم.

جمع بندی

در این مقاله میزفا درباره روش حل مشکل Replace large JavaScript libraries with smaller alternatives در GTmetrix صحبت کردیم. این خطا مربوط به بهینه سازی کتابخانه‌های JavaScript و جایگزین کردن کتابخانه‌های کوچکتر هست. ما دلیل ایجاد خطا و روش برطرف کردنش رو در این مقاله گفتیم. رفع این خطا نیاز به مهارت و تجربه بالا در برنامه نویسی داره. امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشه. تو جلسه بعدی درباره خطای Serve images in next-gen formats صحبت می‌کنیم که مربوط به تصاویر وبسایت میشه.

اگه سوالی دارید در قسمت نظرات (پایین همین صفحه) بپرسید تا با کمال میل پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

فیلم آموزشی افزایش سرعت سایت با gtmetrix
فیلم آموزشی افزایش سرعت سایت با gtmetrix
محمدعرفان صدری
از ۱۶-۱۷ سالگی تا الان (که ۲۶ سالمه) شغل‌های متنوعی رو تجربه کردم؛ از پخش کردن تراکت تا کار تو کارگاه ماست بندی؛ از منشی آموزشگاه زبان تا تدریس زبان انگلیسی؛ مشاوره تحصیلی و یه سری کارهای اجرایی؛ و در نهایت هم SEO و بازاریابی آنلاین. چیزی که تو همه این مشاغل توجهم رو جلب کرده، اینه که موسسات و سازمان‌های ایرانی چقدر جا برای رشد و پیشرفت حرفه‌ای دارند و چقدر از این موضوع غافلند. از طرف دیگه متوجه شدم علاقه شدید و پتانسیل عجیبی دارم برای کمک به رشد و توسعه کسب‌وکارها. و اینطوری شد که الان در حیطه SEO و بازاریابی محتوایی، پروژه انجام می‌دم، تدریس می‌کنم و مقاله می‌نویسم تا در حد خودم کمکی کرده باشم به رشد شما عزیزان.
لیست آموزش GTmetrix نسخه جدید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=