رفع خطای Make JavaScript and CSS external در YSlow جی تی متریکس

رفع خطای Make JavaScript and CSS external
آموزش بهینه سازی سایت با GTmetrix

آموزش افزایش سرعت سایت با GTmetrix – رفع خطاهای YSlow

سلام، در ادامه آموزش gtmetrix از مقالات سئو در خدمت شما هستیم. در این مقاله قصد داریم درباره ارور Make JavaScript and CSS external صبحت کنیم و بررسی کنیم منظور این خطا چیست و اینکه رفع آن چگونه باعث بهبود سرعت سایت ما می‌شود، پس ما میزفا همراه باشید.

خلاصه‌ای از خطا Make JavaScript and CSS external

نام: Make JavaScript and CSS external
نوعCSS/JS
اولویت: متوسط
میزان سختی: راحت
میانگین امتیاز: 100%
[gap height=”15″]  

 

Make JavaScript and CSS external چیست

Inline - Internal - External
Inline – Internal – External

به شکل کلی سه شیوه برای استفاده از کدهای CSS و یا JS در یک سند Html وجود دارد Inline، Internal و External که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود در شرایط مختلف را داراست. باید توجه داشته باشید که تگ‌های HTML ابتدا کدهای External را لود می‌کند، پس‌ازآن به سراغ کدهای Internal و درنهایت کدهای نوع Inline را مورداستفاده قرار می‌دهد. درنتیجه کدهای Inline در اولویت قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال اگر در یک فایل External رنگ آبی برای یک تگ و در کدهای Internal رنگ زرد و بالاخره در کدهای Inline رنگ بنفش برای همان تگ انتخاب‌شده باشد، در چنین حالتی Html رنگ بنفش را مدنظر قرار خواهد داد. نحوه استفاده از این روش‌ها در عکس گویا است.

اصولا خطای Make JavaScript and CSS external برای ۹۹ درصد سایت ها سبز رنگ است ولی یاهو بیشتر قصد دارد یاداور نکاتی باشد که شاید در سایت شما باعث افزایش سرعت سایت شود، یاهو می‌گوید سعی کنید از روش External برای استفاده از فایل‌های استایل و جاوااسکریپت استفاده کنید و می‌گوید این روش باعث بهینه سازی سرعت سایت می‌شود چرا که وقتی فایل به شکل External باشد قابلیت کش شدن را نیز دارد. ولی اگر کدهای CSS و جاوااسکریپت را به شکل inline در سند HTML قرار دهید مرورگر هر بار که صفحات را باز می‌کند این کدها را هم دوباره می‌خواند، هر چند ممکن است این روش باعث شود درخواست های HTTP بالا رود (HTTP requests) ولی باهش کاهش حجم سند HTML می‌شود. پس اگر فایل‌های استایل‌دهی و جاواکسریپت به شکل External استفاده شوند جدا از اینکه باعث کاهش اسناد HTML می‌شوند و از طرفی با کش شدن آن‌ها تعداد درخواست‌ها هم حتی در بازدیدهای دوباره کم می‌شود. (توضیحات بیشتر اینجا)

پیشنهاد ما:

اگر حجم فایل خارجی (External) شما بسیار کم می‌باشد بهتر است به شکل inline درج شود یعنی رعایت خطای Inline small CSS and JavaScript ، از طرفی اگر کدهای inline با تعداد خط‌های بالا دارید بهتر است آن‌ها را به روش External پیاده کنید و با دیگر فایل‌های External ادغام کنید یعنی رعایت خطای Make JavaScript and CSS external. حال اگر تعداد فایل‌های External بیشتری دارید بهینه سازی آن بستگی به حجم آن است، اگر باز حجم بسیار کمی پیدا می‌کند همان روش inline هم می‌تواند مناسب باشد ولی اگر دیدید حجم نسبتا بالایی دارد آن‌ها را به دیگر فایل‌های موجود ادغام کنید، البته به شرط آنکه تداخلی در بین کدهای ادغام شده به وجود نیاید.

به پایان مقاله حل مشکل Make JavaScript and CSS external از دوره آموزش جی تی متریکس رسیدیم و امیدواریم در این آموزش seo که باعث بالا رفتن سرعت سایت و افزایش رتبه در سرچ گوگل می‌شود، کمک شایانی کرده باشیم، اگر سوالی داشتید حتما در انجمن میزفا مطرح کنید. در جلسه بعد به معرفی خطای مهم Minify JavaScript and CSS می‌پردازیم. با ما میزفا همراه باشید.

