جلسه ۴۹ – رفع ارور Use video formats for animated content

آموزش حل مشکل Use video formats for animated content در جی تی متریکس

رفع ارور Use video formats for animated content

سلام همراهان عزیز میزفا
از مجموعه مقالات آموزش جی تی متریکس و از سایت میزفا همراه شما هستیم. تو جلسه قبلی درباره روش رفع خطای Use passive listeners to improve scrolling performance صحبت کردیم و در این جلسه به آموزش برطرف کردن ارور Use video formats for animated content در جی تی متریکس می‌پردازیم. این خطا به بررسی فرمت ویدئوها اشاره داره و برطرف کردنش هم بسیار ساده ست.
لطفا تا پایان با میزفا همراه باشید.

خلاصه خطای Use video formats for animated content

میزان سختی: **
روی چه مواردی تاثیر می‌ذاره: خطای Avoid enormous network payloads

علت ایجاد خطای Use video formats for animated content چیست؟

استفاده از ویدئو در صفحات سایت می‌تونه اثر خیلی مثبتی روی تجربه کاربری و رضایت کاربران از محتوا داشته باشه و حتی روی افزایش فروش و بهینه سازی نرخ تبدیل هم موثره. اما اگه از منظر بهینه سازی سرعت سایت به ویدئوها نگاه کنیم، این منابع به دلیل حجم نسبتا زیادی که دارند ممکنه باعث کاهش سرعت صفحه بشن. پس باید در انتخاب فرمت ویدئو و همچنین فشرده سازی اون نهایت دقت رو به خرج بدیم.

خطای Use video formats for animated content در جی تی متریکس جدید بیشتر اشاره به فرمت فایل‌های ویدئویی داره و تاکید می‌کنه که از GIF استفاده نکنیم. فرمت GIF مشکلاتی داره که باعث کاهش سرعت لود صفحه میشه. هرچقدر حجم GIF بیشتر باشه، اثرش روی سرعت هم بیشتره. پیشنهاد میشه به‌جای GIF از فرمت‌هایی مثل MP4 یا WebM برای محتواهای متحرک (ویدئوها) استفاده کنیم. این کار باعث رفع ارور Use video formats for animated content هم میشه.
اساسا فرمت GIF دارای ۳ مشکل هست که فرمت‌هایی که پیشنهاد کردیم این مشکل رو ندارند. این ۳ مورد عبارتند از:

  • پخش شدن ویدئو به‌صورت خودکار
  • پخش شدن دوباره ویدئو
  • بدون صدا (Silent) بودن محتوا

چطور خطای Use video formats for animated content را برطرف کنیم؟

سایت GTmetrix فایل‌های GIF که حجم اونها بیشتر از ۱۰۰ کیلوبایت باشه رو خطا در نظر می‌گیره. با کلیک روی منوی Structure جی تی متریکس می‌تونیم ببینیم آیا چنین خطایی در صفحه ما وجود داره یا نه. در این صورت پیشنهاد میشه GIF رو به یکی از فرمت‌های MP4 یا WebM تبدیل کنیم. با فرمت MP4 که قطعا آشنایی دارید. فرمت WebM هم از جدیدترین فرمت‌ها برای محتواهای متحرک هست که معمولا خروجی این فرمت از MP4 هم حجم کمتری داره. اما هنوز همه مرورگرها ازش پشتیبانی نمی‌کنند. وضعیت پشتیبانی مرورگرها از WebM رو می‌تونید اینجا ببینید. پس استفاده ازش با کمی ریسک همراهه. چون ممکنه مرورگر بعضی از کاربران از این فرمت پشتیبانی نکنه. البته در ادامه راه حلی رو برای این مشکل ارائه می‌کنیم.

برای تبدیل آنلاین GIF به MP4 یا WebM و برطرف کردن خطای Use video formats for animated content می‌تونید از سایت EZGIF استفاده کنید.

استفاده از تگ video و حل مشکل عدم پشتیبانی WebM

با استفاده از تگ video میشه هر ۲ فرمت WebM و MP4 رو برای محتوای ویدئویی استفاده کنیم. در این صورت کاربرانی که مرورگر اونها از WebM پشتیبانی می‌کنه این فرمت رو دانلود می‌کنند و سایر کاربران همون فرمت MP4 رو.

<video autoplay muted playsinline>  
  <source src="my-animation.webm" type="video/webm">  
  <source src="my-animation.mp4" type="video/mp4">  
</video>

تگ <video> نیاز به حداقل یک <source> داره که ما اینجا از ۲تا <source> استفاده می‌کنیم چون لازمه هر ۲ فرمت رو استفاده کنیم. ترتیب فرمت‌ها خیلی مهمه و اگه می‌خوایم فرمت WebM اولویت داشته باشه، تو <source> اول، آدرس این فرمت رو قرار می‌دیم.

اگه می‌خواید راجع به تنظیمات بیشتر <video> و ویژگی‌هایی که در این کد استفاده شده (مثل autoplay و muted و…) اطلاعات بیشتری به‌دست بیارید، مقاله تگ video رو بخونید.

جمع بندی

در این مقاله میزفا درباره روش حل مشکل Use video formats for animated content در جی تی متریکس جدید صحبت کردیم. این خطا مربوط به فرمت منابع ویدئویی هست و باید به‌جای GIF از MP4 یا WebM استفاده کنیم. امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشه. تو جلسه بعدی درباره خطای User Timing marks and measures صحبت می‌کنیم.

اگه سوالی دارید در قسمت نظرات (پایین همین صفحه) بپرسید تا با کمال میل پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

فیلم آموزشی افزایش سرعت سایت با gtmetrix
فیلم آموزشی افزایش سرعت سایت با gtmetrix
محمدعرفان صدری
از ۱۶-۱۷ سالگی تا الان (که ۲۶ سالمه) شغل‌های متنوعی رو تجربه کردم؛ از پخش کردن تراکت تا کار تو کارگاه ماست بندی؛ از منشی آموزشگاه زبان تا تدریس زبان انگلیسی؛ مشاوره تحصیلی و یه سری کارهای اجرایی؛ و در نهایت هم SEO و بازاریابی آنلاین. چیزی که تو همه این مشاغل توجهم رو جلب کرده، اینه که موسسات و سازمان‌های ایرانی چقدر جا برای رشد و پیشرفت حرفه‌ای دارند و چقدر از این موضوع غافلند. از طرف دیگه متوجه شدم علاقه شدید و پتانسیل عجیبی دارم برای کمک به رشد و توسعه کسب‌وکارها. و اینطوری شد که الان در حیطه SEO و بازاریابی محتوایی، پروژه انجام می‌دم، تدریس می‌کنم و مقاله می‌نویسم تا در حد خودم کمکی کرده باشم به رشد شما عزیزان.
لیست آموزش GTmetrix نسخه جدید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=