جلسه ۵۰ – بررسی معیار User Timing marks and measures

آموزش حل مشکل User Timing marks and measures

بررسی معیار User Timing marks and measures

سلام همراهان عزیز میزفا
از مجموعه مقالات آموزش جی تی متریکس و از سایت میزفا همراه شما هستیم. تو جلسه ۴۹ درباره برطرف کردن خطای Use video formats for animated content صحبت کردیم و در این جلسه به آموزش بررسی معیار User Timing marks and measures در جی تی متریکس می‌پردازیم. این معیار از نظر اهمیت برچسب N/A داره و صرفا برای آگاهی بخشی درباره وضعیت عملکرد صفحه ایجاد شده و روی نمره Structure جی تی متریکس اثری نداره. با کمک داده‌های User Timing marks and measures می‌تونیم بررسی کنیم اجرای هر موردی در صفحه ما چقدر طول می‌کشه. این کار دید خوبی برای بهینه سازی صفحه به ما میده.

معیار User Timing marks and measures در جی تی متریکس چیست؟

معیار User Timing marks and measures بیشتر برای بهینه سازی سرعت اپلیکیشن‌ها و وب اپلیکیشن‌ها (PWA) کاربرد داره. ما با وارد کردن API Calls تو فایل‌های JavaScript صفحه‌مون می‌تونیم بررسی کنیم فایل‌های JS چطور در صفحه ما اجرا میشن و داده‌هایی رو در این زمینه به‌دست بیاریم. این داده‌ها در گزارش Structure جی تی متریکس و در قسمت مربوط به معیار User Timing marks and measures موجود هستند. سپس با استفاده از این داده‌ها می‌تونیم نسبت به بهینه سازی عملکرد (Performance) صفحه اقدام کنیم.

برای اینکه GTmetrix چنین داده‌هایی رو نمایش بده، صفحه ما باید از User Timing API استفاده کنه. در غیر این صورت ما باید خودمون از User Timing API استفاده کنیم که این کار هم نیاز به دانش برنامه نویسی داره. متخصصین برنامه نویسی می‌تونند برای اطلاع از روش انجام این کار، این مقاله رو مطالعه کنند.

اما اگه صفحه ما از User Timing API استفاده کنه، ما داده‌هایی رو در گزارش جی تی متریکس می‌بینیم که شامل ۲ نوع Mark و Measure هستند. منظور از Mark زمان‌هایی هست که یه رویداد (Event) شروع شده. منظور از Measure زمان‌های بین ۲تا Mark هست. شبیه عکس زیر:

جمع بندی

در این مقاله میزفا درباره معیار یا خطای User Timing marks and measures در GTmetrix صحبت کردیم. با استفاده از داده‌های این معیار اطلاعات بیشتری درباره نحوه عملکرد صفحه به‌دست میاریم و می‌تونیم بهتر بهینه سازی سرعت صفحه رو انجام بدیم. برای اینکه این داده‌ها نمایش داده بشن، صفحه ما باید از User Timing API استفاده کنه.

مقالات آموزشی GTmetrix جدید در اینجا و بعد از ۵۰ جلسه به پایان رسید. امیدوارم این مجموعه آموزش برای شما مفید بوده باشه. اگه مقالات قبلی رو مطالعه نکردید، لیست این مقالات پایین همین صفحه موجوده و پیشنهاد می‌کنم حتما مطالعه کنید تا بتونید سرعت سایتتون رو بهینه سازی کنید.
ممنون که با میزفا همراه بودید و خوشحالیم که تونستیم اطلاعات و دانش خودمون رو با شما عزیزان به اشتراک بذاریم.
موفق باشید

اگه سوالی دارید در قسمت نظرات (پایین همین صفحه) بپرسید تا با کمال میل پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

فیلم آموزشی افزایش سرعت سایت با gtmetrix
فیلم آموزشی افزایش سرعت سایت با gtmetrix
محمدعرفان صدری
از ۱۶-۱۷ سالگی تا الان (که ۲۶ سالمه) شغل‌های متنوعی رو تجربه کردم؛ از پخش کردن تراکت تا کار تو کارگاه ماست بندی؛ از منشی آموزشگاه زبان تا تدریس زبان انگلیسی؛ مشاوره تحصیلی و یه سری کارهای اجرایی؛ و در نهایت هم SEO و بازاریابی آنلاین. چیزی که تو همه این مشاغل توجهم رو جلب کرده، اینه که موسسات و سازمان‌های ایرانی چقدر جا برای رشد و پیشرفت حرفه‌ای دارند و چقدر از این موضوع غافلند. از طرف دیگه متوجه شدم علاقه شدید و پتانسیل عجیبی دارم برای کمک به رشد و توسعه کسب‌وکارها. و اینطوری شد که الان در حیطه SEO و بازاریابی محتوایی، پروژه انجام می‌دم، تدریس می‌کنم و مقاله می‌نویسم تا در حد خودم کمکی کرده باشم به رشد شما عزیزان.
لیست آموزش GTmetrix نسخه جدید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=