فیلم آموزشی افزایش سرعت سایت با gtmetrix
فیلم آموزشی افزایش سرعت سایت با gtmetrix
پوریا آریافر
اولین کسب و کار آنلاین خودم رو در فیسبوک راه‌اندازی کردم، سال ۲۰۱۱ یکی از پرتعامل‌ترین صفحات فارسی با ۸۰ هزار فالور فعال رو داشتم. بعد اینکه فیسبوک خالی از کاربر ایرانی شد وارد دنیای شبکه شدم و در انتهای سال ۲۰۱۲ مدرک MCSE مایکروسافت رو دریافت کردم، در حالی که نمره بالا گرفتم ولی کسی به دلیل به خطر افتادن موقعیت شغلی خودش به عنوان کارآموز منو قبول نمی‌کرد، بعدش با شروع دوران خدمت سربازی، مسئول بهینه سازی یک سایت خبری معتبر شدم و سئو یاد گرفتم. در ابتدای سال ۲۰۱۴ تونستم از رتبه ۱۵۰۰۰ به ۴۰۰ الکسا نزدیک کنم، اون زمان الکسا خیلی مهم بود. وارد دانشگاه شدم، به دلیل عدم علاقه به دانشگاه سعی کردم زودتر تمومش کنم و سه ساله در مقطع کارشناسی IT فارغ التحصیل شدم، توی دانشگاه هر کسی منو میدید یاد سئو میوفتاد، در همون سال آخر دانشگاه بزرگ‌ترین کانال تلگرامی IT با ۴۰ هزار عضو رو داشتم، که به مجتمع فنی فروختم تا بتونم تمرکز رو فقط بر روی عشق خودم یعنی سئو بذارم، وقتی کانال تلگرام فروختم حس پرواز بهم دست داد، هرچند درآمد چندین میلیون ماهانه رو از دست دادم ولی دوباره باید مثل گذشته با پوستی نو یک فصلی نو رو میساختم. در این چندین سال فعالیت‌های سئو به شکل تخصصی بنده در قالب پروژه‌های مختلف و آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در دفتر میزفا و دانشگاه علامه طباطبایی تهران صورت ‌گرفته، تجربه بهینه سازی موفقی در بهبود UX و CRO پروژه‌های سئو کسب کردم. در اکثر ابزارهای کاربردی گوگل تسلط کاملی دارم. عاشق کسب تجربه های جدید هستم. راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن می‌دونم و میزفا که در اواخر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تونست چنین بستر مناسبی رو برام فراهم کنه. همینطور در حال حاضر مدیریت یک تیم ۱۰ نفری از جوانان فعال و پرانگیزه رو در میزفا به عهده دارم. نقد و بازخوردهای سازنده شما، جوهر تلاش‌های مستمر ماست تا یک قدم خودمون بهبود بدیم. منتظریم …
لیست آموزش GTmetrix نسخه جدید

2 نظر

2 پاسخ

  1. سلام
    من این ارور Make JavaScript and CSS external را دارم در واقع همین قسمت بصورت زیر هست
    Only consider this if your property is a common user home page.

    There is a total of 3 inline css
    There is a total of 5 inline scripts
    و در قسمت GRADE مقدارش (n/a) هست برای حل این مشکل چکار کنم لطفا راهنمایی کنید
    متشکر

    1. سلام ایرج.
      اگر مقاله رو مطالعه میکردید متوجه میشدید باید چی کار کنید.
      توضیح داده شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حداکثر حجم فایل برای آپلود: 1 مگابایت. فایل‌های مجاز برای آپلود: عکس, ویس, ویدیو, ورد یا پی دی اف, فایل متنی, زیپ. شما می‌تونید برای بهتر پرسیدن سوالتون، عکس یا ویس یا حتی فیلم در بخش نظرات میزفا آپلود کنید. برای ضبط ویس می‌تونید از خود واتس آپ استفاده کنید و بعد اینجا آپلود کنید و برای ارسال عکس هم کافی هست اسکرین شات بگیرید. Drop file here

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند.

عضویت در خبرنامه هفتگی برای دریافت:

  • فیلم و مقاله رایگان سئو
  • آموزش‌های UX ، GA و GTM
  • مقاله های تخصصی ASP.NET Core
  • اطلاع رسانی از محصولات
فیلم آموزشی asp.net core 2
ترک میزفا خوب نیست!
معرفی جامع‌ترین ابزار سئو در ایران
بالای ۱۰ هزار عضو
PHZpZGVvIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzUwIiBwb3N0ZXI9Imh0dHBzOi8vbWl6ZmEuY29tL2Jsb2cvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDUvcG9zdGVyLW1pemZhLXRvb2xzLXZpZGVvLW1pbi5wbmciIGNvbnRyb2xzIHByZWxvYWQ9Im5vbmUiPiANCiAgIDxzb3VyY2Ugc3JjPSJodHRwczovL21pemZhLmNvbS9ibG9nL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA1L21pemZhX3Rvb2xzXzcyMHAubXA0IiB0eXBlPSJ2aWRlby9tcDQiPg0KPC92aWRlbz4=