رفع خطای Minify JavaScript and CSS در جی تی متریکس

آموزش رفع خطای Minify JavaScript and CSS در YSlow GTmetrix

رفع خطای Minify JavaScript and CSS
رفع خطای Minify JavaScript and CSS

رفع خطای Minify JavaScript and CSS در جی تی متریکس کمک بزرگی به سرعت سایت می‌تواند انجام دهد. من پوریا آریافر نویسنده این مقاله در سایت میزفا هستم و از ادامه آموزش gtmetrix از مقالات سئو در خدمت شما هستیم. در این مقاله قصد داریم درباره ارور Minify JavaScript and CSS که جزء خطاهای YSlow صبحت کنیم و بررسی کنیم منظور این خطا چیست و اینکه رفع آن چگونه باعث بالا بردن سرعت سایت ما می‌شود، پس ما میزفا همراه باشید.

خلاصه‌ای از خطای Minify JavaScript and CSS

نام: Minify JavaScript and CSS
نوعCSS/JS
اولویت: پایین
میزان سختی: متوسط
میانگین امتیاز: 72%

 

منظور از Minify در خطای مذکور کوچیک کردن و فشرده کردن است. حال JavaScript همان فایل‌های جاوااسکریپت سایت که باعث پویایی می‌شود را می‌گوید و CSS مربوط به فایل‌های استایل دهی و ظاهردهی سایت است. می‌گوید فایل های جاوااسکریپت سایت و همینطور فایل های استایل دهی سایت را فشرده و کوچک کنید. این خلاصه از مفهوم خطای Minify JavaScript and CSS است.

نحوه رفع خطای Minify JavaScript and CSS

این خطا به فضاهای خالی، کامنت‌ها و کدهای غیرلازم در فایل‌های CSS و JS اشاره می‌کند، خطای Minify JavaScript and CSS مربوط به YSlow می‌باشد درحالی که در Pagespeed گوگل ما چنین خطاهایی را داشتیم و فرقی با خطای YSLow نمیکند و اگر مقاله‌های زیر را مطالعه کنید ارور Minify JavaScript and CSS هم برطرف می‌شود.

پس لطفا روی هر دو لینک زیر کلیک کنید تا بتوانید مشکل موجود را حل کنید. سوالی و یا مشکلی داشتید حتما برای ما کامنت کنید.

مشکل در تداخل گوگل و یاهو

همان طور که مشخص شد ما چه نوع خطای Minify در GTMetrix.com داریم دو مورد مربوط به گوگل یعنی Pagespeed است که لینک هر دو در بالا گذاشته شده است تا با نحوه رفع این خطا اشنا شوید و یک مورد مربوط به یاهو یعنی YSlow است.

اگر خطای Minify JavaScript and CSS در YSlow برای شما ۰ داده می‌شود و قرمز رنگ است ولی خطاهای Minify JavaScript و Minify CSS در Pagespeed در سایت شما وجود ندارد می‌توانید از آن ارور YSlow صرف نظر کنید و نادیده بگیرید. پیشنهاد می‌شود بر روی سایر خطاهای مهم GTmetrix تمرکز کنید.

پایان

امیدواریم با خواندن مقالات بالا نحوه رفع ارور Minify JavaScript and CSS براتون امکان پذیر باشد، من پوریا آریافر کارشناس و مشاور سئو و نویسنده مقالات سئو سایت میزفا هستم و امیدواریم در این آموزش سئو که باعث افزایش سرعت سایت و سئو می‌شود، کمک شایانی کرده باشیم، اگر سوالی داشتید حتما در نظرات میزفا مطرح کنید و من پاسخگوی کامل شما خواهم بود. در جلسه بعد به رفع خطای Reduce cookie size می‌پردازیم. با ما میزفا همراه باشید.

فیلم آموزشی افزایش سرعت سایت با gtmetrix
فیلم آموزشی افزایش سرعت سایت با gtmetrix
پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …
لیست آموزش GTmetrix نسخه جدید

4 نظر

4 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    برای بنده هیچ لینکی برای فشرده سازی نمی دهد
    —————————————-
    There are 2 components that can be minified

    inline tag #17
    inline tag #18
    ——————————————
    این را فقط نمایش میدهد لطفا راهنمایی کنید ممنون

  2. سلام
    سایت من خطای Minify JavaScript and CSS در YSlow میده و نمره 0 داره
    در صورتی که Minify JavaScript و Minify CSS در Pagespeed معادل 99 می باشد
    مشکل از چی میتونه باشه؟

    آدرس سایت هم قرار میدم در صورتی که نیاز به برسی باشه

    1. سلام، سایت شما بررسی شد. مشکل خاصی نداره و امتیاز yslow در این خطا خیلی مهم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=